Toyota laittoi taas komeat lukemat helmikuun merkki- ja mallitilastoon.

Anonyymi-ap

135

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan tämä aika hurja juttu: Viisi Toyotaa helmikuun mallitilaston kahdeksan parhaan joukossa.

      • Anonyymi

        Toyota bZ4X on sijalla 12 koko vuoden mallitilastossa. Kolmanneksi eniten rekisteröity sähköauto. Aika hyvä.


      • Anonyymi

        Viisi Toyotaa koko vuoden mallitilaston yhdeksän parhaan joukossa. Kuusi kahdentoista joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisi Toyotaa koko vuoden mallitilaston yhdeksän parhaan joukossa. Kuusi kahdentoista joukossa.

        Mikä ihme tuo. Toyota Yaris on täysin ilivertainen kokoluokassaan. Yaris on kestävä, viaton ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisin pikkuauto. Yaris on ergonominen, mukava, hiljainen ja ylivoimaisesti paras ajettavuudeltaan luokassaan. Se on parempi matka-autona kuin Skoda Octavia. Se on hiljaisempi, sekä parempi ajo-ominaisuuksiltaan kuin Octavia. Muut Yaris luokan autot jää kaikissa ominaisuuksissa kauas taakse. Yaris Cross on myös ylivertainen muihin autoihin. Jopa BMW ja Mersu jäävät kauas taakse.


    • Anonyymi

      Tämän valtavan suosion takana on Toyotan perusteeton pilkkaaminen tällä palstalla ja perustellut oikaisut valheisiin.

      JATKATTEKO VAI LOPETATTEKO? SUOSITTELEN PILKAAMISEN JATKAMISTA NIIN SUOSIO VAIN NOUSEE.

      • Anonyymi

        Ymmärrän hyvin sen, että rupumerkkejä ostaneiden autoilijoiden tekee mieli pilkata varmatoimista Toyotaa, koska raha ei vaan riittänyt Toyotan hankkimiseen. Järkevien ihmisten ostopäätös ei muutu siitä, vaikka muutamat kateelliset kaverit Toyotaa pilkkaisivatkin. Jos on talous kunnossan niin silloin voi ajella parhaalla eli hybridi-Toyotalla.


    • Anonyymi

      Niinhän siinä kävi kuin ennustettiin. Toyota alamäki jatkui helmikuussa vahvana. Takkiin tuli edelliseen helmikuuhun verrattuna yli 260 autoa. Koko alkuvuonna miinusta 36,3%. Samaan aikaan Volkswagenilla plussaa 38,7%!
      Toyota ei yksinkertaisesti pärjää ilman kunnollisia sähköautoja.

      • Anonyymi

        Toyotan lukumääräinen määrä ja markkinaosuus ovat vain niin valtavan kaukana, ettei niitä Volkswagen eikä mikään muu koskaan saavuta.


      • Anonyymi

        Vuonna 2024 Toyotaa myytiin 12 464 kpl ja Klongswagenia 6 579 kpl. "pieni" ero on.


    • Anonyymi

      Toyota hiipuu vauhdilla. Viime vuoden helmikuussa 997autoa, tänä vuonna 731. Tammikuun pudotus oli yhtä raju edellisvuoteen verrattuna.

      • Anonyymi

        Pieni on putoaminen. Toyota on kaukana edellä kakkosesta.


      • Anonyymi

        Ensirekisteröinnit ylipäätään on vähentynyt 11% viime vuodesta, joten Toyota ei paljon tuosta eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensirekisteröinnit ylipäätään on vähentynyt 11% viime vuodesta, joten Toyota ei paljon tuosta eroa.

        Toyotan 38.7%! Kertoo hyvin suunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensirekisteröinnit ylipäätään on vähentynyt 11% viime vuodesta, joten Toyota ei paljon tuosta eroa.

        Mutta Toyotan pudotus oli prosentuaalisesti suurempi. Peruskoulumatikallakin pitäisi ymmärtää, että jos toisella markkinaosuus pienenee vaikka 30 % ja toisella se pienenee 15 %, on jälkimmäinen menestynyt suhteessa paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Toyotan pudotus oli prosentuaalisesti suurempi. Peruskoulumatikallakin pitäisi ymmärtää, että jos toisella markkinaosuus pienenee vaikka 30 % ja toisella se pienenee 15 %, on jälkimmäinen menestynyt suhteessa paremmin.

        Prosenttilaskut ovat tojotollukalle noituutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensirekisteröinnit ylipäätään on vähentynyt 11% viime vuodesta, joten Toyota ei paljon tuosta eroa.

        Kaikki -11 % Tojota - 36 % Ei paljon eroa ??? Mikä olis paljon


    • Anonyymi

      VW Ag voitti helmikuussa 427 autolla Toyota Motorsin.

      • Anonyymi

        VW AG-konserni näköjään hiipuu yhtä Toyotaa vastaan, Noin pieni ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG-konserni näköjään hiipuu yhtä Toyotaa vastaan, Noin pieni ero.

        Se on vain helmikuun luku, tammi-helmikuu on yhteensä yli 1000. Eihän meillä uusia montaa myydä kokonaisuutenakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG-konserni näköjään hiipuu yhtä Toyotaa vastaan, Noin pieni ero.

        Otan sinä 2 Toyota Groupin merkkiä, minä otan 2 Volkswagenilta. Katsotaan kumpi saa isomman rekisteröintiluvun tälle vuodelle!


      • Anonyymi

        En oikein usko. Ensinnäkin helmikuun globaalia tilastoa ei ole vielä edes julkaistu.
        Valmistajakohtaiset tilastot on tapana julkaista globaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein usko. Ensinnäkin helmikuun globaalia tilastoa ei ole vielä edes julkaistu.
        Valmistajakohtaiset tilastot on tapana julkaista globaalisti.

        Tässä keskustelussa on kyse Suomen ensirekisteröintitilastosta.


    • Anonyymi

      Urban Cruiserko oli myydyin Toyota?
      Verrataanko sitä Skodan Elroq autoon vai mihin?
      Vai oliko vertailukohtana toinen idän ihme eli Kia EV3?

      • Anonyymi

        Ei Urban Cruiseria ole edes listalla, en ole varma onko niitä vielä edes ensirekisteröity. Etkö edes vaivautunut katsomaan listaa? Mikään kärkipään autoista ei edes ollut täyssähköauto. Ja eniten myyty Toyotan täyssähköauto on tietenkin Bz4x, koska se on ainoa Toyotan täyssähköauto toistaiseksi.


      • Anonyymi

        Aika erikoinen teksti. Perehdypäs noihin autoihin.


    • Anonyymi

      Ensimmäinen kiinnostava malli oli sijalla 8. Polttikset on nähty, ja vain sähköautot kiinnostavat. Mökki on liian kaukana, jotta bz olisi vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Ei ole mikään ihme, että suomalaiset ostavat niin mielellään hybridi-Toyotia. Nyt 6 vuoden käyttökokemuksella voin sanoa kaikille, että itselataava hybridi-Toyota on paras mahdollinen ajoneuvo jokapäiviseen pyöritysajoon. Sitä ei tarvitse latailla, vaan se on aina valmis ajoon. Sen ominaisuudet ovat parhaimmillaan ruuhkaisessa taajama-ajossa, mutta kyllä sillä maantielläkin pärjää, koska toimintamatka on erittäin pitkä. Juuri kaikinaisen vaivattomuuden ja varmatoimisuuden vuoksi järkevät ihmiset valitsevat vuodesta toiseen hybridi-Toyotan.

      • Anonyymi

        Paitsi ettei se huolto saa Toyotaa kuntoon.
        ja se ei lataudu yön aikana kotona.
        90% ajomatkoista tuossa tapauksessa hoituu yöllä latamaalla halpaa sähköä.
        Jos ei aja yli 250Km päivämatkoja jokapäivä. Jopa taksit ajaa jo sähköautoilla.
        Hybridin huolto on kallista ja korjaukset vielä kalliimpia.

        https://moottori.fi/uutinen/autotekniikan-asiantuntija-toyotan-lammonvaihtimesta-ei-ole-kysymys-pakoputkiston-toiminnasta/

        Toyotan viat on aivan liian suuria siihen nähden mitä etua sillä saavutetaan kulutuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi ettei se huolto saa Toyotaa kuntoon.
        ja se ei lataudu yön aikana kotona.
        90% ajomatkoista tuossa tapauksessa hoituu yöllä latamaalla halpaa sähköä.
        Jos ei aja yli 250Km päivämatkoja jokapäivä. Jopa taksit ajaa jo sähköautoilla.
        Hybridin huolto on kallista ja korjaukset vielä kalliimpia.

        https://moottori.fi/uutinen/autotekniikan-asiantuntija-toyotan-lammonvaihtimesta-ei-ole-kysymys-pakoputkiston-toiminnasta/

        Toyotan viat on aivan liian suuria siihen nähden mitä etua sillä saavutetaan kulutuksessa.

        Tulikohan nyt yksittistapausten oljenkorsi käytettyä?
        Vanha juttu vuodelta 2019 ja Relax hoiti senkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulikohan nyt yksittistapausten oljenkorsi käytettyä?
        Vanha juttu vuodelta 2019 ja Relax hoiti senkin.

        Ei Relax hoitanut mitään.


      • Anonyymi

        Ja näillä ajaa helposti yli 300 tuhatta. Akku jos pitää vaihtaa niin maksaa murto-osan siitä kuin muihin malleihin, saati sitten sähköauton akkuun verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näillä ajaa helposti yli 300 tuhatta. Akku jos pitää vaihtaa niin maksaa murto-osan siitä kuin muihin malleihin, saati sitten sähköauton akkuun verrattuna.

        Kuka muka haluaa ajaa metelöivällä ja rämisevvällä Toyota rimpulalla 300000Km?
        Ja montas moottoria menee siinä ajassa?

        Toyota kun alkaa kuluttaa öljyä ja kannentiivistevuodot hajottaa koko moottorin paljon ennen 300000ajomäärää. Eikä Toyota edes lähde käyntiin talvipakkasilla.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas pääsi näin käymään! Yllättikö ketään? Paljon on kurottava jotta Toyotan saavuttaa.

