Venäjällä voi seurata sisäinen valtataistelu ja pakolaisaaltoja,
"– Venäjä on sitonut itsensä sotatalouteen, josta se ei pääse helpolla irti. Vaikka Ukrainaan saataisiin rauha, se ei välttämättä kestä, sillä Venäjä tarvitsee uusia sotia pitääkseen taloutensa pystyssä, Liuhto sanoo.
Iso kysymys on, millainen valtataistelu nähdään, ennen kuin suurvaltojen asemat asettuvat. Liuhdon mukaan Yhdysvallat ja Kiina tulevat ennen pitkää ottamaan toisistaan mittaa. Niiden rinnalla Venäjä on taloudellinen pikkutekijä, mutta senkin tulevaisuus on arvaamaton, mikä luo varjoa etenkin Euroopan ylle.
Pahimmassa tapauksessa Venäjän linja kovenee entisestään ja sodan kierre jatkuu. Parhaassakin skenaariossa edessä on sisäinen valtataistelu. Sitä seuraava kaaos voisi näkyä esimerkiksi pakolaistulvina naapurimaihin."
Kuten ennenkin sanottu, putin pärjää vaan sotimalla.
Professori Kari Liuhto: Venäjä tarvitsee uusia sotia
16
147
Vastaukset
- Anonyymi
Sais hajota koko ruslandia.
- Anonyymi
Olis parasta.
- Anonyymi
"Putin vaatii ratkomaan Ukrainan sodan ”juurisyyt”, jotta rauha voi tulla"
Ilmeisestikin Pution on lopulta siis valmis Haagiin tuomittavaksi- Anonyymi
Ei se kyllä ole.
- Anonyymi
Jos ulkoiset vihollisuudet loppuisi, niin siellähän alettaisiin keskittymään kaalimaan sisäisiin ongelmiin. Ja niissä sitä riittääkin perkaamista niin paljon ettei siihen uskalleta ryhtyä. Paljon helpompaa syytellä kaikkia muita itse aiheutetuista ongelmistaan ja jatkaa aggressiivista pullistelua joka suuntaan.
- Anonyymi
Noin juuri.
- Anonyymi
Venäjä ei muutu eikä pysty muuttamaan olemassaolonsa perustumista ryöstämiseen, väkivaltaan ja tappamiseen. Rauha raunioittaisi Venäjän talouden ja hallinnon sekä lopulta hajottaisi Venäjän osiin, joita nyt pidetään pakolla yhdessä.
- Anonyymi
Naulan kantaan.
- Anonyymi
Vain diktatuuri onnistuu venäjällä.
- Anonyymi
"Kuten ennenkin sanottu, putin pärjää vaan sotimalla."
Sanottu on vaikka mitä, ja aina oltu väärässä.- Anonyymi
Toi vaan ei ole väärin sanottu.
- Anonyymi
Katoikko peiliin?
- Anonyymi
Utopistisia ajatuksia liuhdolta.
Ei ole järkeä.- Anonyymi
Miten niin?
- Anonyymi
Kerro sitten tarkemmin.
- Anonyymi
Sanoisin, että Liuhto on oikeassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305892Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144444Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403257IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522991Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391581- 711351
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2331227Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101180- 791179