Kummallinen vanhoollinenn kuppikunta.

Anonyymi-ap

Sellainen tällä palstalla pyrkii pitämään valtaa. Kun jokin tieteellinen väittämä on keksitty menneillä vuosisadoilla, niin sen kyseenalaistava leimataan automaattisesti tyhmäksi. Kummallista vainajanpalvontaa 2000 luvulla.

Eikö nyt 2000 luvun pitäisi edelleen olla kehityksen aikaa, mutta kun on syntynyt uskonlahko, joka palvoo kaikkea vanhaa tietoa niinkuin Vatikaani konsanaan. Kun paavi yhtyi ilmastonmuutoshumppaan, niin kierrokset kiihtyivät.

Kun kouluissa opetetaan tieteellisenä totuutena kaikki vanhat arvauksetkin, niin niistä on tullut kehityksen jarru, vaikka ne olisi jollakin tieteenalalla kumottu jo kauan sitten.

Miksihän sitä koulussa opittua niin kauheasti jumaloidaan, vaikka osa siitä on osoittautunut harhakuvitelmaksi jo kauan sitten, ja vielä enemmän osoittautuu harhakuvitelmaksi tulevaisuudessa.

No tieteen jumalointi nyt näyttää pääsääntöisesti olevan sitä, että jumaloidaankin omaa vajavaista ymmärrystä tieteestä eikä sitä tiedettä. Ne jotka eivät jumaloi tiedettä, synnyttävät jotakin uutta ja ihmeellistä.

Kun olin hitsaaja kurssilla, niin siellä oli opettaja suunnitellut ihmeellisen koneen, jolla pystyi sorvaamaan pyöröhirren valmiiksi asti kerta kiinnityksellä,

Kun hän sai tietää, että minä olin jo ennestään sorvari, niin hän pyysi minua tekemään siihen terät. Ne hiottiin valmiiksi sillä tavalla, että kiinnitettiin sorviin hiomakonen, ja pantiin sorvi hitaasti pyörimään.

Pääsin siis tekemään ensimmäisenä maailmassa ainutlaatuista työtä. Minua kun ennakkoluulot eivät ole koskaan estäneet. Ennakkoluuloisilta jää kaikki uusi aina tekemättä ja oppimatta.

Ennakkoluuloinen uskoo koko ikänsä, että molekyylien poukkoilu synnyttää paineen, ja molekyylien värähtely on lämpöä, ja ilman atomit pysyvät ehdottomasti aina samankokoisina kuin ulkoilmassa myös 300 barin paineessa.

Ennakkoluuloton ihminen taas alkaa epäilemään tuollaisia vanhoja "totuuksia". Sieltä painepullosta nimittäin tulee sitä kaasua aivan hirveän suuri määrä, kun se pullo on täytetty nestemäisellä kaasulla kaasuyhtiössä.

Ennakkoluuloinen ihminen tarrautuu pakkomielteisesti aiemmin oppimaansa, vaikka se olisi vain oma väärinymmärrys. Mikään ei ikinä muutu ennakkkoluuloisen ihmisen pääkopassa.

Ennakkoluuloton ihminen taas toimii niinkuin tuo kurssikeskuksen opettaja elikkä luo jotakin uutta ja ihmeellistä. Kun alkuun pääsin tuossa projektissa, niin minäkin aloin luoda sitä uutta ja ihmeellistä.

Minusta uuden suunnittelijasta on äärimmäisen kummallista, että on ihmisiä, jotka eivät ollenkaan uskalla epäillä mitään vanhaa tietoa valheelliseksi.

Minä epäilen aina kouluopetuksia, koska suurella todennäkjöisyydella osan siitä on jo korvannut myöhemmin löydetty totuus jollakin alalla. Ehdoton luottamus antiikkisiin teorioihin on tyhmyyttä.

Tiede on kaukaisemmassa menneisyydessä kompuroinut paljonkin, ja sitten se kompurointikin opetetaan kouluissa pätevänä tieteenä, kun kukaan ei ole viitsinyt korjata oppikirjoja ajan tasalle.

