IS Viikonloppu 15.-16.2.2025 (hävitetty pois)

Anonyymi-ap

Taas ollut jotakin sääntöjenvastaista kirjoittelua. Koko viime viikonlopun ristikon kommentit poistettu.

99

797

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pala aiheuttaa ongelmia? Sekä paikkoina p****.

• Anonyymi

Koko ketju pelkkää haukkumista. Kellään ei ollut yhtään hyvää sanaa sanottavana, vaikka oli vaivaa nähty tuonkin ristikon laadinnassa. Ei yhtäkään positiivista kommenttia.

• Anonyymi

Ainakin minä voin sanoa että se ristikko oli hyvin väritetty. Keltaiset värit eivät levinneet yhtään viivojen ylitse. Tarkkaa työtä oli tehty.

• Anonyymi

“14. Teemu Pallonen 17.2.2025 klo 12:08
      Selvästikään tämä idea ei ollut onnistunut, joten tällaisia ei varmasti tule minulta enää jatkossa. Teemasanoja oli hauska keksiä/laatia, mutta ei selvästikään yhtä hauska ratkoa. Otan opiksi, pyydän anteeksi ja seuraava Kovikseni onkin "perinteisempi".”

• Anonyymi

Huuhaa on varmaan taas pyytänyt koko langan poistamista. Lanka kun paljasti että ristikon ratkonta tuotti Huuhaalle pahoja ja suorastaan ylitsepääsemättömiä ongelmia.

• Anonyymi

Jospa moderaattori oli asialla? Kirjoituksissa oli todella luokatonta tekstiä laatijasta, eräästä toisesta laatijasta ja ristikon sanastosta ja tiedämme kyllä keneltä ja miksi.

• Anonyymi

Joo, mutta valitettavasti tuollainen teksti on täällä sanaristikko-osastolla aika tavanomaista.

• Anonyymi

Onkohan Eki puhaltanut pelin poikki?

• Anonyymi

Ei täällä tietääkseni aikaisemmin kukaan muu kuin Tapio-Huuhaa ole saanut moderaattoreita poistamaan kokonaisen langan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei täällä tietääkseni aikaisemmin kukaan muu kuin Tapio-Huuhaa ole saanut moderaattoreita poistamaan kokonaisen langan.

Eiköhän nuo palstojen modet tunne/tiedä toisensa. Voivat jutella keskenään.

• Anonyymi

Ja vielä kerran Sanaris-saitilla. Nyt IS:lle lähetetty valitusvirsi.

• Anonyymi

Huuhaan spämmistä Sanariksen palstalle "Syy sille, miksi sain heikkolaatuisia ratkaisusanoja johtui siitä, että muissa kuin B-sanoissa oli fakta, jota en tiennyt."

Ei siis saanut ristikkoa ratkaistuksi koska ei tiennyt ihan perustason faktaa eikä tällä kertaa pystynyt sitä googlaamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Huuhaan spämmistä Sanariksen palstalle "Syy sille, miksi sain heikkolaatuisia ratkaisusanoja johtui siitä, että muissa kuin B-sanoissa oli fakta, jota en tiennyt."

Ei siis saanut ristikkoa ratkaistuksi koska ei tiennyt ihan perustason faktaa eikä tällä kertaa pystynyt sitä googlaamaan.

Tavallaan sai ratkottua, mutta en sen tasoisilla ratkaisusanoilla, mitä Teemu Pallosen ristikoilta voi edellyttää. Sen tasoisia sanoja, joilla sain ristikon täyteen, löytyy kylä erittäin paljon Aulis Lehdon ristikoista. Jos joku ratkoo paljon Aulis Lehdon ristikoita, sellainen ratkoja olisi aivan hyvin voinut katsoa ratkoneensa ristikon. Lehdon tasoisilla ratkaisusanoilla ristikkoon saattaa saada kymmeniä eri variaatioita. Siitä pohjimmiltaan on kyse IS:lle antamassani palautteessa.

"15.2.2025 IS koviksen teemana oli sanat, joiden alkuun voidaan lisätä B-kirjain. Yhdessä kohtaa ristikkoa oli pienellä alueella viisi ”B-” vihjettä. Tämä merkitsi sitä, että ratkoja joutui todella paljon arvailemaan ja kokeilemaan sanoja. Kun B- oli pienellä alueella paljon, ratkojan oli mahdoton saada varmuus siitä, mitä sanoja laatija halusi ristikkoon. Ratkojasta tuli kuin laatija, joka kokeilee, mitkä olisivat alueen parhaat ratkaisusanat. Itse sain alueelle varsin heikkotasoisia sanoja. Minusta on epäreilua, että laatija toimi tällä tavoin. Ratkojan pitäisi pystyä melkoisella varmuudella saamaan selville, mitä sanoja laatija on ristikkoon tarkoittanut eikä ratkojasta pidä tehdä laatijaa, joka oman arvionsa mukaan laittaa sanoja, jotka joten kuten saa ristikkoon sopimaan."

Kun ratkoja itse päättää, mitä sanoja hän hyväksyisi ristikkoon, ratkoja muuttuu käytännössä laatijaksi, joka luo mieleisensä alueen ristikon vasempaan kulmaan.

Kun on B-kirjain rypäs, "suma" ristikko on mahdollista saada täyteen vaikka ratkoo väärin muun kuin B-sanan.

Syy, miksi kirjoitin juuri noin johtui vihjeen KOLARIN UHRI väärästä ratkaisusanasta.

Mutta jos joku muu teki saman virheen, hänkin saattoi saada kulman täyteen erittäin heikkolaatuisilla ratkaisusanoilla. Oikeissa ratkaisusanoissakin oli yksi hieman heikkotasoinen ratkaisusana, koska kyseessä on varsin outo erisnimi.

Minusta laatijan ei tule antaa mahdollisuutta ratkojille itse muuttua laatijoiksi, jotka voivat luoda ehkä kymmeniä eri ratkaisuvariaatioita.

• Anonyymi

En tiedä miten ratkoin ristikon mutta väkisin tuli kaksi samaa sanaa minun taidoillani.
      Noh, kolmen viikon päästä näkee oikean ratkaisun.

• Oikeaan yläkulmaan on useita teoreettisia ratkaisumahdollisuuksia, joskin ratkaisusanojen laatu on vaihtoehtoisilla ratkaisusanoilla heikompi kuin mitä Palloselta voisi olettaa. Yksi huono ratkaisusana minulla myös oikeaan yläkulmaan tuli. Ennen kulman muuttamista huonoja ratkaisusanoja oli useita.

Kun on B-sanoja paljon, ratkojalle tulee helposti sama sana kahteen kertaan. Sekään ei ole hyvän laadinnan tunnusmerkki.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Oikeaan yläkulmaan on useita teoreettisia ratkaisumahdollisuuksia, joskin ratkaisusanojen laatu on vaihtoehtoisilla ratkaisusanoilla heikompi kuin mitä Palloselta voisi olettaa. Yksi huono ratkaisusana minulla myös oikeaan yläkulmaan tuli. Ennen kulman muuttamista huonoja ratkaisusanoja oli useita.

