Jumalan nimi, KUKA Hän on?

Anonyymi-ap

Erikoinen kysymys. Voiko nimi olla hän?
Videon opetuksessa löytyy kaikki tarvittava Jumalan nimeen liittyvä opetus:

https://youtu.be/6eeerCpUvsI

Tätä opetusta et löydä jehovantodistajien opista.

30

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsoin videosta, että niinhän se on Raamatussa sanottu.

• Suolikaasujumala Seppo on ainoa oikea, todellinen jumala. Muut on keksittyä vuskua kaikki tyynni.

• Anonyymi

"Minä olen" ei ole mikään nimi. Pikemminkin jumala torjuu kysymyksen nimestään, kun sitä tullaan kysymään: olen se mikä olen. Varsinainen nimi jää salatuksi, tai on ollut tunnettu, mutta hävinnyt.

• Anonyymi

Kaikki opit jotka ovat muuta kuin JT oppia, on eksytystä.
      Sen todistaa Raamattu, eli tarvita muita selittäjiä!

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaikki vanhan liiton jumalanimitykset ovat poissa käytöstä. On vain yksi JEESUS-nimi: "Ei ole muuta nimeä..." Apt. 4:12.
      "Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä Herra on yksi ja Hänen nimensä yksi." Sak. 14:9. "Koko maan Kuningas" merkitsee Israelin maan Kuningasta, Jeesusta, Daavid-Kuningasta, jonka Israel nyt lopunaikana ottaa vastaan omaksi Kuninkaakseen: "Puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois kansojen keskeltä, minne he ovat joutuneetkin. Minä kokoan heidät kaikkialta ja tuon heidät omaan maahansa. Minä teen heistä yhden kansan siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas hallitsee heitä kaikkia. Silloin he eivät enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaannu kahdeksi valtakunnaksi." Hes. 37:21-22. / Matt. 23:39. Tämä profetia toteutuu nyt voimakkaasti. Juutalaiset muuttavat kaikkialta maailmasta Israeliin. Se alkoi pääosin toukokuussa 1948 kun Israel uudestaan itsenäistyi lähes 2000. vuoden diaspora-ajan jälkeen.
      On oleva yksi Israel, jolla on Yksi Herra. "On oleva yksi lauma ja yksi Paimen." = Kaikki pelastuneet juutalaiset, joihin me pakanuudesta kääntyneetkin olemme liittyneet. Room. 11:1727.
      Videossa Raamatun opetus Jumalan kansan kokonaisuudesta:
      https://youtu.be/6p638GMr8sA

• Anonyymi

No nyt se on selvästi sanottu.

• Anonyymi

Ei ollut!
        Jeesus on välimies Jumalan välissä.
        Kaikki menee Jeesuksen Kautta Jumalalle!
        Ihmisellä ei ole sen vuoksi suoraa yhteyttä Jumalaan

• Anonyymi

Jeesus ilmoitti monissa kohdin että hän on "minä olen".

• Anonyymi

Joskus vihjaisi kait että minun isäni taivaassa ja Jeesuksen kasteella taisi isä jotain taivaasta sanoa.

• Tuokin on itsensä Saatanan aiheuttama käännösvirhe. Oikea käännös on "Minultä pääsi Peräilmaa." Tämä on hepbrean ja savonkiälen proffesoori Kutvonen Kärsämäen jeesusoppistosta vahvistanut.

• Anonyymi

Minä olen lienee jonkinlainen kesken jäänyt aretaloginen ilmaisu tai pyrkimys kuitata koko litania olen mikä tulen olemaan ilmaisulla.
      Aretalogia on jumalallysen olennon minä muotoon kirjoitettu monologi hänen ominaisuuksistaan ja teoistaan.

Pätkiä Aset/Iset/Isis jumalan aretalogioista:

"I am Isis"

"I divided the earth from the heaven.
      I showed the paths of the stars.
      I ordered the course of the sun and the moon."

isiopolis.com/2014/11/30/i-am-isis-the-goddess-her-aretalogies/

• Anonyymi

Anonyymi 2025-02-24 12:18:43

"Kaikki opit jotka ovat muuta kuin JT oppia, on eksytystä."

Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

Jeesus siis antoi nimen taivaan Isä. JT:t on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

Jehovantodistajat näyttävät tulevan huonovointisiksi, jos kysyy että mitä nimen pyhittäminen tarkoittaa.

