Onhan hullua pitää kallista työvoimareserviä tyhjänpanttina rapistumassa, kun se maksaa useita miljoonia euroja päivässä.
Hyötykäyttöön hyvä saada, niin on sitten tarvittaessakin vielä työkunnossa.
Eli työttömille noita hanttihommia joita ei kannata palkatuilla ammattihenkilöillä teettää. Katujen siivousta, nyt keväällä koiran kakkojen keräilyä, risusavottaakin on kiva tehdä raivaussaksilla näin keväisin, kun ei ole vielä hyönteisiä.
Työttömät siivoilemaan / risusavottaan
141
838
Vastaukset
- Anonyymi
Joo mä tulen aloittajalle risusavottaan, eihän haittaa että otan haulikon mukaan ja alan räiskimään kun huvittaa?
- Anonyymi
Mikäs persua nyt kiukuttaa? Kuka antoi luvan loisia vastikkeetta?
- Anonyymi
Jos alat uhkailemaan sosialistista valtiota sinut eliminoidaan
Työttömien kannattaa muistaa että he ovat työväen luokan ja kaikkien työtä tekevien vihollisia - Anonyymi
Teen mitä tahansa, etänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömien kannattaa muistaa että he ovat työväen luokan ja kaikkien työtä tekevien vihollisiaEttä työttömät oikein työväenluokan vihollisia. Mutta sitten kun tämä työtön työllistyy ja jota olet pitänyt vihollisena, muuttuukin ilmeisesti ystäväksesi, jota kelpaa taputella olalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että työttömät oikein työväenluokan vihollisia. Mutta sitten kun tämä työtön työllistyy ja jota olet pitänyt vihollisena, muuttuukin ilmeisesti ystäväksesi, jota kelpaa taputella olalle.
Työtön voi työllistyä vain kuntouttavaan, pätkätyöhön tms
työttömistä ei tule vakityöläisiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työttömistä ei tule vakityöläisiä"Työttömistä ei tule vakityöläisiä." Kyllä tulee. Itsekin työllistynyt työttömyyden jälkeen vakihommiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömien kannattaa muistaa että he ovat työväen luokan ja kaikkien työtä tekevien vihollisiaHmm... työttömänä ollessani (IT-alalta) , tein kuten silloinen "ps. työministeri Jari Lindström" määräsi, että pitää hakea x määrää työpaikkoja/kk, no se tehtiin, ja ainoa tulos oli: "kiitos,hakemuksestasi, mutta valinta ei osunut sinuun", ja näitä piti tehdä ja tehdä, näyttää sama "persemeininki" jatkuvan, eli perseet toistaa vanhoja toimimattomia "uudistuksia", idiootteja kun ovat!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työttömistä ei tule vakityöläisiäNiin, mites näitten "pätkätyöllisten" eläkekarttumat?, eli jos teet duunia/kk esim. kymmenelle "yritykselle", 12h/ yritys, niin miten eläkekertymä toteutuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työttömistä ei tule vakityöläisiä." Kyllä tulee. Itsekin työllistynyt työttömyyden jälkeen vakihommiin.
Palkka/ edut??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm... työttömänä ollessani (IT-alalta) , tein kuten silloinen "ps. työministeri Jari Lindström" määräsi, että pitää hakea x määrää työpaikkoja/kk, no se tehtiin, ja ainoa tulos oli: "kiitos,hakemuksestasi, mutta valinta ei osunut sinuun", ja näitä piti tehdä ja tehdä, näyttää sama "persemeininki" jatkuvan, eli perseet toistaa vanhoja toimimattomia "uudistuksia", idiootteja kun ovat!!!!
Työttömän työnhakijan on haettava töitä jo ihan ammattinimikkeen (työnhakija) puolesta.
Töitähän harvoin saa hakematta, joten ihan ymmärrettävää tuo työnhakuvelvollisuus. Eikä sen pitäisi olla iso duuni, jos noin yhtä paikkaa viikossa hakee. ATK:lla ei tarvitse kirjoittaa jokaista hakemusta edes uudelleen alusta loppuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mites näitten "pätkätyöllisten" eläkekarttumat?, eli jos teet duunia/kk esim. kymmenelle "yritykselle", 12h/ yritys, niin miten eläkekertymä toteutuu?
Eläkettä kertyy 1,5% vuosituloista. Ansiosidonnaisella ollessa 75 % päivärahan pohjana olevista ansioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen mitä tahansa, etänä.
Slava UKRAINA!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka antoi luvan loisia vastikkeetta?
Yrittäjä joka irtisanoi minut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka antoi luvan loisia vastikkeetta?
Yrittäjä joka irtisanoi minut.Kai sentään lähtiessä futasit sitä munille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työttömistä ei tule vakityöläisiäKyllä voi tulla, siskonkumminkaimankaveri työllistyi ilman mitään, arveli että pitäisikö johonkin kertoa?, ei tehny ja oli 6kk "tupla palkalla", no se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mites näitten "pätkätyöllisten" eläkekarttumat?, eli jos teet duunia/kk esim. kymmenelle "yritykselle", 12h/ yritys, niin miten eläkekertymä toteutuu?
