Tekniikan Maailman talviautotesti 2025: Vertailun kaikki mitalisijat menivät täyssähköautoille.

Anonyymi-ap

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻🥳🥳🥳🥂🍾🍾!!!!!!!!!

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sadan-tonnin-sahkoauto-voitti-tmn-talvivertailun-vaikka-ohjaus-jatti-toivomisen-varaa/e2d052a2-cf58-4a6b-a877-336dfa23dc3d

1. Porsche Macan
2. Renault Scenic
3. Skoda Elroq

Ainahan voi selitellä, että Porsche on kallis, mutta Tekniikan Maailman talviautovertailu osoitti, että n. 40 000 - 50 000 euron täyssähköautotkin voivat olla kärkisijoilla talviautovertailussa. 👍🏻

Vertailun viimeinen oli polttomoottorilla varustettu auto.... pahoittelut, jos totuus sattuu.

Miten tässä nyt näin kävi? Eikö sähköautojen pitänyt hyytyä Lapin koviin pakkasiin ja pitkiin etäisyyksiin?

Nyt sitten selityksiä, kiitos!

71

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tapahtui? Toyotan piti voittaa! Nyt riittää taas hurjia selityksiä.

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣😂


      • Anonyymi

        Eihän Toyotalla ollut esittää vertailuun kuin samat vanhat mallit, jotka eivät menestyneet viime vuonnakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Toyotalla ollut esittää vertailuun kuin samat vanhat mallit, jotka eivät menestyneet viime vuonnakaan.

        Tohjo putosi lopullisesti kehityksen kelkasta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko -7 C talviolosuhde?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko -7 C talviolosuhde?

        "Onko -7 C talviolosuhde?"
        Ei, mutta -7°C on selvästi pakkasen puolella. Harvemmin kesäolosuhteissa on pakkasta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kesäautoja nuo vatkaimet.


    • Anonyymi

      Ei ne hyytyneet vaan voittivat. Siinä selitys.

    • Anonyymi

      Aika onnettomia nuo patteriautot.

      • Anonyymi

        Näköjään voittajia, ai kun harmittaa.


      • Anonyymi

        Siitä voidaan olla montaa mieltä ja se on makuasia. Mutta se on fakta, että sähköautot hakkasivat fossiiliautot TM:n talviautovertailussa 2025.


    • Anonyymi

      No yllätäen MG-merkkinen ruputin viimeisenä

      • Anonyymi

        Oppineet Tojolta et liian hyvää ei kannata tehdä.
        Tosin MG on paljon parempi kuin Tojot :D


    • Anonyymi

      Täytyy kyllä ihmetellä tuon TM talvitestin autovalintoja. Olisivat valinneet vain sähköautoja eikä sekalaista joukkoa erihintaisia ja tekniikaltaan erilaista autoa. Testi ei anna tavisautonostajalle mitään kättä pidempää. Toivottavasti edes testaajat nauttivat Lapin reissusta illallisineen.

      • Anonyymi

        Ei vaan kyllä nyt kaikki menee ostamaan tuon Porsche Macanin. Pakkohan se on kun on voittaja. Kaikki Porsche kaupoille ja heti.


    • Anonyymi

      Ei meidän polttisjäärien päät käänny yhden TM:n testin perusteella. Mutta toi on hyvä ja olennainen osa käännytystyötä ottaa samaan vertailuun mukaan sekä sähkiksiä että polttiksia. Niinhän mekin teemme - mietimme eroja emmekä voi käsittää tätä suuntausta, että pistokkeiden ja laturien ja sovellusten kanssa pitäisi äheltää ja luopua liikkumisen vapaudesta. Kaipaamasi selitys sinänsä on yksinkertainen: TM:n testaajat ovat tottuneet sähköautoihin ja päättäneet jättää huomioimatta itsestään selvät -ne perustavanlaatuiset- erot käyttökokemusten välillä. Loput voit lukea rivien välistä.

    • Anonyymi

      Haluaako 30 asteen pakkasella nousta autosta pikkutakki päällä lataamaan autoa ja odottamaan sitä 80 % noin tunniksi vai jatkaako polttiksella pysähtymättä eteenpäin määränpäähän? Siinäpä kysymys.

      • Anonyymi

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.

        Lisään... Eikä autoa tarvitse ylipäätään kytkeä ikinä nettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Polttistako ei voi lämmittää ennen ajoa sähköllä tai Webastolla. Kysymys olikin nyt matkalla pysähtymisestä latailemaan tai ajamaan suoraan perille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Ei inahda MG sähköautokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Minun polttis lähtee lämpimästä tallista ja menee lämpimään talliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.

        Sinun on varmasti parempi jatkaa ajamista sillä Ladalla, Tojotalla, tai Skoodalla, kun tekniikka on sinulle niin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun on varmasti parempi jatkaa ajamista sillä Ladalla, Tojotalla, tai Skoodalla, kun tekniikka on sinulle niin vaikeaa.

        Autojen kytkeminen nettiin ja kännykkään on aivotonta typeryyttä. Ei ole mitään syytä miksi auton pitäisi koskaan olla netissä eikä autoa tarvitse kontrolloida joillain saatanan sovelluksella. Autoa pitäisi voida käyttää normaalisti vaikka olisi jättänyt kännykän kotiin.

        Auton käytön pitäisi olla niin helppoa, että autoon vain menee sisälle ja lähtee heti. Ja autossa ei tarvitse isoa tablettia ollenkaan. Ainakin tuon kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autojen kytkeminen nettiin ja kännykkään on aivotonta typeryyttä. Ei ole mitään syytä miksi auton pitäisi koskaan olla netissä eikä autoa tarvitse kontrolloida joillain saatanan sovelluksella. Autoa pitäisi voida käyttää normaalisti vaikka olisi jättänyt kännykän kotiin.

        Auton käytön pitäisi olla niin helppoa, että autoon vain menee sisälle ja lähtee heti. Ja autossa ei tarvitse isoa tablettia ollenkaan. Ainakin tuon kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana.

        Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
        Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
        Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.

        Kosketusnäytön käyttö ajon aikana on vaarallista ja se on todettu monissa paikoissa. Siksi kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana aivan kuten on kännykän käyttäminen. Itse asiassa tuon kosketusnäytön käyttö on vaarallisempaa kuin kännykän käyttö.

        Se, joka on keksinyt laittaa suuren osan toiminnoista tuolle tabletille on idiootti.

        Enkä edelleenkään näe yhtäkään syytä miksi auto pitäisi kytkeä ikinä nettiin ja miksi auton pitäisi olla liitoksissa kännykkään. Kukaan ei ole tuohon hyvää syytä koskaan antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
        Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.

        Kosketusnäyttöä käytettäessä ajon aikana katse siirtyy pois tiestä ja se on vaarallista. Kosketusnäyttöä ei saa hiplailla ajon aikana. Jos jotain säätöä ei pysty tekemään alle sekunnissa niin sitten sitä ei saa tehdä ajon aikana. Tuon typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosketusnäyttöä käytettäessä ajon aikana katse siirtyy pois tiestä ja se on vaarallista. Kosketusnäyttöä ei saa hiplailla ajon aikana. Jos jotain säätöä ei pysty tekemään alle sekunnissa niin sitten sitä ei saa tehdä ajon aikana. Tuon typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta ajon aikana.

        Jaa, no onneksi sähköautossani on ihan normaalit ratit, viikset ym. nappulat. Kosketusnäyttöä ei ole tarvinnut ajaessa hiplata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Eikä autoa tarvitse ylipäätään kytkeä ikinä nettiin.

        Ostatpa minkä tahansa uuden auton, se kytkeytyy nettiin, halusit sitä tai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostatpa minkä tahansa uuden auton, se kytkeytyy nettiin, halusit sitä tai et.

        Ei kytkeydy, jos tuon estää. Ja joutuuko tuosta auton netistä maksamaan? Nimittäin en suostu maksamaan euroakaan kuukaudessa auton netistä tai muutenkaan mistään auton toiminnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kytkeydy, jos tuon estää. Ja joutuuko tuosta auton netistä maksamaan? Nimittäin en suostu maksamaan euroakaan kuukaudessa auton netistä tai muutenkaan mistään auton toiminnosta.

        Ei siitä netistä tarvitse erikseen maksaa, mutta et sinä sillä pääse surfailemaan. Autossa on eSim liittymä, jolla autosta voi soittaa hätäpuheluita ja olla yhteydessä valmistajan järjestelmiin, mm huoltohistoriaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä netistä tarvitse erikseen maksaa, mutta et sinä sillä pääse surfailemaan. Autossa on eSim liittymä, jolla autosta voi soittaa hätäpuheluita ja olla yhteydessä valmistajan järjestelmiin, mm huoltohistoriaan.

        Kuulostaa täysin turhalta huuhaatoiminnolta. Lisäksi miten estetään se, että valmistaja ei saa bittiäkään tietoa suoraan autosta? En luota auton valmistajaan paskankaan vertaa. Autojen valmistajathan ovat kaikki huijareita enkä siksi luota siihen, että he käyttäisivät dataa oikein. Ja valmistajan ei tarvitse tietää auton huoltohistoriaa.


    • Anonyymi

      Sähköautojen vertailumenestyksen arvoa laskee se, että vastassa oli polttomoottoriautoja.

