On valkoista edessä ja punaista takana. Mauttomia sanon minä. Kun ne aikanaan hajoavat, niin mitä sanoo katsastusmies. Hylkäys tulee ja sitten itketään tuhansien eurojen korjauslaskua.
Kuka keksi typerät valoviivat?
87
464
Vastaukset
- Anonyymi
Olenko aistivinani lievää kateutta? Kun ei minulla, ei kellään muullakaan...
- Anonyymi
Sähköautomies tai nainen aistii kateutta, kun naapurilla vähän uudempi sähköauto pidemmällä rangella ja tehokkaammalla sähkömoottorilla.
- Anonyymi
Mauttoman lelumaisia kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautomies tai nainen aistii kateutta, kun naapurilla vähän uudempi sähköauto pidemmällä rangella ja tehokkaammalla sähkömoottorilla.
Velaksi ostettu autosi ei aiheuta tippaakaan kateutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velaksi ostettu autosi ei aiheuta tippaakaan kateutta.
Tuo lausahdus kertoi kateutesi määrä olevan hurjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo lausahdus kertoi kateutesi määrä olevan hurjaa.
Voi ressukkaa.
- Anonyymi
Lisäjarruvalotkin ärsyttivät alkuvuosina. "Häikäisee, ei ole kivaa, kun edessä oleva seisoo jarrulla."
- Anonyymi
Se lisäjarruvalohan olikin pitkään kielletty virkamiespäätöksellä, kunnes siitä tehtiin pakollinen varuste uusiin autoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se lisäjarruvalohan olikin pitkään kielletty virkamiespäätöksellä, kunnes siitä tehtiin pakollinen varuste uusiin autoihin.
Lisäjarruvalo on hyödyllinen, mutta perän tai keulan levyiset koristevalot ovat tarpeettomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäjarruvalo on hyödyllinen, mutta perän tai keulan levyiset koristevalot ovat tarpeettomia.
Autoja on koristeltu kautta aikojen ja aina keksitään uutta ja nyt kun valotekniikka on kehittynyt, niin saadaan edullisesti autoihin näyttävyyttä.
Kuka tykkää kuka ei, mutta sehän on jokaisen valinta.
Kateutta kaikki uusi kuitenkin näyttää aiheuttavan aina vaan ja sehän on suomalisessa DNA:ssa ja suurimpia inhimillisiä käyttövoimia mitä suomalaisesta löytyy yhä edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoja on koristeltu kautta aikojen ja aina keksitään uutta ja nyt kun valotekniikka on kehittynyt, niin saadaan edullisesti autoihin näyttävyyttä.
Kuka tykkää kuka ei, mutta sehän on jokaisen valinta.
Kateutta kaikki uusi kuitenkin näyttää aiheuttavan aina vaan ja sehän on suomalisessa DNA:ssa ja suurimpia inhimillisiä käyttövoimia mitä suomalaisesta löytyy yhä edelleen.Onko halvannäköinen Ledviiva näyttävyyttä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoja on koristeltu kautta aikojen ja aina keksitään uutta ja nyt kun valotekniikka on kehittynyt, niin saadaan edullisesti autoihin näyttävyyttä.
Kuka tykkää kuka ei, mutta sehän on jokaisen valinta.
Kateutta kaikki uusi kuitenkin näyttää aiheuttavan aina vaan ja sehän on suomalisessa DNA:ssa ja suurimpia inhimillisiä käyttövoimia mitä suomalaisesta löytyy yhä edelleen.Mitä "näyttävyyttä" noissa typerissä valoviivoissa muka on? Ne vain tekevät korjaamisen todella vaikeaksi ja kalliiksi. Vanhoissa autoissa polttimon vaihto maksaa muutaman euron ja sen voi tehdä kotona helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä "näyttävyyttä" noissa typerissä valoviivoissa muka on? Ne vain tekevät korjaamisen todella vaikeaksi ja kalliiksi. Vanhoissa autoissa polttimon vaihto maksaa muutaman euron ja sen voi tehdä kotona helposti.
