Pyhä Henki puhuu Teuvon kautta

Anonyymi-ap

Teuvo Suni on oikea Jumalanmies ja profeetta tälle ajalle. Siksi häntä vihataan.

Hän on kirjoittanut hyvän oppikirjankin: Älä heitä pelkää. Suosittelen.

Hänen muistoaan ei saa häpäistä.

25

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, kaikki profetaaliset kirjat ovat vaikeita käsittää sinä ajankohtana jona ne kirjoitetaan, mutta niistä on hyötyä pitkälle tulevaisuuteen asti.

Luin eilen 4. Mooseksen kirjaa lopusta ja siellä on sukuluetteloissa muuten myös nimi SUNI. Hän oli Gaadin heimoa. Ja ulkonäön puolesta myös TS näytti kuuluneen Gaadin heimoon. Tuskin oli sattumaa, vaan valinta nimen on osunut oikeaan Jumalan tahdosta.

1998 Ihmisen Poika, Kristus ilmestyi ja sanoi Saatanalle on annettu 3.5 vuodeksi (1260 päivää/vuotta???) Jumalan koko voima hänen sillä langettaakseen kaikki maan asukkaat velhouteen, noituuteen yms. On ilmeistä, että saatana tuolla voimalla aikoo pystyttää mm. Antikristuksen. Uskosta luopuminen tulee todeksi vaikka elämme Nooan päiviä jolloin syödään, juodaan ja naidaan mitään huomaamatta. Uskosta luopuminen ei vaikuta Hengellisiin voimiin ja taikuuteen, vaan Vesimiehen aikakauden Henki nostaa kaikki maan asukkaat henkisesti korkeammalle tasolle. MUTTA USKOA EI IHMISEN POIKA LÖYDÄ TULLEESSAAN MAAN PÄÄLLE, vaan ainoastaan suuria henkien ihmeitä ja normaalia elämää.

Tässä tilanteessa voi Älkää heitä pelätkö kirjasta olla jotakin hyötyä, vaikka sen perussävy on hyvin kirkkoa ja seurakuntia moittiva. Itse pidän Herran Pyhää Ehtoollista kuitenkin pyhänä, vaikka ehkä sen jakavat papit olisivat raamatun sanasta luopuneita tai jopa pahoja. Tohtori Luther sanoikin, että vaikka sakramentteja jakaisi pahat papit niin niitä tulee kuitenkin käyttää. Mitä mieltä itse olette? Tuleeko noudattaa Teuvon kirkon kielteisyyttä vai sittenkin pyrkiä Herran Pyhä Ehtoollinen pitämään pyhänä???

• Anonyymi

Kyllä Jeesus tarkoittaa omaa uskoaan Juutalaisuutta, mikä on hävitetty pois maa päälltä kun hän tulee takaisin.

MUTTA USKOA EI IHMISEN POIKA LÖYDÄ TULLEESSAAN MAAN PÄÄLLE.

Jeesuksen usko on Juutalaisuus.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesus tarkoittaa omaa uskoaan Juutalaisuutta, mikä on hävitetty pois maa päälltä kun hän tulee takaisin.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko on hävitetty pois ja niiden tilalle on tullut vaikka minkälaista uskonlahkoa,hurmoshenkiin uskomista ja villityksiä.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Herran Pyhä Ehtoollinen ja Kristillinen yksi kaste on Jumalan tekoja ja pyhiä.

Niissä Kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat itse läsnä konkretian välityksellä.

Ihminen on turmeltunut perisynnin vuoksi.

Samoin Raamatulliset juhlapyhät kuten Pääsiäinen ovat Raamatun mukaan Jumalan juhlia,
        ei pelkästään ihmisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla niinkin. Kun luin Mooseksen kirjoja Jumala niissä ennakoi, että tulee kätkemään kasvonsa Israelilta jopa SINÄ päivänä. Koska näillä on epäjumalia. Hän on yksinomaista antaumusta vaativa Jumala. Tuo SINÄ päivänä, SE päivä näyttäisi raamatussa usein viittaavaan Herran päivään eli vuosiin 3000 jKr - 4000 jKr. Edes silloin siis juutalaiset eivät ole luopuneet kaikista epäjumalista ja sen tähden Jumala kätkee kasvonsa heiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko on hävitetty pois ja niiden tilalle on tullut vaikka minkälaista uskonlahkoa,hurmoshenkiin uskomista ja villityksiä.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Kyse on ennemminkin AIKAKAUDEN VAIHTUMISESTA TOISEKSI. Apostoli Paavali mainitsee ROOMALAISKIRJEESSÄ että on neljä kuningasta.

Kuolema 3000 ekr- 1500 eKr
        Synti 1500 eKr - 0 eKr
        Vanhurskaus 0 jKr - 1500 jKr
        ARMO 1500 jKr - 3000 jKr

Raamattu ja jopa Koraani painottavat hyvin voimakkaasti VANHURSKAUTTA ja sen kuninkuutta. Mutta kun Vanhurskauden kuninkuus loppui 1500 jKr ja alkoi ARMON kuninkuus mullistui käsitykset Raamattua kohtaan. Raamatusta valikoitiin uskon ainutlaatuisuus ja yksin armo oppi.

Eikä kirkko nyt täysin ole luopunut Raamatusta vaan on valinnut siitä kohtia, jotka sopivat Armoon. Esim. mitä tulee homoihin ja transuihin niin Galatalaiskirje ja Kolossalaiskirje sanovat: EI OLE NAISTA EIKÄ MIESTÄ, EI VAPAATA EIKÄ ORJAA, EI JUUTALAISTA EIKÄ KREIKKALAISTA, vaan kaikki ovat Kristuksessa ja Kristus on kaikissa. Pyrkimys tähän näyttää kuitenkin hajottaneen kirkkoa ja tuhannet ovat jättäneet kirkon, joka pyrkii täyttämään Galatalaiskirjeen ja Kolossalaiskirjeen eikä täysin huomioi enää esim. Korinttilaiskirjettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on ennemminkin AIKAKAUDEN VAIHTUMISESTA TOISEKSI. Apostoli Paavali mainitsee ROOMALAISKIRJEESSÄ että on neljä kuningasta.

Kuolema 3000 ekr- 1500 eKr
        Synti 1500 eKr - 0 eKr
        Vanhurskaus 0 jKr - 1500 jKr
        ARMO 1500 jKr - 3000 jKr

Raamattu ja jopa Koraani painottavat hyvin voimakkaasti VANHURSKAUTTA ja sen kuninkuutta. Mutta kun Vanhurskauden kuninkuus loppui 1500 jKr ja alkoi ARMON kuninkuus mullistui käsitykset Raamattua kohtaan. Raamatusta valikoitiin uskon ainutlaatuisuus ja yksin armo oppi.

Eikä kirkko nyt täysin ole luopunut Raamatusta vaan on valinnut siitä kohtia, jotka sopivat Armoon. Esim. mitä tulee homoihin ja transuihin niin Galatalaiskirje ja Kolossalaiskirje sanovat: EI OLE NAISTA EIKÄ MIESTÄ, EI VAPAATA EIKÄ ORJAA, EI JUUTALAISTA EIKÄ KREIKKALAISTA, vaan kaikki ovat Kristuksessa ja Kristus on kaikissa. Pyrkimys tähän näyttää kuitenkin hajottaneen kirkkoa ja tuhannet ovat jättäneet kirkon, joka pyrkii täyttämään Galatalaiskirjeen ja Kolossalaiskirjeen eikä täysin huomioi enää esim. Korinttilaiskirjettä.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Paavali oli taitava valehtelelija, jonka valheet menestyy edelleenkin.

Paavali taisteli Jumalan sanan totuutta vastaan kaikella mahdollisella valheen voimalla.

Esim. synti ei ole mikään kuningas, vaan Jumalan lain vastainen teko. Siksi Jumalan lait halutaan hävittää vaikka minkälaisin valhein, sillä jos ei olisi lakia niin ei olisi syntiäkään, mistä voitaisiin syyttää viimeisellä tuomiolla.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Jumalan lain kieltäjät ja kumoajat eivät yleensä välitä maallisistakaan laeista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Paavali taisteli Jumalan sanan totuutta vastaan kaikella mahdollisella valheen voimalla.

Esim. synti ei ole mikään kuningas, vaan Jumalan lain vastainen teko. Siksi Jumalan lait halutaan hävittää vaikka minkälaisin valhein, sillä jos ei olisi lakia niin ei olisi syntiäkään, mistä voitaisiin syyttää viimeisellä tuomiolla.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Jumalan lain kieltäjät ja kumoajat eivät yleensä välitä maallisistakaan laeista.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran Pyhä Ehtoollinen ja Kristillinen yksi kaste on Jumalan tekoja ja pyhiä.

Niissä Kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat itse läsnä konkretian välityksellä.

Ihminen on turmeltunut perisynnin vuoksi.

Samoin Raamatulliset juhlapyhät kuten Pääsiäinen ovat Raamatun mukaan Jumalan juhlia,
        ei pelkästään ihmisen.

Kiitos selkeästä vastauksesta ja kannan otosta. Itselläni on ollut joitakin vaikeuksia ennen uskoa Perisyntiin, vaan olen ollut vähän Pelagiolainen. Mutta kun asiaa ajattelee Herran Pyhän Ehtoollisen yhteydessä niin on selvää, että Perisynti on eräs tekijä, johon haemme apua Kristuksen verestä. Siinä Hän on aina läsnä hyvin voimallisella tavalla, vaikka onhan hän myös läsnä kaikkialla missä kaksi tai kolme kokoontuu hänen nimeensä.

Joissakin seurakunnissa ja Jumalanpalveluksissa Pyhä Henki, Isä ja Kristus ilmestyvät vasta palveluksen loppupuolella kun Ehtoollista aletaan jakamaan ja itse Jumalanpalvelus on siihen asti vähän pitkäveteinenkin, mutta odottaminen kannattaa aina.

Vaikka Kommenttini näyttää vähän kumoavan TS kirkkokielteisyyttä niin pidän silti mahdollisena, että Älkää heitä pelätkö kirja on profetaalinen. Se on selvää, että evankeliumi sanoo jopa, että teitä tullaan pieksemään Synagogissa. Totuus ja Totuuden Henki eivät ole Vesimiehen aikakautena enää jumaloituja, vaan Maailma ja Maailman Henki on voittanut alaa. Lisäksi monet pitävät Pyhyyttä, Rakkautta, Toivoa, Uskoa, Oikeutta ja Armoa hyvin paljon totuutta korkeammassa asemassa. Ja sen tähden torjuvat totuuden. Jeesus sanoi: Kuulkaa kaikessa heitä ja tehkää mitä he käskevät teidän tehdä, mutta heidän tekojaan älkää noudattako. Sillä he käskevät yhtä ja tekevät toista. Tätä vikaa on kyllä eteenkin itsessäni. Olen kirjoittanut paastosta paljon, mutta itse en ole kyennyt paastoamaan.

Korinttilaiskirje osoitti, että Kristitityillä on NELJÄ puoluetta: Paavalin, Pietarin, Apolloksen ja Kristuksen. Paavalin puolue on näistä selvästi voimakkain ja hänen kirjeitään käytetään enemmän kuin evankeliumeissa olevia Kristuksen sanoja. Jeesus toki evankeliumissa ennalta sanoikin, että hänen jälkeensä tulee miehiä jotka tekevät suurempia tekoja kuin mitä hän itsekään teki. Usko Kristukseen ja evankeliumeihin onkin voimallinen vain osassa kansaa kun taas usko Paavaliin on voimakasta hyvin suurissa joukoissa. TS moitiskeli Paavalia toivoakseni siinä Hengessä jonka Paavali itse ilmoitti: Toivoisin jopa olevani kirottu jos siitä olisi omalle kansalleni ja heimolleni jotakin hyötyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Jumalan lain kieltäjät ja kumoajat eivät yleensä välitä maallisistakaan laeista."

Tämä on kyllä totta omalla kohdallanikin, mutta on vähävoimaisen vaikea kaikkia maallisia lakeja tarkoin noudattaa ja osa niistä on Raamatun sanomaa ainakin näennäisesti kumoavia. Esim. Ihmisoikeuksien julistuksen pykälät siitä että pitää olla tasa-arvo kaikkia koskeva kumoaa orjuuden ja apostoli Paavalin vähän naisia alistavat kehotukset.