Niin ja muut maksut, kaveri oli "taksikuskina" 90 luvulla helsinkiläisessä isossa yrityksessä Xovasella, niillä oli toistakymmentä "osake yritystä" ja kuskeja (savolaisia taisivat olla taustaltaan) pyörittivät eri "firmoissaan", ei tarvinnu maksaa tel,vel, yms. maksuja, kun ei täyttynyt kk tunnit, vitun suurta vedätystä, tais toinen veljeksistä olla jonkin asteinen lakimies, tiesi miten kusettaa kuskeja jäämättä kiinni kusetuksesta, no en tilaa, enkä suosittele sen (K) yrityksen palveluita kenellekään, !!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saathan sinä eläkkeen vaikket teksi yhtään töitä, takuueläke tulee kaikille eli sulla karttuu eläke loisimallakin.
Eikö se muka riitä?
Moni ihan oikeasti yrittää tehdä töitä mutta ei saa juurikaan enempää eläkettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut eivät kuulu sosialistiseen työväenluokkaan koska heillä ei ole vakinaista työpaikkaa
Jos olisi, he eivät äänestäisi persuja
- Anonyymi
Työ ei kelpaa, vain raha.
- Anonyymi
Tulee sitten sinullekin pummille tekemistä. Ei mene kaikki aikasi Suomi24:ssä melskaamiseen.
- Anonyymi
Mistä te onnettomat kuvittelette, että risusavotta on jotain amattitaitoa vaatimatonta toimintaa?
Kyllä ne tunarit risusavotassakin saavat aikaan enemän vahinkoa kuin hyötyä. - Anonyymi
Perse työttömät on samoja valtion elättejä, kuin muutkin, eli tee näin: venytä alahuuli niskaan ja nielaise, kas ongelma poistui👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee sitten sinullekin pummille tekemistä. Ei mene kaikki aikasi Suomi24:ssä melskaamiseen.
Tule sinä ensin kaapista ulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tule sinä ensin kaapista ulos.
Paha tulla, kun ei ole kaapissa ollutkaan.
- Anonyymi
Yhtä läski kuin sinä viisas.
- Anonyymi
Kyllähän työtä on tekemättä kovastikin. Palkanmaksajistahan se puute n.
Kuka palkkaisi työttömät noihin töihin? Olisiko sulla ehdotusta? - Anonyymi
Hyvä on pitää työttömät työkunnossa teettämällä niillä näitä hommeleita.
- Anonyymi
Ja se 9 euroa verottomana on hyvä palkka. Sehän tulee niiden Kela-tukien päälle, eli kaikki pelkkää plussaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se 9 euroa verottomana on hyvä palkka. Sehän tulee niiden Kela-tukien päälle, eli kaikki pelkkää plussaa.
Saako myös kilometrikorvakset ja ateriarahan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tossurahaa antaa sossu ja banaani päivässä työttömien ruokajakelusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kokeile..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy purralta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kokeile..
Maanantaina voit kokeilla.
Anonyymi kirjoitti:
Tossurahaa antaa sossu ja banaani päivässä työttömien ruokajakelusta.
🐵🍌NJAMNJAM!
- Anonyymi
ja nimenomaan romaanit ja maahanmuutajat, saamelaiset ja muut jotka ovat vuosikausia olleet vapaamakustajina
- Anonyymi
Ei vuosikausia vaan sukupolvien ajan.
- Anonyymi
Juu, saamelaiset on vittumaisin kansan osa, kaikkimpitää "valtion maksaa, kun asuvat karuissa oloissa", no porot laiduntaa itsekseen, mut nää fckng lappalaiset vihaa turisteja??, turistit on niitten ELIN EHTO, tai kuolkoot keskenään tapellessaan!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, saamelaiset on vittumaisin kansan osa, kaikkimpitää "valtion maksaa, kun asuvat karuissa oloissa", no porot laiduntaa itsekseen, mut nää fckng lappalaiset vihaa turisteja??, turistit on niitten ELIN EHTO, tai kuolkoot keskenään tapellessaan!!!!
Juuri näin, rahnaa pitää saada tekemättä mitään ainoastaan lapissa, eikövain!!!
- Anonyymi
Minusta on ehdottoman hienoa, että aloittajalla on tarjota töitä työttömille. Toivottavasti myös palkaa vähintään minimi.
- Anonyymi
Hmm.. mitä töitä???
- Anonyymi
Katujen siivousalan on jo käynnissä. Puistotyöntekijätkin jo kokeilevat työkaluaan ja valmistautuvat kevättöihinsä. Eteläisessä Suomessa ovat työssään. Mihinkäs nämä ammatyilaiset sitten pistetään? Työttömiksi ja tekemään samaa työtä ilman palkkaa?
Kenen metsään pistäisi ammattitaidottomia raivaamaan metsää ja risuja kasaamaan? Luulenpa, ettei yksityiset päästä metsiinsä ketä tahansa raivaussahoilla ja -saksilla riehumaan. Eikä taida kuntiekaan metsävastaavat suostua.
Et kyllä tainnut ihan loppuun asti miettiä mitä kirjoitit? - Anonyymi
ne elokapinalliset olisivat ihan sopivaa porukkaa noihin hommiin
- Anonyymi
Elokapinallisten naama pitää ensi maalata punaiseksi varoitusmerkiksi muille.