        Ei yllättänyt. Trendi on selvä, ja nyt vain odotetaan taitekohtaa. Se saapuu vääjäämättä, polttisten kohtalo kadota on jo näkyvissä.


    • Anonyymi

      ELÄKÖÖN AASIA! KUOLKOOT EUROOPPA JA EUROOPPALAISET NIIN HYVIN MENEE! OSTAKAA AASIALAISIA!

    • Anonyymi

      TROLLITEHTAAN AAAAUUUTISTI NARSUN MASSAPOSTAUS AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! YLI 90 % NARSU SEEEEKOPÄÄÄN TROLLITEHTAALTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

      • Anonyymi

        Trafi nyt vaan on totuuden kertonut. Ei se isolla fontilla huutamalla miksikään muutu. Salatakko faktat pitäisi? Sori siitä jos totuus ottaa koville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafi nyt vaan on totuuden kertonut. Ei se isolla fontilla huutamalla miksikään muutu. Salatakko faktat pitäisi? Sori siitä jos totuus ottaa koville.

        Etkö idioootti ymmärrä mitä eurooppalaisten teollisuus ja työpaikat meille merkitsevät? Kaltaisesi aasialaisia suosivat olette Euroopan syöpäläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö idioootti ymmärrä mitä eurooppalaisten teollisuus ja työpaikat meille merkitsevät? Kaltaisesi aasialaisia suosivat olette Euroopan syöpäläisiä.

        Toyotat valmistetaan Euroopassa ja se työllistää eurooppalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat valmistetaan Euroopassa ja se työllistää eurooppalaiset.

        Mihin v.ttu luulet voittojen menevän? Eikö Toyota ole japanilainen firma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö idioootti ymmärrä mitä eurooppalaisten teollisuus ja työpaikat meille merkitsevät? Kaltaisesi aasialaisia suosivat olette Euroopan syöpäläisiä.

        Ehkä olisi Euroopassa peiliin katsomisen paikka ettei eurostoliiton käy kuten neuvostoliiton. Historiasta jo pitäisi jotain oppia. Keskusjohtoisia jäykkiä hallinto- ja holhoushimmeleitä molemmat, komissaareineen. Vain politrukit puuttuvat?Onneksi vielä voi valita vapaasti, vai pitäisikö vain Skoda olla kaikilla niinkuin Lada Neuvostoliitossa? Nurin meni silti kummatkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin v.ttu luulet voittojen menevän? Eikö Toyota ole japanilainen firma?

        No mutta tuskin tulee meille Suomeenkaan mitään voittoja yhdeltäkään valmistajalta Euroopasta lukuunottamatta niitä avokätisiä torjuntavoittoja joihin on jo totuttu!


      • Anonyymi

        Tää huutokaveri on se skoodien itäautopalstalla huutava politrukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin v.ttu luulet voittojen menevän? Eikö Toyota ole japanilainen firma?

        Toyota on investoinut Eurooppaan yli 11 miljardia euroa työllistää Euroopassa yli 25 000 henkilöä.

        Lähes kaikki Toyotan automallit valmistetaan Euroopassa.

        Toyota Motor Europe valvoo Toyotan, Lexuksen sekä Gazoo Racingin valmistamien autojen, varaosien sekä lisävarusteiden myyntiä ja markkinointia sekä Toyotan Euroopan tuotantolaitosten toimintaa. Toyota on investoinut Eurooppaan yli 11 miljardia euroa vuodesta 1990 lähtien, ja se työllistää suoraan yli 25 000 henkilöä Euroopassa. Toyotalla on yhteensä kahdeksan tuotantolaitosta Euroopassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on investoinut Eurooppaan yli 11 miljardia euroa työllistää Euroopassa yli 25 000 henkilöä.

        Lähes kaikki Toyotan automallit valmistetaan Euroopassa.

        Toyota Motor Europe valvoo Toyotan, Lexuksen sekä Gazoo Racingin valmistamien autojen, varaosien sekä lisävarusteiden myyntiä ja markkinointia sekä Toyotan Euroopan tuotantolaitosten toimintaa. Toyota on investoinut Eurooppaan yli 11 miljardia euroa vuodesta 1990 lähtien, ja se työllistää suoraan yli 25 000 henkilöä Euroopassa. Toyotalla on yhteensä kahdeksan tuotantolaitosta Euroopassa

        Toyotan 11 miljardia on pähkinöitä verrattuna siihen mitä Euroopan oma autoteollisuus investoi, työllistää ja maksaa veroja EU-alueella.
        Turkissa valmistetun Corollan ostaminen ei hyödytä yhtään meidän talousaluettamme.


    • Anonyymi

      Onneksi VW Ag:n merkkejä myydään aina eniten.

