Polttarit antoi ihmisille elämisen vapauden. Sähkärit rajoittavat polttareiden tuomaa vapautta.. Sähkärit sitovat elämää liiaksi sähkötolppaan. Elämä etenee vain tolpalta tolpalle.
Sähköauto muotoilee elämäsi
55
244
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kylläpä poika on taas keksinyt hauska jutun, mielestään ainakin.
Oikeasti eihän tuo ole ongelma, ainakaan nuorille. He ovat tottuneet roikkumaan mitä oudoimmissa paikoissa johdon päässä lataamassa puhelimiaan.
Me sähköautoilijat lataamme automme pääosin kotona jossa kaapeli odottaa autoa ja jos muutaman kerran vuodessa tarvitsee ladata jossain matkan varrella tauon tai lounaan yhteydessä, niin ei se ole lainkaan alkanut ahdistamaan, mutta kiitos sinulle jos olet asiasta huolissasi. Voisit olla ennemmin huolissasi vaikka vanhusten hoidosta tai lääkäriin pääsystä, sillä se tulee jokaiselle eteen jossain vaiheessa autosta riippumatta.- AnonyymiUUSI
Kannattaako "me"? Monen asumismuoto on kerros-,/rivitalo. Luuletko, että niissä on mahdollisuus? Toki jokainen vois vetää piuhoja ristiin rastiin, mutta se ei liene suotavaa.
Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika..
No kukin taaplaa tyylillään ja papparaiset, kun ajaa 50km/viikko, niin siihen sähkärit sopii. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako "me"? Monen asumismuoto on kerros-,/rivitalo. Luuletko, että niissä on mahdollisuus? Toki jokainen vois vetää piuhoja ristiin rastiin, mutta se ei liene suotavaa.
Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika..
No kukin taaplaa tyylillään ja papparaiset, kun ajaa 50km/viikko, niin siihen sähkärit sopii.Paljon noilla kerrostaloalueilla näkyy nykyään sähköautoja olevan latureissa kiinni.
Paljon noilla sähkäreillä ajetaan pitkääkin työmatkaa päivittäin, jännä kuinka joku höpö ottaa elämän työkseen sähköauton dissauksen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako "me"? Monen asumismuoto on kerros-,/rivitalo. Luuletko, että niissä on mahdollisuus? Toki jokainen vois vetää piuhoja ristiin rastiin, mutta se ei liene suotavaa.
Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika..
No kukin taaplaa tyylillään ja papparaiset, kun ajaa 50km/viikko, niin siihen sähkärit sopii."Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika.."
Kovasti on taas näkemystä asiasta josta oma kokemus on puhdas nolla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika.."
Kovasti on taas näkemystä asiasta josta oma kokemus on puhdas nolla.Ei kai kukaan hortoile siellä täällä autollaan. Toisaalta auto kertoo sinulle missä on sopivat latauspisteet, ei niitä tarvitse sen enempää pohtia.
Ei noita "epäkohtia" sinun kannata keksiä väkisin, kyllä sähköautoilija on keskimäärin fiksumpi ja osaa autoaan käyttää ja tietotekniikka ei tuota tuskaa, eikä pelota. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika.."
Kovasti on taas näkemystä asiasta josta oma kokemus on puhdas nolla.No, kuinka helposti sähköautolla ajaa pitkiä matkoja, jos ei asenna yhtäkään äppiä puhelimeensa ja/tai ei ole mukana älypuhelinta? Itse en ainakaan rupea asentamaan äppejä joka helvetin asiaan ja maksun pitää onnistua vaikka edes puhelinta ei ole mukana. Itse boikotoin kaikenlaisia idioottimaisia äppejä. Yksikään kauppa tai laturi ei tarvitse omaa äppiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan hortoile siellä täällä autollaan. Toisaalta auto kertoo sinulle missä on sopivat latauspisteet, ei niitä tarvitse sen enempää pohtia.
Ei noita "epäkohtia" sinun kannata keksiä väkisin, kyllä sähköautoilija on keskimäärin fiksumpi ja osaa autoaan käyttää ja tietotekniikka ei tuota tuskaa, eikä pelota.Selvä, toimiiko lataus sitten asentamatta yhtäkään äppiä puhelimeensa ja jopa ilman älypuhelinta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selvä, toimiiko lataus sitten asentamatta yhtäkään äppiä puhelimeensa ja jopa ilman älypuhelinta?