Kun on B-sanoja paljon, ratkojalle tulee helposti sama sana kahteen kertaan. Sekään ei ole hyvän laadinnan tunnusmerkki.

Kootusti näkemykseni löytyy https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-2-2025/?view=all#post-34706

• Anonyymi

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Laitoin IS:lle myös kyseisen linkin.

Ihan varmasti jaksavat lukea! Uskothan? Et kai, mutta pitää yrittää, kun on pakkomielle.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä kaikki, koska sinä et tuntenut ehkä maailman kuuluisinta kolaria, jossa kuoli entinen Ison Britannian kuninkaan puoliso. Se ei ole mikään syy lähteä mollaamaan lastijaa.

Kyse on muustakin. B-sanoja on parissa kohtaa yhdessä kohtaa liikaa, erityisesti niitä on liikaa vasemmassa reunassa. Moni Sanarisin foorumiinkin kirjoittanut on asiasta eri mieltä. B-sanojen käyttö meni muidenkin kuin vain minun mielestäni överiksi. Kun se meni överiksi, se mahdollisti minulle kuten monelle muullekin täyttää vasen reuna huonoilla ratkaisusanoilla.

Jotkut muutkin ratkoivat vihjeen KOLARIN UHRI väärin, laittaen siihen NOKI. Jos ratkaisusanaksi laittaa NOKI, kulmaan saa kyllä täyteen Googlen avulla löydetyillä sanoilla. Sanojen laatu on kyllä sitten samaa tasoa kuin Hesarin ristikoissa. Mutta kuten kerroin, Hesarin ristikoita ratkoneille saattaa kokonaisuus silti kelvata. Itse kyllä tajusin, että tuli kyllä niin huonoja ratkaisusanoja, että tuskin Pallonen niitä olisi ristikkoon laittanut..

Tiedoksi sinulle. Kopioit saman kommentin foorumiini, mutta poistin sieltä kopion.
        Jos haluat, että joskus jätän kirjoittamasi tekstin foorumilleni, laita nimimerkki, jota kukaan muu ei käytä. Poistan välittömästi kaikki kirjoittamasi kommentit, jotka laitat tietyllä nimimerkillä, vaikka niissä olisi miten paljon asiaa tahansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä kaikki, koska sinä et tuntenut ehkä maailman kuuluisinta kolaria, jossa kuoli entinen Ison Britannian kuninkaan puoliso. Se ei ole mikään syy lähteä mollaamaan lastijaa.

Muita ehdotuksia oli NOKI, KORI ja KOKI. Aivan varmasti kaikkien niiden kanssa olisi Googlen avustuksella vasemmalle keskelle saanut Hesari-tason ratkaisusanoja. Aulis on siksi symboli huonoille ratkaisusanoille, että hänelle kelpaa tiukan paikan tullen ihan mikä tahansa Googlen avulla netistä löydetty kirjainjono joka voidaan ymmärtää muuksi kuin vain vieraskieliseksi sanaksi, kelpaa ratkaisusanaksi. Mitään pohjaa hänellä sanojen huonolle tasolle ei ole. Jos mikä tahansa netistä löydettävissä oleva kirjainyhdistelmä kelpaa, kyllä vaihtoehtoja riittää.

KUUSESTA po. KUUSESTA, sillä Kielitoimiston mukaan sanalla tarkoitetaan varsinaisesti irrotettua osaa. Kun vihje luetaan KUUSESTA, vaihtoehtoja on kolme. Kaikkia kolme voi kokeilla, mikä lisää vaihtoehtojen määrää.

Muita ehdotuksia oli NOKI, KORI ja KOKI. Aivan varmasti kaikkien niiden kanssa olisi Googlen avustuksella vasemmalle keskelle saanut Hesari-tason ratkaisusanoja. Aulis on siksi symboli huonoille ratkaisusanoille, että hänelle kelpaa tiukan paikan tullen ihan mikä tahansa Googlen avulla netistä löydetty kirjainjono joka voidaan ymmärtää muuksi kuin vain vieraskieliseksi sanaksi, kelpaa ratkaisusanaksi. Mitään pohjaa hänellä sanojen huonolle tasolle ei ole. Jos mikä tahansa netistä löydettävissä oleva kirjainyhdistelmä kelpaa, kyllä vaihtoehtoja riittää.

KUUSESTA po. KUUSESTA, sillä Kielitoimiston mukaan sanalla tarkoitetaan varsinaisesti irrotettua osaa. Kun vihje luetaan KUUSESTA, vaihtoehtoja on kolme. Kaikkia kolme voi kokeilla, mikä lisää vaihtoehtojen määrää.

Vihje siis olikin KUUSTAKIN - sen tulkitsin KUUSESSA, vaikka ratkaisusana itse asiassa merkitsee pikemminkin samaa kuin silloin, kun vihje olisi KUUSESTA. KUUSTAKIN voi kuitenkin ymmärtää myös samoin kuin KUUSESTA.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Vihje siis olikin KUUSTAKIN - sen tulkitsin KUUSESSA, vaikka ratkaisusana itse asiassa merkitsee pikemminkin samaa kuin silloin, kun vihje olisi KUUSESTA. KUUSTAKIN voi kuitenkin ymmärtää myös samoin kuin KUUSESTA.

No ei, Huuhaa. Miten voi olla noin vaikeaa.

Vihje ei ole edes KUUSTAKIN, vaan se on KUUSTA.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

"KUUSESTA po. KUUSESTA, sillä Kielitoimiston mukaan sanalla tarkoitetaan varsinaisesti irrotettua osaa."

Kielitoimiston sanakirja ei väärinymmärrystäsi tue.

• Sanarisin foorumissa
      "27. ++juhLainaa17.2.2025 klo 22:55
      Koviksen kaikkiin keltaisiin sain ennestään tutun ihan kelpo sanan. Kahden B-alkuisuus piti tosin varmistaa."

Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä nyt siitä, että keltaisiin tuli ihan kelpo sanat. Kirjoittaja joutui tarkistamaan paria B-sanaa, joten ihan tuttuja eivät olleet ennestään. Arvaan, mitä hän tarkoitti. Juuri niitä, mitä arvelen hänen tarkoittavan, minä pidän hieman heikkolaatuisina. B-sanoista en voi täyttä kymppiä antaa, mutta itse ratkaisusanojen taso on kiitettävä ja ihan sitä tasoa mitä Palloselta sopii odottaa. Kaikkien B-sanojenkin olisi odottanut olevan samaa tasoa.

• Anonyymi

Mutta tuo lainaamasi toinen kirjoittaja ratkaisi ristikon, kun taas sinä Tapio-Huuhaa et sitä pystynyt tekemään. Sinä et tässä asiassa ole pystynyt muuhun kuin riehumaan ja räyhäämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tuo lainaamasi toinen kirjoittaja ratkaisi ristikon, kun taas sinä Tapio-Huuhaa et sitä pystynyt tekemään. Sinä et tässä asiassa ole pystynyt muuhun kuin riehumaan ja räyhäämään.

