en tiedä yhtään mikä ammatti kiinnostaa.ikää on 17 ihan kohta.kaikki painostaa että pitäis hankkia edes joku ammatti.mutta en voi kuvitella itseäni työssä,joka ei mua kiinnosta.mulla on vain 1 unelma,joka ei voi totetutua.erittäin vaikea unelma.nimittäin ilmavoimiin lentäjäksi.se on koko elämäni ollut haaveena.tälläkin hetkellä vain kaljaa juon koneella ja pelailen lentosimulaattoria ja jotai säädän.
AMMATTI??"?"?""="?"?%#
16
1831
Vastaukset
- Siza
todella kiinnostaa, niin hae poeka ihmeessä sinne. Vaikeaahan sinne pääsy on, muttei mahdotonta. Pidä kiinni unelmista ja tsemppiä vaan.
http://www.ilmavoimat.fi/index.php?id=347- Squier-89
...vaan on tosi vaikeeta jo fyysisten ominaisuuksien perusteella. Pitää olla suht lyhyt, kevytrakenteinen, mutta silti kovakuntoinen, todella tarkkanäköinen... näitähän riittää. Ite olin lentäjäks liian pitkä jo 11-vuotiaana. Jos uskot täyttäväs pilotin kriteerit, niin voin vain toivottaa onnea lentäjän uralles.
- *teiniXXX*
mul on ollu ihan sama unelma pienestä alkaen.. yks pikkuero vaan mä oon muija ja sua pari vuotta viel nuorempi!!! mut jos sua kiinnostaa lentäminen kiinnostaa tai lentokoneet niin voithan sä opiskella ittes vaikka stuertiks tai joksikin lennonjohtajaks...
- hyypiöheppis
hahahahaaa... älä ees kuule aattele mtn lento hommi, pysy vaa mutsin luona, mutsi maksaa laskut ja mutsi siivoo huoneen, hahahahaaaa... et saa mitää aikaa jos roikut vaa jossai netis ja lipität kaljaa... jos oikeesti ois kunnianhimoo ni oisit jossai kesälukios opiskelemas matikkaa.
- lukea..
jos lentäjäksi todella haluat, sinun on suoritettava lukio jonka jälkeen voit mennä armeijan ilmavoimiin tai käydä koulun yksityiséssä koulussa. armeijan koulutus ei maksa mitään, mutta yksityinen jo tuhansia euroja...
- Laora
Kannattaa ehdottomasti yrittää ja hakea sinne jossain välissä, eihän se meinaa että sinne pitää heti mennä, voithan sie vaikka käydä amiksessa tai lukiossa ensin? Sitte jos käy huonosti etkä pääse niin on pohjaa päästä jonnekin muualle.
Mut kohta oot täysi-ikäinen, jos se lentäjähomma on vaikea toteuttaa vaikka asuinpaikan takia niin kohta voit jo muuttaa itse omaan kämppään ja toteuttaa noita unelmia, miks et vois?!
On se hyvä ku joillaki on ees unelmia, mulla ei oo MITÄÄN, miusta ei tuu kait mitään isona :D tyhjäntoimittaja, sohvaperuna, suunsoittaja...? - neiti
miks pitää sitte kaljaa juoda.. ja vielä koneella?? Sen ymmärtää että sillon tällön ottaa esim. viikonloppuisin, mutta ei ne saavuttamattomat unelmat tuohon kuntoon saa itseään päästää.. Ja onko se ammatti nyt täysin mahdotonta.. Tsemppiä sulle, oikeesti!! :)
- PikkuWanpyyri
Haluat jotain todella vaikeaa...mitäs jos ensin hankit edes jonkun ammatin ja sen jälkeen rupeat pikkuhiljaa toteuttaa unelmaasi. itse olen 21-vuotias nainen. kävin lukion (turhaan) vain sen takia kun en tiennyt mitä halusin tehdä elämälläni. sitten halusin baarimikoksi ja menin tarjoilija kouluun.nyt olen opiskellut 5 vuotta peruskoulun jälkeen (3v lukio ja 2v ammattikoulu)ja olen vastavalmistunut tarjoilija. Työtön sellainen. minua ei enää baarimikon ammatti kiinnostakkaan.Nyt en halua mitään muuta kun löytää ihan mitä tahansa työtä koska tämä kotona makailtu kuukausin on ollut täysin hyödytön ja minulla on tappavan tylsää. olihan minulla kesätyö mutta joudun paperiliiton takia työsulkuun.
