Tuhkarokko tulee oletko valmis

Anonyymi-ap

Euroopassa raportoitiin vuonna 2024 yli 127 000 tuhkarokkotapausta. Yli puolessa tapauksista sairastuneet tarvitsivat sairaalahoitoa. 38 kuoli. Rokottamattomuus tappaa.

9

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minut on lapsuudessa rokotettu tuhkarokkoa vastaan.
      Suomessa on onneksi ainakin vanhemmasta väestöstä suurin osa saanut rokotteen aikanaan.
      Toisaalta mietin, jos joku tauti on tullakseen ja tarttuakseen, niin sille ei sitten vaan voi mitään, jos sen saa.
      Eipä ole tapana valmistautua sairauksia varten, tavoitteena on kuitenkin, että saisi elää terveenä.

• Anonyymi

Tosin suurin osa tuhkarokon saaneista on. Rokotettuja

• Anonyymi

Minulla oli lapsena. Kuumetta ja näppylöitä. Kuin flunssa vain olisi ollut. Ei sen kummenpaa. Eikös siitä tule immuuniksi loppuiäksi?

• Anonyymi

Olen itsekin muistaakseni joskus kuullut, että tuhkarokolle tulisi immuuniksi sairastamisen jälkeen. En ole varma asiasta.

• Anonyymi

Sama täällä ei se kovin kummmoinen tauti ole, yhtään koulukaveriakaan ei kuollut.
        70 luvulla sitä ei juurikaan kovin ihmeellisenä tautina pidetty.
        Nykyään paniikinlietsojien mielestä se on ruttoon verrattavisssa.

Onko monikaan mietinyt että sen sairastaneella voi olla parempi immuniteetti muille viruksille.
        Koronaa minulla ei ollut,eikä flunssaa yli 10 vuoteen. En suojautunut millään tavalla ,kaupassa rokoteuskovaiset katsoi hieman kieroon kun en käyttänyt maskia.

• Anonyymi

Vielä 60 luvulla yksinkertaisesti sairastettiin vesirokko ja tuhkarokko pois.
      Tosin silloin hydienia ja olot olivat sellaiset että taudit levisivät hyvin eli kyseiset taudit sairastettiin nuorena jolloin se oli lievempi.
      Nykyaikana muutenkin ihmisten vastustuskyky on helkkarin paljon huonompi kun ei altistuta taudinaiheuttajiin jolloin se vastustuskyky jää syntymättä.
      Tällaiseen maaperään kun iskee nuo taudit niin ne ovat sitten monta astetta vaarallisempia.
      Rokotuksilla voidaan korjata tilanne mutta jälleen kerran ihmiset luulee ettei vastustuskykyä tarvita missän ja vahiko on syntynyt ja lapsia ja myös aikuisia kuolee ja vammautuu.

• Anonyymi

Montako kuolee päivässä syöpään?

Löytyykö rokotetta?

Pitäisikö panikoida?

• Anonyymi

Se syöpä tulee siitä rokotteesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      140
      1777
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      270
      907
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      34
      799
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      66
      707
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      29
      661
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      5
      654
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      651
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      636
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      610
    10. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      602
    Aihe