Täyssähköautoja 2.434
Ladattavia hybridejä 1.20
Yhteensä 3.640 sähköautoa.
Kaikkia henkilöautoja rekisteröitiin 6.173 autoa, josta 59 % on 3.640 sähköautoa.
Prosentuaalinen osuus on noussut helmikuusta neljä prosenttiyksikköä. Vauhti kiihtyy. Enää rekisteröitiin noin 40 % vanhanaikaisia autoja.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Maaliskuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista 59 % oli ladattavia autoja.
45
272
Vastaukset
- Anonyymi
Polttikset katoavat tilastosta aika vauhdilla.
- Anonyymi
Museoautoilun viehätys vähenee.
- Anonyymi
Sattuuko pahasti.
- Anonyymi
Aika pieneksi näytti tuo ladattavien hybridien suosio menneen jos rekisteriin meni vain 1 auto ja pyöräteline.
- Anonyymi
Ladattavia 1.206 autoa.
- Anonyymi
Prosentit nousevat kun uusien autojen kauppa on tuhoutumassa. On helppoa saada nostettua prosentteja kun myyntiluvut lähestyvät nollaa.
- Anonyymi
Opiskelehan sitä matematiikkaa lisää. On sen verran outo tuo tekstisi.
- Anonyymi
Katsohan näitä lukuja uudelleen. Luvut kasvoivat helmikuusta ja prosenttiosuus nousi 4 prosenttiyksikköä. Suunta on täysin päinvastainen mitä kirjoitat.
Täyssähköautoja 2.434
Ladattavia hybridejä 1.20
Yhteensä 3.640 sähköautoa.
Kaikkia henkilöautoja rekisteröitiin 6.173 autoa, josta 59 % on 3.640 sähköautoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsohan näitä lukuja uudelleen. Luvut kasvoivat helmikuusta ja prosenttiosuus nousi 4 prosenttiyksikköä. Suunta on täysin päinvastainen mitä kirjoitat.
Täyssähköautoja 2.434
Ladattavia hybridejä 1.20
Yhteensä 3.640 sähköautoa.
Kaikkia henkilöautoja rekisteröitiin 6.173 autoa, josta 59 % on 3.640 sähköautoa.Ja samaan aikaan uusien autojen myynti on alimmillaan 30 vuoteen. Tai siis uusien autojen myynti oli alimmillaan 30 vuoteen viime vuonna, tänä vuonna alitetaan nuokin surkeat lukemat. Pian 90-luvun lamassakin myytiin enemmän uusia autoja kuin nyt.
Prosenttiosuuksilla ei ole paljoakaan väliä kun uusien autojen myynnit ovat romahtaneet pohjalukemiin. Kukaan keskituloinen ei tällä hetkellä osta uutta autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja samaan aikaan uusien autojen myynti on alimmillaan 30 vuoteen. Tai siis uusien autojen myynti oli alimmillaan 30 vuoteen viime vuonna, tänä vuonna alitetaan nuokin surkeat lukemat. Pian 90-luvun lamassakin myytiin enemmän uusia autoja kuin nyt.
Prosenttiosuuksilla ei ole paljoakaan väliä kun uusien autojen myynnit ovat romahtaneet pohjalukemiin. Kukaan keskituloinen ei tällä hetkellä osta uutta autoa.Nimenomaan se sähköautojen suosio näkyy suurena osuutena, olipa ostomäärät mitä tahansa. Mitä sinä oikein selität. Eikö ymmärrys riitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan se sähköautojen suosio näkyy suurena osuutena, olipa ostomäärät mitä tahansa. Mitä sinä oikein selität. Eikö ymmärrys riitä?
Määrä on tärkeämpi kuin osuus. Etenkin kun määrät lähestyvät nollaa kuten nyt tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrä on tärkeämpi kuin osuus. Etenkin kun määrät lähestyvät nollaa kuten nyt tekee.
