Sähköautojen maailmanlaajuinen yleistymisvauhti on todella rajua.
Rho Motion, johtava sähköajoneuvojen tutkimustalo, paljasti tänään, että helmikuussa 2025 maailmanlaajuisesti myytyjen sähköajoneuvojen määrä on 1,2 miljoonaa. Sähköautomarkkinat kasvoivat lähes 50 % helmikuuhun 2024 verrattuna, mutta laskivat 3 % tammikuuhun 2025 verrattuna.
https://rhomotion.com/news/global-ev-sales-up-50-in-february-2025/
Maailmanlaajuinen sähköautojen myynti kasvoi 50 % helmikuussa 2025.
43
301
Vastaukset
- Anonyymi
Polttomoottori on jo saattohoidossa...
- Anonyymi
Kannattaa myydä polttis kun vielä ehtii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa myydä polttis kun vielä ehtii.
Taitaa olla myöhäistä.
- Anonyymi
Montaa vuotta ei enää mene kun polttisten kysyntä on olematonta. Vain käyttöarvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montaa vuotta ei enää mene kun polttisten kysyntä on olematonta. Vain käyttöarvoa.
Montaa vuotta tarkoittaa noin 30 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montaa vuotta ei enää mene kun polttisten kysyntä on olematonta. Vain käyttöarvoa.
Pian niiden kohtaloa aletaan käsitellä lehdistössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montaa vuotta tarkoittaa noin 30 vuotta.
Tarkoittaa että 5 vuoden päästä alkaa polttikset olla arvottomia.
- Anonyymi
Näin se nyt vaan on.
- Anonyymi
Minä liikun moottoreista polttiksella.
- Anonyymi
No idiooteillakin on toistaiseksi oikeus valita.
- Anonyymi
Korjaamot jotka vaihtavat akustoja ovat kasvava toimiala !
Jokaisen kuitin loppusumma pyörii kymmenissä tuhansissa Euroissa !!- Anonyymi
Ei niitä tarvitse koskaan vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä tarvitse koskaan vaihtaa.
Akut kestää hyvin, tilastollinen fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut kestää hyvin, tilastollinen fakta.
Mutta, jos kohdalle osuu Mustapekka, niin korjaamo laskuttaa 15000-40000€
Onnea !
Kerroppa taas, että akut kestää hyvin tilastojen mukaan !
- Anonyymi
Ei auta itku, ei hammasten kiristys.
- Anonyymi
Ainoa mikä on varmaa on muutos.
- Anonyymi
Isot laivat kääntyy hitaasti, mutta nekin kääntyy 360 astetta...
- Anonyymi
Polttisten myynti samaan aikaan romahtamassa.
- Anonyymi
Joko alkaa sytyttää?
- Anonyymi
Aika kovia lukuja. Polttikset elää laina-ajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kovia lukuja. Polttikset elää laina-ajalla.
Ja sähköautojen ostajat elää osamaksujen laina-ajalla !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköautojen ostajat elää osamaksujen laina-ajalla !
Sähköautot ostetaan aina käteisellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ostetaan aina käteisellä.
Tarkoitat, Monacossa ostetaan käteisellä ! Kyllä, kyllä mutta puhuin Suomesta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat, Monacossa ostetaan käteisellä ! Kyllä, kyllä mutta puhuin Suomesta !
Järkevät ihmiset Suomessakin ostavat autonsa käteisellä, myös nuo sähköautot. Toki valtaosaa sähköautoista ei osteta käteisellä, mutta kyllä käteisellä sähköauton ostaviakin löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevät ihmiset Suomessakin ostavat autonsa käteisellä, myös nuo sähköautot. Toki valtaosaa sähköautoista ei osteta käteisellä, mutta kyllä käteisellä sähköauton ostaviakin löytyy.
Pieni vinkki kirjoittajalle !
Kotitalouksien keskim varallisuus aikuista kohti......
