Tekniikan Maailman talviautotesti 2025: Vertailun kaikki mitalisijat menivät täyssähköautoille.

Anonyymi-ap

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻🥳🥳🥳🥂🍾🍾!!!!!!!!!

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sadan-tonnin-sahkoauto-voitti-tmn-talvivertailun-vaikka-ohjaus-jatti-toivomisen-varaa/e2d052a2-cf58-4a6b-a877-336dfa23dc3d

1. Porsche Macan
2. Renault Scenic
3. Skoda Elroq

Ainahan voi selitellä, että Porsche on kallis, mutta Tekniikan Maailman talviautovertailu osoitti, että n. 40 000 - 50 000 euron täyssähköautotkin voivat olla kärkisijoilla talviautovertailussa. 👍🏻

Vertailun viimeinen oli polttomoottorilla varustettu auto.... pahoittelut, jos totuus sattuu.

Miten tässä nyt näin kävi? Eikö sähköautojen pitänyt hyytyä Lapin koviin pakkasiin ja pitkiin etäisyyksiin?

Nyt sitten selityksiä, kiitos!

57

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tapahtui? Toyotan piti voittaa! Nyt riittää taas hurjia selityksiä.

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣😂


      • Anonyymi

        Eihän Toyotalla ollut esittää vertailuun kuin samat vanhat mallit, jotka eivät menestyneet viime vuonnakaan.


      • Anonyymi

        Onko -7 C talviolosuhde?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko -7 C talviolosuhde?

        "Onko -7 C talviolosuhde?"
        Ei, mutta -7°C on selvästi pakkasen puolella. Harvemmin kesäolosuhteissa on pakkasta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kesäautoja nuo vatkaimet.


    • Anonyymi

      Ei ne hyytyneet vaan voittivat. Siinä selitys.

    • Anonyymi

      Aika onnettomia nuo patteriautot.

      • Anonyymi

        Näköjään voittajia, ai kun harmittaa.


      • Anonyymi

        Siitä voidaan olla montaa mieltä ja se on makuasia. Mutta se on fakta, että sähköautot hakkasivat fossiiliautot TM:n talviautovertailussa 2025.


    • Anonyymi

      No yllätäen MG-merkkinen ruputin viimeisenä

      • Anonyymi

        Oppineet Tojolta et liian hyvää ei kannata tehdä.
        Tosin MG on paljon parempi kuin Tojot :D


    • Anonyymi

      Täytyy kyllä ihmetellä tuon TM talvitestin autovalintoja. Olisivat valinneet vain sähköautoja eikä sekalaista joukkoa erihintaisia ja tekniikaltaan erilaista autoa. Testi ei anna tavisautonostajalle mitään kättä pidempää. Toivottavasti edes testaajat nauttivat Lapin reissusta illallisineen.

      • Anonyymi

        Ei vaan kyllä nyt kaikki menee ostamaan tuon Porsche Macanin. Pakkohan se on kun on voittaja. Kaikki Porsche kaupoille ja heti.


    • Anonyymi

      Ei meidän polttisjäärien päät käänny yhden TM:n testin perusteella. Mutta toi on hyvä ja olennainen osa käännytystyötä ottaa samaan vertailuun mukaan sekä sähkiksiä että polttiksia. Niinhän mekin teemme - mietimme eroja emmekä voi käsittää tätä suuntausta, että pistokkeiden ja laturien ja sovellusten kanssa pitäisi äheltää ja luopua liikkumisen vapaudesta. Kaipaamasi selitys sinänsä on yksinkertainen: TM:n testaajat ovat tottuneet sähköautoihin ja päättäneet jättää huomioimatta itsestään selvät -ne perustavanlaatuiset- erot käyttökokemusten välillä. Loput voit lukea rivien välistä.

    • Anonyymi

      Haluaako 30 asteen pakkasella nousta autosta pikkutakki päällä lataamaan autoa ja odottamaan sitä 80 % noin tunniksi vai jatkaako polttiksella pysähtymättä eteenpäin määränpäähän? Siinäpä kysymys.

      • Anonyymi

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.

        Lisään... Eikä autoa tarvitse ylipäätään kytkeä ikinä nettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Polttistako ei voi lämmittää ennen ajoa sähköllä tai Webastolla. Kysymys olikin nyt matkalla pysähtymisestä latailemaan tai ajamaan suoraan perille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Ei inahda MG sähköautokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinun polttis lämpenee talvella?
        Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
        Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.

        Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.

        Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.

        Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
        Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.

        Minun polttis lähtee lämpimästä tallista ja menee lämpimään talliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.

        Sinun on varmasti parempi jatkaa ajamista sillä Ladalla, Tojotalla, tai Skoodalla, kun tekniikka on sinulle niin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun on varmasti parempi jatkaa ajamista sillä Ladalla, Tojotalla, tai Skoodalla, kun tekniikka on sinulle niin vaikeaa.

        Autojen kytkeminen nettiin ja kännykkään on aivotonta typeryyttä. Ei ole mitään syytä miksi auton pitäisi koskaan olla netissä eikä autoa tarvitse kontrolloida joillain saatanan sovelluksella. Autoa pitäisi voida käyttää normaalisti vaikka olisi jättänyt kännykän kotiin.

        Auton käytön pitäisi olla niin helppoa, että autoon vain menee sisälle ja lähtee heti. Ja autossa ei tarvitse isoa tablettia ollenkaan. Ainakin tuon kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autojen kytkeminen nettiin ja kännykkään on aivotonta typeryyttä. Ei ole mitään syytä miksi auton pitäisi koskaan olla netissä eikä autoa tarvitse kontrolloida joillain saatanan sovelluksella. Autoa pitäisi voida käyttää normaalisti vaikka olisi jättänyt kännykän kotiin.

