Tai vaatteita tai pesuaineita!!!
Ei ikinä rahaa suoraan kellekään vaan esim ruokapussi
61
412
Vastaukset
- Anonyymi
tapatyötön palstavasemmistolainen sairaalaan pesemään vanhuksia !
- Anonyymi
Jos joku pakotetaan pesemään vanhuksia,se saattaa olla ilkeä niille ja se ei ole mukavaa kenellekään.
- Anonyymi
Vasurit ovat tapatyöttömiä ja persut lakkoilevia työn raskaan raatajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasurit ovat tapatyöttömiä ja persut lakkoilevia työn raskaan raatajia.
Nytkin vääntävät lakkoa eli ovat kotosalla vaikka paremmin tienaisi töissä.
AY-pomoilla aivan järjettömät vaatimukset, mitkä ei toteudu kuitenkaan.
Niillä vaan huijataan rivityöntekijöitä.
- Anonyymi
Heh... duunista palkkapäivän käteen vaan perunasäkki, niinkö sie meinaat???? Silläkö sinä laskusi maksat, muutama peruna niin vuokrasi on maksettu?
- Anonyymi
Nyt puhuttiin köyhien auttamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhät on ihan samanlaisia ihmisiä kuin kuka tahansa meistä. Ei heitä tarvi solvata tuollasilla järettömillä asioilla ja helventaa heidän elämää.
Monet eivät ole omasta syystä köyhiä. Tänä vuonna orpo on käyhdyttänyt puolet suomalaisista jotka ennen pärjäsi palkallaan vaan ei enää.
Köyhä on ihminen, niinkuin sinäkin. JOs sinä haluat tuon oman ajauksen mukaisesti elää, niin siitä vaan. Törkkimys olet, sinä voit olla joskus se käyhä niin mieti mitä olet köyhille halunnut niin elä sen mukaan mitä ehdotit. Idiootti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alettaisiin auttaa köyhiä rahan sijasta euokapusseilla, autettaisiin siinä samalla varakkaampiakin, kun köyhät myisivät kaljanhimoissaan ruokapussinsa sisällön pilkkahinnalla varakkaammille.
Kannatetaan.
Nimim. Varakas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alettaisiin auttaa köyhiä rahan sijasta euokapusseilla, autettaisiin siinä samalla varakkaampiakin, kun köyhät myisivät kaljanhimoissaan ruokapussinsa sisällön pilkkahinnalla varakkaammille.
Kannatetaan.
Nimim. VarakasONKO SUN MIELESTÄ KAIKKI KÖYHÄT KALJANHIMOISIA??? Miksi luulet niin? Jos joku jää työttömäksi tänään niin onko hän heti huomenna köyhä ja kaljanhimoinen öykkäri?
Sinä olet sellaien älä yleistä ja mustamaalaa muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhät on ihan samanlaisia ihmisiä kuin kuka tahansa meistä. Ei heitä tarvi solvata tuollasilla järettömillä asioilla ja helventaa heidän elämää.
Monet eivät ole omasta syystä köyhiä. Tänä vuonna orpo on käyhdyttänyt puolet suomalaisista jotka ennen pärjäsi palkallaan vaan ei enää.
Köyhä on ihminen, niinkuin sinäkin. JOs sinä haluat tuon oman ajauksen mukaisesti elää, niin siitä vaan. Törkkimys olet, sinä voit olla joskus se käyhä niin mieti mitä olet köyhille halunnut niin elä sen mukaan mitä ehdotit. Idiootti.Varmaan kyse oli ettei tukien päälle suoraan rahaa enempää, että ei mene kaljaa ja tupakkaa.
- Anonyymi
Avanne ulkona, poraa lainaksi. Beibe beibe beibe.
- Anonyymi
Apua🤣🤣🤣
- Anonyymi
Kuukai töitä ja tilipäivänä kassillinen ruokaa palkaksi??????? Jo sulla on ajatukset..