- Anonyymi
Mamuille isommat kelakorvaukset, että jaksavat paremmin lisääntyä.
- Anonyymi
Mamuille kastraatio.
- Anonyymi
Aika riskialtis ehdotus tuo koiran kakkojen keräily. Joko porvaria leikkivä persu saattaa erehtyä luulemaan paskaa suklaaksi ja syö sontaa. Toivottavasti maksat vaarallisen työn lisää.
- Anonyymi
Tässä on joitakin ideoita kevyistä tehtävistä, joita työttömät voisivat tehdä työkykynsä ylläpitämiseksi:
1. Puistojen ja viheralueiden hoito: Kasvien hoitaminen, kukkien istuttaminen ja rikkaruohojen kitkeminen puistoissa ja viheralueilla.
2. Vapaaehtoistyö eläinsuojissa: Eläinten hoitaminen, tarhojen siivoaminen ja aktiviteettien järjestäminen.
3. Kirjastojen ja kulttuurikeskusten siivous ja järjestely: Kirjojen hyllyttäminen, tilojen siivoaminen ja tapahtumien valmistelu.
4. Koululaisten liikuntatuntien avustaminen: Liikuntatuntien tukeminen ja ohjaaminen, erityisesti ulkona.
5. Ympäristönsuojeluprojektit: Rannoilta ja metsistä roskien kerääminen, ympäristötietoisuuden lisääminen esimerkiksi koululaisille.
6. Ikäihmisten auttaminen: Kävelylenkkien järjestäminen, kaupassa käynnissä avustaminen tai seurustelu.
7. Tapahtumien järjestäminen: Paikallisten tapahtumien, kuten markkinoiden tai festivaalien, valmistelut ja toteutukset.
8. Pienimuotoiset remontti- ja maalaustyöt: Julkisten tilojen, kuten koulujen ja päiväkotien, pintaremontit ja maalaus.
9. Koulutus- ja työpajatoiminta: Erilaisten taitojen opettaminen tai työpajojen vetäminen nuorille tai muille työttömille.
10. Yhteisöpuutarhojen hoito: Yhteisöpuutarhojen perustaminen ja hoitaminen, mikä edistää yhdessä tekemistä ja yhteisöllisyyttä.
Nämä tehtävät eivät ainoastaan ylläpidä työkykyä, vaan myös edistävät yhteisön hyvinvointia ja tarjoavat mahdollisuuden sosiaaliseen vuorovaikutukseen.- Anonyymi
Noihin tehtäviin en minä ainakaan pysty. Tässä perustelut.
1. Puistojen ja viheralueiden hoito: Valitettavasti en voi osallistua tähän, koska minulla on allergia tietyille kasveille, mikä tekee puutarhatöistä epämiellyttäviä ja jopa vaarallisia minulle. Allergiaoireet, kuten nuha ja ihottuma, rajoittavat liikkumistani ja työskentelyäni ulkona.
2. Vapaaehtoistyö eläinsuojissa: Olen eläinallerginen, enkä voi työskennellä eläinten parissa ilman, että se aiheuttaisi minulle vakavia terveysongelmia. Lisäksi olen käynyt läpi traumaattisen kokemuksen eläinten kanssa, mikä tekee minusta epämukavan eläinsuojissa.
3. Kirjastojen ja kulttuurikeskusten siivous ja järjestely: Minulla on voimakkaita pelkoja suurista ihmisjoukoista, ja kirjastot ovat usein täynnä asiakkaita. Tämä aiheuttaa minulle ahdistusta, enkä pysty keskittymään tehtäviin niiden häiriötekijöiden vuoksi.
4. Koululaisten liikuntatuntien avustaminen: Minulla on fyysisiä rajoitteita, jotka estävät minua osallistumasta liikuntaan. Selkäni ei kestä fyysistä rasitusta, ja pelkään, että voisin loukata itseni tai en pystyisi auttamaan lapsia tehokkaasti.
5. Ympäristönsuojeluprojektit: Vaikka pidän ympäristönsuojelusta, minulla on vaikeuksia liikkuvuuden kanssa, ja pitkät kävelyt tai fyysinen työ ulkona ovat minulle haastavia. Tämä rajoittaa kykyäni osallistua projekteihin, jotka vaativat fyysistä kestävyyttä.
6. Ikäihmisten auttaminen: Olen itse käynyt läpi vaikean ajanjakson, joka on vaikuttanut mielenterveyteeni. En pysty tällä hetkellä tarjoamaan sosiaalista tukea muille, kun minulla itselläni on niin paljon käsiteltävää. Tunteeni voivat heijastua ikäihmisiin, mikä ei olisi reilua heitä kohtaan.
7. Tapahtumien järjestäminen: Minulla on vaikeuksia organisoida asioita, ja stressi, joka liittyy tapahtumien suunnitteluun, on minulle liian suurta. Aikaisemmat kokemukset ovat johtaneet ylikuormitukseen, enkä halua toistaa samaa virhettä.
8. Pienimuotoiset remontti- ja maalaustyöt: Minulla on heikko selkä, ja fyysisesti vaativat työt, kuten maalaus ja remontointi, voivat pahentaa tilannettani. Pelkään, että loukkaan itseni ja se estää minua saamasta apua muissa asioissa.
