Hyvin putsasitte hänet. Kun kymmenyksiä ja uhrilahjoja vuosikymmeniä adventtikirkolle toimittaneelta "siunatulta" ei löytynyt jäämistöstä edes hautajaisrahoja, vaan köyhät lapsensa maksoivat nekin kulut kalliskorkoisilla lainoilla, niin menikö inhimillisesti? Te saitte häneltä nyhdettyä kymmeniä tuhansia, mutta "siunatulta" jäi kuuden tonnin vaje kuollessaan.
Kallis oli adventtikirkon palvelus. Laskua riitti jälkipolvellekin. Eläkää leveästi.
Hyvin putsasitte vanhuksen.
16
251
Vastaukset
- Anonyymi
Armotonta menoa. Tavallisena luterilaisena en voi muuta sanoa.
- Anonyymi
Motin Rahat tai henki. Kuinka lahkot rahastavat jäseniään -jakso pitäisi esittää uudelleen YLE:llä.
https://yle.fi/aihe/a/20-128782 - Anonyymi
Olin vuosia adventtikirkon jäsen, joten muistan, kuinka kymmenyksiä vastaan lupasivat aineellisia siunauksia. Myöskään minulle niitä ei tullut adventistina. Aloituskin osoittaa puheet siunauksista valheiksi.
- Anonyymi
Olin myös Adventtikirkon jäsen. Maksoin vain kerran kymmenykset ja siunaus tuli heti, kun olin verkkopankissa maksun suorittanut. Kaksi johtajaa tuli samalle hetkellä työhuoneseeni keskustelemaan työsuhteeni vakinaistamisesta. Hymyilin kuin Naantalin aurinko, kun iloista antajaa Jumala rakastaa. Olen vieläkin saman työnantajan pslvelusessa. Tosin palkka on niin iso, että siitä kymmenysten maksaminen olisi liian suuri uhraus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin myös Adventtikirkon jäsen. Maksoin vain kerran kymmenykset ja siunaus tuli heti, kun olin verkkopankissa maksun suorittanut. Kaksi johtajaa tuli samalle hetkellä työhuoneseeni keskustelemaan työsuhteeni vakinaistamisesta. Hymyilin kuin Naantalin aurinko, kun iloista antajaa Jumala rakastaa. Olen vieläkin saman työnantajan pslvelusessa. Tosin palkka on niin iso, että siitä kymmenysten maksaminen olisi liian suuri uhraus.
Pastorihan se siinä kehuu, kun sai vakinaisen työn ja palkka on niin iso, ettei siitä voi liian suuren uhrauksen takia maksaa kymmenyksiä? Pastorin palkka ei tosin ole iso muualla kuin rapakon takana. Siellä adventtikirkon pastorin palkka voi olla taaloissa helposti yli 10.000 kuukaudessa.
Ihan sama saatko 5.000 euroa kuussa tai 15.000 euroa. Toisesta menee 500 kymmenyksiin ja toisesta 1.500. Suhde aivan sama ja siitä isommasta palkasta jää isompi potti kuitenkin jäljelle omaan käyttöön.
- Anonyymi
Aloittajalle Ajatelitko, että advarit lukee näitä sivuja kun tänne kirjoittelit ?
- Anonyymi
Kyllä me adventistit olemme myös uteliaita. Kyllä minä adventistina käyn näillä sivuilla lähes päivittäin. Huonoa on tietysti se, että kirkkomme on niin maallistunut ja meidän pastorimme ajattelevat vain omaa tilipussiaan. Se on hirvittävän huono asia se, mutta jokainen vastaa itsestään tuomiolla ja sanotaanhan siellä Raamatussakin , että pastorit ja papit (ne joiden tulisi julistaa Jumalan sanaa HENGESSÄ) saavat kaikkein karmeimman tuomion ja heidän kädestään vaaditaan niiden veri, joita he ovat loukanneet, kohdelleet kaltoin tai muutoin ovat eläneet vastoin Jumalan tahtoa. Olen nähnyt hirvittäviä asioita meidän kirkkomme toiminnassa ja en halua siitä edes kirjoittaa, koska Jumala tietää ne asiat ja tulee kostamaan ne, koska Jumala kertoo olevansa ankara koston Jumala niille, jotka elävät vastoin Jumalallista tahtoa.
- Anonyymi
Vastaan aloittajan sijaan: Tiedän etenkin varttuneempien adventistien käyttävän verraten paljon juuri Suomi24-sivustoa. Otaksun ainakin satojen adventistien käyvän vuosittain täällä kurkkaamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me adventistit olemme myös uteliaita. Kyllä minä adventistina käyn näillä sivuilla lähes päivittäin. Huonoa on tietysti se, että kirkkomme on niin maallistunut ja meidän pastorimme ajattelevat vain omaa tilipussiaan. Se on hirvittävän huono asia se, mutta jokainen vastaa itsestään tuomiolla ja sanotaanhan siellä Raamatussakin , että pastorit ja papit (ne joiden tulisi julistaa Jumalan sanaa HENGESSÄ) saavat kaikkein karmeimman tuomion ja heidän kädestään vaaditaan niiden veri, joita he ovat loukanneet, kohdelleet kaltoin tai muutoin ovat eläneet vastoin Jumalan tahtoa. Olen nähnyt hirvittäviä asioita meidän kirkkomme toiminnassa ja en halua siitä edes kirjoittaa, koska Jumala tietää ne asiat ja tulee kostamaan ne, koska Jumala kertoo olevansa ankara koston Jumala niille, jotka elävät vastoin Jumalallista tahtoa.