- Anonyymi
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että köyhän avustamiseen ruokaa tai vaatetta mitä tarvitsee. Jos pyytää rahaa vaikka laskun maksamiseen niin tarjoutuu maksamaan sen laskun, mutta ei anna rahaa käteen. Näin eliminoi ainakin sen että se raha ei mene johonkin muuhun kuin siihen mihin pyytää. Tosin takeitahan ei myöhemmin ole jos esim ne vaatteet myy eteenpäin, mutta jos sellainen paljastuisi en toista kertaa avustaisi.
- Anonyymi
Meinaat että kuka tahansa voi maksaa kenen tahansa laskun jaantaa ruokaa???? Oletko itse tehnyt niin?
Provoat taas, aina kun joku osuu tosi ilkeesti käyhän elämään, niin sinä oikein innostut ja vedät sitä veistä toisten haavassa??? Miksimielesi on noin saias? - Anonyymi
Sos.tston tyyliin vaan. Kauppaan maksusitoumus eikä rahaa. Toimii 2025
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat että kuka tahansa voi maksaa kenen tahansa laskun jaantaa ruokaa???? Oletko itse tehnyt niin?
Provoat taas, aina kun joku osuu tosi ilkeesti käyhän elämään, niin sinä oikein innostut ja vedät sitä veistä toisten haavassa??? Miksimielesi on noin saias?Siinä laskussa kun on tilinumero mille tilille maksetaan ja myös maksun SAAJAN nimi + muut tarvittavat itedot maksua varten niin sillä ei isosti ole väliä kuka sen laskun maksaa, sossu vai joku muu. Pääasia että laskun joku maksaa eikä jää maksamatta. Ja todellakin, olen maksanut jonkun toisen laskun omalta tililtäni, eikä siitä ole tullut kummallekaan mitään ongelmia. Ruokaakin olen antanut niin että yhdessä on saajan kanssa käyty kaupassa ja minä olen maksanut ostokset. Olen myös antanut omatekoista valmista ruokaa, jota tarkoituksella tein niin että hänellekin riitti ettei hänen tarvinnut sairaana itse kokata.
Väität että provoan taas.....väärässä olet sinäkin taas oletuksinesi. Minulla nyt sattumalta on kokemusta avustamisesta sekä antamalla rahaa käteen tai ostamalla sitä ruokaa, joten kokemukseni pohjalta olen kirjoittanut kumpi mielestäni on parempi tapa avustaa.
Sinulla se mieli taitaa sairas olla etkä edes viitsi ottaa asioista selvää ennenkuin haukut toisia.
Anonyymi
2025-02-17 11:45:08
- Anonyymi
Jotain täytys tehdä ruokansa eteen ettei se niin mene että annetaan vaan.
- Anonyymi
Miksi et sitten tee, vaan provoat täällä joka ikinen päivä aamusta iltaan?
- Anonyymi
Aloittelija on tyhmä pikku palkkainen kuka täyttä rikkaiden taskuita tai sitten iso palkkainen notkuja kuka ei es tietää mikä on työ tai työntekeminen. Keskustelu alloittaja on itse kohta töissä ruokapalkalla jos kokoomusta ja persu hallitusta kuka valehtelee koko ajan ei saa vaihtoon. Äänestä SDP jos et halua joutua teltta tai tekee töitä ruokapalkalla.
- Anonyymi
Kirjoitit: Ei ikinä rahaa suoraan kelleen!!!!! Ikinä kelleen???? Luuletko että eduskuntalaiset ja suuten yritysten johtajat ym isopalkkaiset ihmiset siihen suostuu, että lentokapteeni saa seitifileita palkaksi, Orpo saa kananuetteja, purra saa salaattia saksittavaksi, ym ym..... Mä luulen että isopalkkaiset ei siihen suotu.