      • Anonyymi

        Aika laiha lohtu kun ei ei niistä yhdestäkään konsernin merkeistä ole Toyotan kampittamiseen. Kaikki jo pikkusinttejä ynnämuut- kerhossa. Ei kiinnosta Trafiakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika laiha lohtu kun ei ei niistä yhdestäkään konsernin merkeistä ole Toyotan kampittamiseen. Kaikki jo pikkusinttejä ynnämuut- kerhossa. Ei kiinnosta Trafiakaan.

        Hajautus toimii ja nytkin mennään helmikuussa 427 yksikköä edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hajautus toimii ja nytkin mennään helmikuussa 427 yksikköä edellä.

        Ei se konkurssimerkkien ostaminen konserniin tarkoita mitään hajautusta.


    • Anonyymi

      Mutta Toyota corollalla ei enää näköjään mene kovin hyvin, Vain 95 autoa, sama määrä kuin VW ID 4.

      • Anonyymi

        Onks nillä sama hinta?

        Muuten mites mahtaa kauppakohtainen automäärä mennä?
        Toyota liikkeitä on aika paljon. Vähemmän on muilla merkeillä.
        Toyotan myynti nyt vain näyttää putoavan aika vauhdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks nillä sama hinta?

        Muuten mites mahtaa kauppakohtainen automäärä mennä?
        Toyota liikkeitä on aika paljon. Vähemmän on muilla merkeillä.
        Toyotan myynti nyt vain näyttää putoavan aika vauhdilla.

        Ei oo skodamyyjän elämä helppoa kun eioo kauppaa joka kylässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo skodamyyjän elämä helppoa kun eioo kauppaa joka kylässä?

        Ei kaupoista ole pulaa vaan ostajista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaupoista ole pulaa vaan ostajista!

        Montas Skoda kauppaa Suomessa on?
        Ja Monta Toyota kauppaa?


    • Anonyymi

      Yllä olevista teksteistä ilmene valtava tuska ja ahdistus Toyotan suosion vuoksi ja se myös aiheuttaa hirvittävää vapinaa ja tärinää kuten näkyy.

      • Anonyymi

        Uskon et se Corollan alle 100 rekisteröityä autoa aiheuttaa näitä itkupotkuraivareita Tojomiehissä.

        Niin miten se Skoda myynti voittiks Skoda RAV4 myynnissä?
        Eiks Enivakki ole samaa kokoa RAV4 kanssa?
        Vai kilpaileeks RAV 4 Tiguanin kanssa?
        Em ole ihan varma mitä verrataan mihin.


    • Anonyymi

      Jättäisin nuo Yarikset pois, kun puhutaan autojen rekisteröinnistä.

      • Anonyymi

        Helmikuussa ensrirekisteröidyistä henkilöautoista 55 % oli ladattavia
        Täyssähköautoja 1.563

        Mites se nyt näin meni?


      • Anonyymi

        Tätllaistakin se itku ja tuska juurikin voi tarkoittaa. Haittaakse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helmikuussa ensrirekisteröidyistä henkilöautoista 55 % oli ladattavia
        Täyssähköautoja 1.563

        Mites se nyt näin meni?

        ÄLÄPÄ VÄÄRISTELE ASIOITA JA OTA VAIN OSAA TÄSTÄ TEKSTISTÄ!

        Helmikuussa ensrirekisteröidyistä henkilöautoista 55 % oli ladattavia

        Täyssähköautoja 1.563
        Ladattavia hybridejä 1.035
        Yhteensä 2.598

        Kaikkiaan rekisteröitiin 4.784 josta 2.598 on 55 %.

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄPÄ VÄÄRISTELE ASIOITA JA OTA VAIN OSAA TÄSTÄ TEKSTISTÄ!

        Helmikuussa ensrirekisteröidyistä henkilöautoista 55 % oli ladattavia

        Täyssähköautoja 1.563
        Ladattavia hybridejä 1.035
        Yhteensä 2.598

        Kaikkiaan rekisteröitiin 4.784 josta 2.598 on 55 %.

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

        Oliko Toyotan ylivoimainen etumatka taas niin kova paikka että pitää jo yrittää vaihtaa aihetta jonnekin käyttövoimatilastoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätllaistakin se itku ja tuska juurikin voi tarkoittaa. Haittaakse?

        Ihan oikeasti Yaris on vain lelu kauppareissuille ja vielä lelunnäköinen.


    • Anonyymi

      Mersuilla ja Bemareilla pitkä tilausaika, siitä johtuu tilastot.

      • Anonyymi

        Tuskin hetkauttaisi Toyotan etumatkan pituutta ja sijoitusta?


      • Anonyymi

        Noilla autoilla, joilla ei edes ole toimitusaikaa, ei ole vaikutusta tilastoihih,


    • Anonyymi

      Rupumerkit jäivät kyykkimään kauas taakse.

    • Anonyymi

      Miksei niitä Yariksia ja Yaris Crosseja näe moottoriteillä aamuin illoin?

      • Anonyymi

        Eläkeläiset lähtevät kylälle vasta kun nuoremmat ovat menneet töihin.


      • Anonyymi

        Pitsalähetit pyörivät vain taajamissa.


      • Anonyymi

        Käynti optikolla saattaisi auttaa?


