Lapuan tulevaisuuden näkymät

Anonyymi-ap

Lapuan tulevaisuudessa on nähtävissä kasvua ja näivettymistä yhtä aikaa.
Syntyvyys on hurjassa laskussa niin meillä, kuin muuallakin. Tämä tuo haasteita Lapuan kehitykselle, vallankin sivukylille. Kylillä jää asumaan ainoastaan muutamia maatalousyrittäjiä, keskimäärin 5-10 yrittäjää per kylä. Nuoret opiskelijat siirtyvät osa keskustaan ja suurin osa isoihin yliopistokaupunkeihin ja jäävät sille tielle. Kyliltä loppuu palvelut ja koulut joka on lopullinen kuolinisku.
Keskustaan muuttaa väkeä kyliltä ja jossain määrin ympäristökunnista mm. Seinäjoelta, näin keskusta kasvaa ja kehittyy. Tällainen kehitys on ikävää, mutta totuus on vain tällainen, sille ei voi mitään, eikä tästä voi oikein syyttää politiikkoja, kun ihmiset itse päättävät missä he asuvat ja nyt he haluavat asua lähellä palveluja.
Toivon, että nyt valittavat uudet päättäjät ottavat nämä tosiasiat huomioon ja yrittävät katsoa tulevaisuuteen. Kyläkoulujen puolustajat tekevät lyhytnäköistä politiikkaa ja aiheuttavat yhteiskunnalle turhia kustannuksia.

108

823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

siis mitä helkuttia sä yrität selittää HÄ? Lapua voi hyvin !

• Anonyymi

Tulevaisuutta yritän selittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulevaisuutta yritän selittää.

NO ET ONNISTUNUT NYT SIINÄKÄÄN

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NO ET ONNISTUNUT NYT SIINÄKÄÄN

Tulevaisuus näyttää, että onnistuin. Huomaat sen 5-10 vuoden kuluttua.

• Anonyymi

Mikään ei muutu, jos valtuustoon valitaan aina vain nämä samat seniorit, jotka kehuvat toisiaan vuolaasti ja ovat muka yhteistyökykyisiä, oma status kuitenkin aina kaiken edellä. Uskooko joku tosiaan tähän näennäiseen ystävällisyyteen?

• Anonyymi

Valtuusto vaihtuu joka vaaleissa osittain ja se on hyvä, ettei kokemus katoa kerralla ja uusia päättäjiä tulee oppimaan

• Anonyymi

mutta kusipäitä on sama määrä kumminkin joka valtuustossa ,itteänsä täynnä olevia paskiaisia jokka ajattelee vain omaa etua ja tietämättömyys on surkealla tasolla.kaikenlisäksi sinne pääsee sellaiset jotka eivät ole Lapualaisia,,eli eivät ole syntyneet Lapualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta kusipäitä on sama määrä kumminkin joka valtuustossa ,itteänsä täynnä olevia paskiaisia jokka ajattelee vain omaa etua ja tietämättömyys on surkealla tasolla.kaikenlisäksi sinne pääsee sellaiset jotka eivät ole Lapualaisia,,eli eivät ole syntyneet Lapualla.

Aamen. Tämä juuri. Ollaan kansan edes mielin kielin, valitaan seura siten, että pysytään herraskastissa. Piilotetaan oma tietämättömyys, ymmärtämättömyys ja osaamattomuus mukaviin höpinöihin.

• Anonyymi

Toivottavasti Persut ei vie lapuvaa lopulliseen tuhoon.

• Anonyymi

Vuonna 2012 syntyvyydessä oli huippuvuosi. Oliko silloin sitä aikaa, kun perheelle maksettiin syntyneistä lapsista lisäkorvaus lapsilisän päälle?
      Sen jälkeen on ollut syöksyä...valitettavasti ei siemensyöksyä.

• Anonyymi

kyllä huippuvuodet on ollu ihan muu kuin 2012,,, 40-luvulla
        50-luvulla,60-luvulla syntyvyys oli muistaakseni suurempaa
        jopa 70-uvullakin ,,tilastoja en tiedä mutta näin luulisin.
        vuosi 2012 oli kuin kissan pissi

• Anonyymi

Tämä tilasto oli alkaen vuonna 2000 jolloin lapsia syntyi 159, vuonna 2024 ainoastaan 59. Välissä oli heittoja puoleen ja toiseen.