Otetaan tähän 5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu

JT:lle näyttää annetun tehtäväksi toimia juuri nimen hokijoina.

• Anonyymi

Minä olen uudestisyntynyt kristitty ja ainoan oikean tosi Jumalan nimi on Jehova.

• Anonyymi

Tiedätkö, että Apt. 4:12 on Jumalan sanaa? Samoin on Kolos. 3:17.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö, että Apt. 4:12 on Jumalan sanaa? Samoin on Kolos. 3:17.

Tiedän koska olen uudesti syntynyt ja tunnen koko Raamatun, sinunkin olisi hyvä tutustua koko kirjaa eikä tuijottaa vain kahta kohtaa.

• Anonyymi

Että vain Jeesus on oikea nimi? Onko apostolien aikaisessa historiassa yhtään opetusta, että he olisivat huutanet avuksi Jehovan njmeä?

1 Korint. 1:2. on sanottu, että uskoon tulleet , " huutavat avuksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä ."
      Kol. 3:17.

• Anonyymi

Kreikkaa puhuville varhaiskristityille Jeesus oli sama kuin Septuagintan jumala, molemmat kyrios eli herra. Tämä kielikysymys tasoitti tietä Jeesuksen pitämiselle Jumalana. Arameaa puhuvat juutalaiskristityt eivät luonnollisesti innostuneet ja kyseinen suuntaus hävisikin synagogajuutalaisuuden tieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikkaa puhuville varhaiskristityille Jeesus oli sama kuin Septuagintan jumala, molemmat kyrios eli herra. Tämä kielikysymys tasoitti tietä Jeesuksen pitämiselle Jumalana. Arameaa puhuvat juutalaiskristityt eivät luonnollisesti innostuneet ja kyseinen suuntaus hävisikin synagogajuutalaisuuden tieltä.

Juutalaisuus synagoogassa kuin ulkosallakin kieltää Jeesuksen. Sanoen huijariksi.

Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala. Tämä on vartiotorniseuralle niin tärkeä jae, että ovat väärentäneet sen. Jumala pienelle alkukirjaimelle, eli epäjumalaksi
        (engl. kielessä muotoon "a god" eli eräs jumala)

1 Kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

Vielä esimerkki Raamatun väärennöksestä, Heprealaisille 1:8

UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.

KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta aidosti uskossa olevat apostlisen uskon piirissä pysyneet ymmärtävät edelleen, että Jeesus Kristus on 2 Moos. 3:13.... mainittu "Minä olen". JHWH
        Joh. 8:24,58,59.

• Anonyymi

VT aika oli eri!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisuus synagoogassa kuin ulkosallakin kieltää Jeesuksen. Sanoen huijariksi.

Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala. Tämä on vartiotorniseuralle niin tärkeä jae, että ovat väärentäneet sen. Jumala pienelle alkukirjaimelle, eli epäjumalaksi

1 Kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.

KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika.

Puhut höpöjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta aidosti uskossa olevat apostlisen uskon piirissä pysyneet ymmärtävät edelleen, että Jeesus Kristus on 2 Moos. 3:13.... mainittu "Minä olen". JHWH
        Joh. 8:24,58,59.

Sekoilua.
        Jeesus on Jumalan Poika, sen todistaa vahvasti UT.
        Myös VT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten Jumala voi olla valtaistuin Jeesukselle?
        Jeesus istuu omalla valtaistuimellaan Jumalan oikealla puolella, ei Jumalan sylissä.
        Siksi UM käännös Hebr.1:8 on torso niinkuin koko käännös yleensä.

• Anonyymi

Aloituksen video tuntee asian.

• Anonyymi

Harvinaisen hyvä aihe kristityiltä. Mutta tavallinen jehovantodistajilta. He eivät vain tunne asiaa, koska eivät ole uskossa.

• Anonyymi

Olet eksyttäjä Raamatun mukaan!

• Anonyymi

Anonyymi 2025-03-01 09:39:12

Anonyymi kirjoitti: Juutalaisuus synagoogassa kuin ulkosallakin kieltää Jeesuksen. Sanoen huijariksi.

" Puhut höpöjä "

Eivätkö JT:t tosiaan tiedä juutalaisuudesta ?

" juutalaisen uskon ... Kuoleman jälkeinen pelastus tai kadotus nähdään ihmiselle liian abstrakteina käsitteinä, joten ne kuuluvat niin sanottuun tulevaan maailmaan ja ovat Jumalan käsissä. "
      "Juutalaiseen uskoon kuuluu oppi messiaasta, joka on profeetta ja kuningas, joka johtaa juutalaista kansaa aikojen lopulla niin sanottuna messiaanisena aikana"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaisuus

• Anonyymi

Rauhaa!

Suomen kielen aakkosto suoraan osoittaa olevan olemassa kuusi eri Jumaluutta.

A, B, C, D eli Absent = Jumala joka kuoli ristillä maailman pelastamiseksi.
      E, F, G, H, I, J = lopusta alkuun JIHGFE = JEHOVA, Kaikkivaltias
      K, L, M, N, O = Kolminaisuus eli Pyhä Kolminaisuus
      P = Pyhä eli jokainen Pyhä kärjessä Herra Zebaot sekä Kirkko eli Kristuksen ruumis
      Q, R, S, T, U, V, W, X = QRSTUVWX = Kristus
      Y, Z = YZ = YKSI = ALLAH

Opin tämän Skandinaavisista RIIMUTEKSTEISTÄ, joissa on tuo QRSTUVWX mainittu.

Puuttuuko joukosta joku vielä??? Minulla on kokemusta kaikista näistä kuudesta eri Jumaluudesta. Ja kaikki ne ovat voimallisia erinäisin tavoin. Myös uskontunnustus mainitsee nämä.

MINÄ USKON

1. isään = ABCD = ABSENT = ???? ( Pyhä Kolminaisuus????)
      2. Jumalaan = YZ = ALLAH
      3. Kaikkivaltiaaseen = JIHGFE = JEHOVA
      4. Taivaan ja maan luojaan (Elohim, Mikael) = P = PYHÄT
      5. Kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan = ?????? (Krishna, Vishnu, Brahma???)
      6. Jumalan ainoaan Poikaan = QRSTUVWX = KRISTUS

Tämä uskontunnustuksen nimien selittäminen on yhä vähän hakusessa. En saa niitä kaikkia sovitettua kohdalleen. Mutta Jeesus Siirakin kirjan mukaan on KUUSI ERI USKOA, joista jokaisen on valittava yksi sellainen jota tahtoo rakentaa.
      Ja myös on maailman saatossa ollut kuusi eri imperiumia. Tai jos otetaan Kolminaisuus huomioon niin Kahdeksan.

Miksi juuri Jehova on tärkein ja kaikki kaikessa? Hänen siunauksensa ovat ikuisia ja voimansa ja viisautensa korkeita. Hän on A ja O. Alku ja Loppu. Joka lähestyy Jehovaa niin häntä myös Jehova lähestyy. On monia hyviä syitä pitää Jehovaa tärkeimpänä. Häneen liittyy myös IKUINEN EVANKELIUMI, Jonka mukaan hän on kaiken Luoja ja ansaitsee kunnian.

Raamattu toki antaa Jehovasta hieman rosoisen kuvan ja tekee välillä hänestä kuin hirviön ja sydämettömän rankaisijan. Välillä huudamme turhaan ja etsimme turhaan Jehovan kasvoja sillä aina niitä ei välttämättä voi löytää. Jos tukeutuu johonkin epäjumalaan tai puolijumalaan niin hän saattaa sanoa: Käänny sen Jumalan puoleen jolle uhrasit kaiken ja jota huusit avuksi minut unohtaen.

Teologia on hyvin vaikea ala ja tukeutuminen kirkon uskontunnustukseen kuusine Jumalineen on puhdassydämisyyttä joka johtaa kuudenteen sijaan vasta. Sijat 1-4 eli kaikki palkintosijat menevät muille silloin. Totuus ei ole nimittäin tärkeintä eikä vilpittömyys vaan HARRAS USKO.

• Anonyymi

Tuosta tulikin mieleeni:

Kaikki opit jotka ovat muuta kuin JT oppia, on eksytystä."

Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

Jeesus siis antoi nimen taivaan Isä. JT:t on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

Jehovantodistajat näyttävät tulevan huonovointisiksi, jos kysyy että mitä nimen pyhittäminen tarkoittaa.

Otetaan tähän 5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleeni:

Kaikki opit jotka ovat muuta kuin JT oppia, on eksytystä."

Hyvin kirjoitit.
        Siunausta sinulle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      80
      6602
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6147
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      3976
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      125
      2433
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      42
      1569
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      423
      1477
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      74
      1285
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1115
    9. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      63
      1098
    10. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      30
      1080
    Aihe