Olen aina saanut paljon hyvää energiaa työtömyydestä. Joskus se on ollut pätkittäisiä, pitkiä ja lyhyitä pätkiä, joillon on voinut tehdä omia juttuja, huilata ja mennä ja olla miten haluaa, ja joskus kuten nyt se on tosi pitkä jakso joka tuo erittäin paljon ilmoisia asioita ja jaksamista omaan elämään. Olen nyt ollut 9 v työttömänä ja olen saanut niin paljon aikaan kotona ja elämässäni, etten ikinä olisi voinut työaikana tehdä näitä asioita.
Harrastuksia on valtavasti, uusia ystäviä, remontteja kotiin, olemista vaan ja lapsenlapsien kanssa olemista, ja miehen kanssa matkustamista.
Työttömyys on meillä ollut aina ilon aihe, kun on saanut olla perheen ja ystävien kanssa.
En jotekin ymmärrä miten jotkut saa työttömyyden näyttämään peikolta, meille se on onni ja lahja.
Monelle se on valitus rahan vähyydestä, , eihän se elämä ole rahasta kiinni, sitä on hyvä olla muttei se määrittele sinun elämääsi. Me taas ollaan rikkaampi kuin koskaan työelämässä oltaisiin oltu. Ei olla tuhlareita, ei käydä kaupassa käymisen vuoksi, ollaan käsistä käteviä, osataan tehdä asioita paljon itse.
Katkeria ja kateellisia on pilvin pimein, mutta annetaan niiden huudella, pahaa oloaan purkaa. Ovat itse tottuneet tuhlaamaan ja kuluttamaan rahansa, ja sitten valittaa kun ei saa ruokaa, täysin oma vikansa on.
Kun asenne on kohdallaan, kaikki sujuu, eikä edes kateelliset sant satuta kun itsellä on hyvä olla. Annetaan heidän huutaa ja meota, huutamisella voi korjata itsestään sen mikä on rikki, mieli! Iloista päivää kaikille iloisille ja onnellisille, katkerille ja kateellisille.
Positiivista energiaa työttömyydestä
108
758
Vastaukset
- Anonyymi
Tee omalle kateudellesi jotain kun heti vertaat muihin.Nykypäivänä tienataan työelämässä kun duunarikin tienaa kumppaninsa kanssa n 7000eur kk.Ammatti työmies tehtaassa tienaa päälle 3000eur kk nettona.Työttömänä notkuu persaukisena ja haaveilee pärjäävänsä sitten kun eläkeikä tulee ja surkea eläke. Ei oma lähipiirini mikään persaukinen ole ja itse olen 56v eläkeläinen sen takia köyhyyspalstalla.En hae mitään toimeentulotukea.
- Anonyymi
Aivan, sinä olet tuota mieltä. Sinä voit ollakkin, ja minä taas eri mieltä.
Nythän emme puhu tienaamisesta, vaan työttömyydestä, omasta halusta olla työtön. Jos yhtään perhehdyit aloitus tekstiin, niin huomaat että asia ei käsitellyt työntekoa eikä palkkausta.
Työmieskin voi olla persaukinen, jos haluat riitaa haastaa, ja ihmisen omaa ajatusmaailmaa ja miten hän elämänsä kokee ja haluaa elää.
Raha ei kaikille määrittele elämänlaatua. Eikä pidäkkään.
Mutta kiihkeässä mielentilassa sinä vertaat kaikkien elämää aina rahaan. joo, sitä on oltava sen verran että selvii laskjuisa ja kaupassa käynnistä, mutta se ei tuo sinulle muuta iloa. Meitä on moneksi, ja jos sinun ajatus on vain raha, eikä muu, olet todella käyhä ihminen.
Ei elämä ole rahan keräämistä varten vaan elämistä varten. Onnellisemman elämän saa kun ei mieti kateellisten ihmisten pahaa mieltä ja äksyilyä, vaan nauraa ja antaa heidän huudella, se on heille elämän työ.
Työttömyys on elämän parhainta aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän emme puhu tienaamisesta, vaan työttömyydestä, omasta halusta olla työtön. Jos yhtään perhehdyit aloitus tekstiin, niin huomaat että asia ei käsitellyt työntekoa eikä palkkausta.
Työmieskin voi olla persaukinen, jos haluat riitaa haastaa, ja ihmisen omaa ajatusmaailmaa ja miten hän elämänsä kokee ja haluaa elää.
Mutta kiihkeässä mielentilassa sinä vertaat kaikkien elämää aina rahaan. joo, sitä on oltava sen verran että selvii laskjuisa ja kaupassa käynnistä, mutta se ei tuo sinulle muuta iloa. Meitä on moneksi, ja jos sinun ajatus on vain raha, eikä muu, olet todella käyhä ihminen.
Ei elämä ole rahan keräämistä varten vaan elämistä varten. Onnellisemman elämän saa kun ei mieti kateellisten ihmisten pahaa mieltä ja äksyilyä, vaan nauraa ja antaa heidän huudella, se on heille elämän työ.
Työttömyys on elämän parhainta aikaa.Et muistanut sanoa, että sinulla on kartano ja kaksi Mersua, laituria unohtamatta. Hyvähän se silloin on sanoa, että raha ei määrittele elämänlaatua, kun itsellä sitä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et muistanut sanoa, että sinulla on kartano ja kaksi Mersua, laituria unohtamatta. Hyvähän se silloin on sanoa, että raha ei määrittele elämänlaatua, kun itsellä sitä on.
Raha määrittelee elämänlaatua ja jelppaa kyllä. Jos on perso rahalle niin se on eri asia. Rahaa tarpeen mukaan. Kaikki ei ole rahan perään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömyys on elämän parhainta aikaa.Sanoisin ennemmin, nain omasta kokemuksesta, etta taloudellinen riippuvuus on elaman parasta aikaa.
Reilun 15 vuotta rakensin omaa yritystani, olin 34 kun myin sen pois ja siita lahtien olen elanyt sijoitusteni tuotoilla.
Mutta noh, ei kai siina nyt isoa eroa ole, tuleeko sita rahaa kuukaudessa vajaa tonni vai vajaa sata tonnia. Vai mita? :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin ennemmin, nain omasta kokemuksesta, etta taloudellinen riippuvuus on elaman parasta aikaa.
Reilun 15 vuotta rakensin omaa yritystani, olin 34 kun myin sen pois ja siita lahtien olen elanyt sijoitusteni tuotoilla.
Mutta noh, ei kai siina nyt isoa eroa ole, tuleeko sita rahaa kuukaudessa vajaa tonni vai vajaa sata tonnia. Vai mita? :DHoh hoh kiäh kiäh ja viihdyt köyhyyspalstalla kiäh kiäh buuuaaaahhhh
- Anonyymi
Ehkä työttömyysaikana voisi opetella oikeinkirjoitusta?
- Anonyymi
Aloittaja on rikkaampi työttömänä kuin työssä ollessa niin eipä ole kaksista työtä tehnyt.Taas tämä lihava mummi kirjoittelee.
- Anonyymi
30 v kirppareita ja taas eläkkeellä jatkuu hyvinvointi hih mikä vitsi-yhteiskunta totta tosiaan eikä muuksi muutu ihan hevillä
- Anonyymi
Olisit voinut kirjoittaa noi mastaukset samaan ruutuun!!! Ei se tuo yhtään vakuuttavamapaa vastauksesta, kun kirjoitat monta vastausta peräkkäin, muuta kuin hauskuutta ja luo sinusta idiootin.
- Anonyymi
Sinähän olet kateellinen varsinkin poliitikoille niin että päätäsi särkee. Tänään ei ilmeisesti kuitenkaan kun aamunavauksessa ei orpoa mainittu.
- Anonyymi
Tottakai olen, Niin olet sinäkin, ja me kaikki suomalaiset ollaan kateellisia heille, ei heidän ala arvoisesta työstään vaan siitä että he nostelee etuuksia, korvauksia ja palkkoja joita eivät ole ansainneet, ja nostelevat niitä ylöspäin itse!!!
Mikä tekee heidän ala arvoisesta työstään arvokkaampaa kuin muidenkaan? Valehtelu tietysti, mitä enempi he valehtelevat ja huijaavat sen parempaa palkkaa he saavat.
Mikä siis estää muita hakemasta myös korvauksia kelasta, tosin vähäisiä ropoja, mutta kuitenkin, jokaisella samat oikeuddet. Kyllä minä ainakin olen työtön ja haen kelasta rahaa kun siihen on maollisuus. Työhän ei ole arvokasta ollut koskaan. Sen varaan on turha elmää pilata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai olen, Niin olet sinäkin, ja me kaikki suomalaiset ollaan kateellisia heille, ei heidän ala arvoisesta työstään vaan siitä että he nostelee etuuksia, korvauksia ja palkkoja joita eivät ole ansainneet, ja nostelevat niitä ylöspäin itse!!!
Mikä tekee heidän ala arvoisesta työstään arvokkaampaa kuin muidenkaan? Valehtelu tietysti, mitä enempi he valehtelevat ja huijaavat sen parempaa palkkaa he saavat.
Mikä siis estää muita hakemasta myös korvauksia kelasta, tosin vähäisiä ropoja, mutta kuitenkin, jokaisella samat oikeuddet. Kyllä minä ainakin olen työtön ja haen kelasta rahaa kun siihen on maollisuus. Työhän ei ole arvokasta ollut koskaan. Sen varaan on turha elmää pilata.En ole kateellinen politiikoille. Vaikka heidän korvaus ja varsinkin edut ovat ehkä hieman ylimitoitettuja työmäärään nähden niin pitäähän kunnon kompensaatio saada siitä että joutuu kaikenmaailman hullujen kuten sinun sylkykupiksi.
- Anonyymi
Poliitikoille kukaan järkevä kateellinen oo, missään muodossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kateellinen politiikoille. Vaikka heidän korvaus ja varsinkin edut ovat ehkä hieman ylimitoitettuja työmäärään nähden niin pitäähän kunnon kompensaatio saada siitä että joutuu kaikenmaailman hullujen kuten sinun sylkykupiksi.
Oletpa kuitenkin, eisttäähän voi aina, mutta psykologiaa monta vuotta lukeneena näen enemmän kuin sinä miten asioita voi puhua tarkoittamatta sitä oikeesti. Sinäkin ajattelet eri tavalla kuin puhut, sillä tarkoituksesi on vain saada konflikteja aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa kuitenkin, eisttäähän voi aina, mutta psykologiaa monta vuotta lukeneena näen enemmän kuin sinä miten asioita voi puhua tarkoittamatta sitä oikeesti. Sinäkin ajattelet eri tavalla kuin puhut, sillä tarkoituksesi on vain saada konflikteja aikaan.
Vatipää se että sinä olet lainannut kirjastosta psykologian kirjoja ja yrittänyt ymmärtää lukemaasi ei tee sinusta psykologia. Vaikka niin itsellesi uskotteletkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vatipää se että sinä olet lainannut kirjastosta psykologian kirjoja ja yrittänyt ymmärtää lukemaasi ei tee sinusta psykologia. Vaikka niin itsellesi uskotteletkin.
Minä niin nautin näistä sun katkerista vastauksista... voi sua, luulet että tiedät meistä kaikista täällä asioita vaikket eedes tunne ketään.
Toki jokainen voi keksiä kenestä vaan mitä vaan.. monesko kuppi sulla on nyt menossa sitä kaljaa olet jo litkinyt aamu 5 asti... mun laskelmien mukaan juot nyt 8 kupillista. Lopeta jo!!! Heheee.... mikään ei ole helpompaa kun keksiä tarinoita tuntemattomista... mutta sulle hyvää terapiaa, kirjoittaminen on sitä, lukeminen on sitä, tarinoiden kirjoittaminen on sitä. ;)
terv. psykologi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä niin nautin näistä sun katkerista vastauksista... voi sua, luulet että tiedät meistä kaikista täällä asioita vaikket eedes tunne ketään.
Toki jokainen voi keksiä kenestä vaan mitä vaan.. monesko kuppi sulla on nyt menossa sitä kaljaa olet jo litkinyt aamu 5 asti... mun laskelmien mukaan juot nyt 8 kupillista. Lopeta jo!!! Heheee.... mikään ei ole helpompaa kun keksiä tarinoita tuntemattomista... mutta sulle hyvää terapiaa, kirjoittaminen on sitä, lukeminen on sitä, tarinoiden kirjoittaminen on sitä. ;)
terv. psykologiPäästäsi vialla oleva mökkihöperö vaihdevuoteinen lapsellinen akanretku. Vaikka eihän sinulla mökkiä ole, sukulaisilla ehkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliitikoille kukaan järkevä kateellinen oo, missään muodossa.
Järkevä ei mutta aloittajalla viiraa päässä.
- Anonyymi
"Olen nyt ollut 9 v työttömänä "
Sinulle jutut muuttuvat viikoittain, hiljattain sanoit olleesi yli 20 vuotta kelan rahoilla.- Anonyymi
Okei! No sitten olen ollut 20 v... jos kerran niin sanot ja tiedät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei! No sitten olen ollut 20 v... jos kerran niin sanot ja tiedät.
Ei vaan sinä sanoit ja tiedät. Vai iskeekö dementia olethan kuitenkin jo ikäihminen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan sinä sanoit ja tiedät. Vai iskeekö dementia olethan kuitenkin jo ikäihminen..
Okei, jos niin sanot, sinulla on oikeus puhua ihan mitä haluat.. kuuntelijalla ja lukijalla on oikeus olla uskomatta mitä sanot tai kirjoitat...
Hienoa että kerrot asoita, se on sulle hyvää terapiaa, että saat pahat ajaukset ja katkeruudet pois mielestäsi... hyvä että osaat ilmaista itseäsi..
tämä on erittäin positiivinen kirjoitus josta pitäisi ottaa koppi.
- Anonyymi
Niin, miksi pitäisi olla vasten tahtoaan kaikkien kateellisia ihmiselle, joka viihtyy omassa elämässään? Ei se työllinenkään niin onnellinen ole vaikka kuinka sitä yritetään niin vakuutella.
Meillä on paljon samanlaisia asioita, mutta jokaiselle ne on erilaisia, ei me olla samasta puusta veistettyjä. Jokainen tekee omat ratkaisut, turha siitä on pahoittaa mieltään.
Jos ei viihdy omassa elämässä, ei sille voi mitään, ei siitä pidä masentua ja alkaa sättimään ketään. On outoa että pitää toisten elämää mollata ja arvostella. Jos ei kestä, ei pidä sitten ottaa kantaakaan, jos ei osaa asiallisesti keskutella. - Anonyymi
Miten saisi positiivista energiaa köyhyydestä? Kertokaa jos voitte?
- Anonyymi
Kun ei tarvitse aamuisin väsyneenä lähteä mihinkään, saa vaan herätä omia aikojaan, ehtii harrastamaan vaikka mitä, ja se jaksaminen on aivan ensiluokkaista. Työläinen ei jaksa mitään, ei harrastaa ei olla ystävien kanssa, perhe on heitteillä... kaikki eneriia menee orjatyöhön. Se on kauheeta elämää.
Työtön voi rakentaa omasta pvästään omanlaisen, ja tehdä mitä ikinä haluaa.
Kyllä sinä sen tiesit, kunhan taas huudatat täällä. Katkeruus ja väsymys näkyy myös tuollaisena tyhmyytenä, kun ei jaksa ajatella enää. itsestään selvää on että kun on levännyt ihminen hänen jaksamisensa on toista luokkaa kuin ihmisen joka tekee orjatöitä aamusta iltaan. Senkin sinä tiesit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei tarvitse aamuisin väsyneenä lähteä mihinkään, saa vaan herätä omia aikojaan, ehtii harrastamaan vaikka mitä, ja se jaksaminen on aivan ensiluokkaista. Työläinen ei jaksa mitään, ei harrastaa ei olla ystävien kanssa, perhe on heitteillä... kaikki eneriia menee orjatyöhön. Se on kauheeta elämää.
Työtön voi rakentaa omasta pvästään omanlaisen, ja tehdä mitä ikinä haluaa.
Kyllä sinä sen tiesit, kunhan taas huudatat täällä. Katkeruus ja väsymys näkyy myös tuollaisena tyhmyytenä, kun ei jaksa ajatella enää. itsestään selvää on että kun on levännyt ihminen hänen jaksamisensa on toista luokkaa kuin ihmisen joka tekee orjatöitä aamusta iltaan. Senkin sinä tiesit.Mistä ihmeen omasta pylvästään pitäisi tehdä omanlainen? Joku seksijuttu?
- Anonyymi
Eihän se vähävaraisuus aina tarkoita sitä että asiat on huonosti. Vähävaraisenakin olo on ihan onnellista, jos osaa asennoitua siihen ettei valita joka asiasta.
Täällä vaan tahalteen huudetaan ja haukutaan ihmisiä. Se on suomalaisten huonosti kasvatettujen ihmisten tauti, he eivät osaa kohdella ihmisiä koskaan hyvin, oli kyseessä sitten rikas tai käyhä, sairas tai vanhus, lapsi tai vammainen, aina löytyy jotain mistä voi haukkua. Se on sääli että ihmisillä on noin huono itsetunto, että omaa minää pitää nostaa haukkumalla muita.
Kyllä maalimaan huutoa ja katkeruutta mahtuu, antaa huutaa vaan, kuka haluaa. Meistä kukaan ei ole toistensa kopioita , joten maalimaan mahtuu myös erilaisia ihmisiä. Turhaa on mollaa, se ei osu kun siihen huutajaan itseensä
Jokaisella on omanlainen ajatus ja elämä, ja niin pitää ollakin, siihen yhtälöön ei mahdu toista. - Anonyymi
Terve ihminen haluaa tehdä työtä ja saada elantonsa niin mene muualle harrastaan kulttuuria kun niin vinoutuneita kirjoituksia eikä mene edes provona läpi.Et tarvis rahaa ollenkaan kun niin syvältä jutut.
- Anonyymi
Surullista että sulla on noin paha olla kotona, eikä kukaan kaipaa sinua... sääli.. meitä on monta jotka pidämme lähisistämme ja olemisesta kotona, se on parasta.
Mutta jos on riitaisat tai väkivaltaiset sun läheiset ja omaiset, niin eihän siellä kotona sitten halua olla. Tsemppiä ja yritä jaksaa, apuakin on tuollaseen olemassa ja muista että mielenterveyspalvelutkin on sinunlaisia varten.
Koti on monelle se maailman paras paikka, rakastan olla kotona ja rakastan omia lheisiäni. En vaihtaisi orjatöihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista että sulla on noin paha olla kotona, eikä kukaan kaipaa sinua... sääli.. meitä on monta jotka pidämme lähisistämme ja olemisesta kotona, se on parasta.
Mutta jos on riitaisat tai väkivaltaiset sun läheiset ja omaiset, niin eihän siellä kotona sitten halua olla. Tsemppiä ja yritä jaksaa, apuakin on tuollaseen olemassa ja muista että mielenterveyspalvelutkin on sinunlaisia varten.
Koti on monelle se maailman paras paikka, rakastan olla kotona ja rakastan omia lheisiäni. En vaihtaisi orjatöihin.Olen eri ja samaa mieltä.Ei enää orjatöitä. Nykyään yksin oon ja kaipaisin naista mutta katsotaan eteenpäin.
- Anonyymi
Terve ihminen ei tee töitä ilmaiseksi! terve ihminen ymmärtää että työstä maksetaan palkkaa. Terve ihminen ei halua tehd itsestään pelleä, vaan arvostaa itseään ja arvostukseen kuuluu palkka.
- Anonyymi
Koville ottaa näillä vastaajilla iloiset asiat. Iloisistakin asioista ja ne asiat mitä on hyvin, pitää joidenkin saada kahnausta aikaseksi, ihan väkisin. Jos jollain ei ole asiat hyvin, niin olkaa iloisia että joillain on.
Erittäin lapsellista tämmönen väittely, Monilla jäänyt teinivuosista päälle se että pitää olla periaatteesta eri miletä kaikista asioista, vaikkei oikeesti olisikaan.
Ei kannata vänkääjille vastaa, ei ne osaa muutakun soittaa suutaan. - Anonyymi
Aikas syvältä teillä on ajatukset nooh sitä se syrjäytyminen teettää.Ei loisien kuulus saada mitään rahaa yhteiskunnalta.
- Anonyymi
Miten pahasti olet syrjäytynyt? Eikö ole mitään tahoa teillä joka auttaisi sinua, tai onko sulla haluja nousta sieltä syvältä? Älä odota että joku tekee sen sun puolesta, vaan yritä itse, tsemppiä.
Kyllä sinä voit rohkeasti pyytää kelasta apua tai srk tai pelastusarmeijalta... kyllä apua saa kun vaan pyytää.
Jaksuja.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä muuten, mutta moni työtön on äärimmäisen yksinäinen eikä voi taloudellista syistä harrastaa juuri mitään. Liikunta on kuitenkin edullista, siihen työttömyys antaa mahdollisuuksia. Se nostaa ja ylläpitää tietysti työkykyäkin. Kalastamiselle ja luonnossa liikkumisellekin jää aikaa.
Alin sosiaaliturva on 600 euroa ja asumistuki. Ilman sitä työttömyydestä tulee todella raskasta. Energia muuttuu ahdistuneisuudeksi ja masentuneisuudeksi, jos sen menettämisellä uhataan. Työkyky menetetään. - Anonyymi
"Harrastuksia on valtavasti, uusia ystäviä, remontteja kotiin, olemista vaan ja lapsenlapsien kanssa olemista, ja miehen kanssa matkustamista.
"
Turhaa lätinää vailla todellisuuspohjaa paitsi "oleminen vaan" pitää kutinsa- Anonyymi
Surullista että joillan on voimia toisten elämän arvosteluun vailla faktaa. Sinä huomaat muissa olemattomia virheitä, muttet itsessäsi. Haastat riitaa, etkä edes ole seelvillä mistä keskustellaan. Mutta jokainen tyylillään, jos mieli on noin surkee ja sairas, niin eihän sitä paljon voi vaatiakkaan. Lätise ihan yksinäsi, ja kunnioita muita, koska itse olet täysin arvoton.
Saat anteeksi, sillä ethän sinä voi kaikkea ymmärtää, sen huomaa sun vastauksesta, kun kissa on poissa niin hiiret hyppii sun pöydällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista että joillan on voimia toisten elämän arvosteluun vailla faktaa. Sinä huomaat muissa olemattomia virheitä, muttet itsessäsi. Haastat riitaa, etkä edes ole seelvillä mistä keskustellaan. Mutta jokainen tyylillään, jos mieli on noin surkee ja sairas, niin eihän sitä paljon voi vaatiakkaan. Lätise ihan yksinäsi, ja kunnioita muita, koska itse olet täysin arvoton.
Saat anteeksi, sillä ethän sinä voi kaikkea ymmärtää, sen huomaa sun vastauksesta, kun kissa on poissa niin hiiret hyppii sun pöydällä.Kissa on laiska, vanha, lihava ja tyhmä. Ja ehkä juoppokin..
- Anonyymi
Kyllä lähes kaikki saavat vapaa ajasa positiivista eneriaa, sitä on turha kenenkään kiistää. Kaikki otka ovat duunissa tai opiskelevat, odottavat aina kesälomia, joululomia, viikonloppuja... ei kukaan vastusta lomiansa. Turha siitä kiistellä.
Ihan sama on ko se loma vai työttömyyttä, eläkkeellä oloa, sairaslomaa, vauvalomaa... tms.. lomaa odottavat kaikki.
Outoa tässä keskusteluissa yleensäkin on aina työttömät! Se tulee esille, että vain se on tikun nokassa..joka on erittäin outoa. Ei kukaan ole sen huonompi, on millä lomalla tai vapaalla tahansa. Vika on vain ja ainoastaan valittajassa ja mollaajassa, jos ei kestä niin ei pidä valittaakkaan.- Anonyymi
Ei työtön ole missään lomalla jos niin kuvittelee on realiteetit hämärtynyt.
- Anonyymi
Työttömällä ei ole lomaa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei työtön ole missään lomalla jos niin kuvittelee on realiteetit hämärtynyt.
Kyllä se on lomaa, kun ei ole töitä. Mitä muuta, parasta loma aikaa. Olet vaan katkera kun paiskit 9 e päivärahalla orjatöitä.
Katkeruus ei ole kivaa, siitä tulee äkäinen olo.. työttömyysloma on parasta... ai että. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on lomaa, kun ei ole töitä. Mitä muuta, parasta loma aikaa. Olet vaan katkera kun paiskit 9 e päivärahalla orjatöitä.
Katkeruus ei ole kivaa, siitä tulee äkäinen olo.. työttömyysloma on parasta... ai että.Erikoinen loman määritelmä. Jos loma tarkoittaa sitä, että ei ole töitä, niin naapuriperheen vauvakin on lomalla. Muistuttaa kyllä työtöntä, makaa päivät pullo suussa ja kakat pöksyissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen loman määritelmä. Jos loma tarkoittaa sitä, että ei ole töitä, niin naapuriperheen vauvakin on lomalla. Muistuttaa kyllä työtöntä, makaa päivät pullo suussa ja kakat pöksyissä.
Sinulla on vielä taipumus kärjistää asioita ja värittää niitä mielesi mukaan. Jos olet aikuinen, osaat kyllä lukea tekstiä maalaisjärjen mukaan, ettei kaikkia sanomisia tarvi kirjoittajan selitellä. Lapsille pitää useinkin selittää sanojen tarkoituksia, mutta harvoin aikuisille.
Jos haluat pilkailla ja ilveillä, niin anna mennä vaan. Fiksutmmat ei ota koppia siitä että pitää selitellä sanojen tarkoitusta, vaan olettavat, että aikuinen osaa käyttää järkeä.
Vauva sanaa käyttäminen tuossa sanan yhteydessä, on jo aika yliampuvaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on vielä taipumus kärjistää asioita ja värittää niitä mielesi mukaan. Jos olet aikuinen, osaat kyllä lukea tekstiä maalaisjärjen mukaan, ettei kaikkia sanomisia tarvi kirjoittajan selitellä. Lapsille pitää useinkin selittää sanojen tarkoituksia, mutta harvoin aikuisille.
Jos haluat pilkailla ja ilveillä, niin anna mennä vaan. Fiksutmmat ei ota koppia siitä että pitää selitellä sanojen tarkoitusta, vaan olettavat, että aikuinen osaa käyttää järkeä.
Vauva sanaa käyttäminen tuossa sanan yhteydessä, on jo aika yliampuvaa.Fiksummat eivät ota koppia, mutta sinähän just otit :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksummat eivät ota koppia, mutta sinähän just otit :)
Täytyyhän sinulle jonkun puhua järkeä, kun itse et ymmärrä, vaan huutelet täällä kaikille mitä sylki suuhun tuo. Jonkun on oltava se aikuinen ja jarruteltava ja neuvottava sinua.
Sulla rankka lapsuus ja nuoruus ja aikuistuminen on mahdotonta , joten yritän auttaa sinua ja keskustelen sinun kanssasi sinun kipeistä asioista.
Nuorisollekin on paljon aikuisia keskusteluapuna, joten olet samalla tasolla heidän kanssan, että tarvit luotettavaa aikuista vierellesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän sinulle jonkun puhua järkeä, kun itse et ymmärrä, vaan huutelet täällä kaikille mitä sylki suuhun tuo. Jonkun on oltava se aikuinen ja jarruteltava ja neuvottava sinua.
Sulla rankka lapsuus ja nuoruus ja aikuistuminen on mahdotonta , joten yritän auttaa sinua ja keskustelen sinun kanssasi sinun kipeistä asioista.
Nuorisollekin on paljon aikuisia keskusteluapuna, joten olet samalla tasolla heidän kanssan, että tarvit luotettavaa aikuista vierellesi.Sinä kritisoit muita arvailemisistamutta teet sitä kuitenkin itse alvariinsa. Pahvi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorisollekin on paljon aikuisia keskusteluapuna, joten olet samalla tasolla heidän kanssan, että tarvit luotettavaa aikuista vierellesi.Ja taas :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kritisoit muita arvailemisistamutta teet sitä kuitenkin itse alvariinsa. Pahvi!
Anna tulla tuon pahan olon vaan reippaasti ulos. Hienoa. Voisit vielä kirjoittaa nuo kaikki vastauskset samaan , eikä ripotella kymmeniä vastauksia peräkkäin, näyttää vähän hassulta... eikä se luo yhtään uskottavuutta siitä että vastaajia olisi monta, vaan sinä yksin kirjoittelet noita vastauksia... ei mene läpi.
Siinä on sulle vielä opeteltavaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna tulla tuon pahan olon vaan reippaasti ulos. Hienoa. Voisit vielä kirjoittaa nuo kaikki vastauskset samaan , eikä ripotella kymmeniä vastauksia peräkkäin, näyttää vähän hassulta... eikä se luo yhtään uskottavuutta siitä että vastaajia olisi monta, vaan sinä yksin kirjoittelet noita vastauksia... ei mene läpi.
Siinä on sulle vielä opeteltavaa..Älä vatipää yritä ottaa minulta koppia kun en ole edes heittänyt..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vatipää yritä ottaa minulta koppia kun en ole edes heittänyt..
Hienoa, pian huomaat että kun joskus antaa kaiken pahan tulla ulos, alkaa olo helpottaa. Kirjoittaminenkin on hyvä keino purkaa mieltään, ei tarvi puhua jos ei uskalla avautua.
Kylläsinä kokoajan heitä ilmille murheita ja pahaa oloa, aamusta iltaan, jatkuvasti. Minua ei haittaa vaikka kuin purkaan tuntojasi, senkun annat musta mielen vaan tulla... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, pian huomaat että kun joskus antaa kaiken pahan tulla ulos, alkaa olo helpottaa. Kirjoittaminenkin on hyvä keino purkaa mieltään, ei tarvi puhua jos ei uskalla avautua.
Kylläsinä kokoajan heitä ilmille murheita ja pahaa oloa, aamusta iltaan, jatkuvasti. Minua ei haittaa vaikka kuin purkaan tuntojasi, senkun annat musta mielen vaan tulla...Mitähän sinä urputat....🥱🤦🙉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä urputat....🥱🤦🙉
Sinä voit sanoa mitä haluat, en loukkaannu, vaikka sitä toivot... Huomaan kyllä mielesi pahan olon, ja osaan suhtautua siihen ammattimaisesti, että annan sinun miettiä sanomisiasi.
On hyvä että saat mustan mielen pois ja uskallat sanoa, se on terapeuttista ja keventävää, kun ei mieti yksin pahoja asioita.
Ajan kanssa helpottaa...ja vaikka metsässä kävely, sinne vaan lenkille, ulkoilmakin piristää sinua...vielä kun löytäisit ystävän jolle voit kertoa asioita... kirjoita, piirrä, laula, tanssi, tee sitä mikä on kivaa, kyllä uskon sinun onnistuvan...
- Anonyymi
Juon kaljaa!🍺🥃
Tupauuno,rautahaara.savo - Anonyymi
Moni ei tykkää olla työttömänä vaan rahaa tienaamassa töissä ei kaikki yhtä passiivisia kuin aloittaja ja elämäänsä kyllästynyt.Edestään sen löytää jos vaan työvuosina makoillut.
- Anonyymi
Vai lomaa työttömällä....:D
- Anonyymi
Niin eihän työtön ole lomalla miltään kantilta tosin viikonloput vapaata.Ilmoitus velvollisuutta joka paikkaa jaKelaan hakemusta että saa rahaa.Monta vuotta työtön niin syrjäytyy tai elämä kaventuu.Terve ihminen haluaa tehdä töitä.
Punaliput liehuu menkää TÖIHIN.🇲🇪🇲🇪👷♂️
- Anonyymi
Oipa tosi hupaisia muutamat vastaukset hyvään ja asialliseen aloitukseen. Hyvin voi sanoa että on ihmisiä joilla on terve järki ja on ihmisiä joiden ajatusmaailma on jäänyt lapsen tasolle. Ehkä koulutkin käymättä, sillä ylesi sivistys on nolla tasoa.
On sääli, ettei jotkut osaa keskustella asioista vaan laittaa kaiken lekkeriksi tahalteen tai sitten on vaan se järki poissa.
Kun ajattelee että täällä suurin osa on varmasti aikuisia, niin kysyä pitää, että millasia lapsia tulee heidän lapsistaan, kun vanhemmistaan saavat tuollasen kuvan, että kaikki hyvä pitää ampua alas, ja toisen sanomiset pitää teilata suohon heti alkujaan. Keskustella ei osata enää.
Luulen että suurin osa saa mallin politiikasta, kun kattelee eduskunnan kyselytuntia, niin siellä on meno juuri samanlaista, haukutaan, huudetaan, ja kiroillaan toisten ajatuksille ja keskustelut samantien tyrkätään sinne syvään päätyy. Ei osata enää käyttäytyä sivistyneesti, toisia kunnioittaen ja keskustellen.
Täälläkin on muutama laho tyyppi, joka heti suoraltaan lukematta huutaa kaikki haukkamasanat ja vääntää ja kääntää tahalteen sanomiset sekä pilaa toisten keskustelun.
Täällä on muutamalla mukavaa viettää uppoaikaa, kun ei ole mitään muuta tekemistä, kuka tuollasia kiusankappaleita edes töihin ottaa tai kaveriksi, kun rääväsuu alkaa laukomaan ilkeyksiä samantien.- Anonyymi
Kaikki sinun vuodatuksesi ovat asiallisia - omasta seniilistä mielestäsi🙏👍♥️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sinun vuodatuksesi ovat asiallisia - omasta seniilistä mielestäsi🙏👍♥️
Juu, anna tulla vaan kaikki paha ulos, täällä on kyllä sen verran aikuisia jotka kyllä lukee ja kuuntelisikin ongelmiasi. Pääasia ett saat pahan mielen pois.
- Anonyymi
Etkö huomioi että kirjoitat palstalle köyhyys ni miks ihmeessä et kirjoita yhteiskunta palstalle.Eläkeläiset voi olla vaan on stten vaikka työkyveläkkeellä tai vanhuuseläke.Työttömällä on velvoitteet.Ei tosiaan tule positiivista palautetta jos ylistää työttömyyttä.Edestään sen sitten löytää jos työvuosina notkunu kun eläkeikä alkamassa.
- Anonyymi
Siis ymmäristkös että täällähän jotkut kirjoittavat, ei yleisönosastoilla lehdissä? Silloin se vastaus kirjoitetaan tänne, ei lehtiin, jotta sanoma kohtaa sen asianosaisen.
Lehdissä olevat kirjoitukset ovat asiallisia, täällä nimettömät silkkaa puppua
Monelle työttömyys on positiivinen asia, aivan kuin joillekin loma, työllisyys ym...
Jokaisessa asiassa on hyvä ja huonot puolensa, ei kukaan sitä voi toisen puolesta sanoa. Vain omasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ymmäristkös että täällähän jotkut kirjoittavat, ei yleisönosastoilla lehdissä? Silloin se vastaus kirjoitetaan tänne, ei lehtiin, jotta sanoma kohtaa sen asianosaisen.
Lehdissä olevat kirjoitukset ovat asiallisia, täällä nimettömät silkkaa puppua
Monelle työttömyys on positiivinen asia, aivan kuin joillekin loma, työllisyys ym...
Jokaisessa asiassa on hyvä ja huonot puolensa, ei kukaan sitä voi toisen puolesta sanoa. Vain omasta.Eli myönnät kirjoittavasi silkkaa puppua.
- Anonyymi
Gas, spike, bullett https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/891f7859-b069-43cc-b504-133c57df3ea0
What else. - Anonyymi
Maalaa pari kiveä, juokse puolimaratoni ja heitä pari kärrýnpyörää kun energiaa riittää.
- Anonyymi
Eläkeläiset voi olla vaan oli sitten työkyveläkkeellä tai vanhuuseläkkeellä niin pitää sitä sitä lomaa heh monet sanoo että eläkkeellä kiirettä.Töttömillä on velvoitteet hakea öitä eikä se työttömyysaika mitään mukavaa ole kun voi kunto romahtaa.Toki jos 55v joutuu työttömäks ni tuossa vaiheessa voi heittää hanskat nurkkaan.
- Anonyymi
Täysin totta. Se on päästään kiinni miten elämänsä asettaa. Joku tykkää rokasta joku pihvistä, joku jäätelöstä joku pinaatista. Kaikki on yksilön omassa hallinnassa ja halussa tehdä asioita... jotkut tykkää orjailla 9 e päivässä, jotkut taas olla vapaalla 40 e pkvärahoilla... kuka mitenkkin.
terv. rikas filosoohfi, terapeutti ja lentäjä- Anonyymi
40 euroa päivässä? Ei sillä elä, ainakaan hyvin. Kai tuo on edes ennen veroja?
- Anonyymi
Olipahan melkoinen aloitus kun loisinut työttömyyskorvauksella melkein 10v pitäen sitä jonain meriittinä. Kaikilla kotityöt ja harrastukset on. Ei yhtään hävetä ja on muka niin paljon ystäviä ja suosittu ihminen. 🤣🤣🤣
Vaikuttaa mielenvikaiselta siipeilijältä. Kaikki nauraa tärkeilevälle lois akalle takanapäin kun se on alle koyhyysrajan työttömyyskorvausta nosteleva ja joku rikas matkusteleva kotirouva olevinaan.
Ei puhu mitään TE-toimiston aktivointisuunnitelmista mitä siellä on tehty, kaikkien joutuessa niihin ja montaako työpaikkaa joutuu kuukaudessa hakemaan ja onko tullut karensseja. Miksi ei ole joutunut työnhaku kursseille tai kuntouttavaan työtoimintaan.
Kuinka kehtaa lähetellä tyhjää CV:tä työnantajille.
Mitenkä joku saa olla ihan rauhassa työttömänä 10vuotta. Mitähän lööperiä selittelee siellä TE-toimiston tapaamisissa minkä takia ei ole kouluttautunut eikä työllistynyt.- Anonyymi
Mikä hävettäs? Olla kotonako? Ei mua hävetä olla kotona, se on kunniasia että on koti ja on rakkaita ihmisiä joiden kanssa on kiva olla.
Ymmärrän kyllä sinua ja muita joilla on kotona paha olla, ei ole läheisiä tai on sellasia joiden kanssa vaane ei voi olla.. se on tosi ikävää.Sillon on varmaan parempi etteiole kotona.
Minusta kotin paras paikka maailmassa. Jos sinä saat kotoontasi mielenterveys sairuksia, niin se on sun ongelma, älä vertaa itseäsi muihin. Meillä monella on k otona hyvä olla.
Kaikki kelan korvaukset on lakisääteisiä, ei kenenkään niitä pidä hävetä, rahaa ylipäätään tuli se mistä tahansa, ei pidä hävetä. Ilolla ottakaa vastan apu. Hienoa että suomessa on sellainen järjestelmä.
Minusta on kiva ja hyvä olla kotona, voi tehdä mitä ikinä haluaa, ja herätä millon haluaa, ja olla läheisten kanssa. Harrastuksiakin on kertnyt ja niistä olen iloinen että jaksaa harrastella, töissä ollessa kukaan ei jaksa j harrastaa mitään, muutakun nukkua, kuka nyt voi kotona olla jos siellä on huono olla. Surullista.
Miksi sinä olet tehnyt kotona olemisesta pahan asian? On ihanaa kun voi teetä juodessa katsella aamu uutisia, aamutakissa, voi nauttia pitkä aamiaisen ja mennä ulos jos on kesä, talvella en ky juurikaan ulkona. On ihanaa kun voi olla kotona, eikä tarvi mennä orjailemaan. Ja tästä vielä saa rahaa.. Ai että parasta. Mutta selvittelehän sinä perhe ongelmiasi jotta sinullakin olisi kiva olla kotona. Tsemppiä sulle. Muista että koti on maailman paras paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hävettäs? Olla kotonako? Ei mua hävetä olla kotona, se on kunniasia että on koti ja on rakkaita ihmisiä joiden kanssa on kiva olla.
Ymmärrän kyllä sinua ja muita joilla on kotona paha olla, ei ole läheisiä tai on sellasia joiden kanssa vaane ei voi olla.. se on tosi ikävää.Sillon on varmaan parempi etteiole kotona.
Minusta kotin paras paikka maailmassa. Jos sinä saat kotoontasi mielenterveys sairuksia, niin se on sun ongelma, älä vertaa itseäsi muihin. Meillä monella on k otona hyvä olla.
Kaikki kelan korvaukset on lakisääteisiä, ei kenenkään niitä pidä hävetä, rahaa ylipäätään tuli se mistä tahansa, ei pidä hävetä. Ilolla ottakaa vastan apu. Hienoa että suomessa on sellainen järjestelmä.
Minusta on kiva ja hyvä olla kotona, voi tehdä mitä ikinä haluaa, ja herätä millon haluaa, ja olla läheisten kanssa. Harrastuksiakin on kertnyt ja niistä olen iloinen että jaksaa harrastella, töissä ollessa kukaan ei jaksa j harrastaa mitään, muutakun nukkua, kuka nyt voi kotona olla jos siellä on huono olla. Surullista.
Miksi sinä olet tehnyt kotona olemisesta pahan asian? On ihanaa kun voi teetä juodessa katsella aamu uutisia, aamutakissa, voi nauttia pitkä aamiaisen ja mennä ulos jos on kesä, talvella en ky juurikaan ulkona. On ihanaa kun voi olla kotona, eikä tarvi mennä orjailemaan. Ja tästä vielä saa rahaa.. Ai että parasta. Mutta selvittelehän sinä perhe ongelmiasi jotta sinullakin olisi kiva olla kotona. Tsemppiä sulle. Muista että koti on maailman paras paikka.Ei sinulla muuta ole kuin tuulen huuhtoma hanuri(ei flyygeli) ja marketista&/alkosta ostetut juomat päiviesi ratoksi. Ja suomi24
- Anonyymi
Kyllä sen olemuksesta näkee jos vaan ns,ollut kotona nooh edestään sen löytää minkä taakseen jättää.Ei se että elää vaan nykypäivää mittöö tässä ollessa kun tilanteet voi muuttua kun ikää tulee.Ei olekkaan parisuhdetta,pesäero-kuolema.Loisinu työvuodet niin eläke jää pieneksi,oma sairaus.Mielenvikainen ja vittuuntunut kehuu työttömyydellä jossain köyhyyspalstalla.Ei tuollainen ole ihmisten arvostama kun löytyy työttömiä jotka hakevat hakevat töitä ahkerasti.
- Anonyymi
Se on surullista, ettei sulla ole kona hyvä olla, tai loisit siellä. KAIKKI ON ITSESTÄÄN kiinni loisitko vai teetkö kotona kotitöitä tai muuta. Kyllä loisiakin saa, tietysti, siksi on koti ja siksi on sohva. MIKÄÄN asia mikä saa sinut itsesi hyvälle tuulelle, ei ole väärin.
Eläkettä saa kelasta lisää jos työ eläke ei riitä ja eläkkeellä voit tehdä hommia niinpaljo kun jaksat ja viitsit.
Työ ei tee kenestäkään arvokasta ihmisitä, arvokkaita ollaan me kaikki olis sitten mitä tahansa asioita, kaikki ollaan arvokkaita.
- Anonyymi
Elämässni mulla on paras aika ollu aina työttömyys, kesälomat, vauvalomat, sairaslomat, viikonloput, arkipyhät, joululoma, lakot. Aivan parasta. Olen aina ajatellut niin, että se joka on keksinyt työt, tehkööt ne ihan itse. Ja niin olen toiminut.
Miksi tehdä töitä kun muutenkin pärjää. Ja paremminhan nykysin kela rahoilla pärjää kuin palkoilla. Tosi hyvin. Se on kyllä outoa, mutta mulle sopinu aina, että töitä kaihdan ja hyvin olen kaihtanutkin. Kun aikanaan jään eläkkeelle, niin kelasta saa takuueläkettä, ja kansaneläkettä, ja elkäläisten asumitukea, ja toimeentulotukea... niin parasta. Ja töitä voi tehdä kotonakin, olen lapseni hoitanut kotona, nyt hoidan lastenlapsia, ja kirpparille teen paljon neuleita, omplen ym.. ja kaikki tulo on verottomana.. mahtava rahan hankkimis muoto.
Minä olen elämäntapana koti, systeemillä toiminut ja rikasta elämää viettäny. Ikinä en ole ollut käyhä, tai vähävarainen. - Anonyymi
Mielenvikainen hoitaa lapsia ja hokee älkää vaan tehkö töitä huh on tuossa asennekasvatusta.Et tule ihmisten kanssa toimeen siinä se jutun juoni on.Oletko kenties kulttuurin harrastaja kun niin syvältä kirjoitukset.
- Anonyymi
No sehän on ihan sun asia jos hoidat lapsia sairaana, surullistahan se tietysti on lasten kannalta, mutta jos heidän vanhemmillaan on jonkumoinen syy tai luotto sinuun, niin miksei!! Ehkä se on hyvä terapiaa sinulle että on jotain tekemistä, mutta uskon kuitenkin että sulla on joku ohjaaja mukana siinä. Tsemppiä työkokeiluun.
Minä kulttuurin harrastaja, kyllä olen sitäkin, minulla on paljon harrastuksia, ja koulutuksia takana, että olen sellainen joka paikan asiantuntija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sehän on ihan sun asia jos hoidat lapsia sairaana, surullistahan se tietysti on lasten kannalta, mutta jos heidän vanhemmillaan on jonkumoinen syy tai luotto sinuun, niin miksei!! Ehkä se on hyvä terapiaa sinulle että on jotain tekemistä, mutta uskon kuitenkin että sulla on joku ohjaaja mukana siinä. Tsemppiä työkokeiluun.
Minä kulttuurin harrastaja, kyllä olen sitäkin, minulla on paljon harrastuksia, ja koulutuksia takana, että olen sellainen joka paikan asiantuntija.Koulutuksia niin miksi ihmeessä sitten työttömänä kun pätevät on työelämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulutuksia niin miksi ihmeessä sitten työttömänä kun pätevät on työelämässä.
Ei ole koulutuksia. Elämän koulu ja siitäkään ei ole jäänyt juuri mitään. On vain kiukkuinen vaihdevuoteinen ämmä joka kirjoittelee puutaheinää omaisuudestaan ja kuinka hyvin mukakas menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulutuksia niin miksi ihmeessä sitten työttömänä kun pätevät on työelämässä.
Töissä joutuu tekee aina ilmaiseksi jotain , mutta kotona on kivampi puuhastella, eikä tarvi herätä aikaseen, nousee sitte kun herää ja haluaa. Ja siitä saa enempi rahaa kun töissä, palkka menee matkoihin, eväisiin, veroihin ja vaateisiin, 9 e ei edes riitä, vai riittääkö sulla? Kotona parempi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töissä joutuu tekee aina ilmaiseksi jotain , mutta kotona on kivampi puuhastella, eikä tarvi herätä aikaseen, nousee sitte kun herää ja haluaa. Ja siitä saa enempi rahaa kun töissä, palkka menee matkoihin, eväisiin, veroihin ja vaateisiin, 9 e ei edes riitä, vai riittääkö sulla? Kotona parempi olla.
Eli olet siis katkera työllisille jotka tienaavat oman rahansa. Sinusta ei siihen koskaan ollut ja nyt on jo liian myöhäistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet siis katkera työllisille jotka tienaavat oman rahansa. Sinusta ei siihen koskaan ollut ja nyt on jo liian myöhäistä.
Jos sinä sen noin haluat nähdä, niin sinä näet, sinulla on oikeus siihen ja ilmaista oma mielipiteesi, miten koet asioita.
Minun maailmaani ei kuulu katkeruus, eikä kateus, ei epätoivo eikä muukaan ikävä asihuvikseen, ja se ei ole tervettä eikä normaalia.
En edes loukkaannu ilkeistä sanomista, koska kukaan ei voi tietää minun asioita, joten ei voi niitä oikeasti arvostellakkaan, muutekuin huvikseen, ja se ei ole loukkaanumisen arvoista. Sano mitä itse haluat.. se on sun oiekutesi.
Mitä tarkoitat että on myöhäistä???? Mikään ei ole myöhäistä, kaikki on saavutettavissa.
- Anonyymi
Tuskin uskot itsekään omia höpinöitäsi ainankaan täysin.
- Anonyymi
Sib taas kateellinen toisille, koita jo päästä siitä eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sib taas kateellinen toisille, koita jo päästä siitä eroon.
kateellinen mistä? Sinulla ei ole muuta runsaasti kuin elinvuosia ja niitäkään tuskin montaa enää.
- Anonyymi
Sinä voit olla uskomatta tai uskoa, ihna kuin haluat. Sinun oikeutesi on ajatella ja kirjoittaa mitä haluat, ja mitä haluat uskoa ja mitä et.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kateellinen mistä? Sinulla ei ole muuta runsaasti kuin elinvuosia ja niitäkään tuskin montaa enää.
Sinulla ei ole kyllä aivoja ihmis parka, mut ei haittaa, me täällä autamme sinua, luemme viestisi ja olemme positiiviella mielellä, sinä tarvit nyt kuuntelijaa tai lukijaa ongelmillesi, anna tulla vaan...
Punaliput liehuu menkää röihin.🇹🇼🇹🇼👷♂️
- Anonyymi
Elämäni paras aika alkoi kun aikoinaan sain junailtua itseni eläkeputkeen ja sitä kautta eläkkeelle. Ei ole ollut töihin ikävä ja aikakaan ei ole käynyt pitkäksi kun on vihdoinkin ollut aikaa harrastuksille. Aikaa on ollut myös lapsenlapsille ja heidän kanssaan touhuamiselle. Mummo 70v
- Anonyymi
Juu, hyvä kun kelasta saa sitten takuueläkettä jos työeläke tai kun suomessa on niin pienet työeläkkeet kaikilla.
Meilläkii miehen kanssa yhteiset tulot on suuret, toisen tili säästöön ja toisella eletään, näin vaihtaen aina kuukausittain. Kaikki tuet ja pimeet työt ja kirpparimyynnit... rahaa on, mies tekee puuhommia, niin yhdestä lankkupöydästäkin voi saada 1300 e.. kun puut saadaan tuttavan metsästä ja hän vielä työstää puut. Ai että... minä kudon ja ompelen ja teet kukkakimppuja ja soitan ja laulan, että ahtavaa on kun osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, hyvä kun kelasta saa sitten takuueläkettä jos työeläke tai kun suomessa on niin pienet työeläkkeet kaikilla.
Meilläkii miehen kanssa yhteiset tulot on suuret, toisen tili säästöön ja toisella eletään, näin vaihtaen aina kuukausittain. Kaikki tuet ja pimeet työt ja kirpparimyynnit... rahaa on, mies tekee puuhommia, niin yhdestä lankkupöydästäkin voi saada 1300 e.. kun puut saadaan tuttavan metsästä ja hän vielä työstää puut. Ai että... minä kudon ja ompelen ja teet kukkakimppuja ja soitan ja laulan, että ahtavaa on kun osaa.Ja pian pääset maalaamaan laituria ja pihakiviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pian pääset maalaamaan laituria ja pihakiviä.
Johan mie siellä olen laituria maalannut, viikonloppuna ja huomennakin menen. Mahtavaa, ison kallionkin maalasin viime sykynä, ison auringon siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan mie siellä olen laituria maalannut, viikonloppuna ja huomennakin menen. Mahtavaa, ison kallionkin maalasin viime sykynä, ison auringon siihen.
Lapsellinen akanraakki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsellinen akanraakki.
Laiturin maalaaminenko on lapsellista?? No sitten se on jos sinä niin sanot. Lapsellista on varmaan mennä tänään kauppaan ja kirjastoon, mutta menen silti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laiturin maalaaminenko on lapsellista?? No sitten se on jos sinä niin sanot. Lapsellista on varmaan mennä tänään kauppaan ja kirjastoon, mutta menen silti.
Itseopiskeletko kirjaston opuksella tutkinnon opettan, juristin ja psykologin jatkoksi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itseopiskeletko kirjaston opuksella tutkinnon opettan, juristin ja psykologin jatkoksi?
Sinä voit ajatella niinkuin itse parhaksi näet.
- Anonyymi
Positiivista energiaa oluesta 🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻🍺🍻
- Anonyymi
Mä katoin että tossa on sun hampaat jotka on lähteny irti!! Hohhoooo....
- Anonyymi
"Harrastuksia on valtavasti, uusia ystäviä, remontteja kotiin, olemista vaan ja lapsenlapsien kanssa olemista, ja miehen kanssa matkustamista."
Silkkaa palturia kaikki muut paitsi matkustaminen ruokajonoihin. Sekin todennäköisesti yksin.- Anonyymi
Surullista ettet sä jaksa harrastaa mitään, etkä olla läheisten kanssa ja lapsesi ovat heitteillä... sinä nukut ja käyt orjailemassa ja nukut ja orjailet... sellasta se on kun on töissä, ei jaksa mitään muuta.
Juu ruokajoosta sain tänään viisi kassillista kaikkea syötävää, mies haki kolme kassia ja mä kaksi... taas riittää ruokaa. ja arvaatko sitä, seillä oli kääretorttu ja kakkua, oli hedelmiä ja pakastettua lihaa... munia ja karkkia, pipareita ja pullaa, rahkaa, viiliä, mansikkakeittoa, teetä... jne... kunnon ruuat... säästyy kela rahat kylpyläreissuun.
Työlinenkun ei 9 e päiväkorvauksella saa muuta kun bussilipun, eikä riitä siihenkään... kjäh kjäh - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista ettet sä jaksa harrastaa mitään, etkä olla läheisten kanssa ja lapsesi ovat heitteillä... sinä nukut ja käyt orjailemassa ja nukut ja orjailet... sellasta se on kun on töissä, ei jaksa mitään muuta.
Juu ruokajoosta sain tänään viisi kassillista kaikkea syötävää, mies haki kolme kassia ja mä kaksi... taas riittää ruokaa. ja arvaatko sitä, seillä oli kääretorttu ja kakkua, oli hedelmiä ja pakastettua lihaa... munia ja karkkia, pipareita ja pullaa, rahkaa, viiliä, mansikkakeittoa, teetä... jne... kunnon ruuat... säästyy kela rahat kylpyläreissuun.
Työlinenkun ei 9 e päiväkorvauksella saa muuta kun bussilipun, eikä riitä siihenkään... kjäh kjähSamantekevää vaikka ei sinun kirjoittamistasi kannata uskoa mitään. Hullu akka keksit vinksahtaneessa päässäsi tarinoita kun ei muutakaan tekemistä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samantekevää vaikka ei sinun kirjoittamistasi kannata uskoa mitään. Hullu akka keksit vinksahtaneessa päässäsi tarinoita kun ei muutakaan tekemistä ole.
Joo, eihän ketään tarvi uskoa, se on ihan jokaisen omassa hrakinnassa, mitä uskoo ja mitä ei. Ihan hyvin voin olla hullu tai mikä tahansa, se on ihan sun päätettävissä, miten sinä kenetkäkin näet, vaikket tunne, meistä jokainen voi olla sinun mielestä mitä vaan.
Eihän tänne kukaan sillä perusteella kirjoitakkaan, että kaikki uskoisi kaikkea mitä vaan, ja olisi aina samaa mieltä jokaisen kanssa, se on mahdottomuus.
Tämä on sellainen tarinatupa, jossa jokaisella on oikeus kertoa mitä haluaa, valehdella mitä haluaa, sillä valheistahan suomi on rakennettukin javalheilla suomea johdetaankin. Totuus ja rehellisyys on palaneet tulessa jo vuosikymmeniä kenties satoja vuosia sitten.
Muuten tekemistä mull akyllä riittää, et vain asiat muuttuu alkueräisestä kysymyksestä, asiasta, kun jokainen kertoo mitä haluaa nähdä ja kuulla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, eihän ketään tarvi uskoa, se on ihan jokaisen omassa hrakinnassa, mitä uskoo ja mitä ei. Ihan hyvin voin olla hullu tai mikä tahansa, se on ihan sun päätettävissä, miten sinä kenetkäkin näet, vaikket tunne, meistä jokainen voi olla sinun mielestä mitä vaan.
Eihän tänne kukaan sillä perusteella kirjoitakkaan, että kaikki uskoisi kaikkea mitä vaan, ja olisi aina samaa mieltä jokaisen kanssa, se on mahdottomuus.
Tämä on sellainen tarinatupa, jossa jokaisella on oikeus kertoa mitä haluaa, valehdella mitä haluaa, sillä valheistahan suomi on rakennettukin javalheilla suomea johdetaankin. Totuus ja rehellisyys on palaneet tulessa jo vuosikymmeniä kenties satoja vuosia sitten.
Muuten tekemistä mull akyllä riittää, et vain asiat muuttuu alkueräisestä kysymyksestä, asiasta, kun jokainen kertoo mitä haluaa nähdä ja kuulla.Osta vatipää aikasi kuluksi uusi auto ja parin vuoden laiturimaalit.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osta vatipää aikasi kuluksi uusi auto ja parin vuoden laiturimaalit.
Niin ostan, ostan joka vuosi uudet maalit, laituri voi olla joka vuosi erivärinen. Tänä vuonna siitä tulee keltainen, vähän mustaa ja vihreää... tule auttamaan maalaamisessa.
- AnonyymiUUSI
Hallitus itse aiheuttaa suurtyöttömyyden ja köyhyyden suomessa. Eihän se itsestään tule, se tehdään ja opro sen osaa, vain sen.
Kaikki mitä se ukkeli tekee menee pieleen, eikä kukaan puutu. Miksi pahuutta saa tehdä vaikka kuinka paljon, mutta hyvän tekeminen on rikos?????
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!
Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä4375803Sofian hieno auto
Seiskassa on juttua Sofian instassa olleesta kalliista ökyautosta. Jutussa kerrotaan Sofian ajavan autoaan, siis : onko2042567- 1632019
- 881613
Hannu Karpo
Kiitos sinulle kun lausuit lopuksi vielä painavaa asiaa terveydenhuollosta. Tästä me kärsimme joka päivä. Kipuja on mutt981372Lapsiporno sallittava sanoo persuehdokas
Kyllä, luit oikein. Vaaleissa ehdolla oleva persu haluaa sallia lapsipornoa: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9321751101Se vaan on faktaa että kepun ehdokas Sami Mäkinen poistettiin riparilta isosena
Miksi yritettiin vaieta? Tapauksesta jo ainakin kaksi tai kolme viikkoa. Sami Mäkinen on kuntavaaliehdokas ja tällainen311092- 991047
- 313984
Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra
Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai146954