Oho, olipa terävä kommentti ja täyttä asiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Oho, olipa terävä kommentti ja täyttä asiaa.

Minulla täyttä asiaa on se, että monen mielestä B-sanojen käyttö meni överiksi. Toinen fakta on se, että kulman voi täyttää hyvin eri tavoin, jos tiettyyn vihjeeseen laittaa väärän rakaisusanan.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Minulla täyttä asiaa on se, että monen mielestä B-sanojen käyttö meni överiksi. Toinen fakta on se, että kulman voi täyttää hyvin eri tavoin, jos tiettyyn vihjeeseen laittaa väärän rakaisusanan.

”Toinen fakta on se, että kulman voi täyttää hyvin eri tavoin, jos tiettyyn vihjeeseen laittaa väärän rakaisusanan.”

Siis, jos ratkoo väärin jonkun kohdan, tulee muuallekin virheitä. Tämähän on ihan normaalia. Ei kannata ratkoa väärin.

• Anonyymi

Onko siis jatkossa kielletty kokonaan kritisoimasta Pallosen ja etenkään Hesarissa julkaisevan Lehdon solkenaan tekemiä kömpelöitä sanavalintoja? Jos kritisoi, niin koko keskusteluketju dellataan pois.

• Anonyymi

Täällähän näyttää nimenomaan saavan haukkua etenkin Lehtoa nimeltä niin paljon kuin sielu sietää - ja Huuhaan sieluhan sietää. Tätä samaa mollaustahan tämä uusikin ketju on täynnä. Mutta Huuhaan mollauksesta ketju kyllä lähtee äkkiä.

• Anonyymi

Eihän Lehtoa ihmisenä ole haukuttu. Kyse on ainoastaan ollut hänen tekemistään sanaristikoista.

Etenkin niissä käytetyistä, Goolella haetuista, aukon paikkaamiseen käytetyistä hätäsanoista. Tällaisia täysin tuntemattomia, usein pieniä intialaisia T-paitamerkkejä, korealaisia hajusteita ja muita tuotemerkkisanoja. Niitä on lähes kaikissa A.L:n ristikoissa.

• Anonyymi

Ei täällä mitään kokonaisia ketjuja ole poistettu muutoin kuin siksi, että Tapio-Huuhaa on sitä moderaattoreilta ruinannut. Pyrkii siten hävittämään näkyvistä jotkut pahimmista mokailuistaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei täällä mitään kokonaisia ketjuja ole poistettu muutoin kuin siksi, että Tapio-Huuhaa on sitä moderaattoreilta ruinannut. Pyrkii siten hävittämään näkyvistä jotkut pahimmista mokailuistaan.

Ratkonta- tai tulkintamokieni tähden en ole säikeitä pyytänyt poistamaan. Kyllä minä mokani olen avoimesti tunnustanut. Syyt ovat ihan muita enkä halua niitä avata. Säie ei ainakaan poistunut välittömästi tietyn asian vuoksi. Syy poistoon saattaa olla ihan muukin.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Ratkonta- tai tulkintamokieni tähden en ole säikeitä pyytänyt poistamaan. Kyllä minä mokani olen avoimesti tunnustanut. Syyt ovat ihan muita enkä halua niitä avata. Säie ei ainakaan poistunut välittömästi tietyn asian vuoksi. Syy poistoon saattaa olla ihan muukin.

Hölynpölyä, Huuhaa. Kyllä sinun puheet tiedetään jo.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Siellä mainittiin Tapion koko nimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä mainittiin Tapion koko nimi.

Mutta ei sen pitäisi riittää perusteeksi koko langan poistoon. Yhden postauksen poistoon kyllä.

• Anonyymi

Sanaris Oy:n koko liiketoiminta perustuu sanaristikota laativien ihmisten tekemisiin ja niiden ristikoiden kaupalliseen julkaisemiseen. Ainakin heillä on vahvat taloudellsiet intressit saada kaikkinainen negatiivinen keskustelu äkkiä suljettua ja pyyhittyä pois näkösältä.

• Anonyymi

Tuskin tämän paikan ylläpito Sanarisin liiketoimintaan liittyvistä seikoista mitään välittää - kunhan lakeja ei räikeästi rikota. Ja tuskinpa Sanariskaan edes Huuhaan täällä ilmoille päästämistä katkerista vuodatuksista mitään välittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin tämän paikan ylläpito Sanarisin liiketoimintaan liittyvistä seikoista mitään välittää - kunhan lakeja ei räikeästi rikota. Ja tuskinpa Sanariskaan edes Huuhaan täällä ilmoille päästämistä katkerista vuodatuksista mitään välittää.

Ja sitä samaa Huuhaan marinaa ja räyhäkkää tuulimyllyjä vastaan taistelua täällä ristikko-osastolla on suunnilleen joka lanka täynnä. Yhden langan poisto ei siinä suhteessa vaikuta kokonaiskuvaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja sitä samaa Huuhaan marinaa ja räyhäkkää tuulimyllyjä vastaan taistelua täällä ristikko-osastolla on suunnilleen joka lanka täynnä. Yhden langan poisto ei siinä suhteessa vaikuta kokonaiskuvaan.

En minä katkeruuden vuoksi kritisoi. Nostan vain esille asioita, jotka katson kritisoimisen arvoisiksi. Kritisoin ihan samalla lailla Sanarisinkin foorumissa ollessani. Ei foorumin vaihdos sanaristikoihin liittyvään kritiikkiin mitään oleellista muutosta tuonut. Omalla foorumillanikin välillä kritisoin ristikoita.

Kiitän myös välillä, mutta Sanarisin foorumissa valitettiin, että teen sitä liian vähän. Ehkä täälläkin sama juttu.

Itse asiassa olen joskus tarttunut paljon pienempiin asioihin kuin nykyisin. Pallosen ristikon kohdalla kritiikin ydinpointti on ihan sama kuin Sanarisin foorumissa kritiikkiä esittäneillä eli B-sanojen määrä meni överiksi.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

En minä katkeruuden vuoksi kritisoi. Nostan vain esille asioita, jotka katson kritisoimisen arvoisiksi. Kritisoin ihan samalla lailla Sanarisinkin foorumissa ollessani. Ei foorumin vaihdos sanaristikoihin liittyvään kritiikkiin mitään oleellista muutosta tuonut. Omalla foorumillanikin välillä kritisoin ristikoita.

Kiitän myös välillä, mutta Sanarisin foorumissa valitettiin, että teen sitä liian vähän. Ehkä täälläkin sama juttu.

Itse asiassa olen joskus tarttunut paljon pienempiin asioihin kuin nykyisin. Pallosen ristikon kohdalla kritiikin ydinpointti on ihan sama kuin Sanarisin foorumissa kritiikkiä esittäneillä eli B-sanojen määrä meni överiksi.