Jo yli puolella latauspaikoista on jo korttimaksu mahdollisuus, vuoden loppuun mennessä kaikissa. Joten kyllä toimii.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jo yli puolella latauspaikoista on jo korttimaksu mahdollisuus, vuoden loppuun mennessä kaikissa. Joten kyllä toimii.
Mutta kaikissa paikoissa ei ole. Lisäksi ilman äppiä nuo maksavat enemmän.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako "me"? Monen asumismuoto on kerros-,/rivitalo. Luuletko, että niissä on mahdollisuus? Toki jokainen vois vetää piuhoja ristiin rastiin, mutta se ei liene suotavaa.
Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika..
No kukin taaplaa tyylillään ja papparaiset, kun ajaa 50km/viikko, niin siihen sähkärit sopii.Minä asun rivitalossa, eikä minulle ollut mikään ongelma asennuttaa itselleni latausasemaa. Päätös mahdollisuudesta oli tehty jo vuosia sitten yhtiökokouksessa, ja 90-luvulla uusitut sähköt riittivät kapasiteetillaan. Sähkön maksan itse omalta liittymältäni, eikä se rasita muita. Puolet asukkaista on jo asennuttaneet latauspisteen. Niin se kehitys etenee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, kuinka helposti sähköautolla ajaa pitkiä matkoja, jos ei asenna yhtäkään äppiä puhelimeensa ja/tai ei ole mukana älypuhelinta? Itse en ainakaan rupea asentamaan äppejä joka helvetin asiaan ja maksun pitää onnistua vaikka edes puhelinta ei ole mukana. Itse boikotoin kaikenlaisia idioottimaisia äppejä. Yksikään kauppa tai laturi ei tarvitse omaa äppiä.
Auton näytölle ilmoitetaan määränpää (esim. Tahko) ja haluttu akun lataus määränpäässä (esim. 50%), sen jälkeen auto ilmoittaa, missä ladataan, kuinka kauan, koska matka jatkuu ja koska ollaan perillä. Auto myös lämmittää akun sopivaan lämpötilaan latauksen aloitukseen mennessä.
Jos latauspisteet ovat varattuina, auto ilmoittaa senkin etukäteen ja ehdottaa toisen latauspaikan.
Näin helppoa se on. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kaikissa paikoissa ei ole. Lisäksi ilman äppiä nuo maksavat enemmän.
Saat sinä Plussa-ja S-kortilla alennusta bensastakin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Auton näytölle ilmoitetaan määränpää (esim. Tahko) ja haluttu akun lataus määränpäässä (esim. 50%), sen jälkeen auto ilmoittaa, missä ladataan, kuinka kauan, koska matka jatkuu ja koska ollaan perillä. Auto myös lämmittää akun sopivaan lämpötilaan latauksen aloitukseen mennessä.
Jos latauspisteet ovat varattuina, auto ilmoittaa senkin etukäteen ja ehdottaa toisen latauspaikan.
Näin helppoa se on.Itse olen osannut tankata ja kulkea paikasta toiseen ilman navigaattoria. Itse asiassa en ole käyttänyt navigaattoria autossa ainakaan 10 vuoteen, koska navigaattori turhaa humpuukia.
Jos tuntee reitin niin koko näyttöä ei tarvitse edes hiplailla. Menen auton rattiin ja lähden liikkeelle heti enkä haaskaa aikaani näytön hiplailuun. Ja kun auton range alkaa pienentyä niin menen siihen latauspaikkaan minkä tiedän eikä minua kiinnosta onko paikat varattuja. Minä päätän missä ladataan, ei tietokone. Ja lämmityksen pitää pystyä kytkemään napista, en haaskaa aikaani jonkin vitun navigaattorin kanssa sähläämiseen.
Enkä halua, että ajoreittini menee avoimesti nettiin, joten auto kytketään pois netistä ajon ajaksi. En luota paskaakaan autovalmistajien tietoturvaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen osannut tankata ja kulkea paikasta toiseen ilman navigaattoria. Itse asiassa en ole käyttänyt navigaattoria autossa ainakaan 10 vuoteen, koska navigaattori turhaa humpuukia.
