Vetyautojen ostajat kokeneet tulleensa HUIJATUKSI ja nostaneet oikeuskanteen.

Anonyymi-ap

Tässä on monipuolisesti kerrottu miksi vetyauton ostajat ovat todella pettyneitä ja kokeneet tulleensa HUIJATUKSI. Artikkeli kannattaa lukea ajatuksella ja ajan kanssa, jotta sen ydinsanoma aukeaa lukijalle. Muutama lainaus pitkästä artikkelista.

"Asiat eivät ole menneet niin. Kuten varhaiset käyttäjät huomasivat, Mirai ei ollut ihanteellinen tulevaisuus, jonka niin monet halusivat sen olevan. Itse asiassa murenevan infrastruktuurin ja alenemisen vuoksi jotkut omistajat vaativat Toyotaa ostamaan takaisin – ja jopa nostavat oikeuteen kokemuksestaan. Nykyään monet heistä ovat raivoissaan ja kokevat olevansa petetyksi ostaessaan auton, jonka he katsoivat sisältävän valtavasti potentiaalia, mutta eivät koskaan saaneet tarvittavaa tankkausinfrastruktuuria sen tukemiseksi. "

"Tämä ei taida olla uusi valitus omistajilta. Löydät uutisia, jotka kattavat vuosien takaiset puutteen kaikki näkökohdat: tankkauspaikkojen puutteesta offline-asemiin ja jopa polttoainepulaan. Tosiasia on, että infrastruktuuri ei ole parantunut tarpeeksi, ja nyt kaikki omistajista yrityksiin ovat vihdoin kyllästyneet."

"Shell Hydrogen, saman yrityksen osajoukko, joka jakelee öljypolttoainetuotteita perinteisiin kaasuautoihin, vetäytyi vetypelistä aiemmin helmikuussa . Yhtiö mainitsi perustelukseen "vedyn toimitushäiriöt ja muut ulkoiset markkinatekijät". Se on sittemmin sulkenut kolme asemaansa ja luopunut kaikista suunnitelmista rakentaa lisää Yhdysvaltoihin. Sulkemisen jälkeen San Franciscossa ei ollut vetyasemia kaupungin rajoissa ja Sacramentossa vain yksi asema kaikkien vetyajoa käyttävien asukkaiden jaettavaksi.

Seuraavaksi lähin tankkauspaikka? Kuusikymmentäviisi mailin päässä mailia. Tämä tarkoittaa, että kulutat 30–50 % säiliöstä (60–100 dollaria vetyä) sekä työmatka-aikaa vain auton tankkaamiseen.
Toyota Mirai FCEV:n vetysarja

Jason Ingber, asianajaja, joka on auttanut monia omistajia käynnistämään meneillään olevan oikeudenkäynnin Toyotaa vastaan ​​Miraista, kertoi InsideEVsille, että hän uskoo, että jälleenmyyjät esittivät vedyn saatavuuden väärin alusta alkaen.

Myyjät tarkoittaisivat tarkoituksella vedyn olevan helposti saatavilla, hän sanoi. Ostajat – joista monilla ei ollut aavistustakaan, mitä vetykäyttöinen auto on, kun he kävelivät liikkeelle – lähtivät pöydästä avainten kanssa uuteen Miraihin ja odottivat tankaavansa yhtä helposti kuin millä tahansa muulla huoltoasemalla. Mutta se ei yksinkertaisesti ollut niin monen kohdalla.

”Olen rehellinen, en tehnyt asianmukaista tutkimusta enkä todella ymmärtänyt täyttymisen aiheuttamia kamppailuja. Jälleenmyyjä vähätteli tilannetta valtavasti", kirjoitti eräs Mirain omistaja Redditissä . "Ei puhuttu asemien kaatumisesta, polttoainepulasta, pitkistä jonoista jne. Eniten mainittiin suositus tankata aina kun olet lähellä asemaa."

