Kun kolmannen enkelin sanoma toteutuu niin missä silloin ovat adventistit ?
Ellen Whitellä oli aina mukanaan Pieni Enkelikirja ja hän teki myös astraalimatkoja avaruudessa.
Ilm 16:4:
"Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi."
Enkelien merkitys
4
185
Vastaukset
- Anonyymi
I keskitaivaan enkeli oli Jehovan todistajat joka kehotti antamaan kunnian Jehovalle.
II keskitaivaan enkeli lienee Helluntaisrk ja aikanaan he julistaa Babylonin porton 1) tuhoutuneen 2) siirretyn autiomaahan 3) puetun puhtaan valkoiseen pellavaan. Joku noista kolmesta vaihtoehdosta on Porton osana.
III keskitaivaan enkeli lienee Adventtikirkko. Se varoittaa pedon merkistä aikanaan. Nythän on käynnissä jo pedon kuvalle annettava Henki ja suu joka puhuu. On nimittäin tekoälyt valtaamassa alaa.
Toi Babylonin Portto ei kyllä vielä ole tuhoutunut joten se pidättää III keskitaivaan enkeliä.
Vielä ei ole sen aika. - Anonyymi
Mikä on enkelien varoittama pedonmerkki nykyisin adventismiuskossa ?
Pedon merkki -kysymyksessä pitää ymmärtää että petovallat ovat toimineet historiassa ja ovat sellaisia valtoja jotka ovat halunneet Jumalalle Kristukselle kuuluvaa kunnioitusta Kristuksen Jumalan sijasta. Petovallat ovat vainonneet sitten kristittyjä. >Petovaltaa ei ole olemassa jos/kun ei mikään valta tee sellaisia tekoja. Petovalta on aina Jumalaa vastustava valta. Historiassa hirmutekoja. Petovalta voi toimia Kristuksen nimissäkin, mutta kieltää pyhityksen kristinuskon kantavia pilareita ja vaatii kunnioitusta itselleen. >> "Pedon merkin" ottamiseen ei ihmisen pitäisi syyllistyä jos ei itse omassa tunnossaan ajattele niin menettelevänsä että ottaisi pedon merkin -eli ihmisen on oltava täysin tietoinen asiassa. Petovallan tekoja ei ole selvästi esillä nykyajassa. Ihminen tulee kyllä tietoiseksi itse omassatunnossaan valinnoistaan.
1. Ensimmäinen enkeli; (jakeet 6-7)
- Ensimmäinen enkeli ryhtyy julistamaan evankeliumin sanomaa koko maailmalle. On tulkittu että tämä aikajakso olisi alkanut hengellisen keskiajan jälkeen Jeesus-adventti-missio herätyksessä uskonpuhdistuksen myötä. Kirjapainotaito toi Raamatun kansalle ja syntyi hengellistä herätystä. Jeesusta julistettiin ja Jeesuksen tulo II adventti tuli mission toiminta-ajatukseksi.
- Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle kunnia! Herra Jeesus Kristus pelastaa!
(Hebr 8:1-2, Joh 14:6, 5:24.)
- Ensimmäisen enkelin sanomaa julistavat useat hengelliset maailmanlaajuiset kirkot ja hengelliset yhdistykset.
2. Toinen enkeli; (jae 8)
- Toinen enkeli julistaa kaatunutta ja langennutta babylonia. Babylon on Raamatussa synnillisen elämänvieton vertauskuva silloin kun kysymyksessä on yleinen vallitseva asiantila. Baabel oli muinainen kaupunki jossa kaikki synnin paheet olivat vallalla. Baabel kukistui.
”Babylon” josta on kyse ajan lopulla ei kukistu kokonaan kuitenkaan vielä tässä vaiheessa. Langennut babylon on.
- Toinen enkeli julistaa kuitenkin voittoa babylonista. Voitto on hengellinen, saatanan valta näennäinen. Lopullinen voitto saavutetaan kun Jeesus tulee.
Jumala haluaa sieluja pois babylonista;
- ”Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen joka sanoi: Lähtekää pois, jättäkää hänet te jotka olette minun kansaani että ette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihin ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille jolla häntä lyödään;” Ilm 18:4.
3. Kolmas enkeli; (jakeet 9-13)
- Kolmas enkeli varoittaa pedon merkistä. (Ilm 13 luku) Langennut maailma haluaa Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa ja kunnioitusta eikä Jumalan moraalisiveyslaki ole sille pyhä. Pedon merkin ”peto” julistaa itse. Vain peto itse julistaa -on julistanut oman merkkinsä. (Ilm 14:12) Petovallat tahtovat houkutella pois alkuperäisestä Raamatun totuudesta. (1 Joh 5) Jokaisella maailmanvallalla on oma brandynsä ja keulakuvansa.
Kolmannen enkelin sanoma varoittaa pedon merkistä.
Jumalan moraalisiveyslaki opettaa synnin maailman loppuun asti. (Mal 3:19-24, 5 Moos 5:1-2, Room 3:20)
"Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni;" Joh 14:15. (16-17)
> 1 Joh 2:1-6 (15-17)
Kolmen enkelin sanomat ovat Raamatun sanaa ja kolmen enkelin asialla ovatkin olleet monia protestanttisia piirejä Jeesusta rakastavasta kristikunnasta.
Pedon merkin asiat odottanevat omaa aikaansakin."Ellen Whitellä oli aina mukanaan Pieni Enkelikirja ja hän teki myös astraalimatkoja avaruudessa."
Herraa rakastavat ihmiset pitävät itselleen rakkaita asioita ja ihmiset käyttävät tietenkin muistiinpanokirjojaankin aina.
Montako muistiinpanokirjaa Sinulla on, tai montako muistiinpanokirjaa Sinulla on mihin olet merkinnyt uskon itselle rakkaita asioita.
Profetian lahja on ilmennyt Jumalalta saatujen sanomien vastaanottamisessa myös tietenkin näkytiloina jossa ihminen on nähnyt Jumalan luomia asioita.
Jumalan sanomat ovat palvelleet oman aikansa seurakuntaa ja Raamatun profeetat ovat saaneet sanomia jotka ovat tärkeitä ajan loppuun saakka ja jotka kertovat tämän ajan jälkeisestäkin asioista.
Profetian lahjan omanneet ihmiset ovat kertoneet Jumalalta saamiaan asioita omalla persoonallisella ja ajan omalla kielenkäytöllä niin että rahvas ymmärtäisi.
Ellen White oli ihminen joka tuki Jumalan työtä eikä tehnyt siinä itse myönnytyksiä.
Profetian lahjalla palvelleet ovat kuitenkin aina olleet ihmisiä -eivät jumaluusolentoja. Ihmisiin liittyy aina ihmisen inhimillisiä asioita - mm. että pitää itselleen rakkaita muistiinpano ja inspiraatiokirjasia ja vihkosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818