Ei kyllä muutkaan, no sie voit tehdä itsellesi niin, että pyydät palkaksi kaalinpään. Heheeee... - Anonyymi
Laitanpa eduskuntaan viestiä, että tekevät lain ettei kelleen makseta palkkaa vaan palkka tulee ruokana. Vihannes säkki kaikille , terveellistä ruokaa, kuukaudeksi pitää riittää. Lihat pois ja ym herkut, pelkkää vihannesta ja kasvista kaikille palkaksi.
- Anonyymi
Joissakin maissa käytäntönä on antaa suurin osa avustuksista ostokuponkeina joissa ei ole oikeutta mm. tapakan ja alkoholituotteiden hankintaan. Myös joitakin muita, tuote- ja hintaryhmään liittyviä rajoituksia on.
Janon tyydyttäminen? 60-luvulla Södertäljessä ainakin kokeilvat alkoholistien "hoitamista" toimittamalla osan tykiaisista juoman muodossa.
Jokaisen perjantain iltapäivällä samaan aikaan 3-kerroksisen "liekkitalon" pihaan pakettiauto lastattuna 6:n pullon laatikoilla systeemin halvinta valkkaria.
Jakeluaikana sai kukin avustettava oman viikkoannoksensa todisyamalla henkilöllisyytensä joka samalla osoitti henkilön olevan oikeutettujen listalla.
Kehnoimman vakkarin katukaupan haluttavuus ja rahallinen arvo lienee ollut riittävän kehno.
Tietenkin viikkoannos on riittämätön mutta lienee hieman hillinnyt korvikkeiden käyttöä.
Todennäköisesti heput ovat vaikkapa korteilla kehittäneet jakauman keskittymistä.
Palasin Suomeen 1967 joten en tiedä kokeilun ajallista kestoa.
Minusta asiana varsin ihmisystävällinen. - Anonyymi
Et voi olla varma millaiset vaatteet sopivat, tai ruokavaliosta, pesuaineissa hajusteita jotka eivät kaikille sovi.
- Anonyymi
Afrikassa annetaan kupillinen riisiä niin kyllä tuolla sitten jo pärjäätkin.
- Anonyymi
On nähty tapauksia, jossa ns köyhä on saanut ruokapussin niin heittänyt sen roskiin. EI kelvannut kerjäläisellekään.
Rahaa ne haluaa.- Anonyymi
Kaikkihan haluu rahaa. Et sinäkään porkkanapussia palkaksi halua jos töissä olet tai etuuksia saat. Poekkainoilla tai salaatilla et laskujasi maksa.
- Anonyymi
Kyllä alkais kelpaamaan kun ei muuta saisi ja kuitenkin jotain olisi henkensä pitimiksi syötävä.
Tämä pätee kyllä köyhien avustamiseen ja olen samaa mieltä. Tämä ei päde toimeentulotukeen, työmarkkinatukeen yms, eläkkeeseen tai palkkaan.
Sama juttu näissä avustusjärjestöissä. Tavaraa ja aineita, ei rahaa suoraan.Jauhoa jauhojengille!💵👃🏻
- Anonyymi
Et saa!
- AnonyymiUUSI
Moaukko kirjoitti:
😹👍🌹
Opettele kirjoittamaan.
- Anonyymi
Monta vt-tittelillä istuvaa tuomaria hallituksessa jälleen joista kukaan ei ole lesken, orvon ja vähäväkisen asioita hoitanut koskaan. Ei ikinä.
- Anonyymi
Joo, palkat pois, sairaalat pois, koulut pois, vanhusten hoitokodit pois, kaupat pois, virastot pois, palvelut pois, autot pois, matkustus pois, vaatteet pois, kaverit pois, naapurit pois, kävely pois, kaikki pois!!!
- Anonyymi
Sais valtio alkaa jakaan kaalia köyhille.
- Anonyymi
Se olisi parasta. Rakastan kaaliruokia, ja olisi kiva kun saisi kaalit ilmaiseksi!!! Vau... ruokajonosta ei koskaan saa kaalia, vaikka olen 20 v sieltä ruokamme hakenutkin. Kertaakaan ei ole kaalia tullut on pitänyt aina ite ostaa jos on halunnut kaaliruokia.
On kiva kun muut ruuat sitten saa ruokajonosta, auton kyydissä tulee mukavasti 6 kassillista sapuskaa,, mies ottaa kaksi ja minä kaksi, ja toisen kaupungin ruokajonosta sitten haemme pari kassillista.. kiva kun ei tarvi ruuasta maksaa, me tehdään hyvä työ, ei mene hukkaan ylijäämä hyvä ruoka. Helpompi heittää sitten poiskin kun ei ole itse tarvinnut siitä maksaa.
Hyvä ruokaa tulee, monesti ollaan saatu kakkujakin ja leivoksia, karkkeja ei ole tullut kun ne vanhenee vasta vuosien päästä, mutta kaikkea nopeasti vanhenevat ruuat on kiva saada pois ettei mee hävikkiin. Tarkkaan katsotaan tietysti aina päivämäärät, eikä kertaakaan olla saatu vanhaa ruokaa, hienosti osaavat tarkkailla.Ollaan tyytyväisiä ruokajonon antimiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi parasta. Rakastan kaaliruokia, ja olisi kiva kun saisi kaalit ilmaiseksi!!! Vau... ruokajonosta ei koskaan saa kaalia, vaikka olen 20 v sieltä ruokamme hakenutkin. Kertaakaan ei ole kaalia tullut on pitänyt aina ite ostaa jos on halunnut kaaliruokia.
On kiva kun muut ruuat sitten saa ruokajonosta, auton kyydissä tulee mukavasti 6 kassillista sapuskaa,, mies ottaa kaksi ja minä kaksi, ja toisen kaupungin ruokajonosta sitten haemme pari kassillista.. kiva kun ei tarvi ruuasta maksaa, me tehdään hyvä työ, ei mene hukkaan ylijäämä hyvä ruoka. Helpompi heittää sitten poiskin kun ei ole itse tarvinnut siitä maksaa.
Hyvä ruokaa tulee, monesti ollaan saatu kakkujakin ja leivoksia, karkkeja ei ole tullut kun ne vanhenee vasta vuosien päästä, mutta kaikkea nopeasti vanhenevat ruuat on kiva saada pois ettei mee hävikkiin. Tarkkaan katsotaan tietysti aina päivämäärät, eikä kertaakaan olla saatu vanhaa ruokaa, hienosti osaavat tarkkailla.Ollaan tyytyväisiä ruokajonon antimiin.Kaalit lahopäille ja tupauunoille jotka tosin ovat liki aina sama asia
- Anonyymi
Olen muutaman kerran elämässäni antanut rahaa "lainaksi", mutta ikinä
en ole saanut niitä takaisin.
Nyt en anna rahaa muille kuin omille lapsen lapsille.
Ammottakoot muut keräykset tyhjyyttään. - Anonyymi
Joo raha ei mene ruokaan vaan viinaan, kaljaan ja röökiin. Siksi ruokakassi ja taloustavarat parempi idea.
- Anonyymi
Suomessa kyllä jokainen saa sossusta rahaa ruokaan ja taloustavaroihin. Mutta jos haluaa kerätä rahaa nyt esimerkiksi mailmanympäri matkaan niin ei saa. Jos kerää rahaa uuteen Lamborshiniin niin ei saa rahaa Eli kyllä pummien pitää ihan rahaa saada.
Ruokaa ja taloustavaraa saa kaupoista sossun rahoilla.
- Anonyymi
Tuttu valitti mulle kun sen piti maksaa 25 euron velka minulle eikä sille jäänyt ruokarahaa. Lauantaina se oli ostanut 12 lonkkua ja perjantaina 20 olutta.
- Anonyymi
Pitäisi valistaa tuttua, että juomissa on heikosti ravintoaineita.
- Anonyymi
Ei tuossa mitään outoa ole. Vähät rahansa käytti itselleen järkevimmällä tavalla.
