Vetyautojen ostajat kokeneet tulleensa HUIJATUKSI ja nostaneet oikeuskanteen.

Anonyymi-ap

Tässä on monipuolisesti kerrottu miksi vetyauton ostajat ovat todella pettyneitä ja kokeneet tulleensa HUIJATUKSI. Artikkeli kannattaa lukea ajatuksella ja ajan kanssa, jotta sen ydinsanoma aukeaa lukijalle. Muutama lainaus pitkästä artikkelista.

"Asiat eivät ole menneet niin. Kuten varhaiset käyttäjät huomasivat, Mirai ei ollut ihanteellinen tulevaisuus, jonka niin monet halusivat sen olevan. Itse asiassa murenevan infrastruktuurin ja alenemisen vuoksi jotkut omistajat vaativat Toyotaa ostamaan takaisin – ja jopa nostavat oikeuteen kokemuksestaan. Nykyään monet heistä ovat raivoissaan ja kokevat olevansa petetyksi ostaessaan auton, jonka he katsoivat sisältävän valtavasti potentiaalia, mutta eivät koskaan saaneet tarvittavaa tankkausinfrastruktuuria sen tukemiseksi. "

"Tämä ei taida olla uusi valitus omistajilta. Löydät uutisia, jotka kattavat vuosien takaiset puutteen kaikki näkökohdat: tankkauspaikkojen puutteesta offline-asemiin ja jopa polttoainepulaan. Tosiasia on, että infrastruktuuri ei ole parantunut tarpeeksi, ja nyt kaikki omistajista yrityksiin ovat vihdoin kyllästyneet."

"Shell Hydrogen, saman yrityksen osajoukko, joka jakelee öljypolttoainetuotteita perinteisiin kaasuautoihin, vetäytyi vetypelistä aiemmin helmikuussa . Yhtiö mainitsi perustelukseen "vedyn toimitushäiriöt ja muut ulkoiset markkinatekijät". Se on sittemmin sulkenut kolme asemaansa ja luopunut kaikista suunnitelmista rakentaa lisää Yhdysvaltoihin. Sulkemisen jälkeen San Franciscossa ei ollut vetyasemia kaupungin rajoissa ja Sacramentossa vain yksi asema kaikkien vetyajoa käyttävien asukkaiden jaettavaksi.

Seuraavaksi lähin tankkauspaikka? Kuusikymmentäviisi mailin päässä mailia. Tämä tarkoittaa, että kulutat 30–50 % säiliöstä (60–100 dollaria vetyä) sekä työmatka-aikaa vain auton tankkaamiseen.
Toyota Mirai FCEV:n vetysarja

Jason Ingber, asianajaja, joka on auttanut monia omistajia käynnistämään meneillään olevan oikeudenkäynnin Toyotaa vastaan ​​Miraista, kertoi InsideEVsille, että hän uskoo, että jälleenmyyjät esittivät vedyn saatavuuden väärin alusta alkaen.

Myyjät tarkoittaisivat tarkoituksella vedyn olevan helposti saatavilla, hän sanoi. Ostajat – joista monilla ei ollut aavistustakaan, mitä vetykäyttöinen auto on, kun he kävelivät liikkeelle – lähtivät pöydästä avainten kanssa uuteen Miraihin ja odottivat tankaavansa yhtä helposti kuin millä tahansa muulla huoltoasemalla. Mutta se ei yksinkertaisesti ollut niin monen kohdalla.

”Olen rehellinen, en tehnyt asianmukaista tutkimusta enkä todella ymmärtänyt täyttymisen aiheuttamia kamppailuja. Jälleenmyyjä vähätteli tilannetta valtavasti", kirjoitti eräs Mirain omistaja Redditissä . "Ei puhuttu asemien kaatumisesta, polttoainepulasta, pitkistä jonoista jne. Eniten mainittiin suositus tankata aina kun olet lähellä asemaa."

Omistajat huomasivat nopeasti, että Miraista tulisi heidän henkilökohtainen ahdistushelvetti. Jos ajattelit olla huolissasi siitä, pääsisikö sähköautosi seuraavalle pysäkille, Mirai-omistajat kokivat saman tunteen, mutta vahvistuivat. Tason 1 matkalaturille on helppo löytää ylimääräinen 110 voltin pistorasia. Mutta ylimääräinen vetytankkausasema? Ei tule tapahtumaan.
2021 Toyota Mirai

Toyotan kunniaksi, omistajat tiedostavat, että autonvalmistaja yrittää löytää ratkaisuja polttoaineen syöttöongelmiinsa. Autovalmistaja tarjoaa kaasukäyttöisiä lainaajia ja polttoainekorvauksia auttaakseen tasoittamaan kipua, jota ne tuntevat, jotka eivät voi käyttää autoaan. Ongelmana on, että laina-autot ja korvaukset voivat tehdä niin paljon vain, kun infrastruktuuri heikkenee edelleen.

