Suurimmalta osalta kansalta puuttuu kyky edes yrittää työllistää itse itsensä ja perheensä. Aina odotetaan, että joku muu perustaa tai laajentaa yritystä, johon voi hakea töihin. Jos onnistuukin saamaan sen duunin, niin sitten alkaa valitus liian pienestä palkasta ja eikun lakkoon vaan. Näytetään sille porvarille, joka lihoo minun selkänahasta prkl. Perustakaa vassarit työpaikkoja, olettehan tekin saaneet yhteiskunnalta koulutuksen, osaatte ainakin välttävästi lukea ja laskea, ottakaa itse riskejä ja lainaa.
Suomen jättityöttömyyden ongelma on vasemmistolainen ajattelutapa
9
95
Vastaukset
- Anonyymi
Kahdella sanalla tyhmyys ja saamattomuus
- Anonyymi
hyvä työlisyys kun, nostaisi palkka kuluja pitkässä juoksussa,
- Anonyymi
Tuo on se luokka-ajattelun perusongelma, lisää palkkaa ja heti, viis seurauksista itselle ja koko yhteiskunnalle. Yksityisyrittäjä ei sitä kyllä pysty tekemään, jos kassa on aina tyhjä.
- Anonyymi
Ulosmitaan orastava talouskasvu heti palkankorotuksilla ja ihmetellään, miksi kaikki hinnat ja maksut nousevat. Nousu tyssääkin siihen ja valitetaan työllisyyden ja ostovoiman heikentyneen.
- Anonyymi
Kiteytettynä !
Suomen julkisen talouden pulmana ovat liian suuret julkiset menot jotka ovat 55% suhteessa BKT:hen
Luku on teollisuusmaiden toiseksi korkein/huonoin luku !
Liian suuret julkiset menot aiheuttavat korkean verotuksen ja olemattoman talouskasvun sekä matalat varallisuustasot ! Lisäksi Suomi velkaantuu ulkomaille !
Julkiset menot ovat seurausta vuosikymmenien aikana tehdyistä menopäätöksistä eduskunnassa !
Se on siinä. Saa käyttää hyväkseen ! - Anonyymi
Valtion pitäisi perustaa enemmän tehtaita, jotka työllistäisi työttömät. Porvaritkin voisi tehdä sitten itse työnsä.
- Anonyymi
Maksa lisää veroja, että voidaan perustaa niitä kolhoositehtaita, jotka tuottavat tappioita ja maksavat palkkaa ilman työvelvoitetta.
- Anonyymi
Kaiken pitää olla ilmaista.
Rahaa ja hyvinvointia syntyy tyhjästä. - Anonyymi
työttömyys on seurausta yritysten ja poliitikkojen täysin todellisuudesta irtaantuneista ja vääristyneistä ideologioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254