Vai että nollaa. Nousi yli kuuden tuhannen maaliskuussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että nollaa. Nousi yli kuuden tuhannen maaliskuussa.
Mikä on minimaalisen vähän, kun aiemmin on myyty 10-12 000 autoa kuukaudessa. Tänä vuonna ollaan edelleen jäljessä viime vuottakin jolloin silloinkin myytiin todella vähän autoja. Tänä vuonna myydään yhtä vähän autoja kuin viimeksi 90-luvun lamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on minimaalisen vähän, kun aiemmin on myyty 10-12 000 autoa kuukaudessa. Tänä vuonna ollaan edelleen jäljessä viime vuottakin jolloin silloinkin myytiin todella vähän autoja. Tänä vuonna myydään yhtä vähän autoja kuin viimeksi 90-luvun lamassa.
Tilasto kertoo että normaaleja polttomoottoriautoja myytiin "minimaalisen vähän" maaliskuussa, mutta ladattavia autoja myytiin selvästi enemmän kuin "minimaalisen vähän". ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilasto kertoo että normaaleja polttomoottoriautoja myytiin "minimaalisen vähän" maaliskuussa, mutta ladattavia autoja myytiin selvästi enemmän kuin "minimaalisen vähän". ;)
Kaikkia autoja myytiin minimaalisen vähän. Hieman yli kuusi tuhatta uutta autoa kuukaudessa on surkea luku Suomessa. Ja kun täyssähköautoja myytiin 2400 niin se on alle 0,1% autokannasta. Tämä kertoo sen, että ei noilla luvuilla ole paljon vaikutusta autokantaan.
Ja nykyinen taloustilanne tarkoittaa, että autojen myynti laskee nykyisestäkin ja pian mennään alle 90-luvun lukemien eli myyntiluvut olisi alimmillaan 50 vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia autoja myytiin minimaalisen vähän. Hieman yli kuusi tuhatta uutta autoa kuukaudessa on surkea luku Suomessa. Ja kun täyssähköautoja myytiin 2400 niin se on alle 0,1% autokannasta. Tämä kertoo sen, että ei noilla luvuilla ole paljon vaikutusta autokantaan.
Ja nykyinen taloustilanne tarkoittaa, että autojen myynti laskee nykyisestäkin ja pian mennään alle 90-luvun lukemien eli myyntiluvut olisi alimmillaan 50 vuoteen.Korjaan kuitenkin, että jos myyntiluvut menisi alle lamavuosien lukemien niin sitten oltaisiin samalla tasolla myynneissä 60-luvun kanssa. Eli oltaisiin alimmillaan 60 vuoteen, ei 50 vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia autoja myytiin minimaalisen vähän. Hieman yli kuusi tuhatta uutta autoa kuukaudessa on surkea luku Suomessa. Ja kun täyssähköautoja myytiin 2400 niin se on alle 0,1% autokannasta. Tämä kertoo sen, että ei noilla luvuilla ole paljon vaikutusta autokantaan.
Ja nykyinen taloustilanne tarkoittaa, että autojen myynti laskee nykyisestäkin ja pian mennään alle 90-luvun lukemien eli myyntiluvut olisi alimmillaan 50 vuoteen."Ja nykyinen taloustilanne tarkoittaa, että autojen myynti laskee nykyisestäkin ja pian mennään alle 90-luvun lukemien eli myyntiluvut olisi alimmillaan 50 vuoteen."
Ja kuitenkin niitä polttomoottoriautojakin myydään "alimmillaan 50 vuoteen", mutta ladattavia selvästi enemmän. ;) Miksi ladattavien autojen suurempi myyntimäärä on "tosi vähän" mutta polttomoottoriautojen kohdalla "vielä enemmän tosi vähän" ei häiritse kun halutaan puhua "kappalemääristä" eikä prosenteista? ;D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja nykyinen taloustilanne tarkoittaa, että autojen myynti laskee nykyisestäkin ja pian mennään alle 90-luvun lukemien eli myyntiluvut olisi alimmillaan 50 vuoteen."