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan on niin kuten aina, eli VW konserni jyrää kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Helmikuussakin etu Toyotaan kasvoi 427 autoa ja tammikuussa eroa oli reilut 550, eli aletaan olla jo 1000 autossa ja alku vuosi on aina Toyotan parasta aikaa.

      • Anonyymi

        Totta mooses, Vw on konserninakin isossa kuvassa jo melkein kaksi miljoonaa vikavagenia taapertamassa takamatkalla? Trafi, tuo totuuden torvi kertoo meille täyspäisille aina tarkan tilanteen!


    • Anonyymi

      Voi voi tuota trafia kun julistaa tollasii!

      • Anonyymi

        Yksi siellä näkyy olevan ylitse muiden! Merkki ei tosin yllätä ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi siellä näkyy olevan ylitse muiden! Merkki ei tosin yllätä ketään.

        Siitä onnittelut Toyotalle.
        VW Konserni on kuitenkin ylivoimainen Suomessa ja Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä onnittelut Toyotalle.
        VW Konserni on kuitenkin ylivoimainen Suomessa ja Euroopassa.

        Vw- konserni ei ole mikään auto. Siitähän aloituksessa oli kyse. Suurimmassa otannassa, eli maailmanlaajuisesti on konserninakin melkein kaksi moljoonaa vikavagenia jälkijunassa takamatkalla. Kun Toyota on yksi ylitse muiden niin sehän kielii vaan parhaasta hinta-laatusuhteesta ja onnistuneesta valinnasta. Brändiarvokin aivan huippua! Kyllä on Toyotan omistajalla nyt hymy herkässä ! Hyvinhän tuo menee mutta menköön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw- konserni ei ole mikään auto. Siitähän aloituksessa oli kyse. Suurimmassa otannassa, eli maailmanlaajuisesti on konserninakin melkein kaksi moljoonaa vikavagenia jälkijunassa takamatkalla. Kun Toyota on yksi ylitse muiden niin sehän kielii vaan parhaasta hinta-laatusuhteesta ja onnistuneesta valinnasta. Brändiarvokin aivan huippua! Kyllä on Toyotan omistajalla nyt hymy herkässä ! Hyvinhän tuo menee mutta menköön!

        VW konserni tekee autojaan usean merkin alla ja siksi hajautettu tekee hyvää myyntiä Suomessa verrattuna muihin konserneihin.
        En ymmärrä tekeekö joku brändiarvo Toyotasta yhtään parempaa mitä se on, ei se ainakaan näy autojen ominaisuuksissa tai testi ja vertailu tuloksissa. Toyota on Suomessa pahasti ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW konserni tekee autojaan usean merkin alla ja siksi hajautettu tekee hyvää myyntiä Suomessa verrattuna muihin konserneihin.
        En ymmärrä tekeekö joku brändiarvo Toyotasta yhtään parempaa mitä se on, ei se ainakaan näy autojen ominaisuuksissa tai testi ja vertailu tuloksissa. Toyota on Suomessa pahasti ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden.

        Ei se laatuun nähden ole ylihintainen ja ominaiuuksissa kyse on enempi painotuksesta.

        Jos myynti käy, on hinta sopiva.

        Mikähän se parempi vaihtoehto olisi, eli minkä uuden auton sinä ostit 3 vuoden sisään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw- konserni ei ole mikään auto. Siitähän aloituksessa oli kyse. Suurimmassa otannassa, eli maailmanlaajuisesti on konserninakin melkein kaksi moljoonaa vikavagenia jälkijunassa takamatkalla. Kun Toyota on yksi ylitse muiden niin sehän kielii vaan parhaasta hinta-laatusuhteesta ja onnistuneesta valinnasta. Brändiarvokin aivan huippua! Kyllä on Toyotan omistajalla nyt hymy herkässä ! Hyvinhän tuo menee mutta menköön!

        Onko tuleva Toyota Urban Cruiser mikään Toyota. Eikös se ole Suzuki. Entäs Toyota Bz4x? Entä Toyota Aygo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuleva Toyota Urban Cruiser mikään Toyota. Eikös se ole Suzuki. Entäs Toyota Bz4x? Entä Toyota Aygo?

        Vw- konserni ei ole mikään auto eikä malli joiden ensirekisteröintejä Trafi tilastoi kuukausittain. Pelkkää röllin höpötystä kun totuus ottaa koville. Globaaleja konserneja verrataan tietenkin maailmanlaajuisesti eikä missään yhdessä autoilun kehitysmaassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW konserni tekee autojaan usean merkin alla ja siksi hajautettu tekee hyvää myyntiä Suomessa verrattuna muihin konserneihin.
        En ymmärrä tekeekö joku brändiarvo Toyotasta yhtään parempaa mitä se on, ei se ainakaan näy autojen ominaisuuksissa tai testi ja vertailu tuloksissa. Toyota on Suomessa pahasti ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden.

        Brändiarvo syntyy arvostuksesta, etkö tiennyt?halusit tai et!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brändiarvo syntyy arvostuksesta, etkö tiennyt?halusit tai et!

