Sanoin sitten sille virkailijalle että en kestä enää köyhyyttä joten haen päiväkaljat kaupasta.
Kävin työkkäris mut ei ne antanut töitä.
48
522
Vastaukset
- Anonyymi
Älä puhu ääneen päiväkaljoista, Orpo kuulee ja leikkaa ne pois!!!!
- Anonyymi
Ne on orpolta pois !
- Anonyymi
Urpon kaulan voisi leikata pois
- Anonyymi
Orpo laittaa Purran perään joka voi purra.
- Anonyymi
Siinäpä olikin osuva kommentti. Se selittää samalla mikä on köyhyytesi salaisuus (=tyhmyys).
- Anonyymi
Aina sama Bermudan kolmio: tyhmyys-työttömyys-köyhyys. Sitä vaan junnataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina sama Bermudan kolmio: tyhmyys-työttömyys-köyhyys. Sitä vaan junnataan.
No voi kurja, on sulla hankala elämä. Miksi olet lannistunut ja et tee asiallesi mitään? Tunnen monia työttömiä ja itsenikin, miten mahtavaa on olla työttömänä. Kun on koti, auto ja perhettä, niin se on mahtavaa. Ihana olla kotona, ja nauttia kaikesta mukavasta, jota työ ei anna koskaan.
Mutta sinä olet niin lannistunut tahalleen tai tahattomasti, joten koita selventää elämäsi uudella tavalla.
Tänään lähtään keksi suomeen hiikonloppu lomalle... miten ihanaa. Työttömyys mahdollistaa niiiiiiiin paljon asioita joita työllinen ei voi kokea.
Vapaa aika on se mitä ihminen kaipaa ja mistä nauttii. Tsemppiä ja ota uusi asenne, ja nauti olosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi kurja, on sulla hankala elämä. Miksi olet lannistunut ja et tee asiallesi mitään? Tunnen monia työttömiä ja itsenikin, miten mahtavaa on olla työttömänä. Kun on koti, auto ja perhettä, niin se on mahtavaa. Ihana olla kotona, ja nauttia kaikesta mukavasta, jota työ ei anna koskaan.
Mutta sinä olet niin lannistunut tahalleen tai tahattomasti, joten koita selventää elämäsi uudella tavalla.
Tänään lähtään keksi suomeen hiikonloppu lomalle... miten ihanaa. Työttömyys mahdollistaa niiiiiiiin paljon asioita joita työllinen ei voi kokea.
Vapaa aika on se mitä ihminen kaipaa ja mistä nauttii. Tsemppiä ja ota uusi asenne, ja nauti olosta.Muorilla taas juttu luistaa😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaa aika on se mitä ihminen kaipaa ja mistä nauttii. Tsemppiä ja ota uusi asenne, ja nauti olosta.Keksisuomeen? Siis menetkö syömään piparia seksimatkalle?
- Anonyymi
kunnon ruokaa,
Ja ei esim. päihteitä, kaljaa, tupakkaa, tai muuta turha-kulutusta !
Itse jäin työttömäksi noin 1995. - Sitten asioin te, tem, typ, välin 1995 - 2025.
Töitä ei löytynyt. Pelkkää hallinto pelleilyä, eri hallitusten kyykytys toimenpiteiden alla. -- melko huvittavaa, epätoivoista, osaamatonta, halutonta työvoima politiikkaa.
Mutta ei niitä työpaikkoja, tai palkan maksua.
Vain suurta, jatkuvaa työvoima pelleilyä. - Anonyymi
Sehän on hyvä asia. Mitä niillä töillä? Ajan hukkaa. Enempi saa aikaseksi, kun ei ole töitä, se on turhauttavaa ja typerää.
Mulle tuli juuri keskiviikkona tt tuki, joista maksoin kaikki laskut, ja käyttörahaa saatiin taas paljon. Nyt ei ole laskuja mutta omaa aikaa on ja rahaa on. Mä en vois parempaa tietää kuin työttömyys, on kuin olisi aina lomalla, ja niinhän me ollaankin.
Tänään kirjastoon, syömään ja mitä sitte keksii taas, on kiva kun voi tehdä ihan mitä haluaa päivässä. Eik olla riippuvainen töistä, ja toisten sanomisesta. Osytetaan koko perheelle ensitalveksi toppatakit tänään, kannattaa suisoia ale myyntejä, untuvatakit saa tosi halvalla. 75 e kipale niin lämmittää ensitalvena. Kelpaiskos wiener leike sullekin??? ja kermasienikastiketta... nam.. työttömyys on ihanaa, tai ei me työttömiä olla, kotona on paljon kivaa tekemista, ja kaupassa käynti käy työstä... holaa.- Anonyymi
Ette ole riippuvainen toisten sanomisista? Kukaan ei ole toisten sanomisesta niin riippuvainen, kuin toimeentulotukea saava työtön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette ole riippuvainen toisten sanomisista? Kukaan ei ole toisten sanomisesta niin riippuvainen, kuin toimeentulotukea saava työtön.
Mistä sanomisista sinä olet riippuvainen? Etkö sinä pysty itse ajattelemaan asioita? Tarviit siihen aina jonkun opastamaan ja neuvomaan mitä teet, miksi teet ja missä teet...! No se on kurjaa.
Aikuinen yleensä ei tarvi ohjeita omaan elämään, toki sellasia on jotka eivät osaa itse, mutta suurissa määrin terve aikuinen ei ole riippuvainen toisten sanomisista. Mulle ihan uutta että aikuinen tarvisi paperille oheijta miten elää.
Voithan nyt alkaa hajrotteleen kun tiedät ongelmasi, niin harjottelet itsenäistymistä.
Voit kysyä täältäkin ohjeita miten tehdä ja ajatella, jos et itse kykene. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Duunarithan ne vasta riippuvaisia ovatkin, mitään eivät osaa ehdä jos joku ei sano mitä pitää tehdä!!!!! Duunari on töissä kun pikkulapsi, kun momma loppuu, mennään kysyyn että mitä seuraavaksi!!!! Palkka 9 e päivässä.... hm... menee bussimatkoihin... mitä jää.... ei mitään...no pitää mennä kysyyn taas, että mitä teen. Sellasta se on kun orjailee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Duunarithan ne vasta riippuvaisia ovatkin, mitään eivät osaa ehdä jos joku ei sano mitä pitää tehdä!!!!! Duunari on töissä kun pikkulapsi, kun momma loppuu, mennään kysyyn että mitä seuraavaksi!!!! Palkka 9 e päivässä.... hm... menee bussimatkoihin... mitä jää.... ei mitään...no pitää mennä kysyyn taas, että mitä teen. Sellasta se on kun orjailee.
Mikä ihmeen momma? Mutta taitaa olla käsityksesi työpaikoista peräisin vanhoista suomifilmeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen momma? Mutta taitaa olla käsityksesi työpaikoista peräisin vanhoista suomifilmeistä.
Ai et, vnhat suomalaiset filmit on ihania... tykkään niistä. Kiva kattella niitä! Suosittelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai et, vnhat suomalaiset filmit on ihania... tykkään niistä. Kiva kattella niitä! Suosittelen.
Juu, on huomattu että katselet niitä.
Punaliput liehuu menkää töihin.🇼🇸🇼🇸👷♂️
- Anonyymi
Heti kun on tarjolla toistaiseksi voimassa oleva työsopimus suoraan yritykseen TES-mukaisella kuukausipalkalla.
Anonyymi kirjoitti:
Heti kun on tarjolla toistaiseksi voimassa oleva työsopimus suoraan yritykseen TES-mukaisella kuukausipalkalla.
Hyvä taktiikka. Mänestystä sulle!😇👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ei pitäisi olla työnsaannissa ongelmia, jos osaamista löytyy.
- Anonyymi
Kyllä työkkäristä sai töitä ainakin ennen 90-luvun lamaa, joten ei tuo voi pitää paikkaansa. Onneksi et kertonut juovasi niitä kaljoja sillä olisit varmaan ollut sitten ulkona työmarkkinoiden käytettävyydestä, karenssihan siitä taas olisi seurannut. Tuon takia ei pidä mitään ylimääräistä lausua työvoimahallinnon edustajille.
- Anonyymi
Riippunee paikkakunnasta.
Kävin ensimmäisen kerran pienen kaupunkimme työkkärissä heti vapauduttuani intistä 1964.
Vahvuus 3 virkailijaa. Johtaja, toimihenkilöiden hoitaja ja samoin yksi hoitelemassa duunareiden asioita.
Eivät edes rohkaisseet itsenäiseen hakuun.
Kävin saman kaupungin työkkärissä seuraavan kerran 1991.
Hulppeat tilat. Kaverini vaimo oli viekailijana ja tiesi kertoa vahvuudeksi johtaja, sihteeri ja 14 virkailijaa.
Työllistymiseni tulos oli sama kuin eka kerralla.
Hankin itse työni ja katkon tullessa kävin ilmoittautumassa ja tietenkin pidin liittoni tietoisena muutoksista.
Työttömyyseläkkeeni alkuun, 57 vuotiseksi, en ollut saanut työkkäristä ainuttakaan haastatteluosoitetta mutta itse hankin muutaman toistaiseksi työsuhteen ja useita, eri mittaisia pätkiä.
Ainoa hyöty työkkäristä oli sieltä saamani dokumentti jota tarvitsin mennessäni työnhakijaksi Espanjaan.
- Anonyymi
Semmoseen työpaikkaan kantsii mennä missä on työpaikkoja.
Itekkin menin 3kk Espanjaan työnhakureissulle 90 luvulla niin sain sieltä mahtavan kaljamahan tuliaisina ja lantio vatkasi vielä kotisängyssäkin.
savossa. - Anonyymi
Tämäpä vasta hauska palsta, yleisesti ottaen vastaan että nämäihmiset täällä ovat kiinnostuneita vaan kirjoitusvirheitä, ei asiasta!!!!!! Kirjoitusvirheet huomataan heti, mutta keskusteluasia jääkin sitten huomiotta! Siis palsta täynnä tyhjänpuhujia!
Liekö kaikki vasaajat täällä teinejä, joiden ainoa ylpeys on huomata virheet kun ei vielä osaa keskustella oikeista asioista. Erittäin väsyttävä palsta, empä ihmettele että älylliset ihmiset ovat täällä harvassa.- Anonyymi
Asiapitoisuus on olematonta lässyttelyissäsi niin vastaukset ovat sen mukaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiapitoisuus on olematonta lässyttelyissäsi niin vastaukset ovat sen mukaisia
Sinä olet pahin heistä. Tyhjänpuhuja, kunhan saat riitaa aikaseksi. Olet enitinen koulukiusaaja niin osaat ne hommat, etkä siitä tavasta eroon pääse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet pahin heistä. Tyhjänpuhuja, kunhan saat riitaa aikaseksi. Olet enitinen koulukiusaaja niin osaat ne hommat, etkä siitä tavasta eroon pääse.
Taas meni akanretkulla tunteisiin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni akanretkulla tunteisiin..
Hienoa että annat mustan mielen tulla ulos. On hyvä että sulla on paikka purkaa näitä tuntojasi ja surujasi.
Tuntuu kuin tämä olisi ala asteen luokka, jossa on paljon oppilaita ja muutama tai yksi häirikköoppilas jonka tekemisiin pitää aina puuttua. Opettajan toimiessa minulla oli aina sellainen luokka, jossa oli muutama häirikkö, juuri sinulainen, joka kiusasi huvikseen, kunhan halusi häiriköidä.
Ei sellasiin oikein pysty muuten vaikuttamaan kun puhuttelemalla ja keskustelemalla nykyisin, 9 vuotias on vielä helppo saada kuriin mutta vanhemmat oppilaat on jo vaikeimpia, ne oli useimmien erityisluokalle jouvuvia jossain vaiheessa.
Jos sinulla on ongelmia voit kertoa, ratkotaan ne yhdessä, raivoomalla ja muuttumaan pakottamalla ei saa mitään aikaseksi.
Sinä voit raivoo niin paljon kun haluat, sille me ei kukaan mahdeta mitään. Tärkeintä on että saat tunteen että sinusta välitetään ja on joitakin joille voit raivota.
Nyt olet raivosi kohdistanut minun kirjoituksiin, ihan hyvä, anna tulla vaan, minä kestän kyllä, sillä tiedän että teet sen huviksesi ja härnäämisen vuoksi, siksi en välitä siitä mitä sanot, yritn vaan olla lohduttava olkapää sulle. Minäkin saan kokemusta taas raiivoovista ihmisistä ja oppia taas toisen kohtaamiseen, kaikesta pitää ammentaa oppia. Opettajankaan opintie ei lopu koskaan, se vaan jatkuu kun sinunlaisten ihmisten mieli sairastuu. Mutta kirjoitahan taas... se helpottaa sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että annat mustan mielen tulla ulos. On hyvä että sulla on paikka purkaa näitä tuntojasi ja surujasi.
Tuntuu kuin tämä olisi ala asteen luokka, jossa on paljon oppilaita ja muutama tai yksi häirikköoppilas jonka tekemisiin pitää aina puuttua. Opettajan toimiessa minulla oli aina sellainen luokka, jossa oli muutama häirikkö, juuri sinulainen, joka kiusasi huvikseen, kunhan halusi häiriköidä.
Ei sellasiin oikein pysty muuten vaikuttamaan kun puhuttelemalla ja keskustelemalla nykyisin, 9 vuotias on vielä helppo saada kuriin mutta vanhemmat oppilaat on jo vaikeimpia, ne oli useimmien erityisluokalle jouvuvia jossain vaiheessa.
Jos sinulla on ongelmia voit kertoa, ratkotaan ne yhdessä, raivoomalla ja muuttumaan pakottamalla ei saa mitään aikaseksi.
Sinä voit raivoo niin paljon kun haluat, sille me ei kukaan mahdeta mitään. Tärkeintä on että saat tunteen että sinusta välitetään ja on joitakin joille voit raivota.
Nyt olet raivosi kohdistanut minun kirjoituksiin, ihan hyvä, anna tulla vaan, minä kestän kyllä, sillä tiedän että teet sen huviksesi ja härnäämisen vuoksi, siksi en välitä siitä mitä sanot, yritn vaan olla lohduttava olkapää sulle. Minäkin saan kokemusta taas raiivoovista ihmisistä ja oppia taas toisen kohtaamiseen, kaikesta pitää ammentaa oppia. Opettajankaan opintie ei lopu koskaan, se vaan jatkuu kun sinunlaisten ihmisten mieli sairastuu. Mutta kirjoitahan taas... se helpottaa sinua.Älä jaksa, en minäkään jaksa novellin pituisia vastauksia lukea tältä palstalta vaikka muuten lukemisesta pidänkin.
- Anonyymi
Kirjoitusvirheistä voi päätellä, onko kirjoittaja suomalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä jaksa, en minäkään jaksa novellin pituisia vastauksia lukea tältä palstalta vaikka muuten lukemisesta pidänkin.
Ongelmasi on niin syvällä ja pitkäaikainen, ettei siihen voi lyhyesti vastata, ja toisaalta, PITÄÄ OLLA AINA PERUSTELTU, miksi vastata noin. Minä en puhu paljon, mutta kirjoitan sitäkin enemmän.
Jaksamisesta siitä sulla on kyse, totuus voi sattua sinuun, siksi et halua lukea totuutta tai kuulla sitä. Muista että siitä se lähtee ajatusten normalisointi, kun joku sen sinulle sanoo, niin voit itse alkaa prosessin paranemiseen ajatustesi osalta. Vaikeintahan on se vastaan ottaminen, kukapa sitä itseään omista teoista tai sanomisista haukkuisi ja moittisi, eikä prosessin tarvi tapahtua heti, vaan se voi olla pitkäaikainen asia, yritä jaksaa muuttua itse, kukaan muu ei sitä voi tehdä.
Hiljaa hyvää tulee, ja kirjastosta saa kirjoja joista saa apua, eikä niitä tarvi lukea kannesta kanteen vaan hakemistosta etsiä itseään koskevia kohtia. Elämä ei ole yksinkertainen mutta helpompi kun ymmärtää itseään ja muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen suomalainen.
Tiesitkös, että ihminen joka ei koskaan tee virheitä, ei tee mitään mutakaan! Pidä tuo lause mielessä, niin virheistä tulee sivuseikka elämässäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai humalassa.
- Anonyymi
Työttömiä yli 300000 ja SDP haalii lisää moniosaajia polkemaan pienipalkkaisten palkkoja. SDP se on se kurjuuden lähde joka vastustaa kaikkia työllisyystoimia. Köyhyys lisääntyy jos yritykset ei voi työllistää ja lopulta ne tekee konkurssin ja täysin SDP:n syy.
- Anonyymi
Ei sieltä saa kuin karenssin uhalla palkatonta orjatyötä.
- Anonyymi
Laaja sosiaalinen piiri käy neliön muotoiseksi työvoimavirastossa, mikä vaatii jastauksia, edes yhden, niin sulla toi just oikein.
https://m.youtube.com/watch?v=VYFkcquDOXE - Anonyymi
Onneksi moni työttömien haukkuja itse saa kenkää näinä aikoina. Monesta niistä haukkujista tulee samalla ikityöttömiä.
Onkin kiva joskus lukea kun vinkuvat hädissään olleensa niin saatanan tyhmiä idiootteja, sitä odotellessa...- Anonyymi
Kyllä ne vinkuvat, ihan kaikista asioista, siksihän he haukkuvat kaikki sairaat, vanhukset, eläkeläiset, lapset, nuoret, työttömät, työlliset... kun niillä ei ole mitään mitä muilla. Ei kotia, ei omaisia, ei ystäviä, ei rahaa... ei ruokaa, ei mitään... katkeria
Punaliput liehuu menkää töihin.🇨🇳🇨🇳👷♂️
- Anonyymi
Heti kun tarjolla toistaiseksi voimassa oleva työsuhde TES-palkalla suoraan yritykseen!
- Anonyymi
Tonnikala pastaa.
- Anonyymi
Milloin työn VÄLITYKSELLÄ on ollut muita töitä kuin hekilökunnan omat tehtävänsä.
Välitys VÄLITTÄÄ työnantajien sille ilmoittaman työvoiman tarpeensa.- Anonyymi
Eihän työnhakuun mitään välikäsiä tarvita. Kun on itse aktiivinen ja itse hakee työpaikkoja,
niin on ihan mukavasti päässyt erilaisiin työsuhteisiin.
Töissä on saanut palkkaa paljon enemmän kuin mitä rupiset tuet ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän työnhakuun mitään välikäsiä tarvita. Kun on itse aktiivinen ja itse hakee työpaikkoja,
niin on ihan mukavasti päässyt erilaisiin työsuhteisiin.
Töissä on saanut palkkaa paljon enemmän kuin mitä rupiset tuet ovat.Väänsin vain rautalangasta mallia noille valmista odottaville.
Ml. kouluaikojen täydet kesälomatyöt ja sen jälkeisen ajan niin työsuhteita tuli yhteensä noin 20 duunarihommaa, niin hankin kaikki itse.
Myöhemmin kuukausipalkattuna vakituisia työsuhteita 7kpl ja eri mittaisia pätkiä toista kymmentä.
Vakituissa paikkakuntien vaihdoissa kulki perhe mukana. Myöhemmin vaimo ja penskat olivat pääosoitteessa minun liikkuessa puutteen torjunnassa siellä missä sitä oli tarjolla.
Jo +40v vaiheessa oli ensimmäinen tilanne jolloin minulle tarjottiin työtä perustuen aikaisempiin näyttöihin tuloksen tekemisestä.
Kerran otin ilkeyttäni työkkäristä matkakorvauksen käydessäni haastattelussa ohi työkkärin vapaana olleessa työpaikassa.
- Anonyymi
Orpopojan valssi, siks mieluummin maanteiltä leikkaan... 🎶🎶
- Anonyymi
Sehän on vaan hyvä asia. Kuka täysjrkien ottaa töitä vastaan tai edes hakee niitä? Eduskuntalaisetkin prjää ilman työntekoa, niin kyllä kansalainenkin pärjää, tasa arvoisesti pitää elää. Mä en ole töitä tehnyt kelleen ikinä, mulla riittää kotona temekistä, jos ei riitä niin keksitään, Kelasta saa rahaa hyvin,,, ja se tulee sovitusti. Jos ei riitä niin voi hakea lisää.
- Anonyymi
Työkkäri käski hakemaan telakalle töihin jossa on jotain 1000 ulkomaalaista töissä. Sanoi että telakalle pääsee varmasti töihin
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305617
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112751- 1862209
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631703Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan731507Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321394Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.721275- 941175
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2201162