Omistajat huomasivat nopeasti, että Miraista tulisi heidän henkilökohtainen ahdistushelvetti. Jos ajattelit olla huolissasi siitä, pääsisikö sähköautosi seuraavalle pysäkille, Mirai-omistajat kokivat saman tunteen, mutta vahvistuivat. Tason 1 matkalaturille on helppo löytää ylimääräinen 110 voltin pistorasia. Mutta ylimääräinen vetytankkausasema? Ei tule tapahtumaan.
2021 Toyota Mirai

Toyotan kunniaksi, omistajat tiedostavat, että autonvalmistaja yrittää löytää ratkaisuja polttoaineen syöttöongelmiinsa. Autovalmistaja tarjoaa kaasukäyttöisiä lainaajia ja polttoainekorvauksia auttaakseen tasoittamaan kipua, jota ne tuntevat, jotka eivät voi käyttää autoaan. Ongelmana on, että laina-autot ja korvaukset voivat tehdä niin paljon vain, kun infrastruktuuri heikkenee edelleen.

Kirjoitushetkellä Alternative Fuels Data Centerin mukaan valtakunnallisesti on 52 vetytankkausasemaa. Huipussaan vuonna 2023 ADFC sanoo , että toiminnassa oli 59 vähittäiskaupan vetyasemaa. Kolme tällä hetkellä luetelluista paikoista on Shellin operoima, mikä tarkoittaa, että 17 % kaikista vetyn tankkausasemista on joko suljettu tai suljetaan alle vuoden kuluttua. Tosiasia on, että infrastruktuuri ei ole parantunut tarpeeksi. Kaikki omistajista yrityksiin ovat vihdoin kyllästyneet.

"Mielestäni on tullut selväksi alan edustajille ja poliittisille päättäjille, että meidän osavaltiona olisi pitänyt lähestyä vetyautojen käyttöönottoa eri tavalla alusta alkaen", sanoi Greg Cane, California Hydrogen Car Owners Associationin perustajajäsen. ”Otimme asemat käyttöön liian hitaasti tekniikalla, joka oli vielä kehittymässä. Mitä tulee teknologian haasteisiin, asiat kehittyvät nopeasti… uusilla nestemäisten vetyasemien käyttöaika on paljon suurempi kuin vanhoilla asemilla.”

https://insideevs-com.translate.goog/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

42

2875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuinkakohan moni vetyautoilija kokoontuu seuraamaan oikeudenkäyntiä?

      • Anonyymi

        Tuskin monikaan vaikka netissä valitetaan.


    • Anonyymi

      Melko hiljaista on kyllä vetyautojen puolella. Kertoo vain siitä ettei ihmisiä oikeasti kiinnosta.

    • Anonyymi

      Infran puuttuminen oli vetyautojen kohtalo ja ne eivät käy kaupaksi. Ja sitten kun on kohtuullinen infra niin sitten vetyauton kalliin hinnan takia ne eivät käy kaupaksi.

    • Anonyymi

      Joko oikeudenkäynti on pidetty?

      • Anonyymi

        Ei ole sillä sen tulos oltaisiin rummutettu jo mediassa.


    • Anonyymi

      Mitenköhän autokauppiaat selittää nykyään ihmisille kun menossa oikeudenkäynti huijauksesta? Selittävätkö (valehtelevat) että ongelmia on vain liioiteltu pienen ryhmän toimesta ja suurin osa pitää kuitenkin vetyautoja hyvänä tekniikkana? Nimittäin jotenkin niitä vetyautoja pitäisi edelleen saada myytyä ja myyntipuheet luonnollisesti sen mukaisia. Muuten ei kunnolla palkkaa tule ja autonmyyjän elämä köyhää.

    • Anonyymi

      Onko mitään arvioita jos kuluttajat voittavat oikeudenkäynnin niin minkälaisia korvauksia vetyautojen omistajat (kuluttajat) saavat?

    • Anonyymi

      Toyota on ollut ihmeen hiljaa mediassa syytöksistä.

      • Anonyymi

        Koska Toyota joutuisi vastaamaan ikäviin kysymyksiin ja koittaa välttää kaikkea keskustelua, koska ei voi antaa hyviä uskottavia vastauksia.


    • Anonyymi

      Odotellaan edelleen mahdollista oikeudenkäyntiä.

    • Anonyymi

      Kiitos aloitusviestin kirjoittajalle vinkistä. Tältä sivustolta voi lukea, miten patteriautoilun fanaatikkojen ajatus kulkee ja mitä heidän mielessään liikkuu, nyt kun Teslakin ilmoitti aloittaneensa siirtymän sähköstä vetyyn käyttövoimana.
      https://insideevs.com/
      Erittäin puolueellinen ja ideologinen sivusto viihteeksi.

      • Anonyymi

        Voisitko sinä dille kertoa mistä sitä vihreää vetyä saataisiin näihin teidän vetypellejen vetykulkineisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko sinä dille kertoa mistä sitä vihreää vetyä saataisiin näihin teidän vetypellejen vetykulkineisiin.

        Vetyä ja synteettisiä polttoaineita aina mainostetaan vihreällä energialla valmistetuksi vaikka todellisuudessa ne valmistetaan sekasähköllä vuositasolla, koska aidosti vihreää energiaa on vähän ja se kaikki menee jo ennestään kulutukseen. Ylimääräistä vihreää sähköä ei ole valtavia määriä valmiina ja niiden tuotantolaitosten pystyttämiseenkin menee aikaa sekä rahaa esim. tuulivoimapuisto.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen-


      • Anonyymi

        Ole hyvä arvon vetyfanaatikko VALEHTELIJA, sillä Tesla ei ole edelleenkään virallisesti omalla uutiskanavallaan kertonut vetyteslan valmistamisesta, mutta tätä urbaania legendaa viljellään netissä VALHEELLISESTI edelleen. Väitit siis että Tesla sarjavalmistaa vedyllä toimivan Teslan mikä ei pidä paikkaansa.

        Maailmalla vetyautot myyvät edelleen surkeasti. Linkin kuvassa näkyy hyvin vetyautojen myynnin syöksykierre jo vuodelta 2023. Nyt on jo hieman myöhäistä alkaa rakentamaan Suomeen kattavaa vetytankkausverkostoa, sillä vetyautoja ei saada Euroopassa juurikaan kaupaksi.

        https://www.facebook.com/groups/3618430065079979/posts/3645028125753506/

        Usassa ja Japanissa myyty uusia vetyautoja vuonna 2023 autokannasta käytännössä 0,0% eli ihmiset eivät halua ostaa vetyautoja. Usa 2968kpl ja Japani 422kpl... ei siis yhtään mitään. Ei edes Japanin kansalaiset halua ostaa omaa kotimaista vetyautoa vaikka noin 160 vetytankkausasemaa on maassa.

        https://www-electrive-com.translate.goog/2024/02/01/usa-sees-2968-new-fuel-cell-cars-registered-in-2023/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17793196/toyota-mirain-omistajat-haluavat-eroon-autoistaan-


    • Anonyymi

      Ei ihmekkään että joukkopako on alkanut vetyautojen osalta.

      Linkin kuvassa näkyy hyvin vetyautojen myynnin syöksykierre jo vuodelta 2023. Nyt on jo hieman myöhäistä alkaa rakentamaan Suomeen kattavaa vetytankkausverkostoa, sillä vetyautoja ei saada Euroopassa juurikaan kaupaksi.

      https://www.facebook.com/groups/3618430065079979/posts/3645028125753506/

      Usassa ja Japanissa myyty uusia vetyautoja vuonna 2023 autokannasta käytännössä 0,0% eli ihmiset eivät halua ostaa vetyautoja. Usa 2968kpl ja Japani 422kpl... ei siis yhtään mitään. Ei edes Japanin kansalaiset halua ostaa omaa kotimaista vetyautoa vaikka noin 160 vetytankkausasemaa on maassa.

      https://www-electrive-com.translate.goog/2024/02/01/usa-sees-2968-new-fuel-cell-cars-registered-in-2023/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17793196/toyota-mirain-omistajat-haluavat-eroon-autoistaan

    • Anonyymi

      Joko on tuomio luettu oikeudenkäynnistä?

