Kyllä, otetaan molemmat! Koulun pitää olla uskonnollisesti, katsomuksellisesti ja puoluepoliittisesti sitoutumaton. Ja opetuksen tulee olla vastaavasti sitouttamatonta.
Vastaukset 26
- Anonyymi
Sitoutumattomuuden varjolla ei myöskään tule indoktrinoida sekulaaria humanismia l. vapaa-ajattelua.
- Anonyymi
Humanistinen, ihmisyhteisölähtöinen etikka ei ole mikään oppi, vaan inhimillistä kokemusta, joka on kirjattu perustuslain perusoikeuksiin.
- Anonyymi
Ei sen silti tarvitse olla mitään humanistista etiikkaa, mitä yritettäisiin indoktrinoida ja sen ohessa ateistista vapaa-ajattelua.
- Anonyymi
Hyvä selvennus. Ja sitouttamattomuus sisältää tunnustuksettomuuden, mutta on hieman laajempi käsite.
- Anonyymi
Kyllä, tiheät seurakuntaviersailut voivat olla sitouttavia ilman rukoiluttamistakin.
- Anonyymi
Ei käy. Kyllä meidän koulujumalanpalvelus pitää ohjelmaan ottaa. T. Kirkkoherra
- Anonyymi
Molempi parempi!
- Anonyymi
Elämänkatsomustiedon opiskelija edistää molempia.
- Anonyymi
Evl etuoikeudet vaan pois, silirimpsis.
- Anonyymi
Ei tämä niin vaikeaa olekaan. Teoriassa.
- Anonyymi
Peruskauraa moottoriin.
- Anonyymi
Miksi pitäisi? Me vapaasti ajattelevat olemme avoimia kaikenlaiselle opetukselle.
- Anonyymi
Hyvä. Ja tuohon sisältyy tunnustuksettomuus.
- Anonyymi
Koulu ja opetus. Myös asetuksessa mainitun muun toiminnan pitää olla sitouttamatonta.
- Anonyymi
Tarpeellinen käsiteselvennys.
- Anonyymi
No ei oi kohtuutonta.
- Anonyymi00017
Näin sen pitäisi olla käytännössäkin, mutta ei ole.
- Anonyymi00019
Juuri noin kuin avauksessa sanotaan. Pitäisi olla.
- Anonyymi00020
Koulun pitää olla sitoutumaton.
- Anonyymi00021
Molemmat kuuluvat asiaan.
- Anonyymi00022
Lain ja ops-pwrusteiden mukaan.
- Anonyymi00023
Kyllä ja kyllä.
- Anonyymi00024
Kaksin kaunihimpi.
- Anonyymi00025
Juu. Hyvä. Selkeyttävä.
- Anonyymi00026
Just niinku mun suustani!
- Anonyymi00027
Kyllä, molemmat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3251414Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451326- 1061132
- 1081008
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 106940
- 111802
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22797- 102672
- 76669