- Anonyymi
Kelasta saa rahaa ruokaan ja laskuihin mutta lääkäriin jos pitää päästä niin ei saa tukia siihen. En minä ainakaan saa joten en voi mennä lääkäriin koska kysyin kelasta. Minulla on iso patti rinnan vieressä mutta en voi mennä lääkäriiin koska sen tutkiminen maksaisi 400 euroa ainakin.
- Anonyymi
Kyllä se noin on.
Nyt pitää kaikki suuret ek, mtk tuetkin antaa ruokapusseina.
Yritys tuet ja investointi tuet jauhoina, suolana, sokerina.
Samoin mtk hehtaarien omistamis tuet tulee antaa ruoka paketteina suoraan viljelijöille.
Ja asunto keinotteluun, asuntokeinottelijoille ne asumistuet on vaihdettava ruoka pusseihin, niin keinottelevat sitten niillä....- Anonyymi
Minusta kaikista paras palkka on antaa roskapussi!!!!! Mitä sitä lahjomaan, roskapussi ja sillä siisti. Yritykset saavat silmäpussit ja eduskunta pölypussit.
- Anonyymi
Kelasta tulee rahat laskuihin, ja ruokajakelusta saa monta kassilsta ruokaa. Eitunnu laskot missään, eikä muutkaan kun omat asiat tulee hoidettua niin elämä on ihanaa. Työt ei kannata, ne vaan mutkista ihmisen elämää.En käy töissä koska elän näinkin tosi hyvin. Ruokaan ei mene rahaa juuri ollenkaan, kun ilmaista on tarjolla monta kertaa viikossa.
- Anonyymi
Kyllä käy kartanon palvelusväkeä sääliksi kun on tuollainen työnantaja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä käy kartanon palvelusväkeä sääliksi kun on tuollainen työnantaja...
Joo , ei kukaan täällä palvele vasten tahtoaan, jos muualta läytyy parempi työpaikka, niin se on väen oma asia vaihtaako vai ei. Väki saa liikkua ihan miten itse elämänsä järkkää.
- Anonyymi
Oon samaa mieltä ettei rahaa vaan ruokaa tai mitä kipeämmin tarvitsee.
Esim lääkkeitä.
Kerran oli tilkassa ohjelma miten Pekastusarmeiha auttaa hesassa.Se oli jonkun laman aikana. Niillä on varastossa tavaraa ja zieltä jaetaan mitä tarvitsee. Suurinpiirtein näin.
Ei ehkä ole tavaraa kaikkeen tarpeeseen.
Pelastusarmeijalla oli vaki kävijät
Pelastusarmeija tekee hyvää työtä.
En tiedä miten on nykyään.
Eikä Pelastusarmeijalla taida olla toimintaa kuin hesassa.
Tarvitaan kotona pesuaineita ja hygieniatuotteitakin ym mutta ruoka on tietysti
on tärkein. Vaatteet ja kengät myös.- Anonyymi
Teidän eläkeläispölvästien logiikalla ei tarvitse juuri vaatteitakaan eikä hygieniatuotteita koska paljon mihinkään ei tarvitse mennä jos ei ole töitä. Jos ruokapussi tuodaan kotiin niin voi olla kämpässä liki 24/7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän eläkeläispölvästien logiikalla ei tarvitse juuri vaatteitakaan eikä hygieniatuotteita koska paljon mihinkään ei tarvitse mennä jos ei ole töitä. Jos ruokapussi tuodaan kotiin niin voi olla kämpässä liki 24/7.
Kyllä töitä pitäisi saada kaiken ikäisille se on höpö puhetta ettei kaikki halua töitä tehdä.
Palkka sellainen että toimeentulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On idioottimaista ja lapsellista yrittää korostaa sanansa voimaa tuollasilla vaate ja hygeniajutuilla ja arvostelemaala ihmistä, no os muuten ei osaa asiaa esittää niin voi aina keksiä sivuasioita. Vaikka kuin haukut ja yrität panottaa sanomasi voimaa, niin se ei tee susta yhtään parempaa, päinvastoin teet itsestäsi sen idiootin.
