Huono asiakaspalvelu ja epäselvät käytännöt – varoitus muille asiakkaille!
Ostin Maskun Kauppakeskus Maksusta ruokapöydän ja tuolit. Pöydän piti olla valkoinen, mutta kotiin vietäessä huomasin, että se oli musta. Soitin heti Maskulle, ja he myönsivät virheensä. Sovimme, että he palaavat asiaan seuraavana päivänä, mutta jouduin itse soittamaan heille useita kertoja ilman selkeää vastausta.
Lopulta he tarjosivat kaksi vaihtoehtoa:
1. Itse palautan väärän tuotteen ja haen oikean.
2. He toimittavat oikean pöydän, mutta minun pitäisi maksaa 45 € kuljetuksesta, vaikka virhe oli täysin heidän.
En hyväksynyt tätä, koska en ollut tehnyt mitään väärää. Masku lupasi keskustella asiasta päällikön kanssa ja palata seuraavana päivänä. He eivät koskaan soittaneet takaisin. Menin liikkeeseen, ja jälleen kerran sain tekosyitä: “Päällikkö on koulutuksessa” ja “Soitamme myöhemmin”.
Lopulta päätin palauttaa koko paketin, koska Masku ei suostunut reiluun ratkaisuun. Aluksi he lupasivat täyden hyvityksen, mutta myöhemmin he väittivät, että voivat palauttaa vain 80 % hinnasta, vaikka virhe oli täysin heidän. Lisäksi Maskun kuitissa luki, että asiakasvirheestä pidätetään 10 %, mutta he vaativat silti 20 %.
Tämä oli todella huono asiakaskokemus. Masku ei ota vastuuta omista virheistään, antaa epäselvää tietoa ja yrittää huijata asiakkailta ylimääräistä rahaa. En suosittele ostamaan täältä mitään, ellei halua joutua samanlaisiin ongelmiin.
Huono palvelu ja petos Masku Liila kaouppakeskus
2
211
Vastaukset
- Anonyymi
> Pöydän piti olla valkoinen, mutta kotiin vietäessä huomasin, että se oli musta.
..
> Lopulta he tarjosivat kaksi vaihtoehtoa:
> 1. Itse palautan väärän tuotteen ja haen oikean.
>
> En hyväksynyt tätä, koska en ollut tehnyt mitään väärää.
Siis ilmeisesti omalla autollasi hait sen ensimmäisen pöydän, ja veit kotiisi. Aika lailla normaali ja yleinen käytäntä tällaisissa on, että myyjä antaa virheellisen tuotteen tilalle uuden, korvaavan samassa paikassa kuin virheostokin on tehty.
Mikset siis vaan mennyt autoinesi Maskulle takaisin? Vaan nostit tuollaisen hirmu hälyn, että "et ollut tehnyt mitään väärää...".
Tämän tästähän tällaisia joutu oikomaan, kun mitä tahansa uusia laitteita tai kalusteita ostelee. On rikkinäistä taikak osia puuttuu. Ei ne nykyiset kaupat halua mitään ylimääräistä hyvitystä palautella, vaikka virhe olisi heillä tehtykin.
Kauppakaari ja kuluttajansuojakaan ei sellaista heiltä edellytä. Miksi siis antaisivat? Ei yksittäinen pöydänostaja niille niin korvaamaton tunnu nykyaikana olevan.
En puolustele kauppiasta tässä, koska ei ole itsellä penniäkään kiinni, ei kumpaankaan suuntaan. Totean vaan, että tällaisilla säännöillä ja asenteilla kauppaa nykymaailmassa käydään.- - Anonyymi
Jos asiakas itse noutaa mistä tahansa myymälästä (esim. Masku, Gigantti, Dna tai vaikka Tokmanni), ei myyjällä ole lakisääteisesti pakko käydä vaihtamassa asiakkaan luota viallista/väärää tuotetta. Toki, mikäli virhe on myyjän aiheuttama, on myyjä velvollinen korvaamaan asiakkaalle KOHTUULLISET vaihdosta aiheutuvat todelliset kustannukset.
Useimmilla ketjuilla jakelut on ulkoistettu, ja jakeluyhtiöt ottavat kuljetuksesta sievoisiakin summia. Esimerkkinä jos vaikka asiakas tilaa Gigantista halvimman mahdollisen pyykinpesukoneen, jonka hinta on vaikka 299€. Gigantille jää tästä katetta vaikka nyt 50€. Asiakas noutaa tuotteen Gigantin noutopisteeltä, ja vie kotiinsa. Kun asiakas pääsee kotiinsa, huomaa hän että tuote onkin vääränlainen tai että siinä on jotain vikaa.... Gigantilla ei ole omia autoja joilla nämä reklamaatiokuljetukset hoidetaan. Sellaista jakelufirmaa ei olekaan, joka lähtisi viemään asiakkaalle oikeanlaista konetta ja hakemaan vääränlaista asiakkaan luota tuolla 50€ hinnalla joka Gigantille jää pesukoneen myynnistä. Tässä tapauksessa yritys mieluummin hyvittää asiakasta vaikka sen 20-30€ kun asiakas käy itse vaihtamassa tuotteen, saati maksaisi ulkopuoliselle jakeluyhtiölle 100€ vaihdosta (jolloin tappiota tulee 50€ kyseisestä kaupasta).
Toki Maskun tapauksessa myyjä on tehnyt virheen luovuttamalla väärän värisen tuotteen asiakkaalle, mutta toisaalta asiakas on myös velvollinen tarkastamaan luovutushetkellä tuotteen (mikäli esimerkiksi tuote näkyy paketin läpi, tai paketin päällä on merkinnät mitä paketti sisältää).
Huonoa palvelua tuskin kukaan haluaa tahaltaan asiakkaalle tuottaa, vahinkoja varmasti kaikille sattuu. Petoksen tunnusmerkistöt tässä eivät lakisääteisesti kyllä täyty.
Jaksuhalit
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244772
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333553Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543444Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203350Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232950Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282690Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint142370Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162360MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142185Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774