Nuorten syrjäytyminen on suomalaisten työnantajien syytä

Anonyymi-ap

Nuorten syrjäytyminen on sataprosenttisesti suomalaisten mulkkutyönantajien syytä.

Nuori ei saa koskaan ensimmäistä kunnon työpaikkaa, kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa hyvään perheeseen, eikä ole isän firmaa, kuten ei myöskään sukulaista toimitusjohtajana jossain yrityksessä, jonka avulla työllistyä. Suomalainen mulkkutyönantaja ennakkoluuloisuudessaan ei palkkaa ketään sellaista nuorta, joka ei ole perheenjäsen tai tutun tuttu. Työllistymiseen johtavia suhteita ei voi myöskään itse rakentaa, jos ei ensin ole työtä, jossa niitä suhteita luodaan.

Sitten kun se nuori on tuon johdosta vuosia ilman työtä, niin sen jälkeen häntä ei oteta mihinkään töihin siitä syystä, että on niin vähäinen työhistoria, mitä suomalainen mulkkutyönantaja ennakkoluuloisuudessaan pitää merkkinä epäaktiivisuudesta. Siitä huolimatta, että työn hakeminen on itsessään merkki aktiivisuudesta, ja että työpaikasta torjuminen vähäisen työhistorian takia on työnantajien itsensä luoma itseään ruokkiva kehä, niin ei oteta töihin. Syytetään vaan sitä nuorta työnhakijaa tilanteestaan, joka ei ole koskaan saanut edes mahdollisuutta yrittää.

Tämä kaikki sitten johtaa toimettomuuteen ja epäonnen kierteeseen. Kun syrjäytyneet nuoret, joilla ei ole mitään menetettävää, lopulta tajuavat tämän, niin itse kyllä pelkäisin, jos olisin suomalainen mulkkutyönantaja.

7

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta osiltaan ! Mutta tuo mulkkuus on sinussa. Ay ja vasemmisto on tehnyt työnantajat todella varovaisiksi. Siinä saa nyt sitten kärsiä ay-jälkeläiset ja itse punamulkut.
      Töitä olisi .

• Anonyymi

Kyllä näin on. Työtä löytyy mutta Ay ja vasemmisto on esteenä.
      Komukat eivät ymmärrä omaa etuaan.
      Muissa maissa ymmärtävät paremmin.

• Anonyymi

Eikö sinun "mulkku" kannattaisi perustaa itse yritys ja alkaa työllistämään nuoria kun se lienee helppoa? Kannattaisi ehkä kysellä ay-porhoilta, miksi nuoren on vaikea työllistyä Suomessa.
      Syitä on niin sysissä kuin sepissä. Työpaikat eivät tämän päivän melskeessä ole itsestään selvyys kokeneemmallekaan väelle. Jos työtä ei ole tarjolla kokeneemmallekaan väelle niin vielä heikompi sen nuoren on työllistyä eikä yritystoimintaa kaiketi ylläpidetä diakoniatyöllä.

• Anonyymi

Ällistyttävää, miten syrjäytyminen lisää myös katkeruutta.

• Anonyymi

Laiskan nuoren pitäisi päästä heti johtajan pallille istuun kännykkä liimattuna käteen kun se ei jaksa tehdä matalapalkka alan raskasta, ruohonjuuri tason työtä. Olen kuullut kuinka niillä on kamala palkkavaatimus ja työn pitää olla helppoa istumatyötä. Siivousluuttuun ei taatusti kosketa.

• Anonyymi

Koulutus taitaa nykyään olla kaiken a ja o.
      Ilman koulutusta on vaikea päästä töihin, toisin oli 30 vuotta sitten, silloin pääsi melkein minne vain pelkällä peruskoulupohjalla, jos ei liian nirso ollut töiden suhteen.
      Monet etenivät sitten työssä ollessaan, työn ohessa opiskellen, ja kartuttamalla työkokemusta.
      Jos nuorena on päättäväinen, tietää mitä haluaa " isona " tehdä, on helpompaa estää syrjäytyminen.
      Elämässä on tehtävä valintoja, koskien myös omaa elämää. Itselläni meni se valintavaihe vähän ohi ja jäin syrjään. Oma vika, vaan eipä sitä enää voi muuttaa, eikä oikein murehtiakaan.
      Nykyään kyllä työelämältä odotetaan työntekijänä aika paljon, kun taas myös työnantajat vaativat aika paljon. Maailma on muuttunut, ihmiset ovat muuttuneet.
      Kehitystä kehittymisen päälle, joidenkin jopa on vaikeaa pysyä perässä muutoksessa.
      Ketään syyllistämättä on silti sanottava, että yhteiskuntakaan ei ole aina ihan kaikkeen syyllinen. Ehkä itselle tulee helpommaksi syyttää muuta/muita, vai tuleeko sittenkään ?

• Anonyymi

Ei se ollut työn saanti helppoa 50 vuotta sittenkään. Kun toisen asteen
      koulutuksella ei saanut vielä työn päästä kiinni, niin piti hankkia se
      toinenkin ammatti. Siinä touhuttiinkin sitten seuraavat 35 vuotta ja
      siitä kertyi ihan asiallinen keskivertoeläke. Olen tyytyväinen valintoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      14
      4393
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1672
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      265
      1506
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1485
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      240
      1359
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1140
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1100
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1034
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1003
    Aihe