Asumme tulivuoren juurella.
Tämän asian ovat suomalaiset ymmärtäneet 1700-luvulta lähtien, mutta omaa syyttäämme ja välillä ehkä hieman omasta syystämme, olemme joutuneet sotimaan venäläisten kanssa.
Suomalaisista suurin osa ei halua sotia ja hyvin harva haluaa Venäjältä alueluovutuksia, joten Suomi ei periaatteessa ole Venäjälle kovinkaan suuri uhka: ei kukaan tukisi mietä hyökkäyssodassa Venäjälle.
Nyt pitäisi Suomen poliitikoista löytyä taitoa luovia läpi myrskyn ja ylläpitää keskusteluyhteyttä myös venäläisiin. Presidentti Stubbin valitsema tie on mielestäni väärä, eikä moraalisesta oikeutuksestaan huolimatta edistä rauhaa.
Suomi ei juuri voi vaikuttaa maailman tapahtumiin, mutta rooliksemme pitäisi ottaa ratkaisuideoiden esittäminen sen sijaan, että kovalla äänellä tuomitsemme Venäjän tekoja - varsinkin kun kaikki demokratian kannattajat tilanteen jo tietävät.
Suomi on varautunut Venäjän hyökkäykseen vuodesta 1944
Anonyymi-ap
1
83
Vastaukset
- Anonyymi
Putin voisi heittää taas "saunareissun" Turun Ruskeaan Taloon, eheytys on ajankohtainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329