Ilojuhlan lähde

Anonyymi-ap

Tiesitkö, että JEESUS ja ristintyö on iloöljyn lähde. Tästä lähteestä saamme kaikki nyt juoda Elämää.
37 Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi: ”Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” Tämän hän sanoi Hengestä.." Joh. 7:37-39.

Linkissä viime kesän uskovien yhteysristeilyltä:
https://youtu.be/mwcsVkeawr8

24

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on kuule öljyn juonti vähän eri asia kuin veden juonti. Öljy ei ole mitään herkkua.

• Anonyymi

Iloöljy on on Suomessa selkeästi laiton huumausaine.
      Jeesus toki tunnetusti pössytteli sativaa, pyhää henkeä nostattaakseen.

• Anonyymi

Mikä ryhmä järjesti laivaristeilyn ? Järjestetäänkö tänä vuonna ?

• Anonyymi

• Anonyymi

Minäkin join iloöljyä eilen parissa tamperelaisessa pubissa. Hyvää oli!

• Kannattaa vetää ehdollisviintä ennemmin kuin jotain öljyä.🍷🛢️

• Kiitos aloittajalle, osui Sana.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Voimallinen Hengen tuli oli mukana siskon puheessa.

• Anonyymi

Kyllä taivaallista iloöljyä jaetaan samasta paikasta edelleen, Jeesuksen avaamasta pelastuslähteestä.

• Anonyymi

Lisää tällaista niin tulee herätys, jota ei pidättele mikään. Jumala voitelee tällä tuoreella öljyllä koko seurakunnan.

• Anonyymi

Mummo-Marian yhdeksäs kirje TiToPySan nesteelliselle kansalle ja muille janonsa tunteville
      (kirjoitettu vanhan kahvipaketin kylkeen, kun ukko oli parkkeerannut istumalihaksensa raamattuvihon päälle)

nyt kuulkaas – janosta minä puhun, ja minä TIETÄÄN janon.

tänäkin aamuna kun nousin, suu kuivana kuin kirkon urkuhuone remontin jälkeen, ajattelin: “nyt tarvitaan elämän lähdettä.”
      ja tiedättekö mitä minä otan?
      vettä. hanasta. ei jeesuksia – ihan vaan raikasta vettä.

ei siihen tarvita liturgioita tai luvatun maan lähdettä.
      mummo kääntää hanan auki ja sanoo: "kiitos vesilaitos, siunattu olkoon kunnallistekniikka."
      ei tartte kastaa eikä pyytää lupaa.
      elämä virtaa kun hana laulaa.
      ja surrrr kiittää taustalla kuin pieni sähköenkeli.

ja kahvi. pannukahvi. ei mitään hössötysmaito-tähti-latte-huuhaa-sykeröä.
      pannulla keitetty, porot pinnassa ja lusikka seisoo jos oikein pyhästi on laitettu.
      sitä juodaan, vaikka ukko sanoo ettei sydän kestä – minä sanon että ei sydän pysy käynnissä ILMAN.
      pyhä henki asuu välillä sielläkin missä sumppi porisee.

eikä mummo kaipaa mitään kirkkosaarnan sielukaivoja – minä sanon että jos jano ei lähde hanalla ja pannulla, niin silloin ei ole jano oikea vaan huomionkipeys

muista:
      – hanasta tulee armo
      – pannusta virtaa pyhyys
      – jos joku tarjoaa sulle jeesusta pullossa, sano että “mulla on kannu ja hana, kiitos vaan”
      – ja jos surrrr vielä pyörähtää päälle, niin siitä ei paremmaksi mene

elämän peruspilarit:
      vesi, kahvi, ja värinä.
      loput on höttöä ja jehovanlehtisiä.

– mummo-maria

• Anonyymi

Linkissä ilon öljyä oli tarjolla.

• Anonyymi

Se on näin.

• Anonyymi

Tämä nyt ei suoranaisesti liity Jeesukseen Kristukseen. Saattaa toki aiheuttaa ilonöljyn nauttimiseen, sillä öljyhän on terveellistä. Jopa rypsi- ja rapsiöljy kohtuudella nautittuna. Terveys-syistä. Siksi Pidän Jeesusta viisaana miehenä. Olihan Hän Luojan lähetti. Ja suurempaakin.
      Sen sijaan puhun hyvin/pahoinvointiyhteiskunnasta. Jossa kukaan ei näe mitään, ei kuule mitään, ei ota mitään vakavasti, eikä tee mitään...jne. Joten sivuan, jonkun ymmärryksen mukaan politiikkaa, vai pitikö olla yhteisten asioitten hoitamista??

