🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥂🍾🎆🎇🧨!!!!
"Tesla Model Y on tällä hetkellä Norjan eniten myyty henkilöauto."
"Model Y on tehnyt vahvan paluun rekisteröintilaston kärkeen."
"Greendrive perustaa tietonsa Norjan reaaliaikaiseen myyntitilastoon. Maaliskuun alussa Model Y -mallia on rekisteröity jo 485 kappaletta,"
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3327ba1c-295d-421e-b655-0241da85f9c4
IS: Teslan vastaisku on alkanut!! Uusi Model Y nousi Norjassa ykköseksi maaliskuun alussa 2025!
99
648
Vastaukset
- Anonyymi
Tesla yleensä lähettää enimmän osan autoista kvartaalin loppupuolella, joten tietenkin nyt menee enemmän kuin helmikuussa. Tuosta huolimatta Model Y:tä on myyty maaliskuussa vielä paljon vähemmän kuin viime vuoden maaliskuussa.
Lisäksi uutta mallia pitäisi mennä ensimmäisinä kuukausina enemmän kun ennakkotilaukset lähetetään asiakkaille.- Anonyymi
Uudistetun Model Y:n myyntihän on vasta alkanut. Ihan pirteästihän se lähti liikkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudistetun Model Y:n myyntihän on vasta alkanut. Ihan pirteästihän se lähti liikkeelle.
Jos pirteänä tarkoitetaan, että myynnit ovat pienempiä kuin viime vuonna niin sitten olet oikeassa. Ja tuo "uudistus" on pienempi kuin useimmissa muissa autoissa on vuosimallien välillä. Ainoa merkittävä uudistus on hieman erilainen ulkonäkö. Sisältä autoa ei erota käytännössä ollenkaan edellisesti model Y:stä. Uudistetussa model Y:ssä ei ole yhtäkään merkittävää uudistusta. Ne harvat uudistukset ovat olleet kilpailijoilla jo kauan aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pirteänä tarkoitetaan, että myynnit ovat pienempiä kuin viime vuonna niin sitten olet oikeassa. Ja tuo "uudistus" on pienempi kuin useimmissa muissa autoissa on vuosimallien välillä. Ainoa merkittävä uudistus on hieman erilainen ulkonäkö. Sisältä autoa ei erota käytännössä ollenkaan edellisesti model Y:stä. Uudistetussa model Y:ssä ei ole yhtäkään merkittävää uudistusta. Ne harvat uudistukset ovat olleet kilpailijoilla jo kauan aikaa.
Siis kyseessä on ihan kunnolla uudistettu auto jota myydään kuin leipää. Valehtelusi ei taaskaan muuta faktoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kyseessä on ihan kunnolla uudistettu auto jota myydään kuin leipää. Valehtelusi ei taaskaan muuta faktoja.
Ja mitä nuo uudistukset muka ovat? Ainakin sisätiloissa ei näy yhtäkään kiinnostavaa muutosta, muutoksia ei käytännössä ole sisätiloissa. Toimintamatka ei käytännössä ole muuttunut ollenkaan eikä sisätilojen koko jne. Käytännössä uudistetussa model Y:ssä on vain jotain kosmeettisia muutoksia, jotka eivät auton käyttöön vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä nuo uudistukset muka ovat? Ainakin sisätiloissa ei näy yhtäkään kiinnostavaa muutosta, muutoksia ei käytännössä ole sisätiloissa. Toimintamatka ei käytännössä ole muuttunut ollenkaan eikä sisätilojen koko jne. Käytännössä uudistetussa model Y:ssä on vain jotain kosmeettisia muutoksia, jotka eivät auton käyttöön vaikuta.
Ai juu, sinä et vaan taas tiedä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai juu, sinä et vaan taas tiedä mitään.
Etpä sinäkään ole osannut sanoa mitä merkittäviä muutoksia model Y:hyn on tapahtunut. Ehkä sen takia, että niitä ei tullut ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä sinäkään ole osannut sanoa mitä merkittäviä muutoksia model Y:hyn on tapahtunut. Ehkä sen takia, että niitä ei tullut ollenkaan.
Ja jopa ulkonäössä ero on lähinnä valot. Sivultapäin katsottuna kukaan ei erota vanhaa ja uutta mallia. Ja sisältä uusi ja vanha malli ovat käytännössä identtisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä sinäkään ole osannut sanoa mitä merkittäviä muutoksia model Y:hyn on tapahtunut. Ehkä sen takia, että niitä ei tullut ollenkaan.
Siis uudessa Y:ssä on paranneltu aivan kaikkea, lähtien aerodynamiikasta aina alustaan ja voimalinjaan. Lue nyt joku arvostelu vaikka. Sinulle tietysti mikään ei ole merkittävää, koska olet trolli...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis uudessa Y:ssä on paranneltu aivan kaikkea, lähtien aerodynamiikasta aina alustaan ja voimalinjaan. Lue nyt joku arvostelu vaikka. Sinulle tietysti mikään ei ole merkittävää, koska olet trolli...
Aerodynamiikassa ei ole merkittävää eroa eikä voimalinjan muutoksiakaan kukaan huomaa. Eihän toimintamatkaankaan tullut kuin muutama kilometri lisää. Olen lukenut arvosteluja ja niissä on todettu muutosten olevan kosmeettisia. Teslan myynteihin ei päivityksellä ole merkittävää vaikutusta. Tänä vuonna Teslaa myydään vähemmän kuin viime vuonna ja muut merkit menevät Teslan ohi sähköautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aerodynamiikassa ei ole merkittävää eroa eikä voimalinjan muutoksiakaan kukaan huomaa. Eihän toimintamatkaankaan tullut kuin muutama kilometri lisää. Olen lukenut arvosteluja ja niissä on todettu muutosten olevan kosmeettisia. Teslan myynteihin ei päivityksellä ole merkittävää vaikutusta. Tänä vuonna Teslaa myydään vähemmän kuin viime vuonna ja muut merkit menevät Teslan ohi sähköautoissa.
No et ole lukenut asiantuntevien arvostelijoiden juttuja, tai sitten et ymmärrä lukemaasi. Range ja aerodynamiikka oli jo niin hyvällä mallilla ennestään, että niitä on vain viilailtu vähän. Merkittävinmät muutokset ovat alustassa, voimalinjassa ja elektroniikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et ole lukenut asiantuntevien arvostelijoiden juttuja, tai sitten et ymmärrä lukemaasi. Range ja aerodynamiikka oli jo niin hyvällä mallilla ennestään, että niitä on vain viilailtu vähän. Merkittävinmät muutokset ovat alustassa, voimalinjassa ja elektroniikassa.
Juu, onhan siinä uudemmat prosessorit, mutta ei tuota lähes kukaan huomaa. Ei autossa pelata koskaan tietokonepelejä, joten prosessorien ja näytönohjaimien nopeudella ei ole paskankaan väliä. Eihän valtaosa Teslan ostavistakaan koskaan hanki FSD:täkään Teslaansa, koska se on ylihintainen ominaisuus ja pelkkää huijausta. Aivan kuten ei huomaa noita muutoksia alustassa tai voimalinjassa. Ja useimmille voimalinjalla ei ole mitään väliä. On yksi paskan hailee kulkeeko auto nollasta sataan 5 sekunnissa tai 7 sekunnissa. Jokin kiihtyvyys on normaalille autoilijalle arvoton tieto. On jopa tärkeämpää saada avattua hansikaslokero hiplailematta tuota typerää tablettia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, onhan siinä uudemmat prosessorit, mutta ei tuota lähes kukaan huomaa. Ei autossa pelata koskaan tietokonepelejä, joten prosessorien ja näytönohjaimien nopeudella ei ole paskankaan väliä. Eihän valtaosa Teslan ostavistakaan koskaan hanki FSD:täkään Teslaansa, koska se on ylihintainen ominaisuus ja pelkkää huijausta. Aivan kuten ei huomaa noita muutoksia alustassa tai voimalinjassa. Ja useimmille voimalinjalla ei ole mitään väliä. On yksi paskan hailee kulkeeko auto nollasta sataan 5 sekunnissa tai 7 sekunnissa. Jokin kiihtyvyys on normaalille autoilijalle arvoton tieto. On jopa tärkeämpää saada avattua hansikaslokero hiplailematta tuota typerää tablettia.
Ja edelleen, model Y:tä tullaan tänä vuonna paljon vähemmän kuin viime vuonna. Mikään uusi malli ei Teslan romahdusta estä.
- Anonyymi
Voi miten mielenkiintoista . Mitähän seuraavaksi .
- Anonyymi
Seuraavaksi myydään taas miljoonia Tesloja.
- Anonyymi
Aika ahkerasti Norjassa lyödään joka päivä uutta Model Y:tä kilpiin. 👍
- Anonyymi
Eikö kommunistien Teslaa ja Muskia vastaan masinoima terrori ja propaganda olekaan toimineet? No voi sentään.
- Anonyymi
Silti Teslan myynnit ovat reilusti alle vuoden 2024 lukemien Norjassakin. Edes uusi malli ei riittänyt nostamaan Teslaa entisiin lukemiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti Teslan myynnit ovat reilusti alle vuoden 2024 lukemien Norjassakin. Edes uusi malli ei riittänyt nostamaan Teslaa entisiin lukemiin.
Vaalikarja unohtaa nämäkin jutut muutamassa viikossa, ja elämä jatkuu ennallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaalikarja unohtaa nämäkin jutut muutamassa viikossa, ja elämä jatkuu ennallaan.
Kyllä, mutta Teslan myyntien kasvu on ainakin päättynyt. Mitään Teslan maailmanvalloitusta ei tule koskaan tapahtumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta Teslan myyntien kasvu on ainakin päättynyt. Mitään Teslan maailmanvalloitusta ei tule koskaan tapahtumaan.
Älä puhu hölmöjä, Teslan maailmanvalloitus tapahtui jo, model Y oli Suomenkin myydyin automalli jo vuonna 2023. Teslan myynti nousee uusiin sfääreihin uudistetun Y:n myötä, eikä kommunistien käsien heiluttelu ja piipitys sitäkään asiaa muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu hölmöjä, Teslan maailmanvalloitus tapahtui jo, model Y oli Suomenkin myydyin automalli jo vuonna 2023. Teslan myynti nousee uusiin sfääreihin uudistetun Y:n myötä, eikä kommunistien käsien heiluttelu ja piipitys sitäkään asiaa muuta.
Tuossa uudessa Model Y:ssä ei ole mitään merkittävää uutta. Suurin muutos on lähinnä ulkonäkö ja siihen uudistukset käytännössä päättyvät. Ja nuo uudet hienot valot ovat täsmälleen samoja kuin kaikissa muissakin uusissa autoissa. Kaikki uudet asiat model Y:ssä on ollut kilpailijoilla jo vuosia.
Uusi model Y on sama surkea paska romu kuin ennenkin. Tesla suoltaa tehtaistaan lähinnä surkeita heikkolaatuisia romuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu hölmöjä, Teslan maailmanvalloitus tapahtui jo, model Y oli Suomenkin myydyin automalli jo vuonna 2023. Teslan myynti nousee uusiin sfääreihin uudistetun Y:n myötä, eikä kommunistien käsien heiluttelu ja piipitys sitäkään asiaa muuta.
Siis mikä maailmanvalloitus voi olla automerkillä joka ei ole edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa? Hyvä jos edes 20 suurimman joukossa. Itse asiassa Tesla ei ole suurin sähköautovalmistaja enää, vaan BYD on jo kaukana Teslan edellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mikä maailmanvalloitus voi olla automerkillä joka ei ole edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa? Hyvä jos edes 20 suurimman joukossa. Itse asiassa Tesla ei ole suurin sähköautovalmistaja enää, vaan BYD on jo kaukana Teslan edellä.
Ja kun puhutaan model Y:stä niin se on nykyään Teslan ainoa paljon myyvä malli. Muilla valmistajilla on kymmeniä eri automalleja mistä syystä myynnit hajaantuvat. Teslalla on vain yksi paljon myyvä automalli eli model Y. Jopa model 3 ei enää hirveästi myy ja Cybertruck on jenkeissä flopannut ja model S:ää ja model X:ää myydään vain vähän. Kokonaismyynneissä Tesla ei ole suuri autovalmistaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa uudessa Model Y:ssä ei ole mitään merkittävää uutta. Suurin muutos on lähinnä ulkonäkö ja siihen uudistukset käytännössä päättyvät. Ja nuo uudet hienot valot ovat täsmälleen samoja kuin kaikissa muissakin uusissa autoissa. Kaikki uudet asiat model Y:ssä on ollut kilpailijoilla jo vuosia.
Uusi model Y on sama surkea paska romu kuin ennenkin. Tesla suoltaa tehtaistaan lähinnä surkeita heikkolaatuisia romuja.Maksaako joku kilpaileva merkki sinulle tästä touhustasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksaako joku kilpaileva merkki sinulle tästä touhustasi?
Miksi pitäisi maksaa totuuden kertomisesta? Aivottomat Tesla-fanit vain innostuvat minimaalisista muutoksista, joita harva edes huomaa. Ja Cybertruck on flopannut täydellisesti ja tämä on totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu hölmöjä, Teslan maailmanvalloitus tapahtui jo, model Y oli Suomenkin myydyin automalli jo vuonna 2023. Teslan myynti nousee uusiin sfääreihin uudistetun Y:n myötä, eikä kommunistien käsien heiluttelu ja piipitys sitäkään asiaa muuta.
Olihan se Tesla pitkään se halutuin sähköauto, mutta niin vain minäkin pyörsin viime syksyisen päätöksen ostaa seuraavaksi Tesla Y, ja ostinkin VW id4:n. Elonin elosteluilla on vaikutusta ostajien ajatuksiin.
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Varmaan aivan hyvä auto tuo model Y, se oli minullakin mielessä syksyllä. Elonin touhut saivat kuitenkin vaa'an kallistumaan Polestariin tai Folkkariin. Nyt on id.4 pihassa.
- Anonyymi
Et kyllä ole ihan mikään penaalin terävin. Natsi-Volkkarin dieselgatet yms. (on paljon muitakin luurankoja!) eivät haittaa, eikä ilmeisesti Kiinan ihmisoikeustilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kyllä ole ihan mikään penaalin terävin. Natsi-Volkkarin dieselgatet yms. (on paljon muitakin luurankoja!) eivät haittaa, eikä ilmeisesti Kiinan ihmisoikeustilanne.
Natsivolkkareista kaikkein ilmiselvin on tämä paSSat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kyllä ole ihan mikään penaalin terävin. Natsi-Volkkarin dieselgatet yms. (on paljon muitakin luurankoja!) eivät haittaa, eikä ilmeisesti Kiinan ihmisoikeustilanne.
Eipä näytä se Teslaakaan haittaavan, koska suuri osa Tesloista valmistetaan Kiinassa.
- Anonyymi
Se on ainoastaan yhden suomalaisen lehden vastaisku. Tesla tuhoutuu. Se on totuus.
- Anonyymi
Kyllä te kommunistit jaksattekin mouruta.
- Anonyymi
Kyllä taas kommareita ja vasuriterroristeja harmittaa!
- Anonyymi
Pitää kaikkansa. Tesla Y:tä on siellä mennyt maaliskuussa kilpiin tähän iltaan mennessä 1189kpl. 2-4. sijalla on 3 Volkswagenin mallia, joita on rekisteröity yhteensä hiukan enemmän kuin Y:tä.
- Anonyymi
Mikähän noissa folkkareissa ihmisiä kiehtoo? En ymmärrä, keskinkertaisia autoja aika kalliilla hinnoilla. Onnistunut brändäys ilmeisesti.
- Anonyymi
Ja silti tuo on paljon vähemmän kuin vuoden 2024 maaliskuussa, jolloin kilpiin meni 2088 model Y:tä. En pitäisi kehumisen arvoisena saavutuksena kun myynnit romahtavat vain 40%.
Lisäksi Teslan kannalta jonkin Norjan kaltaisen kääpiövaltion myynneillä ei ole paljon merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti tuo on paljon vähemmän kuin vuoden 2024 maaliskuussa, jolloin kilpiin meni 2088 model Y:tä. En pitäisi kehumisen arvoisena saavutuksena kun myynnit romahtavat vain 40%.
Lisäksi Teslan kannalta jonkin Norjan kaltaisen kääpiövaltion myynneillä ei ole paljon merkitystä.Teslan myynti vetää ihan hyvin, vaikka Norjassa olisikin joku pieni tilapäinen ja suhteellinen notkahdus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan myynti vetää ihan hyvin, vaikka Norjassa olisikin joku pieni tilapäinen ja suhteellinen notkahdus.
Teslan myynnit ovat romahtaneet kaikkialla maailmassa. Eikä romahdus ole väliaikainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan myynnit ovat romahtaneet kaikkialla maailmassa. Eikä romahdus ole väliaikainen.
Amerikassa ja Kiinassa ei näy käytännössä minkäänlaista laskua ja niissä molemmissa myynti on n. kymmenkertainen euroopan myyntiin nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassa ja Kiinassa ei näy käytännössä minkäänlaista laskua ja niissä molemmissa myynti on n. kymmenkertainen euroopan myyntiin nähden.
Teslan myynnit ovat laskeneet myös Amerikassa ja Kiinassa. Etenkin Kiinassa missä Tesla on pahassa pulassa, kun kiinalaiset autovalmistajat ovat jo reilusti Teslan edellä myynneissä. Etenkin BYD joka myy 5 kertaa enemmän sähköautoja kuin Tesla Kiinassa.