Eli kyse on kateudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kyse on kateudesta.
Et ymmärtänyt, ymmärrän. Oli puhe lampunvaihdosta, no et ymmärrä vieläkään.
Kateus ja lampunvaihto on eriasia eikä toista voi tahdä netissä, tiedätkö kumpaa ? - Anonyymi
Mulla seisoo muuten vain.
- Anonyymi
Sinulla on siis tieto mitä nuo maksaa.
Voin kertoa sinulla yllättävän tiedon noin esimerkkinä. BMW 530e hybrid vm.2022 ja peilissä olevan led-vilkku kokonaisuutena vaihdettuna uuteen merkkiliikkeessä maksoi 65 euroa.- Anonyymi
Nyt ei ole kyse peilivilkuista, vaan koko auton levyisistä valonauhoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei ole kyse peilivilkuista, vaan koko auton levyisistä valonauhoista.
Se kertoi vain ettei nuo led-listat välttis ole kalliita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei ole kyse peilivilkuista, vaan koko auton levyisistä valonauhoista.
Hei, toihan on tyypillinen bmw kuskin vastaus. Täysin asian vierestä. Ei erota peilivilkkua valonauhasta ja silti ajelee liikenteessä.
- Anonyymi
Minä haluan värejä vaihtavat kattokaiteet.
- Anonyymi
Muovia ja lediä, sekö on kestävyyttä ja kauneutta?
- Anonyymi
Ohimenevää koristelua.
- Anonyymi
Sinänsä näitä valoviivoja on uusissa polttomoottoriautoissakin, ei tuo ole yksin sähköautojen ominaisuus.
- Anonyymi
Valmistus maksaa muutaman euron mutta auton hintaa nostetaan vähintään muutaman sata euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistus maksaa muutaman euron mutta auton hintaa nostetaan vähintään muutaman sata euroa.
Tietenkin. 2 euron osa, työ sen asentamiseen, tavaran kuljetus Kiinasta ja verot plus marginaalit. Kyllä siitä muutama satanen tulee lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin. 2 euron osa, työ sen asentamiseen, tavaran kuljetus Kiinasta ja verot plus marginaalit. Kyllä siitä muutama satanen tulee lisää.
Temusta halavalla.
- Anonyymi
Sinansä aivan sama missä ne näyttää lasten leluilta.
- Anonyymi
Lapsenmielisillä pitää olla lasten lelut.
- Anonyymi
"Minun rakkaani on valkoinen ja punainen, kymmentä tuhatta jalompi." 😋 One in a millions.
- Anonyymi
10 vuoden päästä näemme uusissa autoissa vain pyöreitä valoja?
- Anonyymi
Siihen asti mennään sokkona kantikkailla ja kaikilla leluilla.
- Anonyymi
Me pitkän linjan autoilijat muistamme ajan, kun pyöreät vakioumpiot kävivät useimpiin automerkkeihin ja -malleihin. Hintaa oli 20-30 markkaa/kpl. Nyt ajovalot maksavat muutaman tuhatta euroa/kpl. Kehitys on ihanan halpaa.
- Anonyymi
Vakuutusmaksuissa kehitys näkyy.
- Anonyymi
Kohta 30 vuotta autoilleena en ole umpioita joutunut kertaakaan vaihtamaan, joten mitä merkitystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta 30 vuotta autoilleena en ole umpioita joutunut kertaakaan vaihtamaan, joten mitä merkitystä?
Kolhaise vähän nykyauton etukulmaa, niin tiedät mitä valaisin maksaa, jos autosi ei mene suoraan lunastukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolhaise vähän nykyauton etukulmaa, niin tiedät mitä valaisin maksaa, jos autosi ei mene suoraan lunastukseen.