        Auton käytön pitäisi olla niin helppoa, että autoon vain menee sisälle ja lähtee heti. Ja autossa ei tarvitse isoa tablettia ollenkaan. Ainakin tuon kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana.

        Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
        Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
        Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.

        Kosketusnäytön käyttö ajon aikana on vaarallista ja se on todettu monissa paikoissa. Siksi kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana aivan kuten on kännykän käyttäminen. Itse asiassa tuon kosketusnäytön käyttö on vaarallisempaa kuin kännykän käyttö.

        Se, joka on keksinyt laittaa suuren osan toiminnoista tuolle tabletille on idiootti.

        Enkä edelleenkään näe yhtäkään syytä miksi auto pitäisi kytkeä ikinä nettiin ja miksi auton pitäisi olla liitoksissa kännykkään. Kukaan ei ole tuohon hyvää syytä koskaan antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
        Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.

        Kosketusnäyttöä käytettäessä ajon aikana katse siirtyy pois tiestä ja se on vaarallista. Kosketusnäyttöä ei saa hiplailla ajon aikana. Jos jotain säätöä ei pysty tekemään alle sekunnissa niin sitten sitä ei saa tehdä ajon aikana. Tuon typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosketusnäyttöä käytettäessä ajon aikana katse siirtyy pois tiestä ja se on vaarallista. Kosketusnäyttöä ei saa hiplailla ajon aikana. Jos jotain säätöä ei pysty tekemään alle sekunnissa niin sitten sitä ei saa tehdä ajon aikana. Tuon typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta ajon aikana.

        Jaa, no onneksi sähköautossani on ihan normaalit ratit, viikset ym. nappulat. Kosketusnäyttöä ei ole tarvinnut ajaessa hiplata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Eikä autoa tarvitse ylipäätään kytkeä ikinä nettiin.

        Ostatpa minkä tahansa uuden auton, se kytkeytyy nettiin, halusit sitä tai et.


    • Anonyymi

      Sähköautojen vertailumenestyksen arvoa laskee se, että vastassa oli polttomoottoriautoja.

    • Anonyymi

      TM-patterilobbarit voi mun puolesta painua v*uun

    • Anonyymi

      Aiemmin testit voitti aina vw.
      Nyt on nähtävästi uusi maksaja.
      Usko jos haluat.
      TM

    • Anonyymi

      Helppohan se on vertailu voittaa, kun vastassa on fossiiliajan kärryjä...

    • Anonyymi

      Samoin puhelintestin voitti aina Nokia
      kuten myös Rengastestin
      Vieläkö joku uskoo TM ?

    • Anonyymi

      Viimeinen oli kiinalainen kanahäkki.

    • Anonyymi

      Kysymys kuuluu ?

      Mitä maksavat podium autojen akustot ?
      Saako 50 tonnilla ?

    • Anonyymi

      Polttomoottoriautot olivat vertailun hitaimmin lämpenevät autot.

    • Anonyymi

      No eipä ihme, kun vastassa oli polttisautoja.

    • Anonyymi

      Tuollainen emojien toistaminen on typerää. Aina kun näen jonkun spämmäävän noita saatanan emojia niin oletan henkilön olevan idiootti.

    • Anonyymi

      Fossiiliauto on helppo voittaa talvella.

    • Anonyymi

      Niinpä niin. Vastassa olikin vain fossiileja...

      • Anonyymi

        Museoautot ei nykyaikana pärjää.


    • Anonyymi

      Sähköautohan on aina todettu parhaimmaksi talviautoksi.

      • Anonyymi

        Kyllä, itselläni on paljon kokemusta sekä polttomoottoriautoista että täyssähköautoista. Talviautona sähkis voittsa 6-0.


      • Anonyymi

        Lämmin ja moottori toimii ongelmitta.


    • Anonyymi

      paras auto kaikkiin menoihin sähköauto

      • Anonyymi

        Varsinkin yllättäviin rahan-menoihin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin yllättäviin rahan-menoihin !

        Sekoitat nyt polttisromuihin, joiden miljoona liikkuvaa osaa hajoaa säännöllisesti.


    • Anonyymi

      Paras talviauto on täyssähköauto. Aina.

    • Anonyymi

      Täyttä vale paskaa,kukaan ei osta sähkö mopoja haitakseen😂

    • Anonyymi

      Tehokkaat sähkövastukset lehahtavat tulikuumiksi silmänräpäyksessä, mutta polttomoottoriautossa pitää lämmittää ensin moottori ja jäähdytysneste ennen kuin sisätilojen lämpeneminen voi alkaa.

      • Anonyymi

        Joo, palelu ja ikkunoiden raapiminen loppui kun hommasin nykyaikaisen eli sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, palelu ja ikkunoiden raapiminen loppui kun hommasin nykyaikaisen eli sähköauton.

        Paljonko on akustossa kiinni pankin lainaa ?


    • Anonyymi

      Yksi käytännön hyöty kun autossa on nettiyhteys: Navigaattori ohjaa uudelle reitille jos alkuperäisellä reitille tulee ruuhkatilanne.Jos esim on sattunut onnettomuus tms yllättävää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      83
      1658
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1289
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

      Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      89
      1001
    4. Siltojen varjoissa

      Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      202
      946
    5. Vanhemmalle naiselle

      Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      68
      888
    6. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      872
    7. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      863
    8. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      840
    9. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      794
    10. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      789
    Aihe