Jos olisit tiivistänyt asiasi, ehkä Iltiksessäkin joku olisi kiinnostunut siitä. Melkein kaikessa hukutat asian kauheaan selittelyyn. Ihan ystävällisenä neuvona. Pätee täälläkin.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Huuhaa katsoo sen suoranaiseksi petokseksi, jos viikonvaihteen IS-kovis on sellainen, jota hän ei osaa ratkoa. Ja silloin kyllä lähtee valitukset ja syytökset joka taholle.

• Anonyymi

>>Tuskin tämän paikan ylläpito Sanarisin liiketoimintaan liittyvistä seikoista mitään välittää ->>

No totta kai välittää, kaikki firmat välittää etenkin kun kuluttajamarkkinoilla toimitaan.
        Omien tuotteiden julkisesta ja netti-imagosta ja kirjoittelusta ollaan hyvinkin tarkkoja,

• Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa katsoo sen suoranaiseksi petokseksi, jos viikonvaihteen IS-kovis on sellainen, jota hän ei osaa ratkoa. Ja silloin kyllä lähtee valitukset ja syytökset joka taholle.

Kyse ei ole siitä -tarkastelen asiaa yleisemmällä tasolla. B-suman oli selkeä syy valittaa ihan muidenkin puolesta. Kyllä suman moni koki ikäväksi.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Kyse ei ole siitä -tarkastelen asiaa yleisemmällä tasolla. B-suman oli selkeä syy valittaa ihan muidenkin puolesta. Kyllä suman moni koki ikäväksi.

Höpö, höpö - sinua pännii, että et tajunnut kolaria ja projisoit sen narsistin tavoin muiden syyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Tuskin tämän paikan ylläpito Sanarisin liiketoimintaan liittyvistä seikoista mitään välittää ->>

No totta kai välittää, kaikki firmat välittää etenkin kun kuluttajamarkkinoilla toimitaan.
        Omien tuotteiden julkisesta ja netti-imagosta ja kirjoittelusta ollaan hyvinkin tarkkoja,

Ei tämän paikan ylläpidolla ole Sanarisin kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Ne jotka B-suman kokivat ikäväksi, ratkoivat yksinkertaisesti väärin. Tätä tapahtuu ristikon ratkonnassa. Eikös sinun peruslauseesi ole, että yleisin syy ratkonnan epäonnistumiseen on ratkontavirheet. Teit itse ratkontavirheen ja nyt yrität keksiä muita syitä kuin oman osaamattomuutesi. Ja menet huutelemaan ympäriinsä kurjasta laadinnasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne jotka B-suman kokivat ikäväksi, ratkoivat yksinkertaisesti väärin. Tätä tapahtuu ristikon ratkonnassa. Eikös sinun peruslauseesi ole, että yleisin syy ratkonnan epäonnistumiseen on ratkontavirheet. Teit itse ratkontavirheen ja nyt yrität keksiä muita syitä kuin oman osaamattomuutesi. Ja menet huutelemaan ympäriinsä kurjasta laadinnasta.

Mie tykkäsin, että ristikko oli aivan mainio. Lisääkin voisi tulla, aivovoimistelun pitäisi olla hyväksi kaikille.

Ja siksi toiseksi, jos ekan ketjun erään kommentoijan mainitsemista ainoista "varmoista", elikkäs SEKAVA TAUNO ja KERTOO SODASTA ratkaisuista ottaa ne KOLARIN UHRI kirjaimet O ja I. Ja tekee ratkojista haun ?o?i, niin jo ekalla sivulla (mie hajen läppärillä ja on tuloksia sivulla 50 kpl) löytyy ehdolle too Dodi. Jos ei oma muisti niin monen vuoden taakse kanna.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö, höpö - sinua pännii, että et tajunnut kolaria ja projisoit sen narsistin tavoin muiden syyksi.

Olin sitä ennen B-sumasta ärtynyt. Laitoin ekan palautteen ja kommentin Sanarisin foorumiin ennen kolarivihjeen selviämistä, mikä tulee kyllä esille sivuillani ja tuli esille poistetussa säikeessä.

Selviämisen jälkeen laitoin uudet palautteet.

• Anonyymi kirjoitti:

Valitin B-sumasta jo ennen kuin tajusin virheeni.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Siiinä se vika onkin. Tunget ristikkoon naurettavia sanoja etkä tajua että ne ovat varmasti vääriä. Ja sitten heti lähettämään valitukset.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Valitit koska olit tehnyt ratkontavirheen. Tietyn lajin ihmiset siedä sitä.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Juuri niin. Aloit riehua joka suunnassa, täällä, Sanarisin saitilla, IS:lle omaa osaamattomuuttasi. Miksi sama toistuu joka kerran? Oletko pyytänyt kaikilta anteeksi?
        Ota nyt edes opiksesi ja paina seuraavan kerran jarrua ennen kuin olet tuuminut asiaa loppuun asti!

• Anonyymi kirjoitti:

Siiinä se vika onkin. Tunget ristikkoon naurettavia sanoja etkä tajua että ne ovat varmasti vääriä. Ja sitten heti lähettämään valitukset.

Epäilin kyllä osan laittamieni sanojen oikeellisuutta, koska tiesin millaisia sanoja Pallosella yleensä ristikossa on ollut.

Kirjoitin "Itse sain alueelle varsin heikkotasoisia sanoja" - en väittänyt, että laitoin oikeat ratkaisusanat.

Kyse oli myös siitä, että koin B-suman menneen överiksi. Minusta niin paljon B-sanoja ei yhteen paikkaan ollut reilua laittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mie tykkäsin, että ristikko oli aivan mainio. Lisääkin voisi tulla, aivovoimistelun pitäisi olla hyväksi kaikille.

Ja siksi toiseksi, jos ekan ketjun erään kommentoijan mainitsemista ainoista "varmoista", elikkäs SEKAVA TAUNO ja KERTOO SODASTA ratkaisuista ottaa ne KOLARIN UHRI kirjaimet O ja I. Ja tekee ratkojista haun ?o?i, niin jo ekalla sivulla (mie hajen läppärillä ja on tuloksia sivulla 50 kpl) löytyy ehdolle too Dodi. Jos ei oma muisti niin monen vuoden taakse kanna.

Olisi varmasti ollut apu. En tainnut tällä kertaa hyödyntää, koska ajattelin jotain kompaa. Tai sitten vilkaisin liian hätäisesti. Olisi tosiaan oikea ratkaisusana voinut löytyä.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Epäilin kyllä osan laittamieni sanojen oikeellisuutta, koska tiesin millaisia sanoja Pallosella yleensä ristikossa on ollut.

Kirjoitin "Itse sain alueelle varsin heikkotasoisia sanoja" - en väittänyt, että laitoin oikeat ratkaisusanat.

Kyse oli myös siitä, että koin B-suman menneen överiksi. Minusta niin paljon B-sanoja ei yhteen paikkaan ollut reilua laittaa.

Huuhaa: "Kirjoitin "Itse sain alueelle varsin heikkotasoisia sanoja" - en väittänyt, että laitoin oikeat ratkaisusanat."