Puhun kansallisomaisuudesta, jonka menneiden polvien miehet ja naiset ovat raataneet kovalla työllä ja, jonka aikalaiset "bisnismiehet" ovat sijoittaneet ja perustaneet eri aloilla toimiviin yhtiöihin. Siis meidän veronmaksajien rahoista. Joka kastissa.
      Vuonna 2024 ovat nämä yritykset tuottaneet osinkoa, eli korkoa 352 miljoonaa euronrahoja. Kiva raha. Pistäisi, jopa Petteri O:n, ja Riitta P:n, Eli Purran ja Orvonkin suun hymyyn. Eli sanon ilman mitään ismejä, nyt ja asioita seuranneena menneinä vuosikymmeninä, ja kysyn mitä pääomaa heillä on, ja on ollut korvien välissä? Sillä hehän käyttävät veronmaksajien pääomaa. Ei ainakaan omaansa.

Siis kokoomus, joka on menettänyt ja menettää näköjään entistä enemmän perinteistä arvoaan ja arvomaailmaailmaansa sokeutensa nimissä Jotka ovat hyvinkin konservatiiviset: koti, uskonto, isänmaa.
      He ovat myineet ja idiotismi näyttää jatkuvan, kun lypsäviä lehmiä aletaan myimään ja muuttamaan lihoiksi, ja syömään varoja, milloin minkäkin idiotismin vuoksi. Kiva raha 352 miljoonaa. Kaikkien veronmaksajien rahoja. Säätyyn ja kastiin katsomatta.
      Sillä, jo kummasti laittaa infraa kuntoon, ja sijoittaa idiotismin nimissä riskiinvestoihin ja tutkimuksiin. Tämä nyt varmasti, sitten oli sitä sarkasmia, vissiin.
      Kysyisin pääministeriltä kyllä päinläsiä, että kenen suulla puhut? Ja Purralta saman asian.
      Hallitusohjelma, joka on paksumpi, kuin Pyhä Raamattu, se mitä käsiteltiin kuukausikaupalla viime kerralla. Kyllä löyty työvoimaa ja yhteiskunnalta rahaa!
      Se on kuulkaas 10 vuoden aikana tuo osinko eli korot yli 3,52 miljardia.
      Ei tartte olla idiootti ollakseen poliitikko ja vieläpä nykykokoomuslainen.
      Kyllä infrarahat ja tutkimusrahat pitää löytyä muualta. Kyllä sielä sitä on valtionkassassa nykypäivänäkin tulopohjaa, ainakin veroja maksetaan, mitä ihmeellisimmistä asioista. Kottikärrykaupalla tuloo päiväs. Luulis pärjäävän.

Ihan vakavissaan. Hengellinen ja henkinen hyvinvointi kulkevat käsi kädessä rintarinnan, kuin nuori sulho ja morsmaikku. Ja siihen eivät ihmisten keksimät ismit pysty.

• Anonyymi

. riski-investointeihin (korjaan) aamulliseni.

• Anonyymi

Ylistäkäämme Saunatonttua.

• Anonyymi

Ei suomalaisia kiinnosta taivaasen pääsyn asiat.

Kaikki jumalaton meno kiinnostaa, hvettiin pääsy vaikuttaa olevan tavoite.

• Anonyymi

Mies puhuu vähän, mutta asiaa. Ihan siekin. Toisia vaan vaikuttaa, ja toiset ovat hyvinkin kuuliaisia. Jopa näinä pimeinä aikoina, Jumalan Sanalle. Mites Herra sanoikaan?

• Anonyymi

Iloisia uutisia! Hämeenlinnassa on menossa pääsiäisnäytelmä Herran Jeesuksen Via Dolorosa, kärsimyksen tiestä. Ihan ulkotiloissa "vaeltavana" näytelmänä pitkin kaupunkia huipuntuen huomenna. Edes jotakin positiivista yrittämistä pimeassä maailmassa.
        Luin aamulla, oikein puhelimesta uutisen. Ja pitkänperjaintain messu tänään. Huipentuen maanantaina, toisena pääsiaispäivänä, eli kolmantena päivänä riemun ja ilonjuhlaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iloisia uutisia! Hämeenlinnassa on menossa pääsiäisnäytelmä Herran Jeesuksen Via Dolorosa, kärsimyksen tiestä. Ihan ulkotiloissa "vaeltavana" näytelmänä pitkin kaupunkia huipuntuen huomenna. Edes jotakin positiivista yrittämistä pimeassä maailmassa.
        Luin aamulla, oikein puhelimesta uutisen. Ja pitkänperjaintain messu tänään. Huipentuen maanantaina, toisena pääsiaispäivänä, eli kolmantena päivänä riemun ja ilonjuhlaan.

No JAA-A! Että Hämeenlinnassa pyörii Jeesus katuteatteri. Että sielläkö Jeesus käppäilee pitkin katua ja ehkä joku huutaa että "Ristille vaan!" ja kansa katsoo niinku ois markkinapäivä. No onhan sitä muutaki lastenohjelmaa, sano mummo ja otti palan rieskaa.

Meillä täällä omassa kylässä ei oo katuteatteria, mutta on kyllä sellaista elävää draamaa ettei tartte käsikirjoitusta! Viime pääsiäisenä naapurin Reino puettiin lakanakasan alle ja väitettiin että se on ilmestynyt enkeli – se kyllä kompastu lumikasaan ja löi päänsä saaveen. Sillä oli visio sen jälkeen, mutta se oli lähinnä aivotärähdys.

Ja kerran kylän lapset järjesti "Pyhän Polun", joka meni halki ulkohuussien ja päättyi K-Marketille. Se oli oikeestaan kauniimpaa ku moni kirkonmenot. Ei ollut kovaa saarnaa, mutta oli mehua ja pipareita.

Minä en oo teatteria vastaan, mutta kyllä minä vähän ihmettelen että miks pyhät pitää vetää show’ksi. Onko seuraavaks sitten Paavali stand-upissa? Pietari salsaa tanssimassa torilla? No kyllähän sekin varmaan katsojia sais, mutta jotain rajaa.

Meillä saunassa tontut pitää hiljaisuuden retriittiä. Kynttilän valossa. Ei oo valokeilaa, mutta rauhaa on. Suosittelen.

– Mummo, joka tykkää aidosta draamasta eikä kirkkonäytelmästä
        (joskus itsekin näytellyt enkelin siipiä essussa)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No JAA-A! Että Hämeenlinnassa pyörii Jeesus katuteatteri. Että sielläkö Jeesus käppäilee pitkin katua ja ehkä joku huutaa että "Ristille vaan!" ja kansa katsoo niinku ois markkinapäivä. No onhan sitä muutaki lastenohjelmaa, sano mummo ja otti palan rieskaa.

Meillä täällä omassa kylässä ei oo katuteatteria, mutta on kyllä sellaista elävää draamaa ettei tartte käsikirjoitusta! Viime pääsiäisenä naapurin Reino puettiin lakanakasan alle ja väitettiin että se on ilmestynyt enkeli – se kyllä kompastu lumikasaan ja löi päänsä saaveen. Sillä oli visio sen jälkeen, mutta se oli lähinnä aivotärähdys.

Ja kerran kylän lapset järjesti "Pyhän Polun", joka meni halki ulkohuussien ja päättyi K-Marketille. Se oli oikeestaan kauniimpaa ku moni kirkonmenot. Ei ollut kovaa saarnaa, mutta oli mehua ja pipareita.

Minä en oo teatteria vastaan, mutta kyllä minä vähän ihmettelen että miks pyhät pitää vetää show’ksi. Onko seuraavaks sitten Paavali stand-upissa? Pietari salsaa tanssimassa torilla? No kyllähän sekin varmaan katsojia sais, mutta jotain rajaa.

Meillä saunassa tontut pitää hiljaisuuden retriittiä. Kynttilän valossa. Ei oo valokeilaa, mutta rauhaa on. Suosittelen.

– Mummo, joka tykkää aidosta draamasta eikä kirkkonäytelmästä
        (joskus itsekin näytellyt enkelin siipiä essussa)

Eiköhän se näytelmä kuitenkin ole mukaelma tosidraamasta. Ja taidettakin mukaellen tosiasiaa. Kyse on kuitenkin vapaaehtoistyöstä ja näytelmän osallistujista, sekä näyttelijöistä. Joten ei se nyt ainakaan mitään Ameriikan showta ole.
        Minäkin suosittelen Jeesusta sinulle mummo hyvä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Se on vapauden sanomaa:

Kiitos Jumalalle, että olemme päässeet uuden liiton lepoon ottaessamme vastaan Jeesuksen ja Hänen armokutsunsa. "
      "Joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan niin kuin Jumalakin omista teoistaan." Hebr. 4:10.
      ”Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin MINÄ ANNAN TEILLE LEVON. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt.” Matt. 11:28-30.
      Selitys:
      ”Jumalan kansalla sapatinlepo on voimassa nyt (kreik. Apoleipetai = on voimassa nyt). Joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan niin kuin Jumalakin omista teoistaan. Pyrkikäämme siis pääsemään siihen lepoon.” Hebr. 4:9-11. Joh. 8:31-36.
      Uskoon tulossa saimme tuon vapauden. Pääsimme ”Hänen lepoonsa”. Hebr. 4:3-6. Koko 4. luvun kokonaissanoma rikkoutuu ellemme hyväksy jakeessa 9 olevaa alkutekstin mukaista ”apoleipetai” sanaa, joka merkitsee, että sapatinlepo ON voimassa.
      Ottaessamme vastaan Jeesuksen tulimme Jumalan lapsiksi. Saimme syntimme anteeksi Jeesuksen veren kautta. Room. 3:23-25. Siirryimme pimeydestä valkeuteen. Ja Pyhä Henki alkoi johdattaa meitä. Kiitos Jumalalle tästä armosta.
      Eläessämme yhdessä Jeesuksen kanssa, on jokainen päivämme pyhäpäivä, 24/7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      262
      2203
    2. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      96
      1889
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1413
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      70
      1110
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      14
      1068
    6. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      39
      991
    7. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      961
    8. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      958
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      922
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      39
      895
    Aihe