Mulla viimesin lapsi lähdössä opiskelemaan,jään yksin ja haluan jäädä tähän keskustan alueelle. En enää tiedä minkälaista asuntoa uskaltaa etsiä. 2 muuta lasta viettää lomat/vapaat luonani, mieluummin pieneen kaksioon kun yksiöön. Masennusta sairastan ja muitakin dg.
Minkälaisia vuokria teillä jotka saa vaan 590e työttömyysrahan!?
95
1090
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla 550 jeuroa plus sähkö eli 600 euro kk ja haluisin kyllä halveman kämpän, mutta ulosotossa velkaa. Jos saisin halveman niin säästän itse ja myös valtio raha säästyisi. Jokainen euro on raha. Asun yksin ja kaksio. Minule kelpaisi 20 ruutu mini talo ja on ollut myös minun haave.
- Anonyymi
Kuinka paljon on asumistukesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
299
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
299
Enkä soskusta pumma lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sekoittaa pakkaa hyvin. Vaikka asunnon vuokra on korkeahko, niin sen saa takaisin asumistukena. Eli voi valita laatua asumiseen ja maksaa sen saman kuin vaatimattomampi asumus.
Itse hyödynsin tätä porsaan reikää ja en ole katunut. Asun vähän paremmalla alueella ja vuokra on asumistukien vuoksi sama kuin halvemmissa asunnoissa.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sekoittaa pakkaa hyvin. Vaikka asunnon vuokra on korkeahko, niin sen saa takaisin asumistukena. Eli voi valita laatua asumiseen ja maksaa sen saman kuin vaatimattomampi asumus.
Itse hyödynsin tätä porsaan reikää ja en ole katunut. Asun vähän paremmalla alueella ja vuokra on asumistukien vuoksi sama kuin halvemmissa asunnoissa.
Mb_76Et taida edes olla asumistuen piirissä. Vuoden 2025 alusta otetaan kaikki tileilläsi olevat rahat huomioonkaikkien tulojen lisäksi. Mitä kalliimpi vuokra sitä vähemmän saat suhteessa tukea. Mitä pienempi vuokra sitä suurempi asumistuki suhteessa. Siis jos sinulla ei ole tileilläsi liikaa rahaa.
- Anonyymi
595€ helsingissä yksityisen omistamassa talossa. Ei työtä, luottotiedot ovat OK eikä kiire muuttaa pois kun hyväksytyn raja tt-tuessa on reilusti yli 100€ päässä ja talokin rauhallinen. Ei matuja yms päinvastoin kuin hekan tönöissä.
- Anonyymi
Sinulla on käynyt hyvä tuuri.
- Anonyymi
miä tein töitä en loisinut nyt mulla oma hieno asunto ja kesämökki
- Anonyymi
No miksi olet köyhyys palstalla. Et ole oikeasti rikas. Voin minäkin täällä anonyyminä valehdella omistavani Mersun,paitsi että omistan oikeasti.
- Anonyymi
Minulla on yksiö asuntona, jossa oma sauna ja reiluhko parveke. Muurikan kesäkeittiö on parvekkeella ja iskun kesäkalusteet. Asunto on lähellä keskustaa. Mutta ei tämä ilmainen ole, Maksaa 640€/kk Josta summasta saan kuitenkin 200€ asumistukea.
Omasta rauhasta on kylläkin hyvä maksaa ja tässä taloyhtiössä ei ole häiriökäyttäytymistä. Ikäihmisiä asuu paljon ja nämä arvostaa omaa rauhaa.
Mb_76- Anonyymi
Pieniä on silakat joulukaloiksi. Huomasin juuri että olen Köyhä säästöistä huolimatta. Vaikka taloudellisia vaikeuksia ei olekkaan. Sitä nuukempi pitää olla, että ei käytä säästöjä turhuuteen.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieniä on silakat joulukaloiksi. Huomasin juuri että olen Köyhä säästöistä huolimatta. Vaikka taloudellisia vaikeuksia ei olekkaan. Sitä nuukempi pitää olla, että ei käytä säästöjä turhuuteen.
Mb_76Et ole köyhyyttä nähnytkään. Jokapäiväinen leipä on sinulla ja vielä hyvä asunto ja muutenkaan ei ole talousvaikeuksia. Olet siis hyväosainen.
Ei niillä omistusasujillakaan aina ole yhtä herkkua eläminen. Vielä tuo yhteiskunnan mukaan tulo asumiskustannuksiin on jo varsin mittavaa, 440€ kuukausi, Josta moni perheellinen ei voi muuta nähdä kuin märkiä unia.
- Anonyymi
Mulle tarvisi maksaa talopoliisina olemisesta.Kylään ovisilmästä möykkääjä narkomaaneja ja muita hulluja.