    • Anonyymi

      Jos Suomessa aletaan myös jakamaan vetytankkauskortteja uusien vetyautojen ostamisen yhteydessä, niin on riski että vedyn hinta vain jatkaa nousemistaan, koska ihmisillä on "ilmaista halpaa vetyrahaa" tankkauskortin muodossa. Kaliforniassa tämän takia parissa vuodessa vedyn hinta noussut noin 12 dollarista 36 dollariin kilo vaikka lupailtiin vetytankkausasemien määrän lisääntyvän sekä vedyn hinnan laskevan. Ei ihmekkään että vetyautoilijat kokevat tulleensa huijatuksi ja nostaneet oikeuskanteen.

      "Lisäksi käyttäjät mainitsevat, että Mirain kauppojen kyydittäjänä ostajille lahjoitettu 15 000 dollarin (= 13 700 euroa) vetylahjakortti ei riitä läheskään luvattuihin kolmen vuoden ajoihin. Vetytankkausasemat näet nostivat häikäilemättömästi hintojaan heti sen jälkeen kun Toyota jakoi kortit asiakkaille."

      https://www.ksml.fi/teemat/7301016

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18005410/vetyautoilijoiden-tuska-vedyn-hinta-nousee-sietamattomaksi-

    • Anonyymi

      Vetyfanaatikko koittaa huijata meitä kommentoimalla parilla kehuvalla sanalla aina vetyavauksia ilman asiasisältöä. Tämäkin avaus on tarkoitus tiputtaa "jonon hännille" hiljakseen toivoen ettei sitä kukaan kommentoi.

    • Anonyymi

      Miettikää miten sitten käy käytettyjen vetyautojen hinnalle kun oikeudenkäynnin tulos on selvillä. Ei ole hyvää mainosta vetyauton ostamiseen vaikka tavalliset vetyautoilijat häviäisivät oikeudenkäynnin.

    • Anonyymi

      Odotan edelleen oikeudenkäynnin tuloksia.

    • Anonyymi

      Huijatut itkee netissä.

      • Anonyymi

        Itkee netissä ja varoittaa samalla muita ettei muiden tarvitse itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itkee netissä ja varoittaa samalla muita ettei muiden tarvitse itkeä.

        On oikein varoittaa vetyfanaatikkojen valehtelusta.


    • Anonyymi

      Totuus on askel eteenpäin.

    • Anonyymi

      Myös vetymyyjän ja vetytankkausaseman valmistajan välille on syntynyt syvä riita, joka tullaan ratkaisemaan oikeudessa. Aiheesta löytyy useita linkkejä kun laittaa googleen "iwatani nel hydrogen"

      "🗞️ Uutiset: Kalifornian vetypolttoaineverkosto on suuressa kriisissä. Norjalaisen Nel ASA:n väitetysti viallisten vetytankkausasemien myynnin kohteena on siviilipetostapaus
      • Iwatani Corporationin ydinväitteet syyttävät Nelia tietoisesta toimittamisesta testaamattoman, epäluotettavan teknologian toimittamisesta, nyt hylättyjen ajoneuvojen taisteleminen ydinosavaltion alueella
      . adoptio Kaliforniassa.

      🔭 Konteksti: Vuonna 2019 Kaliforniassa laajennettiin vetytankkauksen infrastruktuuria, jota tukivat yritykset, kuten Toyota, Shell ja Chevron.
      • Toimivina mainostetut Nelin asemat ovat sittemmin epäonnistuneet, minkä vuoksi Shell ja muut ovat joutuneet keskeyttämään suunnitelmansa laajentamiseksi.
      • Toistuvien seisokkien ja vaarallisten ajoneuvojen infrastruktuurin vuoksi Kalifornian vetyautojen omistajat ovat jättäneet monia vetykaasujen omistajia."

      https://illuminem-com.translate.goog/illuminemvoices/the-norwegian-company-blamed-for-californias-hydrogen-car-woes?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp&_x_tr_hist=true

      https://www.hydrogeninsight.com/transport/fraud-false-promises-concealment-iwatani-files-lawsuit-against-nel-over-faulty-hydrogen-refuelling-stations/2-1-1595967

      https://hydrogentoday.info/en/nel-lawsuit-iwatani-stations/

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kun vetytekniikka ei ole niin hyvää kuin nettipropaganda antaa ymmärtää, niin oikeustapauksia pukkaa.

