Tuhkarokko tulee oletko valmis

Anonyymi-ap

Euroopassa raportoitiin vuonna 2024 yli 127 000 tuhkarokkotapausta. Yli puolessa tapauksista sairastuneet tarvitsivat sairaalahoitoa. 38 kuoli. Rokottamattomuus tappaa.

9

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minut on lapsuudessa rokotettu tuhkarokkoa vastaan.
      Suomessa on onneksi ainakin vanhemmasta väestöstä suurin osa saanut rokotteen aikanaan.
      Toisaalta mietin, jos joku tauti on tullakseen ja tarttuakseen, niin sille ei sitten vaan voi mitään, jos sen saa.
      Eipä ole tapana valmistautua sairauksia varten, tavoitteena on kuitenkin, että saisi elää terveenä.

• Anonyymi

Tosin suurin osa tuhkarokon saaneista on. Rokotettuja

• Anonyymi

Minulla oli lapsena. Kuumetta ja näppylöitä. Kuin flunssa vain olisi ollut. Ei sen kummenpaa. Eikös siitä tule immuuniksi loppuiäksi?

• Anonyymi

Olen itsekin muistaakseni joskus kuullut, että tuhkarokolle tulisi immuuniksi sairastamisen jälkeen. En ole varma asiasta.

• Anonyymi

Sama täällä ei se kovin kummmoinen tauti ole, yhtään koulukaveriakaan ei kuollut.
        70 luvulla sitä ei juurikaan kovin ihmeellisenä tautina pidetty.
        Nykyään paniikinlietsojien mielestä se on ruttoon verrattavisssa.

Onko monikaan mietinyt että sen sairastaneella voi olla parempi immuniteetti muille viruksille.
        Koronaa minulla ei ollut,eikä flunssaa yli 10 vuoteen. En suojautunut millään tavalla ,kaupassa rokoteuskovaiset katsoi hieman kieroon kun en käyttänyt maskia.

• Anonyymi

Vielä 60 luvulla yksinkertaisesti sairastettiin vesirokko ja tuhkarokko pois.
      Tosin silloin hydienia ja olot olivat sellaiset että taudit levisivät hyvin eli kyseiset taudit sairastettiin nuorena jolloin se oli lievempi.
      Nykyaikana muutenkin ihmisten vastustuskyky on helkkarin paljon huonompi kun ei altistuta taudinaiheuttajiin jolloin se vastustuskyky jää syntymättä.
      Tällaiseen maaperään kun iskee nuo taudit niin ne ovat sitten monta astetta vaarallisempia.
      Rokotuksilla voidaan korjata tilanne mutta jälleen kerran ihmiset luulee ettei vastustuskykyä tarvita missän ja vahiko on syntynyt ja lapsia ja myös aikuisia kuolee ja vammautuu.

• Anonyymi

Montako kuolee päivässä syöpään?

Löytyykö rokotetta?

Pitäisikö panikoida?

• Anonyymi

Se syöpä tulee siitä rokotteesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2480
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1730
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1546
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1427
    Aihe