9. Koulutus- ja työpajatoiminta: Olen itsetietoisuuden kanssa kamppaileva ja pelkään esiintymistä. Ryhmässä puhuminen tai opettaminen aiheuttaa minulle suurta ahdistusta, joten en voi osallistua tähän toimintaan.
10. Yhteisöpuutarhojen hoito: Minulla ei ole kokemusta puutarhanhoidosta, ja pelkään, että en osaa tehdä tarvittavia tehtäviä oikein. Tämä aiheuttaa minussa epävarmuutta, ja en halua aiheuttaa häiriötä muille tai tehdä virheitä. - Anonyymi
Hyviä ehdotuksia. Sitten vaan etsit työnantajan, joka maksaa myös palkan ja hoitaa kaikki työnantajan velvollisuudet. Ehdotuksien kun pitää toimia myös käytännössä eikä pelkissä puheissa.
- Anonyymi
Hei hieno juttu! Mihinkäs ne palkalliset laitetaan jotka noita on tehnyt tähän asti? Kesäisin koululaiset mm tekee kunnan kesätöinä noita puistohommia...nehän joutaisi varmaan sun mielestä notkumaan koko kesän jossain ostarilla tai rannoilla kaljotellen....
- Anonyymi
Mielelläni hoitaisin puistoja luonnossa viihtyvänä, jos siitä maksettaisiin palkkaa, jolla pystyy itsensä elättämään.
- Anonyymi
Siis noita pitäs tehdä pelkällä työttömyys korvauksen suuruisella palkalla? Tee itse omat työsi työttömyyskorvauksen suuruisella palkalla.
- Anonyymi
8. Pienimuotoiset remontti- ja maalaustyöt: Julkisten tilojen, kuten koulujen ja päiväkotien, pintaremontit ja maalaus.
Eikö tässä ole palkkatyöläinen näitä tekemässä, Nyt viet minun työpaikkani! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielelläni hoitaisin puistoja luonnossa viihtyvänä, jos siitä maksettaisiin palkkaa, jolla pystyy itsensä elättämään.
Milläs sinä nyt elät?
Jos saat saman korvauksen + 9€ kuluihin niin silloinhan saat saman rahan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milläs sinä nyt elät?
Jos saat saman korvauksen 9€ kuluihin niin silloinhan saat saman rahan.Pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joku haluaa välttämättä elää mieluummin työttömyystuilla ja pienimmillä tuloilla kuin työtä tekemällä saaden palkkaa ja ansaita paremmin.
- Anonyymi
Paremminkin eläkeläisille sopivaa hommaa nuo mainitsemasi sinänsä arvotettavat työt. Työttömät pitäisi sen sijaan saada tuottavaan työhön, jotta sillä voitaisiin kustantaa loisivien eläkeläisten ylisuuret eläkkeet. Eläkeläiset ovat suuri rasite yhteiskunnalle.
- Anonyymi
Tulee olemaan oma kohtalosikin, olla joskus eläkeläinen. Millaisethan mielipiteesi silloin?
- Anonyymi
Jaapa earth hour kahdella että tiedät luonnonvoimista jotain enemmän.
- Anonyymi
Luonnonvoimat, kuten vesi, ilma ja maaperä, ovat keskeisiä ekosysteemien toiminnalle.
- Anonyymi
Kannattaa näitä risusavottoja ehdotellessa aina muistaa, että työstä maksetaan palkka ja mielellään vielä sellainen palkka, jolla tulee toimeen, maksaa laskunsa, mahdolliset lainan lyhennykset jne. Muussa tapauksessa puhutaan hyväntekeväisyydestä tai orjuudesta. Kaikkeahan voi tietysti ehdottaa, mutta ylimielisellä suun soitolla ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Eli otetaan työttömiltä pois korvaukset? Sitähän sää sanot.
Kyllä työmarkkinatuen saamiseksi on myös velvollisuuksia. Yksi on juuri tämä kuntouttavaan toimintaan osallistuminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli otetaan työttömiltä pois korvaukset? Sitähän sää sanot.
Kyllä työmarkkinatuen saamiseksi on myös velvollisuuksia. Yksi on juuri tämä kuntouttavaan toimintaan osallistuminen.Miten vtussa muka sanoin mielestäsi että korvaukset pois? En puhu sanaakaan jostain kuntouttavaan osallistumisesta, vaan työllistämisestä sellaiseen työhön jolla tulee toimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten vtussa muka sanoin mielestäsi että korvaukset pois? En puhu sanaakaan jostain kuntouttavaan osallistumisesta, vaan työllistämisestä sellaiseen työhön jolla tulee toimeen.
Orjuuudestahan aloit sössöttämään. Kyllä työtön saa samat rahat kuin muutenkin. Joten mikä olikaan ongelmasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orjuuudestahan aloit sössöttämään. Kyllä työtön saa samat rahat kuin muutenkin. Joten mikä olikaan ongelmasi?
"Työtön saa samat rahat muutenkin." Eikö palkka kiinnosta? Oot joku narkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työtön saa samat rahat muutenkin." Eikö palkka kiinnosta? Oot joku narkki.