Ei ole ollut tapana kolhia autoa, ja autossa on vakuutukset vahinkoja varten jos huono tuuri käy. Jos nyt itse kuitenkin pitäisi maksaa niin käytettynä osana näyttää maksavan luokkaa 300 euroa (mukautuvilla led-valoilla oleva umpio)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ollut tapana kolhia autoa, ja autossa on vakuutukset vahinkoja varten jos huono tuuri käy. Jos nyt itse kuitenkin pitäisi maksaa niin käytettynä osana näyttää maksavan luokkaa 300 euroa (mukautuvilla led-valoilla oleva umpio)
Eli aivan järjettömän hintainen ja lisäksi työstä pitää maksaa. Vai pystyykö tuon vaihtamaan helposti kotona ilman erikoisvälineitä?
Lisäksi yleensä vakuutuksissa on omavastuu joten silti joudut suuren osan tuosta maksamaan. Jos omavastuuta ei olisi niin ajan myötä maksat monta tonnia ylimääräistä vakuutuksesta vain sen takia. Joten siinä ei olisi mitään järkeä. Itse olen tosin laskenut, että autossa riittää pelkkä pakollinen liikennevakuutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli aivan järjettömän hintainen ja lisäksi työstä pitää maksaa. Vai pystyykö tuon vaihtamaan helposti kotona ilman erikoisvälineitä?
Lisäksi yleensä vakuutuksissa on omavastuu joten silti joudut suuren osan tuosta maksamaan. Jos omavastuuta ei olisi niin ajan myötä maksat monta tonnia ylimääräistä vakuutuksesta vain sen takia. Joten siinä ei olisi mitään järkeä. Itse olen tosin laskenut, että autossa riittää pelkkä pakollinen liikennevakuutus.Vaihtotyöstä en sen tarkemmin tiedä, kuinka helppoa tai vaikeaa. Tosin saman automallin ihan perusmallin halogeeniumpiokin näyttää maksavan parisen sataa, eli ei nuo ledit tai muut "viivavalot" nyt kovin paljoa näytä hintaa nostavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ollut tapana kolhia autoa, ja autossa on vakuutukset vahinkoja varten jos huono tuuri käy. Jos nyt itse kuitenkin pitäisi maksaa niin käytettynä osana näyttää maksavan luokkaa 300 euroa (mukautuvilla led-valoilla oleva umpio)
Niissä 300 euron käytetyissä on yleensä jotakin vikaa, naarmuja ja kiinnikkeitä poikki tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä 300 euron käytetyissä on yleensä jotakin vikaa, naarmuja ja kiinnikkeitä poikki tms.
Varmaan löytyy noitakin, mutta ainakin pari mitä itse katsoin tuolla 300 euron hinnalla niin kuvauksen mukaan täysin toimivia ja kiinnikkeet, liittimet yms. ehjiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan löytyy noitakin, mutta ainakin pari mitä itse katsoin tuolla 300 euron hinnalla niin kuvauksen mukaan täysin toimivia ja kiinnikkeet, liittimet yms. ehjiä.
Kuvauksiin ei voi luottaa, ei varsinkaan jonkin torin tai Ebayn ilmoituksissa. Jopa virallisten käytettyjä osien jälleenmyyjien kuvaukset eivät usein ole luotettavia. Nykyaikana on täysin normaalia hieman kaunistella kuvauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvauksiin ei voi luottaa, ei varsinkaan jonkin torin tai Ebayn ilmoituksissa. Jopa virallisten käytettyjä osien jälleenmyyjien kuvaukset eivät usein ole luotettavia. Nykyaikana on täysin normaalia hieman kaunistella kuvauksia.
