Sotkeeko katumuspilleri kierron?

Olen ottanut katumuspillerin noin kuukausi sitten. Noin vko pillerin oton jälkeen ja noin vko ennen kuin menkojen olisi pitäny tulla, tuli muutama päivä pientä vuotoa.
Mitään varsinaisia menkoja ei ole kuulunut vieläkään. Raskaustestin tein pari vko sitten, näytti negaa.

Eli onkohan tuo pilleri nyt sotkenyt systeemit, vai voinko kuitenkin olla raskaana?
5924
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Ainahan voi olla raskaana. Mitään takuita ei ole.

Itselläni oli täsmälleen samat oireet kuin sinullakin. Tiputtelua oli ja tavallaan yhdet kuukautiset jäivät väliin.

Äänestä
  • Mulla vähän sama juttu parhaillaan kun sulla. Otin pillerit reilu viikko sitten ja "menkat" alko viikon verran etuajassa. Ovat siis paljon normaalia niukemmat. Toivon että tuo oma hormonitoiminta on vaan mennyt vähän sekaisin, eikä mitään muuta. Kun tuo kierto oli tosiaan mullakin aika hankalassa kohdassa pillereiden oton aikaan...

    Äänestä

Jälkiehkäisypillerit ovat aika tuju annos hormoneja. Ne todella voivat laittaa oman hormonitoiminnan sekaisin.

Ja toisaalta, saatat olla myös raskaana. Je-pillerit kun eivät ole teholtaan lähellekään 100%.

Uusi testi, lääkärillä käynti tai kärsivällinen odottelu ovat vaihtoehdot mitkä itselleni tulevat mieleen.

Äänestä

Jos olit suojaamattomassa yhdynnässä kaksi viikkoa ennen kun menkkasi olisi pitänyt alkaa (sen käsityksen siis sait) niin sehän on juuri se ovulaatio ajankohta! oletko ottanut sen huomioon? paha juttu.. Miten nopeasti otit pillerit? Mitä nopeammin otat,sitä paremmin tehoavat.. Siittiöt elää monta päivää sisälläsi, tiedätkö sen?
Ja siten voivat myös hedelmöittää vähän myöhemmin irronneen munasolun.¨

Negatiivinen testi voi myös olla positiivinen. Kannattaa tehdä uusi testi jonkin ajan kuluttua.

Raskaana olevilla naisilla saattaa esintyä raskauden alussa menkka maista tuhruvuotoa. niinkuin sinulla.

TOISAALTA saattaa olla että pillerit on saanu oman kiertos sekaisin. sitäpä kun ei kukaan tiedä.

Kaksi mahdollisuutta, kiertos on sekasin pillereistä tai olet raskaana.


Sinuna ottaisin vähän enemmän vastuuta petipuuhista ja hoitaisin EHKÄISYN muilla keinoilla kuin katumuspillereillä (joka tosin ei ole ehkäisykeino!!!)

Äänestä

Sama homma. Itsellä menkat alkoi 2 viikkoa myöhemmin kuin normaalisti olisi pitänyt (eli otin jälkiehkäisypillerin niihin aikoihin kun menkkojen piti alkaa), eli älä panikoi. Voithan tehdä uuden testin varmuuden vuoksi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


apua! kirjoitti:

Olen ottanut katumuspillerin noin kuukausi sitten. Noin vko pillerin oton jälkeen ja noin vko ennen kuin menkojen olisi pitäny tulla, tuli muutama päivä pientä vuotoa.
Mitään varsinaisia menkoja ei ole kuulunut vieläkään. Raskaustestin tein pari vko sitten, näytti negaa.

Eli onkohan tuo pilleri nyt sotkenyt systeemit, vai voinko kuitenkin olla raskaana?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu