"Kohta viisi vuotta sitten kumoutuneen edellisen tieliikennelain 38 §:n teksti kuului: ”Ajoneuvon valoja ei saa käyttää niin, että muiden ajoneuvojen kuljettajat voivat häikäistyä”. Se koski kaikkia ajoneuvoja. Nykylaissa tällaista yleispykälää ei ole."
Siinä kopio mutta katsastus kieltää ja hylkää vaikka häikäisyä ei ole. Joissain häikäisee hyvin vähän mutta ei merkitystä. Vihreä siis vihreä siirtymä ei toteudu kun pitää polttaa hehkukankaa isolla watti teholla vaikka led kuluttaa paljon vähemmän IKÄVÄ TOSI ASIA JA LAKI ESTÄÄ VIHREÄÄ SIIRTYMÄÄ!!!
TEHKÄÄ VIHREÄT ASIALLE JOTAIN!!
Saasteita vähemmän vanhoistakin autoista ! Kaikilla ei ole varaa ylläpitää sähköautao eikä elin vuosia maksaa sitä.
Led valot vanhaan autoon hyväksyttävää
3
125
Vastaukset
- Anonyymi
Noilla valoilla ei ole ilmaston kanssa mitään virkaa ja pitäähän valot olla sellaiset, etteivät ne häikäise ja kuski ei joudu tihruamaan hajavalon läpi uskoen, että nyt on kirkasta ja luulen näkeväni hyvin.
- Anonyymi
Itse valaisimet on kyllä aivan tarkoituksella suunniteltu niin, että niihin sopii vain määrätty polttimo.
Kun niihin sitten vastoin määräyksiä "sovittaa" jonkun muun, lopputulos ei
miltään kantilta ole sama.
Asia on arvatenkin testattu laboratorio-olosuhteissa.
Valokuvio voi muuttua ja itse kuvun sisällä on kuumemmat oltavat.
En usko siihen, että viranomaiset turhaan vahtivat tätä, vaan tähänkin asiaan
on olemassa joku selvä syy! - Anonyymi
Kyllä vanhaankin autoon saa led-valot vaihtaa. pitää vain vaihtaa myös led-valoille hyväksytyt umpiot.
Tämä sama periaate on ollut aina. Autoon saa vaihtaa asioita mutta ne pitää olla keskenään hyväksyttyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4836315Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2632317Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3861978- 1241159
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 291077
- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60884Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel81834- 39764