Osaavampi ratkoja olisi silloin miettinyt asiaa kaikessa rauhassa uudemman kerran, vaikka sopivan lepotauon jälkeen. Eikä olisi missään tapauksessa heti rynnännyt kirjoittamaan valituksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa: "Kirjoitin "Itse sain alueelle varsin heikkotasoisia sanoja" - en väittänyt, että laitoin oikeat ratkaisusanat."

Osaavampi ratkoja olisi silloin miettinyt asiaa kaikessa rauhassa uudemman kerran, vaikka sopivan lepotauon jälkeen. Eikä olisi missään tapauksessa heti rynnännyt kirjoittamaan valituksia.

Koin lähtökohtaisesti B-kirjainsuman epäreiluna. Itse asiassa samaan tapaan koki eräs nettituttu eikä hänellekään tullut mieleen KOLARIN UHRI liittyvä fakta.

Kyllä itse olen toisten virheet usein huomannut ja niissä esittänyt korjausehdotuksia. Nyt olisin itse tarvinnut olennaisessa kohdassa korjausehdotuksen, jota en saanut ajoissa. Joskus olen saanut omiin ratkontavirheisiini Magmassa korjausehdotuksia nettitutuilta, mutta nyt ne jäivät saamatta..

Olet kyllä oikeassa siinä,, että jos ratkaisusanat tuntuvat Sanarisin julkaisemissa ristikoissa ja useimmissa Iisakin Ristikot -lehden ristikoissa erityisen huonoilta, on syytä epäillä omia ratkontavirheitä.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Koin lähtökohtaisesti B-kirjainsuman epäreiluna. Itse asiassa samaan tapaan koki eräs nettituttu eikä hänellekään tullut mieleen KOLARIN UHRI liittyvä fakta.

Kyllä itse olen toisten virheet usein huomannut ja niissä esittänyt korjausehdotuksia. Nyt olisin itse tarvinnut olennaisessa kohdassa korjausehdotuksen, jota en saanut ajoissa. Joskus olen saanut omiin ratkontavirheisiini Magmassa korjausehdotuksia nettitutuilta, mutta nyt ne jäivät saamatta..

Olet kyllä oikeassa siinä,, että jos ratkaisusanat tuntuvat Sanarisin julkaisemissa ristikoissa ja useimmissa Iisakin Ristikot -lehden ristikoissa erityisen huonoilta, on syytä epäillä omia ratkontavirheitä.

Todella varsin mielenkiintoista, että erään näillä palstoilla koommentoivan henkilön päähän on jäänyt tämä KOLARIN UHRI noinkin pahasti soimaan. Ihan tästä pikatuntumalta neuvoisin (jokos häntä tai ketäs muutakin ihan pelkälteen omaa täystietoisuttaan päättelevää ja ittekseen omaa ikuista pyhyyttään miettivää). Ningo ensin vaan alas istumaan. Ja toiseksi ite miettimään, että EI TOO MIUN EKA MIELLEJOHTUMA joko kyseisen ristikon tai sitten vaan kaikkien muitten ratkojien mielipiteistä EHKÄ OLEKAAN OIKEA. Ja ottamaan vaikka vaan oman hengitystauon - ningo ennen minkään moittimissyytöstulvan ja niitten lähettelemisen tai sivuston postausten panettelun+poistamisvaatimusten tai minkä tahansa muunkaan toimenpiteen suhteen päättelevän, että ei se tosiaan olekaan ollenkaan järkevä.

Kyllähän miekii, joka kumminkin olen täällä Internetissä yhtä ja toista ristikoista ja niitten ratkonnasta oppinut. Olen huomannut, että miun oma eka mielikuvitelma oikeasta ratkaisusta onkin täysin pieleen ja lähinnä vaan miun oman elämähistorian esille tuoma. Ja varsinkin sen, että mielen avaamisella ja muita kuuntelemalla paljon helpommin oppii uusia ajattelemiskuvioita. Kun eihän tämä ristikonratkonta kuitenkaan ole mikään muuttumattomaan peruskuvioon kahlehdittu ja tarkkaan säännelty siitä millaisia muotoja siihen voi tulla. Eli KAIKKI PITÄISI VOIDA OTTAA VASTAAN, eikä mitään pakollisia sääntömääräyksiä voi edes olla. Vallankin, kun tämä meitin maan oma kieli antaa tälle toiminnolle vissiin tavallistakii paremmat edellytykset,

Toki jos olisin ratkonut KOLARIN UHRI oikein, olisin kulmaan saanut Pallosen tarkoittamat ratkaisusanat enkä olisi laittanut heikompitasoisia sanoja. Oletin, että tulee normaalin oloinen sana eikä outo erisnimi (, joka tosin pitäisi tilanteen vuoksi tuntea) . Kolmen varman sanan jälkeenkin aika paljon kokeiluja olisi tullut, mutta kokeiluja ristikoiden ratkomisessa on aina. Olisiko kokeiluja ollut kovin paljon tavanomaista enemmän, on jälkikäteen mahdoton sanoa. B-sanat olivat kuitenkin puhtaasti arvaamiseen ja kokeilemiseen perustuvia ilman mitään muuta.

Kuten olen todennut, ratkojat saattavat hyväksyä heikkolaatuisiakin sanoja, koska Aulis on ristikon sanastonsa niin huonoksi laittanut kuin on. Sivustollani yksi henkilö jopa kehui Lehtoa siitä, että , että lehto moderni Googlea hyödyntäessään ja Google-vihjeet ovat nykypäivää.

Laittamalla KOLARIN UHRI oikean ratkaisusanan, siihen saa vain yhden ratkaisun, jossa ratkaisusanat ovat hyviä ja lähes kiitettäviä myös B-sanat.

Oikea yläkulma on tässä suhteessa ongelmallisempi. Jaskakin totesi, että duaalin mahdollisuus on olemassa. Oikeaan yläkulmaan ainakin saa useita vaihtoehtoja, jotka eivät olennaisesti todennäköisesti oikeaa ratkaisua huonompia ole, koska joka tapauksessa jää yksi heikohko B-sana silloin, kun keltaiset sanat ovat hyvälaatuisia. Vaihtoehdoissa keltaisten sanojen laatu heikkenee.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Huuhaa: "Nyt olisin itse tarvinnut olennaisessa kohdassa korjausehdotuksen, jota en saanut ajoissa."

Tuossa sinä Huuhaa yrität taas kaikin mahdollisin tavoin vierittää syyn omasta kykenemättömyydestäsi toisten niskoille: jos ei muita vikapäitä löydy, niin syyllisiä ovat nettitutut, jotka ovat jättäneet korjausehdotukset antamatta.

Toki ristikko oli vaikea, ja on totta kai ymmärrettävää, jos siihen ei löydä tyydyttävää ratkaisua. Varsinkin hyvin monille ei-niin-kokeneille se varmaan on käytännössä mahdoton. Silti ristikosta jää minulle mieleen ennen kaikkea se, että siinä on erittäin paljon hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa: "Nyt olisin itse tarvinnut olennaisessa kohdassa korjausehdotuksen, jota en saanut ajoissa."