Sveitsi noin 700000 USD
Yhdysvallat noin 580000 USD
Suomi 186000 USD
Tuosta tietää, että varallisuustasot ovat Suomessa matalat, joten uudet autot hankitaan osamaksulla/rahoituksella ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni vinkki kirjoittajalle !
Kotitalouksien keskim varallisuus aikuista kohti......
Sveitsi noin 700000 USD
Yhdysvallat noin 580000 USD
Suomi 186000 USD
Tuosta tietää, että varallisuustasot ovat Suomessa matalat, joten uudet autot hankitaan osamaksulla/rahoituksella !Itse asiassa parempi mittari olisi mediaanivarallisuus mikä on Suomessa pikemminkin 84000 USD. Yhdysvalloissa miljardöörejä on niin monta, että keskiarvo nousee korkeaksi jo heidän takiaan, todellisuudessa mediaanivarallisuus on USA:ssa vain 112000 USD. Keskivertojenkit eivät ole varakkaita.
"Tuosta tietää, että varallisuustasot ovat Suomessa matalat, joten uudet autot hankitaan osamaksulla/rahoituksella !"
Mutta tällä ei ole merkitystä, koska uusien autojen ostajat ovat normaalia varakkaampia. Keskiarvolla ei ole paskankaan väliä, nimittäin Suomessa on paljon myös miljonäärejä. Varakkaammat pystyvät Suomessakin ostamaan uuden autonkin käteisellä, jos he vain haluavat.
Ne, joilla on pienempi varallisuus ostaa autonsa käytettynä ja ne joilla on enemmän varallisuutta ostaa auton uutena. Uusia autoja ostetaan ilman osamaksua tai rahoitustakin.
Itse asiassa Suomessa on ihmisiä, jotka ostavat ok-talonkin käteisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa parempi mittari olisi mediaanivarallisuus mikä on Suomessa pikemminkin 84000 USD. Yhdysvalloissa miljardöörejä on niin monta, että keskiarvo nousee korkeaksi jo heidän takiaan, todellisuudessa mediaanivarallisuus on USA:ssa vain 112000 USD. Keskivertojenkit eivät ole varakkaita.
"Tuosta tietää, että varallisuustasot ovat Suomessa matalat, joten uudet autot hankitaan osamaksulla/rahoituksella !"
Mutta tällä ei ole merkitystä, koska uusien autojen ostajat ovat normaalia varakkaampia. Keskiarvolla ei ole paskankaan väliä, nimittäin Suomessa on paljon myös miljonäärejä. Varakkaammat pystyvät Suomessakin ostamaan uuden autonkin käteisellä, jos he vain haluavat.
Ne, joilla on pienempi varallisuus ostaa autonsa käytettynä ja ne joilla on enemmän varallisuutta ostaa auton uutena. Uusia autoja ostetaan ilman osamaksua tai rahoitustakin.
Itse asiassa Suomessa on ihmisiä, jotka ostavat ok-talonkin käteisellä.Lisään... Esimerkiksi itse pystyisin helposti ostamaan parikin uutta autoa kerralla käteisellä ja rahaa jäisi vielä yli. Ei kaikki Suomessa ole köyhiä vaikka niitä paljon onkin. Keskiarvolla ei ole paskankaan väliä, koska vaihtelu on todella suurta. Toisilla varallisuus on jopa miinuksen puolella kun toisilla on miljoonien varallisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Esimerkiksi itse pystyisin helposti ostamaan parikin uutta autoa kerralla käteisellä ja rahaa jäisi vielä yli. Ei kaikki Suomessa ole köyhiä vaikka niitä paljon onkin. Keskiarvolla ei ole paskankaan väliä, koska vaihtelu on todella suurta. Toisilla varallisuus on jopa miinuksen puolella kun toisilla on miljoonien varallisuus.
Pieni vinkki kirjoittajalle !
