Sähköauton akkutakuu usein vain 160-200tkm. Eli ei tehtaatkaan usko näihin tämän enempää

Anonyymi-ap

Eli esim minulla joka ajaa 30000tkm vuodessa tuo akku alkaa olemaan lähellä vaihtoa 5-6vuodessa. Sen ainakin tietää että kun tuon akun takuu loppuu niin auton arvo ottaa suuren harppauksen alaspäin. Harva uskaltaa ostaa akkuautoa ilman takuuta. Akun vaihto kun maksaa monesti kymppitonneja.

35

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotalla akkutakuu miljoona km ja 10 v.

      • Anonyymi

        Nyt puhutaan autoista.


      • Anonyymi

        Toyotan takuu on 3 vuotta tai 100.000 km. Eipä valmistaja juuri luota autohinsakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan takuu on 3 vuotta tai 100.000 km. Eipä valmistaja juuri luota autohinsakaan.

        Takuuta voi jatkaa kymmeneen vuoteen, jos vaan järki pelaa normaalisti. Sitä emme toki odota näkevämme täällä ääs 24:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan autoista.

        Toyota ei ole auto Volvo ei ole auto..
        Valaisetko vähän,ne oikeat automerkit ja mitkä ei ole valmistettu Kiinassa miltään osin?


    • Anonyymi

      Akku on kulutusosa siinä missä polttomoottorikin. Se on vain hyväksyttävä. Sähköautoa ei ole suunniteltu kestotuotteeksi, koska meneillään on prototyyppien testaaminen rahakkailla kansalaisilla. Kansanautoa sähköautosta ei tule vielä yli kymmeneen vuoteen.

    • Anonyymi

      Eli valmistajat uskovat akun kestävän paremmin, kuin muu auto sen ympärillä.

    • Anonyymi

      Niinpä, polttomoottoriautojen moottoreillehan annetaan yleisesti 400000- 500000 km takuu...

      • Anonyymi

        Polttomoottorin vaihto on aika paljon halvempaa kuin akuston, eikä monesti tarvitse koko moottoria vaihtaa. Akku kun menee niin se vaihdetaan usein kokonaan. Kymppitonnien hintaan. Akkukorjattua sähköautoa ei taas kukaan huoli enää vaikka korjattaisiin, yleensä seuraava kenno menee sitten seuraavaksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin vaihto on aika paljon halvempaa kuin akuston, eikä monesti tarvitse koko moottoria vaihtaa. Akku kun menee niin se vaihdetaan usein kokonaan. Kymppitonnien hintaan. Akkukorjattua sähköautoa ei taas kukaan huoli enää vaikka korjattaisiin, yleensä seuraava kenno menee sitten seuraavaksi...

        Akun kunto ja kapasiteetti on kuitenkin testattavissa jo nyt aika luotettavasti, paljon helpommin kuin polttomoottorin. Ja testien määrä varmasti yleistyy.

        Eikä ne polttomoottorin rempatkaan aina halpoja ole, Kokkolan autohuollon youtube-kanavalta löytyy video Crafterin konerempasta, joka maksoi enenmmän kuin Skoda Enyaqin koko ajoakun vaihto vähän käytettyyn vaihtoakkuun. Ja oli tuohon Crafteriin jo toinen koneremppa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun kunto ja kapasiteetti on kuitenkin testattavissa jo nyt aika luotettavasti, paljon helpommin kuin polttomoottorin. Ja testien määrä varmasti yleistyy.

        Eikä ne polttomoottorin rempatkaan aina halpoja ole, Kokkolan autohuollon youtube-kanavalta löytyy video Crafterin konerempasta, joka maksoi enenmmän kuin Skoda Enyaqin koko ajoakun vaihto vähän käytettyyn vaihtoakkuun. Ja oli tuohon Crafteriin jo toinen koneremppa...

        Ei akkujen testaaminen ole todellisuudessa helppoa. Onhan noita erilaisia testausohjelmia, mutta mikään niistä ei osaa täysin luotettavasti mitata edes akun kapasiteettia. Edelleen luotettavin tapa mitata kapasiteetti on ladata auto täyteen ja ajaa sitten auto ihan tyhjäksi. Ja mikään testaus ei akun fyysistä kuntoa pysty mittaamaan vaan akku pitäisi poistaa autosta ja avata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun kunto ja kapasiteetti on kuitenkin testattavissa jo nyt aika luotettavasti, paljon helpommin kuin polttomoottorin. Ja testien määrä varmasti yleistyy.

        Eikä ne polttomoottorin rempatkaan aina halpoja ole, Kokkolan autohuollon youtube-kanavalta löytyy video Crafterin konerempasta, joka maksoi enenmmän kuin Skoda Enyaqin koko ajoakun vaihto vähän käytettyyn vaihtoakkuun. Ja oli tuohon Crafteriin jo toinen koneremppa...

        Aivan,apinoita koijataan;sokota,vokkelo ..


    • Anonyymi

      Pakoputkiautojen takuu on yleensä 2 vuotta.
      Eli autonvalmistajat uskovat, ettei polttomoottori kestä kuin kaksi vuotta.
      Harva enää ostaa pakoputkiautoa, kun se kestää vain kaksi vuotta ja moottorin korjaaminen maksaa yli 38000€!

      • Anonyymi

        Edes AMG tai M erikoismoottoreiden korjaus ei maksa kuin 5000e usein. Vaihtomoottorin saa jo moneen 10-15 tonniin. Perusauton moottorin vaihto kokonaisuudessaankaan ei paljoa maksa. Sähköauton akustoa ei usein voi eikä kannata korjata ollenkaan. Sähköauton osto on monen taloudelle turmiollista.


      • Anonyymi

        Niin sähköauton takuu on usein muunkin auton osalta vain kaksi vuotta. Akkutakuu kun umpeutuu voi jälleenmyyntiarvon unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sähköauton takuu on usein muunkin auton osalta vain kaksi vuotta. Akkutakuu kun umpeutuu voi jälleenmyyntiarvon unohtaa.

        Sähköauton takuu on yleensä neljä vuotta ja akkutakuu kattaa koko voimalinjan.

        Nettiautossa on myytävänä useita sähköautoja joiden akkutakuu on päättynyt ja näyttää olevan kalliimpia kuin vastaavat pakoputkiautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edes AMG tai M erikoismoottoreiden korjaus ei maksa kuin 5000e usein. Vaihtomoottorin saa jo moneen 10-15 tonniin. Perusauton moottorin vaihto kokonaisuudessaankaan ei paljoa maksa. Sähköauton akustoa ei usein voi eikä kannata korjata ollenkaan. Sähköauton osto on monen taloudelle turmiollista.

        Tuo yli 38000€ on tojotan polttomoottorin korjauksen hinta.

        Yhteenkään AMG tai M moottoriin ei tehdä peruskorjausta 5000€:lla.
        Niiden vaihtomoottorien hinta liikkuu yli 20000€ lukemissa.

        Esim. Tesla 3:n uusi akku on n. 10000€.
        Tosin se kestää yli puolimiljoonaa kilometriä, joten vaihtotarve on erittäin epätodennäköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yli 38000€ on tojotan polttomoottorin korjauksen hinta.

        Yhteenkään AMG tai M moottoriin ei tehdä peruskorjausta 5000€:lla.
        Niiden vaihtomoottorien hinta liikkuu yli 20000€ lukemissa.

        Esim. Tesla 3:n uusi akku on n. 10000€.
        Tosin se kestää yli puolimiljoonaa kilometriä, joten vaihtotarve on erittäin epätodennäköinen.

        "Tosin se kestää yli puolimiljoonaa kilometriä, joten vaihtotarve on erittäin epätodennäköinen."

        Ei näytä kestävän ainakaan niin, että toimintamatka olisi riittävä. Lisäksi akku kuluu vaikka autolla ei ajettaisi ollenkaan, joten pelkkä kilometrimäärä ei kerro kaikkea.

        "Esim. Tesla 3:n uusi akku on n. 10000€."

        Ja asennukseen menee muutama tonni lisää. Ja 10 tonnia akusta on järjettömän kova hinta myös, kyllä akun pitäisi saada alle tonnilla asennuksineen.

        Eipä sillä, Tesla 3 on niin paska romu muuten, joten ei sen ostamisessa mitään järkeä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin se kestää yli puolimiljoonaa kilometriä, joten vaihtotarve on erittäin epätodennäköinen."

        Ei näytä kestävän ainakaan niin, että toimintamatka olisi riittävä. Lisäksi akku kuluu vaikka autolla ei ajettaisi ollenkaan, joten pelkkä kilometrimäärä ei kerro kaikkea.

        "Esim. Tesla 3:n uusi akku on n. 10000€."

        Ja asennukseen menee muutama tonni lisää. Ja 10 tonnia akusta on järjettömän kova hinta myös, kyllä akun pitäisi saada alle tonnilla asennuksineen.

        Eipä sillä, Tesla 3 on niin paska romu muuten, joten ei sen ostamisessa mitään järkeä olisi.

        Mitä ominaisuutta olet Tesla kolmessasi pitänyt huonona ominaisuutena?
        Mihin autoon sitä vertaat?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Köyhän pohjolan ongelma :(
      Sivistysmaissa joissa on riittävä tulotaso ja halvemmat hinnat autoilla, laitetaan yli 100 000 ajetut paaliin. Meille se on vasta nippanappa sisäänajo.

      • Anonyymi

        Juu ja sitten valitetaan kun on paska auto kun ei kestä edes puolta miljoonaa.
        Auto on romu kun satatonnia tulee täyteen.


    • Anonyymi

      Pakoputkiautolla ajaa helposti 20 vuotta ja sen jälkeen joku köyhä palstajumi ostaa sen, että pääsee käymään työkkärissä. Toki te urpot ette ymmärrä, että pelkät öljynvaihdot eivät pidä autoa kunnossa.

    • Anonyymi

      Nykyisiä sähköautoja eli sähköauton prototyyppejä ostamalla saa ainakin oman talouden päin persettä jos on normaalivarainen ihminen jolla ei ole heittää kymppitonneja arvonalenemaan.

    • Anonyymi

      On saatanan huonoa bisnestä antaa pitkiä takuita. Paras olisi ettei olisi takuita lainkaan.

      • Anonyymi

        Miksi se olisi huonoa bisnestä? Jos autonvalmistaja on kyennyt hankkimaan tietoa tavalla tai toisella että tilastollisesti ottaen valtaosa automallin akuista kestää hyvin todennäköisesti vaikka 12 vuotta tai pidempään ja vain pieni osa hajoaa 8 vuoden kohdalla tai aiemmin. Silloin saattaa olla hyvinkin kannattavaa antaa se 8 vuoden akkutakuu jos sillä saa kasvatettua myyntiä tai nostettua auton hintaa koska ihmiset ajattelevat että auto on luotettava ja siksi siitä kannattaa maksaa vähän enemmän. Auton suurempi myynti tai korkeampi hinta saattaa kattaa helposti niiden 8 vuoden sisällä korjattavien akkujen kustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se olisi huonoa bisnestä? Jos autonvalmistaja on kyennyt hankkimaan tietoa tavalla tai toisella että tilastollisesti ottaen valtaosa automallin akuista kestää hyvin todennäköisesti vaikka 12 vuotta tai pidempään ja vain pieni osa hajoaa 8 vuoden kohdalla tai aiemmin. Silloin saattaa olla hyvinkin kannattavaa antaa se 8 vuoden akkutakuu jos sillä saa kasvatettua myyntiä tai nostettua auton hintaa koska ihmiset ajattelevat että auto on luotettava ja siksi siitä kannattaa maksaa vähän enemmän. Auton suurempi myynti tai korkeampi hinta saattaa kattaa helposti niiden 8 vuoden sisällä korjattavien akkujen kustannukset.

        Perävalotakuun voisi antaa. Yleensä rikkoutumiset on käyttäjän syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perävalotakuun voisi antaa. Yleensä rikkoutumiset on käyttäjän syytä.

        Kaskovakuutus korvaa akkuvahingot. Muuten sähköautojen akut ovat osoittautumassa käytössä erittäin pikäaikäisiksi ja kestäviksi. Auton valmistajat tietävät tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaskovakuutus korvaa akkuvahingot. Muuten sähköautojen akut ovat osoittautumassa käytössä erittäin pikäaikäisiksi ja kestäviksi. Auton valmistajat tietävät tämän.

        Ei korvaa jos ei ole osoittaa, missä vahinko sattui. Käytännössä joutuu tarkastamaan akun suojalevyn lähes päivittäin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyseiseen automalliin saa kaskovakuutuksen.


    • Anonyymi

      Sähköauton akkutakuussa on ainakin Mersulla semmoinen pykälä , ettei korvaus akun vaihtamisesta voi olla suurempi , kuin auton käypä arvo vian toteamishetkellä . Netistä löytyy esimerkkivideo jossa asiakkaan osuudeksi jäisi 32 000 € . Akun vaihtohinta oli 47 000 € . Auton arvoksi oli arvioitu 15 000 € , joka jutun tekijän mielestä oli yläkantissa . Onkohan muilla valmistajilla sama homma .

    • Anonyymi

      Polttomoottoriauton moottorille ja vaihdelaatikolle annetaankin aina vähintään 500000 km takuu.

      • Anonyymi

        Tai sitten ehkä ei...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe