Johannes 7:25-36 FB38
[25] Niin muutamat jerusalemilaisista sanoivat: "Eikö tämä ole se, jota he tavoittelevat tappaaksensa? [26] Ja katso, hän puhuu vapaasti, eivätkä he sano hänelle mitään. Olisivatko hallitusmiehet tosiaan saaneet tietoonsa, että tämä on Kristus? [27] Kuitenkin, me tiedämme, mistä tämä on; mutta kun Kristus tulee, niin ei kukaan tiedä, mistä hän on." [28] Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne. [29] Minä tunnen hänet, sillä hänestä minä olen, ja hän on minut lähettänyt." [30] Niin heillä oli halu ottaa hänet kiinni; mutta ei kukaan käynyt häneen käsiksi, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut. [31] Mutta monet kansasta uskoivat häneen ja sanoivat: "Kun Kristus tulee, tehneekö hän enemmän tunnustekoja, kuin tämä on tehnyt?" [32] Fariseukset kuulivat kansan näin kiistelevän hänestä; niin ylipapit ja fariseukset lähettivät palvelijoita ottamaan häntä kiinni. [33] Mutta Jeesus sanoi: "Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. [34] Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla." [35] Niin juutalaiset sanoivat keskenään: "Minne tämä aikoo mennä, koska emme voi löytää häntä? Eihän vain aikone mennä niiden luo, jotka asuvat hajallaan kreikkalaisten keskellä, ja opettaa kreikkalaisia? [36] Mitä tämä sana on, jonka hän sanoi: 'Te etsitte minua, mutta ette löydä', ja: 'Missä minä olen, sinne te ette voi tulla'?"
https://bible.com/bible/365/jhn.7.25-36.FB38
"Häntä te ette tunne. "
5
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kaikki siis tiesivät että Jeesus haluttiin tappaa sapattirikkomuksista.
- AnonyymiUUSI
On tuo sinun mania mielenkiintoinen. Jättikö jengi jo maniaketjusi oman onnensa nojaan, kun levittäydyt?! Kokeile välillä kastevouhkaasi, vai kuluiko sekin jo loppuun?
- AnonyymiUUSI
Ja sitten koko tarina kaatui, kun vuonna 1948 löytyikin Nag Hammadin kirjasto, ja kirkon jo 300-luvulla hävittäksi määräämä aineisto,.
Tätä määräystä luostarin munkit eivät olleet totelleet, vaan olivat haudanneet aineiston autiomaan hiekkaan sinetöidyissä saviruukuissa.
Ja ainakin suuri yleisö tietää jo sen, että mitään Kristus-nimeä, jonka etymologia on kreikaksi 'balsamoitu muumio', ei Jeesuksen elimaikana ole edes käytetty.- AnonyymiUUSI
Joten tarinat ovat tarinoita, eivätkä mitään totuuksia, kun on jumalahuijauksella hävitetty Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, niin että on 'temppeliin ' saatu kristinuskolla juutalaisten uhrikulttijumala, puhuva Pedon kuva, vallankäyttöön ja kiristämiseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joten tarinat ovat tarinoita, eivätkä mitään totuuksia, kun on jumalahuijauksella hävitetty Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, niin että on 'temppeliin ' saatu kristinuskolla juutalaisten uhrikulttijumala, puhuva Pedon kuva, vallankäyttöön ja kiristämiseen.
Ja tässä mielessä näiden Raamatun tekstien suora kopiointi on suorastaan naurettavaa, ellei sitten aloittaja halua juuri esitellä tuota Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä tehtyä manipulointia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1673046
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262520Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542416- 1462291
- 671956
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2611786- 311401
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235