Koska ei ole masennusta todettu niin serotoniinin mittaus -lähetettä on vaikea saada edes rahalla (yksityisen lähete ei kelpaa sano labra???). S. puutos aiheuttaa kuitenkin paljon muutakin harmia kuin mitä masennukseen liittyy. GetTested-sivusto markkinoi ko. mittausta mutta tuntuu vähän oudolta että luotettava sellainen olisi tarjolla netissä. Onko kommenttia?
Serotoniinin mittaus
5
147
Vastaukset
- Anonyymi
Hei, en tiedä, miten sen mittauksen kanssa. Mutta jos masennus on todettu, se ei monestikaan liity siihen serotoniinin vajaukseen. SSRI-aineita ei kannata edes kokeilla, jos et halua pilata elämääsi ja sekoittaa aivokemiaasi. Monenlaisia ikäviä vaikutuksia on luvassa. Ei kannata ikinä kokeilla. Parista päivästä per. lääkärin resepti kpl. voi tulla todella hirveitä oloja. Jos on vaikeaa ahdistusta (ihan ylitse pääsemätöntä), niin sitten voit varmaan kokeilla sitäkin, ja monenlaisia myrkkyä toki, mutta, varmuutta ei mitään ole, silloinkin pahat vaikutukset tulee yleensä ensiksi. Olen itse kokenut nämä, ja sen tähden pyrin kaikkia varoittamaan, älä koske SSRIaineisiin. ÄLÄ KOSKAAN. Elämä aukeaa kyllä, mutta älä tee sitä virhettä!!!! SSRI aineet ovat todella vaarallisia. Itse näiden vaikutuksista osittain palautuneena tahdon sanoa kovaan ääneen sen, älä käytä. Älä käytä koskaan näitä aineita, vaikka olo on ikävä. Elämäsi paranee, mutta ei ehkä koskaan, jos käytät näitä. Yksikin kapseli muuttaa aivokemiaa, älä edes kokeile näitä rakas ihminen! Avuksi on tarjolla monenlaisia asioita ja ainesosia! Älä mene tekemään virhettä!
- Anonyymi
Minähän kirjoitin että masennusta EI ole todettu eli huoli SSRI-aineista on turha.
- Anonyymi
Vaikka olisikin masennus, ei taideta Suomessa tehdä noita labroja ainakaan ns. virallisesti, kun ei kerrota missä, mutta jos virtsanäytteestä kyse, tuskin sitä Jenkkeihin asti lähetetään. Ainakin sen lähetteen tehneen yksityisen lääkärin tarkoittamaan labraan pääsee varmasti, eli jos oli yksityisen puolen, sitten yksityisen puolen labrat ja maksat vain enemmän. Mutta tuo get tested ei ole mikään lääkärin lähete, eli mitä tarkoitat nyt?
Ostat tuolta (en suosittele, kun en tunne sivustoa) palvelun, teet testin kotona (!, miten luotettava voi ollakaan, en siis mainosta tätä) ja lähetät heidän omaan laboratorioonsa, joka on toki heidän kertomansa mukaan oikein ISO-sertifioitu, tiedot saat heiltä sähköpostitse). On sitten eri asia, että kun saat tuloksen heiltä, miten sitä yksikään lääkäri vaikka Suomessa uskoo, jos siis edes siihen tarvekaan, mutta koska olen itsekin tehnyt ulkomaille lähetettäviä verikoetestejä 14 vuotta sitten, ja lääkäri täällä hoitanut niiden kautta, myös kunnallisella erikoislääkäri uskonut tuloksiin myöhemmin, ehkä tuokin taho on lähetteen kanssa jo luotettava (muttei ainakaan näin äkkiseltään lukien nettisivun mukaan; mitään tietoa ei anneta "luotettavista yhteistyöklinikoista" ilman kyselyä ulos, mutta siihen voi olla toki syykin).
Joka tapauksessa virtsasta tuon katsoo, ja se on kai luotettavampi lähde mittaukselle kuin veri, joten jos nyt kovasti itsellesi tuota tietoa tarvitset, siitä vain, mutta toivottavasti joku lääkäri on tuota kysellyt tarkoitukseen, en tiedä, mitä itse siitä tietäjänä hyödyt. Suolisto kuntoon vaikka melatoniinilla?- Anonyymi
Mm. sen että kun tietää mistä oireet johtuu edes jollain todennäköisyydellä, voi ottaa sen tosiasiana eikä pohtia asiaa enempää. Välittäjäaineita ei kannata korjata lääkkeillä, tiedän. Muilta osin on tehty se minkä voi. Mä nyt vaan oon sellainen tyyppi joka haluaa tietää ennemmin kuin olla tietämättä. Oli asialle sitten tehtävissä jotain tai ei.
- Anonyymi
Voisit tutkia myös esim. dopamiinin. Se on vahvasti osallisena mielenterveyden kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4946452Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2872385Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241169
- 301092
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel90882- 39764