Sähkärin lyhyt elinikä

Anonyymi-ap

Polttareita pidetään käytössä keskimäärin 23 vuotiaaksi asti. Sähkäreitä käytetään ehkä max. 14 vuotiaiksi. Sähkäreistä tulee näin hirvittävästi suurempi ympäristökuorma polttareihin verrattuna

36

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti ei ole Windowsin järjestelmää missään elektric mallis?

    • Anonyymi

      Pitkät polttarit todellakin. Yleensä ne kestää vain yhden illan.

    • Anonyymi

      Vanhimmat Nissan Leafit alkavat olemaan 14 vuoden iässä, ja osa yhä liikenteessä. Hinnat pyörivät viiden tonnin hujakoilla. Nissan Jukeakin on myynnissä ja hintataso karvan halvempi.
      Vielä ei ole nähty, kauanko sähkikset kestävät liikenteessä. Vuosittain tulee vuosi lisää käyttöaikaan.

      • Anonyymi

        Eletään toivossa, että sähkärit pääsevät teini-iän ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eletään toivossa, että sähkärit pääsevät teini-iän ohi.

        Aika korjaa tilanteen. Kymmenen vuoden kuluttua tiedämme paremmin, kauanko sähköautot kestävät oikeasti, tai kahdenkymmennen vuoden päästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika korjaa tilanteen. Kymmenen vuoden kuluttua tiedämme paremmin, kauanko sähköautot kestävät oikeasti, tai kahdenkymmennen vuoden päästä

        Sähköauton tulevaisuus ei hirveästi rassaa, jos ostaa uuden ja vaihtaa 3-vuoden jälkeen uuteen. Joka ostaa sitten käytetyn niin pitää olla tarkka, mitä siitä kannattaa maksaa. Riskiä joutuu ottamaan paljon enemmän kuin polttariauton osatamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton tulevaisuus ei hirveästi rassaa, jos ostaa uuden ja vaihtaa 3-vuoden jälkeen uuteen. Joka ostaa sitten käytetyn niin pitää olla tarkka, mitä siitä kannattaa maksaa. Riskiä joutuu ottamaan paljon enemmän kuin polttariauton osatamisessa.

        Polttoromuhan se todennäköisemmin hajoaa, sen ostaminen käytettynä on siis isompi riski. Lisäksi polttoromujen hinnat tulevat pian putoamaan lähelle nollaa, kukaan ei vain tarkkaan tiedä milloin.


    • Anonyymi

      Suomessa ajellankin ikälopuilla kotteroilla, muualla euroopassa autojen keski-ikä on vajaa 13 vuotta,,,

      • Anonyymi

        Ei tuossa paljon eroa ole, koska Suomessa autokannan keski-ikä on 13,6 vuotta. Suomi on aika lähellä EU:n keskiarvoa ja monessa EU-maassa on vanhempia autoja. Ja jenkeissä autojen keski-ikä on myös samaa luokkaa kuin Suomessa.


    • Anonyymi

      Sähköauton valmistuksessa tulee päästöjä sen verran enemmän että ensimmäinen vuosi tai kaksi menee Suomessa päästöjen kuittaamiseen polttomoottoriautoon verrattuna. Suomessa on lähes päästötön sähköntuotanto ja kohta ollaan varmaan siinä että se on 100% päästötöntä.

      Vaikka sähköauton elinikä olisi 14 vuotta niin samaan aikaan käyttöönotettu polttomottoriauto saastuttaa sen 12 - 13 vuotta minä aikana sähköauto ei saastuta käytössä ollenkaan.

      Nyt alkaa näyttää siltä että sähköauton akut kestävät pidempään kuin kori. Jos polttari kestää sen 23 vuotta ja sähköauto luultavasti yhtä kauan ellei kauemminkin mikäli vaas kori ei ehdi hajota akun ympäriltä. Tänä aikana polttari ehtii saastuttaa todella hirvittävästi verrattuna sähköautoon ja ympäristön kannalta olisi paras jos polttiksella ajettaisiin niin vähän kuin mahdollista tai mieluummin ei ollenkaan.

    • Anonyymi

      Suomen autokannan ikäisiä autoja käytetään enää vain afrikan sisäosissa syrjäkylillä ja niitä oikeasti rahdataan suomestakin sinne,,,

      • Anonyymi

        Sähköautojen päästötön valmistus on täyttä huijausta, koska sellainen ei ole mahdollista. Mitä lyhyempi auton elinikä on sitä enemmän joudutaan valmistamaan uusia sähköautoja puhumattakaan tolkuttoman painavista supersaasteisisra akuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen päästötön valmistus on täyttä huijausta, koska sellainen ei ole mahdollista. Mitä lyhyempi auton elinikä on sitä enemmän joudutaan valmistamaan uusia sähköautoja puhumattakaan tolkuttoman painavista supersaasteisisra akuista.

