Tässä on monipuolisesti kerrottu miksi vetyauton ostajat ovat todella pettyneitä ja kokeneet tulleensa HUIJATUKSI. Artikkeli kannattaa lukea ajatuksella ja ajan kanssa, jotta sen ydinsanoma aukeaa lukijalle. Muutama lainaus pitkästä artikkelista.
"Asiat eivät ole menneet niin. Kuten varhaiset käyttäjät huomasivat, Mirai ei ollut ihanteellinen tulevaisuus, jonka niin monet halusivat sen olevan. Itse asiassa murenevan infrastruktuurin ja alenemisen vuoksi jotkut omistajat vaativat Toyotaa ostamaan takaisin – ja jopa nostavat oikeuteen kokemuksestaan. Nykyään monet heistä ovat raivoissaan ja kokevat olevansa petetyksi ostaessaan auton, jonka he katsoivat sisältävän valtavasti potentiaalia, mutta eivät koskaan saaneet tarvittavaa tankkausinfrastruktuuria sen tukemiseksi. "
"Tämä ei taida olla uusi valitus omistajilta. Löydät uutisia, jotka kattavat vuosien takaiset puutteen kaikki näkökohdat: tankkauspaikkojen puutteesta offline-asemiin ja jopa polttoainepulaan. Tosiasia on, että infrastruktuuri ei ole parantunut tarpeeksi, ja nyt kaikki omistajista yrityksiin ovat vihdoin kyllästyneet."
"Shell Hydrogen, saman yrityksen osajoukko, joka jakelee öljypolttoainetuotteita perinteisiin kaasuautoihin, vetäytyi vetypelistä aiemmin helmikuussa . Yhtiö mainitsi perustelukseen "vedyn toimitushäiriöt ja muut ulkoiset markkinatekijät". Se on sittemmin sulkenut kolme asemaansa ja luopunut kaikista suunnitelmista rakentaa lisää Yhdysvaltoihin. Sulkemisen jälkeen San Franciscossa ei ollut vetyasemia kaupungin rajoissa ja Sacramentossa vain yksi asema kaikkien vetyajoa käyttävien asukkaiden jaettavaksi.
Seuraavaksi lähin tankkauspaikka? Kuusikymmentäviisi mailin päässä mailia. Tämä tarkoittaa, että kulutat 30–50 % säiliöstä (60–100 dollaria vetyä) sekä työmatka-aikaa vain auton tankkaamiseen.
Toyota Mirai FCEV:n vetysarja
Jason Ingber, asianajaja, joka on auttanut monia omistajia käynnistämään meneillään olevan oikeudenkäynnin Toyotaa vastaan Miraista, kertoi InsideEVsille, että hän uskoo, että jälleenmyyjät esittivät vedyn saatavuuden väärin alusta alkaen.
Myyjät tarkoittaisivat tarkoituksella vedyn olevan helposti saatavilla, hän sanoi. Ostajat – joista monilla ei ollut aavistustakaan, mitä vetykäyttöinen auto on, kun he kävelivät liikkeelle – lähtivät pöydästä avainten kanssa uuteen Miraihin ja odottivat tankaavansa yhtä helposti kuin millä tahansa muulla huoltoasemalla. Mutta se ei yksinkertaisesti ollut niin monen kohdalla.
”Olen rehellinen, en tehnyt asianmukaista tutkimusta enkä todella ymmärtänyt täyttymisen aiheuttamia kamppailuja. Jälleenmyyjä vähätteli tilannetta valtavasti", kirjoitti eräs Mirain omistaja Redditissä . "Ei puhuttu asemien kaatumisesta, polttoainepulasta, pitkistä jonoista jne. Eniten mainittiin suositus tankata aina kun olet lähellä asemaa."
Omistajat huomasivat nopeasti, että Miraista tulisi heidän henkilökohtainen ahdistushelvetti. Jos ajattelit olla huolissasi siitä, pääsisikö sähköautosi seuraavalle pysäkille, Mirai-omistajat kokivat saman tunteen, mutta vahvistuivat. Tason 1 matkalaturille on helppo löytää ylimääräinen 110 voltin pistorasia. Mutta ylimääräinen vetytankkausasema? Ei tule tapahtumaan.
2021 Toyota Mirai
Toyotan kunniaksi, omistajat tiedostavat, että autonvalmistaja yrittää löytää ratkaisuja polttoaineen syöttöongelmiinsa. Autovalmistaja tarjoaa kaasukäyttöisiä lainaajia ja polttoainekorvauksia auttaakseen tasoittamaan kipua, jota ne tuntevat, jotka eivät voi käyttää autoaan. Ongelmana on, että laina-autot ja korvaukset voivat tehdä niin paljon vain, kun infrastruktuuri heikkenee edelleen.
