Mulloin JT uskonnolla on muistonvietto. Voiko sen katsoa zoomilta? Olen liikuntarajoitteinen.
Muistonvietto
21
355
Vastaukset
- Anonyymi
Lauantaina 12. huhtikuuta 2025
Zoomista ei tietoa.
www.jw.org/fi/jehovan-todistajat/muistojuhla/- Anonyymi
Osallistu ennemmin Herran ehtoolliseen, eikä mihinkään JT pelleilyyn:" tässä sitä olis, mutta kuka uskaltaa koskea ".
- Anonyymi
Luuk. 22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
-Jeesus ei sanonut, että älkää ottako.
Mutta jos on ottamatta, ei tosiaan pidä mennä semmoiseen tilaisuuteenkaan, missä ei oteta. Se on jotain muuta kuin kristillisyyttä. Jumalanpilkkaa- Anonyymi
1 Korinttilaisille luku 11
Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. 27Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen. 28Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; 29sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. 30Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
Olisi hyvä muistaa Raamattu kokonaisuutena asiassa, ennen kuin alkaa komentelemaan muita ehtoolliselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. 27Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen. 28Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; 29sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. 30Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
Olisi hyvä muistaa Raamattu kokonaisuutena asiassa, ennen kuin alkaa komentelemaan muita ehtoolliselle.Kannattaa lukea sieltä 1 Kor.11 luvusta jae 34:stä syy mistä se kelvottomuus Herran ehtoolliseen tulisi.
"Jos jonkun on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne."
Se ei ollut tilaisuus, jossa leipää ja viiniä vedetään napa täyteen. Jos niin teki, SE oli kelvotonta.
Miksiköhän JT:n pitää vääntä joka asia kieroon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea sieltä 1 Kor.11 luvusta jae 34:stä syy mistä se kelvottomuus Herran ehtoolliseen tulisi.
Se ei ollut tilaisuus, jossa leipää ja viiniä vedetään napa täyteen. Jos niin teki, SE oli kelvotonta.
Miksiköhän JT:n pitää vääntä joka asia kieroon?Pettymykseksesi totean en ole JT, joka tuon Korintilaiskirjeen kohdan postasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea sieltä 1 Kor.11 luvusta jae 34:stä syy mistä se kelvottomuus Herran ehtoolliseen tulisi.
Miksiköhän JT:n pitää vääntä joka asia kieroon?Kunhan lukisit ajatuksella koko kirjeen, niin samalla tavalla voisin sanoa että, vedät tulkintasi kieroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyvä muistaa Raamattu kokonaisuutena asiassa, ennen kuin alkaa komentelemaan muita ehtoolliselle.Ollakseen kelvollinen ehtoolliselle piti ymmärtää mitä ateria merkitsee: yhteyttä seurakuntaan, Kristuksen ruumiiseen. Kyseessä ei ollut mikä tahansa ateria, vaan uskovien yhteysateria, joka tehtiin Jeesuksen muistoksi. Siihen tuli vain uskovien osallistua, kunnioittaa ateriaa ja ymmärtää mitä se merkitsee. Tällä ei ole mitään tekemistä taivaallisen vs. maallisen toivon kanssa, kuten Vartiotorni opettaa, eikä sellaista jakoa Raamatusta löydykään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan lukisit ajatuksella koko kirjeen, niin samalla tavalla voisin sanoa että, vedät tulkintasi kieroon.
Ja mitenköhän sinä sen tulkitset?
Mistä tulee ajatus, että leipää ja viiniä pitää vain katsella? Jos ei vain katsele, on se kelvotonta,jos ottaa.
Jeesushan sanoi: " ottakaa sitä te kaikki".
Samaa tehtiin viime vuosisadan puoliväliin asti JT:kin, kunnes Rutherford päätti,ettei enää kaikkien tarvitse ottaa osaa. Kenenkä luvalla? Ei ainakaan Jeesuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitenköhän sinä sen tulkitset?
Mistä tulee ajatus, että leipää ja viiniä pitää vain katsella? Jos ei vain katsele, on se kelvotonta,jos ottaa.
Jeesushan sanoi: " ottakaa sitä te kaikki".
Samaa tehtiin viime vuosisadan puoliväliin asti JT:kin, kunnes Rutherford päätti,ettei enää kaikkien tarvitse ottaa osaa. Kenenkä luvalla? Ei ainakaan Jeesuksen.Tuota ajatusta jota kysyt sinun täytyy kysyä Jehovan todistajilta ei minulta, koska se lienee heidän tulkintansa.
Minä en tulkitse mitenkään vaan Raamattu tulkitsee ihan itse itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pettymykseksesi totean en ole JT, joka tuon Korintilaiskirjeen kohdan postasi.
mikä oli se pettymys, jonka arvelit aiheuttaneesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä oli se pettymys, jonka arvelit aiheuttaneesi?
No se kun erehdyt ja luulit minua Jehovan todistajaksi. Mitä ilmeisesti kuvittelet että täällä oleilee JT porukkaa ja kuvittelet että he jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä tai eivät ole JT kriittisiä ovat JT porukkaa.
Olen ymmärtänyt että Jehovan todistajia kielletään tänne tulemasta, niin olettaisin täällä olevan enemmänkin entisiä todistajia ja muita uskovaisia.
- Anonyymi
Ehkä tuota Zoomia pitää kysellä paikallisesta seurakunnasta?
- Anonyymi
Kyllä soitto niin saa zoom ja Seurakunnan zoom
Salasanan .
Miksi ihmeessä? Eikö pääsi ole terve, vaikka liikkuminen on huonoa?
- Anonyymi
Pitäähän sitä Jeesustakin yhtenä päivänä vuodessa muistaa. Muuten sitten puhutaankin enimmäkseen Jehovasta ja hallintoelimestä.
- Anonyymi
Puhelinsoitto...JT tulee hakemaan sinut!!
- Anonyymi
En vastaa tuntemattomiin puh. numeroihin.
- Anonyymi
En lähde, olen liikuntakyvytön. Kaatuilen, ja menen tajuttomaksi, jos lähden kävelemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lähde, olen liikuntakyvytön. Kaatuilen, ja menen tajuttomaksi, jos lähden kävelemään.
Miksi kenenkään olisi osallistuttava edes etänä seuraamalla juhlaan, jonka ainoa ohjelmanumero on kieltäytyä leivästä ja viinistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kenenkään olisi osallistuttava edes etänä seuraamalla juhlaan, jonka ainoa ohjelmanumero on kieltäytyä leivästä ja viinistä!
Juuri näin.
JT:n "muistonvietto" on Herran ehtoollisen pilkkaa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285410
- 1611845
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1561501Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231174- 941125
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.711068viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101033Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan38924- 38885