Ei tuollaisista kannata hermostua, tuollaista tuskin töihin otetaan, jos on edes koskaan töissä ollutkaan.
- Anonyymi
Kiitos kysymästä, minulla menee hyvin ja rahaakin on. Nimittäin kun palkalla pärjää paremmin.
- Anonyymi
Eli olisitko tyytyväinen jos sulta otetaan kaikki kelatuet pois ja lähdet tekemään sitten sitä risusavottaa ja saat palkkana tarkalleen saman summan kuin kelakorvaukset.
Eli tukien nimi vaihtuu palkaksi, olisiko se autuus?
- Anonyymi
Siitä vaan, mutta ne maksaa viiskymppiä / kuutio.
- Anonyymi
Taasen näitä koulupudokkaiden aloituksia,,,
Elikä laitetaan palkattu työvoima kortistoon työttömäksi ja tilalle työttömät, äly hoi älä jätä,,,
Huom. Joka kunnassa on jo nyt työttömiä risusavotassa, puistotyöissä, luontokohteiden kunnostuksessa, ruoka/tarvikekuskeina jne,,, - Anonyymi
Risusavottaa EI tehdä taitamattomana!
Pitää olla Taitoa, ja luvallinen paikka.
Toisekseen, risut kuuluu nykyään jättää maastoon ravinteeksi. Eli, koko idea on hölmö. - Anonyymi
Ja kuka maksaa kulut? Työkalut, työvaatteet, kuljetukset, vakuutukset jne?
- Anonyymi
Eiköhän se ole tämän ketjun aloittaja joka on valmiiksi suunnitellut kaiken.
- Anonyymi
Paljonko maksat / h?
Kiinnostaa. Varsinkin jos ei ole tavoitteellista, ja tauotettua. - Anonyymi
Ei ole noille aloille tarvetta. Ne on JO Täytetty.
- Anonyymi
Taas joku ehdoittaa sellaista joka on tavalaan jo olemassa eli kuntouttava työtoiminta Sellainen meillä työttömillä on jo!
- Anonyymi
Joo miten ihmiset on näin pihalla siitä mitä kaikkia velvollisuuksia työttömillä on jo.
Pitää hakea 4 paikkaa/kk
Pitää käydä kuntouttavssa työtoiminnassa.
- Anonyymi
Kyl niitä oli kummallisia temppu töitä aikoinaan..
lunta lapioitiin paikasta missä ei kukaan käy, semmoisia ex katsomo tiloja tms. .. - Anonyymi
Sari sairaanhoitajista on ylitarjontaa, avoimeen paikkaan hakee jopa yli 100 hakijaa.
Silti haetaan hoitajia Thaimaasta, korruptio kukoistaa? - Anonyymi
missä on palkat ? palkan maksajat ?
kyllä ihmiset töihin lähtee, jos reilusti palkkaa maksetaan.
Miksi palkkoja ja työpaikkoja ei tarjota, miksi ei ole palkka-kilpailua ? - Anonyymi
Eikö aloittaja pelkää, että hän joutuisi omaan ehdotukseensa? Aina on töitä vai?
- Anonyymi
Sipilähän loi jo tälläiset. Toki Marin korjasi niin, että työttömän pitää vain hakea töitä.
- Anonyymi
Meinaatko, että työttömiä voi sijoittaa tekemään töitä ilman lakisääteisiä prosesseja, kuten päiväraha tai palkka, eläkevakuutus yms. jutut? Orjatyötä Suomessa ei saa teettää.
- Anonyymi
Kuntouttavaa toimintaa saa työttömille järjestää. Se velvollisuuskin pitkäaikaistyöttömille.
Mitä tuo orjatyöstä jankkaaminen on? Työttömät saavat rahansa kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntouttavaa toimintaa saa työttömille järjestää. Se velvollisuuskin pitkäaikaistyöttömille.
Mitä tuo orjatyöstä jankkaaminen on? Työttömät saavat rahansa kyllä."Kuntouttavaa toimintaa saa työttömille järjestää"
Kuntouttava on vain sairaille, päihteellisille ym. jotka ei kykene ensisijaisiin palveluihin. Normaalikuntoinen työtön ei siis tarvitse suostua tuollaisiin kuntouttaviin, työkokeiluihin ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuo orjatyöstä jankkaaminen on? Työttömät saavat rahansa kyllä.Kuntouttavaan menee kaikki vajakit. Normaalit hakee oikeisiin töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuntouttavaa toimintaa saa työttömille järjestää"
Kuntouttava on vain sairaille, päihteellisille ym. jotka ei kykene ensisijaisiin palveluihin. Normaalikuntoinen työtön ei siis tarvitse suostua tuollaisiin kuntouttaviin, työkokeiluihin ym.Jos on pitkäaikaistyötön, niin ei ole enää työkykyinen, koska ei ole edes töihin kyennyt. Vähintään vuoden työttömänä olleet passitetaan ilman muuta kuntouttavan toiminnan pariin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on pitkäaikaistyötön, niin ei ole enää työkykyinen, koska ei ole edes töihin kyennyt. Vähintään vuoden työttömänä olleet passitetaan ilman muuta kuntouttavan toiminnan pariin.