Ja kuitenkin niitä polttomoottoriautojakin myydään "alimmillaan 50 vuoteen", mutta ladattavia selvästi enemmän. ;) Miksi ladattavien autojen suurempi myyntimäärä on "tosi vähän" mutta polttomoottoriautojen kohdalla "vielä enemmän tosi vähän" ei häiritse kun halutaan puhua "kappalemääristä" eikä prosenteista? ;DKaikkia uusia autoja myydään todella vähän, tämä on vain faktaa. Koko uusien autojen markkina on heikoimmillaan kymmeniin vuosiin. Ei näillä myynneillä liikenteen sähköistäminen kovinkaan paljon etene. Etenkin kun täyssähköautoja myydään edelleen vähemmän kuin vuonna 2023.
- Anonyymi
Sähköautot on ohimenevä ilmiö ja kaikki sähköautoihin rahaa laittaneen häviävät.
- Anonyymi
On sulla kuvitelmat, luulot, uskomukset ja toivoakin siihen mahtuu. Tietoa ei ollenkaan.
- Anonyymi
Minä ajelin 5 vuotta plugarilla, ja vaihdoin sen tänä vuonna sähköautoon. On se vain niin paljon patempi, kuin polttis. Plugarissa harmitti aina, kun polttomoottori käynnisyi. Nyt ei käynnisty, kum sitä ei edes ole. Minulle riittää autoni todellinen kantama, mikä on noin 450 km. Ei tarvitse juuri käydä kaupallisilla latureilla.
- Anonyymi
Johan vitsin murjaisit :-))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan vitsin murjaisit :-))
Mikä se vitsi on? Vitsi on plugari mikä ei ole sähköauto ollenkaan.
Siinä kun on polttomoottori. Mikä on ihan turha ja huoltoa vaativa hajoava öljypoltin.
Sinä taidat olla se vitsi.
- Anonyymi
no hyvä...saadaan köyhille lisää ongelmapesiä... näillä ei sitten työttömät ajele eikä edes pidä.. hallitus hoputtaa töihin ja vaihtamaan sähköautoon mutta ei avusta enää auton pidossa.? käsittääkseni suomessa työ vaatiin auton omistamisen,..
- Anonyymi
Olis kiva tietää, että ketkä hommaavat Sähkö- tai Hybridiautoja? Veikkaan, että erilaiset Yritykset hankkivat niitä... vähempi yksityiset henkilöt??
- Anonyymi
Täysin väärä päätelmä. Niitä ostavat sekä yritykset että yksityiset.
Näkeehän sen jo tuosta prosenttiosuuden suuruudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin väärä päätelmä. Niitä ostavat sekä yritykset että yksityiset.
Näkeehän sen jo tuosta prosenttiosuuden suuruudesta.Oletko Politiikko, kun vastasit kysymykseen, vastaamatta kuitenkaan mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin väärä päätelmä. Niitä ostavat sekä yritykset että yksityiset.
Näkeehän sen jo tuosta prosenttiosuuden suuruudesta.Lähes kaikki uudet autot menevät yrityksille tällä hetkellä. Myyntimääräthän ovat surkean pieniä. Keskituloiset eivät osta uusia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes kaikki uudet autot menevät yrityksille tällä hetkellä. Myyntimääräthän ovat surkean pieniä. Keskituloiset eivät osta uusia autoja.
Eivät osta. He ostavat käytettyjä, kuten minäkin. Sähköauton, tottakai. Polttiksrt on nähty, nyt on aika siirtyä eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät osta. He ostavat käytettyjä, kuten minäkin. Sähköauton, tottakai. Polttiksrt on nähty, nyt on aika siirtyä eteenpäin.
Keskituloiset ostavat lähes aina käytetyn polttiksen.
- Anonyymi
Kuka ostaa käytetyn sähköauton jossa lukee jo lähtiessä köyhät elkää vaivautuko missään nimessä.