Kun minä sitten kirjoitan ajantasaista ammatillisessa koulutuksessa opittua tietoa, niin vanhoollinen kuppikunta aina hyökkää. Se minun tietoni on ollut mahdollista myös käytännössä testata totuudeksi.

Sitä testattiin työpaikallani lukemattomat kerrat. Käytännön työ on laboratorio, jossa totuus paljastuu. Siellä ei voi valheet voittaa, vaikka niitä kouluissa opetetaankin.

On kummallista, että jotkut ei tajua tätä millään. Niin täydellisesti on ilmastohoureet sekoittaneet pään. Se mitä käytännön työssä tapahtuu, on tieteellinen totuus, sanoivat oppikirjat mitä tahansa.

Yleesnsäkkin se, mitä käytännössä tapahtuu, on tieteellinen totuus, jota ei voi hämärillä vanhoilla teorioilla kumota. Eihän luonnonlakeja voi teorioilla kumota.

Kuitenkin sitä luonnonlakien kumoamista teorioilla on kauheasti tiedettä ymmärtämättömät tällä palstalla yrittäneet. Väittikö Einstein muka, että lämpösäteilykin liikkuu valon nopeudelle. Ei Einstein koskaan sellaista väittänyt.

Niilläkin teorioilla, jotka ovat totta, on tietty soveltuvuusalue. Ei niitä vpi soveltaa miten sattuu ja mihin tahansa.

16

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö olisi rakentavampaa pyrkiä ymmärtämään nykypäivän fysiikkaa ja sen teorioita ennemmin kuin itse keksiä paikkansa pitämättömiä väitteitä?

• Anonyymi

Minä ymmärrän nimenomaan nykypäivän fysiikka, mutta kun jotkut uskovat, että kaikki vanhakin fysiikka on nykypäivän fysiikkaa. Vasta käytännön työssä oppii, millä tavalla fysiikka todellisuudessa toimii.

Siellä oppii, mikä teoria on totta, ja mikä on syytä kyseenalaistaa, koska asiat eivät todellisuudessa toimikkaan niinkuin teoria väittää. Käytäntö toimii eräänlaisena laboratoriona, ja sairaalan laboratoriot aivan oikeasti laboratorioina. Kait sinä sen ymmärrät.

Minähän olin aikanaan sairaalatyössä 6 vuotta, joten kyllä minä tiedän, miten tiedettä tehdään, ja mihin on syytä luottaa ja mihin ei. Sairaaloissahan käytetään monia kaasuja, joita on ilmakehässä.

Sairaaloihin ne toimitetaan joko nestemäisenä eristetyssä astiassa tai nestemäisenä painepulloissa. Siellä siis tunnetaan niiden kaasujen ominaisuudet. Se on sitä nykypäivän fysiikkaa.

Peruskouluoppien perusteella ei kyllä pysty sanomaan, mitkä minun väittämistäni ovat paikkansa pitämättömiä. Minä taas olen saanut keskikoulun jälkeen hirveän paljon ammatillista koulutusta, joten täysin kouluttamattomasta ne väitteet tuntuvat oudoilta.

On hirveän kummallinen kuvitelma, että ammatillisessa koulutuksessa ei opeteta tiedettä. Kaikki toimintahan ammateissa perustuu nykyään tieteeseen. Kunkin ammatin tieteellinen perusta täytyy ymmärtää, jotta voi työskennellä siinä ammatissa.

Kunkin ammatin tieteellinen perusta opetetaan vasta ammatillisessa koulutuksessa. Turha sitä on kaikille opettaa. Hoitajalle opetetaan hoitajan tarvitsemat opit.

Rekkakuskille opetetaan hänen tarvitsemat opit. Hitsarille ja koneistajalle opetetaan heidän tarvitsemat opit fysiikasta. Eri aloilla on siis erilaista tietoa fysiikkasta.

• No, ei väkisin tietenkään kellekään voi fysiikkaa opettaa. Eipä sillä loppupelissä ole niin väliä jos jollakulla ei ole hajuakaan.

