Meillä on seurakunnassa päihdeongelmaisia ja rikollisia, jotka lankeavat yhä uudelleen syntiin ja maailmaan. Heitä kehotetaan antamaan elämä Jeesukselle joka kerta uudestaan.
Näinkö Raamattu opettaa?
Montako kertaa elämän Jeesukselle voi antaa?
99
537
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaisuus on tänne Amerikasta 100 v. sitten tuotu harhaoppinen uskonliike, paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Uskontojen Uhrien auttavan palvelun on perustanut helluntailaisuudesta eroon päässyt mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskontojen Uhrien auttavan palvelun on perustanut helluntailaisuudesta eroon päässyt mies.
Sinne kannattaa ottaa yhteyttä hyvissä ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinne kannattaa ottaa yhteyttä hyvissä ajoissa.
Sielläkö se tohtori pitää vastaanottoa joka tutki ne 1304 melkein parantunutta .?
- Anonyymi
Minä luulen että sanoit tuon jo eilen !
Onko muita neurooseja, kuten pakonomaisia käsien pesua ja katkismuksen pyyhkimistä yms ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuuko sielu uskontojen uhrien palvelun kautta?
- Anonyymi
Helluntailaisuus on puhdas Kristuksen opetuslasten yhteisö, jossa päämäränä on pyhittyminen Jumalan armossa ja totuudessa.
- Anonyymi
Ratkaisukristillinen on törkimys rienaaja. Ei näillä näennäiskristityillä ole kristinuskon kanssa muuta tekemistä, kuin että yrittävät apinan tavalla matkia sitä. Luulevat, että heidät teeskentelystään palkitaan. Ratkaisukristillinen on sika, joka kehuu antavansa elämän Jumalalle.
- Anonyymi
Ratkaisukristillisiä on syytä välttää kuin saatanan ruttoa. Nämä ovat vain häiriköitä ja ilvehtijöitä.
- Anonyymi
Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen.
Jeesus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JeesusMiksi Jeesus sitten pettää linnavempulat ja päihderiippuvaiset retkahtamaan.
Eikö se ihan itsensä Jeesuksen antama parannus sitten pidäkkään vettä?
Montako kierrosta pitää heidän pettyä kunnes kastevesi ei enään vuoda hukkaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jeesus sitten pettää linnavempulat ja päihderiippuvaiset retkahtamaan.
Montako kierrosta pitää heidän pettyä kunnes kastevesi ei enään vuoda hukkaan?Ei Jeesus heitä petä he ovat itse heikkoja eivätkä halua luopua synnistä tai riippuvuuksistataan. Jos he todella luopuisivat he pääsisivät eroon ja se tapahtuu ainoastaan Hänen voimansa kautta.
Heidän pitää laittaa Jeesus ensimmäiselle sijalle ja hänen tahtonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesus heitä petä he ovat itse heikkoja eivätkä halua luopua synnistä tai riippuvuuksistataan. Jos he todella luopuisivat he pääsisivät eroon ja se tapahtuu ainoastaan Hänen voimansa kautta.
Heidän pitää laittaa Jeesus ensimmäiselle sijalle ja hänen tahtonsa.Mutta miten ihmisen vapaa tahto voi voittaa Jumalan tahdon, tämän itsensä Jeesuksen antaman parannuksen.
Ei kuulosta uskottavalta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JeesusPsalmi 37 (alkua): 1-7
1 Daavidin virsi. Älä vihastu pahain tähden, älä kadehdi väärintekijöitä.
2 Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois, ja he lakastuvat niinkuin vihanta ruoho.
3 Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;
4 silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.
5 Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.
6 Ja hän antaa sinun vanhurskautesi nousta niinkuin valkeuden ja sinun oikeutesi niinkuin keskipäivän.
7 Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jeesus sitten pettää linnavempulat ja päihderiippuvaiset retkahtamaan.
Montako kierrosta pitää heidän pettyä kunnes kastevesi ei enään vuoda hukkaan?Ei kaikille käy noin. On lukemattomia linnanvenkuloita ja päihderiippuvaisia, jotka Jeesuksen pelastamina ovat selviytyneet raittiuteen ja uuteen Elämään.
Se vaatii myös ihmisen omaa suostumusta sekä tietty myös mahd. monenmoista kärsimystäkin, kun kiskotaan ylös synnin suosta, lokaisesta liejusta, jonne ihan itse astellut ja / tai omien tekojensa, tyhmien valintojensa seurauksena joutunut ja jossa seassa monenmoista, näkymätöntäkin terävää oksaa ja kiveä kolhimassa syntistä.
Näin tapahtui myös itselleni:
Psalmi 40: 1-18
1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
2 Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
3 Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.
4 Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
5 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!
6 Herra, minun Jumalani, suuret ovat sinun ihmetekosi ja sinun aivoituksesi meitä kohtaan. Ei ole ketään sinun vertaistasi. Niitä minä tahdon julistaa, niistä puhua, niitten paljous on suurempi, kuin luetella taidan.
7 Teurasuhriin ja ruokauhriin et sinä mielisty; minun korvani sinä avasit, polttouhria ja syntiuhria sinä et vaadi.
8 Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.
9 Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
10 Minä julistan vanhurskautta suuressa seurakunnassa; katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät.
11 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.
12 Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina.
13 Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat, minun rikkomukseni ovat ottaneet minut kiinni, niin etten nähdä taida; ne ovat useammat kuin pääni hiukset, ja rohkeus on minulta mennyt.
14 Kelvatkoon sinulle, Herra, pelastaa minut, Herra, riennä minun avukseni.
15 Hävetkööt ja punastukoot kaikki, jotka minun henkeäni etsivät, hukuttaaksensa sen; peräytykööt ja tulkoot häpeään ne, jotka tahtovat minulle onnettomuutta.
16 Tyrmistykööt häpeästänsä ne, jotka minulle sanovat: "Kas niin, kas niin!"
17 Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!"
18 Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen. Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy.
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miten ihmisen vapaa tahto voi voittaa Jumalan tahdon, tämän itsensä Jeesuksen antaman parannuksen.
Ei kuulosta uskottavalta?Ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, muuhun kuin kaupassa valita, ostaako juustoa vai makkaraa tai kenties molempia. Jumalan suhteen mitään vapaata valintaa ei ole. Kaikki lähtee yksin Jumalasta, joka On Herra.
Aatamin ja Eevan vapaasta valinnasta johtuen, ihminen on sen jälkeen luonnostaan noudattanut Saatanan / Käärmeen tahdon alaisuudessa toimivan Lihan tahtoa ja tekoja. Ihmisen vapaa ratkaisuvalta päättyi siihen, kun A&E sanoivat S:lle "Kyllä!"
Jumala kutsuu ketä kutsuu. Jos Jumalan synteihinsä hylkäämä ihminen vaikka kuinka huutaisi Jumalan apua, mutta ei olisi nk. "Jumalan aika", hän saisi huutaa tuuleen. Olen itse kokenut ja kantapään kautta oppinut, tämänkin. Ihmisellä on nk. "etsikkoaikansa", aika, jolloin Jumala Itse häntä kutsuu, kaksi tai kolme koko elämänsä aikana.
Job 33: 4-30
4 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (lunastusmaksu = Jeesuksen sovitustyö)
25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, (= etsikkoajat)
30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
*
Mutta Jumalan mahdollisen kutsun kuullessaan on ihmisellä siis tämä yksi ainoa vapaa valinta: vastata Jumalalle joko "kyllä" tai "ei". Muuta ei Jumala ihmiseltä odota. Siitä eteenpäin Hän tekee kaiken pelastustyön Itse ja toivoo, ettei ihminen, uusi kristitty omilla, "auttavaisilla" Lihan valinnoillaan, yrittäisi Häntä tässä pelastus- ja vanhurskautustyössään yhtään avittaa. Kuin ihminen sanoisi Jumalalle: "Annas, kun minä autan Sinua!"
Muutoin se olisi kuin päästäisi 3-vuotiaan lapsensa "avuliaasti" sotkemaan isän rakennustöitä. Siinä ei saisi kuin lapsi vasarasta sormilleen ja piimät kaatuisi isän piirustusten päälle. - Anonyymi
Se juttu on anteeksi anto.
Ulkomuistista jotenkin sinne päin: Opettajalta kysyttiin, että montako kertaa taytyy antaa anteeksi lähimmäiselle joka uudestaan ja uudestaan tekee jäynää. Seitsemänkö kertaa?
Opettaja vastasi: "Ei seitsemän, vaan seitsemänsattaaseitsemänkymmentäseitsemän kertaa seitsemän." Veikkaisin, että sekään ei ole yläraja. Jotesakin se noin meni, ei ole tässä nyt mahdollisuutta sitä tarkastaa Raamatusta.
Raamattu puhuu enempi anteeksi antamisesta, kuin anteeksi pyytelemisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miten ihmisen vapaa tahto voi voittaa Jumalan tahdon, tämän itsensä Jeesuksen antaman parannuksen.
Ei kuulosta uskottavalta?Ihmisen pitää nöyrtyä Jumalan tahdon alle ja luottaa että saa avun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulosta uskottavalta?Tuolla alempana on linkki jossa on vastaus sinun kysymykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla alempana on linkki jossa on vastaus sinun kysymykseen.
Tarkennus vielä että 15:12 kohdalla on se linkki.
- Anonyymi
Ap. t. 3:
19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
21. Taivaan oli määrä ottaa hänet luokseen niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan kohdalleen. Tästä Jumala on puhunut ikiajoista asti pyhien profeettojensa suulla.
Kääntyminen on oma ratkaisu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulosta uskottavalta?Jumalan tahto on, että me itse päätämme turvautua Jesukseen kokosydämisesti.