Tuossa sinä Huuhaa yrität taas kaikin mahdollisin tavoin vierittää syyn omasta kykenemättömyydestäsi toisten niskoille: jos ei muita vikapäitä löydy, niin syyllisiä ovat nettitutut, jotka ovat jättäneet korjausehdotukset antamatta.

Toki ristikko oli vaikea, ja on totta kai ymmärrettävää, jos siihen ei löydä tyydyttävää ratkaisua. Varsinkin hyvin monille ei-niin-kokeneille se varmaan on käytännössä mahdoton. Silti ristikosta jää minulle mieleen ennen kaikkea se, että siinä on erittäin paljon hyvää.

Toki tunnustan sen, että oma ratkontani kaatui yhden vihjeen väärään ratkaisusanaan. Mutta oletko sitä mieltä, että oli fiksua antaa mahdollisuus täyttää ristikko ihan muilla sanoilla kuin laatija tarkoitti?

Pallosen tuntien toki olisi pitänyt hakea ratkaisua niin kauan, että kaikkiin keltaisiin ruutuihin tuli laatijalle ominainen ratkaisusana, jossa ei mennä siitä, mistä aita on matalin.

Joka tapauksessa kaksi B-sanaa eivät ole laatijalle tyypillistä tasoa, joten hieman hän niiden kohdalla joutui tasoaan laskemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki tunnustan sen, että oma ratkontani kaatui yhden vihjeen väärään ratkaisusanaan. Mutta oletko sitä mieltä, että oli fiksua antaa mahdollisuus täyttää ristikko ihan muilla sanoilla kuin laatija tarkoitti?

Pallosen tuntien toki olisi pitänyt hakea ratkaisua niin kauan, että kaikkiin keltaisiin ruutuihin tuli laatijalle ominainen ratkaisusana, jossa ei mennä siitä, mistä aita on matalin.

Joka tapauksessa kaksi B-sanaa eivät ole laatijalle tyypillistä tasoa, joten hieman hän niiden kohdalla joutui tasoaan laskemaan.

"Mutta oletko sitä mieltä, että oli fiksua antaa mahdollisuus täyttää ristikko ihan muilla sanoilla kuin laatija tarkoitti?"

No henkilökohtainen näkemykseni on, että laatija tai muu tuotantokoneisto olisi tosiaan tuon suhteen kenties voinut aavistuksen verran kiristääkin ruuvia. Mutta tekevälle sattuu, eikä yhtään mitään aihetta älämölön nostamiselle ole. - Jos joku toinen jonkin verran kritisoi jotain, niin sinulla Huuhaa on erittäin ikävä tapa vedota siihen ja kuvitella, että se oikeuttaa sinun paitsi berserkkimäisen niin myös harhaisen räyhäämisesi. Ristikossa saattoi minusta ehkä olla pieni kauneuspilkku, mutta sinun räyhäämisesi sen sijaan on törkeää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta oletko sitä mieltä, että oli fiksua antaa mahdollisuus täyttää ristikko ihan muilla sanoilla kuin laatija tarkoitti?"

No henkilökohtainen näkemykseni on, että laatija tai muu tuotantokoneisto olisi tosiaan tuon suhteen kenties voinut aavistuksen verran kiristääkin ruuvia. Mutta tekevälle sattuu, eikä yhtään mitään aihetta älämölön nostamiselle ole. - Jos joku toinen jonkin verran kritisoi jotain, niin sinulla Huuhaa on erittäin ikävä tapa vedota siihen ja kuvitella, että se oikeuttaa sinun paitsi berserkkimäisen niin myös harhaisen räyhäämisesi. Ristikossa saattoi minusta ehkä olla pieni kauneuspilkku, mutta sinun räyhäämisesi sen sijaan on törkeää.

Ja vielä: En ole ollenkaan samaa mieltä, että laatija olisi "antanut mahdollisuuden" täyttää vasemman laidan keskikohta niillä sanoilla, joita sinä Huuhaa siihen tarjosit. (Kaikkein järjettömin niistä saattoi olla se "koki" ja sen selitys "kolarin uhriksi".)

• Anonyymi

Olisiko kellään vielä tallessa ne ristikon vasempaan reunaan tulevat keltaiset sanat? Poistetussa viestiketjussa oli erilaisia ehdotuksia sinne, mutta mitään lopullista ja hyväksyttävää listaa ei mielestäni esittänyt kukaan.

• Anonyymi

Tätä pidettiin ainakin jossakin vaiheessa yhtenä ratkaisuvaihtoehtona. Joku taisi olla tästäkin kuitenkin eri mieltä.
      https://aijaa.com/kLuhjx

• Anonyymi

Tämä sama versio oli minullakin. Muistaakseni myös muutaman muun mielestä tämä oli ok aikaisemmassa ketjussa.

• Anonyymi

Ristikon osan näyttäminen julkisesti n arveluttavaa toimintaa. Moderaattri puuttui siihen muistaaksen vuonna 2018 kovalla kädellä ja piti laittomana toimintana.

Minulle voi lähettää privaatisti tuollaisia kuvia ikään kuin anonyyminä s-postina, jossa kuvaa ei näytetä julkisesti vaan vain minä voin sen nähdä. Kuvien lähetys on täysin anonyymiä toisin kuin s-posteissa, joissa jää tunnistetietoja ainakin käytettyjen nimien ja s-postiosoitteen muodossa. Minä tiedän kuvien lähetyksistä vain lähetysajan (joskus joudunkin foorumissani kysymään, keneltähän kuva on tullut, kun en ole tunnistanut käsialaa).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ristikon osan näyttäminen julkisesti n arveluttavaa toimintaa. Moderaattri puuttui siihen muistaaksen vuonna 2018 kovalla kädellä ja piti laittomana toimintana.

Minulle voi lähettää privaatisti tuollaisia kuvia ikään kuin anonyyminä s-postina, jossa kuvaa ei näytetä julkisesti vaan vain minä voin sen nähdä. Kuvien lähetys on täysin anonyymiä toisin kuin s-posteissa, joissa jää tunnistetietoja ainakin käytettyjen nimien ja s-postiosoitteen muodossa. Minä tiedän kuvien lähetyksistä vain lähetysajan (joskus joudunkin foorumissani kysymään, keneltähän kuva on tullut, kun en ole tunnistanut käsialaa).

Toki en kertoisi julkisesti, mitä ratkaisusanoja kuvassa olisi vaan kertoisin kuvan lähettäjälle vain tiedon siitä onko ratkottu oikein ja jos ei ole ratkottu oikein, mitä virheitä ratkaisussa oli. Vastausajan jälkeen voisin kertoa ratkaisusanatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki en kertoisi julkisesti, mitä ratkaisusanoja kuvassa olisi vaan kertoisin kuvan lähettäjälle vain tiedon siitä onko ratkottu oikein ja jos ei ole ratkottu oikein, mitä virheitä ratkaisussa oli. Vastausajan jälkeen voisin kertoa ratkaisusanatkin.

