👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻🥳🥳🥳🥂🍾🍾!!!!!!!!!
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sadan-tonnin-sahkoauto-voitti-tmn-talvivertailun-vaikka-ohjaus-jatti-toivomisen-varaa/e2d052a2-cf58-4a6b-a877-336dfa23dc3d
1. Porsche Macan
2. Renault Scenic
3. Skoda Elroq
Ainahan voi selitellä, että Porsche on kallis, mutta Tekniikan Maailman talviautovertailu osoitti, että n. 40 000 - 50 000 euron täyssähköautotkin voivat olla kärkisijoilla talviautovertailussa. 👍🏻
Vertailun viimeinen oli polttomoottorilla varustettu auto.... pahoittelut, jos totuus sattuu.
Miten tässä nyt näin kävi? Eikö sähköautojen pitänyt hyytyä Lapin koviin pakkasiin ja pitkiin etäisyyksiin?
Nyt sitten selityksiä, kiitos!
Tekniikan Maailman talviautotesti 2025: Vertailun kaikki mitalisijat menivät täyssähköautoille.
57
479
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tapahtui? Toyotan piti voittaa! Nyt riittää taas hurjia selityksiä.
- Anonyymi
🤣🤣🤣🤣😂
- Anonyymi
Eihän Toyotalla ollut esittää vertailuun kuin samat vanhat mallit, jotka eivät menestyneet viime vuonnakaan.
- Anonyymi
Onko -7 C talviolosuhde?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko -7 C talviolosuhde?
"Onko -7 C talviolosuhde?"
Ei, mutta -7°C on selvästi pakkasen puolella. Harvemmin kesäolosuhteissa on pakkasta.
- Anonyymi
https://hinausautokeskus.fi/blogi/sahkoauton-akun-loppuminen-voi-pilata-paivan
🏠 🚶🚶 🚕 🔚⚡🚙.
🏠🚗 🚗⛽- Anonyymi
Kesäautoja nuo vatkaimet.
- Anonyymi
Ei ne hyytyneet vaan voittivat. Siinä selitys.
- Anonyymi
Aika onnettomia nuo patteriautot.
- Anonyymi
Näköjään voittajia, ai kun harmittaa.
- Anonyymi
Siitä voidaan olla montaa mieltä ja se on makuasia. Mutta se on fakta, että sähköautot hakkasivat fossiiliautot TM:n talviautovertailussa 2025.
- Anonyymi
No yllätäen MG-merkkinen ruputin viimeisenä
- Anonyymi
Oppineet Tojolta et liian hyvää ei kannata tehdä.
Tosin MG on paljon parempi kuin Tojot :D
- Anonyymi
Täytyy kyllä ihmetellä tuon TM talvitestin autovalintoja. Olisivat valinneet vain sähköautoja eikä sekalaista joukkoa erihintaisia ja tekniikaltaan erilaista autoa. Testi ei anna tavisautonostajalle mitään kättä pidempää. Toivottavasti edes testaajat nauttivat Lapin reissusta illallisineen.
- Anonyymi
Ei vaan kyllä nyt kaikki menee ostamaan tuon Porsche Macanin. Pakkohan se on kun on voittaja. Kaikki Porsche kaupoille ja heti.
- Anonyymi
Ei meidän polttisjäärien päät käänny yhden TM:n testin perusteella. Mutta toi on hyvä ja olennainen osa käännytystyötä ottaa samaan vertailuun mukaan sekä sähkiksiä että polttiksia. Niinhän mekin teemme - mietimme eroja emmekä voi käsittää tätä suuntausta, että pistokkeiden ja laturien ja sovellusten kanssa pitäisi äheltää ja luopua liikkumisen vapaudesta. Kaipaamasi selitys sinänsä on yksinkertainen: TM:n testaajat ovat tottuneet sähköautoihin ja päättäneet jättää huomioimatta itsestään selvät -ne perustavanlaatuiset- erot käyttökokemusten välillä. Loput voit lukea rivien välistä.
- Anonyymi
Haluaako 30 asteen pakkasella nousta autosta pikkutakki päällä lataamaan autoa ja odottamaan sitä 80 % noin tunniksi vai jatkaako polttiksella pysähtymättä eteenpäin määränpäähän? Siinäpä kysymys.