Pidän kyllä Ihmisoikeuksien julistusta suuressa arvossa, mutta koska Raamattu on se kirja jota eniten olen tutkinut voittaa sen käsitykset mielessäni alaa enemmän kuin maalliset lait. Raamattu kehottaa esim. oikeaan sapattiin ja ottamaan vastaan kodittomia ja asunnottomia. Mutta välillä tuollainen koditon laittaa kämpän kunnon uuteen uskoon ja maallinen laki joka kehottaa pitämään kämpän hyvässä kunnossa on vaikea pitää kunniassa. Ei tuota toista voi kadullekaan heittää vaikka kämppä menee mullin mallin.

Jos on joku joka kykenee kaikki Raamatun lait ja maallisen lain noudattamaan niin toivottavasti kyse ei ole petoksesta tai näennäisestä noudattamisesta, vaan aidosti todellisesta noudattamisesta. Mutta kyllä se melko mahdottomalta näyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Jumalan lain kieltäjät ja kumoajat eivät yleensä välitä maallisistakaan laeista."

Tämä on kyllä totta omalla kohdallanikin, mutta on vähävoimaisen vaikea kaikkia maallisia lakeja tarkoin noudattaa ja osa niistä on Raamatun sanomaa ainakin näennäisesti kumoavia. Esim. Ihmisoikeuksien julistuksen pykälät siitä että pitää olla tasa-arvo kaikkia koskeva kumoaa orjuuden ja apostoli Paavalin vähän naisia alistavat kehotukset.

Pidän kyllä Ihmisoikeuksien julistusta suuressa arvossa, mutta koska Raamattu on se kirja jota eniten olen tutkinut voittaa sen käsitykset mielessäni alaa enemmän kuin maalliset lait. Raamattu kehottaa esim. oikeaan sapattiin ja ottamaan vastaan kodittomia ja asunnottomia. Mutta välillä tuollainen koditon laittaa kämpän kunnon uuteen uskoon ja maallinen laki joka kehottaa pitämään kämpän hyvässä kunnossa on vaikea pitää kunniassa. Ei tuota toista voi kadullekaan heittää vaikka kämppä menee mullin mallin.

Jos on joku joka kykenee kaikki Raamatun lait ja maallisen lain noudattamaan niin toivottavasti kyse ei ole petoksesta tai näennäisestä noudattamisesta, vaan aidosti todellisesta noudattamisesta. Mutta kyllä se melko mahdottomalta näyttää.

Ihmisen luonne voi olla rikollinen ja valheellinen koko ajan, eikä se perusluenne siitä miksikään muutu elämänaikana, vaikka yrittää jotain parannuksia tehdä elämässään ja niistä sitten todistaa julkisesti.

"Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tuhoamaan ja tappamaan....

---

Toinen kohta, jossa Jeesus lupasi olla mukana kun kaksi tahi kolme apostolia häntä pyytää mukaansa.
        Ei sitä sanomista pidä irrottaa asiayhteydestään eli konteksista. Kyllä se tarkoitti Jeesuksen maan päällä viettämää aikaa.

Jeesus ei ole läsnä, vaikka hänen nimessään tehtäisiin ihmeitä ja tunnustekoja ja paikalla olisi sata lahkolaista kokoontuneena "Jeesuksen nimessä".

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus noudatti kaikkia lakeja, eikä pitänyt sitä edes vaikeana. Jeesus ei tehnyt syntiä.

Matt. 11:30

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus noudatti kaikkia lakeja, eikä pitänyt sitä edes vaikeana. Jeesus ei tehnyt syntiä.

Matt. 11:30

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. (1.Joh.5:3)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. (1.Joh.5:3)

Svenksa Bibeln v. 1917 mukaan Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin Jeesus sanoi: KAIKKI JOTKA OLIVAT ENNEN MINUA OLIVAT VARKAITA JA MURHAAJIA EIVÄTKÄ LAMPAAT KUUNNELLEET HEITÄ. MINÄ OLEN SE HYVÄ PAIMEN JOKA ANTAA HENKENSÄ LAMPAIDEN EDESTÄ......

Samoin Ilmestys sanoo.

Taivaasta, maan päältä ja maan alta ei löytynyt yhtäkään arvollista...... Yksin Karitsa on.....

Jotta Jumalaa voisi rakastaa, kuunnella ja totella pitää ensin tietää kuka Jumala on. Ja mitkä ovat hänen ominaisuutensa ja sanansa. Heenokin kirja joka ensin kertoi Jumalasta kertoo Jumalan Pojista jotka olivat lähtöisin ikuisuudesta ja joita alettiin palvoa Jumalina. Jokainen 200 kansasta sai oman Jumalan Pojan Jumalakseen. Oikea tosi Jumala ja kaiken Luoja ei ole Jumalan Poika jotka sekaantuivat ihmisten tyttäriin. Hän on salattu, tutkimaton ja tuntematon. Joh. 16:25 mukaisesti tulee aika jolloin Jeesus kertoo kaiken avoimesti ISÄSTÄ.
        Mutta ennen sitä tosi Jumala on salattu.

ISÄÄ ei tunne kukaan muu kuin Poika. Ja Pojankin tuntee YKSIN Isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen luonne voi olla rikollinen ja valheellinen koko ajan, eikä se perusluenne siitä miksikään muutu elämänaikana, vaikka yrittää jotain parannuksia tehdä elämässään ja niistä sitten todistaa julkisesti.

"Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tuhoamaan ja tappamaan....

---

Toinen kohta, jossa Jeesus lupasi olla mukana kun kaksi tahi kolme apostolia häntä pyytää mukaansa.
        Ei sitä sanomista pidä irrottaa asiayhteydestään eli konteksista. Kyllä se tarkoitti Jeesuksen maan päällä viettämää aikaa.

Jeesus ei ole läsnä, vaikka hänen nimessään tehtäisiin ihmeitä ja tunnustekoja ja paikalla olisi sata lahkolaista kokoontuneena "Jeesuksen nimessä".

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

"Ihmisen luonne voi olla rikollinen ja valheellinen koko ajan, eikä se perusluenne siitä miksikään muutu elämänaikana, vaikka yrittää jotain parannuksia tehdä elämässään ja niistä sitten todistaa julkisesti."

Omaksi kuvakseen ja kaltaisuudekseen hän hänet loi. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.

On totta että Hare Krishna kirjojen mukaan jos eläin jälleensyntyy ihmiseksi häneen jää yhä eläimellisiä ominaisuuksia. Heenokin kirja antaa ankaran varoituksen näistä jumalattomista. Mutta Kristuksessa yhdistetään kaikki mikä on taivaassa ja maan päällä ja hänessä on täysi sovinto.

Daniel kertoo että Leijona peto jolla oli kaksi siipeä riisuttiin siivistään ja HÄNELLE ANNETTIIN IHMISEN SYDÄN.
        Markuksen evankeliumi kertoo evankeliumin koskevan koko luomakuntaa. Ja Eräs kohta Raamattua kertoo luomakunnan huokaavan pääsyä Jumalan lasten vapauteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ihmisen luonne voi olla rikollinen ja valheellinen koko ajan, eikä se perusluenne siitä miksikään muutu elämänaikana, vaikka yrittää jotain parannuksia tehdä elämässään ja niistä sitten todistaa julkisesti."

Omaksi kuvakseen ja kaltaisuudekseen hän hänet loi. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.

On totta että Hare Krishna kirjojen mukaan jos eläin jälleensyntyy ihmiseksi häneen jää yhä eläimellisiä ominaisuuksia. Heenokin kirja antaa ankaran varoituksen näistä jumalattomista. Mutta Kristuksessa yhdistetään kaikki mikä on taivaassa ja maan päällä ja hänessä on täysi sovinto.

Daniel kertoo että Leijona peto jolla oli kaksi siipeä riisuttiin siivistään ja HÄNELLE ANNETTIIN IHMISEN SYDÄN.
        Markuksen evankeliumi kertoo evankeliumin koskevan koko luomakuntaa. Ja Eräs kohta Raamattua kertoo luomakunnan huokaavan pääsyä Jumalan lasten vapauteen.

Jumala loi ihmisen hyväksi kaltaisekseen, mutta perisynnissä se Jumalankuva meni rikki ja ihmisestä tuli roisto ja rikollinen.

• Anonyymi

Pyhän hengen....
      Jäikö hän koskaan kiinni pössyttelystä?

• Anonyymi

Sekavia hurmoskieliä eli glossolalioita tuo mies Korintossa ainakin molisi, oliko sitten pilvessä ja tai syönyt sieniä, mene ja tiedä. Korintto oli sen ajan huumekaupan keskus, jonne tuli idästä ooppiumia.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekavia hurmoskieliä eli glossolalioita tuo mies Korintossa ainakin molisi, oliko sitten pilvessä ja tai syönyt sieniä, mene ja tiedä. Korintto oli sen ajan huumekaupan keskus, jonne tuli idästä ooppiumia.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Korintossa vaikutti myös Delfoin oraakkeli, joka puhui enkelien kielillä salaisuuksia, joita erityiset siihen tehtävään vihinyt selittäjät yrittivät muuttaa järkevään muotoon. Paavali käytti samaa mallia Korinton seurakunnassa. Mutta eihän siitä mitään tullut. Kukaan ei ymmrtänyt yhtään mitään, mitä se hurmoshenkinen molotus tarkoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korintossa vaikutti myös Delfoin oraakkeli, joka puhui enkelien kielillä salaisuuksia, joita erityiset siihen tehtävään vihinyt selittäjät yrittivät muuttaa järkevään muotoon. Paavali käytti samaa mallia Korinton seurakunnassa. Mutta eihän siitä mitään tullut. Kukaan ei ymmrtänyt yhtään mitään, mitä se hurmoshenkinen molotus tarkoittaa.

On paljon mahdollista, että Paavali matki Delfoin oraakkelia Korintossa, joka kuului Delfoin maakuntaan, päästäkseen paikallisten suosioon.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia, vain osa oli hänen puolellaan.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]

• Anonyymi

Jeesuksen sanat kävi toteen Teuvon kohdalla.

"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden"

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa Jumalan rakastaminen?

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. "

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, ETTÄ PIDÄMME HÄNEN KÄSKYNSÄ, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt. (Mt.11:30)

• Anonyymi

Jeesus ilmaisee itsensä rehellisille ihmisille. Ei hurmospelleille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ilmaisee itsensä rehellisille ihmisille. Ei hurmospelleille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Pelkkää rakastelua joka suuntaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!

Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä
      Maailman menoa
      423
      5678
    2. Sofian hieno auto

Seiskassa on juttua Sofian instassa olleesta kalliista ökyautosta. Jutussa kerrotaan Sofian ajavan autoaan, siis : onko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2537
    3. Kaivatulla on asiaa

kirjoita asiasi kaivatulle tähän ketjuun
      Ikävä
      163
      2009
    4. Eihän asia minulle kuulu...mutta

Ketä sinä mies odotat?
      Ikävä
      84
      1585
    5. Hannu Karpo

Kiitos sinulle kun lausuit lopuksi vielä painavaa asiaa terveydenhuollosta. Tästä me kärsimme joka päivä. Kipuja on mutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1357
    6. Lapsiporno sallittava sanoo persuehdokas

Kyllä, luit oikein. Vaaleissa ehdolla oleva persu haluaa sallia lapsipornoa: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/932
      Perussuomalaiset
      175
      1091
    7. Se vaan on faktaa että kepun ehdokas Sami Mäkinen poistettiin riparilta isosena

Miksi yritettiin vaieta? Tapauksesta jo ainakin kaksi tai kolme viikkoa. Sami Mäkinen on kuntavaaliehdokas ja tällainen
      Haapavesi
      31
      1082
    8. Keksitkö mies

mistä biisistä tulee sä ja mä mieleen?
      Ikävä
      97
      1027
    9. Ihanaa aurinkoista

Huomenta päivää tiistaina. 🌞☺️ Kesän kukkasia odotellessa 💛🌱
      Ikävä
      313
      974
    10. Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra

Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai
      Maailman menoa
      146
      932
    Aihe