Mitä nyt taas joriset Huuhaa? Miksi ihmeessä kyseinen postaaja olisi halunnut lähettää tuon ristikkokuvansa sinulle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä nyt taas joriset Huuhaa? Miksi ihmeessä kyseinen postaaja olisi halunnut lähettää tuon ristikkokuvansa sinulle?

Tällä kertaa siitä ei olisi ollut hyötyä, koska hän itse ei kaivannut apua. Mutta kerroin vain yleisperiaatteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä kertaa siitä ei olisi ollut hyötyä, koska hän itse ei kaivannut apua. Mutta kerroin vain yleisperiaatteita.

No mikset yhtä hyvin saman tien kerro yleisperiaatteita vaikka hevosen puhdistamisesta - eläinlääketieteellinen tietämys on varmaan lisääntynyt sitten M. A. Nummisen tietoiskun aikojen.

• Anonyymi

>Ristikon osan näyttäminen julkisesti n arveluttavaa toimintaa. Moderaattri
      >puuttui siihen muistaaksen vuonna 2018 kovalla kädellä ja piti laittomana
      >toimintana.

Sanaristikoiden kehityksen ja kaikkinaisen nettikäytöksen muuttumisen mittakaavassa 2018 on jo ihan älyttömän kaukaista asiaa.

Sama kehityssuunta jatkuu, ratkojien mieltymykset ja rutiinit eivät pysy paikallaan. Kaikenlaisia tekoälyavusteisia sovelluksia tulee mukaan, sanaristikkoja apuna ratkomaan.

Ihminen jää kyvyiltään kakkoseksi, kuten shakkipelissä tapahtui jo vuonna 1997, liki 30 vuotat sitten.

• Anonyymi

2018 toimintaa Sanaris piti tekijänoikeuksien rikkomisena. Ristikot eivät linkitetyissä tiedostoissa näkyneet yleensä kokonaan, mutta silti ne poistettiin. Tuskin Sanarisin kanta on muuttunut.

• Anonyymi

Ratkaisukuvien lähettäminen kesken ratkontakilpailun ei ole millään lailla hyvä asia.

"Suomalaisessa ristikkomaailmassa on ollut vuosikymmenten ajan
      kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan oikeita ratkaisuja ei laiteta
      julkisuuteen ennen kuin palkintoristikoiden vastausajat ovat
      umpeutuneet. Nykyinen tiedonkulku mahdollistaa säännöstä
      poikkeamisen, joten sen olemassaolosta on aika muistuttaa."
      https://www.ratkojat.fi/vetoomus

Tämän ratkontakilpailun 100€ arvoinen pääpalkinto on edelleen jakamatta.

• Anonyymi

Itse ristikkoon. Oikea yläkulmassa on lähes duaalin paikka. Jos ylimpänä olevalle pystyyn tulevalle B-sanalle laittaa parhaan vaihtoehdon, alin, vaakasuoraan menevä ei B-sanaksi tulee aika heikkolaatuinen ratkaisusana.

Sellaista vaihtoehtoa ei oikein ole, jossa sekä kaikki B-sanat että ei-B-sanat olisivat huippulaatuisia. Sellaista en ainakaan keksi.

• Anonyymi

Jos alimman ei-B-sanan pitää hyvänä, tulee pystysanaksi kohtuullinen sana. Kulmassa on siten selvä duaali jos pidetään kiinni keltaisten sanojen laadukkuudesta. Duaaleja tulisi välttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos alimman ei-B-sanan pitää hyvänä, tulee pystysanaksi kohtuullinen sana. Kulmassa on siten selvä duaali jos pidetään kiinni keltaisten sanojen laadukkuudesta. Duaaleja tulisi välttää.

Vielä vain jankkaat, kun yrität sitkeästi saada häivytetyksi sen, että et osannut ristikkoa ratkaista, et ainakaan järkevillä sanoilla. Nyt on vuorossa tämä oikea ylänurkka. Mistähän seuraavaksi. Lue nyt hyvä ihminen kaikki lankaan kirjoittamasi jutut ja mieti, mitä näillä olet saanut aikaan: itsesi naurettavaksi. Kohta sinun on pyydettävä tämänkin poisto, ettet tarvitse hävetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Duaalissa ylemmän vaakasuoraan menevän B-sanan viimeiseksi kirjaimeksi on kaksi hyvää vaihtoehtoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Duaalissa ylemmän vaakasuoraan menevän B-sanan viimeiseksi kirjaimeksi on kaksi hyvää vaihtoehtoa.

Sori, ei sittenkään, vaakasana liian huono.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori, ei sittenkään, vaakasana liian huono.

Siis B-sana on huono, keltainen sana. Pistää mitä tahansa ihan huippulaatuisia B-sanoja ei saa, aina yksi B-sana on kakkos- tai kolmoslaatua.

• Anonyymi

Minusta niissä ei ollut mitään ongelmaa. Miettimistä kyllä, mutta niin minun usein pitää ristikkoa ratkoessani tehdä. Ilmeisesti toisten kyvyt ovat sen verran paremmat, että ratkaisut napsahtavat heti paikoilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis B-sana on huono, keltainen sana. Pistää mitä tahansa ihan huippulaatuisia B-sanoja ei saa, aina yksi B-sana on kakkos- tai kolmoslaatua.

"keltainen sana" po "ei keltainen sana". Jaska epäili duaalia ja ihan syystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"keltainen sana" po "ei keltainen sana". Jaska epäili duaalia ja ihan syystä.

Et Huuhaa näköjään pysty kirjoittamaan sellaista kuvausta tilanteestasi, joka ei olisi sekava ja vilisisi virheitä.

Jos sinulla on ristikko-ongelma, niin (jo historiasikin perusteella) todennäköisin syy on ratkontavirhe tai se, että olet jättänyt jonkin vaihtoehdon huomiotta.

Koillisen 4×4 -nurkassa kaikki sanat - eli valkoiset, keltaiset ja B-sanat - ovat minulla aivan ok: ristikkokelpoisia, ainakin minulle ennalta tuttuja ja kovisratkojien yleistiedon joukkoon hyvin meneviä. Ja parempia kuin Binga. Vastaavanlaisen ok-tason duaalin olemassaoloa pidän epätodennäköisenä.

Jos et halua sanojasi paljastaa, niin turha minunkaan on tässä enää enempää spekuloida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä vain jankkaat, kun yrität sitkeästi saada häivytetyksi sen, että et osannut ristikkoa ratkaista, et ainakaan järkevillä sanoilla. Nyt on vuorossa tämä oikea ylänurkka. Mistähän seuraavaksi. Lue nyt hyvä ihminen kaikki lankaan kirjoittamasi jutut ja mieti, mitä näillä olet saanut aikaan: itsesi naurettavaksi. Kohta sinun on pyydettävä tämänkin poisto, ettet tarvitse hävetä.