Varallisuutta arvioitaessa, keskiarvolla on suuri merkitys, koska se näyttää onko taloudessa/yhteiskunnassa kykyä ja halua lainoittaa esim julkisia lainoja !
Yhdysvallat on julkista velkaa 75-77% eri instituutioiden kautta itselleen !
Suomi on julkista velkaa arviolta 80-90% ulkomaille !
Kun varallisuuden keskiarvo on korkea, niin verotuksella ei ole sidottu/kahlittu liikaa varallisuuden kehitystä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni vinkki kirjoittajalle !
Varallisuutta arvioitaessa, keskiarvolla on suuri merkitys, koska se näyttää onko taloudessa/yhteiskunnassa kykyä ja halua lainoittaa esim julkisia lainoja !
Yhdysvallat on julkista velkaa 75-77% eri instituutioiden kautta itselleen !
Suomi on julkista velkaa arviolta 80-90% ulkomaille !
Kun varallisuuden keskiarvo on korkea, niin verotuksella ei ole sidottu/kahlittu liikaa varallisuuden kehitystä !Mediaani on parempi mittari kuin keskiarvo ja se kertoo normaalin kotitalouden varallisuuden paremmin. Muutama superrikas miljardööri vääristää tilastoa todella paljon USA:ssa. Jos vaikka on tuhannen ihmisen joukko, jossa on yksi jolla on 10 miljardin dollarin varallisuus niin vaikka toisilla tuossa joukossa olisi 10 000 dollarin varallisuus niin keskiarvo olisi 10 miljoonaa dollaria, mutta mediaani olisi 10 000 dollaria.
Mediaani kertoo kuinka paljon normaalilla kotitaloudella on varaa, ei keskiarvo. Ja USA:ssa kotitalouksien mediaanivarallisuus on 112 000 dollaria ja Suomessa noin 84 000 dollaria. Normaali kotitalous jenkeissä ei ole paljon suomalaista kotitaloutta varakkaampi.
Mutta yksittäisten kotitalouksien tilanne ei kerro paskaakaan uusien autojen ostajista kuten idioottina kuvittelet. Suomessa on edelleen valtavia eroja varallisuudessa ja kalliin auton ostaja on lähes aina varakkaampi kuin halvan auton ostaja. Aivan kuten ison uuden asunnon ostaja on monta kertaa varakkaampi kuin pientä yksiötä vuokraava.
Ja julkisella velalla ei ole paskankaan väliä tässä asiassa. Kotitaloudet ostavat autonsa oman tilanteensa mukaan. Julkinen laina tarkoittaa valtion lainaa, sillä ei ole mitään tekemistä kotitalouksien tilanteen kanssa. Eli siitä höpöttäminen on naurettavan typerää.
Ja muuten, jenkit ajavat yhtä vanhoilla autoilla kuin suomalaiset. Jenkkien autot eivät ole yhtään uudempia kuin Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni vinkki kirjoittajalle !
Varallisuutta arvioitaessa, keskiarvolla on suuri merkitys, koska se näyttää onko taloudessa/yhteiskunnassa kykyä ja halua lainoittaa esim julkisia lainoja !
Yhdysvallat on julkista velkaa 75-77% eri instituutioiden kautta itselleen !
Suomi on julkista velkaa arviolta 80-90% ulkomaille !
Kun varallisuuden keskiarvo on korkea, niin verotuksella ei ole sidottu/kahlittu liikaa varallisuuden kehitystä !"Suomi on julkista velkaa arviolta 80-90% ulkomaille !"
Ja mitä tekemistä tuolla on autojen ostamisen kanssa? Jos vaikka normaali kotitalous ottaisi lainaa niin se EI ole julkista velkaa. Julkinen velka tarkoittaa julkisyhteisöjen eli usein valtion velkaa eikä sisällä kotitalouksien tai yritysten velkaa. Eikä suomalaisten kotitalouksien velka ole yleensä ulkomaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mediaani on parempi mittari kuin keskiarvo ja se kertoo normaalin kotitalouden varallisuuden paremmin. Muutama superrikas miljardööri vääristää tilastoa todella paljon USA:ssa. Jos vaikka on tuhannen ihmisen joukko, jossa on yksi jolla on 10 miljardin dollarin varallisuus niin vaikka toisilla tuossa joukossa olisi 10 000 dollarin varallisuus niin keskiarvo olisi 10 miljoonaa dollaria, mutta mediaani olisi 10 000 dollaria.
Mediaani kertoo kuinka paljon normaalilla kotitaloudella on varaa, ei keskiarvo. Ja USA:ssa kotitalouksien mediaanivarallisuus on 112 000 dollaria ja Suomessa noin 84 000 dollaria. Normaali kotitalous jenkeissä ei ole paljon suomalaista kotitaloutta varakkaampi.
Mutta yksittäisten kotitalouksien tilanne ei kerro paskaakaan uusien autojen ostajista kuten idioottina kuvittelet. Suomessa on edelleen valtavia eroja varallisuudessa ja kalliin auton ostaja on lähes aina varakkaampi kuin halvan auton ostaja. Aivan kuten ison uuden asunnon ostaja on monta kertaa varakkaampi kuin pientä yksiötä vuokraava.
Ja julkisella velalla ei ole paskankaan väliä tässä asiassa. Kotitaloudet ostavat autonsa oman tilanteensa mukaan. Julkinen laina tarkoittaa valtion lainaa, sillä ei ole mitään tekemistä kotitalouksien tilanteen kanssa. Eli siitä höpöttäminen on naurettavan typerää.
Ja muuten, jenkit ajavat yhtä vanhoilla autoilla kuin suomalaiset. Jenkkien autot eivät ole yhtään uudempia kuin Suomessa.Pari tilastoa vielä !
Julkisen talouden menot ovat Suomessa 55% suhteessa BKT:hen
Julkisen talouden menot ovat Yhdysvalloissa 34% suhteessa BKT:hen
Keskuspankin kultavaranto on Yhdysvalloissa 8100 tonnia
Keskuspankin kultavaranto on Suomessa 44 tonnia
Tällaista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari tilastoa vielä !
Julkisen talouden menot ovat Suomessa 55% suhteessa BKT:hen
Julkisen talouden menot ovat Yhdysvalloissa 34% suhteessa BKT:hen
Keskuspankin kultavaranto on Yhdysvalloissa 8100 tonnia
Keskuspankin kultavaranto on Suomessa 44 tonnia
TällaistaEi tuolla ole mitään tekemistä kotitalouksien varallisuuden tai velkojen kanssa. Valtion velka ei ole sama asia kuin kotitalouden velka aivan kuten kotitalouden varallisuus ja valtion varallisuus ovat aivan eri asioita. Julkiset menot eivät ole kotitalouden menoja.
Eli sinä koko ajan höpötät asioista joilla paskankaan väliä. Kummallakaan noista tilastoista ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kun kotitalous menee ostamaan jotain niin hän ostaa omien tulojen ja varallisuuden perusteella eikä valtion taloudella ole mitään väliä tilanteessa. Eli noilla tilastoilla voi silloin pyyhkiä persettä.
Ja muuten, jenkeissä on myös noin 60 kertaa enemmän asukkaita, joten tietenkin kultavaranto on paljon suurempi muutenkin. Suomi olisi yhtä varakas henkeä kohti, jos Suomella olisi 130 tonnin kultavaranto. Suhteuttamattomat luvut ovat arvottomia. Mutta kotitaloudet eivät omista mitään tuosta kultavarannosta, joten se ei heihin vaikuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla ole mitään tekemistä kotitalouksien varallisuuden tai velkojen kanssa. Valtion velka ei ole sama asia kuin kotitalouden velka aivan kuten kotitalouden varallisuus ja valtion varallisuus ovat aivan eri asioita. Julkiset menot eivät ole kotitalouden menoja.
