Led valot vanhaan autoon hyväksyttävää

Anonyymi-ap

"Kohta viisi vuotta sitten kumoutuneen edellisen tieliikennelain 38 §:n teksti kuului: ”Ajoneuvon valoja ei saa käyttää niin, että muiden ajoneuvojen kuljettajat voivat häikäistyä”. Se koski kaikkia ajoneuvoja. Nykylaissa tällaista yleispykälää ei ole."

Siinä kopio mutta katsastus kieltää ja hylkää vaikka häikäisyä ei ole. Joissain häikäisee hyvin vähän mutta ei merkitystä. Vihreä siis vihreä siirtymä ei toteudu kun pitää polttaa hehkukankaa isolla watti teholla vaikka led kuluttaa paljon vähemmän IKÄVÄ TOSI ASIA JA LAKI ESTÄÄ VIHREÄÄ SIIRTYMÄÄ!!!
TEHKÄÄ VIHREÄT ASIALLE JOTAIN!!
Saasteita vähemmän vanhoistakin autoista ! Kaikilla ei ole varaa ylläpitää sähköautao eikä elin vuosia maksaa sitä.

3

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noilla valoilla ei ole ilmaston kanssa mitään virkaa ja pitäähän valot olla sellaiset, etteivät ne häikäise ja kuski ei joudu tihruamaan hajavalon läpi uskoen, että nyt on kirkasta ja luulen näkeväni hyvin.

• Anonyymi

Itse valaisimet on kyllä aivan tarkoituksella suunniteltu niin, että niihin sopii vain määrätty polttimo.
      Kun niihin sitten vastoin määräyksiä "sovittaa" jonkun muun, lopputulos ei
      miltään kantilta ole sama.
      Asia on arvatenkin testattu laboratorio-olosuhteissa.
      Valokuvio voi muuttua ja itse kuvun sisällä on kuumemmat oltavat.
      En usko siihen, että viranomaiset turhaan vahtivat tätä, vaan tähänkin asiaan
      on olemassa joku selvä syy!

• Anonyymi

Kyllä vanhaankin autoon saa led-valot vaihtaa. pitää vain vaihtaa myös led-valoille hyväksytyt umpiot.

Tämä sama periaate on ollut aina. Autoon saa vaihtaa asioita mutta ne pitää olla keskenään hyväksyttyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8063
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4953
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2368
    Aihe