Näin väittävät sähköautoja vihaavat toimittajat:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/1eac5820-d55a-4155-969e-77ad7c1558e2
https://www.is.fi/autot/art-2000011039234.html
Sähköautolle vihamielisten mielestä vain sähkölautojen jarrupöly ja tien pienhiukkaset haitallisia
21
174
Vastaukset
- Anonyymi
Asia on juurikin näin ja mielisairaat trollit saa näistä vale uutisista aihetta spämmätä autopalstat täyteen propagantaa. Suolessakin trollitehdas spämmää asiasta jatkuvasti.Suolen autopalstat pahiten trollattuja. Valeuutisia RYYYYYSSÄN trollitehtaalta tulee n 20 h vrk/365.
- Anonyymi
"Vaikka tutkimuksessa verrattiinkin dieselin pakokaasupäästöjä nimenomaan sähköauton jarrupölypäästöihin, sähköautoa enemmän kokonaissaastuttaa silti pienhiukkasten osalta diesel – joka siis päästää ilmaan sekä pakokaasuja että jarrupölyä."
"Sähköautoissa on myös yleisesti käytössä niin sanottu jarrutusenergian talteenotto, jolla auton hidastusenergiasta saadaan ajotyylistä suuresti riippuen parhaimmillaan talteen jopa reilusti yli 90 prosenttia – ilman, että auto jarruttaa perinteiseen tapaan mekaanisesti." - Anonyymi
Artikkelistahan käy ilmi että diesel auto käyttää paljon enemmän mekaanisia jarruja, jotka aiheuttavat syöpää ja vielä pakokaasut päälle. Ja tätä kokonaisuutta ei sitten haluta huomioida että diesel auto saastuttaa kokonaisuutena paljon enemmän vaan tuijotetaan vain sähköauton pienempiin päästöihin kyseenalaistaen sähköautojen päästöttömyyden.... vaikka diesel on kokonaisuutena selkeästi pahempi myrkkylähde. Ja ei vaivauduta kauhistelemaan dieselin moninkertaisia myrkkyarvoja???
- Anonyymi
Dieselin katku on varsinkin aamun hitaassa liikenteessä todella ikävää. Ei tarvita kuin yksi savuttava romu ja koko tienoo käryää.
- Anonyymi
Uskomatonta, miten ääliömäisiä väitteitä ja tulkintoja latelee täydellinen toimittajien idioottisakki.
- Anonyymi
Niin siis pitäisi kiinnittää huomiota ympäristömyrkkyihin, jotka tappavat, eikä hiilidioksidiin, joka ruokkii kasveja. Ja ongelmahan oli se, ettei rengas- ja jarrupäästöihin kiinnitetty huomiota, vaikka polttiksiin lisättiin jo suodattimet.
IS on erottunut edukseen autouutisissa. - Anonyymi
Ovat painavempaa ja suurempaa jonka takia juuri em asiat ovat huonoja. Voimakertoimet suurempia joka myös vaikuttaa todella haitallisesti.
- Anonyymi
Kaukaa haettua selittelyä.
- Anonyymi
Kuinkas sitten bussit ja rekat? Todella painavia isoine dieseleineen, jarruineen ja monine renkaineen.
- Anonyymi
Sähköautot alkavat pienenemään, eikö niissä ole voimaa tai painoa enempää.
- Anonyymi
otti henkeen kun teslakuski ajoi ohi käsi pystyssä heil gotler
- Anonyymi
Onhan se hurjaa. Otsikoidaan ja kirjoitetaan sähköautoista, vaikka ongelma koskee muita autoja.
- Anonyymi
Sairaita toimittajia. Sähköautot vedetään mukaan kaikkeen mahdolliseen.
- Anonyymi
On siinä toimittajilla tekstit. Sekä naurattaa, että itkettää.
- Anonyymi
Ihon kesimisestä jää myös kaikenlaista nöyhtää pinnoille.
- Anonyymi
Koskee joka asiaa: on mielipiteitä ja totuuksia. Jos asioiden kommentointi jätetään oikeille asiantuntijoille, niin lehdet ammottaa tyhjyyttään.
Nykyisin kovaäänisin mielipide jyrää faktat. On tietysti hyvä tuoda asioista molemmat puolet esiin.- Anonyymi
Olen eri mieltä.
- Anonyymi
Jarrupöly on aika pieni ongelma verrattuna renkaista irtoaviin mikromuoveihin sekä tienpinnan kulumisesta syntyvään katupölyyn. Tottahan toki 1,8-2,7 tonnin painoiset sähkövatkaimet tuottavat enemmän päästöjä renkaista kuin 1,2-2 tonnin painoiset polttomoottoriautot.
Polttomoottorien pakokaasut puhdistetaan nykyään jo niin tehokkasti, että renkaat ovat nousemassa suurimmaksi hiukkaspäästöjen lähteeksi.- Anonyymi
Mites 50 metriä pitkät rekat. Sähköautohan se on tietysti kaikkeen syyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites 50 metriä pitkät rekat. Sähköautohan se on tietysti kaikkeen syyllinen.
Liittyi asiaan millä tavalla?
Suomessa tieverkkoa kuluttavat kaikkein eniten henkilöautot nastajyrsimineen. Muualla maailassa, missä nastajyrsimiä ei käytetä, kuluminen johtuu pääasiassa raskaasta kalustosta.
Ilmanlaatu kohenisi meillä reippaasti, jos nastajyrsimet kiellettäisiin. Samoin tieverkon kuluminen vähenisi. Jäljelle jäisi silti mikromuovipäästöt - niitähän tulee kesärenkaistakin.
Ei olisi huono idea laittaa Pariisin tapaan rajoituksia >>2 tonnin painoisille möhköfanteille. Turhaa läskiä on polttomoottoriautoihinkin kertynyt, kiitos katumaasturimuodin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittyi asiaan millä tavalla?
Suomessa tieverkkoa kuluttavat kaikkein eniten henkilöautot nastajyrsimineen. Muualla maailassa, missä nastajyrsimiä ei käytetä, kuluminen johtuu pääasiassa raskaasta kalustosta.
Ilmanlaatu kohenisi meillä reippaasti, jos nastajyrsimet kiellettäisiin. Samoin tieverkon kuluminen vähenisi. Jäljelle jäisi silti mikromuovipäästöt - niitähän tulee kesärenkaistakin.
Ei olisi huono idea laittaa Pariisin tapaan rajoituksia >>2 tonnin painoisille möhköfanteille. Turhaa läskiä on polttomoottoriautoihinkin kertynyt, kiitos katumaasturimuodin.Vähin eväin olet liikkeellä jos et ymmärtänyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181