• Anonyymi

Ei siitä oppimattomuudesta nyt piittamatonkaan voi olla, koska ne jotka on oppineet vain 1800 luvun ilmastofysiikan, tekevät nykyään paljon vahinkoa pötyjutuillaan. Ne on kyllä muutenkin fysiikan suhteen aivan pihalla. Luettu jotakin on, mutta ymmärrys puuttuu.

Koska hoitoalalla käytetään paljon ja monella tavalla kaasuja, minä olen jo 47 vuotta tiennyt kaasuista enemmän kuin maailman ilmastotiede, ja maallikoille nyt pystyy syöttämään mitä tahansa pötyä, ja maallikoita ne muiden alojen tutkijatkin ovat kaasujen ominaisuuksien suhteen.

Suomessa taas ilmastotiede on ollut muutostilassa jo 6 vuotta. Asiat on alettu nähdä uudella tavalla, mutta maallikoille se ei kelpaa. Maallikot uskovat vakaasti siihen vanhaan pötyyn.

Viimeisin muutos, mikä säätiedotuksiin tuli viime vuoden kevättalvella oli se, että meteorologit alkoivat sanoa säätiedotuksessa, että aamulla aurinko lämmittää ilman. Ilmaa ei siis lämmitäkkään maasta lähtevä lämpösäteily niinkuin ennen uskottiin.

Kanta oli muuttunut samanlaiseksi, kuin minulla on ollut aina. Minähän olen perehtynyt ilmakehän toimintaan jo yli 60 vuotta. Täällä ei vaan millään mene jakeluun, että minä en olekkaan 2000 luvulla herännyt maallikko amatööri.

Minä olen kaaujen lämpöopillisten ominaisuuksien suhteen aivan yhtä ammattilainen kuin tohtori Roinekkin. Kaikki kaasujen fysiikka on minulle erittäin tuttua, ja ilmahan koostuu niistä kaasuista. Keskustelin asiasta jo yli 7 vuotta sitten Roineen kanssa puhelimessa.

Roinehan on väitellyt tohtoriksi nimenomaan lämpöopista, joten pidän häntä erittäin luotettavana ilmastoasiantuntijana. Täällä inttävät pöljät eivät ilmeisesti tiedä edes sitä, että mitä meteorologit lukevat yliopistossa. He lukevat teoreettista fysiikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siitä oppimattomuudesta nyt piittamatonkaan voi olla, koska ne jotka on oppineet vain 1800 luvun ilmastofysiikan, tekevät nykyään paljon vahinkoa pötyjutuillaan. Ne on kyllä muutenkin fysiikan suhteen aivan pihalla. Luettu jotakin on, mutta ymmärrys puuttuu.

Koska hoitoalalla käytetään paljon ja monella tavalla kaasuja, minä olen jo 47 vuotta tiennyt kaasuista enemmän kuin maailman ilmastotiede, ja maallikoille nyt pystyy syöttämään mitä tahansa pötyä, ja maallikoita ne muiden alojen tutkijatkin ovat kaasujen ominaisuuksien suhteen.

Suomessa taas ilmastotiede on ollut muutostilassa jo 6 vuotta. Asiat on alettu nähdä uudella tavalla, mutta maallikoille se ei kelpaa. Maallikot uskovat vakaasti siihen vanhaan pötyyn.

Viimeisin muutos, mikä säätiedotuksiin tuli viime vuoden kevättalvella oli se, että meteorologit alkoivat sanoa säätiedotuksessa, että aamulla aurinko lämmittää ilman. Ilmaa ei siis lämmitäkkään maasta lähtevä lämpösäteily niinkuin ennen uskottiin.

Kanta oli muuttunut samanlaiseksi, kuin minulla on ollut aina. Minähän olen perehtynyt ilmakehän toimintaan jo yli 60 vuotta. Täällä ei vaan millään mene jakeluun, että minä en olekkaan 2000 luvulla herännyt maallikko amatööri.

