Onko muilla kokemuksia Pantoprazol ACTAVIS 20 mg, niin että olisi tullut pahoja haittavaikutuksia? Minulla on ollut käytössä Somac 40 mg eri valmistajalta ja tuli haittavaikutuksia, mutta lievempänä. Ensin 2 vko 40 mg somac ja sitten 2 vko pantoprazol ACTAVIS 20 mg ja siitä jokatoinen pvä lääkärin ohjeen mukaan pienensin annostusta lopetukseen. Oireet tuli 20 mg niin pahaksi että olin jopa päivystyksessä pari päivää. Kenellekään lääkäreistä tai minullekaan ei tullut mieleen että oireet voisi olla lääkkeen haittavaikutuksia. Pääsin kiire lähetteellä mahalaukun tähystykseen, mutta ilman nukutusta se ei onnistunut. Lääkäri ohjeisti nostamaan takaisin 40 mg jonottaessa jatkotutkimuksiin. Oireet lieveni, mutta jatkui ja lopulta 2vko jälkeen oireet oli niin häiritseviä että päätin laskea taas käytön lopetukseen, jolloin palasin 20 mg käyttöön ja taas alkoi 3 ja varsinkin 4 päivänä todella pahat haittavaikutukset. Aiemmin luulin että nämä Oireet liittyvät sairauden oireisiin, mutta nyt kyllä yhdistän nämä nimenomaan tähän 20 mg lääkkeeseen. Aamulla mietin että en ottaisi lääkettä, mutta en uskaltanut olla ottamatta ja lääkkeen ottamisen jälkeen oireet oikein leihahti kehoon. Onneksi huomenna on mahalaukun ultraäänitutkimus, joten tapaan lääkärin ja voin sanoa etten enää suostu syömään tuota lääkettä. Nopea lopetus vaan todella pelottaa. Oireet ovat minulla pahoja : huimausta, pahoinvointia, sekavuuden tunnetta, lihasheikkoutta, lihasvelttoutta, ajatuksen hitautta, tunne että jalat pettää alta jos nousee jalkeille, ruokahaluttomuutta jne. Voin vain levätä istuma-asennossa. Tuntuu että sain lähes kaikki haittavaikutukset, joita mainitaan lääkkeen haittavaikutuksissa. Kiinnostaisi tietää onko muilla tullut oireita tästä nimenomaisesta lääkkeestä tältä valmistajalta ja onko ollut haasteita ajaa käyttöä alas?
Refluksi / Pantoprazol ACTAVIS 20 mg haittavaikutukset
Anonyymi-ap
0
280
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937