sapattia tulee viettää avaruudessa, tai vaikkapa Kuussa?
Avaruudessa kun ihmisten keksimät ja maapalloon tiukasti sidotut ajalliset käsitteet kuten lauantai ja sunnuntai, tai aamu ja ilta, eivät päde sellaisinaan.
Esim. vuorokauden pituus Saturnuksella on vain reilut 10 tuntia, mutta vuosi kestää noin 11 000 maan päivää eli 29,5 vuotta.
Mitä Raamattu opettaa sapatin vietosta maapallon ulkopuolella?
Minä päivänä
4
110
Vastaukset
- Anonyymi
Kysyt uskiksilta aivan liian vaikeita. Suurin osa heistä ei edes tiedä mitä avaruus on ja uskoo maan olevan litteä.
- Anonyymi
Tuoko on ollut esteenä Saturnukseen tai edes kuuta pitemmälle menossa ihmiskunnalla ja syynä Muskin rakettien räjähtelyyn?
Tähänhän on pakko löytää vastaus, että päästäis Taivaankannen läpi.
Miten sinä muuten itse viettäisit sapattia puolessa välin maata ja Marssia Muskin raketissa matkalla Marsiin tai siellä Saturnuksessa?
Vihjeenä: tällähän maan kamaralla pakkolepo menee pe tasan 18:00 -> la tasan 18:00.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sapatti
Kannatais kyllä kirjoittaa aiheesta lisäohjeet seuraavaan raamatun painokseen miehitettyjä avaruuslentoja silmälläpitäen. Onnistusko sulta heittää alustava ehdotelma?- Anonyymi
Joo, mitä jos se ylöstempauskin sattus vähän jumittaa ja kestään vahingossa yli viikon. Silloin olisi hyvä tietää missä sitä on menossa ja milloin on se sapatti, ettei putoais vahingossa alas kesken lennon, kun unohtuu sapatti viettämättä oikeaan aikaan.
Sapatti on juutalaisten juttu. Yleisesti voidaan kuitenkin ajatella, että sapattia ei tarvitse viettää avaruudessa.
Avaruudessa ei ole auringonlaskuja tai -nousuja. Ilman niitä ei ole viikonpäiviä ja sitä kautta ei tarvetta viettää sapattia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034563Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10837