Kirjoitushetkellä Alternative Fuels Data Centerin mukaan valtakunnallisesti on 52 vetytankkausasemaa. Huipussaan vuonna 2023 ADFC sanoo , että toiminnassa oli 59 vähittäiskaupan vetyasemaa. Kolme tällä hetkellä luetelluista paikoista on Shellin operoima, mikä tarkoittaa, että 17 % kaikista vetyn tankkausasemista on joko suljettu tai suljetaan alle vuoden kuluttua. Tosiasia on, että infrastruktuuri ei ole parantunut tarpeeksi. Kaikki omistajista yrityksiin ovat vihdoin kyllästyneet.
"Mielestäni on tullut selväksi alan edustajille ja poliittisille päättäjille, että meidän osavaltiona olisi pitänyt lähestyä vetyautojen käyttöönottoa eri tavalla alusta alkaen", sanoi Greg Cane, California Hydrogen Car Owners Associationin perustajajäsen. ”Otimme asemat käyttöön liian hitaasti tekniikalla, joka oli vielä kehittymässä. Mitä tulee teknologian haasteisiin, asiat kehittyvät nopeasti… uusilla nestemäisten vetyasemien käyttöaika on paljon suurempi kuin vanhoilla asemilla.”
https://insideevs-com.translate.goog/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
Vetyautojen ostajat kokeneet tulleensa HUIJATUKSI ja nostaneet oikeuskanteen.
20
1044
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa aihepiiriä toisessa ketjussa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan- - Anonyymi
Kuinkakohan moni vetyautoilija kokoontuu seuraamaan oikeudenkäyntiä?
- Anonyymi
Tuskin monikaan vaikka netissä valitetaan.
- Anonyymi
Melko hiljaista on kyllä vetyautojen puolella. Kertoo vain siitä ettei ihmisiä oikeasti kiinnosta.
- Anonyymi
Infran puuttuminen oli vetyautojen kohtalo ja ne eivät käy kaupaksi. Ja sitten kun on kohtuullinen infra niin sitten vetyauton kalliin hinnan takia ne eivät käy kaupaksi.
- Anonyymi
Joko oikeudenkäynti on pidetty?
- Anonyymi
Ei ole sillä sen tulos oltaisiin rummutettu jo mediassa.
- Anonyymi
Mitenköhän autokauppiaat selittää nykyään ihmisille kun menossa oikeudenkäynti huijauksesta? Selittävätkö (valehtelevat) että ongelmia on vain liioiteltu pienen ryhmän toimesta ja suurin osa pitää kuitenkin vetyautoja hyvänä tekniikkana? Nimittäin jotenkin niitä vetyautoja pitäisi edelleen saada myytyä ja myyntipuheet luonnollisesti sen mukaisia. Muuten ei kunnolla palkkaa tule ja autonmyyjän elämä köyhää.
- Anonyymi
Onko mitään arvioita jos kuluttajat voittavat oikeudenkäynnin niin minkälaisia korvauksia vetyautojen omistajat (kuluttajat) saavat?
- Anonyymi
Toyota on ollut ihmeen hiljaa mediassa syytöksistä.
- Anonyymi
Koska Toyota joutuisi vastaamaan ikäviin kysymyksiin ja koittaa välttää kaikkea keskustelua, koska ei voi antaa hyviä uskottavia vastauksia.
- Anonyymi
Odotellaan edelleen mahdollista oikeudenkäyntiä.
- Anonyymi
Kiitos aloitusviestin kirjoittajalle vinkistä. Tältä sivustolta voi lukea, miten patteriautoilun fanaatikkojen ajatus kulkee ja mitä heidän mielessään liikkuu, nyt kun Teslakin ilmoitti aloittaneensa siirtymän sähköstä vetyyn käyttövoimana.
https://insideevs.com/
Erittäin puolueellinen ja ideologinen sivusto viihteeksi.- Anonyymi
Voisitko sinä dille kertoa mistä sitä vihreää vetyä saataisiin näihin teidän vetypellejen vetykulkineisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko sinä dille kertoa mistä sitä vihreää vetyä saataisiin näihin teidän vetypellejen vetykulkineisiin.