Ja miten selität sen, että vuonna 2024 Tesla myi vähemmän autoja kuin vuonna 2023?
" niissä molemmissa myynti on n. kymmenkertainen euroopan myyntiin nähden."
Hah hah haa... Naurettavan typerä idiootti keksii lukuja hatusta. Euroopassa myydään uusia autoja enemmän vuodessa kuin USA:ssa. Jenkithän ajaa melko vanhoilla autoilla, eivät he ostele autoja valtavan paljon. Teslankin kohdalla myynnit Euroopassa oli melko lailla samat kuin USA:ssa aiemmin eikä Kiinan myynnit ollut yhtään suurempi kuin Euroopan myynnit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan myynti vetää ihan hyvin, vaikka Norjassa olisikin joku pieni tilapäinen ja suhteellinen notkahdus.
Y onkin tällä hetkellä ylivoimaisesti myydyin auto Norjassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Y onkin tällä hetkellä ylivoimaisesti myydyin auto Norjassa.
Vain koska nyt lähetetään kauan sitten tilattuja ennakkotilauksia ja on kvartaalin loppu. Kuten ennenkin niin ensi kuussa Y:n myynti tippuu taas yli 70% tästä kuusta.
Teslalla ei ole koskaan loppunut tämä kvartaalin sisäinen vaihtelu. Aina kvartaalin kaksi ensimmäistä kuukautta on pienemmät myynnit ja sitten autot toimitetaan kvartaalin lopussa, jolloin Teslan myynnit näyttävät paremmilta kuin ne oikeasti ovat.
Ja silti Tesla on vieläkin myynyt Y:tä vähemmän kuin viime vuoden maaliskuussa.
- Anonyymi
Sanoin täällä jossain ketjussa on ihmisen muisti on lyhyt ja ihminen turtuu. Venäjä-Ukraina ottelukin oli ihmisille aivan kauhea aluksi mutta ei ihmisiä enää kiinnosta.
Nämä Muskin jutut on sentään pientä sotaan verrattuna. Osakekin on lähtenyt taas nousuun joten toivottavasti ostitte.- Anonyymi
Hetkeksi notkahti ja sitten taas suunta ylös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkeksi notkahti ja sitten taas suunta ylös.
Kun tulokset pian julkaistaan niin kurssi kääntyy taas laskuun. Tesla on hiljalleen kuoleva yritys. Varsinkin kun kurssi perustuu pitkälle valheisiin. Jokin FSD:kin on täysin käyttökelvoton ja toimivia robottitakseja ei tule kymmeniin vuosiin. Ja nuo Teslan humanoidirobotit ovat käyttökelvottomia ja huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tulokset pian julkaistaan niin kurssi kääntyy taas laskuun. Tesla on hiljalleen kuoleva yritys. Varsinkin kun kurssi perustuu pitkälle valheisiin. Jokin FSD:kin on täysin käyttökelvoton ja toimivia robottitakseja ei tule kymmeniin vuosiin. Ja nuo Teslan humanoidirobotit ovat käyttökelvottomia ja huijausta.
Mitä vielä, Tesla tekee miljardeja pelkästään myymällä päästöoikeutensa fossiiliautovalmistajille. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vielä, Tesla tekee miljardeja pelkästään myymällä päästöoikeutensa fossiiliautovalmistajille. :D
Tuota ei tapahdu ikuisesti ja päästöoikeudet voi myydä vaikka BYD:lle joka valmistaa jo paljon enemmän sähköautoja kuin Tesla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota ei tapahdu ikuisesti ja päästöoikeudet voi myydä vaikka BYD:lle joka valmistaa jo paljon enemmän sähköautoja kuin Tesla.
Tai tarkoitan siis, että BYD myy päästöoikeuksia polttomoottoriautoja valmistaville. Lisäksi KUN muut lisäävät sähköautojen myyntejä niin Tesla ei enää saa myytyä päästöoikeuksia. Teslan markkinaosuus sähköautoista on vuosi vuodelta pienentynyt ja tulee pienentymään jatkossakin. Eihän Tesla edes nyt ole suurin sähköautojen valmistaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota ei tapahdu ikuisesti ja päästöoikeudet voi myydä vaikka BYD:lle joka valmistaa jo paljon enemmän sähköautoja kuin Tesla.
Paljonko niitä BYDin autoja myydään Euroopassa? Suomessakaan ei juuri yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko niitä BYDin autoja myydään Euroopassa? Suomessakaan ei juuri yhtään.
Vaikka ei niitä paljon Euroopassa myydäkään niin silti BYD myy enemmän sähköautoja kuin Tesla. Toki osa niistä on busseja, joita Tesla ei myy. Suuri osa Suomessakin ajavista sähköbusseista ovat BYD:n sähköbusseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka ei niitä paljon Euroopassa myydäkään niin silti BYD myy enemmän sähköautoja kuin Tesla. Toki osa niistä on busseja, joita Tesla ei myy. Suuri osa Suomessakin ajavista sähköbusseista ovat BYD:n sähköbusseja.
Tesla myy 100 kertaa enemmän markkina-alueilla joilla on väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla myy 100 kertaa enemmän markkina-alueilla joilla on väliä.
Ja Teslan myynnit ovat luisumassa kun muiden sähköautovalmistajien myynnit ovat kasvussa. Teslasta ei tule koskaan suurinta autovalmistajaa eikä ole enää sähköautojen myynnissäkään kärkipäässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Teslan myynnit ovat luisumassa kun muiden sähköautovalmistajien myynnit ovat kasvussa. Teslasta ei tule koskaan suurinta autovalmistajaa eikä ole enää sähköautojen myynnissäkään kärkipäässä.
Tesla on jo yksi suurimmista, eikä trollin ininä asiaa muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on jo yksi suurimmista, eikä trollin ininä asiaa muuta.
Ja silti autojen myyntimäärissä Tesla ei ole vielä edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa. Ja silti myyntien kasvu on jo pysähtynyt Teslalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti autojen myyntimäärissä Tesla ei ole vielä edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa. Ja silti myyntien kasvu on jo pysähtynyt Teslalla.
Autojen kappalemääräinen myynti ei ratkaise kuka on suurin, muuten suurin olisi Matchbox!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vielä, Tesla tekee miljardeja pelkästään myymällä päästöoikeutensa fossiiliautovalmistajille. :D
Tesla tulee olemaan suurin ei-kiinalainen autovalmistaja 5-6 vuoden kuluttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autojen kappalemääräinen myynti ei ratkaise kuka on suurin, muuten suurin olisi Matchbox!
Tesla ei ole mikään Ferrari vaan tavisautojen myyjä. Eli kappalemääräisellä myynnillä on väliä, kun Teslan myytyjen autojen keskihinta ei ole paljon Toyotaa korkeampi. Ja myös BMW ja Mersu myyvät enemmän autoja kuin Tesla ja niiden autot ovat kalliimpia kuin Teslat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla tulee olemaan suurin ei-kiinalainen autovalmistaja 5-6 vuoden kuluttua.
Tesla ei tule olemaan suurin ei-kiinalainen autovalmistajat edes 50 vuoden päästä. Teslaa ei luultavasti ole edes olemassa 5-6 vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla ei tule olemaan suurin ei-kiinalainen autovalmistajat edes 50 vuoden päästä. Teslaa ei luultavasti ole edes olemassa 5-6 vuoden päästä.
Ihan sairaita harhoja sinulla. Polttikset taantuu ja Tesla sen kuin kasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sairaita harhoja sinulla. Polttikset taantuu ja Tesla sen kuin kasvaa.
Teslan myyntien kasvu päättyi jo viime vuonna ja tänä vuonna myynnit laskevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan myyntien kasvu päättyi jo viime vuonna ja tänä vuonna myynnit laskevat.
Tänä vuonnahan myynnit taas kasvavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä vuonnahan myynnit taas kasvavat.
Ei tule kasvamaan vaan laskee reippaasti. Varsinkin kun myös Cybertruck on osoittautunut kaikkien aikojen surkeimmaksi autoksi ja ne eivät kelpaa kenellekään. Edes uusittu model Y ei riitä kääntämään myyntejä kasvuun, koska ei siinä ole mitään merkittäviä uudistuksia.
- Anonyymi
Norjassa ei enää pakokaasu haise. Suurin osa autoista on nykyaikaisia autoja eli täyssähköautoja.
- Anonyymi
Museoautoja ei siellä tosiaan enää juurikaan myydä uutena.
- Anonyymi
No Norjan "myynnin lisäys" johtuu pelkästään siitä, että nyt on toimitettu jo viime vuoden puolella tehdyt tilaukset uuden y mallin myötä.
Uusia kauppoja ei sielläkään ole juuri tehty.
Muutenkin vain kommarit ja natsit ostavat nyt tesloja.- Anonyymi
Älä jaksa keksiä satuja.
- Anonyymi
Kommunistit ajaa edelleen tojotilla ja skoodilla, joihin siirtyivät ladoista ja mosseista.
- Anonyymi
Teslan voisi hommata ihan vaan kiusatakseen vasemmistohörhöjä.
- Anonyymi
Ja kyllä ihan muutenkin, hyvä auto se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyllä ihan muutenkin, hyvä auto se on.
Mutta kommarien kiusa on mehevä bonus.
- Anonyymi
Tesla on paras, ja sekös vasemmistopummeja harmittaa!
- Anonyymi
Tesla on markkinoiden heikkolaatuisin auto. Paskempaa romua kuin Tesla on vaikea löytää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on markkinoiden heikkolaatuisin auto. Paskempaa romua kuin Tesla on vaikea löytää.
Te kommunistit ette kyllä ole päteviä arvostelemaan länsimaisia autoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te kommunistit ette kyllä ole päteviä arvostelemaan länsimaisia autoja!
Suuri osa Tesloista valmistetaan Kiinassa, joten se siitä Teslan "länsimaalaisuudesta".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa Tesloista valmistetaan Kiinassa, joten se siitä Teslan "länsimaalaisuudesta".
Ja ylipäätään Teslan suunnittelijat ovat idiootteja. Kaiken kontrollointi joltain saatanan tabletilta on aivotonta typeryyttä. Jopa hansikaslokero pitää avata hiplailemalla tablettia, mikä on idioottimaista. Ja Teslat ovat järjestään myös kamalan rumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ylipäätään Teslan suunnittelijat ovat idiootteja. Kaiken kontrollointi joltain saatanan tabletilta on aivotonta typeryyttä. Jopa hansikaslokero pitää avata hiplailemalla tablettia, mikä on idioottimaista. Ja Teslat ovat järjestään myös kamalan rumia.
Ymmärrän että sinulle on vaikeaa käyttää uudempia autoja, mutta onneksesi teille vähälahjaisille löytyy vielä vanhoja tojotia, skoodia ja muita ladoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän että sinulle on vaikeaa käyttää uudempia autoja, mutta onneksesi teille vähälahjaisille löytyy vielä vanhoja tojotia, skoodia ja muita ladoja.
Ja nuo tojotat ja skodat ovat laadukkaampia ja parempia autoja kuin Teslat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nuo tojotat ja skodat ovat laadukkaampia ja parempia autoja kuin Teslat.
Trollispedellä on selkeää kateutta havaittavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa Tesloista valmistetaan Kiinassa, joten se siitä Teslan "länsimaalaisuudesta".
Heh heh trollipoju, Euroopassa on valtava Teslan tehdas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh trollipoju, Euroopassa on valtava Teslan tehdas.
Vielä suurempi Teslan tehdas on kuitenkin Kiinassa. Ja sieltä tulee edelleen model 3:t Suomeen. Euroopan tehtaassa valmistetaan vain model Y:tä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä suurempi Teslan tehdas on kuitenkin Kiinassa. Ja sieltä tulee edelleen model 3:t Suomeen. Euroopan tehtaassa valmistetaan vain model Y:tä.
Ja lisäksi myös Euroopan tehtaassa valmistetuissa valmistetuissa Tesloissa suuri osa komponenteista tulee Kiinasta. Esimerkiksi osassa Tesloja on BYD:n Kiinassa valmistama akku. Kyllä, Tesla ostaa osia jopa pahimmalta kilpailijaltaan (tosin tämä on normaalia yritysmaailmassa, onhan jopa iPhonessa Samsungin valmistamia osia).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäksi myös Euroopan tehtaassa valmistetuissa valmistetuissa Tesloissa suuri osa komponenteista tulee Kiinasta. Esimerkiksi osassa Tesloja on BYD:n Kiinassa valmistama akku. Kyllä, Tesla ostaa osia jopa pahimmalta kilpailijaltaan (tosin tämä on normaalia yritysmaailmassa, onhan jopa iPhonessa Samsungin valmistamia osia).
Onneksi eurooppalaisissa autoissa ei ole mitään kiinalaisia komponentteja. Eiku...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi eurooppalaisissa autoissa ei ole mitään kiinalaisia komponentteja. Eiku...
Se on vähän eri asia kuin tehdä koko auto Kiinassa kuten osa Tesloista tehdään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vähän eri asia kuin tehdä koko auto Kiinassa kuten osa Tesloista tehdään.
No onneksi eurooppalaisia merkkejä ei tehdä Kiinassa. Eiku...
- Anonyymi
En kehtaisi kirjoittaa Teslasta .. autoliikkeet jotka ottivat teslat moniko palauttaa ne?
- Anonyymi
Älä trollikomu piipitä.
- Anonyymi
Tuolla tahdilla vuoden 2025 aikapa pelkästään Teslan Y-mallia myydään Norjassa hirmuinen määrä!
- Anonyymi
Kylläpä kommunisteja taas ketuttaa!!!
- Anonyymi
Tuo oli vain kvartaalin loppu, jolloin Tesla aina myy eniten autojaan. Nyt myynnit ovat taas alempana. Tesla myy tänä vuonna vähemmän Y-mallia kuin viime vuonna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli vain kvartaalin loppu, jolloin Tesla aina myy eniten autojaan. Nyt myynnit ovat taas alempana. Tesla myy tänä vuonna vähemmän Y-mallia kuin viime vuonna.
Sehän nähdään kommari!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän nähdään kommari!
Tänään tuli Teslan ensimmäisen kvartaalin autojen myynnit ja romahdus oli selvä. Joten tämä todisti asian.
https://electrek.co/2025/04/02/tesla-tsla-q1-deliveries-worse/
Ja Teslan boikotointi ei ole kommunismia vaikka sinä aivottomana Tesla-fanina niin ajatteletkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään tuli Teslan ensimmäisen kvartaalin autojen myynnit ja romahdus oli selvä. Joten tämä todisti asian.
https://electrek.co/2025/04/02/tesla-tsla-q1-deliveries-worse/
Ja Teslan boikotointi ei ole kommunismia vaikka sinä aivottomana Tesla-fanina niin ajatteletkin.Aivoton kommunisti luulee että älykkäät ihmiset lähtevät boikotoimaan Teslaa! Vain typerät kommunistit tekevät niin. Ei sillä että tyhjätasku kommareiden boikotit mihinkään vaikuttaisivat...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivoton kommunisti luulee että älykkäät ihmiset lähtevät boikotoimaan Teslaa! Vain typerät kommunistit tekevät niin. Ei sillä että tyhjätasku kommareiden boikotit mihinkään vaikuttaisivat...
Boikotoidaan Teslaa tai ei niin Teslan myynnit ovat silti laskusuunnassa. Jo ennen tätä vuotta Teslan markkinaosuus sähköautoista on huomattavasti laskenut ja nyt se luisuu entisestään. Tesla ei ole enää suurin sähköautojen valmistajakaan enää eikä tule sitä enää koskaan olemaankaan.
Sähköautojen myynnit toki kasvaa nyt, mutta Teslan myynnit ei kasva vaan laskee. Monet ostavat sähköauton, mutta se ei ole Tesla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään tuli Teslan ensimmäisen kvartaalin autojen myynnit ja romahdus oli selvä. Joten tämä todisti asian.
https://electrek.co/2025/04/02/tesla-tsla-q1-deliveries-worse/
Ja Teslan boikotointi ei ole kommunismia vaikka sinä aivottomana Tesla-fanina niin ajatteletkin.Ja muuten, tämän huhtikuun ensimmäisen viikon aikana Model Y:n myynti on romahtanut Norjassa kuten aina ennenkin kvartaalin jälkeen. Huhtikuun tilastossa Model Y on vasta sijalla 10. Esimerkiksi VW:n ID.3, ID.4, ID.7 ja ID.Buzz ovat kaikki Model Y:n edellä kuten on myös Nissan, Toyota, BYD, Volvo ja Skoda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten, tämän huhtikuun ensimmäisen viikon aikana Model Y:n myynti on romahtanut Norjassa kuten aina ennenkin kvartaalin jälkeen. Huhtikuun tilastossa Model Y on vasta sijalla 10. Esimerkiksi VW:n ID.3, ID.4, ID.7 ja ID.Buzz ovat kaikki Model Y:n edellä kuten on myös Nissan, Toyota, BYD, Volvo ja Skoda.
Katsotaan nyt rauhassa se koko vuoden myynti, sitten saat itkeä taas katkeria kyyneliä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaan nyt rauhassa se koko vuoden myynti, sitten saat itkeä taas katkeria kyyneliä...
Taitaa olla sinä joka niitä katkeria kyyneliä itkee. Tänä vuonna Tesla myy vähemmän kuin viime vuonna.
- Anonyymi
Norja menee edellä, Suomi hiihtää kaukana perässä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302986- 2192933
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791876Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761522Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381393- 471118
- 991031
- 112945
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6863- 46853