Ovissa töherryksiä.nyrkin iskujälkiä reikiä, loputonta tappelua kuuluu aamusta aamuun.
Suomen sukunimisiä vain minä nimitaululla.
Varastettu, ryöetetty tavara vaihtaa tiuhaan omistajaa.poliisia ei vaan näy paitsi minä.- Anonyymi
Missäpäin suomea?
- Anonyymi
348 euroa. Hyvä ja halpa asunto muta kaukana kaupoista ja muusta.
- Anonyymi
Saan asumistukea 270€/kk. Työmarkkinatuki 590€/kk. Vuokra on vesimaksun kanssa 560€/kk. Toimeentulotukea en ole hakenut. 30 neliöinen yksiö. Sähkö + muut laskut & elämisen maksan tietysti.
- Anonyymi
Olisit varmaankin oikeutettu toimeentulotukeen.
- Anonyymi
vantaa, 41 neliötä, vesimaksun kanssa 555.
- Anonyymi
Jos tuo on pelkkä tulosi kk, sinä saat tt tukea , asmistukea oletko hakenut?
- Anonyymi
Muu Suomi. 430 e + sähkö ja vesi. Asumistuki 260 e. Olen onnekas. Halvempiakin asuntoja löytyy, mutta ei näin hyvää. Tuloni samat.
- Anonyymi
Kannattaa ostaa oma asunto käteisellä, eikä velalla. Koskaan ei kannata ostaa velaksi mitään, eikä pidä olla luottokorttia, tai ainakaan käyttää sitä.
Meillä on aikanaan ostettu neljä huonotta ja k, josta ei velkaa, ja hoitovastike on 280e. Liäksi sähköt 15 e kk, ja vesi 15 e kk, tosi halpaa asua omassa asunnossa. Kaikki tulot mitkä kelasta tulee on omaan käyttöön. Asumistukeekaan ei saa kun on niin pieni vastike, ei tarviskaan.. meillä on yhteiset tulot 6 tonnia kk joten me päjrätään tosi hyvin, ei pärjättäs jos ei olisi omaa asuntoa, vuokrat on ylimitoitetut.
Kannattaa ostaa asunto, säästää selvää rahaa. Onni on olla varakas ja sijoittaja, ja selvillä omista raha asioista, kannattaa sijoittaa.- Anonyymi
Kannattaa varastaa naapurin klapit ja rakentaa niistä oma talo naapurin tontille. Ei maksa mitään. Jos joku huomaa ja jäät kiinni niin pääset vankilaan lämmittelemään,
- Anonyymi
"Meillä on aikanaan ostettu neljä huonotta ja k,"
Huomasitko että viiskyt luvun jälkeen kun ostit asunnon käteisellä niin aika on vähän mennyt eteenpäin ja maailma vähän muuttunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Meillä on aikanaan ostettu neljä huonotta ja k,"
Huomasitko että viiskyt luvun jälkeen kun ostit asunnon käteisellä niin aika on vähän mennyt eteenpäin ja maailma vähän muuttunut?Ostin asunnon 2012, käteisellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa varastaa naapurin klapit ja rakentaa niistä oma talo naapurin tontille. Ei maksa mitään. Jos joku huomaa ja jäät kiinni niin pääset vankilaan lämmittelemään,
😂😂😂
Hyvin vastattu! - Anonyymi
Juuri varoitettiin liian matalasta vastikkeesta. Voi olla edessä isoja maksuja.
Itse asuin osaketalossa pk-seudun ulkopuolella ja 4h+k vastike oli n 380 ennen putkiremppaa.
Sittemmin noussut. Oma oli 3h+k ja vastike 330 ja nämä hinnat oli v 2015 - Anonyymi
Väärää tietoa! Asunnon voi ostaa lainarahalla, jos osaa laskea tulonsa ja menonsa ja on luonteeltaan päättäväinen.
- Anonyymi
Niissähän on jotkut rajat nykyään, mihin saa asumistukea ja mihin vähemmän.
En tosin muista rajoja, mutta kuitenkin.
Mullakin yks sinkkukaveri, joka asuu reilun kokoista kaksiota, ei saa täyttä asumistukea siihen juuri sen vuoksi, kun yksinelävälle kela laskee pienemmän asunnon riittävän.
Toki tuosta varmaan saa hieman joustoa asiaan, kun aloittajalla on lapsia, joita joutuu majoittamaan ainakin osan ajasta.
Eli varmaankin joku kohtuullisen kokoinen kaksio myönnetään ennemmin kuin joku koirankopin kokoinen yksiö- Anonyymi
orpo määrää nykysin missä kukakin saa asua, mitä saa syödä, koska käydä saunassa, koska nukkua, koska saa puhua, koska kävellä... suomen omistaja pullamaha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
orpo määrää nykysin missä kukakin saa asua, mitä saa syödä, koska käydä saunassa, koska nukkua, koska saa puhua, koska kävellä... suomen omistaja pullamaha.
En usko. Saathan sinä riekkua vapaana vaikka lataamoon kuulut.
- Anonyymi
En tiedä vieläkö on voimassa, mutta n. 10 vuotta sitten vielä oli että yksinäiselle hyväksyttiin asumistukeen 37 neliöö ja sen yli meneviä ei huomioitu. Asumistuki laskettiin siis tuon 37 neliön mukaan.
- Anonyymi
35.5 neliöä +parveke, vuokra 545eur ja eläkkeensaajan asumistuki 364eur,iso vuokrayhtiö varm 8000 asuntoa. Pykälien mukaan menee asumismenot.
- Anonyymi
Se 545 € on asunnon kulut, mutta sillä saa 85 m2 , mistä pitää maksaa tosin sekä
hoitovastiketta että rahoitusvastiketta. Mutta työeläkkeellä se elo sujuu hyvin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se 545 € on asunnon kulut, mutta sillä saa 85 m2 , mistä pitää maksaa tosin sekä
hoitovastiketta että rahoitusvastiketta. Mutta työeläkkeellä se elo sujuu hyvin .Kyllähän toi ihan maltillinen kulu hoitovastike+rahoitusvastike 545eur ja jos eläke sen rapiat 2000eur käteen.Joskus katsonu myynti ilmoituksia asunnoista niin osassa karseet hoitovastikkeet ja rahotusvastikkeet että se omistusasuminen kallista.
- Anonyymi
Eikös asumistuki ole täysimääräisenä tällä hetkellä 70 prosenttia asumiskuluista? Ennen oli sen 80%, mutta sitä pienennettiin hiljattain.
Ja tosiaan siinä taitaa olla jotain reunaehtoja tai pykäliä, minkä rajoissa taloudelle asumistuki lasketaan. Tuen saaja sitten päättää itse, asuuko tuen hintarajoissa olevaa asuntoa vai kalliimpaa maksaen tuon ylimääräisen erotuksen itse.- Anonyymi
Mieluummin maksan kuin, muutan jonnekin hevonkuusen perähikiälle, mistä ehkä voisi löytyä joku halvempivuokrainen huonokuntoinen vapaa asunto joita omalla paikkakunnallani ei ole. On myös otettava huomioon muuttokustannukset ja vuokravakuudet, lapsen harrastukset ja koulunkäynti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluummin maksan kuin, muutan jonnekin hevonkuusen perähikiälle, mistä ehkä voisi löytyä joku halvempivuokrainen huonokuntoinen vapaa asunto joita omalla paikkakunnallani ei ole. On myös otettava huomioon muuttokustannukset ja vuokravakuudet, lapsen harrastukset ja koulunkäynti.
Muuta Venäjälle,siellä on halvat asunnot ja naisia enemmän ku suomessa!
- Anonyymi
Tällä hetkellä 1148€ ja hyväksytyt asumismenot 895€. Näillä olen kuitenkin mennyt yli neljä vuotta.
- Anonyymi
Maksan siis perustoimeentulostani tuon erotuksen itse ja elän yhä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksan siis perustoimeentulostani tuon erotuksen itse ja elän yhä.
Missä Kelan asumistuki hyväksyy noin suuret enimmäisasumismenot? Montako lasta siihen vaaditaan? Jos oma vuokrani olisi yhtäsuuri, asumistukeni olisi silti vain noin 200 euroa ja koko perustoimeentuloni kuluisi vuokraan.
- Anonyymi
650 € jää vuokrani jälkeen joka nousi taas 40€/kk!
Korotukset alkavat olemaan jo kestämättömiä, joka vuosi nousee...
Näihinkin muuttaa usein afrikkalaisia ja arabeja, jotka myös työttömiä, suomalaiset ajetaan kadulle, on monilla maahan(Kelaan)muuttajilla autotkin mutta ei ne niillä töissä käy. shoppailua on.- Anonyymi
Mutta nouseehan ne eläkkeet ja tuetkin joka vuosi indeksin mukaan.
- Anonyymi
Mitä ihmettä jotkut valittaa? suomi todistetusti hyvinvointimaa, jossa kaikki voivat hyvin, ei ole köyhyyttä, ei nälänhätää, ei mitään ongelmia, ei muuten hallitus heittäisi miljardeja ulkomaille ja leikkaisi kansalta jos kaikkiei voisi hyvin ja tulisi toimeen. Kaupat on ruokaa täynnä, valtavsti valikoimaa, senkun menee ja ostaa, ei suomessa kukaan nälkään kuole.
Kaikilla on koti joillaan viisikin koitia on autoja on mökkejä, on vaikka mitä.
Ite tienaan omassa yrityksessäni tosi hyvin, pääomatuloista kun maksetaan pientä veroa, eikä nosta palkkaa...siinä on iso vero. Kyllä suomessa kaikki ellää, senkun ellää vaan. Jättäkää valittaminen vähemmälle, vaikka hevosille.- Anonyymi
Onko kyseessä asianajajan toimi vai psykiatrian vastaanotto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kyseessä asianajajan toimi vai psykiatrian vastaanotto?
Kirjotuksesta päätellen psykiatrian asiakas
- Anonyymi
Riippuu kuinka isot vuokrat. Voi saada siihen Kelan hyväksyttävään vuokrakattoon juuri ja juuri jonkun 34 neliön yksiön jonnekka ei mahdu kuin sänky ja sohva, Niiden väliin voi mahtua ilmapatja lattialle jos meinaa kahta vierasta majoittaa niin aika lailla sillit suolassa hätätilassa menettelee. Jos yksikin kuorsaa ei muiden nukkumisesta tule mitään. Noin monen loman vietto ahtaassa kopperossa voi ottaa hermoille.
- Anonyymi
Onhan Suomessa asunnottomia vaikka kuinka paljon niin monelle varmaan kelpaisi 20neliön asunto.Jos jotain asumismukavuutta haluaa ja isomman vuokra asunnon niin menkääpäs töihin ja maksatte isoa vuokraa.Väärät asenteet että yhteiskunta takaisi mukavan asumismuodon.
- Anonyymi
Yksinäiselle ihmiselle riittää hyvin max 30 m2 . Suurempi on jo pröystäilyä.
Ei sellaista voi ylläpitää yhteiskunnan tuella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista voi ylläpitää yhteiskunnan tuella.Kela voisi alkaa rakentaa köyhille Kela-taloja 20m2 karsinoita yksin asuville, kyllä siihen kaksikin mahtuu. Ehkä 10m2 per henkilö olosi sopiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela voisi alkaa rakentaa köyhille Kela-taloja 20m2 karsinoita yksin asuville, kyllä siihen kaksikin mahtuu. Ehkä 10m2 per henkilö olosi sopiva.
Kela ei ole rakennusliike, kela on taho joka auttaa rahallisesti ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kehottaa ihmisiä muuttamaan olemattomiin asuntoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kehottaa ihmisiä muuttamaan olemattomiin asuntoihin.
Ei kela välitä asuntoja, kela on taho joka auttaa rahattomia ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä oletkin Tahvo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs rahaton minnekään muuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs rahaton minnekään muuttaa?
Kelasta saa muutto apurahaa ja sosiaalitoimisto järkkää asunnon, josta saa myös rahaa ja apua laskujen maksuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista voi ylläpitää yhteiskunnan tuella.10 m2 ja ei mitään ikkunoita. Maalarinvalkoosta betonia kaikki pinnat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela auttaa myös rikkaita. Lapsilisät yms perheavustukset
- Anonyymi
38m2 on pinta-ala asunnossa. Oma sauna löytyy ja reiluhko parveke. 2000 vuonna valmistunut asunto ja jatkuvasti tehdään pintaremonttia näihin asuntoihin. Vuokra on kyllä 640€, joka varsin suuri, mutta tähän saa 200€ asumistukea. 440€ siis itse kustannettava. Asunto on tosi rauhallinen ja häiriökäyttäytymistä ei ole.
Mb_76- Anonyymi
Rupusakilla ei ole varaa maksaa näitä vuokria. Joten tämä on eläkelläis rouvien asuntola. Silleen asunnot pysyy rauhallisina, Tämä 640€ on summa, joka pitää häiriökäyttäytymisen loitolla. Ja tämäkin summa yksiöstä.
Jokaisen oikeus on rauhallinen eläminen. Häiriökäyttäytyjät voi ajaa kadulle, tai vaikka alimpaan helvettiin.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rupusakilla ei ole varaa maksaa näitä vuokria. Joten tämä on eläkelläis rouvien asuntola. Silleen asunnot pysyy rauhallisina, Tämä 640€ on summa, joka pitää häiriökäyttäytymisen loitolla. Ja tämäkin summa yksiöstä.
Jokaisen oikeus on rauhallinen eläminen. Häiriökäyttäytyjät voi ajaa kadulle, tai vaikka alimpaan helvettiin.
Mb_76Laatu maksaa ja nämä summat ovat vielä pieniä verrattuna pääkaupunkiseutuun. Täällä on luksusta 640€ vuokralla eläminen. Mutta jos sekoitetaan pakkaa, niin eihän tuolla 640€ saa kummoistakaan asuntoa pääkaupunki seudulta. Itse asun pikkukaupungissa joka varsin virkeä ja nuorekas. Ajattelin asua täällä koko elämäni. Vanhemmille on matkaa 100km.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laatu maksaa ja nämä summat ovat vielä pieniä verrattuna pääkaupunkiseutuun. Täällä on luksusta 640€ vuokralla eläminen. Mutta jos sekoitetaan pakkaa, niin eihän tuolla 640€ saa kummoistakaan asuntoa pääkaupunki seudulta. Itse asun pikkukaupungissa joka varsin virkeä ja nuorekas. Ajattelin asua täällä koko elämäni. Vanhemmille on matkaa 100km.
Mb_76"niin eihän tuolla 640€ saa kummoistakaan asuntoa pääkaupunki seudulta."
Juu ei. Pitää olla jonkun tuttavan kämppä joka vuokraa alle markkinahinnan tai voittoa tavoittelemattoman säätiön kanssa käydä tuuri jos haluaa rauhalliseen taloon OK sijainnilla tuolla hinnalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"niin eihän tuolla 640€ saa kummoistakaan asuntoa pääkaupunki seudulta."
Juu ei. Pitää olla jonkun tuttavan kämppä joka vuokraa alle markkinahinnan tai voittoa tavoittelemattoman säätiön kanssa käydä tuuri jos haluaa rauhalliseen taloon OK sijainnilla tuolla hinnalla.Eipä huvita tuo pääkaupunki seudun meno. Täällä pääsee halvemmalla ja rahalla on arvo. Tämä tosiaan on virkeä kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä huvita tuo pääkaupunki seudun meno. Täällä pääsee halvemmalla ja rahalla on arvo. Tämä tosiaan on virkeä kaupunki.
Mä en muuttaisi millään pois, sen verran tottunut Helsinkiin. Mutta täytyy sanoa 15vuotiaasta kun täällä asunut niin onhan kaupunkin muuttunut 30 vuoden aikana aika hemmetisti eikä kaikilta osin suinkaan parempaan suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Miten olet joutunut rupusakkiin?????? Kun ymmärrät ongelmasi niin osaat kai sitä muuttaa.
Ei todellkaan ole kiva varmaan olla rupusakissa, millasta se on kertoisitko, niiin varmaan joku voisi sua vähän opastaa ja terapioida.
- Anonyymi
Mulla hiukan yli 700,maksan erotuksen itse eli jää elämiseen vähemmän.
- Anonyymi
Saathan tähän varmaan asumistukea? Vaikka osan joutuu maksamaan itse, niin se on vaivan värtti jos saa elää rauhassa.
- Anonyymi
Itsellä on yläraja tämä 700€, jos päädyn siihen, niin ostan aso-asunnon, nyt mennään 640€, joka varsin korkea vuokran määrä. Mutta asumistuki korjaa tilanteen että 440€ menee vuokraan. Ilmeisesti vuokran korotuksia ei ole luvassa, mutta pitää seurata tilannetta. Ja tosiaan rupusakki pysyy pois naapureista, ei niillä ole varaa tähän.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä on yläraja tämä 700€, jos päädyn siihen, niin ostan aso-asunnon, nyt mennään 640€, joka varsin korkea vuokran määrä. Mutta asumistuki korjaa tilanteen että 440€ menee vuokraan. Ilmeisesti vuokran korotuksia ei ole luvassa, mutta pitää seurata tilannetta. Ja tosiaan rupusakki pysyy pois naapureista, ei niillä ole varaa tähän.
Mb_76Raha on kyllä hyvä karkoitin häiriökäytätymiseen. Ei nämä sossupummit edes hae näille paremmille alueille. Ei anna talous myöden. Ja sossukaan ei suosittele. Kipurajoilla tosiaan mennään jos 640€ vuokra yksiöstä, mutta saathan sinä asumistuen. Tuskin vuokrayhtiö ei ammu itseään jalkaan ja pitää vakioasiakkaat vuokralaisina, Tuo on ihan tappiin vedetty tuo 640€ vuokra. Jos menee yli, niin kannattaa harkita muita asumiskuvioita, esim. Aso.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha on kyllä hyvä karkoitin häiriökäytätymiseen. Ei nämä sossupummit edes hae näille paremmille alueille. Ei anna talous myöden. Ja sossukaan ei suosittele. Kipurajoilla tosiaan mennään jos 640€ vuokra yksiöstä, mutta saathan sinä asumistuen. Tuskin vuokrayhtiö ei ammu itseään jalkaan ja pitää vakioasiakkaat vuokralaisina, Tuo on ihan tappiin vedetty tuo 640€ vuokra. Jos menee yli, niin kannattaa harkita muita asumiskuvioita, esim. Aso.
Se on asumistuesta kiinni tämä eläminen. 640€ saa vielä täyden asumistuen, mutta nämä rajat ovat hyvinkin lähellä tappia. Vuokraa ei ole vara nostaa yhtään. Tai joutuu vaihtamaan vaikka Asoon. Onneksi minulla on säästöjä ja nämäkin rahaongelmat on voitettu. Tuskin asuntoyhtiö lähtee tekemään sen virheen, että nostaa vuokria yli sietokyvyn.
Mb_76
- Anonyymi
Taas on yksi rauhallinen päivä tässä lintukodossa takana. Pitää olla kiitollinen hyvästä asunnosta. Täällä on rauhallista kuin huopatossu tehtaalla. Paskaräppiä ei kuulu seinän takaa ja youtubea itse kuuntelen tietokoneen kautta. Näitä vehkeitä ei edes saa niin isolle, että häiriöksi on naapureille.
Oma rauha on tärkeää minulle. Olen vaikka valmis maksamaan tästä yleellisyydestä.
Mb_76- Anonyymi
Sinullahan on kaikki asiat kondiksessa. Hyvä asunto on ja säästöjä ja ilmeisesti jotain työnsyrjääkin?
Olet hyväosainen, vaikka pidät itseäsi köyhänä. Vai jonain elämäntapaköyhänä? Säästäväinen elämä on kyllä suositeltavaa, kenelle vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinullahan on kaikki asiat kondiksessa. Hyvä asunto on ja säästöjä ja ilmeisesti jotain työnsyrjääkin?
Olet hyväosainen, vaikka pidät itseäsi köyhänä. Vai jonain elämäntapaköyhänä? Säästäväinen elämä on kyllä suositeltavaa, kenelle vain.Yhteiskunta ei pyöri säästämällä, joten kanna sinäkin kortesi kekoon, äläkä hamstraa sitä rahaa tilillesi. Osta vaikka ei tarvitsisikaan!
- Anonyymi
Menisi hermo aika pian jos samassa talossa riehuisi narkomaaneja, kovaäänisiä levottomia afrikkalaisia ja muuta mölysakkia kakaroineen.
- Anonyymi
Itse olen samaa mieltä. Siksi hakeudun asuntoihin, jotka ovat sossurajan yläpuolella, mutta kuitenkin täyden asumistuen saan asuntoon. Itsellä on asunto, joka asumistukineen maksaa 440€/kk itselleni. Rauhallinen elämä on jokaisen oikeus ja mölyäjät voi ajaa pois.
Aso on kanssa hyvä vaihtoehto. Sinne ei häiriköt pääse, kun ei niillä ole rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen samaa mieltä. Siksi hakeudun asuntoihin, jotka ovat sossurajan yläpuolella, mutta kuitenkin täyden asumistuen saan asuntoon. Itsellä on asunto, joka asumistukineen maksaa 440€/kk itselleni. Rauhallinen elämä on jokaisen oikeus ja mölyäjät voi ajaa pois.
Aso on kanssa hyvä vaihtoehto. Sinne ei häiriköt pääse, kun ei niillä ole rahaa.Itsellä Avaran asunto, pieni yksiö. Näihin ei rymysakilla ole varaa. 640€/kk on normaali hinta näihin uudehkoihin asuntoihin. Pitää myös olla luottotiedot kunnossa, että pääsee edes hakemaan näihin. Saan tosiaan 200€ eläkkeensaajan asumistukea tähän asuntoon. Olen myös tehnyt pieniä töitä eläkkeellä ollessani, näitä 9€ päiväpalkkaisia. Nämä ei vaikuta asumistukeen, eikä eläkkeeseen, mutta tuo vähän ylimääräistä talouteen.
Laadukkaitakin asuntoyhtiöitä on olemassa. Eikä edes ole ryöstöhinnoitellua. Laatu maksaa. Mitään mörskiä nämä ei ole. Minulla on parketit lattiassa, oma sauna ja reiluhko parveke, kesäisiä grillailuhetkiä varten.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä Avaran asunto, pieni yksiö. Näihin ei rymysakilla ole varaa. 640€/kk on normaali hinta näihin uudehkoihin asuntoihin. Pitää myös olla luottotiedot kunnossa, että pääsee edes hakemaan näihin. Saan tosiaan 200€ eläkkeensaajan asumistukea tähän asuntoon. Olen myös tehnyt pieniä töitä eläkkeellä ollessani, näitä 9€ päiväpalkkaisia. Nämä ei vaikuta asumistukeen, eikä eläkkeeseen, mutta tuo vähän ylimääräistä talouteen.
Laadukkaitakin asuntoyhtiöitä on olemassa. Eikä edes ole ryöstöhinnoitellua. Laatu maksaa. Mitään mörskiä nämä ei ole. Minulla on parketit lattiassa, oma sauna ja reiluhko parveke, kesäisiä grillailuhetkiä varten.
Mb_76https://oma.avara.fi/?_gl=1*40domz*_gcl_au*MTY2MTI1NjMwNi4xNzQyMTMzMTk5
Mitään mörskiä nämä ei ole, mutta harvassa näissäkin on oma sauna ja vielä näinkin edullisesti. Tämähän on Avaran asunoista edullisimpia. Mutta asunkin pikkukaupungissa landella. Asumistuki tekee tämän asumisen mahdolliseksi.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://oma.avara.fi/?_gl=1*40domz*_gcl_au*MTY2MTI1NjMwNi4xNzQyMTMzMTk5
Mitään mörskiä nämä ei ole, mutta harvassa näissäkin on oma sauna ja vielä näinkin edullisesti. Tämähän on Avaran asunoista edullisimpia. Mutta asunkin pikkukaupungissa landella. Asumistuki tekee tämän asumisen mahdolliseksi.
Mb_76Eläkelläis-vaarilla on pitkä aika kun tänne avautuu? Eikö niistä naapurin mummoista ole mitään seuraa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkelläis-vaarilla on pitkä aika kun tänne avautuu? Eikö niistä naapurin mummoista ole mitään seuraa?
Itselle tämä Avaran asunto on loppusijoitus paikka. En aio lähteä muuta kuin toiseen saman yhtiön asuntoon, jos tarve vaatii. Asoa en enää haveile. Täällä on ilmeisesti omaiset hommanneet muillekin vanhuksille asunnon Avarasta. Näin pystyy elämään inhimillisen vanhuuden. Palvelut on tien toisella puolen. Seuraava osoite on sitten palvelukoti, eli laitos.
Eläkelläispäivien autoa kyllä haaveilen.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselle tämä Avaran asunto on loppusijoitus paikka. En aio lähteä muuta kuin toiseen saman yhtiön asuntoon, jos tarve vaatii. Asoa en enää haveile. Täällä on ilmeisesti omaiset hommanneet muillekin vanhuksille asunnon Avarasta. Näin pystyy elämään inhimillisen vanhuuden. Palvelut on tien toisella puolen. Seuraava osoite on sitten palvelukoti, eli laitos.
Eläkelläispäivien autoa kyllä haaveilen.
Mb_76Tein juuri asumistukilaskurilla tressitestin, jossa vuokra nousisi 700€. johonka saisin 267€ asumistukea. Vuokra pysyisi näin samana 440€/kk asumistuen jälkeen. Sossu kieltäytyy maksamasta näin suuria vuokria, joten rymysakki pysyy poissa. Myöskin oli helpottavaa huomata, että asumistuki kattaa vähän reilummatkin vuokran korotukset. Toivottavasti kuitenkin vuokran korotuksia ei tule.
Tästä tuli siis loppusijoituspaikka ennen kuolemaa tai palveluasuntolaa.
Auton ostoon voi kiinnittää huomiota, että saa pirssin alle!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein juuri asumistukilaskurilla tressitestin, jossa vuokra nousisi 700€. johonka saisin 267€ asumistukea. Vuokra pysyisi näin samana 440€/kk asumistuen jälkeen. Sossu kieltäytyy maksamasta näin suuria vuokria, joten rymysakki pysyy poissa. Myöskin oli helpottavaa huomata, että asumistuki kattaa vähän reilummatkin vuokran korotukset. Toivottavasti kuitenkin vuokran korotuksia ei tule.
Tästä tuli siis loppusijoituspaikka ennen kuolemaa tai palveluasuntolaa.
Auton ostoon voi kiinnittää huomiota, että saa pirssin alle!
Mb_76Yksin asuvalle tässä pikkukaupungissa hyväksytään 528€/kk asumiskustannuksiksi sossun mukaan perustoimmeentulotuessa. Itsellä huitelee jo vuokra 640€. Eli rymysakilta on pääsy kielletty näille alueille. Tämä hinta on hyvä suoja häiriökäyttäytymistä vastaan.
En ole onneksi Sossun asiakas.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin asuvalle tässä pikkukaupungissa hyväksytään 528€/kk asumiskustannuksiksi sossun mukaan perustoimmeentulotuessa. Itsellä huitelee jo vuokra 640€. Eli rymysakilta on pääsy kielletty näille alueille. Tämä hinta on hyvä suoja häiriökäyttäytymistä vastaan.
En ole onneksi Sossun asiakas.
Mb_76Ilmeisesti sinuun on iskenyt puheripuli, mutta tännehän sitä mölyä mahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti sinuun on iskenyt puheripuli, mutta tännehän sitä mölyä mahtuu.
Hyvähän täällä on avautua. Selkeytti ajatuksia ja meteliähän tänne mahtuu. Enempää en kirjoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä Avaran asunto, pieni yksiö. Näihin ei rymysakilla ole varaa. 640€/kk on normaali hinta näihin uudehkoihin asuntoihin. Pitää myös olla luottotiedot kunnossa, että pääsee edes hakemaan näihin. Saan tosiaan 200€ eläkkeensaajan asumistukea tähän asuntoon. Olen myös tehnyt pieniä töitä eläkkeellä ollessani, näitä 9€ päiväpalkkaisia. Nämä ei vaikuta asumistukeen, eikä eläkkeeseen, mutta tuo vähän ylimääräistä talouteen.
Mb_76mulla ei olisi varaa vuokrata nykyistä kotiani joten rakensin sen itse. puolta pienemmästä pyydetään reilut 2000per kk eikä se ole edes rannalla, tosin sisältää veden ja lämmityksen .
- Anonyymi
Naapurin mummo just pyysi että hankaa ny sitä kaupungin puoleistakin reunaa.
Savossa. - Anonyymi
Hienosti menee eläkkeellä. Pientä aktiviteettia olen harrastanut näissä 9€ päivätöissä.
Voi asua paremmilla asuinalueilla. Ja pitää olla tosi onnellinen että asiat ovat näinkin hyvin. Eläke on hyvä ja voi asua paremmillakin alueilla. Sossu asuntoihin en halua. Kaikki tulee kuin Manulle illallinen.
Mb_76- Anonyymi
Pidin sinua nuorempana, mutta oletkin eläkelläis vaari. Ulkonäkö pettää. Toivotan hyviä eläkelläispäiviä sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidin sinua nuorempana, mutta oletkin eläkelläis vaari. Ulkonäkö pettää. Toivotan hyviä eläkelläispäiviä sinulle.
Ulkonäkö? Miten voit tästä nähä kenenkään ulkonäön???? taidat olla aika luikuria laskeva tyyppi kaikilta osin... heheee. varmaan tuolla kuussa itstut reunalla ja kirjoittelet ja kattelet maahan ihmisten ulkonäköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkonäkö? Miten voit tästä nähä kenenkään ulkonäön???? taidat olla aika luikuria laskeva tyyppi kaikilta osin... heheee. varmaan tuolla kuussa itstut reunalla ja kirjoittelet ja kattelet maahan ihmisten ulkonäköä.
" taidat olla aika luikuria laskeva tyyppi kaikilta osin... heheee."
Sinähän tuon tiedät omasta kokemuksestasi. Harvoin osaat kirjoittaa totta mutta ainankin helppo uskoa et harrasta kuntoilua ja olet ollut vuosikymmenet tulonsiirtojen varassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" taidat olla aika luikuria laskeva tyyppi kaikilta osin... heheee."
Sinähän tuon tiedät omasta kokemuksestasi. Harvoin osaat kirjoittaa totta mutta ainankin helppo uskoa et harrasta kuntoilua ja olet ollut vuosikymmenet tulonsiirtojen varassa.Seuraava etappi on auton osto. Olen katsellut Toyota aygo malleja ja haluan sillä uusimmalla korimallilla auton, jolla ajettu alle 100 000km. Asuntoasiat on hallinassa ja säästöjä on, joten seuraava etappi on auto.
Mb_76 - Anonyymi
Sain vahvistuksen naapurin mummolta, että kela/sossu asiakkailla ei ole asiaa näihin asuntoihin. Sosiaalitoimi ei maksa näitä vuokria. Eläkelläisen elämään tämä vuokran suuruus ei vaikuta mitenkään, kun saa eläkelläisen asumistuen.
Minullakin jää 1050€/kk netto vuokran maksun jälkeen. Tässä on jo hyvät säästövarat.
Mb_76
- Anonyymi
Viimeiksi maksoin vuokraa vuonna 1985, mitä summaa en enää edes muista.
Sen jälkeen olen maksanut vain edullista vastiketta, mikä on hyvä valinta. - Anonyymi
työttömänä vaikuttaa paljonkin asuinpaikkakunnan asumiskustannuskatto millaisessa on varaa asua , jossain sama 400e kk asunto vastaa isommassa kaupungissa 750e kk asuntoa. ja molemmille jää sama x määrä rahaa tilille kuukaudessa käytettäväksi kaikista tuista kun on maksettu asumiskustannukset.
- Anonyymi
Eläkelläisenä olen huomannut, että voi rohkeasti ottaa vähän kalliimman asunnon. Asumistuki korjaa tilanteen, että sama 440€/kk menee asumiseen. Asui sitten edullisessa tai kalliissa asunnossa.
Itse päädyin siihen kaliimpaan, mutta laadukkaaseen asuntoon. 440€ kustantaa tämä asunto kuukaudessa. Joka varsin kohtuullinen vuokra.
Mb_76
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765