Vaihdossa tulleiden autojen "huolto" ennen myyntiriviin laittamista.

Olen jo yli puolen vuoden ajan etsinut itselleni uudempaa kulkinetta,
mutta kun olen vähän kranttu, en siinä kuitenkaan ole onnistut.
Tässä autonhakutyössä eteen on tullut kaikenlaista.
Tänään kysymyksessä oli jopa pörssyhtiö.
Autoa oli tietenkin kuvattu yltä päältä - myös sen kojelauta km-lukemineen
oli kuvattu.
Valokuvaajan tehtäviin ei arvatenkaan ole kuulunut huomioida, mitä
kuviin tuli.
Jos myytävänä oleva auto pyytää huoltoa, sen voi hyvällä tahdolla
ehkä ymmärtää, mutta jos auto huutaa, että vaihtakaa öljy pian!! on kyllä
kysymys suuremman luokan hällä väliä tyylistä!
Voihan tietenkin olla, etteivät kaikki ymmärrä englanninkielistä ilmoitusta,
mutta siihen ei kannata luottaa.
Öljyn vaihto ei olisi ollut suuri menoerä ja mikäli joku ostajaehdokas kenties
olisi ihmetellyt kirkasta öljyä öljytikussa, sen olisi voinut kuitata, että hei, me vaihdoimme öljyn, koska auto sitä pyysi.
Nyt ostajaehdokkaalle - siis minulle - selvisi myös se, että auton huoltamista
on jo kauan edellisen käyttäjän toimesta laiminlyöty, eikä autolikkeessa asiaa
edes yritetty peittää.
Nyt tiedän, mistä en autoani ainakaan osta!

7

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa melkoinen avautuminen.
      Minulla on käynyt sellainen tapaus, että oma auto huollettiin, mutta huollon nollaus oli unohtunut, eli kun käynnistin autoa, niin se pyysi heti huoltoa.
      Kaikkea voi sattua kun ihminen näitä tekee.
      Sun pitää ehdottomasti ostaa uusi auto, niin ei tarvitse miettiä huoltoja ja vikoja.

• Anonyymi

osta hevonen

• Anonyymi

Valokuvat otettu heti kun mahdollista jotta ne saadaan nettiin/auto myyntiin, ei siinä sen kummempaa. Huoltoihinkin kun voi olla jonoa.

Aika yksioikoinen päätelmä kuitenkin että huoltamista on laiminlyöty - eiköhän se autoon tutustumalla selviä onko huoltoja jätetty oikeasti tekemättä vai tuliko autossa huoltoväli vaan juuri täyteen.

• Anonyymi

Kun ostin nykyisen autoni, sen huoltoväli oli ylitetty kuukaudella, mutta ei kilometreissä. Looginen selitys oli se, että auto oli tuotu käytettynä Suomeen 3 kuukautta ennen ja maannut talven myyntihallissa. Sähköisessä huoltokijassa se näkyy kuitenkin aina. Rekisteriottteesta näkee kyllä Suomeen rekisteröinnin päivän, joka oli auton ostopäivä.

• Anonyymi

Nopeaan kiertoon perustuvat adhd-autoliikkeet Kasa ja Kusex (nimet muutettu) eivät todellakaan tarkasta, huolla tai korjaa autojaan. Autot pesaistaan ja muudään salamavauhtia seuraavalle asiakkaalle, joka ei ole maalaisukko koska aikaa ei ole pitkiin rupatteluihin. Jos autossa autossa on vikaa josta asiakas valittaa, vedotaan kuluviin, osiin, auton halpaan hintaan tai muuten vaan leikitään kuollutta.

• Anonyymi

Toisaalta tuo on ihan hyvä, näkee millaisessa kunnossa ja millaisella pidolla auto on oikeasti ollut kun sille ei ole tehty isoja myyntimeikkauksia.

• Anonyymi

Tuskin lähtisin edes koeajolle sellaisella autolla, joka noin "huutaa" hoitoa!
      Öljynvaihto on autoilussa siitä helpommasta päästä, joten viesti on ostajalle
      selvä, mistään muustakaan tuskin on huolehdittu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      193
      11656
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5509
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2807
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2425
    5. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      14
      2019
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1891
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1885
    8. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      30
      1803
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1526
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1498
    Aihe