        Ja juuri kun julkaistiin uutta tietoa akuista jotka tulevat pian ja ovat jo testattavana autoissa Keveämpiä, kestävämpiä ja parempia ominaisuuksiltaan.
        Päästöt jäävät joka tapauksessa sähköautoilla pienemmiksi, se on faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri kun julkaistiin uutta tietoa akuista jotka tulevat pian ja ovat jo testattavana autoissa Keveämpiä, kestävämpiä ja parempia ominaisuuksiltaan.
        Päästöt jäävät joka tapauksessa sähköautoilla pienemmiksi, se on faktaa.

        Tuollaisia akkuja on lupailtu jo pitkään, mutta ei niitä silti ole tullut. Jopa tässäkin tapauksessa ongelmana on, että akku tulee olemaan todella kallis vielä pitkään. Senhän takia tällä vuosikymmenellä kyseinen akku on korkeintaan luksusmalleissa, jos edes niissä.

        Se, että akku on testattavana autossa ei todista mitään. Autovalmistajat valmistavat jatkuvasti prototyyppejä ja myös testaavat ominaisuuksia ja osia, joita ei koskaan sarjavalmistukseen tule.


    • Anonyymi

      Avaaja arvailee asioista joista ei oikein mitään ymmärrä. Sähköauto on vielä kovin alkutaipaleella ja tuo asia voi muodostua ties mihinkä suuntaan kun tekniikka jne. kehittyy kokoajan.

    • Anonyymi

      Väitteesi perustuu mihin? Kateuteen?

      • Anonyymi

        Sata vuotta on kehitetty polttareita eikä siitä pääse mihinkään, että ne ovat hyviä autoja Nykyään ratkaisevat muut asiat kuin auton hyvyys, koska poliiitikot tekevät päätöksensä ns. ilmastolaskelmien perusteella. Asetelma on muuttunut: olet yhteiskuntavastainen luuseri, jos ostat polttarin. Totuus muuttuu poliittisten tarpeiden vanavedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sata vuotta on kehitetty polttareita eikä siitä pääse mihinkään, että ne ovat hyviä autoja Nykyään ratkaisevat muut asiat kuin auton hyvyys, koska poliiitikot tekevät päätöksensä ns. ilmastolaskelmien perusteella. Asetelma on muuttunut: olet yhteiskuntavastainen luuseri, jos ostat polttarin. Totuus muuttuu poliittisten tarpeiden vanavedessä.

        Sata vuotta kehitetty autoa, jonka moottori edelleen:
        - käyttää kuluttamastaan energiastaan vain noin 20% auton liikuttamiseen, loput se polttaa lämpönä taivaalle.
        - tuottaa tehon vain määrätyllä kierrosnopeudella jonka vuoksi tarvitsee monimutkaisen vaihteiston.
        - käydessään tärisee, metelöi, ja haisee pahalle.
        - vastaa kaasupolkimen painamiseen viiveellä ja nykii ajaessa.
        - sisältää erittäin monimutkaisen ja vika-alttiin mekanismin apulaitteineen, jonka toiminta perustuu räjähdyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sata vuotta kehitetty autoa, jonka moottori edelleen:
        - käyttää kuluttamastaan energiastaan vain noin 20% auton liikuttamiseen, loput se polttaa lämpönä taivaalle.
        - tuottaa tehon vain määrätyllä kierrosnopeudella jonka vuoksi tarvitsee monimutkaisen vaihteiston.
        - käydessään tärisee, metelöi, ja haisee pahalle.
        - vastaa kaasupolkimen painamiseen viiveellä ja nykii ajaessa.
        - sisältää erittäin monimutkaisen ja vika-alttiin mekanismin apulaitteineen, jonka toiminta perustuu räjähdyksiin.

        ja tuottaa ilmakehään lisää hiiltä mitä ei koskaan saada pois.
        Lisäksi polttomoottoriautot huononta kauppatasetta. Suomessa kun ei tuoteta yhtään öljyä. Sähöstä suurin osa kuitenkin tehdään kotimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sata vuotta kehitetty autoa, jonka moottori edelleen:
        - käyttää kuluttamastaan energiastaan vain noin 20% auton liikuttamiseen, loput se polttaa lämpönä taivaalle.
        - tuottaa tehon vain määrätyllä kierrosnopeudella jonka vuoksi tarvitsee monimutkaisen vaihteiston.
        - käydessään tärisee, metelöi, ja haisee pahalle.
        - vastaa kaasupolkimen painamiseen viiveellä ja nykii ajaessa.
        - sisältää erittäin monimutkaisen ja vika-alttiin mekanismin apulaitteineen, jonka toiminta perustuu räjähdyksiin.

