Mistä tunnistaa oikean uskovan ?

Anonyymi-ap

Oikea ja väärä raha muistuttavat erehdyttävästi toisiaan.
Eksytys yrittää jäljitellä oikeaa.
Eksytys = oikea + väärä.

Jumala on vanhurskas ja armollinen oikealle uskovalle.

"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

34

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hengellistä tarjontaa riittää jokaiseen makuun.

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi

Suuri Henki kyllä näyttää uskovalle, onko toinen uskova aidossa uskossa vai ei.

• Anonyymi

Kyllä se ennen muuta näyttää onko itse.

• Anonyymi

Oikea uskova tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen.
      Eikä syytä omista synneistään muita.

• Anonyymi

Osa uskovia on tyhmiä neitsyitä jotka jooa uskovat pastorinsa lupauksiin pelastusvarmuudesta.

• Anonyymi

Uudelleenkastetut adventistit väittävät ettei Raamarussa mainittua helvettiä ole olemassa ja sapattikin on sinetti.
      Ovatko uudestikastetut sitten oikeita uskovia !

• Anonyymi

Oikeat uskovat tunnistetaan myös heidän vainoistaan.

Uskovien vainothan alkoivat hetikohta sen jälkeen, kun evankeliumia alettiin julistamaan ja sen kuulijat tulivat uskoon.

Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Siitä mistä uskovan voi tunnistaa, Raamattu ilmoittaa.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

Saulus etsi uskovia, Herran opetuslapsia, miehiä ja naisia.

Ylipappien kirjeisiin oli kirjattu uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
      ..
      21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" (Apt 9)

Eli uskovat tunnistetaan siitä, että he Herranaan avuksensa huutavat ( rukoilevat ) Jeesusta Kristusta.

14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat. ( Apt 9, Biblia )

Ei ole ihmiskuntaa varten annettu kuin yksi ainoa nimi, missä pelastua.

Kaikkia Jumalan seurakuntaan kuuluvia koskee tämä tunniste.

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Järkeisopit ja eriseuraisuus ei ole oikeaa uskoa.
      Jos perisyntikin ja Jumalan lakikin kielletään niin metsään mennään.

• Anonyymi

"Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella."

Lopunajan uskossa on tarjolla paljon petollisuutta jota Raamattu sanoo väkeväksi eksytyksesti.

• Anonyymi

Siitä väkevästä eksytyksestä.

3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. ( 2Tess 2)

Totuuden sanaa on aikalailla jo kyseenalaistettu, samoin pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan julistaminen käy yhä harvinaisemmaksi ajassamme.

Totuuden sanasta lipeäminen on siis paholaisen vaikutusta. Maailaman ruhtinaan vaikutus näkyy näkyy maallistumisena.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Monia henkiä on vaikuttamassa.

"Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;"

Tässä Raamattu ei puhu oikeista uskovista vaan taitavista eksyttäjistä "susista lampaiden vaatteissa."
      Käärmekin lupaa ja samoin puhujat.

• Anonyymi

Alussa vainottiin kun alkuseurakunta ei viettänyt sapattia. Se loppui vasta kun Rooma otti kristinuskon omakseen, eikä juutalaisten kynnet ylettyneet roomalaisiin.

Enää ei sapatilla vainota jos ei sitä vietä

Se rajoittuu herjaamiseen.

• Anonyymi

Kuten voimme lukea vainot eivät kohdistuneet sapattiin, vaan heihin, jotka avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. ( Apt 9)

Jeesus on se Tie, jonka tien vaeltajiin, Jeesuksen opetuslapsiin, vainot kohdistuivat.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

Ei näitä tuhottu ja kidutettu sapatin vuoksi, vaan Herransa vuoksi.

Jeesushan sanoi Saulukselle, että Saulus vainoaa Jeesusta, vainotessaan Jumalan seurakuntaa, herran opetuslapsia.

4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ( Apt 9)

Niin se on tänäänkin monissa maissa Jeesukseen Herranaan uskovat ovat hengenvaarassa , jos ottavat uskossa kasteen Jeesukseen.