Kirjoitushetkellä Alternative Fuels Data Centerin mukaan valtakunnallisesti on 52 vetytankkausasemaa. Huipussaan vuonna 2023 ADFC sanoo , että toiminnassa oli 59 vähittäiskaupan vetyasemaa. Kolme tällä hetkellä luetelluista paikoista on Shellin operoima, mikä tarkoittaa, että 17 % kaikista vetyn tankkausasemista on joko suljettu tai suljetaan alle vuoden kuluttua. Tosiasia on, että infrastruktuuri ei ole parantunut tarpeeksi. Kaikki omistajista yrityksiin ovat vihdoin kyllästyneet.

"Mielestäni on tullut selväksi alan edustajille ja poliittisille päättäjille, että meidän osavaltiona olisi pitänyt lähestyä vetyautojen käyttöönottoa eri tavalla alusta alkaen", sanoi Greg Cane, California Hydrogen Car Owners Associationin perustajajäsen. ”Otimme asemat käyttöön liian hitaasti tekniikalla, joka oli vielä kehittymässä. Mitä tulee teknologian haasteisiin, asiat kehittyvät nopeasti… uusilla nestemäisten vetyasemien käyttöaika on paljon suurempi kuin vanhoilla asemilla.”

https://insideevs-com.translate.goog/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

21

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuinkakohan moni vetyautoilija kokoontuu seuraamaan oikeudenkäyntiä?

      • Anonyymi

        Tuskin monikaan vaikka netissä valitetaan.


    • Anonyymi

      Melko hiljaista on kyllä vetyautojen puolella. Kertoo vain siitä ettei ihmisiä oikeasti kiinnosta.

    • Anonyymi

      Infran puuttuminen oli vetyautojen kohtalo ja ne eivät käy kaupaksi. Ja sitten kun on kohtuullinen infra niin sitten vetyauton kalliin hinnan takia ne eivät käy kaupaksi.

    • Anonyymi

      Joko oikeudenkäynti on pidetty?

      • Anonyymi

        Ei ole sillä sen tulos oltaisiin rummutettu jo mediassa.


    • Anonyymi

      Mitenköhän autokauppiaat selittää nykyään ihmisille kun menossa oikeudenkäynti huijauksesta? Selittävätkö (valehtelevat) että ongelmia on vain liioiteltu pienen ryhmän toimesta ja suurin osa pitää kuitenkin vetyautoja hyvänä tekniikkana? Nimittäin jotenkin niitä vetyautoja pitäisi edelleen saada myytyä ja myyntipuheet luonnollisesti sen mukaisia. Muuten ei kunnolla palkkaa tule ja autonmyyjän elämä köyhää.

    • Anonyymi

      Onko mitään arvioita jos kuluttajat voittavat oikeudenkäynnin niin minkälaisia korvauksia vetyautojen omistajat (kuluttajat) saavat?

    • Anonyymi

      Toyota on ollut ihmeen hiljaa mediassa syytöksistä.

      • Anonyymi

        Koska Toyota joutuisi vastaamaan ikäviin kysymyksiin ja koittaa välttää kaikkea keskustelua, koska ei voi antaa hyviä uskottavia vastauksia.


    • Anonyymi

      Odotellaan edelleen mahdollista oikeudenkäyntiä.

    • Anonyymi

      Kiitos aloitusviestin kirjoittajalle vinkistä. Tältä sivustolta voi lukea, miten patteriautoilun fanaatikkojen ajatus kulkee ja mitä heidän mielessään liikkuu, nyt kun Teslakin ilmoitti aloittaneensa siirtymän sähköstä vetyyn käyttövoimana.
      https://insideevs.com/
      Erittäin puolueellinen ja ideologinen sivusto viihteeksi.

      • Anonyymi

        Voisitko sinä dille kertoa mistä sitä vihreää vetyä saataisiin näihin teidän vetypellejen vetykulkineisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko sinä dille kertoa mistä sitä vihreää vetyä saataisiin näihin teidän vetypellejen vetykulkineisiin.

        Vetyä ja synteettisiä polttoaineita aina mainostetaan vihreällä energialla valmistetuksi vaikka todellisuudessa ne valmistetaan sekasähköllä vuositasolla, koska aidosti vihreää energiaa on vähän ja se kaikki menee jo ennestään kulutukseen. Ylimääräistä vihreää sähköä ei ole valtavia määriä valmiina ja niiden tuotantolaitosten pystyttämiseenkin menee aikaa sekä rahaa esim. tuulivoimapuisto.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen-


      • Anonyymi

        Ole hyvä arvon vetyfanaatikko VALEHTELIJA, sillä Tesla ei ole edelleenkään virallisesti omalla uutiskanavallaan kertonut vetyteslan valmistamisesta, mutta tätä urbaania legendaa viljellään netissä VALHEELLISESTI edelleen. Väitit siis että Tesla sarjavalmistaa vedyllä toimivan Teslan mikä ei pidä paikkaansa.

        Maailmalla vetyautot myyvät edelleen surkeasti. Linkin kuvassa näkyy hyvin vetyautojen myynnin syöksykierre jo vuodelta 2023. Nyt on jo hieman myöhäistä alkaa rakentamaan Suomeen kattavaa vetytankkausverkostoa, sillä vetyautoja ei saada Euroopassa juurikaan kaupaksi.

        https://www.facebook.com/groups/3618430065079979/posts/3645028125753506/

        Usassa ja Japanissa myyty uusia vetyautoja vuonna 2023 autokannasta käytännössä 0,0% eli ihmiset eivät halua ostaa vetyautoja. Usa 2968kpl ja Japani 422kpl... ei siis yhtään mitään. Ei edes Japanin kansalaiset halua ostaa omaa kotimaista vetyautoa vaikka noin 160 vetytankkausasemaa on maassa.

        https://www-electrive-com.translate.goog/2024/02/01/usa-sees-2968-new-fuel-cell-cars-registered-in-2023/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17793196/toyota-mirain-omistajat-haluavat-eroon-autoistaan-


    • Anonyymi

      Ei ihmekkään että joukkopako on alkanut vetyautojen osalta.

      Linkin kuvassa näkyy hyvin vetyautojen myynnin syöksykierre jo vuodelta 2023. Nyt on jo hieman myöhäistä alkaa rakentamaan Suomeen kattavaa vetytankkausverkostoa, sillä vetyautoja ei saada Euroopassa juurikaan kaupaksi.

      https://www.facebook.com/groups/3618430065079979/posts/3645028125753506/

      Usassa ja Japanissa myyty uusia vetyautoja vuonna 2023 autokannasta käytännössä 0,0% eli ihmiset eivät halua ostaa vetyautoja. Usa 2968kpl ja Japani 422kpl... ei siis yhtään mitään. Ei edes Japanin kansalaiset halua ostaa omaa kotimaista vetyautoa vaikka noin 160 vetytankkausasemaa on maassa.

      https://www-electrive-com.translate.goog/2024/02/01/usa-sees-2968-new-fuel-cell-cars-registered-in-2023/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17793196/toyota-mirain-omistajat-haluavat-eroon-autoistaan

    • Anonyymi

      Joko on tuomio luettu oikeudenkäynnistä?

    • Anonyymi

      Jos Suomessa aletaan myös jakamaan vetytankkauskortteja uusien vetyautojen ostamisen yhteydessä, niin on riski että vedyn hinta vain jatkaa nousemistaan, koska ihmisillä on "ilmaista halpaa vetyrahaa" tankkauskortin muodossa. Kaliforniassa tämän takia parissa vuodessa vedyn hinta noussut noin 12 dollarista 36 dollariin kilo vaikka lupailtiin vetytankkausasemien määrän lisääntyvän sekä vedyn hinnan laskevan. Ei ihmekkään että vetyautoilijat kokevat tulleensa huijatuksi ja nostaneet oikeuskanteen.

      "Lisäksi käyttäjät mainitsevat, että Mirain kauppojen kyydittäjänä ostajille lahjoitettu 15 000 dollarin (= 13 700 euroa) vetylahjakortti ei riitä läheskään luvattuihin kolmen vuoden ajoihin. Vetytankkausasemat näet nostivat häikäilemättömästi hintojaan heti sen jälkeen kun Toyota jakoi kortit asiakkaille."

      https://www.ksml.fi/teemat/7301016

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18005410/vetyautoilijoiden-tuska-vedyn-hinta-nousee-sietamattomaksi-

    • Anonyymi

      Vetyfanaatikko koittaa huijata meitä kommentoimalla parilla kehuvalla sanalla aina vetyavauksia ilman asiasisältöä. Tämäkin avaus on tarkoitus tiputtaa "jonon hännille" hiljakseen toivoen ettei sitä kukaan kommentoi.

    • Anonyymi

      Miettikää miten sitten käy käytettyjen vetyautojen hinnalle kun oikeudenkäynnin tulos on selvillä. Ei ole hyvää mainosta vetyauton ostamiseen vaikka tavalliset vetyautoilijat häviäisivät oikeudenkäynnin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3296
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe