Mihin täällä napapiirillä esim. tarvitaan ilmastointia? Yksi hajoava osa lisää. Ilmastointihuoltohan on pelkkää rahastusta, koska ehjä ilmamastointi ei tarvitse huoltoa. Vai vaihtaako joku vuosittain jääkaapin jäähdytysaineen ja kompresorin öljyt? Mitä useammin ilmastointilaite avataan niin sen huonompaan kuntoon se menee kosteuden ja muun kontaminaation takia ja lopulta se lakkaa toimimasta.
Sitten ne rengaspaineanturit. Rengas on jo liian tyhjä, kun varoitusvalo syttyy. Mitä järkeä on siis maksaa rengaskerran hinta turhista antureista? Ostaa ennemmin uudet renkaat joissa ilma pysyy eikä paineiden tarkastus ei ole silloin tarpeen liian usein.
40 vuotta meni hyvin ilman tätäkin turhaa keksintöä, nyt se aiheuttaa vain lisämurheita.
Uudet autot on rahareikiä
8
153
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmastointi on ollu normi perheautoissa jo -90 luvun lopulta lähtien. Ei se ole enää mikään uusien autojen varuste. Eikä sitä tarvi välttämättä huoltaa jos ei halua. suositelen kuitenki vaihtamaan kylmäaineet n. 4-5 vuoden välein jos ilmastointia käyttää säännöllisesti. Kylmäaine sisältää kompuran voiteluöljyä ja jos se pääsee loppumaan, loppuu myös kompuran työsuhde.
Mitä tulee noihin rengaspaine-anturoihin niin siinä asiassa olen samaa mieltä. Turha varuste varsinkin jos autossa on aktiivinen rengaspaineenmittaus.
https://www.is.fi/autot/art-2000006436715.html - Anonyymi
"...Vai vaihtaako joku vuosittain jääkaapin jäähdytysaineen ja kompresorin öljyt?..."
Jääkaapeissa ja pakastimissa kylmäainekierto on niin tiivis ja suljettu systeemi että niissä tapahtuu harvoin vuotoja. Eikä ne rasitu sellaiselle lämpötila muutoksille ja tärinöille kun autojen ilmastointi. - Anonyymi
Minä olen kyllä tykännyt ilmastoinnista eikä siitä isompaa huoltakaan ole ollut, enemmän on rahaa mennyt moneen muuhun asiaan kuin ilmastoinnin huolteluun.
- Anonyymi
Rengaspaineanturit on todella tarkkoja ja ilmoittaa jo todella pienestä erosta.
Kannattaa opetella trollaamaan.- Anonyymi
riippuu onko aktiivinen vai passiivinen systeemi..itselläni on kia rio vm 2022 jossa on passiivinen systeemi joka mittaa paine -erot renkaan pyörimisnopeudesta abs antureiden avulla..on paljon parempi kuin aktiivinen ,niin ei tarvitse olla räpläämässä ja kuittaamassa kokoajan..itse jos ostan käytettyä autoa niin tarkistan heti kumpi systeemi siin on..?
Nykyajan uudempia autoja ei kannata edes käytettynä omistaa..rahaa palaa kuin puuttinin sotakassassa.,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riippuu onko aktiivinen vai passiivinen systeemi..itselläni on kia rio vm 2022 jossa on passiivinen systeemi joka mittaa paine -erot renkaan pyörimisnopeudesta abs antureiden avulla..on paljon parempi kuin aktiivinen ,niin ei tarvitse olla räpläämässä ja kuittaamassa kokoajan..itse jos ostan käytettyä autoa niin tarkistan heti kumpi systeemi siin on..?
Nykyajan uudempia autoja ei kannata edes käytettynä omistaa..rahaa palaa kuin puuttinin sotakassassa.,,Kunhan itse tietää että renkaissa oikeat ilmanpaineet niin hyvä,katsastuksessahan ne ei sano mitään jos se valo palaa,yllättävän nopeasti menee ne anturit niissä renkaissa.
- Anonyymi
Rengaspaineet voi tarkistaa muutenkin silloin tällöin eikä autossa tarvitse olla antureita. Eikä kaikissa autoissa anturit ole tarkkoja, varsinkin vanhemmissa autoissa rengaspaineanturit ovat erittäin epäluotettavia.
- Anonyymi
Kun ilmastonmuutos etenee ja myös lappi muuttuu lämpimämmäksi, niin ehkä on hyvä lisävaruste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798