Minä olen kaaujen lämpöopillisten ominaisuuksien suhteen aivan yhtä ammattilainen kuin tohtori Roinekkin. Kaikki kaasujen fysiikka on minulle erittäin tuttua, ja ilmahan koostuu niistä kaasuista. Keskustelin asiasta jo yli 7 vuotta sitten Roineen kanssa puhelimessa.

Roinehan on väitellyt tohtoriksi nimenomaan lämpöopista, joten pidän häntä erittäin luotettavana ilmastoasiantuntijana. Täällä inttävät pöljät eivät ilmeisesti tiedä edes sitä, että mitä meteorologit lukevat yliopistossa. He lukevat teoreettista fysiikkaa.

"Roinehan on väitellyt tohtoriksi nimenomaan lämpöopista, joten pidän häntä erittäin luotettavana ilmastoasiantuntijana."

Antti Roine teki opinnäytetyönsä ja koko päättyneen työuransa metallurgisiin prosesseihin liittyen. Niillä ei ole mitään tekemistä ilmastotieteen kanssa, eivätkä ne anna pätevyyttä ilmastotutkimuksen asiantuntijaksi. Sinulla taas ei ole mitään käsitystä metallurgisista prosesseista, ilmastosta - tai tieteestä yleensäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Roinehan on väitellyt tohtoriksi nimenomaan lämpöopista, joten pidän häntä erittäin luotettavana ilmastoasiantuntijana."

Antti Roine teki opinnäytetyönsä ja koko päättyneen työuransa metallurgisiin prosesseihin liittyen. Niillä ei ole mitään tekemistä ilmastotieteen kanssa, eivätkä ne anna pätevyyttä ilmastotutkimuksen asiantuntijaksi. Sinulla taas ei ole mitään käsitystä metallurgisista prosesseista, ilmastosta - tai tieteestä yleensäkään.

Taas sitä lainailija kirjoittelee pötyä. Roine on nimenomaan lämpöopin erityisasiantuntija. Minulla taas on kokemusta erittäin lajja-alaisesti metallipuolesta. Olen ollut hitsauksen ja koneistuksen lisäksi töissä myös valimossa.

Kaikki sinun kommenttisi ovat mielipuolisia. Sinähän kiistät kaikkien niiden ammattieni olemassaolon, joissa olen täysin todistettavasti työskennellyt.

Vaikeahan sitä tietysti on tuollaisen koko ajan väärinymmärtävän luuserin ymmärtää, että jollakin muulla on hirveän monta ammattia ja vieläpä kiitettävillä todistuksilla. Todisteet niistä kyllä löytyy.

Et sinä kyllä juuri mitään tiedä Roineestakaan. Hän johti vuosikymmeniä kansainvälistä työryhmää, joka kehitti maailman suosituinta tietokonemallinnusta. Hän oli siis senkin alan huippuasiantuntija.

Minullahan se on tietämys siitä, mikä on Roineen tietotaso ilmastoasiassa, koska keskustelimme juuri siitä asiasta puhelimessa. Se ilmastoasia on helppo sellaiselle, joka tietää kaasujen todelliset lämpöopilliset ominaisuudet.

Minulle ne opetettiin jo yli 47 vuotta sitten hoitoalan kouloutuksessa, ja ne oli erittäin helppo oppia kun ei ollut harhaanjohdettu, Siihenaikaan sitä harhaanjohtamista ei vielä tapahtunut.

Minä en siis muka tiedä tieteestä mitään, vaikka sitä on minulle opetettu keskikoulun lisäksi ammatillisissa koulutuksissa. Minä olen ollut tieteen fanittaja koko ikäni, mutta minä olen ollut myös kriittinen vanhan tiedon suhteen.

Minä opin sen kriittisen suhtautumisen hoitoalan koulutuksessa, Siellä opetettiin että suurella todennäköisyydellä melkoinen osa sen ajan tiedosta tulee muuttumaan. Paljon onkin muuttunut 47 vuodessa.

Minä olen siis opiskellutkin tiedettä, ja nuo viimeiset lauseesi sopivat nimenomaan sinuun itseesi.