Jos tuntee reitin niin koko näyttöä ei tarvitse edes hiplailla. Menen auton rattiin ja lähden liikkeelle heti enkä haaskaa aikaani näytön hiplailuun. Ja kun auton range alkaa pienentyä niin menen siihen latauspaikkaan minkä tiedän eikä minua kiinnosta onko paikat varattuja. Minä päätän missä ladataan, ei tietokone. Ja lämmityksen pitää pystyä kytkemään napista, en haaskaa aikaani jonkin vitun navigaattorin kanssa sähläämiseen.
Enkä halua, että ajoreittini menee avoimesti nettiin, joten auto kytketään pois netistä ajon ajaksi. En luota paskaakaan autovalmistajien tietoturvaan.Ylipäätäänkin pyrin välttelemään liiallista teknologiaan luottamista. Mieluummin katson etukäteen reitin tietokoneelta kotona ja sitten vain kuljen autolla. Auton pitää olla yksinkertainen väline jolla vain kuljetaan paikasta A paikkaan B. Auto ei ole tietokone. Itse pyrin pääsemään pikemminkin eroon turhasta tekniikasta kuin lisäämään sitä turhaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen osannut tankata ja kulkea paikasta toiseen ilman navigaattoria. Itse asiassa en ole käyttänyt navigaattoria autossa ainakaan 10 vuoteen, koska navigaattori turhaa humpuukia.
Jos tuntee reitin niin koko näyttöä ei tarvitse edes hiplailla. Menen auton rattiin ja lähden liikkeelle heti enkä haaskaa aikaani näytön hiplailuun. Ja kun auton range alkaa pienentyä niin menen siihen latauspaikkaan minkä tiedän eikä minua kiinnosta onko paikat varattuja. Minä päätän missä ladataan, ei tietokone. Ja lämmityksen pitää pystyä kytkemään napista, en haaskaa aikaani jonkin vitun navigaattorin kanssa sähläämiseen.
Enkä halua, että ajoreittini menee avoimesti nettiin, joten auto kytketään pois netistä ajon ajaksi. En luota paskaakaan autovalmistajien tietoturvaan.Ja ylipäätään sähköauton typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta. Kosketusnäytöt ovat vaarallisia autossa ja tappavat ihmisiä, joten kosketusnäytön käyttö pitää tehdä laittomaksi ainakin ajon aikana. Jos kännykkää ei kerran saa käyttää ajamisen aikana niin ei todellakaan saa käyttää tuota idioottimaista auton tablettiakaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja ylipäätään sähköauton typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta. Kosketusnäytöt ovat vaarallisia autossa ja tappavat ihmisiä, joten kosketusnäytön käyttö pitää tehdä laittomaksi ainakin ajon aikana. Jos kännykkää ei kerran saa käyttää ajamisen aikana niin ei todellakaan saa käyttää tuota idioottimaista auton tablettiakaan.
Kyllä kännykkää saa käyttää ajamisen aikana.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen osannut tankata ja kulkea paikasta toiseen ilman navigaattoria. Itse asiassa en ole käyttänyt navigaattoria autossa ainakaan 10 vuoteen, koska navigaattori turhaa humpuukia.
Jos tuntee reitin niin koko näyttöä ei tarvitse edes hiplailla. Menen auton rattiin ja lähden liikkeelle heti enkä haaskaa aikaani näytön hiplailuun. Ja kun auton range alkaa pienentyä niin menen siihen latauspaikkaan minkä tiedän eikä minua kiinnosta onko paikat varattuja. Minä päätän missä ladataan, ei tietokone. Ja lämmityksen pitää pystyä kytkemään napista, en haaskaa aikaani jonkin vitun navigaattorin kanssa sähläämiseen.
Enkä halua, että ajoreittini menee avoimesti nettiin, joten auto kytketään pois netistä ajon ajaksi. En luota paskaakaan autovalmistajien tietoturvaan.Katsos kun joidenkin ihmisten elämä on laajempi kuin koti-työpaikka-maitokauppa.
Sellaiset jotka käyvät myös kotikulmien ulkopuolella, pystyvät hyödyntämään auton tarjoamaa tekniikkaa.