Vetyä ja synteettisiä polttoaineita aina mainostetaan vihreällä energialla valmistetuksi vaikka todellisuudessa ne valmistetaan sekasähköllä vuositasolla, koska aidosti vihreää energiaa on vähän ja se kaikki menee jo ennestään kulutukseen. Ylimääräistä vihreää sähköä ei ole valtavia määriä valmiina ja niiden tuotantolaitosten pystyttämiseenkin menee aikaa sekä rahaa esim. tuulivoimapuisto.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen- - Anonyymi
Ole hyvä arvon vetyfanaatikko VALEHTELIJA, sillä Tesla ei ole edelleenkään virallisesti omalla uutiskanavallaan kertonut vetyteslan valmistamisesta, mutta tätä urbaania legendaa viljellään netissä VALHEELLISESTI edelleen. Väitit siis että Tesla sarjavalmistaa vedyllä toimivan Teslan mikä ei pidä paikkaansa.
Maailmalla vetyautot myyvät edelleen surkeasti. Linkin kuvassa näkyy hyvin vetyautojen myynnin syöksykierre jo vuodelta 2023. Nyt on jo hieman myöhäistä alkaa rakentamaan Suomeen kattavaa vetytankkausverkostoa, sillä vetyautoja ei saada Euroopassa juurikaan kaupaksi.
https://www.facebook.com/groups/3618430065079979/posts/3645028125753506/
Usassa ja Japanissa myyty uusia vetyautoja vuonna 2023 autokannasta käytännössä 0,0% eli ihmiset eivät halua ostaa vetyautoja. Usa 2968kpl ja Japani 422kpl... ei siis yhtään mitään. Ei edes Japanin kansalaiset halua ostaa omaa kotimaista vetyautoa vaikka noin 160 vetytankkausasemaa on maassa.
https://www-electrive-com.translate.goog/2024/02/01/usa-sees-2968-new-fuel-cell-cars-registered-in-2023/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17793196/toyota-mirain-omistajat-haluavat-eroon-autoistaan-
- Anonyymi
Ei ihmekkään että joukkopako on alkanut vetyautojen osalta.
Linkin kuvassa näkyy hyvin vetyautojen myynnin syöksykierre jo vuodelta 2023. Nyt on jo hieman myöhäistä alkaa rakentamaan Suomeen kattavaa vetytankkausverkostoa, sillä vetyautoja ei saada Euroopassa juurikaan kaupaksi.
https://www.facebook.com/groups/3618430065079979/posts/3645028125753506/
Usassa ja Japanissa myyty uusia vetyautoja vuonna 2023 autokannasta käytännössä 0,0% eli ihmiset eivät halua ostaa vetyautoja. Usa 2968kpl ja Japani 422kpl... ei siis yhtään mitään. Ei edes Japanin kansalaiset halua ostaa omaa kotimaista vetyautoa vaikka noin 160 vetytankkausasemaa on maassa.
https://www-electrive-com.translate.goog/2024/02/01/usa-sees-2968-new-fuel-cell-cars-registered-in-2023/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17793196/toyota-mirain-omistajat-haluavat-eroon-autoistaan - Anonyymi
Joko on tuomio luettu oikeudenkäynnistä?
- Anonyymi
Jos Suomessa aletaan myös jakamaan vetytankkauskortteja uusien vetyautojen ostamisen yhteydessä, niin on riski että vedyn hinta vain jatkaa nousemistaan, koska ihmisillä on "ilmaista halpaa vetyrahaa" tankkauskortin muodossa. Kaliforniassa tämän takia parissa vuodessa vedyn hinta noussut noin 12 dollarista 36 dollariin kilo vaikka lupailtiin vetytankkausasemien määrän lisääntyvän sekä vedyn hinnan laskevan. Ei ihmekkään että vetyautoilijat kokevat tulleensa huijatuksi ja nostaneet oikeuskanteen.
"Lisäksi käyttäjät mainitsevat, että Mirain kauppojen kyydittäjänä ostajille lahjoitettu 15 000 dollarin (= 13 700 euroa) vetylahjakortti ei riitä läheskään luvattuihin kolmen vuoden ajoihin. Vetytankkausasemat näet nostivat häikäilemättömästi hintojaan heti sen jälkeen kun Toyota jakoi kortit asiakkaille."
https://www.ksml.fi/teemat/7301016
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18005410/vetyautoilijoiden-tuska-vedyn-hinta-nousee-sietamattomaksi- - Anonyymi
Vetyfanaatikko koittaa huijata meitä kommentoimalla parilla kehuvalla sanalla aina vetyavauksia ilman asiasisältöä. Tämäkin avaus on tarkoitus tiputtaa "jonon hännille" hiljakseen toivoen ettei sitä kukaan kommentoi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313700- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1161230VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311087- 67985
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965