kerron tämän tarinani jotta ymmärrät että et selviä maailmassa pelkillä haaveilla. sinulla pitää olla ammatti jos meinaat joskus muuttaa yksin. työttömyysturvaa et saa ilman ammattia. eli jos jokin ammatti kiinnostaisi edes sen verran että jaksaisit käydä koulua sen 3-vuotta ni harkitse edes.toivon todella että jonain päivänä saat tehdä sitä mihin sinut on luotu.
toivottavasti tämä auttoi edes vähän...onnea matkaan, se on vasta alussa. - mooi vaan
jos toi ilmavoimien lentäjän ammatti kiinnostaa niin mikä estää toteuttamasta unelmaa???? tsemppiä
- tyttö
Oon kans kohta 17 ja käyny vuoden amista, sellasta linjaa joka ei TOD kiinnosta. Enkä ees tiiä mikä kiinnostaa! Ei mulla oo aivoja sellasee mikä kiinnostaa..
niin tossa näit mun mielipiteeni!
- Nunia
Mun entinen luokkalainen on taistelulentäjä :) Kova kunto sillä on ollu ihan ala-asteelta asti, fiksu kaveri yleensäkin. A-näköhän siihen muuten vaaditaan ja se on ainoa todellinen este, jota ei voi korjata (paitsi ehkä laserleikkauksella). Pitää vissiin muuten olla suht lyhytkin, mut en oo varma.
Joten jätäpä kalja siihen pöydälle ja lähde lenkille. Kyllä sitä sitten voi vanhana kitistä "että kyllä mä sitä simua pelasin ja vedin bissee, mut ei ne mua silti tullu kotoo hakemaan" ja tee asialle jotain. Jos et pääse, et pääse, mutta sittenpähän tiiät, että ainakin annoit kaikkesi :) ja voit ryhtyä vaikka lentsikoiden korjaajaks kuten yksi tuttava on tai miksei reittilentäjäksikin, näitäkin tuttuja on x) On se Finair sisäsiittosta porukkaa..- Savye
Ei ainakaan kun joskus pari vuotta sitten Puolustusvoimien sivuja selailin. Sinne meni sitten haaveet hävittäjälentäjän urasta. :( Nyt aion sitten vaan käydä tavallisen intin ja alkaa diplomi-idiootiks.. ;)
- Mä vaan. Kohta 14 v.
Mut en tiijä sit et pääsenks sinne ku on vähä nyt näössä vikaa. Nii ku - (míinusta) Haittaaks se sit?
- Noin
Pidä vaan pääsi. Se on sun unelmasi eivätkä muut sitä ymmärrä samalla tavalla. He ajattelevat parastasi mutta joskus ihmiset yrittävät elää elämänsä uudestaan/eri tavalla toisten kautta.
Oli miten oli, pidä kiinni unelmastasi. kaikki on mahdollista kunhan muistat olla luovuttamatta. - Aimo-Anna
Meneppä tälle sivulle http://www.mol.fi/avo/ ja teet ensin kaikki testit mitä pyydetään, vastaa rehellisesti. Testiesi perustella sinulle annetaan vaihtoehtoja työpaikoista, mitä sopisivat sinulle kykyjesi ja kiinnostustesi mukaan, voit myös selailla työ paikkoja ja katsella mitä kaikke onkaan mahdollista hommata. Siellä on tietoa lähes 300:sta ammatista!
Ehdotan ensihätään tuota!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845247Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283498Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402854Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin182031Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581830Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861596- 471586
- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71115