Usko Toivonen

• Anonyymi

- Kiivailu
      - Riitaisuus
      - Totuuden vastustaminen
      - Kerskaaminen
      - Valheet (osatotuudet)

==> Kuvaavat hyvin tämän päivän uskoa.

"Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.
      Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."

• Anonyymi

Sen vuoksi olikin hyvä, että uskovat olisivat paljon Raamatun äärellä, päivittäin, jotta Kristuksen sana olisi heissä ruunsaasti asuvaisena.

5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Miksi lahkolaisuudessa kiivaillaan....

• Anonyymi

Trumppi näytää olevan ,Jumaalaakin suurempi!Tapattaa koko Ukrainan kansan.
      Tällainen Suurvaltojen teot ei jää rankaisematta.

• Anonyymi

Jos Pyhä Henki ei tutki itseään, vaan muita, se ei ole Pyhä Henki.

• Anonyymi

PyhästäHengestä Raamattu ilmoittaa, että Hän on Totuus.

6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. ( 1Joh 5)

Raamatun ilmoituksen mukaan Totuus on liitetty vain Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

Pyhästä HengestäRaamattu ilmoittaa myös Totuuden Henkenä.

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. ( Joh 14)

Maailma ei voi ottaa vastaan Totuuden Henkeä, koska ei tunne Häntä.

19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)

Usko Toivonen

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nämä vainoavat.

Valtiokirkon fariseukset.
      Valtiokirkon inkvisiittorit.
      Nykyisin valtiokirkon jesuiitat.

• Anonyymi

Jumalan Sana on kuin voimallinen kaksiteräinen miekka.
      Jumalan Sana myös tuomitsee

"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"

Aamen ja Hallelujaa.

• Anonyymi

Jos ei itseään tutki mitä tekee,mitä sanoo ja mitä kirjoittaa, kuvittelee vain tietävänsä Pyhästä Hengestä.

• Anonyymi

Jeesus ennusti, että tulevat tapahtumat maailmassa kuulostavat pelottavilta. Hän puhui sodista, epidemioista, maanjäristyksistä monin paikoin. Hän varoitti kuulijoitaan: ”Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan. Epäoikeudenmukaisuutta on kaikkialla. Vääriä profeettoja ja kristuksia ilmestyy pettäen monet” (ks. Matt.24:3- 41).

• Anonyymi

"Halleluja! Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä!"

• Anonyymi

Tehkää parannus sillä Jumalan valtakunta on tullut lähelle teitä.
      Yksi otetaan ja toinen jätetään.

"Olkoot minun tutkisteluni hänelle otolliset; minä iloitsen Herrassa. Hävitkööt syntiset maasta, älköön jumalattomia enää olko. Kiitä Herraa, minun sieluni. HALLELUJA!"

• Anonyymi

"Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit-milloin te tulette järkiinne? Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi? Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi?"

• Anonyymi

Valtiokirkossa on vain 2% uskovia.

• Anonyymi

Ja muualla 0,2 % oikein uskovia. Aina ei sitäkään!

• Anonyymi

Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on, kuinka katoavaisiksi

sinä olet luonut kaikki ihmislapset.

Kuka on se mies, joka jää eloon eikä kuoloa näe,

joka pelastaa sielunsa tuonelan kädestä? Sela."

• Anonyymi

"NEUVO minulle tiesi, HERRA, että minä VAELTAISIN sinun TOTUUDESSASI. KIINNITÄ minun sydämeni siihen yhteen, että minä SINUN NIMEÄSI PELKÄISIN."

Me olemme vielä matkalla.
      Uskomme koetellaan monen ahdistuksen kautta.

Siunausta. Hallelujaa!

• Anonyymi

Missä on Jumalasi ?

"Jumala, älä ole minusta kaukana, Jumalani, riennä minun avukseni."

Rukoile Hengessä ja totuudessa.

• Anonyymi

Niskoittelijan osa

Niskoittelu lienee suurin "uskonto".

"Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!"

"Jumala, joka antaa hyljätyille kodin ja johtaa vangitut onneen. Vain niskoittelijat asuvat kuivassa maassa."

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      167
      3006
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2510
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2406
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      139
      2257
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1956
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      258
      1779
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1401
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      36
      1259
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1235
    Aihe