Toimeentulotuki sairastaminen

Anonyymi-ap

Itse sairastanut lonkkakipuja vuosia, enkä ole työkykyinen ollut enää vuosiin. Toimeentulotuki hylättiin helmi-huhtikuu. Syynä tilisiirto papalta joka siirsi 600€minun tilille kun piti hakea vaarille halkomakone. Sosiaalista toimisto otti tulona tämän siirron. Ei auttanut selitykset. Nyt on lääkkeet jäissä kun en saa maksusitoumusta enää apteekkiin. Ollaan ilman verenpaine ja kipulääkkeitä sit 3 kuukautta jos meinaan syödä jotain. Onko jollain konstia miten kannattaa toimia tämän kelan päätöksen kans. Pikkaasen pistää vituttamaan. En kaipaa vittuilua et mene töihin, en vaan ole työkykyinen,j oon tehnyt töitä yli 20v samassa paikkaa, mut sairaus estää työnteon.

23

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos hallituksen päätökset

• Anonyymi

Ei oo mitään tekemistä ainakaan nykyhallituksen kans. Tuollainen toimitapa ollut jo pitkään käytössä että jos jostain tilille rahaa tulee niin heti vaikuttaa tukiin. Siksi kannattaa pelata käteisellä

• Anonyymi

Sinulle,suomalainen,,rahasi on annettu parempiin kohteisiin.ja terveiden ihmisten hyvinvointiin ja elintasoon. Kivoja pelihetkiä.ja kulttuuria.
      Kiitos EDELLISET HALLITUKSET!

• Anonyymi

Juu nykyinen hallituksemmehan on täysin syyntakeeton. Aika menee valehdellessa ja potkiessa omaa kansaa päähän. Tämä kaikki on edellisen hallituksen syytä. Nykyinen ei ole vastuussa yhtään mistään 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu nykyinen hallituksemmehan on täysin syyntakeeton. Aika menee valehdellessa ja potkiessa omaa kansaa päähän. Tämä kaikki on edellisen hallituksen syytä. Nykyinen ei ole vastuussa yhtään mistään 🤣

Tämä laki on kyllä ollut voimassa jo jonkin aikaa..ei ole tullut nyky hallituksen aikana. Vaikka kuinka saat itkupotu raivareita niin totuutta et saa muutettua vänkäämällä.

• Anonyymi

Voi hyvänen aika, että porukka on tyhmää, kun laittavat rahat tilille. Ei ikinä tilille. Jos ette tajua, että teidän tilejänne kytätään, niin oma on vikanne. Tämä on ollut vuosikausia voimassa ja jos ei vielä ole mennyt perille, niin voi voi.

• Anonyymi

Itse olen henkilökohtaisesti nähnyt kun eräs ulkolainen pariskunta on ostanut auton sosiaalitoimiston maksusitoomuksella. Mut mitä tehdään oman maan porukalle, otetaan viimeisetkin ropot pois.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse olen henkilökohtaisesti nähnyt kun eräs ulkolainen pariskunta on ostanut auton sosiaalitoimiston maksusitoomuksella. Mut mitä tehdään oman maan porukalle, otetaan viimeisetkin ropot pois.

No joopa joo. Persu öyhöttää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopajpo... Ja lehmätkin lentää.... Eikö sun vaari voi lainata sen verran että saat lääkkeesi hommattua ja pussillisen pottuja ja jauhelihaa, niin saat soosit ja muusit valmistettua. Sitä paitsi, mistä sinulla oli ylipäänsä rahaa maksaa tuo kone... Onhan sulla tiliote, jossa näkyy, että kone on maksettu ja tilisiirto pois tililtäsi, esitä se kelaan, tai pyydä myyjää tekemään kuitti kaupasta, jos kone maksettiin käteisellä. Miksi nämä asiat pitää tehdä näin hemmetin vaikeaksi, aina pitää kiivetä perse edellä puuhun, ja sitten täällä märäätään kun on niin kaltoin kohdeltu... Huoooh🥴.. Kyllä asia korjataan, kun toimitat selvityksen ja selvät kuitit ostotapahtumasta. Totta kai tuo raha otetaan huomioon, toimeentulotuki on nääs viimeisin tuki, kun yksinkertaisesti ei ole yhtään rahaa tilillä.

• Anonyymi

.. Miten ylipäänsä hait toimeentulotukea vielä sosiaalitoimistosta.. Sitä on maksanut Kela jo pian 10 vuotta🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No aivan varmasti olet nähnyt.

• Anonyymi
        Lapuan-nössö kirjoitti:

No joopa joo. Persu öyhöttää

Sähän täällä öyhötät.

• Anonyymi

Että semmonen tarina.. Ehkä todellisuudessa se 600,- uppos raveihin.

• Anonyymi

Tuollakin rahalla ois saanu peräkärryllisen Hvitfeltin Hevospaistimakkaraa tai jotain muuta maistuvaa berliininmakkaraa😋

• Anonyymi

Jos ton ikänen Ei vielä tiedä mitä tekee, voisi sanoa: Oma vika, älä marise.
      Odota:
      3kk: tta ja uusi hakemus.🪙🪙🪙

• Anonyymi

Jos syy on lonkis, miksi et ole hakeutunu leikkaukseen?

• Anonyymi

Eikä Seinäjoella sairas saakkaan sairaspäivä sairaspäiviltä ?
      Onko Työkyvytömyys eläkehakemus laitettu vireille,sairapäivien täyttyessä?.Kelalle ja Työvakuutusyhtiöihin?Mene Kelan kautta Työtutkimuksiin,kela kyllä järjestää kolmen
      viikon jaksoja työkuntoisuudestasi.Eikö Pappasi tule takaajaksi pikku lainaan,kun esität asiasi.Sosiaalitoimisto vaatii selvitykset tuloista kuukausittain/varmasti myös Papasi tuloista olisi hyvä selvitää,kun olit häntä auttamassa.18 vuotta on itsenäin ikä
      yhteiskunnassamme jolloin tulee jokaisen pärjätä omillaan.Myös maatalouden lapsillakin.

• Anonyymi

Lääkäriin tutkkmuksiin ja sairauslomalle olisi se kuvio tässä

• Anonyymi

Voivoi kun kuulosti tutulta,40 v työuraa mutta kroppa sanoi itsensä irti,nyt 3v ollut sairauspäivärahalla jotka tuli täyteen nopeasti,eli vuodessa,nyt ei saa mistään mitää,kuntoutustuki hylättiin syystä mitä en edes viitsi mainita,onneksi ideologisesti työttömille jaetaan ahkerien pussista

• Anonyymi

Olit siis kolme eri sairautta jos kolme vuotta sairaslomalla yhtäjaksoiseti,sairauden syy eri sairaus. Eikä kuntoistustuesta olut mihinkään näistä kolmesta sairaudesta apua?
        Tiesitkö että asuinkunnassasi on palvelu,avuntarvitseville,tunnut olevan jotenkin ulkona.
        Yksi niistä on sairaan edunvalvonta.!!!

• Anonyymi

Olet ilmeisesti jokin taivaanrannan maalari, kyllästyikö sun kroppa sinuun ja lähti lätkimään, en kyllä yhtään ihmettele. Vai että kolme vuotta sairas päivärahalla??? Ei sitä saa kun vuoden yhdestä sairaudesta. Jos eläkehakemus hylätään, voi hakea työttömyyspäiväraha, jos et sitäkään saa, on vielä toimeentulotuki.. Kukaan ei jää rahatta, taatusti neuvotaan miten toimia. No taivaanrannan maalari on joko umpityhmä tai äidin peräkammarissa asunut luuseri, ellei ole osannut itselleen kuuluvia tukia hakee. Ja vielä kuntoutustukihakemuskin hylätty syystä, jota ei edes viitsi mainita... Voivoiaiaijai mua ressukkaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ilmeisesti jokin taivaanrannan maalari, kyllästyikö sun kroppa sinuun ja lähti lätkimään, en kyllä yhtään ihmettele. Vai että kolme vuotta sairas päivärahalla??? Ei sitä saa kun vuoden yhdestä sairaudesta. Jos eläkehakemus hylätään, voi hakea työttömyyspäiväraha, jos et sitäkään saa, on vielä toimeentulotuki.. Kukaan ei jää rahatta, taatusti neuvotaan miten toimia. No taivaanrannan maalari on joko umpityhmä tai äidin peräkammarissa asunut luuseri, ellei ole osannut itselleen kuuluvia tukia hakee. Ja vielä kuntoutustukihakemuskin hylätty syystä, jota ei edes viitsi mainita... Voivoiaiaijai mua ressukkaa...

Vähä meni vikaan,yrittäjänä ollut ja omillani sairastanut niin kauan kun oli puskuria,40v työuran aikana en ole saikulla ollut,ja Kelaan en mene,se on luusereille.

• Anonyymi

Nykyisen syytä ei ole kaikki leikkaukset. Koska Suomen valion velasuhdetta seurataan Eu; n kautta on ollut pakko tehdä viimeinkin rahan säästöjä . Muuten muut kuin Suomen kansa päättää meidän talouspolitiikasta. Mielestäni meidän yhteiskunta on avannut lompakon liian isolle avunannolle jo 25 vuotta sitten
      . Siten jokainen kynnelle kykenemä on hyödyntänyt täysillä sossun luukkua ja loisinut työttömänä kun raha tulee tilille lomakkeen täyttämisen jälkeen. Eikö kansalaiset ole tätä ymmärtänyt et ennemmin tai myöhemmin loisto- olot loppuu jonain päivänä.poliitikkoihin ei kannata luottaa. Itse olen käynyt töissä yli 42 vuotta , olen nostanut yksinhuoltajan ylimääräistä lapsilisää ja ollut noin 100 päivää ansiosidonnaisella kyseisen ajan. Aina olen ihmetellyt miten meiltä töissä käyviltä ohennetaan omaa leipää toisten hyväksi. Kylällämme on useita yli saamattomia laiskiaisia joiden selkä on kipeytynyt juuri sillä hetkellä kun työnteko on aloitettu. Muina aikoina tämä tyyppi on hakannut jopa halkoja.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3478
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2166
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1510
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1251
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. 37
      1141
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1010
    10. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1004
    Aihe