Kertokaa minkälainen ihminen se on, joka ostaa tänä päivänä uuden dieselauton.

Anonyymi-ap

Uskomatonta, että joku ostaa uuden auton jolla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa.

29

459

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanha aikaansa seuraamaton ihminen. Vanhus.

      • Anonyymi

        No eiks se ole sama minkä auton ostaa viimeiseksi autokseen?
        Ihan sama onko sillä jäännösarvoa satanen vai kymppitonni.


      • Anonyymi

        On kyseenalaista ostaa minkäänlaista autoa uutena.
        Maailma on täynnä käytettyjä sähköautoja, kannattaa ostaa sellainen uuden diiselin sijaan.
        Sähköautojen voittokulku alkoi n 2010 ja sellaiset ovat loistavia ostoksia.
        Teslat esimerkiksi, 300 tkm ajettuna pitävät hintansa ja on rahalle parasta vastinetta.

        Oma 18 v diisselini on 350 tkm ajettu eikä sillä enää ole pyyntihintaa kuin 1500€, mutta matkaa sillä on jäljellä 350 tkm. hinnan erolla ostaa polttoainetta 826 000 km ajoon.

        Tesla S, 2013, 300 tkm hintaan 20 000€ jopa 57 000€ hitaan saa varman ja luotettavan Teslan
        Polestar 3, upea uusi auto hintaan 99 900


      • Anonyymi

        "Natsin leimakirves heilahti" "Vanha aikaansa seuraamaton ihminen. Vanhus."

        Kun auto on arvovalinta osta kallein mahdollinen prermium sähköauto.
        Varo repomiestä koputtelemassa oven takana.

        Sillä dieselillä pääsee paikasta toiseen kuten sillä halvalla dieselautollakin.
        Eikä tarvii varoa mökkitiellä eikä kanttareita.


    • Anonyymi

      Kunnon raavas mies. Ei nynnyille.ja mieluiten iso lava-auto.

      • Anonyymi

        Lava-auto, mutta kunnon bensa V8:lla. Ei kai nyt raavas mies millään tupaöljykoneella ajele...


    • Anonyymi

      Autossa on paljon tärkeämpiä asioita , kuin jälleenmyyntiarvo .

    • Anonyymi

      Sellainen joka tarvitsee dieselin sen ominaisuuksien vuoksi.

    • Anonyymi

      Sellainen jo etenee omilla eikä kiinalaisen akun aikatauluilla.

    • Anonyymi

      Aivan typerä kysymys. Dieselit ovat nykyisin eko-autoja. Kuluttavat työkykyyn nähden todella vähän.

      • Anonyymi

        Dieselit eivät ole koskaan kuluttaneet vähän eivätkä kuluta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselit eivät ole koskaan kuluttaneet vähän eivätkä kuluta.

        Minun edellinen mese vein 4,5 litraa satasellr dieseliä. Nyt on töpselihybridi bemari joka on ekalle kympille vienyt 3,5 litraa benaa plus 20 kW sähköä sataselle samassa ajossa. Mersu meni halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun edellinen mese vein 4,5 litraa satasellr dieseliä. Nyt on töpselihybridi bemari joka on ekalle kympille vienyt 3,5 litraa benaa plus 20 kW sähköä sataselle samassa ajossa. Mersu meni halvemmalla.

        Keskimäärin 3,5l/100 km JA samalla 20 kwh/100km?

        En usko tai sitten ajoprofiili pitää olla sellainen että ei dieselkään siinä 4,5 litralla mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimäärin 3,5l/100 km JA samalla 20 kwh/100km?

        En usko tai sitten ajoprofiili pitää olla sellainen että ei dieselkään siinä 4,5 litralla mene.

        Niin toi bimmerin ajotietokone väittää. On tietty ollut talviajoa joten sähköä menee lämmitykseen paljon. Aika kaksjakoista menoa. Pitkiä matkoja bensalla ja sitten nurkka-ajoa sähköllä. Samassa käytössä sijaisautona ollut Corolla hybri vei 6 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselit eivät ole koskaan kuluttaneet vähän eivätkä kuluta.

        Annappa edes yksi esimerkki. Oma kulutti 5l/100:lla. Myin se, kun kilometrit väheni huomattavasti. En todellakaan erehtynyt sähköön vaan hankin bensakäyttösen ja käytetyn sellaisen. Tässä kun mietin, en ikinä ole ostanut uutta autoa, minkä helkutin takia? Ei minun tarvitse pullistella auton merkillä ja käyttövoimalla. Autoa en ole ikinä rakastanut. Minulle auto on käyttötarvike, jolla pääsen sinne, minne haluan ja vielä takasinkin.
        Aivan sairasta tuo woketus.


    • Anonyymi

      Aivan sama millä energialla etenet
      kaikki rahat kuluu
      ja luonto ei pelastu.

      Mutta jouten olemalla
      pärjäävät vain kommunistit, joiden elämän sinä työssäkäyvä
      maksat.
      sdp- puolueelle tämä on erittäin FINE.

    • Anonyymi

      Kyllä ne nyt sattuu vaan olemaan hyvinkin haluttuja. Ei taida aloittaaja olla se penaalin terävin.

    • Anonyymi

      Sellainen ihminen joka tarvitsee dieselin. Ei sitä dieseliä vielä voita mikään jos pitää pitkää pätkää ajella. Osa tietysti ostaa vanhasta tottumuksestakin.

      Kyllä joku diesel 220 Eemeli tai Ceemeli menee käytettynä kaupaksi ihan hyvin.

    • Anonyymi

      Tesla on mahdollisesti samaa kategoriaa, ylihintainen ja epäluotettava, lisäksi Musk sekoilee niin että aiheuttaa boikotin, eli auto jälleen myynti arvoton.

    • Anonyymi

      Niitä pidetään pitkään ja dieselin käyttöikä liikennekäytössä paljon pidempi vuosissa ja enemmän km kuin 100% sähköllä liikkuvissa tai autoissa joihin rakennettu kaksi järjestelmää.,

      Kun vielä ostaa dieselillä auton jonka tekniikka tehty järkevästi. Ei ole urea, järjestelmää, useita ahtimia, turhaa, vikaantuvaa suunnittelua muuallakaan. Paljon myydyissä mallissa on edulliset jousituksen osat joihin ei tule häiriöitä.

      Huoltaa itse omin käsin, vaihtaa, öljyt kerran vuodessa, kulut on olemattomat. Tietysti käytettynä ostettu on aina parempi kun hintaero on iso.

      Juuri kävin huoltamassa toiselle 2007 vw golf diesel, 50€. Nyt on vuodeksi öljyt ja muutamat uudet suodattimet. Tässä ei ole koskaan mennyt huoltoon, korjaukseen useita satoja kerralla. Kulut on pienet vajaan 20 vuoden aikana, tähän on mennyt esim 100€ iskunvasimennuksen/jousituksen korjaukseen. Laitoin pari iskaria joitakin vuosia sitten.

    • Anonyymi

      Jällernmyynti arvoa ajatellen diesel ja sähköauto,sähköaiton jälleenmyynti arvo on olematon kun kilometrejä tai muutankin vuoden pitää aitoa.
      Sähköautosta sulaa nopiasti yli puolet pois uuden osto hinnasta.

      • Anonyymi

        Akkutakuun loppuessa arvo alkaa olla nollissa. Tyypillisesti kaahdeksan vuoden kuluessa. Keskimääräinen suomalaisauto on nyt 13 vuotta vanha.


    • Anonyymi

      eikö niihin tuoteta sähkön ja vedyn avulla puhdasta polttoainetta?

      tulevat uuteen muotiin jo pelkästään huoltovarmuuden takia?

    • Anonyymi

      Pakettiautoa tarvitsevat töissään

      • Anonyymi

        Kunnon ihmisten pakettiautot toimivat sähköllä.


    • Anonyymi

      kun on sen verran varakas, ettei tarvii enää ajatella jälleenmyyntiarvoa niin on sama mikä on vanahn auton hinta kaupassa kun ostaa uuden joka on tietysti diesel

    • Anonyymi

      Sellainen joka tarvii auton käyttöön eikä sijoitukseksi.

    • Anonyymi

      No, jos tänä päivänä ostaa uuden diisselin, sillä ajaa komeesti viellä 15 v päästäkin, kunhan se ei ole mersu, se kun mätänee ympäriltä. Tuossa ajassa on sähkärifanilla mennyt jo vähintään kaksi paaliin.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7533
    2. 102
      5486
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5017
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      136
      4394
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3140
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      49
      2793
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2759
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2377
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2334
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      1936
    Aihe