Meidän on itse hyväksyttävä Kristusen armo ja elettävä sen mukaisesti.
Huuda apua Jumalalta.
Lue Room. luku 10. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikille käy noin. On lukemattomia linnanvenkuloita ja päihderiippuvaisia, jotka Jeesuksen pelastamina ovat selviytyneet raittiuteen ja uuteen Elämään.
Se vaatii myös ihmisen omaa suostumusta sekä tietty myös mahd. monenmoista kärsimystäkin, kun kiskotaan ylös synnin suosta, lokaisesta liejusta, jonne ihan itse astellut ja / tai omien tekojensa, tyhmien valintojensa seurauksena joutunut ja jossa seassa monenmoista, näkymätöntäkin terävää oksaa ja kiveä kolhimassa syntistä.
Näin tapahtui myös itselleni:
Psalmi 40: 1-18
1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
2 Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
3 Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.
4 Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
5 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!
6 Herra, minun Jumalani, suuret ovat sinun ihmetekosi ja sinun aivoituksesi meitä kohtaan. Ei ole ketään sinun vertaistasi. Niitä minä tahdon julistaa, niistä puhua, niitten paljous on suurempi, kuin luetella taidan.
7 Teurasuhriin ja ruokauhriin et sinä mielisty; minun korvani sinä avasit, polttouhria ja syntiuhria sinä et vaadi.
8 Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.
9 Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
10 Minä julistan vanhurskautta suuressa seurakunnassa; katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät.
11 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.
12 Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina.
13 Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat, minun rikkomukseni ovat ottaneet minut kiinni, niin etten nähdä taida; ne ovat useammat kuin pääni hiukset, ja rohkeus on minulta mennyt.
14 Kelvatkoon sinulle, Herra, pelastaa minut, Herra, riennä minun avukseni.
15 Hävetkööt ja punastukoot kaikki, jotka minun henkeäni etsivät, hukuttaaksensa sen; peräytykööt ja tulkoot häpeään ne, jotka tahtovat minulle onnettomuutta.
16 Tyrmistykööt häpeästänsä ne, jotka minulle sanovat: "Kas niin, kas niin!"
17 Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!"
18 Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen. Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy.
*Mutta eselleenkin ihmetyttää se miten asiat ei Jumalan tekemänä tulekkaan tehdyksi vaan jäävät ihmisen oman tahdon voimasta roikkumaan.
Jumala kuitenkin antoi sokealle näön, jakoi kaksi kalaa ja viisi leipää tuhansille nälkäisille niin, että vielä jäi koppakaupalla ylitsekkin.
Miksi Jumalan tekemä ei toimikkaan linnavemmujen ja päihderiippuvaisten kohdalla.
Als sairaista nyt puhumattakaan.
- Anonyymi
Meillä on pitkämielinen Jumala olen saanut huomata sen omassa elämässäni. Raamatun sanojen mukaan hän ei hylkää lastansa. Teemme päivittäin parannusta elämässämme siihen asti että olemme kotona.
Hän odottaa että ihmiset tulevat hänen tykönsä koko sydämmisesti. Silloin alkaa muutokset tullemaan vanha jää ja uusi tulee tilalle.
https://www.gotquestions.org/Suomi/synnit-samanarvoiset.html - Anonyymi
No pitää sanoa, että ei teillä seurakunnassa tunneta edes uskonelämän perusteita.
Jeesus sanoo selvästi:
Joh. 13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas
Tuohon liittyen Raamattu opettaa selvästi:
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Eli uudestisyntyminen tapahtuu kerran, eli se kylpeminen !
Ja sen jälkeen tehdään parannusta, eli pestään niitä jalkoja, tunnustaen ne synnit, joihin on langettu !
Ja se pitää sanoa, että sinulla ap on raaka sydämen asenne, kun syyttelet kovasti niitä, joiden synnit ovat julkisia, eivätkä sisäisiä, eli piilossa !
Eli se nyt vain on niin, että julkisynneistä joutuu heti tilille ja siten ne ovat tavallaan uskovan kannalta paremmat, sillä ne "pakottavat" tavallaan parannuksentekoon ja avun pyyntöön.
Mutta ne synnit, jotka ovat piilossa, niitä helposti vain piilotellaan, eikä tunnusteta rehdisti ja siten ne synnit pysyvät, tästäkin Raamattu opettaa:
1. Tim. 5:24 Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin;
Jos tutkimme tuota tarkemmin, niin tuossa Paavali ohjeisti Timoteusta juurikin alkoholin käytöstä:
23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.
24 Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin;
Siis Timoteus nähdäkseni oli ollut alkoholisti, jonka tuli jättää alkoholi joksikin aikaa kokonaan, mutta sitten kun Timoteus oli vapautunut riippuvaisuudesta, Paavali antoi hänelle luvan vähän viiniä, sillä siitä olisi terveydellisiä hyötyjä.- Anonyymi
Tämä on typerin Raamatun tulkinta, johon olen törmännyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siunausta vaan sinullekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja tässä sinulle Jeesuksen sanoja uskovan toiminnasta ja Jumalan pitkämielisyydestä:
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
Miten sinä tämän selität itsellesi ? - Anonyymi
En usko, että Timoteus olisi ollut alkoholisti. Vaikka, mistäpä minä tuon tietäisin?
Alkoholismi on tunne-elämän sairaus, kuuluu mielisairauksien joukkoon. Alkoholisti alkoholilla "lääkitsee" tätä sairauttaan, eli ottaa sitä helpottaakseen sillä erilaisia, henkisiä oireitaan.
Alkoholisti ei kovinkaan pian opi suhtautumaan alkoholiin luonnollisesti, nauttimaan sitä vain "hiukan, vatsavaivojensa vuoksi". Alkoholistin pitää oppia elämään täysin raittiina, ilman alkoholia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko, että Timoteus olisi ollut alkoholisti. Vaikka, mistäpä minä tuon tietäisin?
Alkoholismi on tunne-elämän sairaus, kuuluu mielisairauksien joukkoon. Alkoholisti alkoholilla "lääkitsee" tätä sairauttaan, eli ottaa sitä helpottaakseen sillä erilaisia, henkisiä oireitaan.
Alkoholisti ei kovinkaan pian opi suhtautumaan alkoholiin luonnollisesti, nauttimaan sitä vain "hiukan, vatsavaivojensa vuoksi". Alkoholistin pitää oppia elämään täysin raittiina, ilman alkoholia.No, miksi siis Paavali olisi kehoittanut Timoteusta jättämään alkoholin käytön kokonaan joksikin aikaa ?
Löydätkö sille jonkun muun selityksen`?
Ja taidat olla melkoinen terveys alan ammattilainen, kun kykenet noin ihan itse luokittelemaan alkoholismin mielisairaukseksi !
Huh huh sentään.
Ja olen kyllä itse sitä mieltä, että jos itse ydin syy alkohlismiin löytyy, ja se saadaan poistetuksi, niin kyllä sitten voi alkoholia nauttia kohtuudella.
Joten olen todella eri mieltä kanssasi.
Parempi kertarytinä kun ainane kitinä.☠️
- Anonyymi
Kukaan ei ole synnitön. Riippuvuus ei ole pahempi synti kuin tekopyhyys tai erilaiset asennevammat. Parannuksen teko ei lopu uskoon tuloon. Rehellinen uskova tekee parannusta koko elämänsä ajan.
- Anonyymi
Joka aamu on armo uusi.
- Anonyymi
Joo
- Anonyymi
Ainakin itse "joudun" nk. päivittäin "antamaan elämäni Jeesukselle". Se on joka hetkistä synnintuntoa, synnin tiedostamista, siitä kauhistumista sekä hengessä parannuksen tekemistä: itsensä kieltämistä, rukousta ja uskoa Jumalan armoon.
Ihmisen synnit ovat erilaisia, mutta synteinä lähes yhden veroisia. Juomiseen lankeaminen tai esim. omat, ylpeät ja pahat sanat toiselle, ei näissä synnin näkökulmasta ole eroa. Ja jos on, niin mitä sitten? Molemmat ovat syntejä joista kuuluu tehdä parannus. Molemmat ja lukemattomat muut, omalla tavallaan johtavat muihinkin, vielä useampiin synteihin.
Synnittömiä meistä ei koko elinaikanamme tule. Tämä tietoisuus ei kuitenkaan "anna lupaa" tietoiselle synnin jatkamiselle. Myös juoppoudesta on tehtävä parannus, sillä Jeesuksen seuraajat eivät ole juoppoja, jo Jeesuksen omat ja apostolien opetuksetkin sanovat tästä.
Juomisesta voi olla vaikea päästä eroon, mutta tämä vaatiikin sitten rehellistä mieltä sekä ehkä myös yhteiskunnankin erilaista apua. Jota on mm:
- AA, A-klinikat, terv.asemat, eri hoitolaitokset ja sairaalat.
Joka haluaa viinasta (päihteistä) eroon, tekee asian eteen kaikkensa. Lääkekoukut ja huumeet ovat sitten myös omat, vaikeat juttunsa.
Itse aikoinaan "tein parannusta" viinasta varmasti tuhat eri kertaa, "tulin uudelleen uskoon" ja taas lankesin. Mutta lopulta onnisti. Olen ollut jo monta kymmentä vuotta raittiina. Sitä ennen se vuosia olikin täyttä helvettiä.- Anonyymi
Tuli mieleeni tuosta viimeisestä lauseestasi seuraava Raamatunpaikka:
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä
No, Jumala tekee työtään meissä ja käsittääkseni esim. riippuvaisuudet kuten alkoholismi johtuvat sisäisistä haavoista /rikkinäisyyksistä, jotka ensin tulee Herran käsitellä ja parantaa, ja sen kautta se tarve paeta todellisuutta / ahdistuksia ym. poistuu.