Toki se riski on aina olemassa, mutta jos on kyse myyjästä joka esim. on myynyt paljon Ebayssa, ja palautteet ovat lähes 100% positiivisia niin itse pidän riskiä aika pienenä. Käytettyjä vanteita olen ostanut noin, ja aina ne ovat olleet kuvauksien mukaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki se riski on aina olemassa, mutta jos on kyse myyjästä joka esim. on myynyt paljon Ebayssa, ja palautteet ovat lähes 100% positiivisia niin itse pidän riskiä aika pienenä. Käytettyjä vanteita olen ostanut noin, ja aina ne ovat olleet kuvauksien mukaisia.
Palautteet ovat myös usein väärennettyjä joten edes niihin ei voi luottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta 30 vuotta autoilleena en ole umpioita joutunut kertaakaan vaihtamaan, joten mitä merkitystä?
Minä vaihdoin 70-luvulla hehkulanka lampulliset umpiot uusiin H4 umpioihin. Ero oli tuolloin järisyttävä. Varsinkin tarkkarajainen valokuvio oli jotain, mitä ei hehkulampuilla koskaan nähnyt, ja se valoteho...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ollut tapana kolhia autoa, ja autossa on vakuutukset vahinkoja varten jos huono tuuri käy. Jos nyt itse kuitenkin pitäisi maksaa niin käytettynä osana näyttää maksavan luokkaa 300 euroa (mukautuvilla led-valoilla oleva umpio)
Se voi olla joku muu kun kolhii sinun autoa vaikkapa parkkipaikalla. Kolhijan ei edes tarvitse siitä ilmoittaa.
- Anonyymi
Valoviivat ovat antiikkista Led-tekniikkaa. Laseria ja matriisi-Ledejä ne olla pitää.
- Anonyymi
Niitä koko auton levyisiä valoviivoja oli jo 60-luvulla.
Suomessa ne tietenkin piti tehdä toimimattomiksi.- Anonyymi
Ja "elävät" vilkut...
- Anonyymi
Olkoot nyt sitten koristelua tai näyttävyyttä mutta kyseessä on tyyppihyväksytty varuste, jonka tulee myös toimia.
Jos takavalot, lähivalot tai jarruvalot eivät toimi lainkaan tai pakollinen valaisin puuttuu kokonaan, tällöin ajoneuvo hylätään ja määrätään jälkitarkastukseen. - Anonyymi
Voisiko aloittaja kertoa miksi kiinnostaa että KUKA ne valoviivat keksi.
Jos saat tietää jonkun ulkomaalaisen suunnittelijan nimen niin mitä se sinulle merkitsee?- Anonyymi
Näitä ikuisia valittajia ja kyyliä. Ihmisiä joilla ei ole omaa elämää niin ainoa tarkoitus olemiselle on nalkuttaa ihmisille joilla on elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä ikuisia valittajia ja kyyliä. Ihmisiä joilla ei ole omaa elämää niin ainoa tarkoitus olemiselle on nalkuttaa ihmisille joilla on elämää.
Onko sinulla elämää, kun pitää illalla roikkua Suolessa?
- Anonyymi
Nörtit näitä tyhmiä juttuja keksii aivan työkseen. Kun joku on valmis niin toinen nörtti keksii sermin takana seuraavan ja se edellinen onkin jo vanha.
- Anonyymi
Akkuvajakin korttipakasta löytyy vain kateuskortteja
- Anonyymi
Oliko tuo viimeinen pieraisu ennen sammumista.
- Anonyymi
No sehän on seuraavan omistajan ongelma. Kun ajaa riittävän tuoreella autolla, ei tarvitse alentua sellaiseen paikkaan kuin katsastus. :D
- Anonyymi
Nyt ilmottautui keskusteluun oikein rahamies.
- Anonyymi
"Onko sinulla elämää, kun pitää illalla roikkua Suolessa?"
Aivan aiheellinen kysymys ja vastaan että olen vähän samalla tavalla vinksahtanut kuin tämän ketjun avannut kyylä ja elämäntapavalittaja.