      • Anonyymi

        Tämä on varsin ymmärrettävää.


    • Anonyymi

      Löytyykö youtubesta oikeudenkäynti?

    • Anonyymi

      Milloin oikeudenkäynti alkaa?

    • Anonyymi

      Toinen vastaava artikkeli ryhmäkanteesta. Ei ole oikein että tavalliset kuluttajat kärsivät kun toisilla on suuria epärealistisia visioita vedyn tulevaisuudesta.

      "Toyotalla on vahva usko siihen, että vety on tulevaisuudessa merkittävä kulkuneuvojen liikuttaja ja tärkeä osa yhteiskuntaa. Tuohon sapluunaan sopii luontevasti vetyhenkilöauto Mirain hämmentävän sinnikäs ja kallis tuotekehitystyö. Jopa japaninkielinen mallinimi mirai on hanketta kuvaava: sana tarkoittaa suomeksi tulevaisuutta.

      Nyt tulevaisuus eli Mirai horjuu pahoin. Yhdysvalloissa joukko Mirain omistajia on haastanut Toyotan oikeuteen.

      Haasteessa mainitaan, että myynnin yhteydessä annetut lupaukset vedyn saatavuudesta olivat täyttä valetta. Vetytankkaus on muuttunut haasteen mukaan niin vaikeaksi, että Mirai on "epäluotettava ja monilla alueilla jopa käyttökelvoton".

      Lisäksi käyttäjät mainitsevat, että Mirain kauppojen kyydittäjänä ostajille lahjoitettu 15 000 dollarin (= 13 700 euroa) vetylahjakortti ei riitä läheskään luvattuihin kolmen vuoden ajoihin. Vetytankkausasemat näet nostivat häikäilemättömästi hintojaan heti sen jälkeen kun Toyota jakoi kortit asiakkaille.

      Viisi vuotta sitten hankitun Mirain jälleenmyyntiarvo on lisäksi romahtanut alle viidesosaan ostohinnasta.

      Samaan aikaan Mirain niskaan ropisee risuja Pariisissa, jossa Toyota sai isolla rahalla tyrkytettyä Mirain olympiakisojen viralliseksi kulkuneuvoksi. Esimerkiksi urheilijoiden, urheilujohtajien ja VIP-vieraiden kuljetuksiin on rahdattu 500 Miraita.

      Äskettäin Ranskassa julkaistiin 120 tiedemiehen, insinöörin ja akateemikon allekirjoittama avoin kirje, jossa vaadittiin olympiaisäntiä perumaan Mirai-sopimus. Allekirjoittajien mukaan Mirai ei ratkaise liikkumisesta aiheutuvien päästöjen ongelmaa, koska maailmassa liikennekäyttöön tarkoitetusta vedystä 95 prosenttia on niin sanottuja harmaata vetyä. Se siis tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla."

      https://www.ksml.fi/teemat/7301016

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Videon kommenttikentässä moni kyselee miten voi vielä liittyä mukaan ryhmäoikeuskanteeseen. Sen verran raivoissaan ihmiset ovat.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota jatkaa edelleen vetyautojen myyntiä oikeusjutusta huolimatta ikäänkuin mitään ongelmaa vetyautoilussa ei olisi vaikka tuhannet ihmiset valittavat vetyautoilun vaikeuksista. Ihmiset kokevat tulleensa huijatuksi hienoilla tulevaisuuden lupauksilla paremmasta vetyautoilusta.

      https://www.youtube.com/watch?v=yhukuBhtSRI

    • Anonyymi

      Tässä videossa kerrotaan hyvin selvällä kielellä mistä kenkä puristaa ja on päätetty nostaa ryhmäoikeuskanne.

      Toyota Faces Lawsuit: Hydrogen Car Owners Claim 'Our Lives Became a Nightmare!'
      https://www.youtube.com/watch?v=vdFZUGqsyDg

    • Anonyymi

      Odotan vieläkin oikeudenkäynnin tulosta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      UUSI

      Vetyspämmärit eivät kestä totuutta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      127
      2085
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1480
    3. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      66
      1175
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1089
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1077
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      962
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      819
    8. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      817
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      741
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      681
    Aihe