Tämä on siis usein pidempi prosessi, sillä Herralla on paljon työtä monesti tuossa, sillä Herra ei riko meitä lisää, vaan hoitaa kärsivällisesti.
Toki meidän itsemme tulee suostua siihen, että Herra saa vapaasti tehdä meissä sitä työtään ja sen aikaa kun yhä lankeilemme, meidän tulee tehdä parannusta ja anoa yhä uudelleen apua.
Tuo pitkä tie on toki myös oppimisen ja kasvumme vuoksi tärkeää, eli se opettaa nöyryyttä ja sen, että me emme itse kykene itseämme oikeasti pyhittelemään ja parantelemaan, vaan se oikea ja todellinen pyhitystyö on yksin Herran työtä.
2. Tess. 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
Siis Hengen pyhityksessä, eikä omassa itse itsemme pyhittely yrityksissä.
Eli opimme turvaamaan Herraan, emmekä siten enää luota väärin itse itseemme, eli se vapauttaa omavanhurskauden pystyttely yrityksistämme, joihin yhä uskovinakin hyvin helposti sorrumme.
Tässä hieman aiheesta:
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli mieleeni tuosta viimeisestä lauseestasi seuraava Raamatunpaikka:
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä
No, Jumala tekee työtään meissä ja käsittääkseni esim. riippuvaisuudet kuten alkoholismi johtuvat sisäisistä haavoista /rikkinäisyyksistä, jotka ensin tulee Herran käsitellä ja parantaa, ja sen kautta se tarve paeta todellisuutta / ahdistuksia ym. poistuu.
Tämä on siis usein pidempi prosessi, sillä Herralla on paljon työtä monesti tuossa, sillä Herra ei riko meitä lisää, vaan hoitaa kärsivällisesti.
Toki meidän itsemme tulee suostua siihen, että Herra saa vapaasti tehdä meissä sitä työtään ja sen aikaa kun yhä lankeilemme, meidän tulee tehdä parannusta ja anoa yhä uudelleen apua.
Tuo pitkä tie on toki myös oppimisen ja kasvumme vuoksi tärkeää, eli se opettaa nöyryyttä ja sen, että me emme itse kykene itseämme oikeasti pyhittelemään ja parantelemaan, vaan se oikea ja todellinen pyhitystyö on yksin Herran työtä.
2. Tess. 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
Siis Hengen pyhityksessä, eikä omassa itse itsemme pyhittely yrityksissä.
Eli opimme turvaamaan Herraan, emmekä siten enää luota väärin itse itseemme, eli se vapauttaa omavanhurskauden pystyttely yrityksistämme, joihin yhä uskovinakin hyvin helposti sorrumme.
Tässä hieman aiheesta:
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.Nousi mieleeni vielä tähän liittyen:
Joh. 8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Siis ihminen voi itse omalla tahdon voimallaan taistella ns. helmasyntejään vastaan, mutta se on vain pintaa, sen sijaan kun Herra vapauttaa syvemmin, niin se vaikuttaa vasta sitä todellista vapautta.
Olen itse saanut "kuvan" Herralta tästä asiasta voikukan kautta.
Siis jos voikukan näkyvän osan vain poistaa, niin se juuri tuottaa varmasti uuden kasvuston.
Siis kuten tuossa edellä joku kirjoitti:
" Itse aikoinaan "tein parannusta" viinasta varmasti tuhat eri kertaa, "tulin uudelleen uskoon" ja taas lankesin. Mutta lopulta onnisti. Olen ollut jo monta kymmentä vuotta raittiina. Sitä ennen se vuosia olikin täyttä helvettiä. "
Mutta kun Herra poistaa itse voikukan juuren, niin ei enää kasvustoakaan nouse.
Eli se juurisyy pitää saada poistettua ja sen poistaa vain Herra, joka vain tekee siis todellisesti vapaaksi.
Tästä on Raamatusta samankaltainen esimerkki:
Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
Siis sielussa / sydämessä oleva katkeruuden juuri myös täytyy Herran avulla saada pois, ja vain siten loppuvat katkerat / pahat puheet ja muidenkin mielten saastuttamiset.
Eli juuri pois ja väärä toiminta / oirehtiminen loppuu, samoin kuin monissa sairauksissa, ensin tulee löytää sairauden aiheuttava syy / sairaus ja sen kautta oireeet /oirehtimiset lakkaavat.
Eli niin alkoholismissa kuin muissa vastaavissa asioissa tulee selvittää juurisyyt ja siten vapaudutaan oireista / syntien tekemisistä.
Liian usein keskitytään vain siihen "voikukan kasvuston" poistamiseen.
Nyt tulisi siis keskittyä syihin, eikä oireisiin, eli kuten on sanottu hyvin: " Miksi Jeppe juo? " ja etsiä niitä juurisyitä ja käsitellä niitä Herran avulla, Herran, joka yksin voi tehdä todellisesti vapaaksi.
Mutta !
Vaikka tuossa lainasin tuon edellisen kirjoittajan kirjoituksen osan, niin todella toivon, ettei enää käytettäisi tälläiistä ihan väärää ternistöä:
" "tulin uudelleen uskoon" "
Siis Uskoon tullaan kerran vain, eli se kerta kylpeminen siis !
Sen jälkeen eletään parannuksenteossa tämän perusohjeen mukaan:
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Tämä on sitä ns. jalkojen pesua, eli uskovan käytännön pyhityselämää !
8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat,
Ja me olemme velvolliset "pesemään toistemme jalkoja", eli auttamaan toinen toistamme vapautumaan asioista, joissa me itse kukin lankeilemme:
14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Lisäksi se, että mitä Jeesus itse puhui synteihin lankeilusta ?
Eli tässä Jeesuksen sanoja uskovan toiminnasta ja Jumalan pitkämielisyydestä:
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nousi mieleeni vielä tähän liittyen:
Joh. 8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Siis ihminen voi itse omalla tahdon voimallaan taistella ns. helmasyntejään vastaan, mutta se on vain pintaa, sen sijaan kun Herra vapauttaa syvemmin, niin se vaikuttaa vasta sitä todellista vapautta.
Olen itse saanut "kuvan" Herralta tästä asiasta voikukan kautta.
Siis jos voikukan näkyvän osan vain poistaa, niin se juuri tuottaa varmasti uuden kasvuston.
Siis kuten tuossa edellä joku kirjoitti:
" Itse aikoinaan "tein parannusta" viinasta varmasti tuhat eri kertaa, "tulin uudelleen uskoon" ja taas lankesin. Mutta lopulta onnisti. Olen ollut jo monta kymmentä vuotta raittiina. Sitä ennen se vuosia olikin täyttä helvettiä. "
Mutta kun Herra poistaa itse voikukan juuren, niin ei enää kasvustoakaan nouse.
Eli se juurisyy pitää saada poistettua ja sen poistaa vain Herra, joka vain tekee siis todellisesti vapaaksi.
Tästä on Raamatusta samankaltainen esimerkki:
Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
Siis sielussa / sydämessä oleva katkeruuden juuri myös täytyy Herran avulla saada pois, ja vain siten loppuvat katkerat / pahat puheet ja muidenkin mielten saastuttamiset.
Eli juuri pois ja väärä toiminta / oirehtiminen loppuu, samoin kuin monissa sairauksissa, ensin tulee löytää sairauden aiheuttava syy / sairaus ja sen kautta oireeet /oirehtimiset lakkaavat.
Eli niin alkoholismissa kuin muissa vastaavissa asioissa tulee selvittää juurisyyt ja siten vapaudutaan oireista / syntien tekemisistä.
Liian usein keskitytään vain siihen "voikukan kasvuston" poistamiseen.
Nyt tulisi siis keskittyä syihin, eikä oireisiin, eli kuten on sanottu hyvin: " Miksi Jeppe juo? " ja etsiä niitä juurisyitä ja käsitellä niitä Herran avulla, Herran, joka yksin voi tehdä todellisesti vapaaksi.
Mutta !
Vaikka tuossa lainasin tuon edellisen kirjoittajan kirjoituksen osan, niin todella toivon, ettei enää käytettäisi tälläiistä ihan väärää ternistöä:
" "tulin uudelleen uskoon" "
Siis Uskoon tullaan kerran vain, eli se kerta kylpeminen siis !
Sen jälkeen eletään parannuksenteossa tämän perusohjeen mukaan:
Tämä on sitä ns. jalkojen pesua, eli uskovan käytännön pyhityselämää !
8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat,
Ja me olemme velvolliset "pesemään toistemme jalkoja", eli auttamaan toinen toistamme vapautumaan asioista, joissa me itse kukin lankeilemme:
14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Lisäksi se, että mitä Jeesus itse puhui synteihin lankeilusta ?
Eli tässä Jeesuksen sanoja uskovan toiminnasta ja Jumalan pitkämielisyydestä:
22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.Hyvin vastasit tuohon edellä olevaan kertomukseeni.
🏵 (= "voikukka").
- Anonyymi
Laittakaas joku Raamatun kohta missä sanotaan että ihmisen pitää antaa elämänsä Jeesukselle?
- Anonyymi
Perisynnistä ihmisen pitää pelastua. Perisynnistähän te kirjoitatte usein. Ikävä kyllä, se vaikuttaa voimallisesti Suomessa. Teidän kippokasteenne ei vain auta. On murhia, tappeluja jne.