Ei hyvin mennyt, kuin Ilmajoella. Vaikuttaa, että maahanmuuttajat ovat ainoita, jotka vielä osaavat tehdä lapsia?

Tämä vaivasi, maksetaanko vielä ylimääräistä lapsilisää?

• Anonyymi

syntyvyyttä pitää katsoa pitkällä aikavälillä ,kaikki lapsilisät tulisi ottaa pois ,varsinkin rikkailta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

syntyvyyttä pitää katsoa pitkällä aikavälillä ,kaikki lapsilisät tulisi ottaa pois ,varsinkin rikkailta

Syntymättömille lapsille ihmisoikeudet ovat ratkaisu Lapuan ja Suomen väestökatoon.

• Anonyymi

Nkoirat ovat nykyihmisten lapsia. Tienvarret ovat koiranpaskaa täynnä

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus aloittajalta. Asia on juurikin näin. Ihmiset sen itse päättää miten ja missä haluavat asua. Siinä voisi silti viisailla päätöksillä yrittää pysyä kehitykses mukana. Ja kyläkohtaiset siltarumpujutut vain tekee turhia kustannuksia, jos ne on vastavirrassa luontaiseen kehitykseen. Nyt kannattaa satsata keskustaan, niin kauan kun se vielä menestyy jollain tapaa. Sen jälkeen voi sitten myöhemmin, alkaa sammutella valoja. Pitkällä aikavälillä Lapuan kokoiset paikat kuihtuu pois. Kannattaa elää hetkessä, juuri nyt, ja tehdä se mitä voidaan.

• Anonyymi

huono kirjoitus aloittajalta ,,

• Anonyymi

pitkällä aikavälillä ,,,10 000 vuotta vai mitä tarkoitat ? eihän täälä
        laske asukasluku kuin 5-7 hkl/vuositasolla,,14 000 asukkaan kunta jaettuna
        vaikka nyt 7 hkl vuodessa tekee mun laskuopin mukaan 2000 vuotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pitkällä aikavälillä ,,,10 000 vuotta vai mitä tarkoitat ? eihän täälä
        laske asukasluku kuin 5-7 hkl/vuositasolla,,14 000 asukkaan kunta jaettuna
        vaikka nyt 7 hkl vuodessa tekee mun laskuopin mukaan 2000 vuotta

Et ilmeisesti ymmärrä syntyvyystilastoista mitään. Nyt väkiluku ei vielä laske, kun suuret ikäluokat eli boomerit eivät ole vielä alkaneet kuolemaan. Kymmenen vuoden päästä tilanne alkaa olla jo toinen. Ei tule uusia tilalle sitä tahtia, ja syntyvyys on romahtanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ilmeisesti ymmärrä syntyvyystilastoista mitään. Nyt väkiluku ei vielä laske, kun suuret ikäluokat eli boomerit eivät ole vielä alkaneet kuolemaan. Kymmenen vuoden päästä tilanne alkaa olla jo toinen. Ei tule uusia tilalle sitä tahtia, ja syntyvyys on romahtanut.

hei ymmärrän hyvinkin laskentatavan sillä olin syntyessäni sinua viisaampi
        olen nyt viisaampi ja kuollessanikin sinua viisaampi eli pidä
        pääsi kiinni juntti,syntyvyydessä ninkuin kaikissa muissakin asioissa tulee laskukausia ja nousukausia eli ei se väki mihinkään häviä.minä olen oikeassa sinä vaarässä,mutta minkäs teet jos vämmäät aina kaikesta vastaan !

• Anonyymi

Nuoret ei tee lapsia sen takia, koska elämäs ei ole enää sellaista ennustettavuutta mitä aiemmin. Enää ei eletä vakaata elämää punaisessa tuvassa, käydä turvallisessa vakityössä ja katsella uutisia ennen nukkumaanmenoa.