Esim. itse olen Teslallani ajellut pelkästään tänä vuonna Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Turussa, Riihimäellä, Lahdessa, Tampereella,Jyväskylässä, Kuopiossa (myös tuolla Tahkolla), ja mielelläni kuljen niihin eri reittejä kuin olen aikaisemmin käyttänyt.
Ja kesällä todennäköisesti lähdemme taas keski-eurooppaan ajelemaan.
Ja mitä tietoturvaan tulee, niin tuskin ketään kiinnostaa sinun tai minun matkat.
- AnonyymiUUSI
Ensivuonna usealta autonvalmistajalta tulee 1000 km . rangella sähköautoja . Aika pitkä matka " tolpalta tolpalle " .
- AnonyymiUUSI
Ei tule ensi vuonna mitään 1000 km rangella sähköautoja. Tuon akku-uutisenkin kohdalla 1000 km on lähinnä spekulointia, koska akkujen kokoa autoissa ei ole ilmoitettu ja tuo akku tulee parhaassakin tapauksessa vain kaikkein kalleimpiin sähköautoihin vuonna 2027 (ei siis ensi vuonna). Sarjatuotanto noille akuille olisi vasta 2030-luvun puolella.
- AnonyymiUUSI
Juu varmaan ja jos vaikka tuliskin, niin mitä luulet maksavan ja mitähän maksais uusi, kun haaveri käy?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu varmaan ja jos vaikka tuliskin, niin mitä luulet maksavan ja mitähän maksais uusi, kun haaveri käy?
Sähköautoilijat ovat tehneet parhaansa osoittaessaan olevansa yksinkertaisia minä - minä -asenteisia. Enemmistö ei halua kuulua tuollaiseen porukkaan.
- AnonyymiUUSI
Minä kyllä etsin tuolla 1000 km matkalla parikin kusitolppaa ja paikan itseni tankkaamiseen.
- AnonyymiUUSI
Elämisen vapaus = istua tuntitolkulla autossa. Aika säälittävää.
- AnonyymiUUSI
Äläpä nyt viisastele. Kerro, mitä sitten on se oikea vapaus. Niitä on varmasti paljon. Minusta autolla ajaminen ei ole ollenkaan säälittävää vaan ihan päinvastoin. Minusta kirjastossa luuhaaminen on kärsimystä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äläpä nyt viisastele. Kerro, mitä sitten on se oikea vapaus. Niitä on varmasti paljon. Minusta autolla ajaminen ei ole ollenkaan säälittävää vaan ihan päinvastoin. Minusta kirjastossa luuhaaminen on kärsimystä.
Autolla ajaminen voi olla osa sitä vapautta. Sähköautollakin pystyy kuitenkin ajamaan useamman tunnin putkeen, mutta aloittajalle se ei ilmeisesti riitä vaan pitää pystyä pidempiin pätkiin. Sitten taas joku vaikka nyt 6h yhtämittäinen autolla ajo on a) lähempänä kärsimystä kuin vapautta ja b) jo liikenneturvallisuudenkin vaarantamista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Autolla ajaminen voi olla osa sitä vapautta. Sähköautollakin pystyy kuitenkin ajamaan useamman tunnin putkeen, mutta aloittajalle se ei ilmeisesti riitä vaan pitää pystyä pidempiin pätkiin. Sitten taas joku vaikka nyt 6h yhtämittäinen autolla ajo on a) lähempänä kärsimystä kuin vapautta ja b) jo liikenneturvallisuudenkin vaarantamista.
Meitä on erilaisia eikä sille mahda mitään. Autoilijoita on myös erilaisia eikä sille mahda mitään. Liikenteen sääntöjä on kuitenkin kaikkien noudatettava. Sähköautolla ajamiseen ei vielä kukaan pakota vaikka siihen suuntaan ollaan menossa. Ei hyvältä näytä. Ihminen pakotetaan sellaiseen moodiin, joka ei enemmistölle sovi ollenkaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meitä on erilaisia eikä sille mahda mitään. Autoilijoita on myös erilaisia eikä sille mahda mitään. Liikenteen sääntöjä on kuitenkin kaikkien noudatettava. Sähköautolla ajamiseen ei vielä kukaan pakota vaikka siihen suuntaan ollaan menossa. Ei hyvältä näytä. Ihminen pakotetaan sellaiseen moodiin, joka ei enemmistölle sovi ollenkaan.
Silti jää nyt vähän epäselväksi että millä tavalla se sähköauto rajoittaa ajamisen vapautta? Paitsi jos vapaudeksi määritellään se että pystyy tuntitolkulla paahtamaan eteenpäin ilman minkäänlaisia taukoja.
- AnonyymiUUSI
Pojat ja muut hölmöt setämiehet, olisiko aika jo ymmärtää, että jokainen ajattelee tuostakin asiasta eri tavalla ja mikä sitten sopii kenellekin?
Kateus kannattaa yrittää jättää sivuun, sillä se tekee ihmisestä typerän ja nolon.- AnonyymiUUSI
Sähköauton myynnin lisääminen on tuskallista työtä. On pitänyt vetää pakasta tuo kateellisuuskorttikin. Eli muka polttariautoilijat olisivat kateellisia sähköautoilijoille. Sähköautoilijat kuitenkin aika nopeasti alkavat ikävöidä polttarin tuomaa vapautta. Mutta näinhän se on tässä elämässä, ettei kaikkea voi saada. Mutta toisaalta vapaudesta ja onnellisuudesta ihminen haluaisi pitää kiinni. Vahinko, ettei tekniikan kehitys vahvista näitä kokemuksia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton myynnin lisääminen on tuskallista työtä. On pitänyt vetää pakasta tuo kateellisuuskorttikin. Eli muka polttariautoilijat olisivat kateellisia sähköautoilijoille. Sähköautoilijat kuitenkin aika nopeasti alkavat ikävöidä polttarin tuomaa vapautta. Mutta näinhän se on tässä elämässä, ettei kaikkea voi saada. Mutta toisaalta vapaudesta ja onnellisuudesta ihminen haluaisi pitää kiinni. Vahinko, ettei tekniikan kehitys vahvista näitä kokemuksia.
Kokoajan sähköautoja myydään ja tuodaan vähän ajettuja Ruotsista ja Euroopasta.
Kerro toki millaista vapautta koet bensa-autolla ajamisesta ja oletko koskaan kokeillut sähköauton vaivattomuutta? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton myynnin lisääminen on tuskallista työtä. On pitänyt vetää pakasta tuo kateellisuuskorttikin. Eli muka polttariautoilijat olisivat kateellisia sähköautoilijoille. Sähköautoilijat kuitenkin aika nopeasti alkavat ikävöidä polttarin tuomaa vapautta. Mutta näinhän se on tässä elämässä, ettei kaikkea voi saada. Mutta toisaalta vapaudesta ja onnellisuudesta ihminen haluaisi pitää kiinni. Vahinko, ettei tekniikan kehitys vahvista näitä kokemuksia.
Kateus, se nyt vaan on kaikkien näiden kirjoitusten juuri.
Höpötetään sähköauton huonoista puolista, vaikka kirjoituksista paistaa jo kilometrien päähän että todellisuudessa ei ole asioista minkäänlaista omakohtaista kokemusta. Faktana sitten mielellään esitellään jotain iltalehden klikkiotsikoita jollain nokkelalla sutkautuksella höystettynä.
Lähinnähän nuo jutut naurattaa, ja huvittaa miten joku viitsii käyttää aikaansa moisen hölynpölyn rustaamiseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kokoajan sähköautoja myydään ja tuodaan vähän ajettuja Ruotsista ja Euroopasta.
Kerro toki millaista vapautta koet bensa-autolla ajamisesta ja oletko koskaan kokeillut sähköauton vaivattomuutta?Ja kokoajan ihmiset ajavat bensa-autolla eikä ole minkäänlaista tarvetta siirtyä sähköautoon vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot itkevät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kokoajan ihmiset ajavat bensa-autolla eikä ole minkäänlaista tarvetta siirtyä sähköautoon vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot itkevät.