Kyllä oikeassa ylänurkassa on oikeasti useita eri vaihtoehtoja. Niitä epäili Jaskakin. Kovin monien vaihtoehtojen oleminen ristikossa, ei minusta ole hyvän laadinnan tunnusmerkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et Huuhaa näköjään pysty kirjoittamaan sellaista kuvausta tilanteestasi, joka ei olisi sekava ja vilisisi virheitä.

Jos sinulla on ristikko-ongelma, niin (jo historiasikin perusteella) todennäköisin syy on ratkontavirhe tai se, että olet jättänyt jonkin vaihtoehdon huomiotta.

Koillisen 4×4 -nurkassa kaikki sanat - eli valkoiset, keltaiset ja B-sanat - ovat minulla aivan ok: ristikkokelpoisia, ainakin minulle ennalta tuttuja ja kovisratkojien yleistiedon joukkoon hyvin meneviä. Ja parempia kuin Binga. Vastaavanlaisen ok-tason duaalin olemassaoloa pidän epätodennäköisenä.

Jos et halua sanojasi paljastaa, niin turha minunkaan on tässä enää enempää spekuloida.

Minulle jää aina yksi B-sana, joka ei ole ennalta tuttu ja kovisratkojien yleistiedon joukkoon hyvin menevä. Vaihtoehtojen sanat ovat kuitenkin kohtalaisen toimivia, ei alimman kategorian sanoja. Voi vaihtoehdot joskus kertoa, mutta en nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä oikeassa ylänurkassa on oikeasti useita eri vaihtoehtoja. Niitä epäili Jaskakin. Kovin monien vaihtoehtojen oleminen ristikossa, ei minusta ole hyvän laadinnan tunnusmerkki.

Kun sinä Huuhaa jankkaamalla jankkaat sen duaalin varmasta olemassaolosta, niin kerro sitten edes yhdelle sanalla ne kaksi hyvää vaihtoehtoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle jää aina yksi B-sana, joka ei ole ennalta tuttu ja kovisratkojien yleistiedon joukkoon hyvin menevä. Vaihtoehtojen sanat ovat kuitenkin kohtalaisen toimivia, ei alimman kategorian sanoja. Voi vaihtoehdot joskus kertoa, mutta en nyt.

No Huuhaa, minäpä sitten kuitenkin kerron vielä sen, että noista kolmesta B-sanastani pystysana on heikoin, mutta siis ristikkokelpoinen, minulle ennalta tuttu ja kovisratkojien yleistiedon joukkoon hyvin menevä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No Huuhaa, minäpä sitten kuitenkin kerron vielä sen, että noista kolmesta B-sanastani pystysana on heikoin, mutta siis ristikkokelpoinen, minulle ennalta tuttu ja kovisratkojien yleistiedon joukkoon hyvin menevä.

Se pystysana meinaa tulla hieman heikko. Jos sen laittaa paremmaksi, jompikumpi vaakasanoista heikkenee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sinä Huuhaa jankkaamalla jankkaat sen duaalin varmasta olemassaolosta, niin kerro sitten edes yhdelle sanalla ne kaksi hyvää vaihtoehtoa.

Katsotaan viikon päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se pystysana meinaa tulla hieman heikko. Jos sen laittaa paremmaksi, jompikumpi vaakasanoista heikkenee.

Minun ratkaisusanojeni perusteella tilanne on erilainen kuin kuvaamasi, Huuhaa. Sinulla on muuten hyvin usein tapana inttää omaa virheellistä näkemystäsi oikeaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun ratkaisusanojeni perusteella tilanne on erilainen kuin kuvaamasi, Huuhaa. Sinulla on muuten hyvin usein tapana inttää omaa virheellistä näkemystäsi oikeaksi.

Kun kumpikaan ei ole kertonut, mitä laittoi, on turhaa väittää, kuka sai parhaat sanat. Useita vaihtoehtoja on olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kumpikaan ei ole kertonut, mitä laittoi, on turhaa väittää, kuka sai parhaat sanat. Useita vaihtoehtoja on olemassa.

Itsehän sinä Huuhaa olet se, joka et löydä sellaista ratkaisusanojen settiä, johon olisit tyytyväinen. Useita vaihtoehtoja varmaan joo on olemassa, jos esimerkiksi vihjeen "kolarin uhri" ratkaisusanan yhdeksi harkinnan arvoiseksi vaihtoehdoksi kelpaa sellainenkin sana kuin "koki".

• Anonyymi kirjoitti:

Itsehän sinä Huuhaa olet se, joka et löydä sellaista ratkaisusanojen settiä, johon olisit tyytyväinen. Useita vaihtoehtoja varmaan joo on olemassa, jos esimerkiksi vihjeen "kolarin uhri" ratkaisusanan yhdeksi harkinnan arvoiseksi vaihtoehdoksi kelpaa sellainenkin sana kuin "koki".

Vasen reuna tuli jo käsiteltyä, mutta aivan varmasti ratkaisusanalla KOKI risteäviin jotain Googlella löytyisi.

Nyt oli kyse oikeasta yläkulmasta. Minusta siihen saa kaksi melko tasavahvaa ratkaisuvaihtoehtoja ja yhden huonomman.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Vasen reuna tuli jo käsiteltyä, mutta aivan varmasti ratkaisusanalla KOKI risteäviin jotain Googlella löytyisi.

Nyt oli kyse oikeasta yläkulmasta. Minusta siihen saa kaksi melko tasavahvaa ratkaisuvaihtoehtoja ja yhden huonomman.

Se "koki" oli vain esimerkki siitä. millaisia ratkaisusanoja sinä Huuhaa tunnut pitävän mahdollisina. Jos et ole vielä löytänyt yhtään sellaista ratkaisusanojen settiä, johon edes itse olisit tyytyväinen, niin yksi toimintavaihtoehto on jatkaa etsintää.

• Anonyymi kirjoitti:

Se "koki" oli vain esimerkki siitä. millaisia ratkaisusanoja sinä Huuhaa tunnut pitävän mahdollisina. Jos et ole vielä löytänyt yhtään sellaista ratkaisusanojen settiä, johon edes itse olisit tyytyväinen, niin yksi toimintavaihtoehto on jatkaa etsintää.

Ehkä sittenkin vain yksi hyväksyttävissä oleva vaihtoehto. Muut vaihtoehdot taitavat sittenkin olla liian huonoja.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Mutta mikä ihmeen kolarin uhri olisi "koki"? Onko se edes suomen kielessä perusmuotoinen sana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mikä ihmeen kolarin uhri olisi "koki"? Onko se edes suomen kielessä perusmuotoinen sana?

Huuhaalla oli siihen teoria jota nettituttukin kuulemma piti kiinnostavana. Liittyi muistaakseni siihen että "kolarin uhri" on sellainen joka "koki" kolarin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4253
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1979
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1605
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1432
    8. 250
      1285
    9. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      276
      1153
    10. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      77
      1152
    Aihe