Antakaa elämänne Jeesukselle.
https://youtu.be/87aeWs427JI?si=nC1Uev1YhUuZGBh5
https://youtu.be/wJYNdVjUMzM?si=1FRufoOtYrWvAUSg
Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa
21
136
Vastaukset
- Anonyymi
Kovin on sitten pitkissä puissa.
Osanottoni epätoivoisesta tilanteesta. Tuo todella vaatii sitä uskoa. - Anonyymi
Mikäpä tuo on puuttumaan muitten elämään.
Ei sillä, että minulla sinänsä mitään olisi seksuaalivähemmistöjä kohtaan.... - Anonyymi
"Antakaa elämänne Jeesukselle."
Ei-helluntailainen kommentti:
Tuo on taas lahkolaisten suosimaa näennäiskristillistä kaanaankieltä, jossa sotketaan asiat tavalla, joka kuulostaa ymmärtämättömien karhunpalvelukselta Jumalalle, ehkä jumalanpilkalta jopa. Ratkaisukristillisten opissa julistetaan nurinpäin, että ihminen olikin se, joka antaa elämän Jumalalle, eikä päinvastoin.
Tuossa sen sijaan puhutaan uskovista:
Efesolaiskirje:
2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne
Apostolien teot:
17:25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.- Anonyymi
Kyllä, Jumala tekee eläväksi antamalla Pyhän Hengen uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. ( Apt 17)
Jumala ei tee ihmisen puolesta parannusta, vaan se on itsekunkin osana tehdä omalta osaltaan.
Eli, kyllä ihminen kääntyy Jumalan puoleen ja Jumala kuulee vilpittömästi Hänen puoleensa kääntyvää.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. ( 2Kor 6)
Kuten voimme lukea, Jumalan kehoitukseen ja Kristukseen pyyntöön vastaavaa Jumala kuulee.
"Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut"
Jumala kutsuu ja ihminen vastaa kutsuun myöntyvästi, tai kielteisesti hylkäämällä kutsun.
He kääntyivät ...
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, Jumala tekee eläväksi antamalla Pyhän Hengen uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. ( Apt 17)
Jumala ei tee ihmisen puolesta parannusta, vaan se on itsekunkin osana tehdä omalta osaltaan.
Eli, kyllä ihminen kääntyy Jumalan puoleen ja Jumala kuulee vilpittömästi Hänen puoleensa kääntyvää.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. ( 2Kor 6)
Kuten voimme lukea, Jumalan kehoitukseen ja Kristukseen pyyntöön vastaavaa Jumala kuulee.
"Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut"
Jumala kutsuu ja ihminen vastaa kutsuun myöntyvästi, tai kielteisesti hylkäämällä kutsun.
He kääntyivät ...
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.Viesti karkasi, tämä jäi kirjoittamatta.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
Opit sanelevat sellaista, mikä on vastoin Raamatun ilmoitusta ja oppien vuoksi on pahanpuhuminen tälläkin palstalla.
Uskoon tulemisessa on myöskin ihmisen oma osuus, Jumala kutsuu ja kutsuttu vastaa.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. (2Kor 5)
Ihminen voi myös tehdä ratkiasun kohdaltaan, että ei anna sovittaa itseään Jumalan kehoituksesta huolimatta, toinen taas valitsee toisin ja antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
Pelastuksen evankeliumin kautta Jumala kutsuu ihmistä kääntymykseen.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Ihminen kun antaa elämänsä Herralle Jeesukselle miten muutoin muutos ihmisessä voi tapahtua. Jos elämää ei anna hänelle niin ihminen jatkaa silloin synti elämäänsä. Kun noin kirjoitit et ole ymmärtänyt raamatun sanomaa. Sanotko Jeesusta valehtelijaksi aika raskasta tekstiä?
Et usko että Jeesus on näyttänyt ihmisille mihin oikein kuvittelet että sielu kuoleman jälkeen menee? Pelastumaton menee tuonelaan pelastunut hyvään paikkaan sinne missä Jeesus ja Jumala ovat. - Anonyymi
Vastaus ei helluntailaiselle.
Tässä kerrotaan mitä elämän antaminen Jeesukselle tarkoittaa ja tämä lukee raamatussa joten ei ole Jumalan pilkkaa. Jumala on Jeesuksen isä jos et sitä tiennyt.
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/COL.3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viesti karkasi, tämä jäi kirjoittamatta.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
Opit sanelevat sellaista, mikä on vastoin Raamatun ilmoitusta ja oppien vuoksi on pahanpuhuminen tälläkin palstalla.
Uskoon tulemisessa on myöskin ihmisen oma osuus, Jumala kutsuu ja kutsuttu vastaa.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. (2Kor 5)
Ihminen voi myös tehdä ratkiasun kohdaltaan, että ei anna sovittaa itseään Jumalan kehoituksesta huolimatta, toinen taas valitsee toisin ja antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
Pelastuksen evankeliumin kautta Jumala kutsuu ihmistä kääntymykseen.
Usko ToivonenOikein kirjoitat Usko Toivonen ja samaa sanomaa linkeissäkin on. 👍
- Anonyymi
Oikeat kristityt uskovat Kolmiyhteiseen Jumalaan: Isään, Poikaan ja Pyhään Hengen, jotka yhdessä ovat.
- Anonyymi
Sittenhän he uskovat juuri oikeaan. 👍
- Anonyymi
Mitäs muitakaan nämä "Jeesustelijat" ovat kuin helluntailaisia?
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Niin tulee Jeesus joillekin sanomaan mutta muista kuitenkin että sinä et ole Jeesus.
- Anonyymi
Näistä Luukkkaan evankeliumin mukaan.
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' ( Luuk 13)
Eli rinnakkaiskohdassa.
Tuosta käy ilmi, että kysymys on Jeesuksen aikalaisista.
Mutta voihan noin tapahtua helluntailaisellekin ja myöskin kenelle vaan, jotka eivät ojentaudu Kristuksen sanan mukaan.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". ( Joh 8)
Tuossa on mittapuuta, millä mitata, Kristuksen sana.
Miten on sinun kohdallasi, joka toimit vastoin Kristuksen sanaa, kuinka ajattelet oman kohtalosi tuolloin?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' ( Luuk 13)
Eli rinnakkaiskohdassa.
Mutta voihan noin tapahtua helluntailaisellekin ja myöskin kenelle vaan, jotka eivät ojentaudu Kristuksen sanan mukaan.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". ( Joh 8)
Miten on sinun kohdallasi, joka toimit vastoin Kristuksen sanaa, kuinka ajattelet oman kohtalosi tuolloin?
Usko ToivonenOnko kysymys ei helluntailaisen kommenttiin vai kenelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli rinnakkaiskohdassa.
Usko ToivonenAa nyt huomasin kenelle kirjoitit vastasit tuolle.
- Anonyymi
Tuossa linkissä olevan kaltaisia Jumalan miehiä ja naisia Jeesus odottaa sanomansa julistajien olevan. Kun Jeesus sanoo jotain heille he tekevät sen. Ei voi muuta kuin arvostaa.
- Anonyymi
Tässäpä toinen mutta eri ihminen.
https://youtu.be/cUMDscdfLwc?si=VRXN4vgZ7FGSuvwf - Anonyymi
Minä en ainakaan anna.
- Anonyymi
Ei Jeesus ketään pakoita katumuksen pitää tulla sydämestä.
- Anonyymi
Ratkaisukristillinen saatanan sika ei ota opikseen mistään nuhteesta, vaan innostuu paasaamaan kaksinverroin enemmän. Tällä hän todistelee olevansa häirikkö.
- Anonyymi
Vien Jumalan sanomaa eteenpäin. Siunausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773588
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262660Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542496- 1462351
- 672016
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3041914- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211383Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381357Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161265