- Anonyymi
Millä sinun polttis lämpenee talvella?
Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.
Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.
Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.
Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä sinun polttis lämpenee talvella?
Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.
Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.
Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.
Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.
Lisään... Eikä autoa tarvitse ylipäätään kytkeä ikinä nettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä sinun polttis lämpenee talvella?
Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.
Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.
Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.
Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.Polttistako ei voi lämmittää ennen ajoa sähköllä tai Webastolla. Kysymys olikin nyt matkalla pysähtymisestä latailemaan tai ajamaan suoraan perille .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä sinun polttis lämpenee talvella?
Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.
Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.
Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.
Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.Ei inahda MG sähköautokaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä sinun polttis lämpenee talvella?
Sähköauto lämpenee kun ohjelmoi auton lämpöseksi tiettyyn aikaan.
Tai napsauttaa kännykällä et lämpenee 10min kuluessa samalla kun nautit aamupalaa.
Lisäksi polttikset ei lähde käymään kovilla pakkasilla. Mutta sähköauto toimii aina.
Lataus suoritetaan niin et pääsee perille ei tarvitse ladata aina 80% akkua täyteen riittää kun on 50% ja matka jatkuu. Nämä on niitä valintoja.
Mutta sähköautolla pärjää hyvin -30 ja jopa -40 asteen keleissä.
Niissä suurin osa polttiksista ei edes inahda.Minun polttis lähtee lämpimästä tallista ja menee lämpimään talliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto lämpenee sitten ajon aikanakin, ei sitä tarvitse erikseen lämmittää. Ja pistokkeeseen saa ajastimen, jos haluaa polttiksessa lohkolämmittimen ja sisätilanlämmittimen päälle tiettyyn aikaan. Tuohon ei tarvitse edes sovellusta. Ja minähän en mitään saatanan sovelluksia autoa varten laita. Auton pitää toimia täydellisesti vaikka ei omista älykännykkää tai ole kännykkää edes matkassa mukana. Kaiken kontrollointi kännykällä on idiotismia.
Sinun on varmasti parempi jatkaa ajamista sillä Ladalla, Tojotalla, tai Skoodalla, kun tekniikka on sinulle niin vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun on varmasti parempi jatkaa ajamista sillä Ladalla, Tojotalla, tai Skoodalla, kun tekniikka on sinulle niin vaikeaa.
Autojen kytkeminen nettiin ja kännykkään on aivotonta typeryyttä. Ei ole mitään syytä miksi auton pitäisi koskaan olla netissä eikä autoa tarvitse kontrolloida joillain saatanan sovelluksella. Autoa pitäisi voida käyttää normaalisti vaikka olisi jättänyt kännykän kotiin.
Auton käytön pitäisi olla niin helppoa, että autoon vain menee sisälle ja lähtee heti. Ja autossa ei tarvitse isoa tablettia ollenkaan. Ainakin tuon kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autojen kytkeminen nettiin ja kännykkään on aivotonta typeryyttä. Ei ole mitään syytä miksi auton pitäisi koskaan olla netissä eikä autoa tarvitse kontrolloida joillain saatanan sovelluksella. Autoa pitäisi voida käyttää normaalisti vaikka olisi jättänyt kännykän kotiin.
Auton käytön pitäisi olla niin helppoa, että autoon vain menee sisälle ja lähtee heti. Ja autossa ei tarvitse isoa tablettia ollenkaan. Ainakin tuon kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana.Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.Kosketusnäytön käyttö ajon aikana on vaarallista ja se on todettu monissa paikoissa. Siksi kosketusnäytön käyttö pitäisi olla laitonta ajon aikana aivan kuten on kännykän käyttäminen. Itse asiassa tuon kosketusnäytön käyttö on vaarallisempaa kuin kännykän käyttö.
Se, joka on keksinyt laittaa suuren osan toiminnoista tuolle tabletille on idiootti.
Enkä edelleenkään näe yhtäkään syytä miksi auto pitäisi kytkeä ikinä nettiin ja miksi auton pitäisi olla liitoksissa kännykkään. Kukaan ei ole tuohon hyvää syytä koskaan antanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kosketusnäytön käyttäminen onnistuu terveiltä oikein helposti.
Mutta onneksesi teitä heikkolahjaisempia varten on olemassa Ladoja, tojotia, skoodia yms.Kosketusnäyttöä käytettäessä ajon aikana katse siirtyy pois tiestä ja se on vaarallista. Kosketusnäyttöä ei saa hiplailla ajon aikana. Jos jotain säätöä ei pysty tekemään alle sekunnissa niin sitten sitä ei saa tehdä ajon aikana. Tuon typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta ajon aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kosketusnäyttöä käytettäessä ajon aikana katse siirtyy pois tiestä ja se on vaarallista. Kosketusnäyttöä ei saa hiplailla ajon aikana. Jos jotain säätöä ei pysty tekemään alle sekunnissa niin sitten sitä ei saa tehdä ajon aikana. Tuon typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta ajon aikana.
Jaa, no onneksi sähköautossani on ihan normaalit ratit, viikset ym. nappulat. Kosketusnäyttöä ei ole tarvinnut ajaessa hiplata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Eikä autoa tarvitse ylipäätään kytkeä ikinä nettiin.
Ostatpa minkä tahansa uuden auton, se kytkeytyy nettiin, halusit sitä tai et.
- Anonyymi
Sähköautojen vertailumenestyksen arvoa laskee se, että vastassa oli polttomoottoriautoja.
- Anonyymi
TM-patterilobbarit voi mun puolesta painua v*uun
- Anonyymi
Aiemmin testit voitti aina vw.
Nyt on nähtävästi uusi maksaja.
Usko jos haluat.
TM - Anonyymi
Helppohan se on vertailu voittaa, kun vastassa on fossiiliajan kärryjä...
- Anonyymi
Samoin puhelintestin voitti aina Nokia
kuten myös Rengastestin
Vieläkö joku uskoo TM ? - Anonyymi
Viimeinen oli kiinalainen kanahäkki.
- Anonyymi
Kysymys kuuluu ?
Mitä maksavat podium autojen akustot ?
Saako 50 tonnilla ? - Anonyymi
Polttomoottoriautot olivat vertailun hitaimmin lämpenevät autot.
- Anonyymi
No eipä ihme, kun vastassa oli polttisautoja.
- Anonyymi
Tuollainen emojien toistaminen on typerää. Aina kun näen jonkun spämmäävän noita saatanan emojia niin oletan henkilön olevan idiootti.
- Anonyymi
Fossiiliauto on helppo voittaa talvella.
- Anonyymi
Niinpä niin. Vastassa olikin vain fossiileja...
- Anonyymi
Museoautot ei nykyaikana pärjää.
- Anonyymi
Sähköautohan on aina todettu parhaimmaksi talviautoksi.
- Anonyymi
Kyllä, itselläni on paljon kokemusta sekä polttomoottoriautoista että täyssähköautoista. Talviautona sähkis voittsa 6-0.
- Anonyymi
Lämmin ja moottori toimii ongelmitta.
- Anonyymi
paras auto kaikkiin menoihin sähköauto
- Anonyymi
Varsinkin yllättäviin rahan-menoihin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin yllättäviin rahan-menoihin !
Sekoitat nyt polttisromuihin, joiden miljoona liikkuvaa osaa hajoaa säännöllisesti.
- Anonyymi
Paras talviauto on täyssähköauto. Aina.
- Anonyymi
Täyttä vale paskaa,kukaan ei osta sähkö mopoja haitakseen😂
- Anonyymi
Tehokkaat sähkövastukset lehahtavat tulikuumiksi silmänräpäyksessä, mutta polttomoottoriautossa pitää lämmittää ensin moottori ja jäähdytysneste ennen kuin sisätilojen lämpeneminen voi alkaa.
- Anonyymi
Joo, palelu ja ikkunoiden raapiminen loppui kun hommasin nykyaikaisen eli sähköauton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, palelu ja ikkunoiden raapiminen loppui kun hommasin nykyaikaisen eli sähköauton.
Paljonko on akustossa kiinni pankin lainaa ?
- Anonyymi
Yksi käytännön hyöty kun autossa on nettiyhteys: Navigaattori ohjaa uudelle reitille jos alkuperäisellä reitille tulee ruuhkatilanne.Jos esim on sattunut onnettomuus tms yllättävää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831658- 401289
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu891001Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja202946Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.68888- 53872
- 61863
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20840- 34794
- 37789