- Anonyymi
Jeesus Itse kutsuu seuraajiaan, opetuslapsiaan: "Tule ja seuraa minua". Jeesuksen seuraaminen, eli seuraan lähteminen, on elämän antamista Jumalalle, Jeesukselle.
Jeesus sanoo myös, että joka ei uudestisynny ylhäältä, ei voi pelastua Taivaaseen.
Uudestisyntymä on yliluonnollinen tapahtuma, joss ihmisen sisäinen maailma, ihmisen koko hengen olemus yhdessä hetkessä muuttuu ikäänkuin "pyhemmäksi". (Yritän selittää asiaa ihmiskäsittein.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus Itse kutsuu seuraajiaan, opetuslapsiaan: "Tule ja seuraa minua". Jeesuksen seuraaminen, eli seuraan lähteminen, on elämän antamista Jumalalle, Jeesukselle.
Jeesus sanoo myös, että joka ei uudestisynny ylhäältä, ei voi pelastua Taivaaseen.
Uudestisyntymä on yliluonnollinen tapahtuma, joss ihmisen sisäinen maailma, ihmisen koko hengen olemus yhdessä hetkessä muuttuu ikäänkuin "pyhemmäksi". (Yritän selittää asiaa ihmiskäsittein.)Hyvin kirjoitat näin se on.
- Anonyymi
Kun ihminen tulee uskoon niin hänen pitää luopua asioista mitkä eivät ole Jumalan tahdon mukaisia silloin hän antaa elämänsä Jeesukselle.
https://ylivoimainenkirkkaus.fi/c-valo-ja-totuus/17-uskossa-elaminen/ - Anonyymi
Tässä sinulle Raamatusta asiaa:
2. Kor. 5:15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä sinulle Raamatusta asiaa:
2. Kor. 5:15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussaKiitos. Koen asian kuitenkin toisin päin. En ole antanut Jeesukselle yhtään mitään, vaan Hän on antanut elämänsä minulle. Ja kun tuota jaetta ei sanatarkasti löydy, niin en anna elämääni Jeesukselle,ainakaan tietääkseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynnistä ihmisen pitää pelastua. Perisynnistähän te kirjoitatte usein. Ikävä kyllä, se vaikuttaa voimallisesti Suomessa. Teidän kippokasteenne ei vain auta. On murhia, tappeluja jne.
Perisyntu on taipumus tehdä syntiä. Ei mitään muuta. Jos on synnitön, niin ei varmaan sitten tarvitsekaan kastetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestisyntymä on yliluonnollinen tapahtuma, joss ihmisen sisäinen maailma, ihmisen koko hengen olemus yhdessä hetkessä muuttuu ikäänkuin "pyhemmäksi". (Yritän selittää asiaa ihmiskäsittein.)Joo näin se on minulle tapahtunut, Jeesus antoi elämän minulle, ei toisinpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihminen tulee uskoon niin hänen pitää luopua asioista mitkä eivät ole Jumalan tahdon mukaisia silloin hän antaa elämänsä Jeesukselle.
https://ylivoimainenkirkkaus.fi/c-valo-ja-totuus/17-uskossa-elaminen/Omasta voimasta niistä ei voi luopua, tarvii Jumalan apua. Ainakaan kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Koen asian kuitenkin toisin päin. En ole antanut Jeesukselle yhtään mitään, vaan Hän on antanut elämänsä minulle. Ja kun tuota jaetta ei sanatarkasti löydy, niin en anna elämääni Jeesukselle,ainakaan tietääkseni.
Et selvästikkään ymmärrä näiden asioiden Hengellistä syvyyttä, ikävä kyllä.
Mutta ehkäpä tulet ymmärtämään aikanasi.
1 Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa:
2 että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja.
3 Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
4 paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
!!!
5 eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet,
vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle
ja sitten meille, Jumalan tahdosta
!!!
Mutta jos sinä vain siis et ole vielä saavuttanut tätä samaa, niin oudolta se voi toki kuullostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa:
2 että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja.
3 Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
4 paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
!!!
!!!
Mutta jos sinä vain siis et ole vielä saavuttanut tätä samaa, niin oudolta se voi toki kuullostaa.Selvinneekö asia sinulle tämän kautta ?
1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
Siis se, että uskovana ei enää elä oman tahtonsa mukaan, vaan pyrkii kokosydämisesti elämään Jumalan tahdossa ja johdossa, on sitä elämänsä antamista Herralle.
Ja siinä siis voimme edetä yhä pidemmälle, kuten edellä nuo olivat tehneet, eli eivät vain lahjoittaneet rahojaan Jumalan käyttöön, vaan kokonaisuudessaan jopa itsensäkin.
Siis samaan tyyliin kuin opetuslapset aikoinaan jättivät koko elämänsä ja ansiotyönsa ja seurasivat Herraa.
Tätä se itsensä antaminen Herralle on äärimmillään käytännön tasolla.
27 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme?"
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.
30 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Koen asian kuitenkin toisin päin. En ole antanut Jeesukselle yhtään mitään, vaan Hän on antanut elämänsä minulle. Ja kun tuota jaetta ei sanatarkasti löydy, niin en anna elämääni Jeesukselle,ainakaan tietääkseni.
Hei, mieleeni tuli vielä kirjoittaa sinulle, joka kirjoitit tuolla seuraavaa:
" Kiitos. Koen asian kuitenkin toisin päin. En ole antanut Jeesukselle yhtään mitään, vaan Hän on antanut elämänsä minulle. Ja kun tuota jaetta ei sanatarkasti löydy, niin en anna elämääni Jeesukselle,ainakaan tietääkseni. "
Eli jos sinä otat vastaan Raamatusta opetusta vain tuolla tavalla, eli "jos ei sanatarkasti", niin sinä jäät paljosta Jumalan hyvästä ja oikeasta paitsi.
Mutta toki ymmärrän hyvin sen, että kun tässä lopun ajassa on paljon eksytystä, niin onhan sitä hyvä olla varovainen.
Kuitenkin on niin, että Jumalan opetusmateriaali ei rajaudu vain Raamattuun, vaan se on äärettömän paljon laajempi, toki Raamattu on se perusrunko, johon voimme tukeutua.
Mutta Raamatussa itsessään sanotaan näin:
2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
Siis JOKAINEN kirjoitus ja puhe, joka on Hengen vaikutuksesta syntynyt, ei vain Raamatun kirjoitukset.
Raamatussa sanotaan näinkin:
Johannes 21
25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Mieti hetki tuota mahdollista opetusmäärää, jonka tarkoitus on saattaa uskova kaikkiin hyviin tekoihin valmistuneeksi !
Sanottakoon se vielä, että Herra on Henkensä kautta opettanut minua monesti jo ihan luonnon ja sen asioiden ja ihmeiden kautta ymmärtämään Hengellisiä asioita.
Eli jo luontokin, siis Raamatunkin mukaan puhuu ja todistaa Jumalasta monen monella tapaa.
Joten tämän kautta ehkäpä ymmärtänet surullisuuteni sen suhteen kun sinä itse rajaat Jumalan opetuksen tähän tapaan:
" Ja kun tuota jaetta ei sanatarkasti löydy, niin en anna elämääni Jeesukselle,ainakaan tietääkseni. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, mieleeni tuli vielä kirjoittaa sinulle, joka kirjoitit tuolla seuraavaa:
" Kiitos. Koen asian kuitenkin toisin päin. En ole antanut Jeesukselle yhtään mitään, vaan Hän on antanut elämänsä minulle. Ja kun tuota jaetta ei sanatarkasti löydy, niin en anna elämääni Jeesukselle,ainakaan tietääkseni. "
Eli jos sinä otat vastaan Raamatusta opetusta vain tuolla tavalla, eli "jos ei sanatarkasti", niin sinä jäät paljosta Jumalan hyvästä ja oikeasta paitsi.
Mutta toki ymmärrän hyvin sen, että kun tässä lopun ajassa on paljon eksytystä, niin onhan sitä hyvä olla varovainen.
Kuitenkin on niin, että Jumalan opetusmateriaali ei rajaudu vain Raamattuun, vaan se on äärettömän paljon laajempi, toki Raamattu on se perusrunko, johon voimme tukeutua.
Mutta Raamatussa itsessään sanotaan näin:
2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
Siis JOKAINEN kirjoitus ja puhe, joka on Hengen vaikutuksesta syntynyt, ei vain Raamatun kirjoitukset.
Raamatussa sanotaan näinkin:
Johannes 21
25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Mieti hetki tuota mahdollista opetusmäärää, jonka tarkoitus on saattaa uskova kaikkiin hyviin tekoihin valmistuneeksi !
Sanottakoon se vielä, että Herra on Henkensä kautta opettanut minua monesti jo ihan luonnon ja sen asioiden ja ihmeiden kautta ymmärtämään Hengellisiä asioita.
Eli jo luontokin, siis Raamatunkin mukaan puhuu ja todistaa Jumalasta monen monella tapaa.
Joten tämän kautta ehkäpä ymmärtänet surullisuuteni sen suhteen kun sinä itse rajaat Jumalan opetuksen tähän tapaan:
" Ja kun tuota jaetta ei sanatarkasti löydy, niin en anna elämääni Jeesukselle,ainakaan tietääkseni. "Tuossa tahallaan nyt väännetään kaksi eri asiaa kuin samaksi: Jeesuksen antama uusi elämä ei ole verrannollisesti sama kuin se, että ihminen luovuttaa elämänsä hallinnan Jeesukselle, kuten tuolla edellä asiaa väännetään.
Kyseessä on Lutherinkin mainitsema opillinen, nk. "autuas vaihtokauppa". Sama kuin tässä, että me luovutamme syntimme Jeesuksen mukana Ristille, eli "Hän otti kantaakseen syntimme = "Hän tuli synniksi" ja uskossa me saamme Hänen vanhurskautensa".