        Lisäksi vaikka se sata vuotta on kulunut, niin silti edelleen onnistutaan suunnittelemaan ja valmistamaan polttomoottoreita joissa on pahoja perusongelmia (ennenaikaisesti hajoavat jakoketjut/hihnat, suuri öljynkulutus jne.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi vaikka se sata vuotta on kulunut, niin silti edelleen onnistutaan suunnittelemaan ja valmistamaan polttomoottoreita joissa on pahoja perusongelmia (ennenaikaisesti hajoavat jakoketjut/hihnat, suuri öljynkulutus jne.)

        Kuvauksenne polttomoottoriautoista on sähkäripakon huippua. Mistä johtuu tuo sanoinkuvaamaton hätä. Kansa kyllä ostaa sähköautoja, kun muita vaihtoehtoja ei ole. Mistä kenkä oikein puristaa sähköautoilijat. Vance on oikeassa eli Eurooppa on menettänyt sananvapautensa. Ei saa muuta kuin kehua sähköautoja maasta taivaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvauksenne polttomoottoriautoista on sähkäripakon huippua. Mistä johtuu tuo sanoinkuvaamaton hätä. Kansa kyllä ostaa sähköautoja, kun muita vaihtoehtoja ei ole. Mistä kenkä oikein puristaa sähköautoilijat. Vance on oikeassa eli Eurooppa on menettänyt sananvapautensa. Ei saa muuta kuin kehua sähköautoja maasta taivaisiin.

        Miksi ihminen meni tyhmyyksissään polttamaan puuta. Mökin ja saunan lämmittäminen puulla kielletään samalla tavalla kuin polttisautoilu. Vain sähköuunin sallitaan. On se hyvä, että EU säätää lakeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvauksenne polttomoottoriautoista on sähkäripakon huippua. Mistä johtuu tuo sanoinkuvaamaton hätä. Kansa kyllä ostaa sähköautoja, kun muita vaihtoehtoja ei ole. Mistä kenkä oikein puristaa sähköautoilijat. Vance on oikeassa eli Eurooppa on menettänyt sananvapautensa. Ei saa muuta kuin kehua sähköautoja maasta taivaisiin.

        "Ei saa muuta kuin kehua sähköautoja maasta taivaisiin."
        Miksei saa? Kyllä polttiksiakin saa kehua, mutta eikö normaalissa keskustelussa kuulu tuoda esiin myös kääntöpuoli. Jos tuossa edellä kuvatuissa polttomoottorin ongelmissa on jotain väärin, niin korjaa ihmeessä.
        Onko mielestäsi sananvapaus sellaista, että voi heittää ilmoille mitä vaan ilman faktapohjaa, jos joku kommentoi faktalla, estää hän sananvapautta? Kummalliseksi menee maailma.
        Kyllähän täällä toitotetaan jatkuvasti sähköauton ongelmasta polttiksiin verrattuna, eli kantamaa akullisella vs. tankillisella, tai pidempää "tankkaus" aikaa. Siitä sitten ollaan eri mielisiä onko sillä loppupeleissä kenellekään oikeaa haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei saa muuta kuin kehua sähköautoja maasta taivaisiin."
        Miksei saa? Kyllä polttiksiakin saa kehua, mutta eikö normaalissa keskustelussa kuulu tuoda esiin myös kääntöpuoli. Jos tuossa edellä kuvatuissa polttomoottorin ongelmissa on jotain väärin, niin korjaa ihmeessä.
        Onko mielestäsi sananvapaus sellaista, että voi heittää ilmoille mitä vaan ilman faktapohjaa, jos joku kommentoi faktalla, estää hän sananvapautta? Kummalliseksi menee maailma.
        Kyllähän täällä toitotetaan jatkuvasti sähköauton ongelmasta polttiksiin verrattuna, eli kantamaa akullisella vs. tankillisella, tai pidempää "tankkaus" aikaa. Siitä sitten ollaan eri mielisiä onko sillä loppupeleissä kenellekään oikeaa haittaa.

        Aloittaja toi esille näkemyksen, että sähköauton elinikä on merkittävästi lyhyempi kuin polttiksien. Elinikäongelmia tuntuu olevan.. Aloittaja tuo esille sen tosiasian, että auton eliniällä on merkittävä vaikutus todellisiin ilmastopäästöihin. Luotettavaa vastausta ei ole mutta sähköauton oletetaan tässäkin suhteessa olevan ylivoimaisesti parempi. Äkkinäinen voi olettaa, että mukana on poliittista peliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja toi esille näkemyksen, että sähköauton elinikä on merkittävästi lyhyempi kuin polttiksien. Elinikäongelmia tuntuu olevan.. Aloittaja tuo esille sen tosiasian, että auton eliniällä on merkittävä vaikutus todellisiin ilmastopäästöihin. Luotettavaa vastausta ei ole mutta sähköauton oletetaan tässäkin suhteessa olevan ylivoimaisesti parempi. Äkkinäinen voi olettaa, että mukana on poliittista peliä.

        Tänään sähköautoja on ollut suomessa noin 13 vuotta. Sähköautoja on romutettu suhteellisen vähän, nekin kolarien seurauksena.
        Sähköautojen elinikää ei voi kuin arvailla.
        Mitä tulee mahdollisesti edessä olevaan akun viottumiseen, ei sen korjaaminen enää ole mitenkään epänormaalia, myös akkujen hinta on tippunut. Esim Tesla model s.n akku maksoi vuonna 2014 yli 60 000€. Nyt 17 000€. Tuossa on alumiinikori, joten akun uusiminenkaan ei ole hölmömpi ratkaisu vs. Uusi auto. Mersu ym euroautomerkit rahastaa asiakkaitaan (vakuutusyhtiöitä) törkeästi akuista kannattamattoman automyynnin paikkaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja tuottaa ilmakehään lisää hiiltä mitä ei koskaan saada pois.
        Lisäksi polttomoottoriautot huononta kauppatasetta. Suomessa kun ei tuoteta yhtään öljyä. Sähöstä suurin osa kuitenkin tehdään kotimaassa.

        Edelleen ne lapset kaivaa kehitysmaissa ne sähköautojen akkutarpeet ja sähköautot, kun tuli markkinoille, niin sähköt ja sähkönsiirrot pomppasi keplottelulla taivaisiin. Tämä taas aiheutti sen, kun suomi on kylmä maa ja asuminen vaatii energiaa, niin nyt maksamme kallista sähköa asumiseen tämän takia ja ihmisten ostovoima katoaa muualta pois. Saimme loputtoman sähköllä rahastamisen Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihminen meni tyhmyyksissään polttamaan puuta. Mökin ja saunan lämmittäminen puulla kielletään samalla tavalla kuin polttisautoilu. Vain sähköuunin sallitaan. On se hyvä, että EU säätää lakeja.

        Sauna lämpenee kotona ja mökillä puulla, jonka olen pilkkonut mökkitontin puista. Hiili kiertää niin tehokkaasti, etten saa edes käytettyä kaikkea kasvua, vaan välillä täytyy myydä tehtaallekin. Auto kulkee sähköllä, saha bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen ne lapset kaivaa kehitysmaissa ne sähköautojen akkutarpeet ja sähköautot, kun tuli markkinoille, niin sähköt ja sähkönsiirrot pomppasi keplottelulla taivaisiin. Tämä taas aiheutti sen, kun suomi on kylmä maa ja asuminen vaatii energiaa, niin nyt maksamme kallista sähköa asumiseen tämän takia ja ihmisten ostovoima katoaa muualta pois. Saimme loputtoman sähköllä rahastamisen Suomeen.

        Ne lapset kaivaa myös sinun kännykkäsi ja läppärisi akkutarpeet, sekä öljynjalostuksen tarpeet.
        Mutta siinähän se ei haittaa?

        Sähkön ja sen siirron hinta muuttui, kun Sähkömarkkinalaki määräsi eriyttämään sähkön tuotannon ja siirron.
        Se tapahtui jo ennen sähköautoja.
        Sähkön siirtoverkkojen myynnistä voit kiittää silloista omistajaohjausministeriä ”Peppu-Pekkaa”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sauna lämpenee kotona ja mökillä puulla, jonka olen pilkkonut mökkitontin puista. Hiili kiertää niin tehokkaasti, etten saa edes käytettyä kaikkea kasvua, vaan välillä täytyy myydä tehtaallekin. Auto kulkee sähköllä, saha bensalla.