Tuota samaa sanoo ystäväni joka kuuluu Helluntalaisiin.
Ei missään uskonsuunnassa ole vain täydelisiä ihmisiä valitettavasti.
Kaikista suunnista löyty kaikenlaista syntiä, mutta jätetään tuomio Jumalalle.
Emme mekään synittömiä ole se on hyvä muistaa.
Herra armahda meitä syntisiä.
- Anonyymi
Katteettomat siunauslupaukset on oiva keino saada jäsenistöltä runsaasti rahaa. Vastuu on sysätty kuulijalle. Pastori ei milloinkaan kanna vastuuta tyhjistä lupailuistaan.
- Anonyymi
Se tavallinen tarina.
Sinisilmäisesti ihmiset luottavat uskonnollisiin johtajiin. Nämä ovat vain hintatietoisempia ja ovat oppineet käsittelemään rahoja... Kyllä kymmenykset ovat oikea asia. Niin voi osoittaa uskoaan, ja saa siunauksen raha-asioilleen.
Toimii joka kirkossa. Se on ihme!
Jos kirkko opettaa jotain väärin, se on johtajien vika, ei vanhurskaiden jäsenten niin paljon. Kyllä pitää tutkia ja rukoilla, onko minun kirkkoni oikeilla jäljillä ja missä asioissa on, ja missä ei.
Huijarit käyttävät sisällöllisesti samaa asiaa, anna rahaa, niin saat myöhemmin enemmän. Huijarilahkojakin on. Mutta sisällöllisesti kristillisen seurakunnan kymmenykset on eri asia.- Anonyymi
Meillä pastoreilla on tapana mennä kaksittain seurakuntamme vanhuksen luokse, sen jälkeen kun olemme kysyneet, että voisimmeko tulla käymään antamaan vaikka ehtoollista.
Toinen meistä juttelee keittiön pöydän ääressä ja tarjoaa vanhukselle ehtoollista ja rukoilee vanhuksen kanssa ja keskustelee hänen kanssaan. Samalla kun toinen meistä kiertää asunnon huoneita tarkastaen hiljaa laatikostot, hyllyt sekä muut vanhuksen mahdolliset piilopaikat, johon hän yleensä kätkee rahaa, koruja ja muuta arvotavaraa. Usein sieltä laatikosta löytyvät myös ne asunnon osakekirjat, jotka ovat hyvin tärkeät taivaskauppaa hierottaessa.
Voimme silloin aloittaa vakavat keskustelut siitä taivaspaikasta ja samalla kerromme, että vanhuksella on nyt oiva tilaisuus tehdä testamentti ja lahjakirja adventtikirkolle/jumalalle, koska meillä on nyt kaikki tarvittavat paperitkin mukana osakekirjoineen (luonnollisesti emme paljasta, että osakekirjat olivat vanhuksen piirongin laatikossa, josta me ne otimme esiin). Näin vanhuksen taivaspaikka tulisi olemaan jo aivan varma. Kahden todistajan läsnä ollessa vanhuksen maallinen omaisuus siirtyykin näin vaivatta yhteisömme nimiin. Ja saimmehan me samalla itsellemmekin vaivanpalkkaa, kun kävimme läpi ne lipastot, hyllyt ja muut tärkeät puoliksi jo dementoituneen vanhuksen piilopaikat.- Anonyymi
Saako kysyä mistä tuo sinun vihasi advareita kohtaan on saanut alkunsa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako kysyä mistä tuo sinun vihasi advareita kohtaan on saanut alkunsa ?
Ei kyseisillä pastoreilla ollut vihaa advareita kohtaan, vaan päinvastoin.
Hehän halusivat mennä vanhuksen luokse ja tehdä bisnestä, kuten heidän kuuluukin tehdä.
Eivät ne pastorit ole muuta kuin kauppamiehiä. He myyvät taivaspaikkoja rahaa vastaan.
Se on heidän ainoa ja tärkein tehtävänsäkin, johon tehtävään valtuutus on saatu USA:sta adventtikirkon keskushallinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyseisillä pastoreilla ollut vihaa advareita kohtaan, vaan päinvastoin.
Hehän halusivat mennä vanhuksen luokse ja tehdä bisnestä, kuten heidän kuuluukin tehdä.
Eivät ne pastorit ole muuta kuin kauppamiehiä. He myyvät taivaspaikkoja rahaa vastaan.
Se on heidän ainoa ja tärkein tehtävänsäkin, johon tehtävään valtuutus on saatu USA:sta adventtikirkon keskushallinnosta.Rahankeruu on pastorin tärkeä ellei jopa tärkein tehtävä. Katolista anekauppaa pohjimmiltaan.
Julma kirkko se adventtikirkko oli perheelleni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713164
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262550Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542426- 1462301
- 671966
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2721816- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361289Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235