No sinulla nyt on tietysti joku kummallinen harhakuva sekä hoitoalasta että metalliteollisuudesta. Molemmissa täytyy kyllä tietää tieteestä mahdollisimman paljon.

• Anonyymi

Lintujen ruokkiminen voi tuntua eläinystävän teolta mutta se houkuttelee rottia palstalle.

• Anonyymi

Analogia ei ihan aukea.
        APH=lintu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Analogia ei ihan aukea.
        APH=lintu?

Räkättirastas, tyhmä ja äänekäs lintu, joka paskoo ympäriinsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Räkättirastas, tyhmä ja äänekäs lintu, joka paskoo ympäriinsä.

Ja ruokkimalla aph:ta huomiolla saatte paikalle kerääntymään huomiota kerjäävän rottalauman.

• Anonyymi

Sana
      Kun oikeamielinen pakeni veljensä
      vihaa, viisaus ohjasi hänet oikealle
      polulle. Se näytti hänelle Jumalan
      herruuden ja johti hänet pyhyyden
      tuntemiseen. Rasitusten keskellä se
      vaurastutti hänet ja palkitsi runsaasti
      hänen vaivansa.
      Viis. 10: 10
      Ote ei ole koraanista demokratiasta hiiskahtamattakaan.

• Anonyymi

Vanhoilliset ilmastonmuutosuskovaiset ovat jatkuvasti palaamassa "lapsuuden ihaniin pakkastalviin" 😪🤧😁😃

• Anonyymi

Tuohan se ongelma on nykyään, että kun jotkut pelkäävät niin hysteerisesti tulevaa parempaa aikaa, että haluavat palata menneisyyteen. Heille pitäisi luoda 1800 luvun reservaatti, johon ei saisi viedä yhtään mitään nykyajan tekniikkaa.

Aivan kaiken pitäisi siellä olla 1800 luyvun tasolla. Ei olisi siellä nykyaikaista ilmastotiedettä eikä junia ja autoja, kun kaikki tuo on sille porukalle aivan kauheita mörköjä.

Ei säätäkään ennusteta nykyään 1800 luvun menetelmillä. Ainoastaan ilmaston ennustamisessa otetaan 1800 luvun houreet huomioon.

Säätä taas ennustetaan satelliiteista saadun tiedon avulla. Ei ollut satelliitteja ja supertietokoneita 1800 luvulla. Kaikki oli silloin pelkkää arvailua, niinkuin oli arvailua kasvihuoneteoriakin. Ei siinä teoriassa ole mitään todellista tiedettä.

Silloin kun meillä täällä oli 2 km jäätä päällä, niin Sahara oli vihreä, ja siellä virtasi suuria jokia. Oliko se muka ihmisen syytä, että jää täältä sulasi ja Sahara alkoi muuttua autiomaaksi. Ei sitäkään valtavaa muutosta pystynyt ihminen aiheuttamaan.

Kyllä tuosta muutoksesta on olemassa tutkimustietoa. Sahara on todellakin ollut muinoin hedelmällistä maata, ja sadetta on saatu riittävästi, mutta jääkauden sulamisen myötä ilmasto-olosuhteet muuttuivat radikaalisti.

Kun jääkausi loppui ilman ihmisen vaikutusta, niin merenpinta nousi noin 70 m. Siitä on todisteena meren pinnan alapuolella olevia luolia. Ne kalkkikiveen syntyneet luolat on voineet syntyä vain silloin, kun se alue on ollut merenpinnan yläpuolella.

Nykyajan muutokset ovat tuohon aikaan verrattuna erittäin minimaalisia, ja nyt sitten pelätään sitä minimaalista muutosta. Kun jäätiköistä sulaa 410 000 000 000 tonnia vuodessa, niin pöljät toimittajat uutisoivat sen kauhukuvana, ja tyhmä kansa uskoo.

Syy miksi luotetaan toimittajiin ja "asiantuntijoihin" on laiskuus ja tyhmyys. Koulutettu kansa ei osaa laskea, kuinka paljon tuo 410 000 000 000 tonnia vuodessa nostaa edes
        teoriassa merenpintaa.

Sitten ollaan kauhuissaan, vaikka merenpinta olisi yli 100m alempana kuin oma asuinpaikka. Tyhmät tunteet kuiskuttavat, että me kaikki hukumme. Tunteethan on aina tyhmät paitsi silloin kun ne on positiiviset.

Minä asun noin 10 m korkorkeudella merenpinnasta. Lähellä virtaavan joen pinta on ehkä 6m merenpinnasta ja uoma on tällä kohtaa melko syvä. Eipä pelota ollenkaan, kun olen laskenut, kuinka paljon edes teoriassa merenpinta voi nousta nykyisellä sulamisvauhdilla.

Teoriassa merenpinta voi nousta noin 1,14 mm vuodessa eli 114 mm sadassa vuodessa. mutta kun maa nousee tällä kohtaa paljon enemmän, jopa Helsingissä maa nousee noin 2,5 kertaa enemmän. ja Pohjanlahden pohjukassa noin 8-9 kertaa enemmän.

On siis mahdollista aivan tieteellisesti todistaa, että kaikki ilmastohysterian levittäminen on hulluutta ja suorastaan rikollista puuhaa. Se tiede, jolla sen voi todistaa on matematiikka. No joidenkin mielestä matematiikka ei tietenkään ole tiedettä.

Tiede kuitenkin pitää matemaatiikkaa tieteenä, Täytyy vaan olla luotettava pohjatieto, jota käyttää laskelmissa. Likiarvokin riittää, koska ei sekään ole täysin luotettava pohjatieto, että jäätiköistä sulaa 410 000 000 000 tonnia vuodessa.

Minä vaan osoitin laskelmallani, että on täysin järjetöntä käyttää tuota suurta lukua pelotteena, kun se ei voi edes teoriassa nostaa merenpintaa kuin hirvittävän vähän.

Varmaan Suomen ilmatieteen laitoksellakin on näitä laskelmia tehty, koska siellä tuntuu olevan rauha maassa. Maallikothan näissä asioissa sekoilee. Ainakin noin 10 vuotta sitten Taalas ilmoitti telkkarissa täsmälleen saman tuloksen, kuin minäkin sain laskelmassani.

• Anonyymi

ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLLIA !

TÄLLÄ PALSTAN 'SEKOPÄÄLLÄ' EI OLE MUUTA ELÄMÄÄ KUIN ROIKKUA ERI PALSTOILLA PUHUMASSA OMIAAN, NAUTTII KUN SAA VASTATA MIHIN TAHANSA KIRJOITUKSEEN.

ANTAKAA SEN JO OLLA, KETÄ ENÄÄ KIINNOSTAA LUKEA SAMAA PASKAA TOISTETTAVAN VUOSIKAUSIA ?

• Anonyymi
      UUSI

<< Kun jokin tieteellinen väittämä on keksitty menneillä vuosisadoilla, niin sen kyseenalaistava leimataan automaattisesti tyhmäksi. >>

Kyllä. Tosiaan, ihminen, joka uskomuksensa perusteella kuvittelee tieteellisten faktojen vaikkapa Maapallon muodosta olevan väärässä, ovat juuri nimenomaan typeryksiä.

<< Eikö nyt 2000 luvun pitäisi edelleen olla kehityksen aikaa, mutta kun on syntynyt uskonlahko, joka palvoo kaikkea vanhaa tietoa niinkuin Vatikaani konsanaan. Kun paavi yhtyi ilmastonmuutoshumppaan, niin kierrokset kiihtyivät. >>

En tiedä, mitä tieteellistä tietoa tarkoitat, mutta se ei voi koskaan olla mikään uskonnollistyyppinen.

Sinänsä tietysti tieteellinen tieto on kehittynyt ja lisääntynyt ihan jokaisella alueella, että kaikki tieteellinen tieto nojaa 2000-luvun tietämykseen.

<< kouluissa opetetaan tieteellisenä totuutena kaikki vanhat arvauksetkin >>

Ei. Kouluopetukseen voidaan ottaa vain tieteellistä tietoa. Siellä ei ole arvauksia eikä myöskään tieteellisiä hypoteeseja. Kaikki on tieteellistä tietoa. Se on vaatimus.

<< Pääsin siis tekemään ensimmäisenä maailmassa ainutlaatuista työtä. >>

Eiköhän jokainen ole kokeillut vaikka työssään asioita jollakin tavalla, jota ei ole aiemmin kokeiltu.

<< Ennakkoluuloinen uskoo koko ikänsä, että molekyylien poukkoilu synnyttää paineen >>

Tuo on ihan todisteellista tieteellistä tietoa, että näin on. Alat nyt sekoilla jostain Maapallon muodosta taas. Se on edelleen pallomainen ja molekyylien törmäily tuottaa paineen.

<< ilman atomit pysyvät ehdottomasti aina samankokoisina kuin ulkoilmassa myös 300 barin paineessa. >>

Atomit eivät tosiaan pysty muuttamaan kokoaan juuri ollenkaan. Ne hajoaisivat siihen. Se on sitä atomiteoriaa se.

<< Ennakkoluuloton ihminen taas alkaa epäilemään tuollaisia vanhoja "totuuksia". Sieltä painepullosta nimittäin tulee sitä kaasua aivan hirveän suuri määrä, kun se pullo on täytetty nestemäisellä kaasulla kaasuyhtiössä. >>

Jes, ja se osataan jopa laskea ihan suoraan, miten paljon sieltä sitä kaasua tulee.

<< Ennakkoluuloinen ihminen tarrautuu pakkomielteisesti aiemmin oppimaansa, vaikka se olisi vain oma väärinymmärrys. Mikään ei ikinä muutu ennakkkoluuloisen ihmisen pääkopassa. >>

Se juuri. Siksi sinä et kykene ymmärtämään, että nuo sinun sekoilusi ovat vain idioottimaisia luulottelujasi. Ne eivät vaan yksinkertaisesti ole totta. Tuo on vain omaa päähänpinttymääsi.

<< Tiede on kaukaisemmassa menneisyydessä kompuroinut paljonkin >>

Eikä ole.

Se on ollut aina luotettavin tuntemamme menetelmä tuottaa tietoa. Kaikki muu on ollut epäluotettavampaa. Siitä sitä ajatuksen juurta kun mietit, oletkohan sittenkään tiedettä viisaampi ja kykenevämpi. Jokainen kerta historiassa kun kouluttamaton (siis tieteellistä jatkotutkintoa saavuttamaton ihminen) on ollut eri mieltä tieteen (siis käytännössä huippuyliopistojen) kanssa, niin se yksittäinen ihminen on ollut väärässä. Luuletko sinä olevasi maailmanhistorian kyvykkäin ihminen, että sinä muka muuttaisit tuon ? Vai onkohan sinulla vaan oikein erityisen megalomaaninen ylivertaisuusvinouma ?

Et vaan osaa kyseenalaistaa omaa hassufysiikkaasi.

<< Kun minä sitten kirjoitan ajantasaista ammatillisessa koulutuksessa opittua tietoa >>

Kukaan ei ole ammatillisessa koulutuksessa opettanut, että molekyylit paisuisivat yht'äkkisesti valtavasti. Kukaan ei ole ammatillisessa koulutuksessa opettanut, että typpi absorboisi lämpösäteilyä samalla tavalla kuin hiilidioksidi.

Ei. Ne kaikki on ihan omia jokelteluitasi opetuksen ulkopuolelle. Ne on sitä kurapaskaa, joka ei vaan ole tiedettä. Ne on itse sopertamaasi mukafysiikkaa, jossa ei ole päätä, ei häntää.

<< Sitä testattiin työpaikallani lukemattomat kerrat. >>

Ai molekyylien yht'äkkistä paisumista ?

Eihän sinulla ole edes teoreettista mahdollisuutta testata tuollaista asiaa.

Tai lämpösäteilyn absorptiota ?

