Johannes 15:1-12 FB38
[1] "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. [2] Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. [3] Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. [4] Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. [5] Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. [6] Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. [7] Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. [8] Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. [9] Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. [10] Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. [11] Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi. [12] Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
https://bible.com/bible/365/jhn.15.1-12.FB38
"Tämä on minun käskyni, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut ".
13
189
Vastaukset
Aika kuvaa on, ettei tällainen aloitus oikein kiinnosta...
- Anonyymi
Tärkein käsky, mutta tosiaankaan se ei ihmisiä näy puhuttelevan.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, surullista kyllä.
Johtuisikohan se siitä, että nykyisin rakkaus käsitetään vain seksuaaliseksi toiminnaksi, jota saa toteuttaa kenen kanssa tahansa ja vaihtaa kumppania aina tarpeen mukaan. Nykyisen rakkaus on vain kertakäyttötavaraa:
Jeesuksen esittämä rakkaus taas on uhraavaa, kuten Raamattu opettaa:
1. Kor 13
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii." Anonyymi kirjoitti:
Johtuisikohan se siitä, että nykyisin rakkaus käsitetään vain seksuaaliseksi toiminnaksi, jota saa toteuttaa kenen kanssa tahansa ja vaihtaa kumppania aina tarpeen mukaan. Nykyisen rakkaus on vain kertakäyttötavaraa:
1. Kor 13
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.""Johtuisikohan se siitä, että nykyisin rakkaus käsitetään vain seksuaaliseksi toiminnaksi..."
Niin, tuota... Eli täällä jotkut uskovat siis ajattelevan näin? Kun eivät muusta oikein osaa keskustella kun rakkaus on kyseessä?Anonyymi kirjoitti:
1. Kor 13
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii."Niin ja ehkä voisi itse aloittaa kirjoittamisen siitä, mitä rakkaus on kokonaisuutena.
- Anonyymi
Ei Raamattu ole siksi että siellä olisi jotain hyviä ja rakentavia ohjeita ihmisille.
Raamatulla mätkäistään toista päähän, että tässä näet miten iljettävä olet, tässä kerrotaan sinusta mikä oikein olet.
Siten sanaa tutkiskellaan.Ei sen noin ole. Ikävä juttu että jotkut niin tekevät ja hämärtävät kristinuskon keskeisiä arvoja.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei sen noin ole. Ikävä juttu että jotkut niin tekevät ja hämärtävät kristinuskon keskeisiä arvoja.
Miten tutkimukset edistyy valheiden löytämisen suhteen?
Anonyymi kirjoitti:
Miten tutkimukset edistyy valheiden löytämisen suhteen?
Minkä ihmeen valheiden? !!!
- Anonyymi
Homopropagandaa!
- Anonyymi
Kristityksi itseään kutsuvan ei pitäisi lietsoa vihaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651453Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia110900- 58751
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57720
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39697Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan71671Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026669Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41657Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli67650