Vetyautojen määrät eri maissa prosentteina?

Anonyymi

Mistä löydän vetyautojen tilastot per maa? Aluksi vuosi 2020 ja myöhemmin 2021 kun vuosi vaihtuu.

35

2346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikissa maissa 0,00%.

      • Anonyymi

        Käytännössä nolla edelleen.


    • Anonyymi

      Niin vähän luulen, että se on todellakin 0,0001% luokkaa useammassa maassa. Nyt vain jotain virallista vahvistusta siihen kaipaisin per maa. Ilmankos vetynarsisti ei suostu siitä puhumaan vaikka aina jaksaa pilkata sähköautojen suomen 0,58% ja jenkkien 2,5% (nyt jo hieman suurempia?) vaikka "omat prossat" on olemattomat. :o) Ja haluaa uskotella suurelle yleisöllä valheellisesti ettei sähköautot kiinnosta johtaen prosenttiluvulla harhaan vaikka monessa maassa sähköautojen myyntitilastot vain kasvavat. Haluaa sivuuttaa seikan että minkä tahansa käyttövoiman suosion kasvaminen vie monta vuotta aikaa kun melko pieni osa kansasta pystyy/haluaa ostaa aivan uuden kalliin auton.

    • Anonyymi

      "Suomessa oli syyskuun 2021 lopussa liikennekäytössä 2 821 851 henkilöautoa, jotka jakautuivat käyttövoimittain seuraavasti:

      Bensiini 1 938 436 kpl (68,7 %)
      Diesel 776 342 kpl (27,5 %)
      Sähkö 18 088 kpl (0,5 %)
      Kaasu 13 986 kpl (0,5 %)
      Ladattavat hybridit 70 443 kpl (2,5 %)
      Korkeaseosetanoli eli flexfuel 4 525 kpl (0,2 %)
      Muu 90 kpl (0,0 %)"

      ***** Vety 1 kpl (0,0 %) *****

      https://liikennefakta.fi/fi/ymparisto/henkiloautot/henkiloautokanta

    • Anonyymi

      " 20.06.2019"

      Polttokennoautoja kuvataan usein vaihtoehtona akkusähköautoille, mutta Saksassa ei ole juurikaan kysyntää, kirjoittaa Lukas Bay Handelsblattissa. Saksassa on rekisteröity VAIN 386 vetypolttokennoajoneuvoa eli 0,0006 prosenttia kaikista 64,8 miljoonasta, Bay kirjoittaa. Syynä vähäiseen kysyntään on LIIAN VÄHÄN tankkausasemia ja KORKEA HINTA. "Puhdas vetypolttokennoauto on edelleen yksityisasiakkaiden ulottumattomissa", sanoi autoteollisuuden asiantuntija Ferdinand Dudenhöffer. Polttokennoautot nähdään myös tehottomina, sillä vedyn tuottamiseen tarvitaan sähköä, joka sitten muutetaan takaisin sähköksi autossa.

      Saksa EI OLE ONNISTUNUT VÄHENTÄMÄÄN liikenteen PÄÄSTÖJÄ ollenkaan, mutta sen oletetaan leikkaavan liikenteen päästöjään 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä vuoden 1990 tasosta. Maan on luotava vaihtoehtoisia ajomuotoja henkilöautoille vähentääkseen merkittävästi tieliikenteen päästöjä. Saksalaiset autonvalmistajat ovat pääosin päättäneet strategioista, jotka suosivat akkukäyttöisiä sähköautoja. "

      https://www.cleanenergywire.org/news/little-demand-fuel-cell-cars-germany

      Eli 2019 prosentti oli 0,0006 ja 386 kappaletta vetyautoja. SURKEA TULOS jos jo silloin oli jo useita kymmeniä vetytankkausasemia maassa. Nykyään kuulemma noin 100 vetytankkausasemaa. Ja vaikka vetyautoja olisi jopa tuplat vuonna 2022, niin käytännössä 0,0 prosenttia on Saksan prosenttiluku.

      • Anonyymi

        > Eli 2019 prosentti oli 0,0006 ja 386 kappaletta vetyautoja.

        Minä onnistuin löytämään jonkin tilaston, jonka mukaan vetypommiautoja oli tuo n. 400 vuoden 2019 alussa, mutta vuoden aikana myytiin 600 autoa, joten vuoden lopussa niitä oli jol liki 1000.

        Tankkausasemiakin taitaa olla jo se 100.

        Mutta.... vuoden 2019 keväällä julistettiin, että Saksaan rakennetaan 2020 loppuun mennessä 120 tankkausasemaa ja 2022 loppuun mennessä vetypommiautojan olisi jo 60 000. Komea luku, mutta reilun 60 miljoonan auton maassa vain 0,1 % autokannasta.

        Suuret oli puheet, mutta todellisuus toinen. Asemien rakentaminenn laahaa jäljessä. 2020 lopussa niitä oli vain 90 ja autojen myyntiä ei ole edes kehdattu tilastoida. Myyntimäärät ja autokanta niin surkean pieniä (prosentin sadasosia) etteivät näy lainkaan normaaleissa tilastoissa.

        Taidetaan olla melko kaukana tavoitteista. 60 000 auton määrän saavuttaminen kun olisi edellyttänyt lukemia tyyliin 5000 autoa 2019, 15 000 autoa 2020 jne.

        Koko maailmassa ei myyty 15 000 vetypommiautoa vuonna 2021. Ei lähellekään.

        Onneksi saksalaisten ei itse tarvi tappioita kärsiä. Tarpeettomat asemat on rakennettu 450 miljoonan euron EU hankkeen rahoituksella.


      • Anonyymi

        "Saksa EI OLE ONNISTUNUT VÄHENTÄMÄÄN liikenteen PÄÄSTÖJÄ ollenkaan, mutta sen oletetaan leikkaavan liikenteen päästöjään 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä vuoden 1990 tasosta."

        Vety on huijaus, jolla päästöjä yritetään vähentää paperilla. Vety on luokiteltu päästöttömäksi polttoaineeksi, vaikka sen valmistaminen voi Saksan, USA:n tai Japanin kaltaisessa maassa aiheuttaa hirmuiset CO2 päästöt. Mutta ne ei ole liikenteen päästöjä, vaan sähköntuotannon päästöjä. Joten ongelma ratkaistu lakaisemalla roskat maton alle!

        Saksan sähköntuotannon ominaispäästö oli vähän aikaa sitten ihan tolkuton 700 g CO2 per kWh. Vuonna 2017 Saksan ja Japanin sähköntuotannon ominaispäästö oli 450-500 g/kWh haarukassa. Tällöin "päästötön" vetypommiauto tuotti todellisuudessa 260 g/km CO2 päästöt. Eikä USA:n sähköntuotanto ole näitä puhtaampaa.

        260 g/km on enemmän kuin bensakäyttöisillä autoilla.

        https://www.greencarreports.com/news/1110239_energy-use-for-hydrogen-fuel-cell-vehicles-higher-than-electrics-even-hybrids-analysis

        Suomessa ei ole tarvetta huijaukseen, koska meillä liikenteen päästöt ovat olleet pienessä laskussa jo 2008 lähtien. Jep, ei silloin mitään patteriautoja ollut eikä niillä vielä tänä päivänäkään ole kokonaispäästöihin vaikutusta pienen osuuden vuoksi. Temppu on tehty biopolttoaineilla, kuten parjatulla etanolin lisäämisellä bensaan. Tietysti päästöt pitäisi kääntää jyrkempään laskuun,,,, mutta sekin onnistuu vain ja ainoastaan vaikuttamalla nykyiseen autokantaan. Turha haihatella mistään vetypommiautoista. Vaikka kuin niihin rahaa haaskattaisiin, vaikutus näkyisi vasta parinkymmenen vuoden päästä. Too little too late.


    • Anonyymi

      Ajatelkaa, Saksa on mielestäni Euroopan mallimaa vetyasemissa mitattuna, mutta SILTI noin surkea on vetyautokanta. Ei hyvää tiedä kun suomeenkin viimeinkin muutama vetytankkausasema saadaan kun poliitikkoja painostetaan kohti vetytaloutta myös liikenteen osalta. Ja hintalappu saattaa olla vetytankkausasemille jopa 9 MILJARDIA eli hävittäjäkauppojen hintaluokkaa.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Promillekin on turhan suuri ilmaisemaan vetyautojen suhdetta muuhun autokantaan!

    • Anonyymi

      Japani vetyautoilun mallimaa

      "As of March 31, 2021, approximately 61.92 million passenger cars were on Japan's streets," eli 61 920 000 henkilöautoja Japanissa.

      "Numbers as of July 31, 2021 Total
      FCEVs—Fuel cell cars sold and leased in Japan 6311" eli 6311 vetyautoa Japanissa.

      Eli noista numeroista suurinpiirtein saadaan Japanin henkilöautojen luvut vuonna 2021 ja kun näpyttelee laskimeen.... todella pieni luku, jonka voi pyöristää 0,0%

      https://www.statista.com/statistics/911570/japan-passenger-cars-in-use-numbers/

      Linkin alaosassa myös Japanin vetyautojen määrä: https://cafcp.org/by_the_numbers

      Ajatelkaa, vielä Japani missä on noin 160 vetytankkausasemaa ja hallitus ajaa kovasti vetyautoilua eteenpäin... ihmisiä ei kiinnosta. Luulisi että olisi kansallismielisyyttä että ostettaisiin suosittu kotimainen Mirai vetyauto kun on melko kattava vetyverkostokin.... mutta ei. Valtava määrä rahaa hukattu vetyinfraan joka ei kannata kokonaisuutena? Johtuu varmaan tästä syystä huono suosio?

      https://www-cbsnews-com.translate.goog/news/japan-hydrogen-renewable-energy/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi

    • Anonyymi

      23 680 000 autoa Etelä-Koreassa vuonna 2019.

      https://www.statista.com/statistics/1095105/south-korea-number-of-vehicles-registered/

      " In 2019, a total of around five thousand hydrogen vehicles were registered in South Korea". Vaikeaa löytää tarkkaa lukua, joten käytetään lukua 5000.

      https://www.statista.com/statistics/1098561/south-korea-number-of-registered-hydrogen-vehicles/

      Ja jälleen kun laittaa laskimeen, niin tulos on pyöristettynä 0,0% älyttömän pienen luvun takia.

      Etelä-Koreassa 2020 lopussa 60 vetytankkausasemaa, joten sielläkin melko hyvä vetyinfra tankkausasemissa mitattuna, mutta SILTI surkeasti ihmiset kannattaa vetyautoja. Ajatelkaa, heidän kansallisylpeytensä Hyundai autotehdas eikä kansa halua tukea ostamalla kotimaisia vetyautoja. Jälleen äänestetty ostamalla jokin toinen käyttövoima ettei vetyauto ole vain hyvä tuote.

      https://fuelcellsworks.com/news/record-number-of-newly-opened-hydrogen-refuelling-stations-in-2020/

    • Anonyymi

      Usan pelkästään Kalifornian osavaltio, jossa käytännössä voi vain vetyautoilla:

      Vaikea löytää Kalifornian autojen määrän kokonaislukua vuodelle 2021 (edes alkuvuodesta), joten joudun käyttämään vuoden 2019 lukua minkä löysin. Yleensä vain autojen määrät kasvavat vuosi vuodelta joten pienempi kokonaismäärällinen luku on tässä tapauksessa vetyautojen hyväksi. Joku voi sitten korjata luvut myöhemmin kohdalleen vaikka kovin paljon se ei tulosta muuta prosentteina.

      Autojen määrä yhteensä: 14 894 912 (2019)

      Vetyautojen määrä: 12 187 (2021)

      Olisin veikannut edes jotain järkevää lukua tällä kertaa (edes 0,1%), mutta pyöristettynä tulos 0,0%.

      https://www.statista.com/statistics/196010/total-number-of-registered-automobiles-in-the-us-by-state/

      https://cafcp.org/by_the_numbers

      P.S. Kaliforniassa on ladattavia autoja (täyssähköautot ja plugarit) 425 000 ja 73 000 latauspistettä. Samalla myös kyseenalaistetaan kuka niitä (tulevia uusia) vetyasemia käyttää joita myös tuetaan verorahoin.

      ttps://fuelcellsworks-com.translate.goog/news/california-is-getting-new-fueling-stations-for-hydrogen-cars-but-who-will-use-them/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi

    • Anonyymi

      Ruotsi 2020:

      Autoja yhteensä: 4 944 067 kpl

      Tilastosta ei löytynyt kohtaa "vetyautot" (vätgas) vaan "muut" (övriga), joten käytetään nyt sitä lukua olettaen että lähes kaikki on vetyautoja. 262 kpl.

      https://www.trafa.se/en/road-traffic/vehicle-statistics/

      Ja laskimeen.... vetyautojen määrä Ruotsissa pyöristettynä 0,0%. Ruotsissa on 4 vetytankkausasemaa ja monta vuotta sielläkin yritetty vetyautoilua edistää.

    • Anonyymi

      Norja 2020:

      Henkilöautoja yhteensä 2 823 543 kpl.

      https://www.statista.com/statistics/828602/number-of-registered-vehicles-in-norway-by-type/

      Jälleen ei löydy (alemmasta taulukosta) erikseen taulukosta "vety" mainintaa vaan vain kohta "muut" (other fuel), joten oletetaan että lähes kaikki on vetyautoja ja niitä on yhteensä 419 kpl.

      https://www.ssb.no/en/transport-og-reiseliv/landtransport/statistikk/bilparken

      Laskimeen.... tulos pyöristettynä 0,0%. Norjassa on 4 vetytankkausasemaa ja myös yritetty edistää vetyautoilua monta vuotta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Suunnitelma on vielä varhaisessa vaiheessa.

      Gasgrid Finlandin toimitusjohtaja Olli Sipilä kertoo, että yhtiöt alkavat seuraavaksi selvittää tarkemmin puhtaan vedyn kysynnän ja tarjonnan näkymiä, putkiston teknistä toteutusta ja luvitusta. Tämä kestää arviolta vuoden, puolitoista.

      ”Sen jälkeen, JOS kaikki näyttää hyvältä, alkaa TARKEMPI suunnitteluvaihe ENNEN investointipäätöstä. Investointipäätös voi tulla vuosikymmenen puolivälin kohdalla.”

      Joten taitaa todellisuudessa 4-5 vuotta mennä ennenkuin edes osa suunnitelmasta toimii kaupallisesti JOS kaikki menee nappiin. Rahoituksen löytäminen voi olla myös suuri haaste. Ei niiden tuulimyllyjenkään pystytys halpaa lystiä ole jotta sitä aitoa VIHREÄÄ sähköä riittäisi vedylle kun vielä tuulivoiman vastustajiakin löytyy.

    • Anonyymi

      "Saksassa on rekisteröity VAIN 386 vetypolttokennoajoneuvoa eli 0,0006 prosenttia kaikista 64,8 miljoonasta, Bay kirjoittaa. Syynä vähäiseen kysyntään on LIIAN VÄHÄN tankkausasemia ja KORKEA HINTA. "

      Siinäpä se alkutaipaleen muna-kana-syndrooma.

      Mikäli vetyautojen hinta saadaan luvatusti polttareiden tasolle, sekä vedyn hinta kulutusystävälliselle tasolle (arvioitu muistaakseni noin viiden vuodne haitarissa), niin eiköhän vetyautokin saa kiinnostusta Saksasa. Ongelma tietystikin muodostuu niille, jotka ajavat myös toisissa maissa ja jos siellä ei vetyä ole tajolla.

      Mikäli vety alkaa jossakin vaiheessa vetämään esim. Sakuissa , niin olettaisin sen alkavan ammattiajosta, pakut ja raskas liikenne.

    • Anonyymi

      Suomessa on 1% vetyautoja, ei kun 1kpl niinhän se onkin.

    • Anonyymi

      Suomessa ainoastaan yksi vetyauto. Sille ei rakenneta tankkausasemaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Surkeita ovat vetyautojen prossat edelleen. Selvä floppauksen merkki.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Englanti:

      32 700 000kpl autoa (2020)

      https://www.statista.com/statistics/299972/average-age-of-cars-on-the-road-in-the-united-kingdom/

      Vetyautoja noin 300kpl (1/2022)

      https://fuelcellsworks.com/news/hydrogen-vehicles-to-evolve-in-the-future-as-investment-continues-into-uk-transport/

      15 vetytankkausasemaa (2021)

      https://www.statista.com/statistics/1292494/largest-hydrogen-fuel-stations-uk/

      Englannin vetyautokanta pyöreästi 0,0% vaikka kovasti myös sielläkin laitetaan vetyinfraan veronmaksajien rahaa.

    • Anonyymi

      Yleisesti vetyhenkilöautojen määrät maailmassa noin 56 000 kpl (helmikuu 2023). Tämä on surkea tulos lähes 20 vuoden aikana jakautuen monen valtion kesken. Kertoo vain siitä ettei vetyautoilu kiinnosta tavallisia ihmisiä, koska vuosien varrella vetyautokanta maailmanlaajuisesti on melko surkea verrattuna muihin marginaalisiin käyttövoimiin.

      https://gmauthority.com/blog/2023/02/56000-hydrogen-powered-vehicles-on-the-road-so-far/

      • Anonyymi

        Täyssähköautoja on tällä hetkellä n. 20 miljoonaa. Eli n. 350 kertainen määrä.

        Pari vuotta sitten suhdeluku oli muistaakseni alle 300.

        Eli täyssähköautot yleistyvät paljon nopeammin kuin vetyautot ja kaula vain kasvaa.


    • Anonyymi

      Itekään en tule mitään vetypommia edes harkitsemaan, vaan seuraavaksi nykyisen hybridin (PHEV) jälkeen tulee täyssähkö.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vety sakkaa.


    • Anonyymi

      Vaikka tämäkin ketju on jo kohta 2 vuotta vanha, moneen keskusteluun linkattu että vetyautojen määrä pyöreästi 0,0% autokannassa monessa maassa.... niin silti jaksetaan hypettää eri ketjuissa massaspämmäten että vetyauto on voittaja. Täytyy viha olla sähköautoja kohtaa syvää kun ei suostuta uskomaan ettei ihmiset halua ostaa vetyautoja vaikka tilastot kertovat vetyautojen määrän ja myynnin olevan olematonta monessa maassa. Jopa teknisesti kehittynyt Japani on epäonnistunut vetytaloudessa ja vetyautoilussa vaikka hallitus on kumpaakin tukenut. Japanissa (Toyota Mirai) ja Etelä-Koreassa (Hyundai Nexo) ei edes omat kansalaiset halua ostaa kotimaista vetyautoa, joten kyllä sekin jo jotain kertoo.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17752830/japani-on-epaonnistunut-vetytaloudessa-ja-vetyautoilussa-

    • Anonyymi

      Tanska 2022:

      Vetyautoja 173kpl
      Henkilöautoja 2 787 553.

      Ja vetyautojen määrä pyöreästi 0,0%.

      Lisäksi Everfuel vetäytyy Tanskan vetytankkausasemien ylläpidosta, koska kertoo ettei se yksinkertaisesti ole kaupallisesti kannattavaa. Artikkelin mukaan 9/2023 Tanskassa on enään vain 147 vetyautoa ja VAIN YKSI on myyty tänä vuonna. Vetyautojen suosio on myös Tanskassa laskemaan päin.

      https://www-hydrogeninsight-com.translate.goog/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp&_x_tr_hist=true

    • Anonyymi

      Kiina:

      Huhtikuu 30.päivä 2022 vetyautojen määrä 8198 kappaletta.

      https://fuelcellsworks-com.translate.goog/news/fuel-cell-vehicles-in-operation-in-china-reached-8198-units/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

      Henkilöautoja vuonna 2020 Kiinassa noin 241,66 miljoonaa.

      Ihan turha edes laittaa laskimeen kun tulos pyöreästi 0,0% on vetyautoja autokannasta.

      Ja Kiinan hallitus tähtää että maassa olisi 50 000 vetyajoneuvoa vuonna 2025.... kun ylipäätänsä autoja on yli 241 660 000. :D Samaan aikaan täyssähköautoja ja ladattavia hybridiautoja myydään MILJOONIA PER VUOSI.

      "NEV-ajoneuvojen (New Energy Vehicles: akkusähköajoneuvot (EV), ladattavat hybridit (PHV) ja polttokennoajoneuvot (FCV)) myynti vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla oli 3,747 miljoonaa kappaletta, mikä on 44,1 % enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana. Sähköautoja oli 2,719 miljoonaa kappaletta, PHV-autoja 1,025 miljoonaa kappaletta ja FCV-AUTOJA *** 2 000 ****kappaletta. Kiinan yleisen turvallisuuden ministeriön tilastojen mukaan maassa oli 16,2 miljoonaa NEV:tä kesäkuun 2023 lopussa."

      https://www.marklines.com/en/report/rep2524_202308

      https://fuelcellsworks-com.translate.goog/news/china-plans-for-50000-hydrogen-fuel-cell-vehicles-by-2025/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

    • Anonyymi

      Alankomaat:

      15.4.2023.
      "Henkilöautomarkkinoilla on 341 000 täyssähköautoa, kun Alankomaissa vain 597 vetykäyttöistä ajoneuvoa. "

      https://innovationorigins-com.translate.goog/en/dutch-subsidy-round-for-emission-free-trucks-has-zero-applicants-for-hydrogen/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

      Äkkiseltään löytyi vuodelta 2019 tilastoa, että Alankomaissa noin 9,5 miljoonaa henkilöautoa. Todennäköisesti nykyään vuonna 2023 jo noin 10 miljoonaa. Ei tartte taaskaan laittaa laskimeen kun tulos pyöreästi 0,0%. Muutenkin kun Alankomaissa ajettujen kilometrien keskiarvo vuodessa on vain noin 11000km, niin aika turhaa on vetyautoa hankkia kun autoilu on pääasiassa melko lyhyillä välimatkoilla.

      https://swov.nl/en/fact/safe-passenger-cars-1-how-many-cars-are-there-netherlands-and-how-many-kilometres-do-they

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe