Escitalopram

Anonyymi-ap

Hei, söin kyseistä lääkettä 5kk jonka aikana painoni nousi noin 5,5-6kg. Lopetin lääkkeen 3,5vk sitten ajattelin että jatkuva turvotus on nestettä lääkkeestä joka lähtisi lopetettua. En tietenkään odottanut että paino putoaa heti siihen missä se oli ennen aloittamista. Mutta painoni ei ole laskenut ollenkaan se nousi noin kilon lopetettua. Hirvee turvotus loppu ekan viikon jälkeen. Olen koittanut syyä normaalia vähemmän ja liikkua, mutta silti vaaka näyttää samaa numeroa. En tiedä onko kyseinen lääke hidastanut aineenvaihduntaa joka tekee sen ettei paino putoa. Onko muilla jotka ovat lopettaneet ollut samaa ongelmaa? Ja kestikö miten pitkään että paino alkoi tasaantumaan.

10

171

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä syönyt vasta viikon ,joten en vielä tuota painon nousua ole huomannut, mutta aloitus oireet?on aika haastavat ,miten oli sulla oliko alku vaikeaa ?Kuinka kauan tää lisääntynyt ahdistus voi kestää,vai lopetanko koko lääkkeen!Olisi mukavaa kuulla ,jos on muita tämän lääkkeen käyttäjiä ,mitenkä teillä vaikuttanut?

• Anonyymi

Ei vaikuttanut mitenkään. Lisäsi vain oireita. Tärinää sun muuta. Lääkkellä ei ole mitään hyötyä ellet ole syvästi masentunut. Se lisää serotoniinin tuotantoa aivoissa. Jos on määrätty muuhun vaivaan kuin pelkkään masennukseen et saa siitä mitään apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaikuttanut mitenkään. Lisäsi vain oireita. Tärinää sun muuta. Lääkkellä ei ole mitään hyötyä ellet ole syvästi masentunut. Se lisää serotoniinin tuotantoa aivoissa. Jos on määrätty muuhun vaivaan kuin pelkkään masennukseen et saa siitä mitään apua.

Minulle määrätty ahdistus/paniikkihäiriöön ,mahtaakohan auttaa?Kokemuksia kiitos,varsinkin just tuosta aloitus oireista,en oo uskaltanut aloittaa,kun lukenut miten kauhee se aloitus voi olla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle määrätty ahdistus/paniikkihäiriöön ,mahtaakohan auttaa?Kokemuksia kiitos,varsinkin just tuosta aloitus oireista,en oo uskaltanut aloittaa,kun lukenut miten kauhee se aloitus voi olla!

Mulla tulee kauheasti ilmaa mahaan ja myös kipuja.Mutta yritän nyt kuitenkin jatkaa,käyttänyt vajaa kaksi viikkoa. Mutta elän toivossa jospa auttaisi!Jokainen varmaan reagoi omalla tavallaan,kun olen lueskellut tästä lääkkeestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla tulee kauheasti ilmaa mahaan ja myös kipuja.Mutta yritän nyt kuitenkin jatkaa,käyttänyt vajaa kaksi viikkoa. Mutta elän toivossa jospa auttaisi!Jokainen varmaan reagoi omalla tavallaan,kun olen lueskellut tästä lääkkeestä.

Täällä samoin, ilmaa,ripulia,vatsakrampit,pahoinvointia!syönyt 5mg n2vk myöskin.Pitäiskö lopettaa?Lääkäri sanoi ,että ihan itse voin päättää,enpä tiedä ,jatkaisko vaan...jospa mulla nää alkuvaikeuksien,toivoin niin että tästä lääkkeestä olisi apua.Onko vielä muita joille vatsa oireita tullut?

• Anonyymi
        UUSI

Hei, ekat 3vk oli hirveät itkin ja voin todella huonosti sitten yhtäkkiä auttoi ja elämä alkoi tuntua todella hyvältä. 5kk aikana minua ahdisti hyvin vähän. Lääkkeestä oli todellakin minun kohdalla hyötyä. Kannattaa vaan kestää kaikki oireet jossaki kohtaa ne helpottaa.