        Tarkennettuna brändin arvo muodostuu nimen tai logon tunnettuudesta, asiakkaiden merkkiuskollisuudesta, brändin mukanaan tuomasta laadun tunteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennettuna brändin arvo muodostuu nimen tai logon tunnettuudesta, asiakkaiden merkkiuskollisuudesta, brändin mukanaan tuomasta laadun tunteesta.

        Tarkennettuna, merkkiuskollisuus syntyy laadusta ja luotettavuudesta josta se tunnettuus ja maine syntyy. Lienee Toyotalla aika huippua kun se brändiarvo on niin tapissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brändiarvo syntyy arvostuksesta, etkö tiennyt?halusit tai et!

        Brändiarvo tulee mielikuvista, etkö tiennyt? Halusit tai et!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw- konserni ei ole mikään auto eikä malli joiden ensirekisteröintejä Trafi tilastoi kuukausittain. Pelkkää röllin höpötystä kun totuus ottaa koville. Globaaleja konserneja verrataan tietenkin maailmanlaajuisesti eikä missään yhdessä autoilun kehitysmaassa?

        VW konserni tekee autoja monella merkillä ja mallilla, Toyota tekee autoja monella merkillä ja monella mallilla, eli ihan sama tilanne molemmilla konserneilla. Toyota ei tuo Suomeen yhtä montaa merkkiä kuin VW ja se on konsernin valinta ja näyttää, että VW:n taktiikka ja laadukkaat monipuoliset valikoimat ovat menestyksen tae.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se laatuun nähden ole ylihintainen ja ominaiuuksissa kyse on enempi painotuksesta.

        Jos myynti käy, on hinta sopiva.

        Mikähän se parempi vaihtoehto olisi, eli minkä uuden auton sinä ostit 3 vuoden sisään?

        Kyllä Toyota on laatuunsa nähden kovin ylihintainen. Autoissa ei ole ruosteenestokäsittelyjä, äänieristys on luokaton, ajo-ominaisuudet kehnot, mukavuus heikkoa, melu kovaa, ruostuu pahiten, eikä pärjää kilpailijoilleen testeissä ja vertailuissa.
        Huolto-ohjelmat luokassaan kalleinta ja useita ongelmia, mm. 12 voltin lataus ongelmat ja lämmönvaihtimien puhkeamiset jne....


    • Anonyymi

      Muistakee aagee laakeen tuotteita talliin. Vain ja ainoastaan. Kiitos. Taru

      • Anonyymi

        Ostakaa AG:n autoja ja Autokorjaamot kiittää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostakaa AG:n autoja ja Autokorjaamot kiittää!!

        Kyllä nyt pääsi käymän niin että kaksi oli ilman kolmatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostakaa AG:n autoja ja Autokorjaamot kiittää!!

        Eikö Toyotan omapoika enää muuhun pysty? Tuollaiset itkupotkuraivarit ovat ttaas se viimeinen oljenkorsi ennen selkärangan katkeamista ja sen jälkeen menee yöunet ja alkaa ikuinen vuosikymmeniä vanhojen spämmien virta ja paniikinomainen peittely.


    • Anonyymi

      Yarisko se on nyt Toyotan myydyin auto?
      No Yaris ja Yaris Cross sentää lasketaan eri autoiksi.
      Corolla ja Corolla Cross lasketaan yhteen?
      Mikäs homma se on?
      Alle sata Corollaa rekisteröitiin helmikuussa.
      Aika vähän tai todella vähän. Corolla ale alkaa kohta?

    • Anonyymi

      Harmitaa toella toi tohjon etu matka !

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojomiehiä kai harmittaa Tojon takamatka.
        Siksi ne alkoi jo kopioida teslaa.

        Toyota purki Teslan osiin ja vaikuttui: ”Todellinen taideteos”
        Japanilaisvalmistaja aikoo ottaa kilpailijoistaan opiksi, kun se kehittää seuraavan sukupolven sähköautojaan.

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f84dffdb-3666-4b12-a12d-e36defa1eab7

        Ihmisen täytyy olla todella sekaisin kirjoittaakseen tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen täytyy olla todella sekaisin kirjoittaakseen tuollaista.

        Lehtijuttuahan tuossa vaan avattiin ja kerrattiin, eikö olekin Terolle tuskan paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojomiehiä kai harmittaa Tojon takamatka.
        Siksi ne alkoi jo kopioida teslaa.

        Toyota purki Teslan osiin ja vaikuttui: ”Todellinen taideteos”
        Japanilaisvalmistaja aikoo ottaa kilpailijoistaan opiksi, kun se kehittää seuraavan sukupolven sähköautojaan.

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f84dffdb-3666-4b12-a12d-e36defa1eab7

        Jos ja kun Toyota on ylivoimainen ykkönen meillä ja maailmalla niin kova paikkahan tuo on itäauto-Iivanoille kun ei skodan purkaminen kiinnostanut.