Eli sinä koko ajan höpötät asioista joilla paskankaan väliä. Kummallakaan noista tilastoista ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kun kotitalous menee ostamaan jotain niin hän ostaa omien tulojen ja varallisuuden perusteella eikä valtion taloudella ole mitään väliä tilanteessa. Eli noilla tilastoilla voi silloin pyyhkiä persettä.
Ja muuten, jenkeissä on myös noin 60 kertaa enemmän asukkaita, joten tietenkin kultavaranto on paljon suurempi muutenkin. Suomi olisi yhtä varakas henkeä kohti, jos Suomella olisi 130 tonnin kultavaranto. Suhteuttamattomat luvut ovat arvottomia. Mutta kotitaloudet eivät omista mitään tuosta kultavarannosta, joten se ei heihin vaikuta.Keskuspankin kultavaranto on hyvä indikaattori yleisestä varallisuudesta yhteiskunnassa !
Eli ostetaanko uusia henkilöautoja velaksi ja missä suhteessa ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskuspankin kultavaranto on hyvä indikaattori yleisestä varallisuudesta yhteiskunnassa !
Eli ostetaanko uusia henkilöautoja velaksi ja missä suhteessa ??Kylläpä sinä outoja unia näet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskuspankin kultavaranto on hyvä indikaattori yleisestä varallisuudesta yhteiskunnassa !
Eli ostetaanko uusia henkilöautoja velaksi ja missä suhteessa ??On monenlaista muutakin varallisuutta kuin kulta. Kotitalouksien varallisuudesta tuo ei kerro paskankaan vertaa. Valtio voi olla rikas ja silti kotitaloudet köyhiä ja näin on itse asiassa USA:ssakin. USA:n kotitaloudet eivät ole varakkaita vaan köyhiä.
Ja muuten, jenkkiläiset ovat yhtä velkaantuneita kuin suomalaiset kotitaloudet, joten tuokin vaikuttaa asioihin. Jo pelkkä normaali opintolaina jenkeissä on usein enemmän kuin asuntolaina Suomessa. Jenkeissä yliopiston käyminen voi maksaa yli 40 000 dollaria vuodessa. Yleensä lääkäriksi opiskelevillakin on opiskelujen jälkeen yli 300 000 dollaria velkaa. Ja lisäksi opintolainoja ei tueta valtion taholta ja mitään opintorahaa ei ole olemassa siellä ollenkaan ja opintolainan korko on yleensä yli 6% vuodessa. Se toki auttaa, että tulot ovat paremmat, mutta velkaakin on enemmän
USA:n kotitalouksilla on sama kotitalouksien velkaantumisaste kuin suomalaisilla kotitalouksilla. Suomalaisten velkaantumisaste on 125% ja jenkkien velkaantumisaste on sama 125%.
"Eli ostetaanko uusia henkilöautoja velaksi ja missä suhteessa ??"
Ainakin vuonna 2023 Suomessa uusista autoista noin puolet meni yrityksille, joten tätä ei ehkä tässä lasketa. Sitten 31% autoista meni osamaksulla, 3% yksityisleasingilla ja 19% ostettiin käteisellä. Eli aika paljon kuitenkin ostettiin käteisellä.
Ja koska osa osamaksuista oli lähes nollakorkoisia niin monet niistäkin, joilla olisi ollut varaa ostaa auto käteisellä on valinnut osamaksun. Jos vaikka sijoitukset tuottaa 6% vuodessa ja velan korko on 2% niin sijoituksia ei kannata myydä vaan on järkevämpää ottaa auto osamaksulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On monenlaista muutakin varallisuutta kuin kulta. Kotitalouksien varallisuudesta tuo ei kerro paskankaan vertaa. Valtio voi olla rikas ja silti kotitaloudet köyhiä ja näin on itse asiassa USA:ssakin. USA:n kotitaloudet eivät ole varakkaita vaan köyhiä.
Ja muuten, jenkkiläiset ovat yhtä velkaantuneita kuin suomalaiset kotitaloudet, joten tuokin vaikuttaa asioihin. Jo pelkkä normaali opintolaina jenkeissä on usein enemmän kuin asuntolaina Suomessa. Jenkeissä yliopiston käyminen voi maksaa yli 40 000 dollaria vuodessa. Yleensä lääkäriksi opiskelevillakin on opiskelujen jälkeen yli 300 000 dollaria velkaa. Ja lisäksi opintolainoja ei tueta valtion taholta ja mitään opintorahaa ei ole olemassa siellä ollenkaan ja opintolainan korko on yleensä yli 6% vuodessa. Se toki auttaa, että tulot ovat paremmat, mutta velkaakin on enemmän
USA:n kotitalouksilla on sama kotitalouksien velkaantumisaste kuin suomalaisilla kotitalouksilla. Suomalaisten velkaantumisaste on 125% ja jenkkien velkaantumisaste on sama 125%.
"Eli ostetaanko uusia henkilöautoja velaksi ja missä suhteessa ??"
Ainakin vuonna 2023 Suomessa uusista autoista noin puolet meni yrityksille, joten tätä ei ehkä tässä lasketa. Sitten 31% autoista meni osamaksulla, 3% yksityisleasingilla ja 19% ostettiin käteisellä. Eli aika paljon kuitenkin ostettiin käteisellä.
Ja koska osa osamaksuista oli lähes nollakorkoisia niin monet niistäkin, joilla olisi ollut varaa ostaa auto käteisellä on valinnut osamaksun. Jos vaikka sijoitukset tuottaa 6% vuodessa ja velan korko on 2% niin sijoituksia ei kannata myydä vaan on järkevämpää ottaa auto osamaksulla.Noin se menee. Järkevän ihmisen järkevä teksti.
- Anonyymi
Suomi siirtyi pois kultakannasta jo aika sitten. Se kultavaranto mikä itseasiassa ei edes ole Suomen rajojen sisällä kuin osittain on vain ns. pahanpäivän varasto.
Suomalaisten varallisuus ei kasva kun tänne ei kannata rahojaan jättää. Pernitovero viimeistään estää varakaiden sukujen syntymisen. Firmat kannattaa myydä ulkomaille ja siksipä täällä ei ole yrityksiin sijoitettavaa vapaata rahaa.
Kateudenpuuskassa Suomalaiset verotamme itsemme banaanimaiden tasolle. Elämme neuvostoliiton oppien mukaan. On parempi ettei kellään ole enemmän vaikka se tarkoittaisi että kaikilla on huonosti. - Anonyymi
Ei liikuta minua, ajan vaan varmalla diiselillä; näillä ajetaan 500 tkm,en̈enkuin vaihtoa harkitaan
- Anonyymi
Eikä sinun dieselisi ja ajamisesi liikuta ketään muuta.
- Anonyymi
Noinko kovasti sähköautojen tulo pelottaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko kovasti sähköautojen tulo pelottaa?
Miten niin pelottaa? Ei kenenkään tarvitse siirtyä sähköautoihin. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin pelottaa? Ei kenenkään tarvitse siirtyä sähköautoihin. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Eikä kenenkään, ei sinun eikä kenenkään muun tarvitse vastustaa sähköautoja. Varsinkaan noin raivokkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kenenkään, ei sinun eikä kenenkään muun tarvitse vastustaa sähköautoja. Varsinkaan noin raivokkaasti.
Jokainen saa vastustaa mitä tahansa mistä tahansa syystä. Eli kyllä sähköautoja saa vastustaa vapaasti. Sähköautojen boikotointi on kaikkien oikeus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084817Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744131502- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101098Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14976tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11958Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64921
- 64876