Tottahan ihmiset ajavat autolla minkä omistaa, vaihtaminen vaatii yleensä rahaa ja nykyinen tilanne maassamme on sellainen, että on paljon epävarmuutta, työttömyyttä, konkursseja ja muuta hallituksemme aiheuttamaan paskaa ja pelkoa. Onhan se selvä ettei kaikki voi vaihtaa autoaan ja kenellä on elämässään minkinlainen tilanne.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan ihmiset ajavat autolla minkä omistaa, vaihtaminen vaatii yleensä rahaa ja nykyinen tilanne maassamme on sellainen, että on paljon epävarmuutta, työttömyyttä, konkursseja ja muuta hallituksemme aiheuttamaan paskaa ja pelkoa. Onhan se selvä ettei kaikki voi vaihtaa autoaan ja kenellä on elämässään minkinlainen tilanne.
Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua.
" Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua. "
Minulla olisi kyllä varaa ostaa vaikka useampikin tuliterä sähköauto käteisellä, mutta ajelen kuitenkin mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla. Toyotassa on sähköauton ajomukavuus kaupunkiajossa, ja maantieajossa siinä on polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (1000 km). Missään sähköautossa ei vielä pitkään aikaan tule olemaan näin hyviä käyttöominaisuuksia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua. "
Minulla olisi kyllä varaa ostaa vaikka useampikin tuliterä sähköauto käteisellä, mutta ajelen kuitenkin mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla. Toyotassa on sähköauton ajomukavuus kaupunkiajossa, ja maantieajossa siinä on polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (1000 km). Missään sähköautossa ei vielä pitkään aikaan tule olemaan näin hyviä käyttöominaisuuksia.Tottahan sulla on varaa vaikka mihin ja ajelet itsehinkkaavalla Toyotalla, oletko koin yksinkertainen että usko jonkun sinua uskovan?
Kaikki varakkaathan ne lojuvat päivästä toiseen Suolessa vänkäämässä sähköautoa vastaan, hihii! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua.
Voi kauheaa! Entä kun vaihtoehdot loppuu ja bensa maksaa 5€🤡
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan sulla on varaa vaikka mihin ja ajelet itsehinkkaavalla Toyotalla, oletko koin yksinkertainen että usko jonkun sinua uskovan?
Kaikki varakkaathan ne lojuvat päivästä toiseen Suolessa vänkäämässä sähköautoa vastaan, hihii!" Tottahan sulla on varaa vaikka mihin ja ajelet itsehinkkaavalla Toyotalla, oletko koin yksinkertainen että usko jonkun sinua uskovan?
Kaikki varakkaathan ne lojuvat päivästä toiseen Suolessa vänkäämässä sähköautoa vastaan, hihii! "
Kyllähän sitä rahaa säästyy eläkeläisellekin, kun ajelee varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla. Autoa kun ei tarvitse koskaan käyttää korjaamolla, niin ajo tulee halvaksi. Vain kerran vuodessa autoa pitää käydä näyttämässä merkkihuollossa, jotta akkutakuu pysyy voimassa.
Ei kenenkään ole pakko juttujani uskoa, mutta tottahan minä aina puhun. On täysin lukijan itsensä päätettävissä, uskooko hän kirjoituksiani vai ei. Siitäkin huolimatta ajelen mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla kuin sähköautolla, sillä vanhaan NOKIA 3310 puhelimeeni ei voi ladata sähköauton latauksessa tarvittavia apseja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kokoajan ihmiset ajavat bensa-autolla eikä ole minkäänlaista tarvetta siirtyä sähköautoon vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot itkevät.
Puhu vain omasta puolestasi. Minä olen nyt ajanut 5 vuotta plugarilla, ja kohta se vaihtuu sähköautoon. Käytettyyn tosin, eläke ei salli uuden ostamista. Jos varat riittäisivät, olisi auto vaihtunut jo aikaa sitten.
- AnonyymiUUSI
Sähköautojen myötä palataan tietyllä tavalla hevoskyytien aikaan. Silloin piti taittaa matkaa sen mukaan minkä kopukka jaksoi kävellä ja sen jälkeen mennä kestikievariin syömään ja yöpymään ja jatkaa aamulla matkaa. Nyt taitetaan matkaa sen mukaan mitä patterissa riittää sähköä ja sen jälkeen mennä syömään ja lataamaan että pystyy jatkamaan matkaa.
- AnonyymiUUSI
Polttisauton tankkaaminen vapauttaa kuskin rahoistaan. Siitä pitää huolen verokarhun iso käpälä jota myös polttoaineveroksi kutsutaan.
Siksi polttiksella ajaminen maksaa noin 5-7 kertaa enemmän kuin kotilataajan kilometrit.- AnonyymiUUSI
Taas tuo sama aivottoman typerä paskaväite. Kun huomioi kaikki kulut niin usein sähköauto tulee kalliimmaksi. Ja kokonaiskuluissa ero on parhaimmillaan muutaman prosentin luokkaa. Pelkkää sähkön ja bensan hintaa laskee vain typerät idiootit. Autoilussa on vain yksi tärkeä luku, autoilun kokonaiskulut yhteensä vuodessa mukaan lukien arvonalenema, huollot ja korjaukset, pysäköinti, vakuutukset jne. Siis kaikki kulut lasketaan yhteen ja sitten verrataan.
Jos otetaan kaikki kulut niin parhaimmassakin tapauksessa sähköautoilu on alle 10% halvempaa. Ja monille sähköautoilu on kalliimpaa kuin polttiksella ajaminen. Nuo moninkertaiset erot ovat pelkkää valetta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuo sama aivottoman typerä paskaväite. Kun huomioi kaikki kulut niin usein sähköauto tulee kalliimmaksi. Ja kokonaiskuluissa ero on parhaimmillaan muutaman prosentin luokkaa. Pelkkää sähkön ja bensan hintaa laskee vain typerät idiootit. Autoilussa on vain yksi tärkeä luku, autoilun kokonaiskulut yhteensä vuodessa mukaan lukien arvonalenema, huollot ja korjaukset, pysäköinti, vakuutukset jne. Siis kaikki kulut lasketaan yhteen ja sitten verrataan.
Jos otetaan kaikki kulut niin parhaimmassakin tapauksessa sähköautoilu on alle 10% halvempaa. Ja monille sähköautoilu on kalliimpaa kuin polttiksella ajaminen. Nuo moninkertaiset erot ovat pelkkää valetta.Harhaista väittämää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuo sama aivottoman typerä paskaväite. Kun huomioi kaikki kulut niin usein sähköauto tulee kalliimmaksi. Ja kokonaiskuluissa ero on parhaimmillaan muutaman prosentin luokkaa. Pelkkää sähkön ja bensan hintaa laskee vain typerät idiootit. Autoilussa on vain yksi tärkeä luku, autoilun kokonaiskulut yhteensä vuodessa mukaan lukien arvonalenema, huollot ja korjaukset, pysäköinti, vakuutukset jne. Siis kaikki kulut lasketaan yhteen ja sitten verrataan.
Jos otetaan kaikki kulut niin parhaimmassakin tapauksessa sähköautoilu on alle 10% halvempaa. Ja monille sähköautoilu on kalliimpaa kuin polttiksella ajaminen. Nuo moninkertaiset erot ovat pelkkää valetta.Taas käy polttiskäppänä kuumana. Ei mikään ihme kun pitää mielessä kuinka massiiviset nuo polttoaineverot ovat.
Täysin ymmärrettävää että sähköauton minimaaliset käyttökustannukset menevät ihon alle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Taas käy polttiskäppänä kuumana. Ei mikään ihme kun pitää mielessä kuinka massiiviset nuo polttoaineverot ovat.
Täysin ymmärrettävää että sähköauton minimaaliset käyttökustannukset menevät ihon alle.Vai on sähköautoissa minimaaliset kustannukset? Ainakin auton arvo putoaa ihan silmissä, joten käyttökustannuksia ei kannata edes ajatella.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Taas käy polttiskäppänä kuumana. Ei mikään ihme kun pitää mielessä kuinka massiiviset nuo polttoaineverot ovat.
Täysin ymmärrettävää että sähköauton minimaaliset käyttökustannukset menevät ihon alle.No, kerropa sitten kaikki sähköauton kustannukset alkaen arvon alenemasta ja verrataan sitten kustannuksia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, kerropa sitten kaikki sähköauton kustannukset alkaen arvon alenemasta ja verrataan sitten kustannuksia.