Ei passiteta, jos ja kun on työkykyinen ja elämän hallinta kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei passiteta, jos ja kun on työkykyinen ja elämän hallinta kunnossa.
Jos ei ole kyennyt työpaikkaa vuodessa hankkimaan, niin ei ole työkykyinen ja pääsee kuntouttavan toiminnan pariin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole kyennyt työpaikkaa vuodessa hankkimaan, niin ei ole työkykyinen ja pääsee kuntouttavan toiminnan pariin.
Turhaa jankkaat, tästä on jo oikeusministerin ennakkopäätös. PElkästään pitkäaikainen työttömyys ei ole syy johonkin kuntouttavaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Ei se työkyky normaalilta, täysjärkiseltä ihmiseltä vuodessa katoa yhtään mihinkään. Muutenhan Suomessa työttömiä ei muualla olisikaan kuin pelkästään kuntouttavassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan esimerkki. Autonkuljettaja ei ole ollut vuoteen ajanut autoa. Hänellä ei ole mitään psyykkisiä tai fyysisiä rajoitteita. Ei se auton ajamisen taito vuodessa katoa, ellei ole täysin puupää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan esimerkki. Autonkuljettaja ei ole ollut vuoteen ajanut autoa. Hänellä ei ole mitään psyykkisiä tai fyysisiä rajoitteita. Ei se auton ajamisen taito vuodessa katoa, ellei ole täysin puupää.
Työttömän työnhakijan tehtävä on hakea töitä. Jos ei ole kyennyt työpaikkaa vuodessa hankkimaan, niin ei ole työkykyinen ja pääsee kuntouttavan toiminnan pariin.
Joko nyt ymmärsit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömän työnhakijan tehtävä on hakea töitä. Jos ei ole kyennyt työpaikkaa vuodessa hankkimaan, niin ei ole työkykyinen ja pääsee kuntouttavan toiminnan pariin.
Joko nyt ymmärsit?Älä tule viisastelemaan ymmärtämisestä. Sen tietää jokainen, että työttömän on haettava töitä. Vuoden työttömyyden jälkeen ei kuitenkaan automaattisesti laiteta kuntouttavaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä tule viisastelemaan ymmärtämisestä. Sen tietää jokainen, että työttömän on haettava töitä. Vuoden työttömyyden jälkeen ei kuitenkaan automaattisesti laiteta kuntouttavaan.
Eikä koskaan laiteta jos on vaan työkykyinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä tule viisastelemaan ymmärtämisestä. Sen tietää jokainen, että työttömän on haettava töitä. Vuoden työttömyyden jälkeen ei kuitenkaan automaattisesti laiteta kuntouttavaan.
Kun työtön ei onnistu edes perustehtävässään, niin henkilö ei ole työkykyinen.
Ymmärretty? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärretty?Työkyky ei katoa ihmiseltä vuoden työttömyyden aikana mihinkään, jos on fyysisesti ja psyykkisesti terve. Toivottavasti ymmärsit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärretty?Toivottavasti sinä ymmärrät, että se on viime kädessä työnantaja, joka päättää työhön ottamisesta. Se kun ei välttämättä ole kiinni pelkästään työnhakijan omasta yrittämisestä. Kokeile vaikka joskus työnhakemista, niin asia voi tulla selvemmäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti sinä ymmärrät, että se on viime kädessä työnantaja, joka päättää työhön ottamisesta. Se kun ei välttämättä ole kiinni pelkästään työnhakijan omasta yrittämisestä. Kokeile vaikka joskus työnhakemista, niin asia voi tulla selvemmäksi.
Älä yritä perustella työttömän työkyvyttömyyttä työnantajalla. Kyllä se on työttömästä itsestään johtuva syy. jos ei vuodessa ole yhtään työpaikkaa onnistunut saamaan. Se kertoo työkyvyttömyydestä, josta pääsee mukaan kuntouttavaan toimintaan.
Mikäli kuntouttaminen ei johda toivottuun lopputulokseen, tulee hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle, eikä jäädä roikkumaan tilastokummajaiseksi, siis työkyvyttömäksi työnhakijaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä yritä perustella työttömän työkyvyttömyyttä työnantajalla. Kyllä se on työttömästä itsestään johtuva syy. jos ei vuodessa ole yhtään työpaikkaa onnistunut saamaan. Se kertoo työkyvyttömyydestä, josta pääsee mukaan kuntouttavaan toimintaan.
Mikäli kuntouttaminen ei johda toivottuun lopputulokseen, tulee hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle, eikä jäädä roikkumaan tilastokummajaiseksi, siis työkyvyttömäksi työnhakijaksi.Olet varmaankin itse työnantaja, jos työttömyys on aina työnhakijasta kiinni. Tai sitten olet vain trolli, jolla on päässä hirttänyt pahasti kiinni. Ei kukaan voi olla oikeasti noin täydellisesti kujalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaankin itse työnantaja, jos työttömyys on aina työnhakijasta kiinni. Tai sitten olet vain trolli, jolla on päässä hirttänyt pahasti kiinni. Ei kukaan voi olla oikeasti noin täydellisesti kujalla.