Vaan nykyään nuori joutuu muuttaa opiskelujen ja työn peräs jonnekin isompaan kaupunkiin. Kaikki on sen jälkeen jatkuvaa epävarmuutta tulevasta. Määräaikaisessa pestissä ei voi rakentaa mitään pysyvää. On asuttava jossain vuokralla, välillä on työtä, välillä ei. Välillä joutuu muuttaa työn peräs taas jonnekin.

Ei sellaises epävarmuudes kukaan halua lapsia tehdä, kun ei niille voi taata vakautta, eikä aina ruokaakaan. Parempi siis jättää lapset tekemättä, koska nuorten aikuisten elämä on pitkälle tulevaisuuteen lähinnä selviytymistä.

Enää ei voi levätä laakereillaan, kuten suuret ikäluokat, ns pullansyöjäsukupolvi, on tottunut tekemään ja oleilemaan. Se on kaik loppu semmonen.

• Anonyymi

Lapuan tulevaisuus on kiinni siitä, miten Seinäjoen kanssa pystytään yhteistyöhön. Turvallisinta olisi kuntaliitos.

• Anonyymi

höpö höpö

• Anonyymi

Kyläkoulujen kustannukset ovat mitättömän pieniä vaikka nyt Kerkkään vertailtuna.

• Anonyymi

Sivukyliltä muutetaan kiihtyvää tahtia pois, vaikka kyläkoulu oliskin toiminnas. Ei sivukylään jää kuin muutama maajussi raktoreineen. Ei niitä kouluja ruveta muutaman oppilaan takia ylläpitämään.

• Anonyymi

Meidän kylään on kyllä muuttanut perhe muualta. Ota selvää asioista.. Myivät asunnon eräästä kaupungista, eivätkä halua enää asuntolainaa. Tällaisia muuttajia on, kun vaan päättäjät ymmärtää olla tappamatta kylien loppujakin palveluja.

• Anonyymi

Se nyt ei kuule yks vastavirtaan kulkeva perhe tee kesää täs asias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se nyt ei kuule yks vastavirtaan kulkeva perhe tee kesää täs asias.

Samana vuonna pikku kylällä 3 taloa vaihtoi omistajaa.. nuo muuttajat, 1 sukupolvenvaihdos ja yksi talo vuokralle. Kannattaa joskus lähteä pillurallilta vähän kauemmas niin maailma avautuu ja oppii uutta😀. Sitäpaitsi Lapuan kylissä asuu yllättävän kovia veronmaksajia. On isoja maatalousyrittäjiä, muita yrittäjiä ja johtavissa asemissa olevia. Kakkoskoti voi myös olla maalla. Eikä lapuan pitäisi saada jokainen kakkosasuja ykkösasujaksi,? Ai niin mutta tällaisestakään ei tiedetty mitään. Jatka vielä, oot hupaisan yksinuottinen väitteissäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samana vuonna pikku kylällä 3 taloa vaihtoi omistajaa.. nuo muuttajat, 1 sukupolvenvaihdos ja yksi talo vuokralle. Kannattaa joskus lähteä pillurallilta vähän kauemmas niin maailma avautuu ja oppii uutta😀. Sitäpaitsi Lapuan kylissä asuu yllättävän kovia veronmaksajia. On isoja maatalousyrittäjiä, muita yrittäjiä ja johtavissa asemissa olevia. Kakkoskoti voi myös olla maalla. Eikä lapuan pitäisi saada jokainen kakkosasuja ykkösasujaksi,? Ai niin mutta tällaisestakään ei tiedetty mitään. Jatka vielä, oot hupaisan yksinuottinen väitteissäsi.

onko ne sivukylän isoot maatatäjät juuri niitä joiden pennut
        ajeloo kylillä verottomilla polttoaineilla ? HEH osuiko omaan nilkaan sun kehu ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinne pikkukylille mitää tartteta, hommakkaa asuinkoti keskustasta, ja käyttä maatilalla vain töis. Ei muutaman kersan takia pikkukylällä kannata mitään ylläpitää. Pois vaan siältä ja äkkiä. Tänne näin, kauppojen ja koulujen lähelle. Niinku olis jo!

• Anonyymi

Ainoa asia, joka tuo valoa lapualaisten hyvinvointiin on liitos Seinäjokeen. Se on edessä kuitenkin alla 10 vuoden sisällä. Nyt kun liitosta ei oo hoidettu siirtyvät lääkäripalvelut Kauhavalle.

• Anonyymi

Oon vuosia odotellut, koska Seinäjoelle alkaa rynnistys eteläsuomesta, että pääsisi maakuntakin hyötymään satsauksista "maakuntakeskukseen", mutta aina vaan pitäisi pönkittää.

Lopettakaa kerjääminen ja keskittäkää kerjääminen muihin maakuntiin, täältä kaikki piripäät ovat jo siellä.

• Anonyymi

niinkuin jo aiemmin ollaan todettu mitään liitosta ei meidän elinaikana tule assjokeen eli voit olla ihan huoleti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niinkuin jo aiemmin ollaan todettu mitään liitosta ei meidän elinaikana tule assjokeen eli voit olla ihan huoleti !

Humori on hyvä laji väistellä todellisuutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Humori on hyvä laji väistellä todellisuutta!

totta vaan kerroin ,,revi siitä huumoria sitten ihan yksikseen rysä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

totta vaan kerroin ,,revi siitä huumoria sitten ihan yksikseen rysä !

Vaan sinultapa ei kukaan kysele mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan sinultapa ei kukaan kysele mitään.

multa muuten kysellään,jos et sitä tiedä ,,paljon valtuustolaaset soitteloo ja kyselöö kylillä miten asioita tulisi hoitaa,,no mä sitten annan parhaan kykyni mukaan neuvoja älyttömällä älykkyydellä ,,paljon on perille oppi mennyt,kiitos valtuustolle !

• Anonyymi

Seinäjoki liitetään Lapuaan. Nimeksi tulee LAPUA.
      Ajatelkaa kuinka tyhmä nimi Seinä joki.
      Paremmin sopisi Lattiajoki.

• Anonyymi

Eikö Avaruusjoki olisi paras

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Avaruusjoki olisi paras

ei tieteenkään ,,mites assjoki ? persejoki

• Anonyymi

Kunnallisveroa maksetaan vain ansiotulosta. Kunnallisveroa ei tilitetä lainkaan pääomatuloista, vaikka myyntivoittoja tai osinkoja kertyisi satoja tuhansia tai miljoonia euroja vuodessa.
      Tämänkö vuoksi Lapuan keskustan alueella asuu köyhiä paljon. Näin Ylen verokoneen mukaan.

• Anonyymi

Lapuan keskustan alueella asuu paljon hyvätuloisia ja myös varakkaita ihmisiä.toista se on assjoella jossa pummeja koko kylä täynnä

• Nätit Naiset näyttää muuttaneen Seinäjoelle vai porsaat jää

• Anonyymi

sä pidät nättinä vaikka lehmän persettä kun ett muusta ymmärrä mitään,eikös vaan ? oot kokematon juippi vailla mitään mahdollisuuksia

• Anonyymi kirjoitti:

sä pidät nättinä vaikka lehmän persettä kun ett muusta ymmärrä mitään,eikös vaan ? oot kokematon juippi vailla mitään mahdollisuuksia

Näin puhuu peräkammarin poika

• Anonyymi
        Lapuan-nössö kirjoitti:

Näin puhuu peräkammarin poika

no jos nyt aletaan meriittiä mittailemaan niin jäät kuule kloppi viivalle soittelemaan mun kanssa,eli se siitä sun peräkammarista,pysy siellä vaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, Lapuan nössöölle ei anna lammaskaan, on se yrittäny, sen takia se on vähän tuallaanen.

• Anonyymi

Noin 90% kaupungin verotuloista tulee nimenomaan keskustan alueelta. Pikkukyliltä ei verotuloja tule juuri mitään, varsinkaan siihen nähden minkälainen kuluerä pikkukylien ylläpitäminen on kaupungille.

• Anonyymi

Vale, emävale, sun luulos. Uskon Ylen verokoneen lukemiin.

Mitä Lapuan kaupunki minulle tarjoaa tänne sivukylään?
        Ei ole aurausta, ei ole kunnallista jätevesiputkea, ei vesijohtoa, ei katuvaloa. Kirjastoauto käy päiväsaikaan kun olen työssä. Terveyskeskusta en rasita kun on työterveyshuolto hammashoitoineen. Koulukin on jo lopetettu aikoja, aikoja sitten.
        Mutta verot kyllä kerätään, palkasta ja kiinteistöstä.

Mutta kun tiedät niin hyvin, kerroppa sitten mitä kaupunki tänne tarjoaa. Ja mitähän se kuluerä maksaa?

Sun mielestä varmaan ei sivukylän asukkaalla saisi olla edes äänioikeutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole aurausta, ei ole kunnallista jätevesiputkea, ei vesijohtoa, ei katuvaloa. Kirjastoauto käy päiväsaikaan kun olen työssä. Terveyskeskusta en rasita kun on työterveyshuolto hammashoitoineen. Koulukin on jo lopetettu aikoja, aikoja sitten.

Mutta kun tiedät niin hyvin, kerroppa sitten mitä kaupunki tänne tarjoaa. Ja mitähän se kuluerä maksaa?

Kyllä kokoomuskin on menny aivan pilalle, kieltäisi äänestämisen sotaveteraaneiltakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko niillä muka äänioikeus HÄ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ilmeesesti asu edes sivukyläs, vaan jossain korves. No, kyllä kaupunki lappaa rahaa koulullisiin sivukyliin, on auraukset, vesijohdot, katuvalot, jne. Sivukylät syö enemmän mitä tienaa.

• Anonyymi

Lapua polarisoituu.

• Anonyymi

..."Kyllä kokoomuskin on menny aivan pilalle, kieltäisi äänestämisen sotaveteraaneiltakin"...

Kyllä kokoomus on oivaltanut, kuinka suomeen saadaan syntyvyyttä lisää, nimittäin jatketaan länkyttämistä venäjälle, niin kuin Aatos Erkko viime talvisodan alla, kyllä ne lopulta suuttuu ja järjestää uusinta ottelun?

Sota aiheutti suuret ikäluokat, normi perheet oli 5-12 lapsisia, jotka nosti maan jaloilleen urputtamatta. Kieltämättä meillä oli silloin järkevät päättäjät.

Minä kun en sotaa hekumoi, niin kannattaisin ukrainan ja venäjän maaottelun jälkeen houkuttelua sieltä väkeä pitämään suomalaista syntyvyyttä yllä, niin ei itse tarvitse kasvattaa ikäluokkaa, se kun on niin hikistä ja limaista hommaa.

• Ei miehet voi lisääntyä se on lapulaasten ongelma !!!!

• Anonyymi

mee siitä assjoen sivustolle huutelemaan niille ,siellähän niitä asuu eli mies-mies pareja

• Anonyymi kirjoitti:

mee siitä assjoen sivustolle huutelemaan niille ,siellähän niitä asuu eli mies-mies pareja

Taisi totuus sattua

• Anonyymi
        Lapuan-nössö kirjoitti:

Taisi totuus sattua

ei tässä kategoriassa....suhun näköjään otti kipiää ,,,,oon itse umpi hetero niinkuin kaikkia miehet Lapualla ja kaatanut enemmän naisia kuin koskaan edes olet uneksinut ,,,Lapua on varmaan Suomen heteroisin kunta ,vai oletko samaa mieltä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei tässä kategoriassa....suhun näköjään otti kipiää ,,,,oon itse umpi hetero niinkuin kaikkia miehet Lapualla ja kaatanut enemmän naisia kuin koskaan edes olet uneksinut ,,,Lapua on varmaan Suomen heteroisin kunta ,vai oletko samaa mieltä !

Hähää mitä säkin sääski heiluttelet niitä siimojas ja iniset. Eikö kroppa pysty lunastamahan sanoja. Hä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hähää mitä säkin sääski heiluttelet niitä siimojas ja iniset. Eikö kroppa pysty lunastamahan sanoja. Hä!

no oon tulta ja tapuraa ja eipä paljon ole siimoja näkyy ,lihaksia pukkaa vaan vaikkei enää treenakkaan niin kovaa,,luulisin että turha soitella oon sen verran kovis paikoos ollu että tuollaaset pieraastaan kumoon

• Anonyymi kirjoitti:

no oon tulta ja tapuraa ja eipä paljon ole siimoja näkyy ,lihaksia pukkaa vaan vaikkei enää treenakkaan niin kovaa,,luulisin että turha soitella oon sen verran kovis paikoos ollu että tuollaaset pieraastaan kumoon

Perus lapulainen ämmä (muka mies) kirjoittelee itsekseen

• Anonyymi
        Lapuan-nössö kirjoitti:

Perus lapulainen ämmä (muka mies) kirjoittelee itsekseen

Taitaa olla kumminkin tekijämies

• Anonyymi

Ei hyvältä näytä lapuan tulevaisuus kun lukee tätä lapuan palstaa

• Anonyymi

Miten niin ? Suurin osa älyttömistä kirjoituksista on assjoen asukkaiden provoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin ? Suurin osa älyttömistä kirjoituksista on assjoen asukkaiden provoja

Kyllä kaikki kiriootukset on ihan tasapäiren kirjoittamia ei tartte kenenenkää auttaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaikki kiriootukset on ihan tasapäiren kirjoittamia ei tartte kenenenkää auttaa

niin juuri eli tasapäiden assjoen tasapäiden ,täällä Lapualla ei tasapäitä ole jos et sitä ennestään tiedä ! niinkuin sinunkin tasapää,,,tuntuuko hyvälle ,kutittaako hieman DDDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin juuri eli tasapäiden assjoen tasapäiden ,täällä Lapualla ei tasapäitä ole jos et sitä ennestään tiedä ! niinkuin sinunkin tasapää,,,tuntuuko hyvälle ,kutittaako hieman DDDD

Mitä sä ny sönkötät hä! Ei kroppa taaskaan sulla riitä lunastamahan sanojas. Pitääs könittää tuallaaset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sä ny sönkötät hä! Ei kroppa taaskaan sulla riitä lunastamahan sanojas. Pitääs könittää tuallaaset.

no poju poju ,,,ei susta oo vastusta vaikka kävisit siellä punttisalilla 10 vuotta yhtehen menoon,,miehet on miehiä ja pojut on pojuja,,,pysy siellä kotona vaan hiljaa nurkassa häpeämässä.älä tuu kokeneemmalle ketulle vittuilemaan siinä voi sattua pipi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no poju poju ,,,ei susta oo vastusta vaikka kävisit siellä punttisalilla 10 vuotta yhtehen menoon,,miehet on miehiä ja pojut on pojuja,,,pysy siellä kotona vaan hiljaa nurkassa häpeämässä.älä tuu kokeneemmalle ketulle vittuilemaan siinä voi sattua pipi

Nurmon koulu tänään klo 22:00

Kaikki tietää kuinka viime kerralla kävi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nurmon koulu tänään klo 22:00

Kaikki tietää kuinka viime kerralla kävi

Sait klupua ottaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sait klupua ottaan?

Kansakoululainen? Voin tilata taksin sulle vanhainkodilta kohteeseen., Käske hoitajan vaihtaa vaippas ennen lähtöä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansakoululainen? Voin tilata taksin sulle vanhainkodilta kohteeseen., Käske hoitajan vaihtaa vaippas ennen lähtöä

Käykö kateeksi, kun et saanut käydä kuin kiertokoulua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käykö kateeksi, kun et saanut käydä kuin kiertokoulua?

Taidetaan olla vähän eri ikäluokkaa,. Koitas nyt syödä sitä puuroas tukehtumatta siihen agressiivinen vanhus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidetaan olla vähän eri ikäluokkaa,. Koitas nyt syödä sitä puuroas tukehtumatta siihen agressiivinen vanhus

Sinun henkinen ikäsi on sata vuotta ankarasta somettamisesta johtuen. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010921551.html

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse sinä käyt täällä eipäsjuupas keskustelua.. Et tainnut edes huomata että kanssakeskustelijasi on vaihtunut?

Mitä sitte? En minäkään ole alkuperäinen vastailija,. Rekisteröi nimimerkki jos haluat tunnistettavuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitte? En minäkään ole alkuperäinen vastailija,. Rekisteröi nimimerkki jos haluat tunnistettavuutta

Kaksi ja puoli tuntia niin merkkaan sun naamasi niin että muutaman viikon sinut tunnistaa violetista väristä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi ja puoli tuntia niin merkkaan sun naamasi niin että muutaman viikon sinut tunnistaa violetista väristä.

Mennään ysin mais siihen mopoparkin läheisyyteen viettämään aikaa. Tervetuloa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

huh huh kun on klopilla suuret luulot itsestä ,,,juu tosiaan pääjehu täs taas ,,tuollaanen paskahousu ny mitään aikaan saa ,puhalletaan kumoon,,,25 vuotta sitten tollaasia syötiin aamupalaksi kakolassa että kannattaa olla vaan ihan hissukseen ja syödä vaikka muroja jos ei muuta ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

huh huh kun on klopilla suuret luulot itsestä ,,,juu tosiaan pääjehu täs taas ,,tuollaanen paskahousu ny mitään aikaan saa ,puhalletaan kumoon,,,25 vuotta sitten tollaasia syötiin aamupalaksi kakolassa että kannattaa olla vaan ihan hissukseen ja syödä vaikka muroja jos ei muuta ole

Käyppä äkkiä Lidlissä hakemassa kylmätiskistä juotavia ateriankorvikkeita, ettei aamulla tule nälkä kun ei ole mitään ruokaa mitä voi imeä pillillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mennään ysin mais siihen mopoparkin läheisyyteen viettämään aikaa. Tervetuloa

Kymmeneksi oli sovittu, jaksatko odottaa? Jos teitä on kaksi, niin ei haittaa, tulkaa jonossa tai paritellen, kuinka vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymmeneksi oli sovittu, jaksatko odottaa? Jos teitä on kaksi, niin ei haittaa, tulkaa jonossa tai paritellen, kuinka vaan.

ei taida kloppia näkyä siellä ,,taitaa olla turha lähteä,,ja missä witussa on joku mopoparkki ,,,just nää on näitä kloppien juttuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika paljon meitä täällä on mutta 1vs1 on tavattu ottaa matsia., tuos olis tuo pikku Tomi valmiina odottelemas., kymmenen voittoa tähän mennessä ja yksi häviö., Siinäkin lapualainen heitti hiekkaa silmille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei taida kloppia näkyä siellä ,,taitaa olla turha lähteä,,ja missä witussa on joku mopoparkki ,,,just nää on näitä kloppien juttuja

Tuu rohkeasti vaan., säännöt on 1vs1 ja silmiin ei saa kajota muuten tyyli vapaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuu rohkeasti vaan., säännöt on 1vs1 ja silmiin ei saa kajota muuten tyyli vapaa

ei näkyny ketään ,,pelkurisakkia ootta sanon mä ,,,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkin ollaan täällä mutta sun mahdollisuus tais mennä jo., Ilmajokelainen laittoi pikku Tomin kanveesiin., Voin kysyä Ilmajokelaiselta suostuisiko ottamaan matsia lapualaista vastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajoitko ohi sillä ruosteisella sinisellä Corollalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olinhan minä siellä ja vedin jotakin tauluun ja kun se alkas heti pillittämään niin luulin tietysti sinuksi. Se yritti ensin inttää jotakin, mutta mä en uskonut sitä. Olisi kai pitänyt? Sorry siitä. .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olinhan minä siellä ja vedin jotakin tauluun ja kun se alkas heti pillittämään niin luulin tietysti sinuksi. Se yritti ensin inttää jotakin, mutta mä en uskonut sitä. Olisi kai pitänyt? Sorry siitä. .

sä taisit kumminkin lukea aku ankkaa ja sitten havahduit todellisuuteen DDDDDDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajoitko ohi sillä ruosteisella sinisellä Corollalla?

miksi et ollut siellä ? miksi pelkäät ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkin ollaan täällä mutta sun mahdollisuus tais mennä jo., Ilmajokelainen laittoi pikku Tomin kanveesiin., Voin kysyä Ilmajokelaiselta suostuisiko ottamaan matsia lapualaista vastaan

ei vaan näkyny ketään ,,ootte pelkureita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei vaan näkyny ketään ,,ootte pelkureita

Olit väärällä koululla!

• Anonyymi kirjoitti:

Älkää sitten pöllönsilmään kajotko se on härskiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olit väärällä koululla!

Se missään ollu., Vanhainkodis ulkoiluaika oli päättynyt 21:00 ja hoitajat ei päästänyt ulos., Seuraava matsi tulevaisuudes kuolemaa vastaa ja luulee voittavansa senkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se missään ollu., Vanhainkodis ulkoiluaika oli päättynyt 21:00 ja hoitajat ei päästänyt ulos., Seuraava matsi tulevaisuudes kuolemaa vastaa ja luulee voittavansa senkin

höpö höpö ,,,tuollaiset valittajat puhalletaan pelkällä rykääsyllä kumoon,,,nuorista ei oo mihinkään kun tosipaikka tulee..teitä menee 15 kappaletta tusinaan ellei enemmänkin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

höpö höpö ,,,tuollaiset valittajat puhalletaan pelkällä rykääsyllä kumoon,,,nuorista ei oo mihinkään kun tosipaikka tulee..teitä menee 15 kappaletta tusinaan ellei enemmänkin !

Ei seniili uskaltanu tulla paikalle., Todellisuudes kerran kun sut heittää nisnalenkillä maahan niin alat itkemään että tästä tulee poliisiasia., Sun aikas meni jo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei seniili uskaltanu tulla paikalle., Todellisuudes kerran kun sut heittää nisnalenkillä maahan niin alat itkemään että tästä tulee poliisiasia., Sun aikas meni jo

höpö höpö,,,niinkuin jo kerroin niin teitä menee ainakin 15 tusinaan,eipä siellä ketään eilen näkynyt mutta huomenna oon taas liikenteessä että passaa tulla juttelemaan jos uskaltaa

• Anonyymi

Tämä keskustelu on mennyt pahasti sivuraiteille. Menkää muualle riitelemään ja vaikka tappelemaan.

• Anonyymi

sivuraiteille se lähti jo älyttömästä aloituksesta jossa mollataan Lapuaa.Lapua voi hyvin ja piste.

• Anonyymi

Lue uudestaan aloitus. Ei siinä mollata Lapuaa, siinä vain arvioidaan tulevaisuutta, joka nykykehityksen valossa ei kovin valoisalta näytä Lapuan sivukylissä. Sama tilanne on joka puolella.

• Anonyymi

tottakai siinä mollataan sillä asioita katsotaan värilasien läpi ,annetaan liian synkkä kuva vireästä kaupungista .Lapuahan voi hyvin ! mielestäni ala-arvoisesti kirjoitettu vähättelevä kirjoitus on mollaamista ,eikö vain ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tottakai siinä mollataan sillä asioita katsotaan värilasien läpi ,annetaan liian synkkä kuva vireästä kaupungista .Lapuahan voi hyvin ! mielestäni ala-arvoisesti kirjoitettu vähättelevä kirjoitus on mollaamista ,eikö vain ?

Et näköjään ymmärrä kirjoitettua tekstiä.
        Aloituksessa mainittiin, että keskusta kasvaa ja sivukylät valitettavssti kuihtuu. Ei se ole mollaamista.

• Anonyymi

Uskokaa ny jo lapualla ei oo tulevaisuutta

• Anonyymi

Lapua kirjoitetaan AINA isolla alkukirjaimella !

• Anonyymi

Eikä Euroopassa, sota uhkaa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

taitaa olla yhtä huu-haata tuo laulu D !

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      3303
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1869
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      147
      1819
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1714
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      77
      1594
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      341
      1520
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1389
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1278
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1142
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1125
    Aihe