Eihän sinulla ole mitään laitetta, millä sinä edes pystyisit toteamaan, mikä on johtumalla siirtyvää lämpöä ja mikä säteilyn absorptiota.

Kaikki on vain omaa sekoiluasi, jossa ei ole järjen hiventä.

<< Se minun tietoni on ollut mahdollista myös käytännössä testata totuudeksi. >>

Kerro ihmeessä, miten olet mitannut, että typen saama lämpöenergia on säteilystä absorboitunutta eikä kosketuksessa siirtynyttä. Sitä tässä on odoteltu jo pitkään.

Mutta mutta, eikö niin, että vaikenet tämän edessä ?

Aivan, joudut kyykistymään sen edessä, ettet vaan tiedä hevonvittuakaan koko asiasta. Megalomaanisia luuloja vaan on. Kuten niin monilla muillakin, joilla ei ole tieteellisestä tiedosta mitään käryä.

<< On kummallista, että jotkut ei tajua tätä millään. >>

Ai siis kun huippuyliopistot ja tieteelliset lähteet eivät muutakaan kantaansa jonkun sekopäävajakin hassufysiikan mukaiseksi, niin se olisi kummallista ?

Jokainen tajuaa, että sinun sekoilufysiikkasi on sekopäistä idiotismia.

<< Se mitä käytännön työssä tapahtuu, on tieteellinen totuus >>

Juuri näin: jokainen tieteellinen fakta on käytännön työssä osoitettu. Molekyylit eivät paisu.

• Anonyymi
      UUSI

<< Eihän luonnonlakeja voi teorioilla kumota. >>

Tieteelliset teoriat ovat niitä, mitä luonnonlakeja on saatu selville. Tieteelliset teoriat sisältävät useita luonnonlakeja. Eikä ne ole koskaan ristiriidassa havaitun kanssa (jos olisivat, ne romutettaisiin tai ainakin muutettaisiin vastaamaan todisteita).

Tieteelliset teoriat eivät kumoa yhtäkään luonnonlakia.

<< Väittikö Einstein muka, että lämpösäteilykin liikkuu valon nopeudelle. >>

Einstein nimenomaan osoitti, että lämpösäteilyn on pakko liikkua valon nopeudella.

Nytpä osuit hassuun paikkaan. No, tuota tekee, jos ei tiedä hevonvittuakaan tieteestä. Einstein nimenomaan osoitti, että kaikki lähtee siitä, että sähkömagneettinen säteily etenee valon nopeudella.

Teet itsestäsi naurettavan.

<< Niilläkin teorioilla, jotka ovat totta, on tietty soveltuvuusalue. >>

Ei. Tieteelliset teoriat ovat universaaleja.

Ethän sinä tiedä tieteestä yhtään mitään !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea

Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja
      NATO
      320
      2139
    2. En luovuta

Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail
      Ikävä
      63
      1367
    3. Matti Nykänen dokumentti tuli tv:stä - Katsoitko ja mitä ajatuksia herätti?

Matti Nykänen -dokumenttielokuvassa läheiset puhuivat legendasta, maailman parhaasta mäkihyppääjästä. Vaikeitakaan asioi
      Media
      58
      1048
    4. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      5
      1046
    5. Keskusteluista julkisia.....

Näköjään lähettiin sitten sille linjalle että laitetaan asioita tänne aloituksiin yksityiskeskusteluista. (huom. moniko
      Ikävä
      131
      974
    6. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      134
      915
    7. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      13
      895
    8. T rakastan

Rakastan sinua, en halua elää ilman. ❤️
      Ikävä
      63
      826
    9. Rakas nainen

Ihastuin sinuun, vaikka en olisi saanut. Tulen sinusta levottomaksi, onnelliseksi ja surulliseksi. Kaipaan näkemistäsi e
      Ikävä
      22
      759
    10. Päivän aforismi

Mitä vaikeampi nainen on saavuttaa, sitä varmemmin saatte hänestä kumppanin, joka ei lähde ensimmäisen liehittelijän mat
      Ikävä
      84
      725
    Aihe