Sinä vaikutat olevan ideologinen työtön, joka oikein välttelemällä välttelee töihin pääsemistä. Tavalliselle ihmiselle työpaikka on toivottu asia.
Jos ei vuodessa ole työpaikkaa saanut, niin ei ole työkykyinen. Silloin alkaa kuntouttava toiminta. Siihen toimintaan tulee ohjata myös resursseja.
https://vasemmisto.fi/laura-meriluoto-pitkaaikaistyottomyys-ei-ratkea-ellei-tyollisyyspalveluita-vahvisteta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vaikutat olevan ideologinen työtön, joka oikein välttelemällä välttelee töihin pääsemistä. Tavalliselle ihmiselle työpaikka on toivottu asia.
Jos ei vuodessa ole työpaikkaa saanut, niin ei ole työkykyinen. Silloin alkaa kuntouttava toiminta. Siihen toimintaan tulee ohjata myös resursseja.
https://vasemmisto.fi/laura-meriluoto-pitkaaikaistyottomyys-ei-ratkea-ellei-tyollisyyspalveluita-vahvisteta/Harhaan osui. Mutta kukaan muu ei voi mitään niille vaikutelmille tai käsityksille joita sinulla on.
- Anonyymi
Sinuun nähden kaikki voivat tuntea itsensä paremmaksi. Ei ihme jos olet kuntouttavassa.
- Anonyymi
Töissä käyvänä ja koulutettuna on hieman vaikeaa pitää itseään työn välttelijänä.
- Anonyymi
Tää taitaa olla se sama tyyppi joka on aiemmin ketjussa vinkunut kuinka työtömmät saa kyllä rahansa eli itse ideologinen työtön. Eli trolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärretty?Käytkö useinkin päälääkärillä hakemassa annoksen ymmärrystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytkö useinkin päälääkärillä hakemassa annoksen ymmärrystä.
Älä vastaile monta kertaa samoihin kommentteihin, vaan vastaa esitettyyn kysymykseen:
Miksi välttelet töitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vastaile monta kertaa samoihin kommentteihin, vaan vastaa esitettyyn kysymykseen:
Miksi välttelet töitä?Edelleenkin työssä käyvän on paha vältellä töitä. Näytin muuten puolisolleni tätä sun jankuttamista. Ja arvaa: nauroi kovaan ääneen totesi heti ettei tuo tyyppi käy täysillä..
- Anonyymi
Olet väittänyt että työttömät saa saman rahan tekemättä mitään. Olet puhunut käsittämättömiä kuntouttavasta työtoiminnasta. Sinua kiinnostaa pakkomielteisesti vältteleekö joku töitä. Olet kysynyt miksi joku tuntee itsensä sinua paremmaksi - silloin henkilöllä on huono itsetunto kun tuollaista pitää miettiä. Projisoit kaikkiin muihin sitä, mitä itse olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väittänyt että työttömät saa saman rahan tekemättä mitään. Olet puhunut käsittämättömiä kuntouttavasta työtoiminnasta. Sinua kiinnostaa pakkomielteisesti vältteleekö joku töitä. Olet kysynyt miksi joku tuntee itsensä sinua paremmaksi - silloin henkilöllä on huono itsetunto kun tuollaista pitää miettiä. Projisoit kaikkiin muihin sitä, mitä itse olet.
Lopeta venkoilu, ja vastaa yksinkertaiseen kysymykseen:
Miksi välttelet töitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta venkoilu, ja vastaa yksinkertaiseen kysymykseen:
Miksi välttelet töitä?Todistit vain kommenttini oikeaksi, kun sama pakkomielteinen levy pyörii.
- Anonyymi
Eläkkeellä on hyvää aikaa kerätä naapurin koirien kakat ja kytätä muutenkin.
Ei tarvitse enää suorittaa omaa elämää, voi keskittyä täysillä muiden ongelmiin. - Anonyymi
Tappamaan Natolaisia kiinnostais , Putin auta . Satoloine .
- Anonyymi
Kevään tuloa voisivat laittaa seuraamaan. Lumen sulamista ym.
- Anonyymi
Aloittaja luulee keskineensä kuningasidean, mutta osoittaakin vaan kuinka vähän hän tietää asioista.
Luuletko ettei vastaavia temppuja ole jo kokeiltu? Ja arvaa millä tuloksella?
Jokainen ilman aivotoimintaa tehty aloitus pitäisi palkita kunnon työkomennuksella.
Päiväksi seisomaan motarin varteen hirviaidan tolppana. - Anonyymi
Raivaussaksilla? Sinä onneton et edes tiedä mistä kirjoitat. Taidat olla niitä betonikuutiossa Kelan rahalla eläviä.
- Anonyymi
Raivaussaksilla omaa taimikkoa olen raivaillut. Leppoisaa hommaa eikä tarvitse pakokaasuja haistella ja kuunnella pärinää.
- Anonyymi
Mikä niitä ihmisiä vaivaa jotka ehdoitaa työttömille jatkuvasti jotain tekemistä?
Rahat loppu tai jotain? Varmaan jotain tuhlailevia ihmisiä joilla ei ole rahankäyttö halinnissa.
Tälläinen tyyppi löytyy tän kylän bubista. Käy töissä ja silti aina rahat loppu. Lainaillee ja on velkaa ties kelle. Ei maksa ikinä niitä takaisin.- Anonyymi
Yrittäjiä/johtajia ne on joilla ei ole mitään halua palkata työtöntä töihin.
- Anonyymi
Jee!! Kaikki työttömät lakaisemaan katuja, työttömyyskorvausta vastaan, tää on niin hyvä ajatus, et on pakko olla purran putiikista! eiks olekin???
- Anonyymi
Ex työnatajani joka irtisanoi minut!
Enkö todellakaan ole mikään persu vaan vassari. - Anonyymi
Lähettävähän se on kun porvari kutsuu. Taitaisi mennä kansantalous kuralle, jos ei suostuisi kaikkea tekemään 9 euron päiväpalkalla?
- Anonyymi
Hei aloittaja työttömän tehtävä on hakea työtä. 4/paikkaa/kk on pakko hakea ja minkä sille voi jos ei paikkaa saa tai valita ei se työttömän syy ole.
- Anonyymi
Mikä niitä ihmisiä vaivaa jotka ehdoitaa työttömille jatkuvasti jotain tekemistä?
Nää on pääosin eläkeläisiä. Tämän paljasti kerran eräs facebook keskustelu jossa oli keskustelua työttömistä ihmisten oikeilla nimillä/kuvilla. Vilkaisin kuvia niin kaikki jotain 70+v.
Nää muistelee jotain omaa nuoruttaan kuin silloin 60-70 luvulla piti painaa hiki hatussa töitä.
Vauva.fi keskustelusta.
60 luvulla tarjottiin kolme työpaikkaa ja jos ei työ maistunut ei saanut apua kassalta.
Juu ei tarjota enää vuonna 2025. Pitää toki hakea 4/paikkaa/kk., mutta se tarkoita sitä, että saa sen työn. Sen valinnan kun tekee sen firman yrittäjä/johtaja kenet se sinne niistä sadoista hakijoista palkkaa! - Anonyymi
Black hour oli nannaa...
- Anonyymi
Kaikki koiran kakat kerätkää pois. Mars mars !
- Anonyymi
Koirien omistajat saa kerätä omien hurttiensa passkat ihan omin käsin. Koirien ulkoiluttaminen julkisilla paikoilla pitäisi kieltää lailla. Eläimet kuuluu luontoon. ei jalkakäytäville eikä pyöräteille. !!!
- Anonyymi
Mene itse. Aina kun puhut työttömistä puhut naisista, nuorista, lähes vanhuksista myös. Ja osalla vaivat, sairaudet.
- Anonyymi
Ketä minhan peenis katkas sähköt p..k.l.
- Anonyymi
Siihennon pykälät ja paragraafit ettei hommaan kuin hommaan , tarttee olla "ammattia vastaavaa työtä .." ja koska "insinööriastronomian paimentolaisjaoston" ammatteihin ei juuri nyt etsitä yhtään ammattilaista , kyseisiä virkoja hakevat voivat huoletta lomailla ilmoittautumisien välit vaikka Afrikassa ...
- Anonyymi
Ns. ammattisuoja poistuu muutaman kuukauden jälkeen.
- Anonyymi
Nuo avaajan ehdottamat asiat ovat töitä josta pitää maksaa palkkaa, eli työttömyys vähenisi jos tuollaisista töistä maksettaisiin oikeasti palkkaa.
Ei ihmisiä voi oikeusvaltiossa laittaa pakkotöihin ilman työsopimusta ja kohtuullista palkkaa. - Anonyymi
Syrjäseuduilla, erityisesti lapissa ja kainuussa on paljon työttömiä maalaistalojen aikamiespoikia ja tyttöjä. Ne voitaisiin työllistää opastuksen jälkeen.
- Anonyymi
Joo ja matut sinne haravan varteen,ovat saaneet luxuspalvelua siitä asti ku ovat tulleet,Kela tätien harkinnanvaraisilla!! NYT ON AIKA RUVETA TYÖLLÄ MAKSAMAA YLLÄPITO!!!Siinä ei tarvi kielitaitoa ja omalla kielellä voi haravalle puhua jos haluaa.MAAILMA EI LAISKOJA MATUJA ELÄTÄ,muualla kun Suomen maassa!
- Anonyymi
Saunakauha Kaaleppi on näköjään Niuvaniemellä päässyt nettiin.
- Anonyymi
Elokapinan porukan voisi kuljettaa ilmaiseksi risusavottaan, siellä olisi raittiissa ilmassa kiva tehdä jotain hyödyllistäkin yhteiskunnan hyväksi.
- Anonyymi
Punaliput liehuu menkää töihin.🇹🇷🇹🇷👷♂️
- Anonyymi
Punaliput liehuu menkää töihin.
Pitäisi sanoa niin, että palkatkaas nyt työnantajat lisää työntekijöitä ja normaalilla palkalla ei mitään työttömyskorvauksella työskentelyä!
- Anonyymi
Ei sinne töihin niin vaan mennä. Kokeile itte mennä johkin firmaan töihin josta et tunne ketään..
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713448
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811449Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251219- 1581192
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192968- 35951
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16913Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57812Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk81739- 62735