      • Anonyymi

        Ei nyt pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Vetyinfra vasta on tuloillaan. Hienoa että kekitys kehittyy. Maailman ylivoimainen ykkönen antanee mahdollisuuden kaikille energiavaihtoehdoille. Hieno asia tuo valinnan vapaus! Olen lukenut että monet ovat jo luopumassa patteriautoistaan kun ei sopinut Suomen talveen. Enemmänkin sellainen kesäauto taajama-ajoon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Vetyinfra vasta on tuloillaan. Hienoa että kekitys kehittyy. Maailman ylivoimainen ykkönen antanee mahdollisuuden kaikille energiavaihtoehdoille. Hieno asia tuo valinnan vapaus! Olen lukenut että monet ovat jo luopumassa patteriautoistaan kun ei sopinut Suomen talveen. Enemmänkin sellainen kesäauto taajama-ajoon .

        Kaikkien akkujen elinikä on mikä on ja voi vaan kuvitella ja kauhistella sen ajoakun vaihdon hintaa. Käytetyn patteriauton osto ei kyllä houkuttele .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien akkujen elinikä on mikä on ja voi vaan kuvitella ja kauhistella sen ajoakun vaihdon hintaa. Käytetyn patteriauton osto ei kyllä houkuttele .

        Näinhän se on, että autojen "kehitys" on nyt murros vaiheessa, eli autoteollisuus hakee nyt sitä parasta vaihtoehtoa fossiilipolttoaineelle. Kaikkea varmasti kokeillaan, ennenkuin löytyy se paras vaihtoehto! Nyt näyttäisi siltä, että täyssähkö taitaa olla se paras vaihtoehto, kunhan akkut kehittyy kevyimmiksi ja luotettavimmiksi ja sitäkautta halvemmiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on, että autojen "kehitys" on nyt murros vaiheessa, eli autoteollisuus hakee nyt sitä parasta vaihtoehtoa fossiilipolttoaineelle. Kaikkea varmasti kokeillaan, ennenkuin löytyy se paras vaihtoehto! Nyt näyttäisi siltä, että täyssähkö taitaa olla se paras vaihtoehto, kunhan akkut kehittyy kevyimmiksi ja luotettavimmiksi ja sitäkautta halvemmiksi.

        Sitä kehitystä odotellessa täyshybridi tuntuu oikein hyvältä valinnalta.


    • Anonyymi

      Missähän on vika, ettei suomipojan suosikit eli Yaris ja Yaris Cross kelpaa ruotsalaisille?

      • Anonyymi

        Ruotsalainen ei kehtaa ajella Yariksen kokoisella kopperolla.


    • Anonyymi

      Suomi onkin kummajainen Euroopan maitten joukossa. Idän kansoihin kuulumme.

    • Anonyymi

      VW konserni jyrää Suomessa ja Euroopassa aina vaan, vaikka talous ja uhat on niskassa ja kauppa kovin hiljaista.
      Meillä VW on kahden kuukauden aikana repäissyt liki 1000 auton eron, vaikka alkuvuosi on ollut perinteisesti Toyotan vahvaa aikaa.

      • Anonyymi

        Tuo auton ostaminen , kun ei ole mikään joukkuelaji eikä osteta mitään useita merkkejä eikä konserneja niin Toyotasta on tullut se ylivoimainen ykkönen joka kelpaa muuallakin kuin Euroopassa. Globaalisti konsernien myyntiä vertailtaessa Toyotaa group'in autoja ostetaan ylivoimaisesti eniten maailmassa. Miljoonia autoja enemmän kuin mitään muuta! Pelkästään Suomessa joku konsernien vertailu on aika syvältä kun ei läheskään kaikki konsernien merkit ja mallit ole suomessa myynnissä niinkuin koko maailmassa. Erityinen kummajainen ja historian jäänne Suomessa on vielä tuo itäautomerkki Skoda, itäblokin ja varsovanliiton ajoilta kun sosialismin suurilla saavutuksilla vasurikansa kulki vappumarssille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo auton ostaminen , kun ei ole mikään joukkuelaji eikä osteta mitään useita merkkejä eikä konserneja niin Toyotasta on tullut se ylivoimainen ykkönen joka kelpaa muuallakin kuin Euroopassa. Globaalisti konsernien myyntiä vertailtaessa Toyotaa group'in autoja ostetaan ylivoimaisesti eniten maailmassa. Miljoonia autoja enemmän kuin mitään muuta! Pelkästään Suomessa joku konsernien vertailu on aika syvältä kun ei läheskään kaikki konsernien merkit ja mallit ole suomessa myynnissä niinkuin koko maailmassa. Erityinen kummajainen ja historian jäänne Suomessa on vielä tuo itäautomerkki Skoda, itäblokin ja varsovanliiton ajoilta kun sosialismin suurilla saavutuksilla vasurikansa kulki vappumarssille.

        Kerros mikä naamari on Tojokuskilla päässä vappumertssilla?
        Eihän Tojokuski kehtaa naamaansa näyttää julkisilla paikoilla.
        Huomioitavaa on Corollan myynnin romahtaminen.
        Alle 100 autoa kuukaudessa. Montas autoa se on per liike Suomessa?
        Pari autoa per liike on kova suoritus toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerros mikä naamari on Tojokuskilla päässä vappumertssilla?
        Eihän Tojokuski kehtaa naamaansa näyttää julkisilla paikoilla.
        Huomioitavaa on Corollan myynnin romahtaminen.
        Alle 100 autoa kuukaudessa. Montas autoa se on per liike Suomessa?
        Pari autoa per liike on kova suoritus toki.

        Voihan sitä hädissään keksiä omasta päästään mitä vertailuja ikinä voi tulla pieneen mieleen kun Toyotan ylivoimainen etumatka panikoituttaa! Ketä muita voisi kiinnostaa jonkun automallin myynti per like, muuta kuin jotain panikoivaa automyyjää jolla kaikki oljenkorret on jo käytetty?


    • Anonyymi

      Itä on itä ja länsi on länsi eivätkä ne koskaan kohtaa. Tiedoksi aasialaisten ihailijoille.

    • Anonyymi

      Škoda teki autoja kun japsit kulkivat vielä aaseilla.Jenkit panivat japsien autoteollisuuden alkuun.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Toyota ja Honda panivat jenkkien autoteollusuuden polvilleen ja konkurssin partaalle. Skodan historia, no-jaa, -kommunismia , konkurssi ja kaatuminen törkeästä huijauksesta tuomitun konsernin syliin! Siinä kai ne tärkeimmät! Japanilaisilla oli huipputekniikka ja huippuoptiikka hallussa kun zekkoslovakiassa väännettiin raudasta sosialismin suuria saavutuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ja Honda panivat jenkkien autoteollusuuden polvilleen ja konkurssin partaalle. Skodan historia, no-jaa, -kommunismia , konkurssi ja kaatuminen törkeästä huijauksesta tuomitun konsernin syliin! Siinä kai ne tärkeimmät! Japanilaisilla oli huipputekniikka ja huippuoptiikka hallussa kun zekkoslovakiassa väännettiin raudasta sosialismin suuria saavutuksia!

        Voi kun olet kovin väärässä ja tietämätön asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee ennätyksiä viimeisin ennätys on eniten vaihdettuja moottoreita uusiin autoihin vuodessa. Urakka on melkoinen kun vaihdetaan yli 100000 moottoria uusiin Toyota autoihin.
        https://www.torquenews.com/1084/toyota-has-500m-monumental-task-replacing-nearly-100000-tundra-engines-dealer-says-we-have-4

        Tällaista se vastuunkanto voi tastuunsa tuntevalla tarkoittaa kaukana rapakon takanakin. Kuluttaja kiittää! Joillakin vastuunkanto tarkoittaa "asiakasvirhettä"! Kuka haluaa?


      • Anonyymi

        Shkooda, oikein suhuässällä slaavilaiseen itäautotapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaista se vastuunkanto voi tastuunsa tuntevalla tarkoittaa kaukana rapakon takanakin. Kuluttaja kiittää! Joillakin vastuunkanto tarkoittaa "asiakasvirhettä"! Kuka haluaa?

        Yhdellä törkeästä huijauksesta kärähtäneellä nimeä mainitsemattomalla kansanautokonsernilla vastuuntuntokin lienee jo ulkoistettu, vai oletteko koskaan kuullut millään muulla valmistajalla sellaista termiä ja väittämää kuin että suunnitteluvirheestä olisi tullut "käyttäjävirhe"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shkooda, oikein suhuässällä slaavilaiseen itäautotapaan.

        Miten sinun kaukoitämainen tojosi kirjoitetaan japaniksi?


    • Anonyymi

      Toyota on automaailman silakka, ei juhlapöytään.

    • Anonyymi

      Kovasti Terolla on työtä kun yrittää kääntää ja peittää faktaa, että VW:n autoja myydään meillä aina enemmän.

      • Anonyymi

        Kerro toki mitä niistä pikkusinttimerkeistä myydään enemmän? Kai niitä myytäisiin mutta jos ei ole ostajia? Ei ainakaan Trafin ensirekisteröintiluettelosta löytynyt? Eikö se kakkossijakin ole ihan hieno niin kauan kunnes ruotsalaissukuinen kiinalainen pyyhkäisee ohi?


    • Anonyymi

      Rupumerkkien (ink. VW) omistajilla kamala hätä Toyotan huimasta etumatkasta.

    • Anonyymi

      Sosialistit köröttelevät toitsulla hautausmaalle ja Elannon kauppoihin ostamaan lauantaimakkaraa.
      - sdp -
      hävettää

      • Anonyymi

        Peruskoulun käynyt, jos edes sitäkään, perussuomalainen luulee olevansa ravintoketjun huipulla. Autoilu ja nikotiini tekevät paremmistakin aihioista täysiä idiootteja.


      • Anonyymi

        Mutta persu pettää aina.


      • Anonyymi

        Ehkä oikeampi on, että vätykset ajavat Toyotalla puoluekannasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä oikeampi on, että vätykset ajavat Toyotalla puoluekannasta riippumatta.

        Tällaistakin öyhötystä ja maalittamista kateus voi aiheuttaa kun oljenkorret ovat jo loppuneet eikä Trafi ja Toyota anna armoa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      163
      4153
    2. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2473
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      918
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

      Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe