Lähdimme sähköautolla lappiin lomalle. Laturit aina täynnä

Anonyymi-ap

Voisiko joku hoitaa lappiin lisää latureita. Nytkun täällä on ruuhkaa niin lataaminen ei meinaa onnistua missään. Joka tolpalla on jo joku. Sähköautoja on tullut viime kerrasta paljon lisää ja nyt saa todella taistella että saa virtaa autoon silloin kun haluaa. Täälä pohjosessa energiaa kuluu paljon myös lämmittämiseen vaikka ei ajaisi ollenkaan.

13

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä viitsi yrittää noita lapsellisia valheita päivästä toiseen.

• Anonyymi

Sinä siis lämmität autoasi, vaikka et aja sillä lainkaan, nerokasta.

• Anonyymi

eikö markkinoilla ole tienvarressa trokareita jotka myy sähköä rikkaille ja kiireisille ....esim jokin latauskontti/latausrobotti levähdyspaikalle...kysyntää on ..

• Anonyymi

• Anonyymi

Nyt ollut paljon puhetta juuri latausasemien loppumisesta sekä valtavista arvonalenemisista. Nämä puhuttavat nyt ja ovat varsin relevantteja aspekteja.

• Anonyymi

Latauspisteitä rakennetaan kokoajan lisää kovaa vauhtia.
        Ei latauspisteiden arvonalenemisesta ole puhetta ollut ja se ei ole edes mitenkään relevanttia kun nuo ovat kuin bensapumput, eli tili tehdään sähkön myynnillä.

• Anonyymi

muista säästää sähköä

• Anonyymi

Liekö totta vai keksittyä juttua? En ihmettelisi vaikka olis totta, onhan sähköautojen määrä lisääntynyt ja niillä reissataan myös hiihtolomalle Lappiin enenevässä määrin.
      Itse en (tosin vasta lyhyen kokemuksen perusteella) uskaltaisi lähteä lähteä sähköautolla talvella ja varsinkaan sesonkiaikaan Lapin reissulle.
      -20-25 kelit, niin kulutus lisääntyy kaunistelematta 50%. Jos kulutus huitelee 30 kWh/100 km huitteilla ja vaikko olisi 80 kWh luokkaa oleva akku, niin sehän tarkoittaisi latauspysähdyksiä ~200 km välein. Siis pakkohan akkuun on aina jättää "varatankkia".

No, onneksi ei ole muutenkaan poltetta Lappiin hiihtolomalla. Niin sikamaiset majoitushinnat, että pitäkööt tunkkinsa.

• Anonyymi

Optimistisia ovat nuokin arviot. Harva jaksaa latausasemalla odotella akun täyttymistä 100 prosenttiin, yleisemmin varaus jää jonnekin 80% paikkeille.

• Anonyymi

Paljon helpommalla ja stressittömästi pääset kun vuokraan polttomoottoriauton ja jätät vatkaimen kotiin odottamaan

• Anonyymi

Kyllä ja kulutamme vähemmän luononvaroja. Sähköauto painaa 2500kg ja yhtä paljon kuluu luonon varoja sen tekoon ja kaikki muu siihen päälle. Polttis painaa helposti yli 500kg vähemmän.

• Anonyymi

No jos minä sitten jatkan dieselillä, niin en vie teiltä latauspaikkoja pois, huomaavaisuuden osoituksena.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      863
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      718
    3. 35
      587
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      46
      580
    5. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      35
      577
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      575
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      572
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      540
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      537
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      474
    Aihe