- Anonyymi
Enpä ole nähnyt moista tekstiä. Olen eläkeläinen, mutta ostin silti käytetyn sähköauton. Maksoi vähän enemmän, kuin polttis, mutta eipä tarvitse käydä tankilla, ja huollot ovat halvempia.
- Anonyymi
Tästä on syntymässä sellainen nouseva käyrä sähköautojen myynnissä, joka jossain vaiheessa saavuttaa kyllästymispisteen.
Mikähän tuo kyllästyskohdan prosenttiosuus mahtaisi olla?
Vois olla uusissa autoissa 75-80 prosenttia.
Reilut 20 prosenttia käyttää silloin autoa sellaisissa olosuhteissa, että sähkö ei ole vaihtoehto.- Anonyymi
Siinä 100 prosentin kohdalla on se kyllästymispiste.
- Anonyymi
Hienoa että tuo ensirekisteröityjen prosentti nousee joka kuukausi
- Anonyymi
Määrät ovat oleellisempia kuin prosentit ja määrät ei ole käytännössä noussut. Ensirekisteröintien määrähän on romahtanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrät ovat oleellisempia kuin prosentit ja määrät ei ole käytännössä noussut. Ensirekisteröintien määrähän on romahtanut.
Määrä on noussut koska maaliskuun ensirekisteröityjen autojen määräkin nousu kovasti verrattuna helmikuuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrät ovat oleellisempia kuin prosentit ja määrät ei ole käytännössä noussut. Ensirekisteröintien määrähän on romahtanut.
Etkö osaa lukea?
Täyssähköautoja 2.434
Ladattavia hybridejä 1.20
Yhteensä 3.640 sähköautoa.
Kaikkia henkilöautoja rekisteröitiin 6.173 autoa, josta 59 % on 3.640 sähköautoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa lukea?
Täyssähköautoja 2.434
Ladattavia hybridejä 1.20
Yhteensä 3.640 sähköautoa.
Kaikkia henkilöautoja rekisteröitiin 6.173 autoa, josta 59 % on 3.640 sähköautoa.Sekä prosentit että määrät näkyvät olevan kovia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrä on noussut koska maaliskuun ensirekisteröityjen autojen määräkin nousu kovasti verrattuna helmikuuhun.
Ja silti viime vuoden maaliskuussa ensirekisteröintejä oli enemmän kuin nyt. Myynnit on laskeneet viime vuodesta. Ensirekisteröintien määrä on romahtanut ja tänä vuonna ensirekisteröintien on alimmillaan yli 30 vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa lukea?
Täyssähköautoja 2.434
Ladattavia hybridejä 1.20
Yhteensä 3.640 sähköautoa.
Kaikkia henkilöautoja rekisteröitiin 6.173 autoa, josta 59 % on 3.640 sähköautoa.Eli ensirekisteröintien määrä on sama kuin viimeksi 90-luvun lamassa. Aika surkean pieniä lukuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ensirekisteröintien määrä on sama kuin viimeksi 90-luvun lamassa. Aika surkean pieniä lukuja.
Mutta sähköautojen osuus on suuri ja kasvaa koko ajan rajusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sähköautojen osuus on suuri ja kasvaa koko ajan rajusti.
Ei osuuksilla ole väliä, jos autoja ei muutenkaan myydä pahemmin. Maaliskuussakin täyssähköautoja rekisteröitiin vähemmän kuin vuoden 2023 maaliskuussa. Osuus on siis kasvanut, mutta määrä on laskenut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei osuuksilla ole väliä, jos autoja ei muutenkaan myydä pahemmin. Maaliskuussakin täyssähköautoja rekisteröitiin vähemmän kuin vuoden 2023 maaliskuussa. Osuus on siis kasvanut, mutta määrä on laskenut.
On sinulla outo logiikka, jolla ei ole mitään arvoa.
- Anonyymi
Todella vety mahtavaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482473
- 1761694
- 921588
- 691543
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152755