Se pieni ero on että minä kyylään teitä kyyliä ja nauran teidän itkuille siitä miten muut tekevät ja te vain kyyläätte.- Anonyymi
Mietitäänpä esimerkiksi hieman tämän ketjun avausta. Tämä nillittäjä on niin kiinnostunut muiden ihmisten autoissa olevista valoista että joutuu avautumaan siitä julkisesti netissä.
Onko mitään säälittävämpää avunhuutoa siitä ettei omassa elämässä ole mitään vaan joutuu avautumaan muideem ihmisten autoissa olevista valoista joilla ei edes ole mitään oikeaa merkiystä. Pelkkiä koristeita.
Ja sitten tämä kyylä alkaa urputtamaan näista koristeita muiden autoissa aivan kuin se olisi jollakin tapaa merkityksellinen asia.
Aivan sama kuin joku wunderbaum roikkumassa taustapeilissä. Ei mitään merkitystä kenellekään muulle kuin sille joka on päättänyt ripustaa sen hajuhelvetin autoonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietitäänpä esimerkiksi hieman tämän ketjun avausta. Tämä nillittäjä on niin kiinnostunut muiden ihmisten autoissa olevista valoista että joutuu avautumaan siitä julkisesti netissä.
Onko mitään säälittävämpää avunhuutoa siitä ettei omassa elämässä ole mitään vaan joutuu avautumaan muideem ihmisten autoissa olevista valoista joilla ei edes ole mitään oikeaa merkiystä. Pelkkiä koristeita.
Ja sitten tämä kyylä alkaa urputtamaan näista koristeita muiden autoissa aivan kuin se olisi jollakin tapaa merkityksellinen asia.
Aivan sama kuin joku wunderbaum roikkumassa taustapeilissä. Ei mitään merkitystä kenellekään muulle kuin sille joka on päättänyt ripustaa sen hajuhelvetin autoonsa.Valoilla on merkitystä paljonkin kun ollaan liikenteessä. Varsinkin nykyaikaiset valot usein sokaisee vastaantulijat. Jotkut automaattiset valotkaan, jotka vaihtavat pitkille ja lyhyille automaattisesti, eivät todellakaan toimi kunnolla missään uudessa autossa. Aivan kuten eivät toimi matriisivalotkaan. Ne vain vaarantavat kaikkien liikenteessä ajavien hengen.
Lisäksi valojen pitää olla selkeitä ja ymmärrettäviä. Valojen ei kuulu ikinä koristeita. Valojen tehtävä on valaista ja ilmoittaa muille liikenteessä mitä autoilija tekee. Siinä kaikki ja mitään muuta funktiota auton valoilla ei ole. Mitään ylimääräisiä tarpeettomia valoja ei saisi olla.
Kaikki tällaiset hienostelevat valot pitäisi tehdä laittomiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietitäänpä esimerkiksi hieman tämän ketjun avausta. Tämä nillittäjä on niin kiinnostunut muiden ihmisten autoissa olevista valoista että joutuu avautumaan siitä julkisesti netissä.
Onko mitään säälittävämpää avunhuutoa siitä ettei omassa elämässä ole mitään vaan joutuu avautumaan muideem ihmisten autoissa olevista valoista joilla ei edes ole mitään oikeaa merkiystä. Pelkkiä koristeita.
Ja sitten tämä kyylä alkaa urputtamaan näista koristeita muiden autoissa aivan kuin se olisi jollakin tapaa merkityksellinen asia.
Aivan sama kuin joku wunderbaum roikkumassa taustapeilissä. Ei mitään merkitystä kenellekään muulle kuin sille joka on päättänyt ripustaa sen hajuhelvetin autoonsa.Miksi sitten niitä tarpeettomilla koristeilla varustettuja autoja halutaan ostaa? Minä haluan ostaa autoja, joissa on oikeita varusteita.
- Anonyymi
ledinauhaa saa kaupasta, tarra valmiina. se on koriste muutenkin eli homma hoituu
- Anonyymi
20 m kausivaloa riittää ympäri auton.
- Anonyymi
"Mitään ylimääräisiä tarpeettomia valoja ei saisi olla.
Kaikki tällaiset hienostelevat valot pitäisi tehdä laittomiksi."
Nyt taas papparaisen verenpaine nousee aivan turhaan ja parta väpättää kun kiukkua puskee.
Nuo avauksessa mainitut ovat huomio/päiväajovalot eli niillä on funktio autossa. Sen sijaan että olisi kaksi erillistä valoa (oikea/vasen) niin onkin yksi valo joka ulottuu koko auton leveydelle.
Ei tämä sen vaikeampi asia ole ymmärtää.- Anonyymi
Kaksi erillistä valoa on paljon selkeämpi ja silloin tietää, että vastaan tulee normaali auto. Ei ole mitään tarvetta auton levyiselle viivalle. Tuollaiset typerät kikkailut ovat turhia. Samoin auton valoissa ei ole mitään tarvetta animaatioille tai muille höpsötyksille. Aivan kuten valot eivät tarvitse automatiikkaa.
Eikä erillisiä huomio/päiväajovalojakaan tarvita. Itsellä on ainakin normaalit lyhyet valot autossa päällä päivälläkin, ei mitään huomio/päiväajovaloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi erillistä valoa on paljon selkeämpi ja silloin tietää, että vastaan tulee normaali auto. Ei ole mitään tarvetta auton levyiselle viivalle. Tuollaiset typerät kikkailut ovat turhia. Samoin auton valoissa ei ole mitään tarvetta animaatioille tai muille höpsötyksille. Aivan kuten valot eivät tarvitse automatiikkaa.
Eikä erillisiä huomio/päiväajovalojakaan tarvita. Itsellä on ainakin normaalit lyhyet valot autossa päällä päivälläkin, ei mitään huomio/päiväajovaloja.Nyt pappa vetää kyllä niin putoushahmon karikatyyriä vanhasta ihmisestä joka on juuttunut jonnekin menneisyyteen.
Ei se olisi hauska edes putouksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt pappa vetää kyllä niin putoushahmon karikatyyriä vanhasta ihmisestä joka on juuttunut jonnekin menneisyyteen.
Ei se olisi hauska edes putouksessa.No, perustele sitten miksi tuollaisia pitäisi autossa olla? En löydä yhtäkään hyvää syytä noille kikkailuille. Normaalit ajovalot, vilkut ja jarruvalot ja siinä on kaikki tarvittava.
Ja valoautomatiikat eivät toimi käytännössä ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, perustele sitten miksi tuollaisia pitäisi autossa olla? En löydä yhtäkään hyvää syytä noille kikkailuille. Normaalit ajovalot, vilkut ja jarruvalot ja siinä on kaikki tarvittava.
Ja valoautomatiikat eivät toimi käytännössä ollenkaan.Jos osaat lukea niin se on kerrottu jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaat lukea niin se on kerrottu jo.
Ei ole kerrottu yhtäkään hyvää syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kerrottu yhtäkään hyvää syytä.
Aloittaja kysyi kuka ne valoviivat on keksinyt, sitä miksi ne pitää olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kerrottu yhtäkään hyvää syytä.
lain mukaan autossa pitää olla huomio/päiväajovalot. Autonvalmistaja sitten päättää milaiset valot autoonsa laittaa lain puitteissa.
Se että joku papparainen alkaa itkemään että valojen pitäisi olla tietynlaiset on naurettavaa narsismia. MINÄ tiedän paremmin kuin muut millaiuset valot autossa pitää olla. MINÄ ja MINÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lain mukaan autossa pitää olla huomio/päiväajovalot. Autonvalmistaja sitten päättää milaiset valot autoonsa laittaa lain puitteissa.
Se että joku papparainen alkaa itkemään että valojen pitäisi olla tietynlaiset on naurettavaa narsismia. MINÄ tiedän paremmin kuin muut millaiuset valot autossa pitää olla. MINÄ ja MINÄ.Ja huomio/päivävaloina toimii normaalit lyhyet ajovalot. Itse laitan valot samalla tavalla päälle sekä pimeällä että päivällä, ei mitään eroa.
Etkä rääkyvänä ääliönä ole antanut mitään järkevää syytä noille autovalmistajien typerille valokikkailuille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja huomio/päivävaloina toimii normaalit lyhyet ajovalot. Itse laitan valot samalla tavalla päälle sekä pimeällä että päivällä, ei mitään eroa.
Etkä rääkyvänä ääliönä ole antanut mitään järkevää syytä noille autovalmistajien typerille valokikkailuille.Toki jos huomio/päiväajovalo hajoaa niin en korjaa sitä paitsi jos katsastuksessa vaaditaan. Koska en niitä käytä niin niitä ei tarvitse ikinä korjata.
- Anonyymi
Kiinasta tulee kaikenlaista rojua.
- Anonyymi
Kenen mielestä esimerkiksi Polestar 2 takavalot ovat tyylikkäät?
- Anonyymi
Kenen mielestä vuoden 1998 Datsunin takavalot on tyylikkäät?
- Anonyymi
Jos ne olisi hieman paksumpaa viivaa ja tasaisen kirkkaat, niin ehkä.
- Anonyymi
Jossain tv-ohjelmassa (Teknavi?) oli kiinalainen auto, jonka etukulman pystysuora valkoinen valorantu kääntyi helmassa taaksepäin kohti rengasta ja jatkui taas jonkin matkaa helmassa renkaan takana. On ehkä näyttänyt kivalta automuotoilijan hahmotelmissa, mutta minusta aivan turhaa kikkailua. Varsinkin tuo lyhyt pätkä valoa eturenkaan takana, jolle Suomen suolaloskassa en ennustaisi kovin pitkää käyttöikää.
Yleensäkin autojen ulkonäön kehitys on ollut itselleni pettymys. Tieteisleffoissa tulevaisuuden autot ovat usein pelkistetyn puhtaita, saumattomia ja sulavalinjaisia, ilman mitään tarpeetonta koristelusälää. Missä ne autot viipyvät? Nykyiset sähköautot erottaa perinteisistä lähinnä ylettömän ledivalokikkailun takia - ikään kuin sähköautoissa olisi jotenkin enemmän sähköä tuhlattavaksi!?!- Anonyymi
Muovista on helppo puristaa mitä kummallisemnan näköisiä keuloja ja periä.
- Anonyymi
Jatka leffojen katselua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muovista on helppo puristaa mitä kummallisemnan näköisiä keuloja ja periä.
Ne sitten lentelevät pitkin teitä ja katuja pienestäkin töytäisystä ja Copart kutsuu.
- Anonyymi
Jälkimarkkinoilla ne katteet tehdään. Jos auton valmistuskustannukset ovat 15000 euroa, niin samalla rahalla ei saa isoakaan kasaa varaosia.
- Anonyymi
Nykyajan rimpula autoissa onnettomat vilkut ja onnettomat jarruvalot.
Joissakin autoissa etuvilkku ei erotu lainkaan päivällä.- Anonyymi
Ehkä optikko voi auttaa asiassa?
- Anonyymi
Mistä tiedät että vilkku on edes käytössä jos se ei lainkaan erotu?
- AnonyymiUUSI
Hauskaa lukea näitä menneisyyteen jämähtäneiden itkuvirsiä asiasta kuin asiasta. 30 markan hehkulankapolttimoihin / umpioihin ikävä yms.😂
- AnonyymiUUSI
En menisi kehumaan kaikkien uusien autojen lähivalojakaan. Leveyttä valokuviossa löytyy mutta kantama on lyhyt.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1244007Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä6253671- 1012109
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa251808Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821464Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501426- 1151303
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1291227- 471219
- 921190