T. Aloittaja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, ekat 3vk oli hirveät itkin ja voin todella huonosti sitten yhtäkkiä auttoi ja elämä alkoi tuntua todella hyvältä. 5kk aikana minua ahdisti hyvin vähän. Lääkkeestä oli todellakin minun kohdalla hyötyä. Kannattaa vaan kestää kaikki oireet jossaki kohtaa ne helpottaa.

T. Aloittaja

Millä annoksella söit? Mulla 5mg nyt aloitus ,mennyt vajaa 2vk ,hikoiluttaa ja ahdistus hieman lisääntynyt päänsärkyä ja etova oloa.Kiitos kirjoituksesta,ehkä saa lisää voimia tähän aloitukseen,jos sinulla meni 3vkoa,huonosti.Millä lailla voit huonosti ,oliko pahoinvointia ja ahistusta sinullakin? Oli kannustava teksti!!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Millä annoksella söit? Mulla 5mg nyt aloitus ,mennyt vajaa 2vk ,hikoiluttaa ja ahdistus hieman lisääntynyt päänsärkyä ja etova oloa.Kiitos kirjoituksesta,ehkä saa lisää voimia tähän aloitukseen,jos sinulla meni 3vkoa,huonosti.Millä lailla voit huonosti ,oliko pahoinvointia ja ahistusta sinullakin? Oli kannustava teksti!!

Söin kans 5mg. Itsellä oli se 3vk melkein jatkuva ahdistus, itkuisuus, suutuin helposti, päänsärkyä, huono/masentunut olo. Joillakin voi kestää oireet pidempään enneku alkaa tasottumaan. Kävi monesti mielessä tuon 3vk aikana että lopetan lääkityksen. Eli vaikka vielä siinä kohtaa kun sullaki on menny se 3vk ja silti edelleen hirveet oireet en suositelle lopettaa kyllä ne jossaki kohtaa helpottaa. Koita kestää ja jaksaa!!

T. Aloittaja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Söin kans 5mg. Itsellä oli se 3vk melkein jatkuva ahdistus, itkuisuus, suutuin helposti, päänsärkyä, huono/masentunut olo. Joillakin voi kestää oireet pidempään enneku alkaa tasottumaan. Kävi monesti mielessä tuon 3vk aikana että lopetan lääkityksen. Eli vaikka vielä siinä kohtaa kun sullaki on menny se 3vk ja silti edelleen hirveet oireet en suositelle lopettaa kyllä ne jossaki kohtaa helpottaa. Koita kestää ja jaksaa!!

T. Aloittaja

Kiitos paljon tsemppauksesta!Yritän...Mutta olo on surkea ,mulla myös rauhoittava lääke rinnalla ,tuntuu vaan ettei sekään auta.

• Anonyymi

Voisiko olla jonkin muun syyn takia tuo lihominen tai tuliko joku toinen lääke tilalle? Miksi söit escitalopramia ja kun lopetit, tuliko toinen lääke tilalle? Rauta-arvot kunnossa, kilpirauhanen kunnossa? Muita muutoksia lääkityksissä?

Mä olen syönyt escitalopram täyttä 20mg annosta jo nyt yli kaksi vuotta putkeen, ei ole paino noussut mitenkään infernaalisesti (menee myös pari muuta lääkettä, jotka saattavat nostaa ruokahalua tai lihottaa. Per vuosi tullut noin plus 1kg painoa escitalopramilla, muita muutoksia ollut Slindan aloitus ehkäisynä Mirenan tilalle, noita muita käyttänyt jo ainakin reilu kuusi vuotta, aloituksista paino noussut nyt 4kg, mutta hoikka olen, painoindeksi 19). Syön kuitenkin selvästi enemmän escitalopramilla, mutta tuntuu, että tulee läpikin kaikki mitä syön (ei kilpirauhasongelmaa, keliakiaa tai muutakaan).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      4390
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      26
      2670
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2275
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1900
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      184
      1656
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      29
      1592
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1313
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1256
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1212
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      138
      1204
    Aihe