Lopeta tuo viinan litiminen ja yritä olla edes kerran kuussa selvinpäin, kännissä ja krapulassa tuollaiseten solkottaminen on täysin aiantonta.
- Anonyymi
Muistan yhden romanialaisen kerjäläisen, jolle tarjosin ruokaa. Ruoka ei kelvannut, vaan rahaa piti olla, eli ainoastaan raha kelpasi.
- Anonyymi
Mitenkä joku osaisi valkata toisten ruuat kun kaikki ei syö kaikkea. Mitenkä joku osaisi valkata toisten vaatteet ja kengät kun itsellänikin on vaikeeta löytää kunnon kenkiä turpoileviin jalkoihin ja vaatteita kun ei ole mikään tikku vartalo, kunnolliset alusvaatteet kuuskymppiselle.
Kaikki tarpeet ovat vähän erilaisia eri ikäisillä ihmisillä. Mulle on ihan samantekevää mihinkä päihdekekkulit rahansa laittavat eikä sen takia tarvitse kaikille alkaa tyrkyttää jotain ruokapussia.
Maksan lääkkeet, terveyskeskusmaksut, hammaslääkäri laskut ja moniin muihinkin laskuihin pitää jäädä rahaa.- Anonyymi
Suomessa on tapana pättäjistä lähtien, että köyhille ja vähävaraisille pitää kelvata kaikki mitä muut antavat, orjapalkka, huonot vaatteet, ruokajonon ruoka... heidän ei soida tehdä valintoja itse. Jos ei kelpaa, ei tarvi ottaa ja sinua voi haukkua nirsoksi.
Vähävaraisilla ei ole suotu minkäänlaista omaa tahtoa, heillä ei sitä saa olla. Orpon aikana heillä ei saa olla kotiakaan enää, työt viedään jotta heitä voi haukkua laiskoksi ja voi pakottaa orjatöihin.Itsemärmisoieude on viety, samoin se arvokas vanhuus josta puhutaan mutta teot on kaltoinkohtelua ja heitteille jättöä.
Suomi ei ole opron jälkeen enää se hyvä suomi, vaan maa, jossa päättäjät vihaa ihmisiä ja vievät heiltä elintason ja omaisuuden itselleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on tapana pättäjistä lähtien, että köyhille ja vähävaraisille pitää kelvata kaikki mitä muut antavat, orjapalkka, huonot vaatteet, ruokajonon ruoka... heidän ei soida tehdä valintoja itse. Jos ei kelpaa, ei tarvi ottaa ja sinua voi haukkua nirsoksi.
Vähävaraisilla ei ole suotu minkäänlaista omaa tahtoa, heillä ei sitä saa olla. Orpon aikana heillä ei saa olla kotiakaan enää, työt viedään jotta heitä voi haukkua laiskoksi ja voi pakottaa orjatöihin.Itsemärmisoieude on viety, samoin se arvokas vanhuus josta puhutaan mutta teot on kaltoinkohtelua ja heitteille jättöä.
Suomi ei ole opron jälkeen enää se hyvä suomi, vaan maa, jossa päättäjät vihaa ihmisiä ja vievät heiltä elintason ja omaisuuden itselleen.Eihän sinulta olla mitään leikattu rahaa tulee kelasta kuten ennenkin. Ja ruoasta et maksa mitään kun teet tilauksen avustuspaikkoihin ja käyt useassa paikassa saman päivän aikana. Ainoa mikä on leikattu on luottamuksesi politiikkoihin.
- Anonyymi
Kyllä minäkin köyhänä eläkemummona mieluusti kävisin ruokajonosta evästä hakemassa, mutta kun siellä jaetaan sellaista mitä en voi syödä niin pakko jättää hakematta ja yrittää eläkkeellä pärjätä. Kivaa tämä allergisen ja laktoosia sietämättömän elämä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3012638Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482521- 1211700
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370- 1181370
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301235PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421193- 741069
- 691060
- 701000