Tietenkään emme lahjoita Jeesukselle uutta elämää, vaan annamme Hänen haltuunsa vanhan elämämme, nk. Ristille vietäväksi ja samme Häneltä Uuden, Hänen vanhurskautensa peittämän Elämän.
Tuli tuosta hyökkäyksestä (vastaan "elämän antamisesta Jeesukselle") tämä raamatunjae:
1. Kor. 16:9 sillä minulle on avautunut ovi suureen ja hedelmälliseen työhön, ja vastustajia on paljon.
"Kaikkea" vastaan pitää hyökätä, ihan vaan periaatteesta, mutta se kertoo kyllä omaa sanomaansa, sekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tahallaan nyt väännetään kaksi eri asiaa kuin samaksi: Jeesuksen antama uusi elämä ei ole verrannollisesti sama kuin se, että ihminen luovuttaa elämänsä hallinnan Jeesukselle, kuten tuolla edellä asiaa väännetään.
Kyseessä on Lutherinkin mainitsema opillinen, nk. "autuas vaihtokauppa". Sama kuin tässä, että me luovutamme syntimme Jeesuksen mukana Ristille, eli "Hän otti kantaakseen syntimme = "Hän tuli synniksi" ja uskossa me saamme Hänen vanhurskautensa".
Tietenkään emme lahjoita Jeesukselle uutta elämää, vaan annamme Hänen haltuunsa vanhan elämämme, nk. Ristille vietäväksi ja samme Häneltä Uuden, Hänen vanhurskautensa peittämän Elämän.
Tuli tuosta hyökkäyksestä (vastaan "elämän antamisesta Jeesukselle") tämä raamatunjae:
1. Kor. 16:9 sillä minulle on avautunut ovi suureen ja hedelmälliseen työhön, ja vastustajia on paljon.
"Kaikkea" vastaan pitää hyökätä, ihan vaan periaatteesta, mutta se kertoo kyllä omaa sanomaansa, sekin.Nyt kyllä ei ihan osu.
Sinä nyt itse niputat väärin asioita.
Siinä olet oikeassa, että:
1) Jeesus kantoi syntimme ja sen kautta meillä on lahjavanhurskaus Kristuksessa.
Mutta !
2) Emme me mitään "vanhaa elämää" anna Herralle, ei Hän sillä mitään tee.
2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Eli !
3) Sen uuden elämämme me luovutamme Hänelle, ja Hänen käyttöönsä, eli emme enää elä itsellemme ja oman tahtomme mukaan, vaan luovutamme ohjat ja omasta halustamme me alistumme Jumalan tahdon mukaan elämään !
Tämä on se todellinen vaihtokauppa.
Eli meidän tulee siis luopua omasta tahdostamme / elämästämme ja elää Herralle / Hänen tahtonsa mukaan .
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Eli Kristuksen tulisi näkyä / vaikuttaa / elää meissä !
Gal. 4:19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
Siitä tässä nyt on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kyllä ei ihan osu.
Sinä nyt itse niputat väärin asioita.
Siinä olet oikeassa, että:
1) Jeesus kantoi syntimme ja sen kautta meillä on lahjavanhurskaus Kristuksessa.
Mutta !
2) Emme me mitään "vanhaa elämää" anna Herralle, ei Hän sillä mitään tee.
2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Eli !
3) Sen uuden elämämme me luovutamme Hänelle, ja Hänen käyttöönsä, eli emme enää elä itsellemme ja oman tahtomme mukaan, vaan luovutamme ohjat ja omasta halustamme me alistumme Jumalan tahdon mukaan elämään !
Tämä on se todellinen vaihtokauppa.
Eli meidän tulee siis luopua omasta tahdostamme / elämästämme ja elää Herralle / Hänen tahtonsa mukaan .
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Eli Kristuksen tulisi näkyä / vaikuttaa / elää meissä !
Gal. 4:19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
Siitä tässä nyt on kyse.Hmmm. Tässä on meillä nyt selvä teologinen näkemysero.
Vapaa ratkaisuvalta vs sidottu ratkaisuvalta.
Kyllä Jeesus tekee "vanhalla elämällämme" sen, että vie / vei sen Ristille. Tästä on kysymys itsensä luovuttamisessa Jeesukselle: vanhan, lihallisen elämämme heittämisestä Hänen päällensä.
En "uudestisyntynyt" itse parantelemaan omaa elämääni, vaan luovutin itseni, elämäni, sieluni ja henkeni täysin Jeesus Kristukselle, Hän tuli minuun asumaan ja tekee elämälläni sitä, että Pyhän Henkensä kanssa uudistaa sitä jatkuvasti ELÄMÄLLÄ ITSE MINUSSA.
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on siihen liittyvä sananpaikka.
https://yksinarmosta.fi/2018/04/17/uskallatko-antaa-elamasi-jeesukselle/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmmm. Tässä on meillä nyt selvä teologinen näkemysero.
Vapaa ratkaisuvalta vs sidottu ratkaisuvalta.
Kyllä Jeesus tekee "vanhalla elämällämme" sen, että vie / vei sen Ristille. Tästä on kysymys itsensä luovuttamisessa Jeesukselle: vanhan, lihallisen elämämme heittämisestä Hänen päällensä.
En "uudestisyntynyt" itse parantelemaan omaa elämääni, vaan luovutin itseni, elämäni, sieluni ja henkeni täysin Jeesus Kristukselle, Hän tuli minuun asumaan ja tekee elämälläni sitä, että Pyhän Henkensä kanssa uudistaa sitä jatkuvasti ELÄMÄLLÄ ITSE MINUSSA.
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.Älä viitsi alkaa touhuta teologisilla termeillä ja siten väittää toisen uskovan johonkin, mihin hän ei välttämättä edes usko.
Siis usko on omakohtainen ja kukin kykenee oikeasti uskomaan vain sen, mihin Pyhä Henki on henkilökohtaisesti opetuksen kautta synnyttänyt sydämen uskoksi.
Ei ole siis niin tai näin, vaan on monia ja monenlaisia näkemyksiä sen mukaan hin asti olemme edenneet henkilökohtaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi alkaa touhuta teologisilla termeillä ja siten väittää toisen uskovan johonkin, mihin hän ei välttämättä edes usko.
Siis usko on omakohtainen ja kukin kykenee oikeasti uskomaan vain sen, mihin Pyhä Henki on henkilökohtaisesti opetuksen kautta synnyttänyt sydämen uskoksi.
Ei ole siis niin tai näin, vaan on monia ja monenlaisia näkemyksiä sen mukaan hin asti olemme edenneet henkilökohtaisesti.Sori virhe:
Ei ole siis niin tai näin, vaan on monia ja monenlaisia näkemyksiä sen mukaan mihin asti olemme edenneet henkilökohtaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
!!!
!!!
Mutta jos sinä vain siis et ole vielä saavuttanut tätä samaa, niin oudolta se voi toki kuullostaa.Olen saavuttanut ja ymmärtänyt, sanomme nämä asiat vain eri termein. En ole antanut elämääni Jeesukselle, vaan Jeesus on antanut minulle uskon, joka vaikuttaa minussa hyvät teot. Minä en siis omasta voimastani tai itse tee mitään. Sitä yritin selittää. minä luotan Jumalan armoon, en omiin tekoihin. Tuo uskon kasvaminen on omaa tekoa, siinä on samanlainen yhteys new ageen. pitää meditoida tai valaistua jotta saavuttaa korkeimman valon tmv. Särähtää korvaan pahasti kun joku sanoo että PITÄÄ tehdä jotakin, jotta voi uskoa. Käsitin että tässä monet uskoo että pitää ensin antaa oma elämä Jeesukselle, jotta hän voi antaa meille elämän/uskon. Ei se niin mene. Se on omaa tekoa, eikä armoa. Mutta uskon että tarkoitit jotain muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saavuttanut ja ymmärtänyt, sanomme nämä asiat vain eri termein. En ole antanut elämääni Jeesukselle, vaan Jeesus on antanut minulle uskon, joka vaikuttaa minussa hyvät teot. Minä en siis omasta voimastani tai itse tee mitään. Sitä yritin selittää. minä luotan Jumalan armoon, en omiin tekoihin. Tuo uskon kasvaminen on omaa tekoa, siinä on samanlainen yhteys new ageen. pitää meditoida tai valaistua jotta saavuttaa korkeimman valon tmv. Särähtää korvaan pahasti kun joku sanoo että PITÄÄ tehdä jotakin, jotta voi uskoa. Käsitin että tässä monet uskoo että pitää ensin antaa oma elämä Jeesukselle, jotta hän voi antaa meille elämän/uskon. Ei se niin mene. Se on omaa tekoa, eikä armoa. Mutta uskon että tarkoitit jotain muuta.
Et selvästikkään ymmärtänyt mitä minä kirjoitin.
Palaan asiaan myöhemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saavuttanut ja ymmärtänyt, sanomme nämä asiat vain eri termein. En ole antanut elämääni Jeesukselle, vaan Jeesus on antanut minulle uskon, joka vaikuttaa minussa hyvät teot. Minä en siis omasta voimastani tai itse tee mitään. Sitä yritin selittää. minä luotan Jumalan armoon, en omiin tekoihin. Tuo uskon kasvaminen on omaa tekoa, siinä on samanlainen yhteys new ageen. pitää meditoida tai valaistua jotta saavuttaa korkeimman valon tmv. Särähtää korvaan pahasti kun joku sanoo että PITÄÄ tehdä jotakin, jotta voi uskoa. Käsitin että tässä monet uskoo että pitää ensin antaa oma elämä Jeesukselle, jotta hän voi antaa meille elämän/uskon. Ei se niin mene. Se on omaa tekoa, eikä armoa. Mutta uskon että tarkoitit jotain muuta.
Käsitellään tämä nyt sitten.
Alku menee ihan oikein, eli se on Jumalan teko, että me uskomme.
Jumala siis vetää / kutsuu ihmistä ihmisen elämän olosuhteiden sun muiden kautta.
Tähän kutsuun on ihmisen kuitenkin vastattava joko kyllä tai ei.
Eli kuten Sana sanoo, meidät on kihlattu Kristukselle, ja kihlautumiseen taas tarvitaan molempien osapuolten suostumus.
2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
Eli valinta on myös ihmisellä heti alussa jo.
Vai kiistätkö sinä heti tämänkin asian ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten seuraava asia, josta kirjoitit:
Jumalan synnyttämä usko kyllä vaikuttaa tekoja, mutta jos käykin niin, että uskova keskittyy maallisiin vain, niin silloin teotkin jäävät hyvin vähiin.
14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
Eli ei tämä mikään automaatti ole, niin että Jeesus pääsisi tekemään tekojaan meissä, elimmepä miten vaan.
Sinä mielestäni pelkäät nyt liikaa niitä omia tekoja ja sitä, että kyllä meidän Sanan mukaan on hyvä tehdä niitä hyviäkin tekoja, vaikka Herra ei niitä suoraan vaikutakkaan meissä.
Ja tämä on todella vääristynyt käsitys sinulta:
" Tuo uskon kasvaminen on omaa tekoa, siinä on samanlainen yhteys new ageen. pitää meditoida tai valaistua jotta saavuttaa korkeimman valon tmv. "
Uskon tulee kasvaa, sen Raamattu sanoo selvästi monessa kohtaa !
Nyt onkin kyse siitä, että sinä itse et taida ymmärtää sitä, miten se usko kasvaa.
Jos olet ymmärtäväinen, niin tässä siitä osin kerrotaan:
Ps. 91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Eli minäkin olen kovissa koetuksissa enää riippunut "kynsin hampain " ja kouristuksen omaisesti Herrassa ja Hänen liepeessään kiinni, se on ollut minun tehtäväni siinä kohtaa, kun muuhun en ole kyennyt.
Ja niiden kovien uskonkoetusten läpi pääsemisen, yhdessä Herran kanssa, on kasvattanut minun uskoani ja rakkauttani, sekä luottamustani Häneen ja Hänen huolenpitoonsa.
Mutta kuten sanoin, on minun tullut riippua kynsin hampain Hänessä, luovuttamatta siinä äärimmäisessä uskonkoetuksessa.
On siis niitäkin, jotka luovuttavat, enkä sitä yhtään ihmettele !
Jer. 17:13 Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran."
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Mutta usko siis kasvaa uskon koetuksissa, joissa meitä ja tekoamme tutkitaan todella ja siinäkin kohtaa siis on taas valinta, osa luopuu ja osa ei.
Tuli mieleen kysyä sinulta tähän liittyen, että uskotko sinä niin, ettei uskova voisi luopua uskostaan ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tämä:
" Särähtää korvaan pahasti kun joku sanoo että PITÄÄ tehdä jotakin, jotta voi uskoa "
Jumala synnyttää sen uskon !
Mutta nyt onkin kyse siis sen uskon säilymisestä / säilyttämisestä, sillä Paavali kun jo tiesi aikansa maan päällä tulevan päätökseen, iloitsi siitä, että oli onnistunut uskon säilyttämään:
2. Tim. 4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
Tähän liittyen sinulle, mikä on kilvoitus, mitä se käytännön tasolla tarkoittaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tämä:
" Särähtää korvaan pahasti kun joku sanoo että PITÄÄ tehdä jotakin, jotta voi uskoa "
Jumala synnyttää sen uskon !
Mutta nyt onkin kyse siis sen uskon säilymisestä / säilyttämisestä, sillä Paavali kun jo tiesi aikansa maan päällä tulevan päätökseen, iloitsi siitä, että oli onnistunut uskon säilyttämään:
2. Tim. 4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
Tähän liittyen sinulle, mikä on kilvoitus, mitä se käytännön tasolla tarkoittaa ?No vastaan lyhyesti.
Usko ei ole valinta, mutta uskossa pysyminen on.
Kilvoittelu on juuri sitä että ei mieti maallisia asioita liikaa, vaan hengellisiä ja Jumalan mielen mukaista elämää.
Usko synnyttää hyvät teot ns. hengen hedelmät.
Ihminen voi luopua uskosta, mutta itse en ainakaan omalle kohdalle näe sitä mahdollisena. En tiedä onko uskoni kasvanut koettelemuksissa, mutta vahvistunut ainakin. Eli se on toiminut juuri toisin päin itselläni kuin luopuminen.
En ajattele että henkinen kasvu on samaa kuin uskon kasvu, onko sinusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vastaan lyhyesti.
Usko ei ole valinta, mutta uskossa pysyminen on.
Kilvoittelu on juuri sitä että ei mieti maallisia asioita liikaa, vaan hengellisiä ja Jumalan mielen mukaista elämää.
Usko synnyttää hyvät teot ns. hengen hedelmät.
Ihminen voi luopua uskosta, mutta itse en ainakaan omalle kohdalle näe sitä mahdollisena. En tiedä onko uskoni kasvanut koettelemuksissa, mutta vahvistunut ainakin. Eli se on toiminut juuri toisin päin itselläni kuin luopuminen.
En ajattele että henkinen kasvu on samaa kuin uskon kasvu, onko sinusta?Eli sinä siis kuitenkin teet jotakin ja valitset kaiken aikaa:
" Kilvoittelu on juuri sitä että ei mieti maallisia asioita liikaa, vaan hengellisiä ja Jumalan mielen mukaista elämää. "
Sitten tuo meni nyt väärin:
" Usko synnyttää hyvät teot ns. hengen hedelmät. "
Usko synnyttää Jumalan mieleisiä tekoja, mutta Hengen hedelmät ovat eri juttu.
Ne on lueteltu tässä:
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Eli ne ovat sen Hengen pyhityksen aikaansaamaa Kristuksen olemusta uskovassa, eivät siis tekoja.
Näitä tekoja ja hedelmiä ei pidä sekoittaa keskenään.
Sitten tämä :
" Ihminen voi luopua uskosta, mutta itse en ainakaan omalle kohdalle näe sitä mahdollisena. "
Tuossa puhuu nyt liha ja lihallisuus, siis vähän samoin kuin Pietarilla aikoinaan, mutta miten hänen kävikään:
27 Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.
28 Mutta ylösnoustuani minä menen teidän edellänne Galileaan."
29 Niin Pietari sanoi hänelle: "Vaikka kaikki loukkaantuisivat, en kuitenkaan minä".
30 Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
31 Mutta hän vakuutti vielä lujemmin: "Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä". Ja samoin sanoivat kaikki muutkin.
5 Ja he virittivät valkean keskelle esipihaa ja asettuivat yhdessä istumaan, ja Pietari istui heidän joukkoonsa.
56 Niin eräs palvelijatar, nähdessään hänen istuvan tulen ääressä, katseli häntä kiinteästi ja sanoi: "Tämäkin oli hänen kanssaan".
57 Mutta hän kielsi sanoen: "Nainen, en tunne häntä".
58 Ja hetkisen perästä näki hänet toinen, eräs mies, ja sanoi: "Sinäkin olet yksi niistä". Mutta Pietari sanoi: "Mies, en ole".
59 Ja noin yhden hetken kuluttua vakuutti vielä toinen sanoen: "Totisesti, tämä oli myös hänen kanssaan; sillä onhan hän galilealainenkin".
60 Mutta Pietari sanoi: "En ymmärrä, mies, mitä sanot". Ja samassa, hänen vielä puhuessaan, lauloi kukko.
61 Ja Herra kääntyi ja katsoi Pietariin; ja Pietari muisti Herran sanat, kuinka hän oli hänelle sanonut: "Ennenkuin kukko tänään laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
62 Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.
Joten et sinäkään voi millään tietää sitä, mitä edestäsi löydät ja kuinka tiukille sinutkin viedään !
Kukaan meistä ei tiedä !
Eikä kukaan meistä ITSE kykene sitä arvioimaan etukäteen, että mitä tekoa me oikeasti olemme ja mikä on lopputulema, joten nyt vähän nöyryyttä, minä pyydän.
Henkisestä kasvusta olen sen verran ymmärtänyt, että kun Pyhä Henki kasvattaa Hengellisesti, niin siinä tulee samalla ja käsi kädessä se henkinenkin kasvu.
Lisäksi Pyhän Hengen opetus kulkee yhdessä Hengellisen kasvun kanssa.
Näin minä olen nämä kasvut uskonelämässäni nähnyt.
Mutta se on tärkeää huomata, että me "kasvamme" Hengellisesti aina vain pienemmiksi.
Eli mitä pidemmälle Pyhän Hengen pyhitystyö meissä edistyy, sitä pienemmiksi tulemme.
Ja sen kautta lopulta alkavat ne Hengen hedelmät ja siten Kristus ja Hänen luonteenlaatunsa näkyä meissä.
Eli Kristus vihdoin saa muodon meissä.
Gal. 4:19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinä siis kuitenkin teet jotakin ja valitset kaiken aikaa:
" Kilvoittelu on juuri sitä että ei mieti maallisia asioita liikaa, vaan hengellisiä ja Jumalan mielen mukaista elämää. "
Sitten tuo meni nyt väärin:
Usko synnyttää Jumalan mieleisiä tekoja, mutta Hengen hedelmät ovat eri juttu.
Ne on lueteltu tässä:
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Eli ne ovat sen Hengen pyhityksen aikaansaamaa Kristuksen olemusta uskovassa, eivät siis tekoja.
Näitä tekoja ja hedelmiä ei pidä sekoittaa keskenään.
Sitten tämä :
" Ihminen voi luopua uskosta, mutta itse en ainakaan omalle kohdalle näe sitä mahdollisena. "
Tuossa puhuu nyt liha ja lihallisuus, siis vähän samoin kuin Pietarilla aikoinaan, mutta miten hänen kävikään:
27 Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.
28 Mutta ylösnoustuani minä menen teidän edellänne Galileaan."
29 Niin Pietari sanoi hänelle: "Vaikka kaikki loukkaantuisivat, en kuitenkaan minä".
30 Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
31 Mutta hän vakuutti vielä lujemmin: "Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä". Ja samoin sanoivat kaikki muutkin.
5 Ja he virittivät valkean keskelle esipihaa ja asettuivat yhdessä istumaan, ja Pietari istui heidän joukkoonsa.
56 Niin eräs palvelijatar, nähdessään hänen istuvan tulen ääressä, katseli häntä kiinteästi ja sanoi: "Tämäkin oli hänen kanssaan".
57 Mutta hän kielsi sanoen: "Nainen, en tunne häntä".
58 Ja hetkisen perästä näki hänet toinen, eräs mies, ja sanoi: "Sinäkin olet yksi niistä". Mutta Pietari sanoi: "Mies, en ole".
59 Ja noin yhden hetken kuluttua vakuutti vielä toinen sanoen: "Totisesti, tämä oli myös hänen kanssaan; sillä onhan hän galilealainenkin".
60 Mutta Pietari sanoi: "En ymmärrä, mies, mitä sanot". Ja samassa, hänen vielä puhuessaan, lauloi kukko.
61 Ja Herra kääntyi ja katsoi Pietariin; ja Pietari muisti Herran sanat, kuinka hän oli hänelle sanonut: "Ennenkuin kukko tänään laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
62 Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.
Joten et sinäkään voi millään tietää sitä, mitä edestäsi löydät ja kuinka tiukille sinutkin viedään !
Kukaan meistä ei tiedä !
Eikä kukaan meistä ITSE kykene sitä arvioimaan etukäteen, että mitä tekoa me oikeasti olemme ja mikä on lopputulema, joten nyt vähän nöyryyttä, minä pyydän.
Henkisestä kasvusta olen sen verran ymmärtänyt, että kun Pyhä Henki kasvattaa Hengellisesti, niin siinä tulee samalla ja käsi kädessä se henkinenkin kasvu.
Lisäksi Pyhän Hengen opetus kulkee yhdessä Hengellisen kasvun kanssa.
Näin minä olen nämä kasvut uskonelämässäni nähnyt.
Mutta se on tärkeää huomata, että me "kasvamme" Hengellisesti aina vain pienemmiksi.
Eli mitä pidemmälle Pyhän Hengen pyhitystyö meissä edistyy, sitä pienemmiksi tulemme.
Ja sen kautta lopulta alkavat ne Hengen hedelmät ja siten Kristus ja Hänen luonteenlaatunsa näkyä meissä.
Eli Kristus vihdoin saa muodon meissä.
Gal. 4:19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,Taisin jättää sanan välistä, tarkoitin sanoa että en juuri nyt näe mahdolliseksi että luopuisin uskosta. En tietenkään tiedä tulevaisuudesta. Juuri nyt koen uskoni vahvaksi ja turvaksi.
Eivätkö hengen hedelmät näy uskovien teoissa? Miten teet Jumalan mielen mukaisia tekoja ilman hengen hedelmiä. Ovatko ne vain omaa tekoasi eli omavanhurskautta vai mitä tarkoitat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisin jättää sanan välistä, tarkoitin sanoa että en juuri nyt näe mahdolliseksi että luopuisin uskosta. En tietenkään tiedä tulevaisuudesta. Juuri nyt koen uskoni vahvaksi ja turvaksi.
Eivätkö hengen hedelmät näy uskovien teoissa? Miten teet Jumalan mielen mukaisia tekoja ilman hengen hedelmiä. Ovatko ne vain omaa tekoasi eli omavanhurskautta vai mitä tarkoitat?Luetko sen, mitä itse kirjoitit:
Eli tuossa sinä selvästi sanoit tekoja hengen hedelmiksi, vaikka eiväthän ne ole sama asia.
- Anonyymi
Parannusta ja Jeesukselle antautumista saa harrastaa päivittäin. Jos ei muuten niin asenteilla ja ajatuksilla rikkoo Jumalan tahtoa ja tekee syntiä. Tuskin sinäkään täydellinen olet.
.- Anonyymi
Lyhyesti ja täsmällisesti ilmaistu. Paitsi tuon viimeisen lauseen kohdalla...
Ei ole kysymys omin keinoin täydelliseksi pyrkimisestä, kannattaa unohtaa koko sana. Ja tunnustaa vain käsitteitä synti vs vanhurskaus.
Me emme pelastu täydellisyytemme perusteella. Vanhurskainakin me edelleen Lihamme puolesta olemme aina syntisiä. Syntisyys ei ole sama kuin synnin tekeminen.
Syntisyys on kuin nimitys omenapuulle, sen olemukselle, jonka hedelmiä ovat synnin teot. Vaikka kaikki hedelmät karsittaisiin pois puusta, se silti on aina omenapuu / ulkoisia synnintekoja tekemätönkin ihminen on aina lihallisesti syntinen.
Syntisyys on kuin sairaus, vaikka flunssa ja sen hedelmiä ovat sen erilaiset oireet: nuha, yskä, kuume. Vaikka ottaisi lääkettä, eikä enää niin yskittäisi, flunssa itse on kaiken aikaa päällä, (parhaimmillaan vain sen,) n. 2 viikkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys omin keinoin täydelliseksi pyrkimisestä, kannattaa unohtaa koko sana. Ja tunnustaa vain käsitteitä synti vs vanhurskaus.
Me emme pelastu täydellisyytemme perusteella. Vanhurskainakin me edelleen Lihamme puolesta olemme aina syntisiä. Syntisyys ei ole sama kuin synnin tekeminen.
Syntisyys on kuin nimitys omenapuulle, sen olemukselle, jonka hedelmiä ovat synnin teot. Vaikka kaikki hedelmät karsittaisiin pois puusta, se silti on aina omenapuu / ulkoisia synnintekoja tekemätönkin ihminen on aina lihallisesti syntinen.
Syntisyys on kuin sairaus, vaikka flunssa ja sen hedelmiä ovat sen erilaiset oireet: nuha, yskä, kuume. Vaikka ottaisi lääkettä, eikä enää niin yskittäisi, flunssa itse on kaiken aikaa päällä, (parhaimmillaan vain sen,) n. 2 viikkoa.Kirjoitit muuten asiaa, mutta tuota täydellisyys sanaa ei tule unohtaa Raamatun mukaan.
Hepr. 6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen
Matt. 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Jaak. 1:4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
Eli kyllä siihen täydellisyyteen tulee uskovan pyrkiä, vaikka sitä emme saavutakkaan.
Mutta sen siis saa aikaan ja vaikuttaa yksin Jumala, Pyhän Hengen pyhitystyön kautta meissä.
Mutta on meilläkin vastuumme siinä, eli haluammeko me kokosydämisesti sitä, vai valitsemmeko esim. mielummin maailman ja sen aarteet, Hengellisten aarteiden sijaan ?
Luuk. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
Eli valintoja meidän on itsemme tehtävä ihan päivittäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntisyys on kuin sairaus, vaikka flunssa ja sen hedelmiä ovat sen erilaiset oireet: nuha, yskä, kuume. Vaikka ottaisi lääkettä, eikä enää niin yskittäisi, flunssa itse on kaiken aikaa päällä, (parhaimmillaan vain sen,) n. 2 viikkoa.Niin ja menee se näinkin:
9 Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
10 voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi,
11 täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
Siis tietomme ja viisautemme ja ymmärryksemme tulee lisääntyä ja toki myös rakkautemme ja uskomme kasvaa ja sitä siis tarkoittaa se, että on tarpeen pyrkiä saavuttamaan sitä täydellisyyttä, vaikka sitä emme täysin saavuttaisikaan.
Mutta sitä kohden tulee pyrkiä kaikin Raamatun ohjeistamin keinoin.
Vain siten on mahdollista saavuttaa Kristuksen täyteyden täyden iän määrä.
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
!!!
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
!!!
Eli tulee pyrkiä Herran avulla saavuttamaan ns. Hengellinen aikuisuus.
Sitä Raamattu joissain kohtaa sanoo "täydellisyydeksi", eli oikeasti siis saavuttanut aikuisuuden.
Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja menee se näinkin:
9 Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
10 voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi,
11 täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
Siis tietomme ja viisautemme ja ymmärryksemme tulee lisääntyä ja toki myös rakkautemme ja uskomme kasvaa ja sitä siis tarkoittaa se, että on tarpeen pyrkiä saavuttamaan sitä täydellisyyttä, vaikka sitä emme täysin saavuttaisikaan.
Mutta sitä kohden tulee pyrkiä kaikin Raamatun ohjeistamin keinoin.
Vain siten on mahdollista saavuttaa Kristuksen täyteyden täyden iän määrä.
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
!!!
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
!!!
Eli tulee pyrkiä Herran avulla saavuttamaan ns. Hengellinen aikuisuus.
Sitä Raamattu joissain kohtaa sanoo "täydellisyydeksi", eli oikeasti siis saavuttanut aikuisuuden.
Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli;Jumalalle kelpaavan täydellisyyden meissä tulee olla Kristuksen omaa täydellisyyttä, lahjana omilleen.
"Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalalle kelpaavan täydellisyyden meissä tulee olla Kristuksen omaa täydellisyyttä, lahjana omilleen.
"Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä."Nyt onkin kyse siitä, että miten se käytännön tasolla saavutetaan.
Siis.
1) Keskittymällä maallisiin ?
2) Keskittymällä Hengellisiin ?
Kyllä uskova joutuu kaiken aikaa valintojen eteen.
Jopa uskon koviin koetuksiin, jossa sitä uskoamme ja rakkauttamme Jumalaa kohtaan kovimmin punnitaan.
Vai kiellätkö sinä tämän todellisuuden kokonaan ja ikäänkuin "leijut" vain, muka itse tekemättä mitään päätöksiä ?
26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt onkin kyse siitä, että miten se käytännön tasolla saavutetaan.
Siis.
1) Keskittymällä maallisiin ?
2) Keskittymällä Hengellisiin ?
Kyllä uskova joutuu kaiken aikaa valintojen eteen.
Jopa uskon koviin koetuksiin, jossa sitä uskoamme ja rakkauttamme Jumalaa kohtaan kovimmin punnitaan.
Vai kiellätkö sinä tämän todellisuuden kokonaan ja ikäänkuin "leijut" vain, muka itse tekemättä mitään päätöksiä ?
26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne.Leijumalla yksin uskon varassa ja - jos mahdollista - kieltämättä Jumalan tekoja itsessäni, "olen kyllä saavuttanut" parhaan tuloksen, vaikkakaan kyse ei ole edes omasta saavutuksestani (siksi lainausmerkit") vaan Jeesuksen "saavutuksesta", minussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leijumalla yksin uskon varassa ja - jos mahdollista - kieltämättä Jumalan tekoja itsessäni, "olen kyllä saavuttanut" parhaan tuloksen, vaikkakaan kyse ei ole edes omasta saavutuksestani (siksi lainausmerkit") vaan Jeesuksen "saavutuksesta", minussa.
Oletko sinä itse siis kykenevä arvioimaan itseäsi ja saavutuksiasi ?
Oletko lukenut ?
2. Kor. 10:12Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä itse siis kykenevä arvioimaan itseäsi ja saavutuksiasi ?
Oletko lukenut ?
2. Kor. 10:12Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensäEtkö ymmärrä lukemaasi? Minähän edellä kielsin kaikki omat saavutukseni ja annoin kunnian yksin Kristuksen saavutuksille minussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Minähän edellä kielsin kaikki omat saavutukseni ja annoin kunnian yksin Kristuksen saavutuksille minussa.
Ymmärrän hyvin !
Sinä itse kirjoitit saavuttaneesi parhaan tuloksen "leijumalla" !
Eli nyt oli kyse tuossa viestissäni siitä vain, että oletko sinä ITSE kykenevä arvioimaan omaa tilaasi ?
Miksi et lukenut sitä Raamatunpaikkaa jonka laitoin, vai etkö vain ymmärtänyt sitä ja sen sanomaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Minähän edellä kielsin kaikki omat saavutukseni ja annoin kunnian yksin Kristuksen saavutuksille minussa.
Sopiiko kysyä, että miten olet uskoon tullut ?
Oletko uudestisyntynyt, ja jos niin miten se tapahtui ?
Siis kun sinä tunnut niin kovasti pelkäävän niitä omia tekoja, niin minä vähän ihmettelen.
Eli täällä kirjoittaa myös luterilaisia, jotka sanovat jopa uudestisyntyneensä / tulleensa uskoon / saaneensa Pyhän Hengen jo vauvana kasteessa.
Haluan siis vain varmistaa sen, että missä mennään sinun osaltasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopiiko kysyä, että miten olet uskoon tullut ?
Oletko uudestisyntynyt, ja jos niin miten se tapahtui ?
Siis kun sinä tunnut niin kovasti pelkäävän niitä omia tekoja, niin minä vähän ihmettelen.
Eli täällä kirjoittaa myös luterilaisia, jotka sanovat jopa uudestisyntyneensä / tulleensa uskoon / saaneensa Pyhän Hengen jo vauvana kasteessa.
Haluan siis vain varmistaa sen, että missä mennään sinun osaltasi.Siis haluan ymmärtää sitä, että miksi kirjoitat, niin kuin kirjoitat ja miksi niin kovin pelkäät niitä omia tekoja ?
- Anonyymi
Vastaus on 42.
- Anonyymi
Jos aletaan laskemaan, niin vastaus olisi 490, mutta eihän Jeesus sitä tässä tarkoittanut:
Matt. 18:21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
Matt. 18:22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
Mutta yhä siis tähdennän tästäkin löytyvää sanomaa, eli :
1) YKSI kylpeminen eli uudestisyntymisen peso !
Ja sen jälkeen siis.
2) Jatkuvaa jalkojenpesua, eli parannuksentekoa
Joh. 13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat
Ja jalkojen pesu ohje on siis tässä ytimekkäästi:
1. Joh. 1:9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Huom JOS ehtolauseke !
Sillä siinä samassa sanotaan sekin, JOS emme elä tuossa jatkuvassa pyhityksessä ja jppa kiellämme omat syntimme !
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Ap heitti jo ensimmäisen kiven kohti muita.
Ottaako hän nyt ns. kopin tästä ja tunnustaa omat syntinsä rehdisti ja avoimesti ?
- Anonyymi
On niitäkin paljon jotka ovat päässeet irti syntikahleistaan. Pitää yrittää rakentaa uskonelämänsä kalliolle eikä hiekalle.
- Anonyymi
Näytä minulle yksikin sellainen vapaaksi päässyt !
- Anonyymi
Miten elämä annetaan yli 2000 vuotta sitten tapetulle tyypille. Ei taida olla pahemmin kykyä ottaa vastaan yhtään mitään jos sellainen tuhka jostain löytyisi.,
- Anonyymi
Ja vastaus missä sielu odottaa ylösnousemuksen päivää.
https://lindell.netmission.fi/sielu.htm - Anonyymi
Elämä annetaankin Jumalalle.
Ja Jumalahan on ollut iäti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jumalahan on ollut iäti.Jeesuksen sanoja. Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän.
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/JHN.14 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen sanoja. Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän.
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/JHN.14Oliko liian vaikeaa käsittää sitä, että Jeesus On Jumala ?
Mutta edellinen kirjoittaja siis väitti Jeesusta vain ihmiseksi.
" Miten elämä annetaan yli 2000 vuotta sitten tapetulle tyypille " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko liian vaikeaa käsittää sitä, että Jeesus On Jumala ?
Mutta edellinen kirjoittaja siis väitti Jeesusta vain ihmiseksi.
" Miten elämä annetaan yli 2000 vuotta sitten tapetulle tyypille "On ihmisiä jotka uskovat pelkästään Jumalaan eivät tunnusta Jeesusta ollenkaan en voinut tietää mitä tuolla tarkoitit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jumalahan on ollut iäti.Jumala on ihmisten nluomus, siis klaikki sadat jumalat.
- Anonyymi
eikö sinulle opetettu kotona mitään, entäs koulussa, entäs rippikoulussa, missä olit kun yksinkertaisia asioita opetettiin !?
- Anonyymi
Voipi kysyä, montako kertaa autoilija käyttää vilkkua!
- Anonyymi
Jeesus kuoli 2000 vuotta sitten, ei kuolleelle anneta elämää. Ja minkä ihmeen vuoksi? Eikö elämää voi vain elää? Sekin pitäisi antaa jollekin. Ei mitään järkeä.
- Anonyymi
Ihminen elää elämänsä joko pihtikinttua karvakoipia taikka Jumalaa palvellen.
Välimuotoja ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen elää elämänsä joko pihtikinttua karvakoipia taikka Jumalaa palvellen.
Välimuotoja ei ole.Sinä olet hassu kapeakatseinen fanaatikko 😂
- Anonyymi
aloittaja on unohtanut, että Jumala tuntee sydämen, ja on tuomari- sekä armonistuimella istuva- joka tuntee todella sydämen, ihmisen elämän rakennepohjan.
Hän näkee suitsevat sydämet, sekä päivän armon lapset.
Kovasydämiset- käyvät perille viimeisenä ja pilkkaamasi - ensimmäisenä,,, etkö ole Sanasta lukenut- -eli Sana ottaa puheestasi pohjan pois.
Sinun pitää katsoa, että ITSE olet oikealla paikalla, ja vahtaat sitä sieluasi- minkä kanssa teet matkaa-
Entä- jos oletkin itse armosi jo hukannut, Faaraon mukaan sanotettuna.
Faarao itse sai kuulla Jumalasta- mutta jätti sen huomioimatta teoissaan ja Jumala paadutti hänet.... joka tarkoittaa, että armo- sitä ei enää luettu hänen elämäänsä---
Siis älä paaduta omaa sieluasi- ettet jää pihalle.
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/kahdenlainen-kylvo-osa-3-4_p102921/ - Anonyymi
Jeesus ei tunne hellareita, eksyttäjiä!
- Anonyymi
Mistä olet oppinut nuo fraasit, kuka opettanut, kotoako perintönä tuli vai mistä sait !
Koita tajuta että olet sokea etkä ymmärrä mitään asiasta, tee parannus ja ava silmäsi.
- Anonyymi
Katse JEESUKSEEN päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1703087
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262530Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542416- 1462301
- 671966
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2631793- 311401
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235