Kaikki autot menettävät suurinpiirtein kaiken arvonsa 15 vuodessa. Se on sama kaikille autoille.
Vakuutukset ovat samanhintaiset.
Sähköautoissa kalliimmat rengaskulut
Polttiksista moninkertaiset huoltokulut
Polttiksista moninkertaiset kilometri kulut bensaverojen takia.
Olen omistanut autoja 80-luvulta saakka. Tiedän kyllä nämä asiat.
- AnonyymiUUSI
Polttis-idiootit eivät ymmärrä miksi fossiilisten poltosta on ihmiskunnan pakko päästä eroon. Kollektiivisesti kaikki ihmiset ajattelevat ettei minun tekemisilläni ole mitään vaikutusta mihinkään. Homo Sapiens, Viisas Ihminen, todellakin!
- AnonyymiUUSI
Ei fossiilisista tarvitse päästä eroon heti. Fossiilisista ei tarvitse päästä eroon kymmeniin vuosiin. Auto vaihdetaan silloin kun itseä huvittaa ja mihin itseä huvittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei fossiilisista tarvitse päästä eroon heti. Fossiilisista ei tarvitse päästä eroon kymmeniin vuosiin. Auto vaihdetaan silloin kun itseä huvittaa ja mihin itseä huvittaa.
Odotetaan vielä pitkään sitä aikaa, jolloin sähkikset toimivat yhtä hyvin kuin polttikset. Odotetaan samalla myös sitä hetkeä, jolloin sähköautojen mainonnan ei tarvitse enää valehdella.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Odotetaan vielä pitkään sitä aikaa, jolloin sähkikset toimivat yhtä hyvin kuin polttikset. Odotetaan samalla myös sitä hetkeä, jolloin sähköautojen mainonnan ei tarvitse enää valehdella.
Mitä tarkoitat tuolla " sähkikset toimivat yhtä hyvin kuin polttikset"? Itse kun en ole huomannut ainakaan negatiiviseen suuntaan mitään eroa.
- AnonyymiUUSI
Patteri-idiootit ei ymmärrä että sähköautot ei pysäytä ilmaston lämpenemistä. Vaikka kaikki maapallon ihmiset vaihtaisi huomenna sähköautoon se ei vaikuttaisi hyttysen paskan vertaa ilmastoon niin kauan kun suihkumoottorit polttaa ilmakehää, rahtilaivat, tankkerit ja maansiirtoautot tupruttaa polttoöljyä ilmaan kuskatessaan akkumineraaleja akkutehtaaseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Patteri-idiootit ei ymmärrä että sähköautot ei pysäytä ilmaston lämpenemistä. Vaikka kaikki maapallon ihmiset vaihtaisi huomenna sähköautoon se ei vaikuttaisi hyttysen paskan vertaa ilmastoon niin kauan kun suihkumoottorit polttaa ilmakehää, rahtilaivat, tankkerit ja maansiirtoautot tupruttaa polttoöljyä ilmaan kuskatessaan akkumineraaleja akkutehtaaseen.
Maailmaa on rakennettu väärin, koska rakentaja on ollut tyhmä ja ahne ihminen. Sähköauto ei ole pelastaja, koska se on tehty samalla tyhmyydellä ja ahneudella. Ihmisen tulisi nyt pidättäytyä.. Maapallon väkeä on vähennettävä yli 70%:lla. Se ei ole osaamisesta kiinni vaan pelkästään pystymisestä.
- AnonyymiUUSI
"Vai on sähköautoissa minimaaliset kustannukset? Ainakin auton arvo putoaa ihan silmissä, joten käyttökustannuksia ei kannata edes ajatella."
Polttisten haluttavuus on nollassa. Uusmyynti sakkaa ja käytettynä maahatuoduista vain muutama on latauskelvottomia polttiksia.
Katsokaa miten dieselautoista on tullut täysin arvottomia kun niitä yrittää vaihtaa pois. Latauskelvottomien bensa-autojen kohtalo on täysin sama parin vuoden viiveellä.
Suomeen rahdataan rekkalasteittain sähköautoja joka päivä koska niitä ostetaan ja niillä pystyy tekemään kauppaa.- AnonyymiUUSI
Rekkalasteittain älykkäitä havaintoja!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728