        Väärin! EU ehdotuksen mukaan sauna on lämmitettävä sähköllä eikä puulla. Sama koskee kaikkia lämmitysuuneja. Ne on muutettava sähkölämmitteisiksi. Autot ovat parasta-aikaa muutoksessa sähkölle ja rakennusten muutos on alkuvaiheessa. Myös teollisuutta muutetaan enemmän ja enemmän sähkölle. Paperiteollisuutta kaavaillaan lopetettavaksi, koska ne käyttävät puuta raaka-aineena. Puiden tehtävä on toimia hiilinieluna. Puun polttaminen ja kompostointi ovat kiellettyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne lapset kaivaa myös sinun kännykkäsi ja läppärisi akkutarpeet, sekä öljynjalostuksen tarpeet.
        Mutta siinähän se ei haittaa?

        Sähkön ja sen siirron hinta muuttui, kun Sähkömarkkinalaki määräsi eriyttämään sähkön tuotannon ja siirron.
        Se tapahtui jo ennen sähköautoja.
        Sähkön siirtoverkkojen myynnistä voit kiittää silloista omistajaohjausministeriä ”Peppu-Pekkaa”.

        Haloo! Sähköauton akku painaa 500kg ja kännykän ja läppärin vain kymmeniä grammoja ja se määrä löytyy suomesta taas kevyesti. Kyllä saamme kiittä Kok Jyrki Kataista joka junaili sähkön siirtoverkkojen myynnin suomessa. Sanoi viellä kuluttajille ei vaikuta sähkön hintaan ja ihmiset hölmöyksissään uskoi asian. Ei vaikuta hintaan, mutta siirto maksut pomppasi taivaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo! Sähköauton akku painaa 500kg ja kännykän ja läppärin vain kymmeniä grammoja ja se määrä löytyy suomesta taas kevyesti. Kyllä saamme kiittä Kok Jyrki Kataista joka junaili sähkön siirtoverkkojen myynnin suomessa. Sanoi viellä kuluttajille ei vaikuta sähkön hintaan ja ihmiset hölmöyksissään uskoi asian. Ei vaikuta hintaan, mutta siirto maksut pomppasi taivaisiin.

        https://www.iltalehti.fi/talous/a/2016020121048178


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sauna lämpenee kotona ja mökillä puulla, jonka olen pilkkonut mökkitontin puista. Hiili kiertää niin tehokkaasti, etten saa edes käytettyä kaikkea kasvua, vaan välillä täytyy myydä tehtaallekin. Auto kulkee sähköllä, saha bensalla.

        Iso osa suomessa asuvista tuskin voi käyttää puuta ja kyllä ne rivitalon saunat ym lämpiää sähköllä aika useasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo! Sähköauton akku painaa 500kg ja kännykän ja läppärin vain kymmeniä grammoja ja se määrä löytyy suomesta taas kevyesti. Kyllä saamme kiittä Kok Jyrki Kataista joka junaili sähkön siirtoverkkojen myynnin suomessa. Sanoi viellä kuluttajille ei vaikuta sähkön hintaan ja ihmiset hölmöyksissään uskoi asian. Ei vaikuta hintaan, mutta siirto maksut pomppasi taivaisiin.

        Kokoomus pettää aina.


    • Anonyymi

      Kopoltin tarve on valtava sähköautoihin.

      • Anonyymi

        Kaiken muun muuttaminen sähköllä toimiviksi on helppoa paitsi autojen. Miksi ollaan niin hölmöjä, että lähdetään muutokseen vaikeimmasta päästä. Ei ole kyllä mitään järkee noissa tolkuttoman painoisissa akuissa teillämme. Ne ovat kaiken lisäksi oikeita myrkkypesäkkeitä.


    • Anonyymi

      No mietis autoja joskus vaikka 1970 luvulla. Ne oli ihan p4sk0ja jo uutena eikä niillä päässyt ilman koneremonttia kuin muutaman vuoden ja ne ruostuikin käsiin jo vuodessa.
      Nyt autot kestää puoli miljoonaa kilometriä ja kyllä se sähköautokin tulee kestämään tulevaisuudessa. Nyt ne on kertakäyttöisiä enkä itse ainakaan käsiäni niihin sotke. Katsotaan 10 vuoden päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      78
      2717
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1646
    3. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      72
      1421
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1385
    5. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1315
    6. Miksi teillä meni...

      ...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1216
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      157
      1184
    8. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1097
    9. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1079
    10. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1078
    Aihe