    • Anonyymi

      TM-patterilobbarit voi mun puolesta painua v*uun

    • Anonyymi

      Aiemmin testit voitti aina vw.
      Nyt on nähtävästi uusi maksaja.
      Usko jos haluat.
      TM

    • Anonyymi

      Helppohan se on vertailu voittaa, kun vastassa on fossiiliajan kärryjä...

    • Anonyymi

      Samoin puhelintestin voitti aina Nokia
      kuten myös Rengastestin
      Vieläkö joku uskoo TM ?

    • Anonyymi

      Viimeinen oli kiinalainen kanahäkki.

    • Anonyymi

      Kysymys kuuluu ?

      Mitä maksavat podium autojen akustot ?
      Saako 50 tonnilla ?

      • Anonyymi

        Sen akun saa kaupan päälle, kun ostaa auton.


    • Anonyymi

      Polttomoottoriautot olivat vertailun hitaimmin lämpenevät autot.

    • Anonyymi

      No eipä ihme, kun vastassa oli polttisautoja.

    • Anonyymi

      Tuollainen emojien toistaminen on typerää. Aina kun näen jonkun spämmäävän noita saatanan emojia niin oletan henkilön olevan idiootti.

    • Anonyymi

      Fossiiliauto on helppo voittaa talvella.

    • Anonyymi

      Niinpä niin. Vastassa olikin vain fossiileja...

      • Anonyymi

        Museoautot ei nykyaikana pärjää.


    • Anonyymi

      Sähköautohan on aina todettu parhaimmaksi talviautoksi.

      • Anonyymi

        Kyllä, itselläni on paljon kokemusta sekä polttomoottoriautoista että täyssähköautoista. Talviautona sähkis voittsa 6-0.


      • Anonyymi

        Lämmin ja moottori toimii ongelmitta.


    • Anonyymi

      paras auto kaikkiin menoihin sähköauto

      • Anonyymi

        Varsinkin yllättäviin rahan-menoihin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin yllättäviin rahan-menoihin !

        Sekoitat nyt polttisromuihin, joiden miljoona liikkuvaa osaa hajoaa säännöllisesti.


    • Anonyymi

      Paras talviauto on täyssähköauto. Aina.

    • Anonyymi

      Täyttä vale paskaa,kukaan ei osta sähkö mopoja haitakseen😂

    • Anonyymi

      Tehokkaat sähkövastukset lehahtavat tulikuumiksi silmänräpäyksessä, mutta polttomoottoriautossa pitää lämmittää ensin moottori ja jäähdytysneste ennen kuin sisätilojen lämpeneminen voi alkaa.

      • Anonyymi

        Joo, palelu ja ikkunoiden raapiminen loppui kun hommasin nykyaikaisen eli sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, palelu ja ikkunoiden raapiminen loppui kun hommasin nykyaikaisen eli sähköauton.

        Paljonko on akustossa kiinni pankin lainaa ?


    • Anonyymi

      Yksi käytännön hyöty kun autossa on nettiyhteys: Navigaattori ohjaa uudelle reitille jos alkuperäisellä reitille tulee ruuhkatilanne.Jos esim on sattunut onnettomuus tms yllättävää.

      • Anonyymi

        Ei ole riittävä syy auton nettiyhteydelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole riittävä syy auton nettiyhteydelle.

        Lisäksi en suostu maksamaan mitään nettiyhteydestä enkä myöskään auton navigaattorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi en suostu maksamaan mitään nettiyhteydestä enkä myöskään auton navigaattorista.

        Tässä luolamies vetää vahvaa roolia. Sori vaan mutta tuo on niin läpinäkyvää väkisinänkyröintiä ettei mitään rajaa.
        Olet kuin uhmaikäinen lapsi jolla on valtava tarve tuoda omaa egoaan läpi tuollaisen turhanpäiväisen änkyröinnin kautta.

        Nettiyhteydestä on se etu kun ajaa kolarin ja kuski on täysin pihalla maailmasta niin nettiin kytketty auto osaa soittaa hätäpalveluun ja ilmoittaa kolarista paikkatietoineen. Apu tule paikalle nopeasti.

        Änkyrä kuolee yksin ojanpohjalle koska kukaan ei edes tiedä että änkyrälle on käynyt onnettomuus. Ja änkyrä makaa tajuttomana autonraadossaan ojassa keskellä korpitaivalta.


    • Anonyymi

      Totuus sattuu.

    • Anonyymi

      Hienoa!

      • Anonyymi

        Loistavaa että tosiasiat tulevat ilmi.


    • Anonyymi

      Sähköauto on ylivoimaisesti paras talviauto, kokemusta on jo kymmenistä talvista auton ratissa.

      • Anonyymi

        Kiva mennä lämpimään autoon, ja lämpiää nopsaan.


    • Anonyymi

      Kylläpä taas on polttovajakeilla vaikeeta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe